Kis történet kedvenc buszsofõrrõl: Szállunk fel a buszra, persze kint esett a hó. Mi mást csinálhattunk? Nem tehetünk róla. Buszvezetõ megjegyzése (kb. már nem emlékszem rá pontosan)
"Ugye nem hozzátok fel a latyakot?" ... kis letekintés a cipõkre... "ÓÓ dehogynem, tudtam, hogy a jó k*rva isten b*ssza meg"
:D
Volt még pár ilyen...
am. sajnos a busz/trolisofõrös barátaimnál sokszor elõfordul hogy megyünk kb 50el és elénk bevág és megy 5 métert az autójával csakmert látott 1 szabad parkolóhelyet az utca szélén azért már kicsit bunkóság és volt olyan nõ is aki súlyosan a megállást jelzõ vonalon túl állt meg és látta hogy jövünk Ikarus 260assal de azért sem ált hátréb vmivel nos õõ ott érezte az autó elejét ahol õ ül nem ott ahol a karosszéria eleje kezdõdik
sziasztok háát én már általános iskola 2. osztályában tudtam de akkor még kevésbé de mostmár jobban hogy buszsofõr leszek és már vannak bkv-nál sofõrhaverjaim trolisok buszosok is BenceYCE melyik járaton szoktál álltalában lenni?
Teljesen igazad van,csak leírtam,hogy én nagyon bírom õket.Végülis tényleg nem mondhatok semmit,mert más társaságoknál nem utazok.
Az általánosítás nem jó dolog. Egy paraszt ember akkor is paraszt marad ha beül a volán mögé. Így nincs is értelme közlekedési morálról sem beszélgetni, mint ahogy arról sincs, hogy melyik társaságnak van több jófej alkalmazottja.
De régen írtatok erre az oldalra! Nem baj én azért elszeretném mondani,hogy szerintem a Tisza Volánnak vannak a legjobb sofõrjei.Tapasztalatból mondom.Nagyon jót lehet velük beszélgetni,írtó jó fejek. :)
Velem is sokszor megesik. De csak akkor történik minden pont ugyanígy, ha a delikvens olyan szögbõl érkezik, hogy a jobb tükörbõl nem látom. Ez gyakorlatilag a busz végénél max 2m-es rést jelent. A busz mögé és mellé már nem látsz be vele. Várok, mert nem csukom rá az általam utolsónak vélt felszállónak a lábára az ajtót. Megnyomom az indításjelzõt (szabály szerint ekkor kell abbahagyd a futást mert ugye ha kiköveteled, hogy egy buszsofõr betartsa a szabályokat akkor te se szállj fel a csengõhang megszólalása után...). Várok, hogy van-e még mozgás a megállóban (csakis a megállóban mert a szabály az szabály ugye és az utas azzal jelzi a társaság felé az utazási szándékát, hogy beáll a megállóba). Ha nincs, akkor bezárom az ajtókat. Tekintetem átkerül a bal oldali tükörbe és figyelem, hogy mikor engednek ki. Ha eljött az alkalom akkor GO. De lehet, hogy akár egy lámpaváltásnyit is állok a megállóban és csak utánna megyek ki.
Ezt vesd össze azzal ami veled szokott történni...
Velem elég sokszor csinálja a reggeli járat vezetõje, hogy végignézi a 100m sprintemet majd mikor odaérek a hátsó ajtóhoz becsukja. Aztán egy darabig nem indul el, integetek neki de csak nem nyitja ki. Aztán elindul..
Velem azért nem ennyire durvák a sofõrök, mint ahogy Shadow is leírta, hogy vele milyenek a bácsik a topik eleljén, de van egy-kettõ amelyik néha beszól, hogy: "Toljad már a segged" meg ilyet hogy "Mennyémá mennyémá mennyémá". Ja és van Nánáson vagy 8 távolsági sofõr és már mindnek adtam nevet, egy párat említve: giliszta, Max Payne, mandula.
"újabb buszok jelentõsen jobb fékekkel vannak szerelve és ezek meg is állnak ha meg kell"
Erre csak annyit, hogy a múltkor, egy Merci Connecto (szd-on ezek relative újak!)50-nel megy, ja és nem csuklós, mikor elõtte a tanulo kocsi fékez, a busz is fékez, majd a sõför megemlíti, hogy nem tudja elkerülni az ütközést kb 50 méter után csatt, majd csatt és megállt Itt meg kellett volna állni! Hál' istennek személyi sérülés nem történt.
Mayday - VIP
Viccek topic - 17055-ös hsz:
Nem vicc, hanem egy (szamomra) ujabb urban legend, ma kaptam mailen:
"ez még megfilmesítve is szép lehetne..
Nem én láttam, de olyan embereket már sajnos igen, akikrõl el tudom képzelni...
