Igen, az ilyen tuning az nagyon bejön nekem is....
Ugyan nekem a gyári megjelenése tetszik legjobban, és a régi bogarunk nem ilyen volt, így az enyém sokáig gyári marad, de egy ilyet el tudnék viselni...Kis ültetés, szép felni és ennyi...Semmi több...
Ismét szépek! Már alig várom, hogy ott járjak, hogy megveszem a pre67-es vasamat és egy gyönyörû resto cal look masinát építsek...! Illetve lehet kicsit hot-rod/rat beütés lesz a vége. :) (matt feketére akarom némi pin strip-el) Néhány "tetszõ" alany:
Az új Golfot az Euro NCAP európai törésteszt-programjában már októberben is kategóriája legbiztonságosabb modelljévé választották, majd késõbb innovatív fejtámla-rendszeréért ismerték el. 2009 februárjától azonban változott az Euro NCAP értékelési rendszere, az egyes kritériumok tovább szigorodtak, illetve még szélesebb körûvé váltak. Az új Golf a lehetséges öt csillagból immár az új rendszerben is ötöt gyûjtött be, s a megújult Euro NCAP tesztek eddigi legjobb összesített minõsítésével általában véve is a jelenlegi legbiztonságosabb autónak bizonyult.
Arról, hogy az új Golf minden idõk legbiztonságosabb Golfjaként jelenhessen meg, már jó idõben gondoskodtak tervezõi. Ennek megfelelõen az újdonság már alapkivitelében is teljes körû biztonsági felszereltséget kínál, illetve aktív és passzív tekintetben egyaránt a legmagasabb fokú védelemrõl gondoskodik: elektronikus menetstabilizáló (ESP), továbbfejlesztett biztonsági karosszéria, a vezetõ térdlégzsákjával együtt összesen hét légzsák, valamint a vezetõ és az elsõ utas számára innovatív fejtámla-rendszer, amely baleset során a nyakcsigolyák sérülési veszélyét mérsékli. Mindezt az ütközésfelismerõ érzékelõk új és innovatív rendszere, illetve a hátsó ülések biztonsági öveinek becsatolását ellenõrzõ, extrafelszerelésként kapható funkció egészíti ki. Utóbbi a hátsó külsõ üléshelyekhez rendelt oldallégzsákokkal és biztonságiöv-elõfeszítõkkel együtt már automatikusan a felszereltség része.
Nem csoda hát, hogy az új Golf az Euro NCAP törésteszten már 2008 októberében is kiválóan bizonyított, s a lehetséges 37-bõl 36 pontot gyûjtve, utasvédelem tekintetében ötcsillagos minõsítést szerzett. A gyermekutasok biztonsága terén – a biomechanikai értékekre kapott maximális pontszám mellett – négy, míg a gyalogosvédelem vonatkozásában három csillaggal ismerték el, s a Német Autóklub (ADAC) októberi közlése szerint a piac „egyik leghatékonyabb gyalogosvédelmet nyújtó modellje”.
Az új Golf most újból a legjobb minõsítést szerezte meg az Euro NCAP értékelésében. Ezúttal már az új, jóval szigorúbb feltételek és szélesebb körû kritériumrendszer szerint vizsgálták, s ismételten a lehetõ legmagasabb, azaz ötcsillagos minõsítéssel ismerték el.
Sõt, az új Golf a szigorúbb értékelési rendszerben is mércéül szolgál, ugyanis az összesített értékelés szerint is a legjobb autóként végzett. Az ötcsillagos minõsítéshez 2009. február óta az adott jármûnek mind a négy kategóriában – Utasvédelem – Felnõttek; Utasvédelem – Gyermekek; Gyalogosvédelem; Biztonsági segédrendszerek (új) – illetve az összesített értékelésben is külön-külön teljesítenie kell egy minimális szintet. A korábbi, 1997 óta alkalmazott rendszer csak a frontális és az oldalirányú ütközést, illetve a gyalogosvédelmet értékelte. Az új eljárás azonban az olyan segéd- és biztonsági rendszereket – például az új Golf modellekben már ma is a szériafelszereltséghez tartozó elektronikus menetstabilizálót (ESP) – is eleve bevonja az értékelésbe, amelyek a balesetek megelõzésében és a súlyos sérülések kockázatának mérséklésében segédkeznek. A megújult értékelési rendszerben mindezt a nyakcsigolyákra ható terhelést vizsgáló, a hátsó ütközéseket modellezõ törésteszt egészíti.
