nem. csak akkor lehet bele igo-t, ha beleépítik az autóba azt a pluszt amit Nav'n'Go-nak hívnak és az megy a gyári kijelzõrõl is. kb 200e mire beszerelik és fent van rajta a legfrissebb iGO. Mondjuk a gyári navi sosem lesz olyan alapos, mint az iGO és társai.
Tanácsot szeretnék kérni,van egy 2003-as S 55 AMG autónk,navigációt szeretnék frissíteni,az lenne a kérdésem hogy milyen navigációt töltsek le hozzá vagy eredetit kell vennünk?
kiiik törik össze ne viccelj már? Én meg sajna megyek nyaralni E500 helyett :D
holnap 40 percet lehet "tesztelgetni" a kiszemelt áldozatot, természetesen autópályán is. a 3 E500 Coupeból egyet már összetörtek és a C63 AMG-t is. helyette CLS van. remélem 6.3 AMG :)
attól függ milyen módban van, mindig az ideálisat rakja.
2 kupplungosnál meg még faszább, azt is figyeli hogy nyomod a gázt, a stílusodhoz igazítja a váltást. Pl GTR el mész 70el, alig nyomod a gázt, lassan fékezel 40re így visszarakja 5be, majd gyengéden nyomod megint a gázt és 60nál ismét 6ba teszi.
Ugyanezt megjátszod ugy h fékezel 40re, visszarakja 5be, majd lepadlózod a gázt abban a pillben visszarakja 2be nem is érzed olyan gyors, azalatt amíg benyomod a gázt teszi a fokozatot, és már gyorsul is mint a golyó.
kíváncsi vok,ha nagyobb sebességgel megyek,és éppen egy domb/emelkedõ elején,közepén fogy el a lendület,akkor mit csinál az automata... mert a kézit visszacsapom kettõbe és könnyedén felmegyek de az automata hogy oldja meg,hogy az autó egyáltalán felbírjon menni?
automata a királyság, fõleg ha valami 2 kupplungos és kormányról is kapcsolható
egybként miért nem célszerû üresbe kirakni? én mindiig azt csinálom az audival is meg a nissanokkal is, minek motorfékezgessen nekem? Amikor újra gyorsitani akarok visszateszem D-be és vagy visszarakja abba a fokozatba amibõl kivettem, vagy gondolkozik egy kicsit és kiszámolja melyik lenne az ideális és abba teszi vissza.
majd egyszer megfertõz és rájössz :) unokaöcsém kétszer ment az autómmal és azóta sóhajtozik az automata után.
Nekem is német autóm van és nem automata:DD Automata leginkább az amerikaiakra jellemzõ,ott a kézi a ritka. Valóigaz a luxusautókba automata van 98%-ban.
azt hiszem,ha lesz pénzem se fogok luxus autót venni,fõleg nem németet,mert ahogy elnéztem,mindegyikbe automataváltó van... unokatesóm németorszában egy mini couper-ral jár,ami automata...azt mondja városba kiváló,nem kell kuplunggal foglalkozni... én nem tudnám megszokni..tuti kifejelném az ablakot,mert a fékbe taposnék :D
de hátramenetbe tudod rakni, csak szétcsapod a váltót. üresbe kiteheted menetközben is , de nem ajánlott D fokozatba teszed és gázt adsz ennyi amikor megállsz akkor teszed P-be vagy N-be igen az autó addig van egy helyben amíg a féken van a lábad utána elindul
hú bazdmeg de bonyolult gondolom akkor,ha már gurul az autó,nem lehet hátramenetbe tenni sehogy sem... de üresbe kivehetem ezt is menetközben nem? nem nagyon értek hozzá,mint látod,de nem is nagyon kéne automata váltó :) tehát,csak akkor indul el a kocsi,ha 1-be van rakva és gázt adok és addig áll egyhelyben,amíg a féken tartom a lábam?ha leveszem a lábam,akkor elindul a kocsi?
A klasszikusan automata váltónak (hidromechanikus váltó) nevezett egység tulajdonképpen két fõ részbõl áll: egy hidrodinamikus nyomatékváltóból (konverter), és egy mechanikus sebességváltóból. Az alapelve teljesen más, mint a kéziváltóé. Nincs súrlódótárcsa (kuplung), nincs szinkrongyûrû, ezeket a konverter, és bolygómûvek helyettesítik.
Amikor az automata váltót hajtó fokozatba kapcsoljuk (D, 1, 2, 3, R) a turbinakerék elkezd forogni, és tolja az olajat. Ha nem fékezünk, ezért is van, hogy az autó elkezd "kúszni". Ha elõremenetben elértük a váltási pontot, az egyes fokozatnak megfelelõ bolygómûvek hajtása szétkapcsol, míg a másodiké össze. A hátramenet nyilvánvalóan egy plusz fogaskerék kapcsolásával érhetõ el. Ha már a fokozatoknál tartunk, szót kell még ejteni az N és a P fokozatokról. N fokozatban a turbinakerék nem forog, ezért is nincs áthajtás. A P fokozat ugyanez, csak egy plusz mechanikus kapcsolat (körmös kapcsoló) is fogja a kihajtó tengelyt. Sokan nem értik, hogy miért nem lehet vontatni az autót álló motorral, N fokozatban, hiszen "üresben" van. Ha jobban végiggondoljuk, a kerekek a féltengelyeken-kardánon keresztül közvetlen kapcsolatban állnak a váltó mechanikus részeivel akkor is, ha az N fokozatban van. Ezek a részek forognak, csak a motor mûködésekor létrejövõ olajnyomás nincs meg, emiatt a kopó alkatrészek semmilyen kenést nem kapnak.
kíváncsi vagyok,hogy pakolja a sebességeket kuplung nélkül... mi kapcsolja szét a váltót?semmi? egyes autókban van sport fokozat...ez miben tér el? csúsztatja a váltást?úgy értem,nem 3000rpm-nél,hanem 5-6000-nél vált el?
