Viszont az csak a sima ikarusra vnoatkozik. De nem értem akkor miért hungarian bus néven csinálják a bizniszt ha egyszer megvette az Ikarus nevet :S Úgy tudom az Ikarus EAG nevet még bárki megveheti.
Hát, nem is tudom mit mondjak. Semmi közöm nem volt sem nekem, sem családomnak a gyárhoz, valahogy mégis érzékenyen érint a dolog. Ismét látszik, milyen gerinctelen politikusokkal, és üzletemberekkel vagyunk körülvéve...
Én is most találtam rá,ezért nem linkeltem be korábban.De ha cakli-pakli 3000 Ft alatt megáll,szóval,ha van egy kis pénzed,vagy lesz akkor érdemes beruházni,függetlenül attól,hogy már van egy naptárad!:)
Nincs ötleted mivel lepd meg magad,uto Mikulásra,vagy karácsonyra,agy csak ugy?Van egy tippem: Ikarus Naptár Mgerendelés után 2 napon belül elvileg szállitják.A rendeléshez nem szükséges regelni.
Ugy gondolodm az egyik probléma az,hogy maga a soför társadalom se tart össze,ugy mint korábban,és ha nem viszel ki egy buszt,akkor téged szivatnak mert te vagy " olyan finnyás",hogy nem viszed ki.Hogy mit lát az utas,és mit jelent ez "privatizáció",soför szemszögbõl nézve,majd kiderül,de a kilátások nem túl biztatok,bár ilyen mélységben nem ismerem a Transmanosokat,meg Nográd volánt se.
Ez csak egy példa. De ha konkrétan nem viszed ki a busz, mert nem felel meg az elõírásoknak, akkor megkérdik, hogy hogyan lehet, hogy nap-mint nap veled van a gond. Miért csak Te nem viszed ki a buszokat? Egy fecske nem csinál nyarat, mint már mondottam. És van rá esély, hogy megszórnak a jövõ havi beosztásban beugróval és/vagy garázstartalékal (amit nem sok ember szeret) és ha úgy van, még a csuklós vonalról is levesznek, hogy annyival is kevesebbet vigyél haza hó elején. Idõsebb kolégák emlékeznek még rá, hogy egykor még a végállomások is tele voltak alkatrésszel. Ezzel szemben most siralmasak az állapotok. De ami a BKV-nál zajlik, az megy az egész országban. Nincs elszámoltatás, számonkérés, csak szabadrablás, mert engedjük. Mostanában a nyugdíjkorkedvezmény a leginkább felkapott téma. Pedig ennél sokkal súlyosabb a helyzet. Ha a BKV buszviszonylatait (mert csak azoknál lehet jó pénz zsebre tenni) átjátsszák a Nógrád volán és a VT Transman kezére, megszûnik a szakszervezet. És annyi fizetésemelést kapunk amennyit adnak. Ha ugrálsz kibasznak. Ha pedig még kissebb alvállalkozóknak adják tovább, akkor még inkább igaz lesz. És a szakszervezetek egykori szétrombolása újabb fejezethez ér. Nem azért lesz gazdaságos egy BKV mert lecseréljük a vezetõt 20.000.000-ért, hanem mert irgalmatlan pénzeket fognak visszatartani a bérfejlesztések kárára. Az utasok szempontjából ez elsõ látásra jól hangzik. Új busz, tisztaság. Viszont az eddig is elég szánalmas szellemi színvonal a buszvezetõknél még "érdekesebb" lesz, mivel 2/3-ad ennyi pénzért nem fog épelméjû ember dolgozni egy maszeknak aki késik a fizetéssel, nem ad cafetteriát, sem semmit. Énekeljünk, tapsoljunk, és bátran tegyük fel a gyerekünket arra a buszra. Az útvonalról meg inkább az ügyfélszolgálatot kérdezzük meg hacsak nem tudunk üzbégül.
Ez tipikusan az a téma ami minden évben elõkerül,de eddig ami látszik,az a diák kedvezmény csökkentése,ja és hogy folyamatosan emelkednek a menet illetve bérletjegyek.Az utobbi kettõ még érthetõ is.
Ebben tökéletes igaza van,bár a kresz,vagy egyéb jogszabály elõir kötelezettségeket elindulás elött,és a soför gyakran kerülhet támadások célpontjává ez miatt.Meg a gumisokat se kell félteni!