A Volkswagen Golf lett a Világ Év Autója
Idén a hatodik generációs Volkswagen Golf nyerte el a megtisztelõ Világ Év Autója címet, megelõzve a Ford Fiestát és a Toyota iQ-t. A szavazásban 25 ország 59 szakújságírója vesz részt, és 2005 óta ítélik oda a Világ Év Autójának díját. A Volkswagen számára tökéletes idõpontban jött a cím, hiszen pár hónapon belül az Egyesült Államokban is bevezetik a hatodik generációs kompaktot, amely nem kaphatott volna jobb reklámot. A Ford Fiestán és a Toyota iQ-n kívül egyébként olyan modelleket utasított maga mögé a Golf, mint az Audi A4, a 7-es BMW, a Fiat 500, a Honda Jazz vagy a Mazda6. A New Yorki Autószalonon nem csak a Volkswagen Golfot tüntették ki, ugyanis az Év Zöld Autója címet a Honda FCX Clarity nyerte, míg a teljesítményre kihegyezett modellek közül a Nissan GT-R került ki gyõztesen.
Két év alatt öt új modellt dob piacra a Volkswagen
Új Passat, Jetta, Polo Cross, Up, Touareg és csúcs-Scirocco 2010-ben
A következõ másfél évben jó néhány új modellel jelentkezik a Volkswagen. Idén felfrissül a Touran, ám emellett szinte a teljes kínálat megújul. Csak a legfontosabbakat említve: érkezik az új Up, Jetta, Passat, Touareg, de lesz hibrid és egyliteres fogyasztású kiskocsi is.
Wolfsburgban nagy lehet a nyüzsgés a fejlesztési osztályon, hiszen a vezetõség tervei szerint igazi modelloffenzívával jelentkeznek a következõ másfél-két évben, ráadásul a modellek nagy része már idén és jövõre érkezik. A hírek szerint ismét prioritást kapott az egyliteres mini fejlesztése, ám ez nem olyan kis szivar lesz, mint a 2002-es, Piech-féle szerkezet. A modell az Up alapjait használja majd, ám annál könnyebb anyagokból - magnéziumból és karbonból - építkezik majd. Mozgatásáról egy kb. 500 köbcentiméteres, egyhengeres common-rail dízel erõforrás gondoskodik majd 40 lóerõ körüli teljesítménnyel. Az egyliteres fogyasztású mini 2010-ben mutatkozhat be széria közeli állapotú tanulmányként, míg gyártásba ennél néhány hónappal késõbb kerülhet.
Ugyanebben az évben érkezhet az Up is, amelybõl a pletykák szerint lesz négyajtós változat is. Ez a kétajtósnál 23 centiméterrel, 368 centiméter hosszú lesz, míg a tengelytáv 2,56, a magasság pedig 1,54 méter lesz. Az aszimmetrikus csomagtérajtók mögött alapesetben 220 liternyi csomagteret találunk, ám ezt akár 1005 literre is bõvíthetjük. Az autó különlegessége, hogy a vezetõülés kivételével mindegyiket le lehet dönteni, tömésükben pedig levegõ található, aminek köszönhetõen hamar idomul az egyes emberek testéhez. Amennyiben az összes ülést ledöntjük, a rakodótér teljes hossza 2,8 méter lesz. Az autó motorterében többek között helyet kap egy háromhengeres, 70 lóerõs TSI erõforrás is.
Egy kategóriával feljebb is lesz újdonság, hiszen 2010 tavaszán érkezik a Cross-Polo. Az emelt hasmagasságú, látványos mûanyagelemekkel felvértezett, 3,95 méter hosszú modellbõl GTI-változat is lesz. Ezt egy 1,4 literes, benzines motor hajtja, amelyet kompresszor és turbó is lélegeztet, így teljesítménye 180 lóerõ körül alakul. A magasított Polo így 225 km/h körüli sebességet is elérhet, a százas sprint pedig 7 másodperc körül alakulhat. Jövõ év nyarán pedig bemutatkozik a "hatos" Golf lépcsõshátú változata, a Jetta. Az autó minden bizonnyal a Párizsi Autószalonon debütál majd, a kereskedésekbe pedig 2010 végén érkezhet. A hírek szerint a modell külsõre nagyban hasonlít majd a Passatra. Nagyot erõsödik a Scirocco is, hiszen hamarosan megérkezik az R 20 T jelû változat, amelyet 265 lóerõs turbómotor hajt majd. A sportos kompaktot már az idei IAA-n láthatjuk, forgalmazása pedig két hónappal a szalon után indul. Ugyancsak idén felfrissül a Touran is, amely a finom külsõ módosítások mellett a lemezek alatt is tartogat majd néhány újdonságot. 2010 májusában pedig debütál a konszern legnagyobb terepjárója, a Touareg, amely a jelenleginél két centiméterrel laposabb és jóval könnyebb lesz, és lesz belõle hibrid változat is.
Az elektromos autók jövõje
Budapesten járt Martin Winterkorn VW-fõnök
Az 1900-as évek elején, amikor még az autók több mint felét elektromotorok mozgatták, senki sem gondolta volna, hogy 2009-ben a világ autógyártóinak gondot okoz majd az alternatív meghajtások meghonosítása, ráadásul még az sem tisztázódott le teljesen, hogy melyik hajtáslánc is lesz a legkiforrottabb.