A helyszín Budapest Határ-út, egy buszmegálló.. vártam a buszomat, hogy beérkezzen. Eközben a szomszédos megállóba beállt egy másik járat. Rengetegen voltak, éppen csak be tudta zárni az ajtókat a sofõr induláskor. Már lassan gurulni kezdett ki a megállóból, mikor két húsz év körüli lány s egyikük kutyája ( nem tom a típusát, de jó nagy volt ) rohannak a megállóba, hogy felszállnak a már induló járatra. Mint írtam, rengetegen voltak a buszon, s még a pilóta legjobb jóindulatával sem tudtak volna ezek ketten a kutyával felszállni a buszra, így az indult tovább. Ezt látva az egyik lány ( most itt meg kell jegyeznem, hogy ezek ketten súrolták az agysebészség határát ) egy hatalmasat ütött a busz ajtajára és nyomaték gyanánt egy óriásit odaköpött. Nos, ekkora csulát még nem láttam. A lány mint aki jól végezte dolgát barátnõjével beszélgetni kezdett a megállóban, mit sem törõdve az ott várakozó emberek megdöbbenésével. Persze a beszélgetés témája a sofõr nemi indentitására vonatkozott, mert hogy nem állt meg. DE MEGÁLLT... A busz hirtelen lefékezett, majd kinyílt az elsõ ajtó és egy tagbaszakadt szakálas ember (a pilóta) leszállt. Könnyed mozdulattal visszazárta a busz ajtaját és odalépett a köpetet elhelyezõ lányhoz. Megragadta két kézzel, felemelte a levegõbe, odalépett a busz ajtajához és szó szerint a lánnyal letörölte a köpést. Síri csend a megállóban, mindenki dermedten figyelte az eseményeket. A lány s barátnõje egy szót nem mert szólni. De a pilóta sem a szavak embere volt. Dolga végeztével vissza kinyitotta az ajtót beült helyére és a járat végre elindult. A megállóban várakozott még egy négy fõs fiú társaság, (olyan izmosabb, rámenõsebb fajta) õk is nézték hogy mi történik. A busz elhaladtával a köpõs lány irtózatos káromkodásba kezdett. Szidott mindenkit, míg csak szemkontaktusba nem került az imént említett fiútársaság egyik tagjával. A lány hangosan a teljes megvetés beleadásával odaszólt a srácnak: Mi a f.szt bámulsz köcsög??? A srác egy szót nem szólt csak odalépett a tõle pár méterre álló lányhoz és egy hatalmas pofont nyomott le neki, úgy hogy a lány elesett, majd, mint aki jól végezte dolgát visszament beszélgetni a többiekhez. No eztán már igen csendbe maradt a két lány, fogva a kutyát elténferegtek a megállóból..."
Tényleg már csak saját véleményként de azért még idevaló...
Sajnos mi is észrevesszük hogy ki az aki nem egészen felelõségteljesen áll a munkához. Saját tapasztalatom szerint a kiöregedett munkájába belefáradt hazatért nyugdíjazás elõtt áló kamionosok azok akikkel nagyon nehéz megértetni, hogy itt nem lekötözött krumplit cipelsz a hátadon hanem rögzítetlen(!!!) élõ húsárut! Mindenhol ahol a kreszt használják tudják, hogy a szállított árú rögzítéséért a vezetõ a felelõs. Na itt próbálkozz a rögzítéssel!
en csipem a buszsoförjeimet, nagyon korrektek es jofejek. egy kettovel köszönö/beszelö viszonyban is vagyok. > neha igazi elmeny busszal es villamossal utazgatni
Szép elemzés:)
A 17 azért elég durva. Még személyautóval is ritka az ilyesmi.
A 18.-asnál hozzátenném, hogy ki lehet játszani a menetrögzítõ (tachográf) készüléket. Tehát minden vállalkozó kifulladásig hajtja az alkalmazottait. Szidjuk hát az alkalmazottat. Vagy baszogassuk a vezetõt legalább nem alszik el....
19. Belegondolva nem is olyan vicces, hogy szociálisan leépülsz mert senki nincs akihez szólhatsz miközben dolgozol...
20. Hát ez érdekes. Ismerek én is ilyen kolegát. Ráunt a sok renitens utasra akik reklamáltak ha nem tudtak fölszállni a hátsó ajtónál és gyalogolniuk kellett. Viszont csak fagypont alatt csukhatják be a kolegák várakozás közben a 2.-es 3.-as (4.-es) ajtókat. Pedig 2 foknál sincs meleg. -20 pedig már régen volt Pesten.
21. Ha egyszer nem szükséges a busz üzemeléséhez (a cég szerint) a tetõablak megfelelõ használhatósága és nehezen mozog akkor a franc kinlódjon a bezárásával. Pedig garázsba álláskor be kell csukni mindet. Ígyhát van kolega aki lusta végigjárni a buszt, hogy bezárjon mindent.
22. A 16-os busznak felfelé 7-9 lefelé 9-11 perc a menetideje. Szerintetek mennyit képesek a turisták tökölni?
16. Egynémelyik mikrofon a bekapcsoláskor még(:D) ad hangjelzést. Eszméletlen irritáló hangja van. És amikor sietve kéne bemondani a megállót akkor nagyon hosszúnak tûnik a dallam. Vagy nem kapcsolgatja, vagy nem mondja a megállókat. Lehet választani.
15. Kérem a jelentkezõket, hogy ki az a marha aki sporttáskában hordja a kaját? .... Üdvözöllek benneteket. Jól áll a nyakkendõhöz a sporttáska! ... (Hogy is volt az a 2.-es pont?)
13. hát amikor a mozgáskorlátozott leszállásjelzõ gombbal játszanak vagy amikor a mûanyag fülkét páros lábbal rugdossa az elég gáz. De ha valaki azt mondja, hogy autóbanm Õ el tudja viselni akkor csak annyit mondok, hogy amikor leõször ültem buszon úg yvezettem mint aki becsinált. Hiszen nekünk ugyan akkora sávban kell elférjünk egy 2.5 méter széles tizenméter hosszú vassal. Hónapokba tellett mire megszoktam a felcsapódó ülések zaját vagy a fülkén végig húzódó kapátzippzár hangját. A víz levert eleinte. Azért nem 2 fillér egy busz.
10. Tényleg van olyan ember aki azt gondolja, hogy regelente minden buszvezetõ külön-külön beállíthatja magának a csengetés hangerejét? :) Kész!
Mellesleg én is megdöbbentem de a szolg.szabályzat valóban azt írja, hogy a csegõt az összes leszálló utas jármûrõl történõ leszállása után lehet elindítani. Ez kivesézve annyit jelet: amikor amikor az utolsó leszálló is elengedte a busz kapaszkodóját és mindkét lábával a járdán áll. A felszálló utasokról szó se esik. Így a csengõ szólhat a felszállás pedig tilos. :) Érdekes.
