Posted by Rainier on Thursday, February 08 @ 02:28:03 PST
After previously being delayed until Q1 2007, Paradox Interactive announced it has cancelled Deep Red's strategy and simulation game. Heart of Empire: Rome lets you build & control ancient Rome in glorious real-time 3D. No details as to whether this means the development is halted or just Paradox dropping the title. Deep Silver confirmed to us, they also are no longer publishing HoE: Rome.
Ifjúkoromban kellemes órákat töltöttem el a képernyõ elõtt a nagymúltú Caesar-sorozattal, egyszerûen élveztem, hogy végre nem pusztítani kell, hanem szorgos kezeink alatt egy egész ókori metropolisz kezdi meg virágzását. A késõbbiekben ugyanezt éreztem a Pharaoh-val illetve a Zeus-szal töltött idõ alatt is; a Sim City-ket talán nincs is más játék, melyben ennyire nyüzsgõ, élõ várost hozhattál létre, melynek gazdaságilag is hatékony mûködése titkon büszkeséget csalt szívedbe. Aztán persze, mint minden más, ez is unalmas lett, a digitális enyészet elvitte mindet a vincsesztereimrõl, s elfeledkeztem róluk - egészen mostanáig, hiszen a Heart of Empire: Rome-ról napvilágot látott infók egybõl a már említett sagara engedtek asszociálni.
Mint már bizonyára kitaláltátok, a Deep Red októberben érkezõ remekmûvében a Római Birodalom egyik provinciájának helytartói szerepét vállalhatjuk magunkra, s ha ügyesek, okosak és kellõképpen ravaszak vagyunk, idõvel akár az egész birodalom feletti hatalom is a mi kezünkbe kerülhet. Az ehhez vezetõ út azonban - meglepõ módon - rendkívül rögös lesz, s elõbb természetesen jópár kolóniát kell felvirágoztatnunk, míg a szenátus elismeri kivételes uralkodói tehetségünket.
Városaink népét boldoggá tenni nem lesz egyszerû feladat. Mint ahogy azt a Caesar-játékokban megismertük, minden társadalmi osztály más-más igényeket támaszt felénk, egyre többféle árucikket kell magunknak megtermelnünk vagy importálnunk, ha azt akarjuk, hogy a módosabb urak is méltóztassanak beköltözni hozzánk - ezzel természetesen vagyonukat, családjukat is magukkal hozva, mely busás adóbevétel-növekedést jelent számunkra. Különbözõ épületek megléte illetve hiánya is befolyásolhatja kényes lakóink boldogságát, így a felkeléseket elkerülendõ több mint 100 féle létesítményt szórhatunk szét városainkban. Ezek között természetesen létfontosságú épületek is helyt kapnak, ámde jópár szórakoást, vagy éppen luxust biztosító "vállalkozások" is gyarapítják lehetõségeinket, s közvetve pénztárcánk, mégjobban közvetve arcbõrünk vastagságát.
A készítõk 14 küldetésen keresztül kívánnak minket beavatni az ókori Róma politikai-és társadalmi intrikáiba, teljesen 3D-s környezetben. Ehhez nem árt egy kis hozzáfûznivaló: tény, hogy láttunk már szebbet, még a saját kategóriájában is - az apró probléma az, hogy ezt már a kilencvenes években megtehettük. Bizony, a motor nem sikeredett túlzottan csicsásra, és most még enyhén fogalmaztam - ám reménykedhetünk, hogy az elõzetesen kiadott képek csupán valamiféle alfa-verziót reprezentálnak építõkocka házakkal, egészen elképesztõ mértékben ocsmány textúrákkal és sivár látványvilággal. Ha ezzel a motorral próbálják az urak visszaadni egy nyüzsgõ, 100 000 ember zajától hangos metropolisz érzetét, nagy bakot lõttek, s könnyen lehet, hogy az elfuserált látványon bukik meg egy egyébként zseniális (avagy zseniálisan koppintó, lehet dönteni) mû.
Könnyen lehet azonban, hogy jó szokásomhoz híven megint csak tévedek, s egy kellemes városépítõs stratégiát forrasztanak nekünk a Deep Red berkeiben, mely csak elõzetesen tûnik egy nagyobb szabású shareware-programnak. Rég volt már elfogadható minõségá hasonló próbálkozás (a magam részérõl csak a Sim City 4-et említeném), nem bánnánk, ha ismét jó minõségben örülhetnénk egy-egy fejlõdõ lakónegyednek." HCG