Az utóbbi idõkben egyre többet hallani többek között a globális felmelegedésrõl, a szén-dioxid koncentráció növekedésérõl, amelyek ellen természetesen az autóipartól is komoly, felelõsségteljes lépéseket várnak. Ezért minden gyártó egyénileg, vagy társulva már az alternatív meghajtások kutatására is dollár milliárdokat költenek, ráadásul még azt sem tudni 100 százalékosan, hogy melyik megoldás lesz a leginkább alkalmas, hogy megfeleljen a jövõ elvárásainak.
Az elektromos és hibrid autók története nem az ezredforduló tájékán kezdõdött, hiszen az autógyártás kezdetén az autók 40-50 százaléka elektromos árammal mûködött. 1899-ben Camille Jenatzy ért el 105,88 km/h-s sebességrekordot La Jamais Contente névre keresztelt autójával, míg 1912-re már 20 autógyár próbálkozott a rekord túlszárnyalására, egytõl egyig elektromos autókkal. Az 1900-as évek elején az autóversenyeken is kisebbségben voltak a belsõ égésû motorral szerelt modellek, ám szépen lassan a nagyobb hatótávolság miatt teret nyertek a benzines modellek. Ferdinand Porsche saját maga is tervezett elektromos autót, mégpedig az ausztrál Jacob Lohner megbízásából. A elsõ kerékagyba épített villanymotor pillanatnyi maximális teljesítménye 7 lóerõ volt, míg átlagosan 2,5-3,5 lóerõt biztosított a 980 kilogrammos autó mozgatására. Az 1900-as Párizsi Világkiállításon debütált Lohner-Porsche elektromotorjainak egy 44 cellás, 80 voltos áramforrás szolgáltatta az elektromos áramot, ami körülbelül 3 órás üzemidõt és 16 kilométeres hatótávot eredményezett, az autó végsebessége pedig 58 km/h volt. Ez a konstrukció szolgált alapjául a világ elsõ benzin elektromos hibrid autójának kifejlesztéséhez is, ám a nagyobb hatótávolság miatt a belsõ égésû motorok terjedtek el.
Az utóbbi években azonban újra az alternatív meghajtások felé terelõdött az autógyártók figyelme. A változást elsõsorban a klímaváltozás, a növekvõ szén-dioxid kibocsátás és az egyre csökkenõ kõolajtartalék is sürgeti. A felgyorsult urbanizáció (2007-ben a világ lakosságának 50 százaléka lakik városban, míg 2050-re ez az arány 70-80 százalékra növekszik majd) és a feltörekvõ piacok is elõsegíthetik a változásokat. Kínában jelenleg 300 millió ember tervezi élete elsõ autójának megvásárlását, és többek között ennek is köszönhetõ, hogy a világon jelenleg forgalomban lévõ 900 millió autó száma évente 50 millióval növekszik, amelynek hatására az autógyártóknak is meg kell tenniük a megfelelõ lépéseket. A jövõ autógyártását a mobilitás iránti növekvõ igény, a biztonság, az energiafelhasználás és a társadalmi igények határozzák majd meg. A Volkswagen-konszern rövid távú tervei közé tartozik a TSI és a TDI motorok optimalizálása, az intelligens elektronika és a DSG váltók továbbfejlesztése, mindebben persze a teljesítmény csökkenése nélkül szeretnék elérni a németek. A Volkswagen 1998-ban mutatta be a Lupo 3L-t, amely fényévekkel megelõzte korát, ám az Audi A2-vel együtt nem értek el olyan szintû sikereket, amelyeket elvártak volna tõlük. A wolfsburgi gyártó 2002-ben bemutatta az 1 literes fogyasztással rendelkezõ autót, amely szintén a német márka elkötelezettségét mutatja a zöldebb technikák kutatásában.
Martin Winterkorn szerint a közeljövõben nem lesz olyan meghajtás, amely mindenhol megjelenhet, ugyanis a különbözõ piacok specifikus meghajtásokat igényelnek. Kitûnõ példa erre Brazília, ahol jelentõs a bioetanol elõállítás (cukornád helyett már elsõsorban cellulózból), így a Volkswagen egyedülálló módon minden helyben forgalmazott modelléhez rendelhetõ a FlexFuel hajtás. Az európai piacom azonban még kevésbé elterjedt az E85, így az öreg kontinens számára elsõsorban a BlueMotion, a BlueTDI, az EcoFuel és a TSI Hybrid modellek szánja a Volkswagen. A BlueMotion és a BlueTDI változatok egyébként a jelenlegi viszonyok szerint a leginkább alkalmasak arra, hogy csökkentsék az autó fogyasztását és szén-dioxid kibocsátását olyan eszközök segítségével, mint a start-stop automatika, a speciális katalizátor, a javított aerodinamika, a módosított elektronika vagy az alacsony gördülési ellenállású abroncsok. 2010-ben kerül a szalonokba a Volkswagen Touareg 3.0 TSI Hybrid. A 245 kW teljesítményû és 440 Newtonméternyi nyomatékú motorhoz egy 34 kW-os elektromotor is csatlakozik, amelynek maximális nyomatéka 300 Nm. A nyolcsebességes automataváltóval érkezõ SUV átlagfogyasztása 9 liter alatt marad, szén-dioxid kibocsátása pedig 210 g/km.