A 8-as ponthoz is fûznék valamit hiszen általános gont a garázsmenet táblák megléte. Fok-gyem-es buszoknál ez ugye nem jelent problémát. De érdekes dolog megfigyelni, hogy amikor a buszvezetõnek megadott idõre "kell" beérnie a garázsba akkor tuti, hogy kifogy az utjába esõ megállók mindegyikében egy-egy olyan utast aki meg se nézi, hogy mire száll fel. Ha azon a vonalon lovaskocsival hordanák az utasokat akkor mindegyik lovaskocsira felszállna. Természetesen elõfordul, hogy már az elsõ kanyarnál rájön az illetõ, hogy elcseszett valamit és megy elõre kunyerálni, hogy engedjék le. Pedig mindenki tudja, hogy nem tehetik meg a vezetõk. Azért van a megállókhoz kötve a fel-és leszállás mert azok a bkv tulajdonai(javarészt). Innentõl kezdve minél öregebb az eltévedt illetõ annál kevésbé akarja a buszvezetõ leengedni hiszen öregeknél magasabb a rizikó, hogy elesik vagy bármi leszállás közben. Míg egy iskolásnak eszébe nem jutna feljelenteni hasonló esetben a "jótevõt" addig idõsebbeknél volt már rá példa. Sõt kolegák közt is tudok egy esetrõl. Láthatjuk reggelente ahogy sok buszvezetõ a garázs közelében leteszi a kolegáit megállón kívül. Ez ellen is van nálunk jó javaslat. Hiába jelentenek fel minket érte egy egyszerû mondattal kivédhetjük azt: Elmozdult a külsõ tükör és kiszálltam beállítani. Mindenki tudja, hogy kamu az egész de mivel nem vagyok köteles minden tükörállításról tanút szerezni ezért bármikor eljátszhatom mivel nem közlekedhetek tovább elállítódott tükrökkel.
az 5-ös ponta is igaz az elõzõ hozzászólásom. A hatos pontnál ismét csak azt tudom, hongsúlyozni hogy ha nem muszály ne fussunk a busz után (én se szoktam) mivel a megálló felé szaladó ember nem számít utasnak. Ezt a szabályt lehet nehéz megérteni de kicsit átgondolva a dolgot elég nehéz lenne szabályozni, hogy mi az a távolság ahol még utasnak számít a szaladó ember és mi nem az. Bár a szabályba loptak némi utalást arra, hogy a buszmegálló területe a farkasfog szerû felfestés területe. Ezt jogosítvánnyal rendelkezõk tudják, hogy a megálló elõtt 15 méter a megálló után pedig 5 méter. De ezt elég nehéz elvárni a kolegától, hogy lássa a tükrökbõl. Ezért védekezhetnek nyugodtan úgy esetleges számonkérésnél, hogy ha a megállóban volt akkor utas. Ha ott volt akkor vol ideje felszállni. Ha elfogytak az emberek akkor cseg és csuk. Cseng-nél már tilos felszállni. Innentõl kezdve igazából tehet egy szivességet az utas (jelölt). A gyakorlat azt mutatja, hogy ha megvártak az azért volt mert volt bõven ideje a buszvezetõnek a végállomásra érésig. Lássuk be Õ is ember, szükségletei vannak. Ha tud leér idõben. Én meg azt mondom senki nem lehet olyan önzõ, hogy ha elkésett a munkahelyrõl akkor mindenki más szemét mert nem tudta behozni az idõt. És direkt mondom, hogy önzõ mert sokszor egy utas megvárásán múli a lámpa elérése. A lámpa elérésén múlik, hogy a következõ megállóban mennyien várnak. És már el is indult a láncreakció. Hát egy utas csak ne legyen önzõ!
De látni kell a másik oldalt is. Imitt-amott találtam némi érdekességet.
Pl. a 4. ponthoz...
Érdekes dolog, hogy valóban vannak agresszíven vezetõ kolegák. Mi magunk sem szeretünk olyan buszon utazni amelyen a buszvezetõ gyors "megállózással" próbálja behozni a késést. Ez azt jelenti, hogy a forgalmi helyzet csak egy ok a késésre. De a késés miatt a következõ megállóban egyre töb és több ember gyülemlik fel. Olyan emberek is akiket majd az utána haladó kolegának kellett volna elfuvaroznia. Csakhogy a több utas hosszabb megállózást jelent. És ezzel elindul a láncreakció amit vagy sikerül féken tartani vagy nem. Mivel mi emberek nem vagyunk egyformák és nem is lehet a különbözõ vérmérséklet miatt összehasonlítani a jármûvezetõket ezért elõfordul akár olyan kolega is aki magasan tesz az elõírt érkezési idõpontra és tapossa mint állat. Természetesen van aki azért mert hosszabb várakozást szeretne a végállomáson de lehet, hogy csak így szereti. Viszont a statisztikák azt mutatják, hogy a 2005-ös évben jelentõsen romlott az átlag és sokkal több személyi sérüléssel járó baleset következett be. Az okot megtalálták az új tipusú buszokban. Egyszerûen arról van szó, hogy az újabb buszok jelentõsen jobb fékekkel vannak szerelve és ezek meg is állnak ha meg kell. És innentõl érdekes képet kapunk. Hiszen annak a kollegának aki tapossa ha kell ha nem, annak rendesen kapaszkodnak az utasai. Míg a szolid vezetési stilust használó kolegáknál meglepetésszerûen hat a hirtelen fékezés és mivel rögzítetlen árut szállítunk az bizony el is dõl. Ez az élet fintora. De van más oldala is a dolognak. Hiszen az a kolega aki megáll a hirtelen/szabálytalanul felbukkanó akadály elõtt az elkerüli az ütközést. Mindez a helyszinen jó érzés. De lehet, hogy a következõ megállóban már jön is elõre az utas joggal(?) felháborodva, hogy megsérült. Ekkor már ki emlékszik rendszámra még ha le is olvasta? Tehát lehet, hogy a tapasztaltabb kolegák inkább nekivezetik a szabálytalankodónak a buszt, hogy az véletlenül se szökjön el és mári van kin elporolni a balhét. Hiszen a buszvezetõ elsõsorban a saját utasaiért felel és csak azután a másik autóban ülõ utasokért. (Õértük is csak közvetve.) Így az elsõ eset egy sajáthibás baleset lesz míg az utóbbi már idegenhibás. Egészen másképp is értékelik ezt a cégnél. Ezek azok a dolgok amiket egy külsõ szemlélõ nemigen érez át ha ilyen esettel találkozik.