Ennél mondok sokkal egyszerûbb esetet. Minden reggel köteles vagy megnézni a gumiabroncsok állapotát. Ha külsõ sérülés van rajta, köteles vagy a gumiszerelõt odahívni, hogy adja rá áldását. De hogy nézed meg a gumi belsõ oldalát? Mégjobb, a hátsó ikerkerék belsõ kerekét? Szóval még annyi esélyed sincs, hogy a kresznek megfelelj, nemhogy a támadási felület(ek)et megszûntesd magadon. És ha a terhelés hatására széddurran a kerék, azt mondják, hogy lejárdáztad a gumi belsejét. 200.000 darabja a guminak. És a magyar szereti kitömni a buszt. Amit valahol megértek hisz a szolgáltatás színvonala kritikán aluli. A Hasadéknál eldurran és hivatalosan akkor húzák rád a vizes lepedõt ha akarják. A gumis persze nem engedi ki a buszt, viszont pár perc alatt a kívülrõl jól látható külsõ kerék külsõ falán lévõ sérülét úgy szereli meg, hogy a belsõ kerékkel kicseréli.
Átgondolva ezt még1x.... biztos vannak úgymond "extrém" esetek, mikor az ember nem tud elszakadni a helyérõl, mivel a munkatársak normálisak... csak a vezetõséggel és az "éhes zsebekkel" van gondd.... meg lehet érteni ezeket a söfõröket... õk az igaziak, akik mégis csinálják, és nyelnek... le a kapalappal
én azt mondom, hogy mindenki csinálja azt amit szeretne... egy darabig, amíg bírja a megaláztatást és a folyamatos stresszet. Ha meg nem, akkor sok munkahely van még a földön... ki lehet fogni kis szerencsével egy jobbat
Jah értem. Hát igen mindenki tud mutogatni a másikra.De az tényleg álságos dolog lenne,hogy a buszsofört vennék elõ,egy lerobbanás esetén.Én nem ismerek olyan sofört aki bele lát a gépegységekbe,és tudja,hogy le fog robbani,és nem veszi át a buszt.Persze,vannak esetek amikor árulkodó jelek vannak arra,hogy vmi nem jó.
Nem a javítás után veszik fel a pénzt. Hanem a lejárt menetekért. Busz nélkül pedig nem tudják lejárni a buszvezetõk a menetet. De a kérdés az, hogy miért nincs busz. Azért mert a garázs nem tudott reggel eleget kiadni, vagy mert kiadás után az úton lerohadt. Ha az úton rohadt le, akkor nem foghatják rá a garázsra egybõl, hogy Õ adott ki rossz buszt. Hiszen a buszvezetõnek kell kiindulás elõtt átvennie a járgányt. Tehát ha kiment vele és kiállás után 10 perccel lerohad akkor Õ a hibás. Csak nem tudják rábizonyítani. Meg röhelyes is lenne. Tehát nincs felelõs. Ha a garázs nem tud kiadni buszt akkor a mûszak a hibás. Ha a mûszak tudja bizonyítani, hogy nem Õ a hibás akkor a pénz "fogyott el", mert nem volt alkatrész a raktárban.
Egyzser arról beszélnek,hogy régioba szervezik a volánokat,utánna privatizálni akarnak,érdekes dolgok ezek.Még egy pár év eltelik mire eldöntik,már ha döntésre jutnak valaha.
Na látod,akkor mirõl beszélünk.A baj nem ott kezdõdik ki hány kiló,hanem a megvett ülések se tartoznak a minõségi kategoriába mindig.Füleg ha olyat vesznek ami nem forditható ki.De pl.: Svájcból behozott Setrában Sparco ülés van!Na az biztos birja a strapát.
"Németh Károly szerint a helyközi buszközlekedés jól szervezett, de rosszul finanszírozottak. A kormány azonban ahelyett, hogy ezt helyre tenné, szétveri a mûködõ rendszert. Az érdekképviseleti vezetõ úgy véli: a magyar privatizáció tipikus elõkészítése, hogy majdnem mindegyik társaság veszteséggel zárja az évet.
Mint ismeretes Kákosy Csaba leendõ gazdasági és közlekedési miniszter bejelentette: a volán társaságok magánosításával javítani lehet a szolgáltatások színvonalán.
