Elõször csinálják meg mûködõre a villanyféket a Merci S-osztályban. Jelenleg csak annyit tud, hogy 10 esetbõl 7x nem megy neki az elõtte haladó autónak - hát köszi... Egyébként is a német elektronika híresen gagyi. Az Alfákban is Bosch elektronika megy tönkre rendszeresen.
Villanyfék? Te mirõl beszélsz?
Ha a Disctronic-ra gondolsz az egy kipróbált mûködõ technológia, ha a Disctornic Plus-ra ami körül most a botrány volt az Autobildnél az kicsit más tészta.
De ezek NEM elektromos fékek. Elektromos (elektro hidraulikus) fékek (SBS) az E és SL osztályokban vannak/voltak (illetve a Maybachban), de ezektõl a facelift alatt megválnak. De ezekben az autókban is 2 fékkör van a bizonság kedvéért.
BOSCH elektronikát használ mindenki az iparban(ESP, ABS stb stb.) és senkinem sem EZZEL van a baja. Az olasz autók sem éppen a minõségükrõl híresek mostanában.
...ja persze, és ha köröz a rendõrség akkor automatikusan bevisz a kóterbe. Megbilincsel, lezárja a kocsit, elõre ujjlenyomatot vesz, megállapítja a vércsoportodat, és kiosztja a börtönszámod...
Hú de rühhelleném, hogy amikor nyomnám a gázt, akkor elkezdene lassítani...
egyebkent szerintem ez a fajta fejlodesi irany zsakutca. akkor inkabb menjenek vonattal, repulovel es ne autoval. ha faradt, vagy ittas, akkor ne uljon a volan moge. ez az elektronika teves biztonsagerzetet fog kelteni sokakban.
A mercis fékrõl találtam egy videót ,ezt már élesben alkalmazzák: merci fék
Kicsit furcsának találtam hogy egyes autók motorházfedelét nem lehet kinyitni, csak a szervízben tudják. Merugye hogy akkor az ÉN tulajdonom az autó vagy csak bérlem a gyártótól. Erre fel jönnek azzal hogy nekiáll gondolkodni is. Alacsony a szélvédõmosó-folyadék szint? Elmegy a szervízbe :D Vezetés közben figyeli a sofõr állapotát? (pulzus, vérnyomás, etc) merhát honnan tudná hogy rosszul vagyok? Esetleg csukva a szemem? Kössük rá a naagy hálózatra, nagytestvér haddlássa mit csinálok
És mi van abba azzal a kamionokba kitalált cuccal, hogy megadod neki, hogy honnan hova, és elvezet. Elméletileg a németeknél már tesztelték, és bevált a cucc. Vagy végülis zsákutca lett?
Volt 1 BMW típus, ha kifogyott az üzemanyag, a fed.comp. blokkolta a gyújtást. hiába tettél bele benzint, kellett a gyári szervizes, aki resetelni tudta a fed.computert. Ezt közölték a tulajjal is, de mégiscsak elfelejtkezett róla... :) :)
Német autóipar csúcsa: http://www.a5.hu/cikkek/52/13429.shtml
És a vezetés élménye?? Ilyen alapon beülök egy taxiba, v. vonattal megyek. Majd szépen megjelennek az autóvírusok, és jön a káosz. Nem hiszem, h. rá merném bízni a saját és családom életét egy mesterséges intelligánciával rendelkezõ gépre. (Nézzétek csak meg a jövõképet kivetítõ filmeket, ott is mindegyiknek balhé lesz a vége, ha a gép az úr.)
Egyébként nem mindenki használ Bosch elektronikát (szerencsére:-)
japán autok valoban precizek, elhasználhatatatlanok. Ellenben egy német cigánymerdzsoval :) 40milioért s600 :) lexusban (ami toyota) meg fele annyi ;) sebaj.... ahogy a magyar paraszt mondja: "vegyünk négyesgófót aztán azza jo" :) Én ugy kb az ABS-t tartom normálisnak. kipörgésgátlot azért nem, mert akkor nincs meg a kellö hangulat :))) bár tény hogy télen oksi az is. De a többi szarra mi szükség ? Távolságtarto ? NEM TUD AZ ILLETÖ VEZETNI ? várjunk mik vannak még: ilyen olyan radar.... nem tud tolatni ? essöérzékelös ablaktörlö ? Bazki a legjobb... nem látod hogy esik az essö ?
inteligens ? uninteligens. Ez tiszta automata válto.... azoknak akik nem szeretnek és nem is tudnak vezetni. Mert aki szeret, és tud, az pl azon okoskodik, hogy a kipörgésgátlot hogyan kapcsolja ki ;) nemazzal, hogy fix 90 el kullogjon egy mutyuki után az autopályán, automata váltoval :D bahhhhhhh
vegyééééééééééétek :)
Valami kis drogáurs [email protected]ündérének a kocsijába jo lesz :)
De okosnak érzed magad.... Télen sem tudod hasznát venni a kipörgésgátlónak mi? A japán autó 3 évig hibátlan..... Csak aztán ne kelljen hozzá japánból alkatrészt rendelni.... Ki van ez találva....
