Már a Van Hoolnak is van gyönyörû döntött-padlós gépe: T916 Astronef
Régi nagy kedvencem:
hehe. Ezzel utazok Sarkadról:) Ez az i4 egy nagy csalódás. Messzirõl azt hittem PB, aztán láttam, hogy újdonság. Az ülései pocsékak. Az majd 20 éves E95-ös Vogelsitze ülései kényelmesebbek. Az elõdje a járatnak nem Aipli buszos, hanem még Körös Volános MAN SÜ 313-as volt. Gyula-Budapest viszonylaton 230 km ...5 óra az nagyobb kínzás volt. De ezeknek az újaknak nagyon kemény a rugózása (kivéve pl.: a Marcopolo Saracakis)
Á, nehogy azthidd. Próbálkoznak független ill. merev elsõ felfüggesztésekkel, de az AP miatt egyik sem olyan strapabíró, mind1 hogy magyar vagy külföldi.
Ebben is igazad van. Ezért nem értem miért nem olyan buszokat vesznek amit magyarok gyártanak,magyar utakra! Ezek a külföldi buszok szépek,meg minden,de utakra tervezték,és nem ide.
Annyit,azért had tegyek hozzá,hogy ezen típusok 2002-ig gyártásban voltak.Ugy hogy nem mindegyik veterán.A másik része meg az,hiába öregek,a megbízhatósága simán felveszi a versenyt a most futó Mercikkel,Volvókkal.
Ezek a tervek már nagyon régóta vannak napvilágon Széles Gábor vezetésével! Nem akarok hangulat romboló lenni,de amíg az elsõ busz le nem gördül,én nem hiszek a sajtónak. Meg egy kis kitérõbe még csak annyit,hogy Széles Gábor vezetése alatt hanyatlott le és ment tönkre az Ikarus!
"Az interneten megjelent információk szerint (itt) meg(újra)kezdõdik hazánkban az IKARUS autóbuszok gyártása. A terveken szereplõ autóbusz és megnevezése kísértetiesen hasonlít az ARC ismert modelleire.
Az oldalon Ikarus V187 elnevezéssel egy 18,75 méteres városi csuklós, V134 névvel városi szóló (13,4 méter), E127 típusjellel pedig az elõbbi elõvárosi kivitelét találjuk."
Annyit már sikerült megtudnom hogy az Ikarusbus kft (ami Széles Gábor tulajdonában van) és az ARC (Auto Rad Controlle kft) kötött valamilyen megállapodsát, aminek lényege hogy az ARC fog buszokat gyártani inmáron ikarus néven. A buszok nevében a V betû a városi, Az E betû az elõvárosi buszt jelenti. Az Ikarusbus kft egyébként rendelkezik az összes eddigi ikarus busz licencével..Sok sikert nekik...
azt még hozzáteszem hogy ez a fajta king long nagyon szar, mûanyagból van az egész, viszont vannak jó tulajdonságai pl.: tolatóradar, és nagyon jó a motor is
Hát igen bizottságra és végkielégítésre van pénz,alkatrészre,és sofõr bérekre nincs. a buszok állapotától függetlenül is az életükkel játszanak,annyi marha sofõr között egész nap a városban. A buszok meg nem csoda,hogy hamar beadják a kulcsot,nem ilyen körülményekre gyártották,fõleg az alacsonyabb padlósak Volvo+Ikarus 400-as széria. A 200-asok kicsit jobban bírják,de nagyrésze olyan öreg mint az országút.Az óra talán nem is egyszer fordult némelyben nullára.
Én is egyet értek a sofõrökkel, ezt már elõbb kellett volna meglépni. Sajnos a helyzet az, hogy a sofõrök napról-napra az utasok és a saját épségüket kockáztatják, szarér-húgyér (már bocs a kifejezésér).
Igen, de ez troli, biztos elment az áram és rossz helyen ragadt a busz. Megesik Bp-n az ilyesmi, nem tudom mitõl "legalja". Bár lehet jobb lenne ha pl. a Hungária keresztezõdésben ragadna mondjuk, és várna 1 órát a vonalmûszakra, addig lehetne kerülgetni, kellõen lebénulna a város. :)
Ilyen volt nekünk is. Még általánosba jártam és itt lakok a végállomástól 1-200méterre, és kemény hideg reggel volt jön a csuklós Ikarus, leállítja a motort menetrend szerint félkor indulna, nem indul a motor, na fasza. Hülyeségbõl odakiabáltunk a sofõrnek hogy betoljuk? És betoltuk 4-en vagy 5-en.
Nekem 97 áprilisig visszamenõleg az összes szám megvan!:D Én is voltam elõfizetéses rá,de én mindig késõbb kaptam meg,minthogy az újságosnál megvehettem volna.