(Lánchíd Rádió)"
Nem tudom hogyan akarják privatizálni, ha már a legtöbb volán egy csomó járatot így is kiadtak alvállalkozónak. Lásd: VT-Transman, Regiobus kft stb
Nem akarom isteníteni a VEKE embereit,de õk szinte az egyetlenek ebben az országban szerintem,akik nyiltan mernek beszélni ilyen "eltitkolt" dolgokról. A BKV-nál a müszaki részleg külön üzletág? Mert ha igen,akkor persze,hogy mindent bevetnek csak azért,hogy minnél elöbb a tárolótérre tegyék a buszt,õk felvegyék a javítás után a pénzt.Aztán kutyát-macskát nem érdekli,hogy lehet másnap megáll a soför alatt a busz(feltéve,hogy reggel eltudta e hozni)!
Ennél sokkal súlyosabb a helyzet. Az egyik belinkelt videón Vitézy Dávid, a Veke-s srác jól rávilágított a lényegre. Budapesten a 2000 buszhoz napi 1000 (!!!) riasztást kérnek. Míg Bécsben azt sem tudják, hogy mi az a szerelõkocsi, mert ami meghibásodás létrejöhet, az legfeljebb olyan mértékû, hogy beküldi a forgalomirányító központ a garázsba. Nálunk a forgalomirányító be se küldhet amíg a szerelõkocsi ki nem jön és azt nem mondja, hogy nyomás a garázsba. Szóval nálunk olyan hibák dögivel vannak amivel nemhogy csak a végállomásig szállíthatsz utast, vagy súlyosabb esetben nem is szállíthatsz utast, hanem azonnal félre kell állj és el sem indulhatsz. És visszatérve a hibákra meg az elhízott sofõrökre, a legnagyobb baj az, hogy minden eszközzel próbálja rávenni a cég az alkalmazottat, hogy ha hibás is a jármû, menjen vele tovább. Megvannak az eszközök amikkel lehet szívatni egy buszvezetõt. És a régi jó közmondás szerint egy fecske nem csinál nyarat. Most végre történt valami, de véleményem szerint ez sem elég. A saját érdekvédelmisünk 2 nap után jelezte a diszpécsernek, hogy fékhibás a busza. A 3 db külsõ ajtó vésznyitó meg évek óta hiányzik a buszáról. Szerelõktõl tudom, hogy ilyen nyitógombot még sosem rendelt a cég. A fékhibájáról meg annyit, hogy az üzemifék az kifogástalan volt, de sebessségben behúzott kézifékkel és bekapcsolt parkfékkel elgurult a busz. Én is jártam már így, de én azonnal félreálltam. De mosolyogtam rendesen amikor ez a mókus osztogatta a leghevesebben a szórólapokat a sztrájk elõtt, mert amikor lehetett/kellett volna, Õ sem állt félre. Leírtam itt is talán már többször, hogy buszt a telephelyrõl csak úgy hozhatunk ki, hogy ha benne van a mûszaki könyv. Ha benne van akkor a mûszak kiteszi a tárolótérre és a busz forgalomba mehet. Történt egyszer, hogy gyakorlott kolega el sem bírta indítani a buszt. Rögvest szaladt az aksishoz, hogy jöjjön, bikázza be. Próbálgatták, de se kép se hang. Hosszas tûnõdés után gondoltak egyet és benéztek a motortérbe, (az aksik oldalt vannak) és láss csodát a buszban se motor, se váltó se semmi! A garázs érdeke, hogy a bsuz kimenjen a garázsból, mert onnantól fogva a szerelõkocsié és a forgalomirányító diszpécseré a meló. Szerintetek mennyire van szarban a cég ha a vontató csacsival húzatták ki a garázs kapuin a járgányt, csahogy papíron meglegyen a napi kiadott buszmennyiség?!
ez aztán szép.... eddig is tudtam hogy nem vagy teljesen 100as, de most... Hogy mondthatsz ekkora hülyeséget??? Ha egy ember nem ropi és nem tud lefogyni pl, akkor már ne melózhasson ott, ahol szeret??? áhhhh.... nem tom mit szólnál, ha zat mondták volna neked, hogy csak akkor mehetsz dolgozni oda ahol dolgoztál a nyáron, ha tudsz kézen menni 30m-t....ez ugyanolyan mint amit te mondtál...