Tegnap amikor mentünk buliba egy 17 éves froma gyerek jegyet akart venni a buszon aztán mondta a buzzsofõr hogy nem kell üljön le nyugodtan. Ritka jelenet
Hozzáteszem nem légbõlkapott mese. Ha valaki ilyet ír annak biztosan van alapja.
1. Ha elöl kopaszodsz, növeszd a hajad a derekadig. 2. Szürke cipohöz kizárólag fehér zoknit vegyél, mert különben nem érvényesül a boka felett 10 centivel érõ kék nadrág. 3. Soha ne mondd be a következõ megállót, vagy ha igen, hörögj a mikrofonba, mint Török Adám, négy korsó sör után. 4. A megálló elõtt tíz méterrel érd el a legmagasabb sebességet, hogy a tíz méteren be tudj mutatni egy hatásos fékezést. Ennek csak akkor van értelme, ha legalább 80 álló utas van a buszon, különben nem vagy elég vagány. 5. Ha menet közben kollégákkal beszélgetsz, egyáltalán ne lassíts a kanyarban. 6. Minél idosebb ember fut a busz után, annál közelebb az orrához csukd be az ajtót. Ha kerekes szatyorral fut, még a nyitott ajtóval elindulást is megkockáztathatod. 7. Miközben az utcán nézed a csajokat, lehetoleg rángasd a kormányt, és cöcögtesd a surített levegõt. 8. A garázsjáratos táblát csak annyira feltunõen helyezd ki, hogy az utasok többsége már csak a mosóban jöjjön rá, hogy rossz buszra szállt. 9. Az éles kanyarokat padlógázzal kell bevenni, hogy az utas elgondolkozzon azon, vajon van-e különség közte és a platós Ifán szállított krumpli között (nincs). 10. Az ajtózáródást jelzõ berregõ minimum 50 decibellel szóljon, és legalább két-három percig, különben nem figyel oda senki. 11. Az ajtózáródást jelzõ berregõ hatásfokát különösen babakocsival felkapaszkodni próbáló kismamáknak szükséges demonstrálni. 12. Ha a buszon 6-8 skinhead gyilkol egy roma gyereklányt, fütyöréssz hangosabban, de lelkiismereti szabadságuk gyakorlásában õket ne akadályozd. 13. Ha három nyolcéves gyerek a megengedettnél hangosabban nevet vagy fagylaltot nyalogat, állítsd meg a jármûvet, szállj le, és a rendbontókat fülüknél fogva dobd az úttestre. 14. Dezodorra ne költs, hiszen - Nyáron: a lyukacsos atlétatrikó megfelelõ szellõzést biztosít - Télen: a középkék ing hónaljában mutatkozó tenyérnyi folt a közvéleménykutatások szerint a szexepil-ranglistán a 3. helyen végzett 15. Uzsonnát kizárólag fekete diplomatatáskában hozhatsz, amely diplomatatáskát kötelezõ a jármu ablakában elhelyezni. 16. Ha fütyörészni, énekelni vagy a közlekedésben résztvevõket szidalmazni van kedved, ezt csakis bekapcsolt mikrofonnal tedd. 17. Ha távolsági buszt vezetsz, nyugodtan haladj 70-nel a belsõ sávban. Ha jobbról elõzni próbálnak, irányjelzés nélkül hirtelen válts sávot, majd gyorsan térj vissza. 18. Ha külföldi viszonylatban közlekedsz, elég, ha 1000 km-enként állsz meg pihenõre. A maguk alá pisilo utasok szagát folyamatos dohányzással elnyomhatod. 19. Ha egy ismerõsöd utazik a buszon, nyugodtan beszélgess vele, de ha egy ismeretlen áll az elsõ ajtó elõtt, zavard hátra a picsába, mert zavarja a szabad kilátást! 20. Ha -20 fokban a futött forgalmi irodában várod az indulás idopontját, hagyd nyitva a busz összes ajtaját, hogy a gyülekezõ utasok jól szarrá fagyjanak. 21. Kánikulában viszont ne engedd meg utasaidnak, hogy a tetõablakokat piszkálják. 22. Ha a 16-os buszt vezeted, folyamatosan üvöltözz a várba igyekvõ turistákkal, hogy húzzanak már a busz beljesébe.
Nekem megtetszet. Csak mocskos keveset fizet és nem a városi vonalak vonzanak.
Egyetértek veled. De látom az embereken, hogy sokszor azért veszik elõ a kolegákat mert máson már nem tudják levezetni. A dolgokhoz már tényleg csak annyit tennék, hozzá, hogy ha valakinek nem tetszik a dolog akkor töprengjen el azon a tényen, hogy VAN választása. Hiszen ez is csak egy a sok lehetõség közül. Van még 2láb, bicikli, taxi, saját autó.
