hát az eggyértelmü hogy Bp-Kecskemét...vagy Bp-Kiskörõs...de Gyöngyös nem BAZ megyében van...se Szeged... XD Legfeljebb a BAZ-osok eladták eggyik buszukat a Heves volánnak aztán nem fújták át meg nem matricázták át :)
Hát az idézet az a Dutra traktorok honlapjáról származik,de ez az idézet jól jellemzi a magyar ipar jelenlegi helyzetét is! Boldog Nyulat minden forumozó társamnak!
Inkább példát vehetnének más városok,hogy egy olyan város,ami elhelyezkedését tekintve,nem éppen van a piaci befektetõk által frekventált helyen.Egyébként meg busz rongáló vandálok mindenhol vannak,ebbõl a szempontból egy városba se szabadna normális buszokat tartani!!
Tény,a spanyol viaszt nem találták fel,hasonló technikátazárúszállitásban régóta használnak,de az örvendtes,hogy egy tiszta magyar cég lehetõséget kap,hazánkban ezen rendszer telepítésére,további fejlesztésére. Mindenképp ez az utas tájékoztatás,és maga a közlékedési ág jövõje,hogy ilyen rendszerek terjedenek el minnél jobban.
A konkrét pécsi helyzet eléggé komikus mert éppenhogy felállították a Kossuth téren a tblát már bontották is el mert kell a hely a mélygarázs építésénél, a Széchenyi téri viszont tökéletesen mûködik!
Elsõ körben az a döntõ,az utas milyen kedvezményû jegyet kért.2 az utsa köteles ellenörizni,hogy kiadott jegy megfelel e annak amit kért,ha nem akkor reklámcióval fordulhat a soförhöz,és kérni kell neki egy uj menetjegyet.Ugyanugy igaz ez a visszajáróra is.
Én azt tudom javasolni,hogy akkor telefonon egyeztess az üzemvezetõvel,és személyesenmond el milyen sérelmeid vannak,a soförrel kapcsolatban.Levelet is irhatsz,de arra valoszinüleg nem fognak reagálni.
Atól is függ milyen jellegû a panasz! Én azt javaslom,hogy levél formájában tedd ezt meg,annál a üzemigazgatóságnál,ahova tartozik a busz,soför.De ehhez tudni kéne azt,hogy mi történt.
ugy értesültem a hirekbõl,hogy elmarad a használt busz üzlet.
Egyébként ismerek olyan soföröket akik Volvo fõegységes busszal járnak,és már szinte az összes Volvo márkaszervizt végigjárták vele,de vhogyan a bajára még nem jöttek rá.Ugy hogy többet lóg a levegõben,mint amennyit uton van.
Ha már tócsába léptünk fürödjünk is meg benne :( Bár szerintem az idõk folyamán a volvo is változik, így valamennyi idõ után elõbb útobb a szerelõket ha nem is átképezni de egy két újbat "mutatványra" be kell tanítani. Pl a használt volvok mennyiben fognak különbözni? Egyébként szerintem az ARC-nak egyszerûen az a baja hogy nincs elég tapasztalata. Erre pedig csak egy megoldás kell: gyártani, minnél többet. BIzots vagyok benne hogy az elsõ pár volvo 7000-es típus közt is volt olyan ami "szétesett".
Minden uj fejlesztésû buszban ott a hibalehetõség,ez alol nincs nagyon olyan gyár amelyik kivétel lenne! Ha meg már elkezdték ezt a volvosítást a BKV-nál,igazad van abban,hogy nem kéne 80 féle tipust rendszeresíteni,mind alkatrész,mind egyéb más anyagi okok miatt. A kép akkor készült,amikor állományba kerültek a felujítás után?