A bkvrõl meg csak annyit, hogy a szombaton fuvarba voltam herceghalmon, és ahogy mentem át pesten két buszt is láttam elakadásjelzõvel az út szélén, úgy, hogy az eggyiknél a sofõr kabát+ing kombinációban könyékig túrt a motorban....áhh...még a mobilszervíz sem jut el oda???? (ha egyáltalán van olyan)
Nem akarok gerinces lenni de az ülésekrõl csak annyi a véleményem hogy fogyjanak le a sofõrök és már nem is lesz sok ülés pazarékolás... [saját véleménye]
Nagyon durva dolgok mennek a BKV-nál. Ma halottam egy csatornán a következõt: "Budapest közlekedésének megbénításához nem kell sztrájk,elég egy polgármester is" Az ülések élettartama meg nem arányos a busz beszerzésével.X vezetési óra után,az ülések szétmennek.
A szegedi buszok közül nem sokára kijön a dud-271-es rendszámú autódusz mej teljes felújításon esett átt. (Apukám is szokitt vele dolgozni) Algyõ és Szeged közt jár.
Még a BKV-nál vagyok. A nyugdíjkorkedvezményrõl meg annyit, hogy a szerelõktõl tudom, hogy évente 2, azaz kettõ darab vezetõülés érkezik évente (!!!) a garázsba. Szóval hamarabb kerül egy öreg buszba ülés mint egy fiatalabba. Az üléseket pedig lelakjuk hamar. 100-120 kilós kollégák napi 8-9 órát nyüstölik. Bõven van olyan busz ami napi 20 óránál is többet megy. Az ülõlap szivacsai hamar elöregszenek és elporladnak. Még a legutoljára vásárolt 412-esek közül is van amelyiken a keresztfeszítõ drótokon ülsz egész nap. Szóval a hivatalos mentegetõzés, miszerint komfortosabbak, sehol sem igaz. Arról már nem is beszélve, hogy az ülésmagasság fel-le állíthatósága hamar odalesz és a szintezõ meghal, mert nem tartják rendesen karban. Ilyenkor az ülésed álló nap fel-le jár. Ezellen úgy tudsz védekezni, hogy lecsavarod csutkára (és akkor nem látsz ki), vagy fel teljesen. Ez utóbbi a jobb megoldás, de vedd figyelembe, hogy ilyenkor semmit se csillapít. Magyarán utasülés komfortot kapsz. Szóval az üléseket kellene ellenõrizni legalább a tahográffal megegyezõ szinten, mert ez így hazugság, hogy egy fiatalabb busz komfortosabb.
Uhh, ez azért nem semmi, így már érthetõ hogy miért is sztrájkolnak, és hogy jogos a korkedvezményes nyugdíj, mert ez lelkileg is nagyon megterhelõ lehet. Akkor most végülis még a BKV-nál vagy vagy már nem?
Az igaz,hogy tele nyomják mindenféle elektronikával,de egy örök igazság ide is érvényes: csak az ellen lehet védekezni amit már ismerünk! Ja és az emberi leleményesség meg határtalan!
Max, ha lassan megy, akkor tud megspórolni egy kicsit. :) Ezeknél az új(/újabb) buszoknál már millió kütyü van, ami ezt megakadályozza. A bkv- s Volvóknál pl. a fedélzeti mindent computer naplóz, illetve a kútba is van építve vmilyen jeladó. A régebbiekben meg átfolyásmérõ van.
Nem tudom, ezekhez a dolgokhoz én nem értek. Van egy buszsofõr jóbarátom, aki ennek a típusnak a kisebb testvérén van, õ mondta, hogy nem lehet levenni, mert számítógép ellenõrzi az üzemanyag mennyiségét, és ha hirtelen csökkenést észlel, letiltja az egész buszt. De mégegyszer mondom, nem értek hozzá.
Javits ki ha tévednék,de senki se mondta,hogy a tankból vennék ki,az már régi módi megoldás.Nem akarok tippet adni senkinek,de van egyéb megoldás is rá.
hát nem tom majd ha haza megyek, akkor megnézem, mert itt a suliban enm tom. kiváncsi vok rá hogy milyen...elvileg 18 wheels of steal....so nem lehet olyan nagyon rossz