Az elméleties embereket meg alapból megvetem hiszen az élethez nem csak pénz kell. Amilyen élet meg neki jutott még ha luxus élet is az, akkor is tartsa meg magának. Nekem nem kell. Én csak azt mondom, hogy egy országnak olyan vezetõsége van amilyet enged. Ha tudatosul végre az emberekben, hogy nem mi vagyunk a politikusokért hanem Õk miértünk, akkor tehet egy szivességet a szemléletével, meg a pénzével.
Értemén. Nem védeni akarom a kolegákat mert itt is mint mindenütt, akadnak rongy emberek. Nekem is vannak kellemetlen élményeim. Ezek szinte velejárói az utazásnak.
Elismerésre méltó nevelési szándékod az igyekezeted, hogy rávilágíts a dolgok lényegére, és az érem másik oldalára. De, ebbõl a topikból is szépen tükrözõdik, hogy sokan, csak a maguk gyarló szemszögébõl képesek figyelni a világot. Csak sajnos a nagy magyar virtus mellett, ez az egyoldalú szemlélet jellemzõ, fõleg egy bizonyos kor alatt, ahol még nem éppen 100%-os a felelõsségtudat. Ez tán még érthetõ is. De azoknál, akik ebben a szemléletben nõnek fel, és akiket ráadásul a jó sorsuk is megvédett az élet pofonaitól, és ha buszvezetõk már nem is , de jó politikusok, "eszes" vezetõk még lehetnek, akik grammra-dekára megvesznek és megvezetnek minden kiszolgáltatott fizikai dolgozók, hogy "lenézem a másikat, mert nem tudja mi az a halkés" nagy magyar specialitás már gyomorforgató...
Az unalmasságról csak annyit, hogy én 3 évig voltam buszsofõr, és azért hagytam abba, mert arra lettem figyelmes, hogy nem emlékszem megálltam e minden megállóban. Néztem a tükörben az embereket, hogy kit melyik megállóhoz tudok kötni. Sosem érkezett panasz, hogy kihagytam volna megállót, de én inkább leszámoltam.
Azt elfelejtetem hozzátenni, hogy ez a 14es vili Kápmegyeri végállomásánál történt. Ott egy NAGY tükör van felszerelve egy oszlopra, tehát tökéletesen látott. Nem 3-5mpig csengetett, mert amikor elkezdett cengetni még kb 30m-re voltam a villamos hátuljától. Elkezdtem futni, mire odaértem beletelt 10-15mpbe, végig csöngetett, egyértelmû volt hogy arra várt hogy odaérjek és az orrom elõtt becsukhasa az ajtót. Az ajtóba belerúgásnak pedig csak egyetlen oka volt: nem volt semmi más a közelben amin le tudtam volna vezetni az idegességemet :)
Igy kivulrol nezve eleg kiabrandito szakma ez a buszsoforseg, egesz nap oda-vissza ingazni ugyanazon a vonalon baszott unalmas lehet , raadasul meg ellazitani se lehet folyamatosan figyelni kell a forgalmat ahh. Az miert van , hogy minden buszsofornek ugyanolyan a frizuraja? +makkoscipo es kotottpulover
utólag még hozzátenném azt is, hogy a buszomból csak oldalirányban szûrõdik ki fény. Nem lehet ez másképp a villamosnál is. Namost ha te az utolsó ajtót akartad elérni akor Téged egyáltalán nem világított meg a belsõtér világítás fenye. Az emberek meg (kicsit bosszantó módon) télen mindig sötét ruhában járnak nem pedig pirosban/rózsaszínben/sárgában ( ). Ezáltal kicsit egybeolvad a környezetével. Errõl mindig eszembe jut amikor egyszer a 15-ösön voltam ahol a vonal 75-80%-án centizgetni kell (függetlenül attól, hogy a fõnököm vagy, ezúton is kössz kedves Demszy elvtárs amiért nem engeded törölni a vonalat) szóval bementem egy szük utcába ahol a parkoló autól között lavíroztam/kanyarogtam. És eljõ a reggel 7:00 és a közvilágítást lekapcsolták. Borús idõ, sötét házak, fényt csak annyit láttam ami a buszból kiszûrõdött. Az viszont az Istennek nem hajlott, hogy az autók lökhárítóit is lássam. Megálltam és betelefonáltam a diszpécsernek, hogy azonnal kapcsoltassa vissza a kisvillanyt mert a gatyámig nem látok. Mire Õ közölte, hogy megengedhet egy telefont de a hatásra ne várjak mivel nem ez az elsõ eset. Egyszerûen nem akkor kapcsolják le a lámpákat ha már kellõen világos van hanem ha eljött az idõ. Délután meg normál látási viszonyok között világít az egész város mint a karácsonyfa. Ez van. A lényeg a lényeg, hogy szerencsémre egy személyautó ugyanarra vette az irányt amerre én és megállt mögöttem. Az õ reflektorainak a parkoló autókon megcsillanó fényei segítségével jöttem ki abból a kanyarból. Na ennyit arról, hogy mit látsz és mit nem a tükrökbõl.
1.
Nem minden busz/villamos vezetõ érzi úgy, hogy szorítja a menetrend. Bár a villamososoktól azt hallottam, hogy az Õ menetrendjeik még érzékenyebbek a lámpaváltásokra. De nézd meg a körútos a 4-6 villamos járatot. Szerinted foglalkozik ott valamelyik vezetõ azzal, hogy oda csukja-e a kedves utast? Lehetetlenség. Innentõl kezdve talán náluk alakult ki elõször az a szokás, hogy csengetés után 3-5 mp-el zárja az ajtót. És felhívnám a figyelmed az utazási feltételekre: Az indításjelzõ megszólalása után TILOS a fel- és leszállás.
2.
