Egyszer kisiklott egy Szergej egy váltón és akkor húzta oda a Nohab a gõzdarut. Akkor felkéredzkedtem a "fedélzetre", még a motortérbe is benézhettem.. anyám... :D :D
Na ezek után kell beülni egy Gigantba! Én anno egy szili vezetõállásában néztem a Galgamácsai vonalat, amin volt vagy 5-6 mérõkocsi (nem mintha avval megizzadt volna :)). Na aztán Vácon átrakták csak a mi mérõkocsinkat egy Gigantra. Hát nem kell mondanom, mit éreztem :))
Elég jól lehet pakolni bele a kakaót, a motorok is (ahogy mondod öregek, de ...) igen nagy nyomatékkal dolgoznak, 1-1 gépmenetnél kipróbáltagattam hogy gyorsul, persze a védelmek és a józan ész határain belül, de a másik kezemmel igencsak kapaszkodni kellett :) Na meg egy ideig jó hallgatni, ahogy felbõgnek a motorok, de utána már fejrepesztõ :D :(
Hiába, akármennyie is nem szeretem a Szilit, azt én is elismerem, hogy a gyorsulás terén nagyon ott van, az meg, hogy emellett némelyik 40 éves, pfff... :)
Itthon mi sokat versenyeztünk csörgõvel, bz-vel, usgyival, bobóval Szilivel is próbálkoztunk, egyszer nyugatiban egy desiro-t, kkfházán meg a tarti bobót hagytuk ott, esélyük nem volt
talán kétszer volt hasonló szitu, egyszer amikor Kecskemétre mentem IC-vel (akkor még az IC normális IC volt) valahol Pilis környékén versenyeztünk az egyik személyvonattal...de leglább 3-szor láttam ugyanazt a jó sunát :)
...a másik pedig Ceglédrõl kifelé, de az nem volt olyan látványos :D
Néhány napja Õ járt errefele:) (aki nem Nyíregyháza után lakik annak lehet ez normális, de errefele nagyon ritka a dízelmozdony, fõleg egy Szergej:))
Jah és Záhonyfele többször szokott menni gépmenetbe egy Csörgõ, nemtudja valami, miért?:D
milyen gázolás volt ma Cegléd környékén?
A munkavezeték szabványos magassága 6000 mm, egyvágányú tápvezetékkel ellátott pályán, nyílt vonalon 5700 mm a sínkorona felett .
nem mindenhol egységes...alagút, aluljáró..ott alacsonyabb, meg néhol tényleg az:) átlag asszem annyi, vagy az a max már igy hirtelen nem tudom pontosan
Több mint 500tonnás maga a mozdony?Uramisten...A Gigant mennyit nyom?120-at?Négyszer többet nyomna nála?Nem semmi..utakon a kurva nagy kamionoktól tartok,sínek közelében a kurva nagy vonatoktól:DD [sehol nincs biztonság:/] Egypk vlhol olvastam,hogy a Szili 80Tonnás vagy mennyi..és ügye a magassága 4,5méter.Na most abban az áramszedõ is benne van,vagy csak tetõig értik?:DD Nekem egyszer egy román kamionsoffõr mesélte,hogy vlmi érintõlegesen elkapta a vonat,az elötte álló turista buszt,és ügye kicsit vissza lökte a vonat,rá a kamionjára.Na most azt mondta,hogy a busz elejét,vlmennyire így megbontotta a vonat,de õ meg erre az egész busz hátulját kinyitotta.Mondta hogy még nem látott annyi embert egyszerre egy pillanat alatt elõre dõlni,aztán hirtelen hátra:D De nem esett senkinek baja.
Az Eurocomnak most két új gépe van? Szombaton sikerült a 481 001-0-ról egy képet csinálni, csak elcsesztem és ronda lett. A gép mögött egy másik 481-es és ugyan az a cég logó van rajta, de egész más a festése.
Ez az ún. román gigant, vagy idiótább magyar nevén a Csaurusz (Csaucseszku Taurusa) . Bõdületes erõ van benne, valami 7000 ló, de olyan légvesztes, hogy egy állomáson nem lehet vele átgurulni kikapcsolt légsûrítõvel, ráadásul D2-es fékezõszelep van rajta, pedig hosszú tehervonatra tervezték . A vonatrajárás is felér vele egy kiadós lóbaszással . Eredeti neve "Class 40" (Vmax=120 km/h), ennek van továbbfejlesztett változata, a "Class 41" (160 km/h) és "Class 4"2 (200 km/h), utóbbiból ha jól tudom csak 1 db készült . A képen az MMV (Magyar Magánvasút ZRt.) mozdonya van, ha jól tudom Class 40-es, de erre most nem vennék mérget .