Hát nem tom, de nézd meg a német autóklub meghibásodási statisztikáját, hogy hol vannak benne a japánok és a németek. És ezt a statisztikát a németek csinálják... Drága japó alkatrész mese. Ahogy az Opel Astraba olcsó az alkatrész, ugyanúgy a Suzukiba is az. Meg ahogy a Mercibe drága, úgy a Lexusba is az. A különbség csak az, hogy míg a lexus tulajok 99+%-a újra Lexust venne, addig ez egyetlen német márkáról se mondható el.
Hát nemtom, de egy ismerõsöm pár hónapja adta el a lexusát, és vett egy 5-ös BMW-t. A Lexusnak voltak fogyasztási problémái, és a szervízben sem tudtak vele mit csinálni. A BMW-vel meg semmi gond. Már tervezi, hogy lecseréli egy még erõsebb BMW-re (asszem 535-ösre, aminek 500 Nm fölött van a nyomatéka). 10L körül van ennek az 535-ösnek a fogyasztása (dízel), míg a volt lexus 16L alatt nem ment. A Lexus elõtt volt 607-es peugeot-ja, elõtte meg S80-as volvója, volt még valami renault-ja is közben, de hogy elõtte milyen autója volt, azt ne kérdezzétek...
Persze, 500Nm+ nyomaték, 10L- fogyasztás, 2000LE/henger tejlesítmény, 300-nál, kettesben. Ismerjük a BMWket (meg a gazdáikat), nem kell õket bemutatni:-P
Amúgy tévedsz. 270LE motorja van és alapból 500Nm nyomaték fölött produkál. Ez dízel járgány, és a speckó turbófeltöltõ miatt ez nem is csoda. A 10-12L-es fogyasztás meg átlagos. Persze ha az ember kihasználja a kraftot, akkor az nem 10L lesz.
Amúgy ez az idei modell. A külön vásárolható tuning szettel (ez szimpla chip tuningot jelent) az 500Nm fölötti nyomatékot 700 Nm fölé pakolja és a 270LE-bõl 320-at csinál. Ez nyilván nem változatlan fogyasztás mellett éri el.
Technológiailag nem elmaradottabbak a német autógyárak a japánokkal szemben. A mercédesz smart ágazata például évek óta jelentõs veszteséget termel a technológiai fejlesztések miatt. A mercinek mégis megéri, hiszen a fejlesztések eredményeit a többi modellnél is hasznosítani tudja.
A cikkben nem lett kellõképp megvilágítva, de az "intelligens" autók összehangolásával meg lehet valósítani a autóutak terhelésének optimalizálását, azaz a dugómentes közlekedést. És engem nagyon nem zavarna ha a napi 2x40 perces kötelezõ vezetési élmény helyett valami sokkal hasznosabbal foglalkozhatnék.
-Szerintem egy benzines lexust nem nehéz 16 fölé kergetni nehézlábúaknak. Csak gondolom a szervízeseknek kínos lett volna ezt feszegetni. Ahogy egy 4l benzines bömbi sem jön ki 20l alatt ha tapossa valaki. Csak még 1-2 liter olaj is belemehet. Hibás, kevésbé összerakott darabok sajnos minden márkánál elõfordulnak. Sajna igaz ez a Toyotára is. Tény, bömbikben-merdzsokba gyakoribb a kevésbé sikerült darab. -Namost az eredeti témánál maradva. Urbánus legendák szerint egyes bömbiszériákat havonta kellett vinni a szervízbe, ahol meg is kapták a legujjabb szoftot... - Elöször a német kutatóknak a botrányos vészfékrendszereket kellene gatyába rázniuk és csak után a csillagos eget célozgatniuk. Pl. Nem csak ideális körülmények között kell mûködnie, hanem gyakorlatilag bárhol. - Jó lenne végre 20 évre tervezett elektrónikákat látni. Azaz 20 évig hibamentesen, karbantartás nélkül kéne mûködnie (No mozgó alkatrészekre!!!). - Másodszor mesterséges tájékozodás rohadt nehéz feladat. A kutatóknak csak addíg nagy az arcuk amíg a zsíros támogatási összegekért lobizznak. Addíg mindent megigérnek. De amikor a felelõsségre kerül a hangsúly. Azaz az elektronika idéz elõ egy balesetet akkör csönd és ...szag. Rossz idõben, hibásan felrobbanó légzsákok miatt eddíg is volt kártérítés, csak a civileknek kicsit nehezebb a bizonyítás.
Az igazán intelligens autó az lesz, ha majd felismeri az építkezések után évekig feleslegesen kintfelejtett 40-es táblákat! És nemcsak hogy nem tartja be, hanem odamegy a tábla kintfelejtõjéhez, és addig rugdossa, amig be nem sz***ik