Szeged megkapta az elsõ Ikarus-Skoda troliját. A Skoda a troli hajtását adja. Nem tudjátok, hogy Skoda a Transzelektro hajtást adogatja midenfelé?
E95-ösbe (Rába alvázas 12 méteres A bal oldali rekeszekbe belefér egy bicikli? (Csepel Cruiser) akinek van ismije aki ilyennel jár próbázáttok már ki kösz
arról sajnos nem lett (nem is nagyon volt nyitva, bár sztem kinyitották voélna ha szólok, na majd jövõre, akkor szebb, jobb képeket is csinálok:D sajnos nem jött meg a lencsegyûrûm a kamerához, és igy kicsi a látószög)
Ahogy már korábban beszámoltunk róla, három Nagyváradra készült, de le nem szállított Alfa Localo Belgrád mellett kezdett új életet. A kocsik beváltak, ezért a Veoila újabb tizennégy kocsira szerzõdött a gyártó Megabusszal. Érdekesség, hogy eredetileg a nagyváradi kocsik fél-alacsonypadlósak voltak, de mivel a szerb elõírások jóval megengedõbbek, normálpadlóssá építették át õket.Micsoda istenfasza gányolás mehetett ott ecsém...A most szerzõdött kocsik is 740 milliméter padlómagasságúak lesznek, az utastérbe két lépcsõn át lehet majd bejutni. A buszok Volvo B7R alvázra épülnek, motorjuk Euro V-ös minõsítésû lesz. A buszok ára átszámolva 40 millió forint körül alakul majd, aminek 20 százalékát a szerb állam fizeti. A Megabus tervei szerint összesen kétszáz kocsit gyártanának a Localo-klónokból.
Ezért nem rendelnek!:( Inkább megtömik a külföldi zsebét
A BKV-s Van Hoolok mióta vannak Pesten? Mennyi idõsen kerültek ide?
A 405ösökhöz nem volt megfelelõ tapasztalat az Ikarusnak, ezt a 405ösök egykori tervezõje ismerte be. Tekintve hogy a miditender húzódik már pár éve, nincs más választás mint felújítani azokat a sz*rokat.
" 1994–95 között 90 darab ilyen busz érkezett Budapestre. A jármûvekkel sok probléma volt, két súlyos balesetet is szenvedtek, a gyár többször visszahívta a buszokat. A hegyvidéki járatokról folyamatosan hívták vissza a problémás jármûveket." Én ilyesmire gondolok. A nyomik mindent összefirkálnak.
Kezdjük ott, hogy a magyar utak minõsége is rásegített abban, hogy ennyire tönkrementek. Annak meg letörném a kezét, aki összekarcolgatja, és firkálgatja ezeket a jármûveket.
Láttam egy felújított BKV-s IK-405-öst. Azokat sem cserélik le mostanába...........
Irány Polgár.. Szeptember 16. és 18. között negyedik alkalommal rendezik meg az Ikarus, Csepel és veteránjármû találkozót a Hajdú-Bihar megyei kisvárosban.
Engem a lámpája zavar. A szélvédõ nekem nagyon tetszik :D
De ez ilyen faszul van megcsinálva. Száll le a sok nép, kinyitja hátul is, de akkor a hátsó csomagtartóhoz nem lehet hozzáférni. Alap hiba sok konstrukciónál.
Am az Alfa Regiok valóban csak B7R, B12B és B12BLE alvázon futnak a Hajdú Volánnál. Tévedtem
Jah, ez most jutott eszembe. Körös Volános sofõr mesélte, ment a Credoval Békés megye csodás útjain. Gondolom ismered a sofõrök által csak katapultnak nevezett ülést:) Egy nagyobb kátyúba belement. Ez eddig nem is gond, de az ülés légrugója a felsõ holtponton eleresztette az összes levegõt. A csávó csillapítás nélkül "zuhant" vissza. Azt mondja olyan volt a fejében, mintha elszakadt volna valami. 2 napig fájt a feje, mikor elment orvoshoz, aki megállapította, hogy agyrázkódást szenvedett. Már van is egy jó upgrade módszere a sofõröknek. Mûhelyben kurvagyorsan extra légrugókkal szerelik fel az üléseket.
Mert az E95-ben van fantázia. Amit a Honvédségnek szállítottak az már annyira nem tetszett. Valahogy tompább volt a homlokfala. Körös Volánnál meg 3 tengelyes 14-15 méteres szóló buszról beszélni is bûn.
Nagyon pörög. 90-nél kéne 1400-1500-at nem többet. A leszabályzást meg ki lehet venni (ezzel most kezdtem ismerkedni, így nem tudom az Ivecohoz pontosan milyen szoftver kell), de ha az megvan akkor pár kattintás és röpülhetünk -Mondjuk errefelé 100-al nem tudsz haladni szinte sehol. -Meg a menetidõ miatt nem is szabad nagyon sietni. Valamikor a 60 is sok....
14 a végszám Amúgy se egy fudejó konstrukció, de ezek annyira fapadosak, hogy kerülöm ahol csak lehet. légkondi ezekben nincs:) 3 db új Regio is jön. Ezeknek a szokásos kemény rugózása van, de már sokkal jobb.
Sofõr függõ, jah. Télen szar.á fûti a buszt, nyáron saját levükben fõnek az emberek, érkezik pár panasz az irodába, majd utána bekapcsolják. Miért kell minden évben eljátszani? Hátul különösképpen lehet izzadni, ahol a motor van.. nem tudom ki volt olyan nagyeszû aki oda tervezte. Kívánom, hogy ott üljön/álljon 30percet nyáron.
Azért heti 1x rákötik a LAPTOP-ot, hogy a Hübner csodálatos becsuklásgátlója ne csináljon meglepetéseket:) A szolók diagszoftja is szar. A csuklós pedig lengyelben kezdték el csak itt fejezték be.
Mégis elvittek A ból B be. Ugyan a mostani buszok is elvisznek, de semmi varázsát nem érzem. Azok az új debreceni buszok a kukába valók. Mondták milyen jó lesz, klíma is lesz, kényelmes is, drága is. Ebbõl csak a drága jött be.