Szerinted ... Szerintem meg, mindenki akkor jár a legjobban, ha nem bízik senkiben... Még nem fordult elõ olyan eset , hogy felhasználtak mindenféle ELVILEG arra az esetre nem felhasználható adatot, hogy megszívassank valakit, akár pitiáner ügyekért ? Dehogynem...
Nem értem miért paráztok ennyire. Ezt a fekete dobozt szerintem csak akkor nézné meg a hatóság, ha balaset történt. Akkor viszont jó szolgálatot tenne abban, hogy kideritsék, hogy ki is volt a hibás és/vagy milyen mértékben. Szó sincs olyan dolgokról, mint a 84-ben.
Gondolom Te mindig betarod ! Éjszaka gondolom gondosan lelassítasz harmincra az útépítés miatt kinnt felejtett harmincas táblánál, hátha beléd jönnek hátulról... És ha át kell lépni a záróvonalat mert ledöglött elõtted egy autó véletlenül sem kerülöd ki, inkább vársz egy fél napot míg elszállítják... És tilosba sem álltál még meg soha, inkább hazamentél, ha nem találtál egy óra körözés után sem parkolóhelyet... Gondolom gyalog jársz, ha ilyen okos dolgokat le tudsz írni...
Csak érdekes módon mindenki az árnyoldalait ecseteli, mert olyan jó dolog fikázni...
Ha meg valakit utólag elkapnának gyorshajtásért, mert a kütyü rögzítette, hogy mikor, merre, mennyivel ment, akkor mi lenne? Így járt! Be kell tartani a KRESZT! Ennyi.
Sajnalom azokat, akik nem ereztek ki a #2 hozzaszolas lenyeget :(
Ezeknek mar tenyleg semmi humorerzekuk?
Repülõgépeken a pilótakabin beszélgetéseit azon egyszerû oknál fogva rögzítik, hogy a kapitány és a másodpilóta, esetleg a fedélzeti gépész(már ha van) elég sokat kommunikál verbálisan, mivel egy ember nehezen boldogulna a rengeteg fedélzeti rendszerrel, pl leszállást is ketten csinálják (bármilyen hitetetlen egyedül igencsak megszenvedne vele egy egy ember, gondolni kell csak arra hogy szinte minden gépen a másodpilóta oldalán vannak elhelyezve - persze középen - ilyen lényegtelen dolgok mint a fékszárny, vagy a futómû vezérlõkarja :D ). Repülés közben elég sokat egyeztetnek, hiszen õk is emberek valszeg nem tudnak sokkal több mindenre egyszerre figyelni mint mi, ezért a repülési adatokat, berendezések állapotát nemes egyszerûséggel elmondják egymásnak, legyen szó egy leszállásról, vagy vészhelyzetrõl (sokszor elõfordult, hogy egy baleset okát a személyzet beszélgetésébõl derítették ki). Viszont egy autóban télleg max egy sikolyt, vagy egy elfolytott anyádat lehetne rögzíteni vész esetén. Bár ott van a lehetõsége arra nézve is hogy apuci a gyerkõcnek kölcsönzött S8-as adatait visszanézve látja hogy a gyerkõc 240-el hajtott a Kerepesin, miközben a rögzítõn "-Ez most legyorsulom vazze! -Csinád má teshó!" dialógus hallható...
Van haszna is ennek... nem csak árny oldalai
Nah hajrá! Pá
Gyanítom, ha ilyet nálunk be akarnának vezetni, akkor a fekete doboz hackekereknek jó jövedelemforrás lenne. Lásd pl. a taxiórákat.
Személyautóban sosem fogják rögzíteni a beszélgetéseket (a mikrofont egyébként is könnyû lenne hatástalanítani). Repülõgépen más a helyzet. Ott a repülésirányítókkal való kapcsolattartás, és ennélfogva a közöttük folyó kummunikáció lényeges információ. Autónál ilyesmi nincs.
A repülõgépek fekete doboza a pilóták beszélgetéseit is rögzíti. Egyre több mindent meg akarnak figyelni rajtunk, ez egyértelmû. Namármost ha én éppen a kormányt szidtam, vagy zsidóztam, cigányoztam, stb., akkor majd szépen elõvesznek ezért is. Holnap meg majd a gondolataimat is rögzíteni fogják, mert errefele tart a világ. Ha az elején nem parancsolunk ennek megálljt, akkor az isten tudja mi lesz itt pár év múlva. Remélem én azt már nem érem meg.
"kicsit nehézkes lenne a visszamenõleges ellenõrzés, ugyanis nem tudhatják hogy hol jártál. Azt látja, hogy mentél 120al, de te aztmondod hogy autopályán voltál, nem a városban. Ha azt látják hogy mentél 180al, aztmondod hogy ja, most jöttem németországból, ott nincs korlát.
Hol a probléma?"
Ott, hogy benne van az a 180km/h idõpontja is, és ha benne lesz a gps is akkor mondhatod, hogy te németben voltál :)
Persze , lehet mindenbe beletörõdni, és birka módon elhinni, hogy Érted van, és nem tudsz semmit tenni ellene. Miért is akarnak Téged annyira megvédeni ? Ha annyira értékes lenne az emberélet nem hagynának pl. súlyos beteg embereket pénzhiány miatt meghalni... És nem reklámoznák a piát, cigit úton útfélen. (Kicsit több ember hal meg ezektõl, mint balesetben.) Ez egy remek további lehúzási lehetõség, a hatóságot az sem érdekli ha 200-al mentél, sõt még az sem, hogy 1000-en vagy 2000-en haltak meg az utakon. Csak gyûjtse a "bevételt", mert az a dolga. És ha túl jól viselkednek az emberek, majd szigorítanak a törvényeken , hogy akkor is legyen elég büntetni való.