Az ARC-vel mindenki csak szív, akinek van, folyamatosan mennek vissza a gyárba kendácsolásra, no meg nem is tudnának ilyen nagy számú buszt legyártani, amennyi a bkv-nak kéne. Credo állítólag megbízható, de ronda, meg a belsõ kialakítása sem tökéletes. Arról nem is beszélve, ha már van 150 Volvo, akkor gazdaságosabb ezt a vonalat követni, a szerelõket nem kell újabb márkára átképezni, nem kell több speckó szerszámot venni, stb.
Félre értés ne essék,én nem nézem le egyik nagy külföldi buszgyárat se! De egy,addig nyújkozdj amig a takaród ér,kettõ lehet én elfogult vagyok,de ugy gondolom,ha már van hazánkba busz gyártás,akkor azért ki kéne állni ezen termékek mellet!Én ugy tapasztaltam,hogy más országokban igyekeznek elõnybe részesíteni a hazai gyártókat.Egyébként a cikk nagyon érdekes,és egyre furcsább dolgok kerülnek napvilágra.Ugy gondolom ennek az ügynek korántsincs vége,és még fognak kideülni érdekes dolgok.
Hát igen a szerkezet neve autotram,ami végülis autovillamosnak is forditható.Létezik két illetve három tagos kivitelben 24! illetve 36! méter hosszuságban,szélességük 2,55 méter.Hajtás történik egyszer atetön elhelyezett akkumlátorról,ami 3 kilométeren keresztül tudja hajtani a szerelvényt,tisztán elektromosan.A hajtáslánc a kocsiszekrények végében találhatók,a fék,és elektromos csatlakozások automatikusak.Végülis hibrid hajtású a jármû.Ez egyenlõremég csak koncepció
Sziasztok!
Valakinek van a közelében egy 260-as, vagy 280-as? Kellenének nekem a tükör pontos méretei...
Nálunk az egyik Merci elsõ hídja totál kikészült, nagyon csúnya hangot ad. Pedig még nem is annyira rosszak az utak errefelé... Ráadásul nincsenek is itt olyan régóta.
Félig-meddig igazad van a piros buszokat illetõen, de mi '98-as gyártásnak vesszük õket, mivel gyakorlatilag a tengelyek kivételével minden cserélve volt rajtuk (0-km-es motor, váltó), a régi '86-88-as gyártásúak új vázat is kaptak (az akkor 5-6 évesek, csak vázjavítást).
Én akkor is azt mondom, hogy hajrá MAN, Merci, Van Hool, Volvo, a piacon ezek a legmegbízhatóbb, legminõségibb buszok; egy európai nagyvárosban járjanak ilyenek (Credo, ARC mehet a kisebb forgalmú vidéki városokba, helyközi járatokra).
A Volvo maffia újabb részlete: a Vt-Transman tavaly Merci Conecto-kat akart venni, de a Bkv megtiltotta neki és kötelezte, hogy Localo-kat vegyen... (ebben ugyan nincs benne ez a részlet, de...) Korrupciógyanús autóbusztender
Hát ez tényleg inkább villamos mint busz. Minek kellene hogy a busz mind2 oldalán legyen ajtó és 2 fülkéje legyen ?! A motorja egyáltalán hol van? A tetõn?
Én ugy tudom,hogy a gyorsjáratos piros buszok nem uj beszerzésûek voltak,hanem régebbi buszok lettek felujítva.De sokszor amilyen spártai utak vannak,oda aztán mindegy milyen buszt küldenek be,de továbbra is azt mondom,hogy hiba ilyen drága buszokat üzemeltetni,addig amig az infrastruktura nem fejlõdik fel hozzá.Meg ahogy szerbvizelnek a Volvo hungáriánál,hát arról is megvan a véleményem.Én azt elhiszem,hogy ne minden vonal olyan mintha tankpályán mennének.Persze a gyár nem tehet arról,hogy szétesik a busz,vagy eltörik a váz,de akkor felesleges ilyen drága buszokba befektetni,mert ugyanaz a sors vár rá mint a többire,és nagyon nem mindegy hány milliós busz amortizálódik el.Igaz,most már nincs is gyártásban olyan busz,ami magyar fõegységes lenne,ami szintén szomorú.