A teljesen elektromos autókig azonban még hosszú az út, és olyan kritériumoknak kell megfelelniük a zéró emissziójú autóknak, mint az alacsony tömeg, a megfelelõ teljesítmény, az alacsony költségek, a magas hatásfok és a nagy teljesítmény. Mindezek miatt az elsõ igazi elektromos modell várhatóan csak 2020 környékén jelenik meg, ám a Volkswagen addig több modellbõl is piacra dobja majd a TwinDrive hajtásláncot, amellyel a VW Golf 30-50 kilométert képes megtenni, kizárólag elektromos üzemmódban, ám ez a szám a sorozatgyártásig minden bizonnyal nõni fog. A németek a Toyotával és Hondával ellentétben dízelmotorral párosították az elektromotort, amely még nagyobb hatótávolságot eredményezhet a Golf számára. Ha a Golf TwinDrive a jövõ évtized elsõ felében sorozatgyártásba kerül, a németek azonnal behozzák lemaradásukat japán versenytársaikkal szemben. A teljesen elektromos modellek megjelenését még nagyban akadályozza, hogy a Japánból érkezõ lítium-ionos technológia még gyerekcipõben jár, így az elektrokémiának nagy szerepe lesz az autógyártás jövõjében.
A gyártók az elektromos meghajtás mellett nagy figyelmet fordítanak a hidrogénnel meghajtott autók felé is, ám az üzemanyagcellás rendszer szintén nagyon kezdetleges, ráadásul a hidrogén elõállítása ma még olyan költséges, hogy mûködésével csak az elõállításába fektetett energia nagyon kicsi részét képes visszatermelni. A másik hátránya a hidrogénnel hajtott autóknak, hogy igen érzékenyek a környezeti szélsõségekre, ráadásul biztonsági szempontból is rengeteget kell még fejlõdnie az autónak. A Volkswagen azonban jelenleg is fejleszti a Tiguan, a Caddy és az Audi Q5 HY Motion modelleket, amelyek jelenleg kaliforniai tesztköreiket futják. A wolfsburgi gyár a Pekingi Olimpián is elõtérbe helyzete a hidrogénnel mûködõ Volkswagen Lingyu modelleket (kínai Passat), ugyanis 20 darab üzemanyagcellás típust bocsátottak a szervezõk rendelkezésére, amelyek hat hét alatt 80 000 kilométert tettek meg meghibásodás nélkül. A közeljövõben tehát nem lesznek olyan alternatív meghajtású modellek, amelyek megfelelnek a társadalom elvárásainak, és elérhetõ árcédulával rendelkeznek majd. Ezért a Volkswagen több irányban is folytat kutatásokat az alternatív meghajtások területén évente 8 milliárd euró értékben, ám eközben tökéletesítik a belsõ égésû motorokat is, amelyekben még mindig rengeteg potenciál rejtõzik.
A Budapesti Mûszaki és Gazdaságtudományi Egyetem közremûködésében tartott elõadásra a Volkswagen elhozta a konszern legújabb modelljeit, és érdekes módon nem az elõadás témájához illõ Touareg Hybrid, Tiguan HY Motion és Golf TwinDrive váltotta ki a legnagyobb érdeklõdést. Magyarországon elõször volt látható az új Volkswagen Polo, a hatodik generációs Volkswagen Golf GTI, a Genfben bemutatott szériagyártású Skoda Yeti, a Lipcsében debütált Audi TT RS, valamint az érdeklõdõk által leginkább körülvett R8 V10.
Hivatalosan is megérkezett a Volkswagen Golf GTD
170 lóerõ, 350 Nm
A nagyközönség elõtt a holnap kezdõdõ Lipcsei Autószalonon mutatkozik be a Volkswagen legújabb sportmodellje, a Golf GTD. Az 2.0 literes, turbódízel erõforrással hajtott GTD 170 lóerõvel és 350 Newtonméternyi nyomatékkal büszkélkedhet, miközben átlagfogyasztása mindössze 5.3 liter.
Hivatalos képek és információk láttak napvilágot a Volkswagen új üdvöskéjérõl, a Golf GTD-rõl. Jó hír lehet a Golf-rajongók számára, hogy a Volkswagennek a GTD nem az utolsó nagy dobása. Várhatóan érkezik egy Golf GTI-R változat, ami az elõzetes információk szerint 270 lóerõs lesz.