Szerinted ha az utolsó villamossal közlekedik a kolega (és neki nem csak annyi a dolga, hogy elviszi a végállomásra a verdát hanem be is kell vinni a garázsba) akkor ha Õ lekési a szolgálati járatot akkor Neki mennyit kell várnia? De megkérdezhetem máshogy is. Ha Õ a reggeli szolgálati járattal megy dolgozni, és nem megy ki 5-10 p-el elõbb a busz elé és lekési, akkor ha Te a legelsõ járattal mennél dolgozni akkor aznap Te is késel? Õ neki is vennie kell a fáradtságot, hogy idõben elinduljon ha tudja, hogy szorít az idõ. Ha teheti inkább 1 szolg.járattal elõbb megy be a garázsba mert ha az lerohad még mindig van egy esélye. Te épp akkor érkeztél a megállóba. Ez azért nem egyenlõ az "idõben ottvagyok"-kal. De felhívnám a figyelmed, hogy (megint nem az alkalmazottak találták ki) a szolgálati szabályzat meghatározása szerint: az utas az a személy aki ráutaló magatartással a megállóban ÁLL! Hogy belerúgtál az ajtóba azon viszonz lehet, hogy nem csak a vezetõ nevetett. Utas szemszogbõl is nevetséges lehet, hogy valaki szembe száll 60 tonna vassal. ( )
3.
Miért hiszi azt mindenki, hogy mindent lehet látni a tükörbõl? Én szóló buszt vezetek. De soxor elõfordult már velem, hogy a 2. (!) ajtónál nem vettem észre a külsõ tükörbõl, hogy egy nõ a babakocsiját igyexik leszedni. Pontosabban legurítani. Persze neki állt feljebb mert én nem vettem észre. Könyörgöm mit kellett volna észrevegyek? A babakocsi elsõ kerekét a külsõ tükörbõl? Ezúton is üzenem a babakocsis anyukáknak, hogy ritka nagy balfasz az az ember aki orral akarja letolni a babakocsit a buszokról nem pedig tolatva, ugyan azokkal a mozdulatokkal amivel felszállt. Viszont sötétben (mégcsak esnie sem kell hogy vizes legen a tükör) én a 11m-es buszon a hátsó ajtót nem veszem ki rendesen. Ha csak 2 kocsis szerelvény volt a villamos szerinted mit látott belõled a vezetõ? Én elgondolkoznék a helyedben, hogy alapfogalmakat és alapdolgoka kellene helyre tenni az utasok fejében ahoz, hogy megértsék a munkánk apró ám igen zavaró apró kis részleteit. Természetesen nem várható el senkitõl, hogy ennek a tudásnak a birtokában szülessen. De kérdezni azt lehet. Ha viszont tudatlanul olyan dolgokat vágunk a vezetõ fejéhez amitõl se köpni se nyelni nem tud akkor ne várjuk, hogy szépen mosolyogva végezze a dolgát. Más kérdés az, hogy én nem biztos, hogy felbasznám annak az embernek az agyát akire megállókon keresztül az életemet bízom.
Én elhiszem, hogy szorít a menetrend, meg minél kevesebbet akarnak késni, de azt te minek neveznéd, amikor este az utolsó 14es villamos felé rohanok, már csönget hogy zárja az ajtóit, lát engem a tükörben, csak én vagyok a közelben, és amikor odaérek a hátsó ajtóhoz becsukja az orrom elõtt, és elindul... Mert én rohadt nagy bunkó parasztságnak nevezem ezt, és egyáltalán nem bánom, hogy akkorát belerúgtam az ajtóba hogy majdnem kinyílt :D
Szerk: egy kicsit off volt, mert villamossofõrrõl szólt ;)
Gondolj csak bele mit ér a menetrend a 7 es vonalon ha egy(!) mozgáskorlátozott utazni szeretne. Odáig fajult a dolog, hogy panasz tettek a cégnél miszerint rendszerint nem veszik fel a mozgáskorlátozottakat. :) Hiszen még megelõzni se tudják mivel 99%-hogy van leszálló a megállóban. Tehát 1 kerekes utas 2-3 busz is befog. Ez van. Már nem szabad hinni a menetrendeknek. Azt meg csak úgy mellékesen közlöm, hogy általában fel van tüntetve a menetrenden, hogy: Csak tájékoztató jellegû!
Ennek sima matematikai magyarázata van, nem taktikai dolog a kérdés :) Hadd ne írjam le a levezetést, de kis belegondolással nem nehéz rájönni, hogy miért torlódnak össze a buszok a késõbbi megállókban.
A megengedett késésrõl jut eszembe: Kedvencem a sofõrök által alkalmazott konvoj taktika. Amennyiben a megállóban elhelyezett menetrend szerint kb. 5 percenként kéne jönnie egy tragacsnak (mert ott 4 busz is megáll és a papír szerint idõben is úgy jön ki), akkor az esetek 80%-ban tuti, hogy egyszerre érkezik meg mind a négy. Aztán majd 20 perc múlva jön a következõ "fantasztikus négyes”. Ennyit a menetrendekrõl.
Képzeld el magad a szolgáltató helyében. Ha egy ekkora cégre kellene felügyelned. És tudod, hogy az alkalmazottaid folyamatosan változtatják a helyüket és a Te pénzedet kezelik akkor Te nem állítanál csatasorba ellenõröket akik a buszvezetõket ellenõrzik? Dehogynem. Nálunk a BKV-nál nem csak a cég folyamatos ellenõrei mászkálnak hanem a csoportvezetõk idõközönkét (term. nem saját vonalon) és még az önkörmányzat mint megrendelõ is képviselteti magát. Innentõl kezdve már csak a buszvezetõ helyébe kell magad képzelni, hogy megéri-e Neked a rizikót, hogy megbux egy csóró emberkén. Vagy nem is csóró? Hiszen ide írtál?! SzG-ed csak van akkor? Te el mersz indulni annyi pénzzel, hogy a buszjegyet sem tudod kifizetni? Érdekes felfogás bár lehetnek véletlenek. Én mondjuk ha ilyen távolságra laknék attól a helytõl, biztos nem bíznék semmit a véletlenre. De látod nem csak rossz buszvezetõk vannak. Köszönd meg neki szépen és akkor legközelebb nem fogja undorral rádvágni az ajtót ha esetleg megbukott már párszor egy-egy csóró emberkével.