Melyik buszok? Hát leginkább az Ikarus 412-esek, 415/435-ösök, de azért a 260/280-asokat is megviselik az utak (olyannyira, hogy a 10 éves 7-173gyors buszok közt is akad már olyan, ami nagyfelújításon volt/van). Az alakatrészes dolog megint nem teljesen igaz, mert a Localo-t is a Volvo (Hungária) szervizeli. :)) De a tobbiben sem magyar a motor, meg a többi fõegység. A szériánkénti többletet meg az extrák okozták (tehát az elsõ szériások végösszege sem ennyi volt, mivel úgye a klíma utólag került be......)
A budai oldalon már nagyjából rendbeszedték az utakat (ahol alacsonypadlósok járnak), "odaátra" ez sajnos valóban nem mondható el. :( Szóval nem a busz hibája, hogy szétesik, hanem a hülye vezetésé, aki a szar utakra rakja; ja, és persze az "új" Volvo-k is pestre mennek, a 30-as, ill. a 82-es vonalcsaládra, meg Rákoskeresztúr térségébe (ha esetleg érdekel vkit :); persze ez nem szent írás, de most ezt csiripelik a madarak).
Egynek örülök. Ha megjönnek az új (illetve használt) volvók, akkor végre visszakapjuk a harmadik athéni volvónkat is dunaújvárosba. Engem az gondolkoztat el, hogy miért nem credo bn18-asokat vettek, hogyha a próbaidejükön, mikor Bp-n voltak akkor állítólag mindenkinek nagyon tetszettek. Azokkal biztos olcsóbban megúszták volna a dolgot.
Minõségi csoda? Hát enm is tudom melyik busz az amelyik hullik szét a pesti utakon! Jó lehet,hogy egy Credo,vagy Alfa busz se birja,de legalább nem kerülnek ennyibe,és az alkatrészek hozzá se.Egy vmi be kéne látni:a Volvokat nem ilyen körülmények közé gyártották!Már igy is egyedi futómüveseket kellet hozatni!Szóval,ilyen tekintetben üres pénz kidobás ilyen drága buszokat venni,vagy ha már mindenáron ez a vágyuk,csináljanak olyan utakat,amiken el tud menni a busz!
" Arc, Credo, Localo (ebbõl már sajnos túl sok mászkál Bp-n) és egyéb "minõségi" csodák" Az általab említett magyar gépekkel mi a konkrét baj? Én eddig csak egy elég fiatal credo E12-n ültem, azzal konkrétan nem volt semmi probléma.
"újonnan kerültek ~65/70/75 (FJX/FKU/FLR széria) millióba a Volvo-k..." Mi okozta a szériánkénti 5 milliós drágulást?
Az tény, hogy gusztustalan, ami a Bkv (Antal úr+Alfabusz(=Volvo)+Nógrád volán+VT transman) háza tájékán megy, de inkább a 6-8 éves Volvo 7000-esek, mint Arc, Credo, Localo (ebbõl már sajnos túl sok mászkál Bp-n) és egyéb "minõségi" csodák. Az ár valóban irreális, újonnan kerültek ~65/70/75 (FJX/FKU/FLR széria) millióba a Volvo-k...
És még merje vki azt mondani,hogy ez jó üzlet! Ennyi erõvel vehetnének uj buszokat,amik alapban telesítenek minden követelményt,és nincsenek ilyen extra kiadások.Itt vki vagy vkik megint nagyon jól járnak,és az biztos,hogy nem azok akik a szolgáltatást igénybe veszik.
Bõven kijönne,ha akarnák,de számomra az kezd világossá válni,hogy a nagy buszgyárak probálják kiszoritani a kisebb gyártókat,hogy ne legyen konkurenciája a belsõ piacon,és igy jelentõsen növelheti az eladásait.És ennek érdekében bmilyen eszközt bevetnek.
