Én egy kicsit másképp látom a dolgot. Attila! Mitõl sikerül az egyik legjobban? Mitõl lesz jó a töréstesztekben és kényelemben megy egyéb dolgokban?
Iszakos! Mitõl tartozik az élvonalba?
Ezek érdekelnének csupán...
Na nem kötözködni akarok de szerintem mindketten ugyanarra gondoltok... a MINÕSÉG!
Ettõl jó az egyik, és ettõl jó a másik... De mitõl jobb a volvo? Akinek a garázsunkban van volvo-s vizsgája az elejétõl fogva az emléxik rá, hogy a 7700-esek kiváltságként voltak vezethetõek. Eltelt pár év és egyöntetûen állítja mindenki aki nálunk régi buszos, hogy mára már nem kiváltság volvoval kigurulni melózni, hanem kib@szás. Ezt csak úgy érdekességképpen. Amire rá akartam világítani az az, hogy a végtermék minõségét az alkatrészek és azok összeszerelésének minõsége fogja meghatározni, hogy milyen lesz. Tehát a gyártás és annak minden fázisa minõségirányítás alatt zajlik. Az autóipari minõségirányítási rendszerek csúcsa a TQS. Márpedig ezt nem a volvo érdemelte ki. És ehhez a rendszerhez igazodik minden gyártó mint etalonhoz. Természetesen több-kevesebb sikerrel. Mivel nem éri meg nekik örök élettartalmú autót és miegymást gyártani ezért gondolhatjátok mi mindent nem tesznek meg az autóipari gyárak és beszállítóik a minõség tudatos rombolásáért. A TQS-nek jelentése van. Ez egy rövidítés mint gondolom kitaláltátok. Rátok bízom, hogy kitaláljátok (utánnanézzetek), hogy mi is a TQS.
Az nem kizárt,hogy felújítás után korszerübb motorok kerülnek a buszokba.De az állomány nagy része akkor is korszerütlen motorral fut.Tény vannak olyanok is amik vegyes üzemüek,illetve gázüzemüek is forgalomban amik talán már a nem túl távoli jövõ.
A Daf-os 400-asok csak Euro 1-esek (eredetileg a 405-ösök is csak E1-esek voltak, de egy felújítás keretében át lett alakítva bennük a motor E2-re).
De viszont van Euro 2-es 200-as. :) A motor típusa: Rába D10 UTS LL 160 (BKV-nál a "7-173gyorsok"-ban, a 263-asokban, az egyik 435-ösben van ilyen motor, A Volánbuszos C80-asokban is ilyen motor van, meg még ki tudja miben, a lényeg, hogy ez a típus E2-es).
Kaposváron volt próba üzemen egy etanolos Scania városi busz. Kedvezõ üzemeltetési tapasztalatokat mondtak,de arra még várni kell,hogy M.o-n is meghonosodjon.Skadináviában már régóta alkalmazzák ezeket a városi buszokat.
Én nem a legujabb buszokra gondoltam. Természetesen a Volvo Euro 3-as,vagy 4-es. Euro0-Euro1 az Ikarus 200-as sorozatra érvényes,azt hiszem a 400-asok már Euro 2-esek.
Euro 1-es.....pfff eléggé szégyen.De a Volvo az pedig a világ legjobb autó cége.Mindenben jó,akkor lehetetlen hogy Euro 1-es motorral menjen.A Buszoknak is Eu.4-esnél kéne tartania nem?És nem büntetik meg õket?!!!
Még nem,de nem meglepõ a hír. A buszai nagyrésze,jó esetben talán teljesíti az Euro 1-es normát. Azt hiszem ez tarthatatlan helyzet. Remélem az Ikarus naqy szerepet kap majd a fiatalításban.
Ne tévesszen meg az embléma. Tény rajta van,hogy Volvo,de azonkivûl,hogy a padlóvázat onann kapják itt ki is merül a Volvoval való kapcsolat! Lehet jobb lenne ha Alfa Romeokat csinálnánának!:D
Itt jönn ki a technikai különbség. Hogy az árcédulán szereplõ összeget már ne is említsem. Egy biztos,nem kifejezetten városi busznak készülhetett szerintem,mert ez igy félmegoldás csak,ami kifejezetten városi forgalomban kifejezetten hátrány szerintem. Azért nem értem,miért nem olyan gyártóktól vesznek buszt,akik értik a szakmájukat,és a feladatra megfelelõ buszt készítenek!
Ismerem a dolog elvét. :) Egyébként az utastérben is van 2 lépcsõfok, ami felettébb balesetveszélyessé teszi az utazást (ráadásul a 40GY egy heringjárat, reggeli csúcsban 2-3 perces követéssel jár, és így is eléggé ki van tömve az összes busz). A Merci meg tudta oldani a Citaro-ban, igaz az csak 2 ajtós, de sokkal jobb az a színházpadlós megoldás (mondjuk Citaro-ból van full alacsonypadlós is).
Azért van ez az érdekes padlómegoldás,mert a nevük is az hogy alacsony belépésû.Vagyis a csak a busz elejében van alacsony belépés,a jármû vége felé a padlószint is emelkedni szokott.Ez már technika,és gyár függõ.Én se hallottam sok jót ezekrõl az Alfa buszokról.Annyi köze van a Volvohoz,mint a Rábának az Ikarushoz!
Tévedsz. Ezek a buszok idáig csak a Nógrád Volán (asszem 2006. március óta) által üzemeltetett újpesti vonalakon (120, 147, 170GY) közlekedtek. A Transman adagja most érkezett (asszem 3 db érkezett kicsivel régebben, azok a 14-114-en próbáztak). Amirõl te beszélsz, az a Volvo 7700, azzal mi is dugig vagyunk (3,7,72,73,86,139gy vonalakon járnak). Ez NEM Volvo, hanem magyar gyártású busz, és egy nagy rakás sz*r. Ehhez képest az Ik412 egy hibátlan és tökéletes busz... Ha itt is 7700-asok lennének, annak örülnék, de nem. :S Fõleg a hátsó lépcsõ vicces, magasabbak a lépcsõfokok, mint az Ik260/280-anakon (és ez egy alacsonypadlós busz!!!).
40Gyors: 16 db bkv-s 260-as + 4 db Localo (idáig 20 db bkv-s 260-as volt). 41-250: 9 db Localo (idáig 9 db Transmanos 263-as volt). 87-87A: 5 db 263-as + 3 db Localo (idáig 8 db Transmanos 263-as volt). Illetve hétvégén a 41Gyors is Transmanos lesz, 1 (vagy 2, nem tudom pontosan mennyi van rajta hétvégén) db Localoval, hétköznap marad a 3 db bkv-s 260-as.
Na megjelentek Bp-n az újabb (Volvo) Alfa Localo-k. :( A piros40-esen jár 3-4 db, a 41-250-esen csak az jár, illetve a 87-87A-n is 2-3 db van. Ezzel sajnos tovább csökkent Dél-Budán a 200-as Ikarusok száma.
a 2.-k és a 3.-k kép hogy kapcsolodik a buszokhoz? :D :D
kimondott buszokkal foglalkozó ujság nincs,a Camion Truck Magazin,foglalkozik buszokkal.
A busz nem emeletes,hanem emelt padlószintû. Ebben az esetben az E98 jöhet még szóba,mint lehetséges tipus. Emeletes busza van volán társaságoknak:kisalföld,pannon