Tényleg meg kéne érteni, hogy nem kötelessége a buszvezetõnek megvárni a rohanó (feltételezhetõen) utast. Ha megvár akkor köszönd meg szépen. Ha nem akkor meg jusson eszedbe, hogy a munkáját végzi. Fõnökei vannak akik igen szigorú (érthetõ okokból) szabályok közé korlátozták. Had ne kelljen elmesélnem, hogy egy utas megvárása milyen láncreakciót indít(hat) el. Senkinek nem érdeke, hogy egy utas megvárásából késések keletkezzenek. Ugyanis ha túl sok a késés akkor "átfordítják" az egész csoportot. Vagyis az egyik végállomáson késleltetve indítják a buszokat olyannyira, hogy a végén 1 kanyar kimaradásával mindenki a munkalapján megjelölt idõben indulhasson. Ezt az utasok onnan veszik észre, hogy 1-1,5 órán keresztül nem 10, hanem 15-20 percenként inulnak a buszok. Sok a busz a végállomásokon és bõven van ideje kiszállni a vezetõknek wc-zni. Viszont különbözõen reagálnak egyes vonalak a forgalmi késésekre. Ha a csoport törzstagjai szeretik nyomni a pedált akkor pörgõs sokat késõ (nem járatkimaradó!!!) vonal lesz belõle. Ha viszont üzemanyagmegtakarításra és nyugodt biztonságos vonalra vágyik a csoport többsége akkor széthúzzák a menetidõt. Így lett pl az 5-ös vonalon 20p helyett 26p a menetidõ csúcsban. Meg is kapta a "nyugdíjasvonal" becenevet. És, hogy mindenki tisztábban lásson: A BKV buszvezetõknek nem késni hanem sietni tilos! Tehát ha 26 perc van megadva akkor az nem "ami kifér a csövön" mert az utolsó megálló(k)ban lekésik a buszt. Késni viszont megfelelõ indokkal (forgalmi helyzet) bármennyit lehet. A rendszerezésrõl pedig a központ kezeskedik. A buszvezetõ csak egy újjhegy a kézen. Alkalmazottak akik utasításokat hajtanak végre. De a felelõsség akkor is az övék. Kicsit, hülyén jön ki de a döntõ kérdésekben a buszvezetõ dönt nem a diszpécser vagy Aba Botond. Hiszen senkit nem lehet belekényszeríteni egy forgalmi helyzetbe. A buszért és az emberek épségéért Õ felel.
Volánnál van ismim. Õ azt mondta erre, hogy náluk a buszok 2 emberre vannak kiosztva. (Ellentétben velünk. Nálunk csak a délelõttös nevén lehet busz és azt sem kötelezõ kiosztani. Hál' Istennek a mi csoportvezetõnk rendes ember lévén kiosztotta asszem az összeset.) Szóvala két ember lakhelye között keresnek egy helyet ahol tárolhatják a buszt. Nekik egész napos munkarendjük van. Tehát ha másnap is Õ van szoliban akkor hazaviszi a buszt. Ha csere van akkor a megbeszélt helyen hagyják a verdát.
914É nincs. Törölték az É jelzést. A 9xx az új jelzés. A történethez pedig az is hozzátartozik, hogy BP tömegközlekedtetésének buszos részét mint említettem 5 garázsból látják el. A megújult éjszakai járatok vezetõit (érts:sofõreit) tanfolyamon képzik, hogy tisztába legyenek BP teljes éjszakai közlekedésével. Mivel itt bármikor elküldhetik bárhova ezért tapasztalt több éves buszvezetõi multtal rendelkezõ kolegákat alkalmaznak elsõsorban. Hónapokon keresztül irattárnyi papírral jártak keltek ezek a kolegák éjszaka. De épelméjû ember ha belegondol milyen összeköttetés van ma a vonalak között talán megértõbb egy olyan kolegával szemben akit egyszer csak telefonon elzavartak egészen máshova. Én egy garázs, szóló (értsd:nem csuklós), nappali vonalainak sem ismerem mindegyikét. Az 5-ös vonalon járok. Voltam már párszor a 12,15,16,26,p41,21,p21 vonalakon. 1x, 2x a vár-buszon,28,156,250,41. Viszont soha nem voltam még a 4,13,8,27,40,40E,128,p172 vonalakon. Kellemes élmény volt amikor az 5-ös vonal hétvégi számainak egyikével garázstartalékból elküldtek p139-est pótolni. Néztek is az utasok, hogy mit keres itt a szép új Volvo helyett a 412-es Ikarus-szal. Fõleg azért mert az a vonal csuklós én meg szóló busszal voltam. De akad kolega az 5-ösrõl aki 412-es Ikarus-szal 7a csuklóst pótolt. A csuklós buszokhoz 2 év tapasztalat és az utánna következõ (esetleges) csuklós tanfolyam szükségeltetik. Hát nekem az sincs. Szóval vannak szükséghelyzetek nálunk is. Ilyenkor a legegyszerûbb és leg "utasbarátabb" megoldás ha az utast kérdezem. Papíron a diszpécsernek kellene mellém adnia egy jártas kolegát. Ami persze jóval idõigényesebb és még ki is marad 1 kanyar mire megjön a segítség. Ez van váratlan eseteknél. Dehát senkit sem lehet kényszeríteni, hogy olyan vonalra menjen amit nem ismer. Ha elõre tudod, hogy ismeretlen vonalra mész, akkor elõtte van lehetõséged szabadidõbõl bejárni a vonalat amiért a cég fizet utólag.