44 milló + motorcsere (bár nem értem miért szükséges :S:S). Ennyibõl már biztos kijött volna egy új busz is.A BKV-val kapcsolatban nem ez az egy "érdekesség" amirõl hallottam.
erról beszéltem,és egyre érdekesebb az ügy,Kezd furcsa lenni,ugy látom másoknak is ez a nagy Volvo hüség.Az meg szintén érdekes,hogy nem volt más pályázó.
Az ARC ugy néz ki egyenlõre,hogy csak a városi buszok piacára koncentrál,mig a többi gyárnak azért minden kategoriában vannak alternatívái.A credo is,az alfa bus is ugy vásárolt licencbõl dolgozik,ezért nincs egyedi megjelenése a buszainak,kivéve a Credo uj szériás buszait,amik már saját design-nal rendelkezik,de a gyökerektõl nem szakad el végül is.Ami furcsa cikkben,sehol se említik a Széles Gábor vezette HB,az Hungarian Bus nevû céget,lehet,hogy belebukott?
Elég érdekes a mai helyzet, vajon el tud-e a magyar piac tartani 4 gyártót fõleg ha a külföldi gyártókat preferálják a közlekedési társaságok ( vagy használtam vesznek buszt ahogy az elõbb írtad)? Én a legtöbb fantáziát és kreativitást az ARC buszokban látom, a credoval és az alfával ellentétben egyedi a felépítmény (azaz nem licensz), másrészrõl, pont nekik nincs meg a vevõkörük/piacuk. Ellentétben pl a credoval, ami kis fogyasztása és olcsó ára miatt szinte bizotsan nyeri a volán tendereket, és abuszokon is ha cask külsõleg de valamennyit változtattak a licenszen, és elõrukkoltak egy új modellel (lh12 http://credobusz.extra.hu/index2.html). Az alfabusznak is úgy néz ki beindult az export biznisz. Én ebben a cégben látom a legkisebb mértékü kreativitást és egyediséget, fõ egységeket a volvo adja de a busz kinézete fõbb vonálsai (pl lámpák) is olyan mint egy vérbeli volvoé. Kár hogy a leningrádi buszokat nem innen exportálják hanem ott építenek gyárat. A nagyobb távolsági buszok és a BKV alvállalkozók révén nekik is van egy biztos alapjuk. Az MJT egy érdekes kakukktojás, az emeletes buszuk nagyon ötletes, az új honlapjuk kapcsán éeírtam véleményemet a szóló típusról. Furcsa hogy mintd a credo mind az alfabusz új gyárat épít és x%-kal növeli kapacitását, csak éppen az a bibi hogy a piac nem bõvül. 5-7 év múlva valaki tönkre fog menni szerintem.
most halottam,hogy a BKV ujabb azt hiszem 80 db.,6 éves alacsonypadlós buszt vásáról.Hát ugy nézem,magyarország lesz a külföld "roncstelepe" lassan.Mert mi minden szart megveszünk,elnézést a kifejezésért,de egyre inkább ez körvonalazódik ki.Én nem állitom azt,hogy minden használtan vásárolt külföldi busz rossz lenne,de az már durva,hogy inkább vesszük a külföldi használtakat,az helyett,hogy magyar ipart támogatnánk.Még hány busz gyárnak kell tönkre menni,hogy észre vegyék magukat?????
Találtam otthon egy rendszerváltás elõtti dunántúli naplót (alias "az MSZMP Baranya Megyei Bizottságának lapját":D) és pont volt benne egy cikk valamilyen autó-show-ról: íme két kép:
A 280,és 282-es között van kb 1,5 méter hossz különbség,és ezért inkább telerakták üléssorokkal a csukló utáni részt,hogy kevés állóhely legyen,vagyis kevesebb ember tartozkodjon a csukló mögötti részben.