A Volkswagen GTD külseje kisebb változtatásokon esett át a GTI-hez képest. Az elsõ, és legalapvetõbb változás, hogy a GTI feliratot GTD-re cserélték, valamint az autó hûtõrácsa kapott két krómbetétet, és a 17 colos könnyûfém felnik is különböznek. Az utasteret szinte egy az egyben átmásolták a GTI-bõl, megmaradtak az alumínium pedálok, az alulról lapított kormány és a jellegzetes kockás sportülések. Egyedüli változtatásként a kormányon elhelyezkedõ, GTD-re cserélt feliratot említhetjük. A Golf GTD-t egy 2.0 literes, 170 lóerõs, 350 Nm-es turbóval lélegeztetett erõforrás hajtja, melyhez egy hatsebességes manuális váltó társul, ám az autó rendelhetõ hatfokozatú DSG váltóval is. A legsportosabb dízel Golfnak 8.1 másodpercre van szüksége a 100km/h eléréséhez, végsebessége pedig 222 km/h. Mindezen adatok ellenére az autó átlagfogyasztása mindössze 5.3 liter, szemben a GTI 7.4 literes átlagfogyasztásával, szén-dioxid kibocsátása pedig 139 g/km. A GTD üzemanyagtankja 55 liter kapacitású, ami a fogyasztással összevetve 1000 km-es hatótávolságot eredményez az autó számára.
Az autót a Lipcsei Autószalonon mutatják be hivatalosan és a német Auto Motor und Sport magazin értesülései szerint a GTD kezdõ ára 27 475 euró lesz, amely majd 1000 euróval drágább a GTI változatnál. A magyar autószalonokba várhatóan nyáron érkezik az autó.
Dízel Golf GTI-t és több Bluesport változatot fejleszt a Volkswagen?
A wolfsburgiak a Detroiti Autószalonon mutatták be Bluesport koncepciójukat, amely igen alacsony fogyasztás mellett is ígéretes dinamikával kecsegtetett. A gyártó illetékesei akkor úgy nyilatkoztak, az autó sorozatgyártásba kerülésének jó esélye van, ha a konszern más márkái is felhasználják a platformot. Lehetséges azonban, hogy ez utóbbi feltétel mégsem szükséges, Ulrich Hackenburg, a márka fejlesztési igazgatója a Genfi Autószalonon ugyanis már 90% esélyt adott az autó szériagyártásának. Ennél is meglepõbb azonban, hogy a Volkswagen a hírek szerint a Bluesportot egész modellcsaláddá bõvíti, így a Scirocco és a Golf GTI is kaphat ilyen változatot. A pletykák szerint a márka jelenleg is több, a Golf padlólemezére épülõ, takarékos, de sportos modell fejlesztésén dolgozik, melyek közül az egyik a dízel GTD típusnevet kapja.
Már tesztköreit futja a legerõsebb Volkswagen Golf
Jövõ hónapban mutatkozhat be
A Volkswagen már korábban bejelentette, hogy utódot kap a jelenlegi Golf R32, ám már nem a jól ismert 3,2 literes V6-os erõforrás mozgatja majd. A 2,0 literes turbómotoros modellt már a Nordschleifén finomhangolják, bemutatójára pedig már májusban sor kerülhet.
A Genfi Autószalonon mutatkozott be a hatodik generációs Volkswagen Golf GTI változata, Lipcsében pedig a legerõsebb dízelrõl, a GTD-rõl hullott le a lepel. Nem kell azonban sokat várni a csúcsmodellre sem, ugyanis májusban bemutatkozhat a 270 lóerõs változat.
Az autó nevérõl egyelõre több pletyka is kering, ugyanis egyes források szerint GTI-R néven kerül bemutatásra a csúcs Golf, míg más források alapján az R20 megnevezés várható, amely a motor ûrtartalmára vonatkozik. Mindenesetre az autó már tesztköreit futja a híres Nordschleifén, és a gyáriak hiába próbálták egy 2.0 TDI felirattal álcázni az autót, rögtön szemet szúr, hogy nem egy átlagos Golffal van dolgunk. A három- és ötajtós változatban is érkezõ csúcsmodell sportosabb lökhárítókat és egyedi spoilerezést kap majd. A lemezek alatt az Audi S3-ból ismerõs kétliteres turbómotort találjuk majd, amelynek 270 lóerõs teljesítménye mind a négy kereket hajtja majd. A legerõsebb Golf az elsõ hírek szerint 5 másodperc körüli százas sprinttel büszkélkedhet majd, a 2,0 literes erõforráshoz pedig egy hatfokozatú kéziváltó és egy szintén hatfokozatú DSG között választhatunk. A legerõsebb Golfot egyébként a Renault Mégane RS és a Ford Focus RS ellenfelének szánják majd.