Erre csak azt tudom példaként felhozni, hogy BP legforgalmasabb buszjárata a 7-es vonalcsoport.(7,7a (anno)p7,p173,73,stb) Olyan nagy a forgalom a Rákóczi úton, hogy 1 garázs nem is tudná kiszolgálni a vonalakat. Ezért az 5 BP-i garázsból több is szolgáltat buszokat azokra a vonalakra. Az Erzsébet-híd és a Keleti Pu között több helyen alkalmaznak Buszsávot a közlekedésiek. A kreszbõl megtudhatjuk, hogy kik vehetik igénybe. Így a menetrend szerint közlekedõ buszok, megkülönböztetõ jelzéseit használó jármû, utast szállító taxi, halottaskocsi, stb. Szerintetek a városban biciklizõk hány %-a használja a buszsávokat? Döbbenetes dolog, hogy ma magyarországon egy menetrend szerinti busznak át kell mennie a busz-sáv melleti sávba mert a taknyos biciklis futár még csak a kreszt sem ismeri. Persze a bicikli elõzésénél figyelembe kell venni az "elõzni egy nyomon haladó jarmûvet" c tételt. Azért vicc, hogy a piros 7-esnek kell bekönyörögnie magát egy másik sávba mert a cangás fél bemenni a másik sávba. A másik eset ha rááll a terelõvonalra. Se jobbról se balról. Az a frankó.
én ezidáig csak egy olyannal találkoztam aki "szemét" volt. bár õ is csak az én szemszögömbõl, és meg is lehet érteni lényeg: egész este bent dekkoltam Pécsen, én onnan 25 km-re lakom, és hát már nagyon hazavágytam, de csak egy diákra volt jegyem, a diákot meg fenthagytam egy erkélyen és a szemét nem adott jegyet :C vártam még egy órát, következõn sikerült diáknélkül utaznom szar volt :C
Általánosítsunk! Gyûlölöm az embereket mert vannak köztük szemetek.
Általánosítsunk! Gyûlölöm az autóbusz vezetõket mert vannak köztük szemetek.
állt a buszmegállóba, és elött ez úton elment a busz, de a fejét látja, mert elötte ilyen tééép nad üveg van hogy jóóól kilátton a soför... azon ugytudom beis tudsz látni;)
Ha elment melletted, hogy látta meg, hogy nézed? Hogy láttad, hogy vigyorog? Ha egy busz elmegy melletted, te csak a busz hátulját látod, a sofõr meg elöl ül...
Hááát.. ittis van kivétel. Suliból megyek a buszmegállóba, látom ott az 5ös.. tornnazsákkal táskával elkezdek felé sprintelni, észrevesz a buszsofõr, nyitvatartja az ajtót.. mindjárt ott vagyok, már csak rám vár.. már csak pár lépés.. pont elérem, lépnék fel és az orrom elõtt becsukja az ajtót! Ráb@szok az ajtóra, erre kinyitja, érdekesen nézve felszállok, mennék leülni, de a buszsofõr elkapja a dzsekim (!!!) és elkezd ordibalni: -A kurvaanyádat dörömbölsz az ajtón bazmeg, idõben kéne ideérni! :@
Kamionnal ugy van , hetkoznap parkolhatnak a hazuk elott is (sajnos) de hetvegen csak telephelyen.Gondolom busznal is igy lehet mert az is ugyanakkora nagy=)
Varom este 9 fele a blahan meg anno a piros 7-est. Egyedul voltam a megalobba es tudtam hogy mutter alatira ideges lehet mert kestem es akkoriba nem volt meg mobilom. Jon a busz en orulok neki erre elmegyen es nem all meg. Gondolom egy emberert nem fog megalni de amikor latja hogy nezem akkor bevigyorit egyet a szemuveges fejevel. Mondom magamnak hogy most gyontam nem reg szal nem kudom el. Ot percbe se telt jott a masik busz mikor is hirtelen latom hogy az elozzo busz nekiment egy opel kocsinak. Erre megal az en buszom ugy hogy a soforok tudgyanak beszelni egymassal mert nem volt nagy kozelekedes.Hulye sofor fogta a fejet es ugy magyarazott a kolegajanak. En pont elul ultem amikor is felem nez a sofor oszt fogtam magam es akkora vigyort benyomtam neki hogy szerencsetlen kopni nyelni nem tudott es beintett :DDDD oszt en elrohogtem magam jol :D
Itt az utcánkba lakik egy puncsos buszsofõr és este hazahozza a buszt, a kégli elõtt parkol vele... Természetesen ez elég ahoz, hogy megállni meg indexelni kelljen ha jönnek szembõl. Ez pedig már igy meg vagy egy éve és a kutya nem szól neki. Ezt megcsinálhatná amúgy?
FElszáltam 1 buszra diák nélkül, megyek fel a buszra ,mondom a sõförnek kérek 1 diákot, mondja itt van a diák?, mondom nincs akkor kérek 1 teljes jegyet, mondja ,hogy van oylan ?? akkor erre mondom kérek egy felnõtett, kérdezi te már felnõtt vagy?? oan érthetetlen volt ár akartám már verni 1-et
vidéki gyerek vagyok, hála az égnek nem kell buszoznom, de van egy csávó, aki itt "Villám Bandi" fedõnéven pilótáskodik a Detroit Diesel-en... :DDDD a neve nem véletlenül ez :) múltkor láttam be volt dagadva a feje, mondom mi van? megszúrta vmi darázs, alig látott ki a fejébõl, de nem írták ki táppénzre csóringert... :)