Egy ilyen fekete donoznak csak akkor van értelme, ha megfelelõ paramétereket rögzít, mint pl: - kormánymozgás - pillanatnyi sebesség - fék(intenzitás)mérés - pillanatnyi menetirány (erre azért van szükség, mert ha az autó megpördül, akkor a kormánymozgás nem ad kielégítõ választ a tényleges haladásra) - pillanatnyi sebességfokozat
Ezeket az adatokat csak úgy lehetne mérni, hogy egy csomó érzékelõt fel kéne szerelni, ami nem kis pénz. De ha kötelezõvé akarják tenni, akkor a hatóság fizesse is meg az árát, elvégre õk kíváncsiak. Ha valaki emellett egy kontroll rendszert is akar, az már persze saját pénztárcára menne.
Én már gondolkodtam egy kamera beszerzésén (és elrejtésen), amely az elsõ szélvédõn figyelne ki. Kár esetén - ha nem én vagyok a hunyó - bizonyítékul szolgálhat. Néhány ismerõsõm már megszívta, hogy a neki kár okozó nem ismerte el a bûnõsségét és egy nem létezõ harmadikra fogta az eseményt. A nyomozás persze eredménytelen. Egyébként még sebességmérõ óra rögzítésének hiányában is visszamérhetõ a felvételbõl a megelõzõ sebesség, mivel ismert hogy 24-25 kép készül el másodpercenként. Viszont olyan digitális kamera kellene, amely gyújtáskulcs ráadására elkezd mûködni és mindig az utolsó fél és egy óra képanyagát tárolja, majd folyamatosan törli valamilyen memória kártyára. Ismertek ilyen kütyüt?
Amirõl én írtam a teherautókkal kapcsolatban (GPS-es rendszer), az még csak véletlenül sem kötelezõ (hatóságilag). Az egyik haverom dolgozik egy ilyen projektben, onnan tudom. A tahográf más.
Lassan el lehetne gondolkodni azon is, hogy a sebességhatárokat ne ilyen mereven határozzák meg. Nyilvávaló pl., hogy egy trabant és egy merci számára nem ugyanaz a biztonságos sebesség. Persze a nagyobb sebességhez spéci jogsi is kellene (mint a német autópályáknál), mert nem hiába jó a kocsi, ha a söffõr nem az.
Szerintem amire te gondolsz, az a tahográf. Az már régóta kötelezõ minden teherautóba. Egyébként én támogatom az ötletet, szerintem sokkal több az elõnye, mint a hátránya. Csak az ára húzós egy kicsit...
Vagy nincs félnivalója.. vagy logikusan gondolkozik, és rájött már rég, hogy az ilyeneket lehet alkotmányosan, a jogaid megsértése nélkül is csinálni. Plusz nem lenne egyszerûbb, ha pl. egy 2-es v 3-as karambolnál az autód dobozkája egyértelmûen tisztázna téged?
Ha félsz, hogy megfigyelnek, akkor költözz a hold sötét oldalára ^.^ Ma már alap a bigbrotherezés, hozzáteszem nem örülök neki, de amíg vannak egyes, kedves embertársaink, akiket mondjuk nem igazán tartok érdemesnek az "ember" titulusra, és nap mint nap robbantgatnak, addig nem tudom mit vársz..
Én annak idején azt hittem, hogy a könyv csak egy rémálom, és ez soha sem történhet meg, de látom, hogy egyre közelebb kerülünk hozzá.
kicsit nehézkes lenne a visszamenõleges ellenõrzés, ugyanis nem tudhatják hogy hol jártál. Azt látja, hogy mentél 120al, de te aztmondod hogy autopályán voltál, nem a városban. Ha azt látják hogy mentél 180al, aztmondod hogy ja, most jöttem németországból, ott nincs korlát.
hogy meglegyen az éves átlag ugy átlagba naponta 2-3 ember hal meg naponta autós közlekedés miatt az egyetlen biztos dolog az lene ha az egész kölekedési rendszert teljesen átepítenék
téged kéne kivégezni az ilyen hozzászlóások miatt... veled sosem esett meg hogy siettél valahova?
hm 700eurót fizzessünk azért ,hogy nyilvántartsanak ? hát nemtom
A Nagytestvér mindenütt ott van. Cél: minél jobban lehúzni az autósokat!
De jó. A következõ lépés meg az lesz, ha már minden kocsiban lesz ilyen, hogy kötelezõ lesz pl. a zöldkártya készítésekor bemutatni, aztán ha 2 hónapja sietett valahova, ugrott a jogsi.
Aztán kimennek majd a divatból a radarjelzõ készülékek, és lesznek helyette feketedobozátvágó berendezések.
Nálunk - ha jól tudom - a BKV egyes járatain (ha éppen nem az összesen) van fekete doboz. Sõt, egyes kamionokon is. Vannak olyan GPS alapú rendszerek is ma már Magyarországon, ahol a cég központja az egyes (teher)autóit tudja követni.
A cikkben szereplõ rendszer akár jó is lehet. Vitatott esetben, vagy baleset esetén hasznos infókat tud szolgáltatni. Persze jogilag nagyon pontosan kell definiálni, hogy ki férhet hozzá az adatokhoz, és milyen adatokat kell rögzíteni. Az lenne a legszerencsésebb, ha csak az utolsó, mondjuk 1 óra történéseit tárolná (személyautó esetén).
A sebeseg figyelese jo otlet.Par evente mondjuk a muszaki vizsgan letolteni az adatokat,es sebeseg tullepes eseten visszamenoleg megbuntetnia a szarhazit.(esetleg a helyszinen kivegezni)