A legfrissebb hírek szerint a VW Golf csúcsmodellje a májusban megrendezésre kerülõ Nürburgringi 24 órás versenyen debütál majd a Scirocco-R-rel együtt, ahol a két modell versenyre felkészített változata rajthoz is áll majd.
Még egy Barbie-autó, ezúttal a Volkswagen Beetle-bõl
Mint arról tegnap beszámoltunk, az amerikai Barbie március 9-én ünnepelte ötvenedik születésnapját, amely alkalomból a Fiat készített egy igen egyedi prototípust az 500-asból. Ki gondolta volna, hogy a jubileum más gyártó fantáziáját is megmozgatja. A Volkswagen azonban szintén felkarolta az ötletet, és õk is készítettek egy kívül-belül rózsaszín változatot a Beetle-bõl, mely a beszédes Malibu Barbie VW Beetle Convertible nevet kapta. A németek egészen odáig merészkedtek, hogy nem csupán a belsõ tér és a fényezés rózsaszín, de a motorburkolat, sõt a nívópálca is a férfiember számára ijesztõ színben pompázik. A nagy nevû cégekkel együttmûködve készített változatot Heidi Klum mutatta be Malibuban. Az autó (az emberiség szerencséjére) nem kerül sorozatgyártásba.
Hamarosan a Volkswagen lesz a világ második legnagyobb autógyártója
A General Motorsnak még ideje sem volt berendezkedni a második helyen, miután a Toyota tavaly átvette tõle az elsõ helyet, az elõrejelzések szerint idén év végén pedig már a harmadik helyen találja magát. Az R. L. Polk autóipari elemzõ cég szerint ugyanis idén 19%-kal kevesebb autó fogy globálisan, mint tavaly, ám az egyes gyártók között igen nagy különbségek vannak. Míg a GM idén 31%-os visszaeséssel számol, addig a Volkswagen várhatóan "csupán" 15%-kal kevesebb autót értékesít, mint 2008-ban, ezzel pedig megelõzi amerikai riválisát. A német gyártó egyébként dinamikusan fejlõdik, hiszen néhány évvel ezelõtt még a top ötbe sem fért be, tavaly év végén pedig néhány napra a világ legértékesebb autógyártójaként még a Toyotát is megelõzte.
A Volkswagen Rabbitból újra Golf lesz Észak-Amerikában
Ezentúl Észak-Amerikában is Golf néven árulják majd a Volkswagen kompakt modelljét, amelynek ötödik generációja Rabbit néven futott a tengeren túlon. A Volkswagen márka-innovációért felelõs igazgatója elmondta, hogy a németek azért döntöttek a Golf mellett, mert az amerikai névhez nincs olyan érzelmi kötõdése a márkának, mint a már jól csengõ európai megnevezéshez. A németek a hatodik generációs Golf GTI és GTD változatát is árulják majd a tengerentúlon. A Volkswagen Golf egyébként a wolfsburgi márka legsikeresebb modellje, hiszen bemutatása óta több mint 26 millió példányt értékesítettek több mint 120 országban.
Európában marad a Volkswagen Scirocco (De szar nekik :D)
Az eredeti tervektõl eltérõen mégsem kerül kereskedelmi fogalomba a Volkswagen Scirocco az Egyesült Államokban. A Volkswagen hivatalosan nem erõsítette meg, hogy miért nem vezeti be az észak-amerikai piacra a sportos modellt, azonban a döntés meghozatalában komoly szerepet játszhatott a jelenlegi nehezebb gazdasági helyzet, amely a Volkswagen értékesítésére is hatással van, ráadásul egy új modell bevezetése nem kevés pénz. A másik elképzelés szerint a Scirocco házon belüli konkurenciát jelentene a Golf GTI-nek is, amely szintén nem tenne jót a Volkswagennek.
Szasztok! Ma meglestem az új GOLF Plussot,egész pofás,de nem sokat változott! A Sciroccot is kiprószáltam,dögös gííp! Az új POLO júliusban érkezik,az ára még nem ismert!
Most nézem, hogy régebben is volt már 5 ajtós GTI, nemtudom miért hittem azt, hogy csak 3 ajtósból volt... :S
sziasztok tudna nekem valaki segitenni? van egy III golfom 1.4 benzines azt szeretném megtudni hogy bele-e lehet rakni 1.9tdi motrot elõre is kõsszi sziasztok
Nálam ez a sorrend: német, olasz..................és a japán évszázadokkal lemaradva. De én egyrészt fiatal vagyok, másrészt egyedül élek, harmadrészt meg bealszom vagy bedühödök a japán designtól. Aki igénytelen az autójára (nem feltétlenül rossz értelemben), annak jók lehetnek a japán autók. A célnak biztosan megfelelnek.