P: Parkoló fokozat R: Hátramenet N: Üres D: Sebességben van
Féket köll nyomni mikor beindítod,illetve beteszed sebességbe. Meg akkor is ha állsz a lámpánál. Nagyjából ennyi. Van két pedál,gáz és fék és csókolom. Nem egy bonyolult vezetni.
hejhó... szükségem lenne egy kis fejtágításra...ti biztos tudtok segíteni mivel soha nem volt automata váltós kocsink,így nem nagyon ismerem õket annyi,hogy tudom,hogy létezik,meg tán nincs kuplung...de azon kívül mit kell róla tudni? láttam,hogy van pár "fokozat" 1,2,P,R,N,D talán... de hogy is mûködik ez?? kössz
ugyanugy felfelé nyíló ajtókkal mint abban. És a kinézete is retro-modern lesz.
A belseje elég fasza, de kívülrõl nem hiszem hogy a gullwinget lepipálja majd. Látszik elején, ennek is olyan krómcsíkban lesz egy nagy merci embléma, mint az elõdnek :)
Teteszik a belseje:) Emlékeztet a régi SL-re,fõleg azok a szellõzõrostélyok.
valami buzi nekitolatott a GTR nek :s ott is hagyta, lettek rajta fehér csíkok
Na ma probáltam egy E coupét, 350CGI-t, egész jóó :) Tetszik, csak ennek balfasz hangja van még, kell az 5.5
4 hengeresekben 5sebességes az automata. 6 hengertõl felfelé általában 7G. az 500as és nagyobb motoroknál meg alap a 7G. Igen automataváltóval van, mivel a kéziváltó nem képes átvinni azt a nyomatékot.
egyébként aki merciben kéziváltóst vesz az felér egy kisebb fajta öngyilkossággal. Eladhatatlanná teszi az autót, de nem csak mercinél, hanem alapvetõen a luxusautóknál.
2.1l motornál feljebb sztem csak az van, de a kis motroknál is tulnyomó részben automata.
Az a 7G tronic az nagyon jó kis cucc, nem nagyon kéne más.
Régi teló nem tudom milyen, régen Nokiám volt, de az újak azok szerintem baromi jók :D Fényképezõgépet sem tudom olyanom sem volt, abból Panasonic-ot használok, viszont TV, monitor ezek Samsungok és baromi jók.
mi az hogy csicska samsung a legjobb elektronikai cuccok azok, mûremekek.
jah a víz tényleg fasza lehet, amikor támasztod a fejed és a kezed az ablaknál, nagy esõbe unalmasan mész az autópályán egyszer csak érzed hogy a kezedre csöpög a víz... 20milliót adtál a kocsiért... hát utána balhé lenne asszem
majd,ha apám hazajött,telójáról leszedem a fehér SL-rõl készült képeket,bár a csicska samsungjával nem tom milyen képek készülhettek :S
a víz az kell, hogy el ne aludj. ez plusz extra. lehet fizetni is kell érte...
Aha, az A5 nagyon zajos. De hát ez nagyjából igaz az összesre, aminél nincs ablakkeret. Ilyen a kupé E is. De a mercinél azért igényesebbek mint audinál + a legjobb légellenállású autó az E a piacon, ez is számít valamit gondoom. E350CDI ha szedánt próbáltál az full néma :D Az az autó a világbékét szimbolizálja belül kb. De a kupénak nincs ablakkerete... Ezért érdekes. Fõleg ha gyorsan mész és oldalbakap a szél...
Totalcaron a népítéletben pedig még azt is olvastam néhány embernél, hogy a víz is befolyik az A5 ben :D
mi az az A5?
ha olyan csendes lesz, mint az E350CDi, akkor nem lesz baj.
ha új CL500 akkor abban alap a 7G, ha jól emlékszem.
hát nem is magyar közutakra való, de remélem azért ki tudom próbálni milyen.
Cl500 az elméletileg ugyanez az 5.5 ös V8 ami az E500 ban van. Max a váltó más mert a CL500 ban nem tudom hogy 7G volt-e.
Gábor: majd azt nézzed meg kérlek, hogy milyen szélzaj van az autóban autópályán! Illetve hogy a rugózása mennyire tûrhetõ idehaza. Mondjuk õsztõl már úgyis sima utakon fogok járni, de néha azért hazanézek majd :D én csak BP-n tudom kipróbálni. Az A5 nél 140 nél már süvített be a szél, jó szar az ablakkeret szigetelése!
fú, én mióta egy cl-t vezethettem 500-as motorral (nem tudom ez mennyiben másabb annál, ennyire nem vagyok szaki), hát az valami gyönyör volt. és akkor a legkisebb ebbe a monstrumba, mi lehet a többivel :D
mondjuk SL65 BS számomra az a kategória, amit már nem tudok elképzelni közútra, és hogy épségben eljutok vele A-ból B-be, pedig nem vagyok eszetlen sutyerák :D