Azért a német autóknak se olcsó az alkatrészek utánpótálása! Ebbõl a szempontból a japán kocsiknak a legkönnyebb a beszerzés.Legyen az bármilyen alkatrész. Az meg igaz,hogy nehezen romlanak el a német járgányok de ha egyszer elromlik....na arra aztán kell költeni :S
Bár olasz autóm nem volt, úgy hallottam, hogy gyakran meghibásodnak és nem egyszerû alkatrészt szerválni hozzájuk. A japán autók szerintem jók, pl a toyota avensis-t egyenesen halálra dícsérték, mert rengeteget lehet vele menni meghibásodás nélkül. Azonban szvsz ez csak a komolyabb kategóriába és árba esõ kocsikra igaz, az olcsóbbaknál több a gond. A német autókkal normál körülmények között soha semmi bajom nem volt. Jó ez kicsit túlzás, édesapámnak egyszer sikerült szétkapnia a kipufogót, de annak is csak az volt az oka, hogy ment pecázni és fennakadt az alja. Szóval ezért írtam, hogy normál körülmények között... Lényeg, hogy én a német autókat díjazom. Bár annyira nem is meglepõ, hiszen ha jól tudom a motor és autógyártásban õk voltak az elsõk.
Ha már itt tartunk...Ti mit választanátok? Az olasz,a német vagy a japán autómárkák-e a jobbak?
Szerintem nagyon jó húzás volt a WV részérõl,hogy kitoldotta a kocsi hátulját.Ezeknél az autóknál a "ráfutásos" baleset sokkal nagyobb kockázattal jár ,mint pl egy szedán kocsinál,mert ott a csomagtér rész védelmet biztosít.
Állítólag a vw nagyot alkotott biztonság terén a caddy maxijával. Csináltak egy videót, szerintem nagyon vicces. :) http://www.youtube.com/watch?v=pqDUxT25Csg
Én is a német autó híve voltam mindig is.Nem hiszem hogy egy Fiat Dubló Panorama a Caddy közelébe is érhetne.:P Én úgy tudom ,hogy a fogyasztása városon kívül 5-6 liter között van,városban pedig 8 liter.
Azért nem hinném,hogy az olasz gépek olyan kiemelkedõek lennének a némethez viszonyítva. (most nem a luxus autókról beszélek) De szerintem meg inkább a német..
Én régen olasz márkafüggõ voltam,de csak azért mert motorikusan nagyon erõs és fürge gépek voltak.Mára már kinõttem ezekbõl az "élvezetekbõl" Sajnos akármennyire is nyomatékosak,túl gyakran kellett õket javítani.Egyébként most a munkám és a családom miatt Vw Caddy Maxy után érdeklõdök.Már tudok róla 1-2 infót,de sajnos a fogyasztásáról még nem sokat.Megköszönném ha valaki segítene...;)
majd küldj rajzás elõtt még egy PÜ-t hogy akk mi lesz remélem jössz :D meg akarom nézni a kis bogaradat élõben is de mindenesetre majd kereslek :D hátha ott leszel :D
Most nemrég változtattak, mert végül nem sikerült a PB-vel megegyezni...
Hát kétséges...Sajnos sok dolgom van a suliban (nyelvvizsga, szakdoga írás/leadás, vizsgák) és még a téli álomból sem sikerült felébrednünk (el is kellene néznünk még szerelõhöz), szóval nem tudom mi lesz.... :(
Én sem úgy értettem,hogy nem érzõdik meg az,hogy most kb 420kg-val több van a kocsiban.Inkább akkor úgy kell érteni,hogy ahhoz képest,hogy mennyi van benne elég jól megy! De amúgy Tomika24 is sejti mi rejlik ebben a gépben ;)
Hát nyilván nem gyorsul ugyanúgy megpakolva, de biztos hogy van elég ereje, hogy ne érjen meglepetés dombon felfelé menet :)
Hát igen... Design szempontjából tényleg jók az olaszok, de ez például az Alfa esetében már nem mindig párosul hozzá mérhetõ mûszaki tartalommal... A német kocsik meg mûszaki téren voltak erõsebbek régebben, de ez most is érvényes szerintem. Ennek ellenére kénytelenek õk is egyre "trendibb" formatervekkel elõrukkolni, különben lemaradnak.
Nagyon precízen megoldották azt a dolgot,hogy a tömött gép is ugyanúgy menjen mint ha nem lenne tömve.Szóval az ideális max terhelésre gondolok nem pedig 3 tehénre :)
:D Én is kicsit meguntam. Egy idõben izgi volt, hogy mindenki azt mondt, hogy csúnya, én meg élveztem. De ezeket az olasz designokat nagyon hamar meg lehet unni. Kivételt képez persze 1-2 Alfa, Ferrari, Maserati, azok nem rosszak :D
Nem tudom milyen ok motiválja azt az elvetemült mérnököt aki egy nagy szappan-t tervezett multipla néven. De most komolyan hasonlítsd össze a caddy-t a multipla-val!!! Megérted mirõl beszélek. Semmi extra nincs a kocsiban mégis valamiért jár a szemed rajta.
Hát az olaszok gyakran provokálnak a designnal. Szerintem szándékosan.
Ha valakinek van olyan tapasztalata hogy megtömve utazott már vele. Mennyire lesz lomhább mint üresen?
A Fiat Multipla-t kár is volt elõhozni... Életemben nem láttam még ilyen ronda autót. Egyértelmû, hogy ha választani kellene, akkor a Caddy-re szavaznék! És nem csak a kinézete miatt, szerintem mûszakilag is magasabban van. Mégiscsak német minõség... :)
Azok közül amit leírtál tényleg a Caddyt érdemes választani. Mi egy régebbi Megane-t készülünk lecserélni és hát nem igazán nõtt a szívünk a francia autóipart terméke.
Betojok ezeken a bogarakon.Nagyon szépek még ennyi idõ után is:) De visszakanyarodva a caddy-hez.Azt se rontották el. Oké,hogy haszonkocsi de ez már nem jutna eszembe. Eléggé szép a formatervezése ahhoz képest,hogy családi kocsi. Nem sok családi járgányra tudom rámondani,hogy szép. De ez kimondottan. Most így hirtelen eszembe jutott a Fiat multipla....pfffff...az milyen ronda a caddy-hez képest :D
Döntöttek a legnagyobb európai lakóautó-magazin, a „Promobil” olvasói: a Volkswagen California nyerte el „Az Év Lakóautója 2009" elismerést. A Volkswagen California elsõsorban a legkülönfélébb felszereltségi változatai rendkívül széles kínálatával vonzza vásárlóit, s így látta ezt a legnagyobb európai lakóautó-magazin, a „Promobil” 25.884 olvasója is. Az õ szavazataik alapján végzett ugyanis a California a „Kompakt kempingbuszok” kategóriájának elsõ helyén. A népszerû hannoveri lakóautó ezzel immár kilencedik alkalommal hódította el e nagytekintélyû díjat.
A California igen kedvelt modell, s választékában a palettán szereplõ California Beach változattól, a felnyitható tetõvel szerelt California Trendline kivitelen át, egészen a magasított tetejû California Comfortline csúcsmodellig, gyakorlatilag minden lakóautó-rajongó megtalálhatja testre szabott kempingmodelljét. Kétféle, egy négy- illetve egy öthengeres dízelmotor áll rendelkezésre, az egyes lépcsõk szerint 62 kW (84 LE) vagy 75 kW (102 LE), illetve 96 kW (130 LE) vagy 128 kW (174 LE) teljesítménnyel.
A sokoldalú California azonban nem csupán akár négy személy gördülõ otthonaként tehet jó szolgálatot, hanem a mindennapok tágas egyterûjeként is. Szekrényeivel, kétrózsás tûzhellyel, hûtõszekrénnyel, mosogatóval illetve két dupla ággyal a California a legjobb adottságokkal rendelkezik a színvonalas mobil lakókörnyezet megteremtéséhez.
nna ja, franciát én sem szívesen vennék
Francia autó akkor sem kéne, ha utánam dobnák! A németre és a japánra esküszöm....persze kinek a pap kinek a papné.
elnézést, rájöttem mit érthettünk itt félre: a sima Caddy alatt tényleg leprugós felfüggesztés egy cik szerint, de a Maxi Life valóban konfortosabb hátsófutómûvet kapott (nem laprugós, na így már egész értelmes választás
Ez igaz, így reklámozzák a konkurenciát is: Citroen Berlingo, Peugeot Partner Tepee stb. (Ezek közül a Caddyt tartom a legjobb minõségûnek)
igen az már a lovasszekerekben is volt.... viccet félretéve, ki kellene próbálni....
Nem tudom mi a bajotok a laprugóval..jól bevált technika... :D
mondjuk lehet igazad van, végül is a kishaszongpjrmûs jelleg meghagyásához tényleg nem baj laprugós elképzelés, olcsóbb is így... végül is elég meggyõzõ érvek állhatnak mellette
Szerintem már ki is nõtte magát, nem kell hozzá idõ, mivel a Caddy Maxit kifejezetten családi autóként reklámozzák: ez egy 7üléses változat, 3 sorral (a hátsók felhajthatóak, hogy nagyobb legyen a hely), bár haszongépjármûként is használhatod, ha ilyen ingerenciád támad.
na ja, mivel haszongépjármûbõl születet... (mondjuk történetileg a caddy meg a golf, majd a polo alapjaira épült a kezdetekben) úgy látszik idõvel családiautóvá növi ki magát (személy - haszongépjrmû - családi)