Volt kezdetben szabotázs, a kémeket konkrét bolygóra, és azon belül mezõre kellett lerakni, az ottani termelõegységet szabotálta és mellesleg infót is gyûjtött, de emiatt pont könnyen levadászható volt, a gép is mindig észrevette, így késõbb leegyszerûsödött a mostani formájára.
Hát, hogy kémkedjenek :-) Most dolgozom, ezért nem tudom megmondani a pontos helyét, de az egyik fül alatt szépen kilistázza a gazdasági, katonai, stb..adatait az ellebfeleknek, HA telepítettél hozzájuk kémeket. Tudtommal nincs szabotázs, stb. de ezek az infók is értékesek. Tech lopás asszem van, de nem tudod megrendelni, ha már alaposan beépültek a kémek, akkor elõfordulhat.
Igen, vannak fajspecifikus találmányok, de sajnos a többi kérdésre nem tudok válaszolni még, vasárnap vettem meg a cuccot a media mark-ban...
A kémek mire jók? Én semmire sem tudtam használni õket. Az ellen azonnal kinyírj õket. Egyes népekkel tudok olyan találmányt cserélni, ami azt tudja, hogy valamiféle képességeket ad. Nem jöttem rá, hogy hogy és mit.
Pl. hogyan lopsz találmányt? Valami kettõs ügynökséget is emleget. Az IG2 vagy Orionnal összemérve a Spy modellezés sajnos gyenge. Pl. miért nincs olyan, hogy a kém nem látszik? Az Orionban jó volt, hogy gyilkolhatták egymást, de lebukásmentesen is dolgozhattak, stb.
A tech. cserénél a csillagozott találmányok mit jelentenek?
Vannak fajra jellemzp találmányok is? Mert sokszor látok olyat, amit én nem tudok kifejleszteni. Az is érdekes, hogy egy pajzs és egy armor csak valami hatására jelenik meg a tech tree-ben.
A másik ami gusztustalan az a Troian faj. Kipróbáltam a super breeder képességet, nem tudtam a gép eszement fejlõdésének közelébe sem kerülni...
Minden ellenfél "Intelligent", tehát nem kapnak extrákat. Kémek lepakolása után megnézem a report-jaikat.
Lehet hogy ez a jó taktika, én azt tapasztaltam, hogy amíg a kezdõ bolygó hoz némi plusz bevételt, addig az új kolóniák marhára minuszban vannak. Ha nem kolonizálok, akkor körbelaknak az élienek, ha kolonizálok, akkor meg rámegy a gatyám :-)
Milyen szinten tolod? Honnan tudod, hogy mennyijük van?
Egyébként a trade routtokkal veszõdi szerintem felejtõs. Iszonytosan sok erõfeszítés a hajókat legyártani és még mellé az ûrállomásokat is felhúzni, amik már a játék elsõ 1/3-a után kvázi semminek sem képesek ellenállni...
Mire eljutok oda, hogy ok trader építése is beleférne addigra az adó és turzimus bevételének 6-7%-a volt max. a tradebõl. (mondjuk akkor is szokott lenni, ha én egy routot sem építek ki.)
Nálam a startégia, hogy a kis bolygókon lényegében csak adót növelõ és happy-t növelõ épületet hûzók fel és ha belefér akkor egy +2 vagy +3-as népességnövelõ farmot. 2-3 bolygónál többen nem építek hajót. A fennmaradó bolygók adják a kutatást.
Mi az oka annak, hogy a játék már korai szakaszában az AI civilizációk magas jövedelemmel bírnak (kb 300 cr körük), míg nekem (Terra szövetséggel játszom) 70-80 cr. Ez még a kereskedelmi utak beindítása elõtti állapot...
Köszönöm!
Hát akkor egy virtuális segberrúgást megérdemelnek a játékfejlesztõk. Attól függ a csata végeredménye, hogy az animáció be van e lõve? Hát gratulálok...
Azt sem értem, hogy a scienece oldalon a tech tree-nél ki van írva egy BC szám, de köszönõviszonban sincs azzal, amit pontot termelek. Pl. 350 volt egyszer oda írva, de egy 9000-es találmányt 8 kör alatt fejlesztettem ki. A bónuszokat nem írja ki?
Tehát akkor a %-os fejlõdés az mindig szorzattal nõ? Pl. 3 db virtual akármi, az 1,3 a köbön és nem +90%?
De, ez igaz, csak a részletes csatát ki kell kapcsolni (sosem játszom így). Sok kis hajóval is szinte sérülés nélkül le lehet darálni nagyokat, fõleg ha van harcbázis is a közelben, jó modulokkal, és a hajók technológiai fejlettsége is magas. A fleet azért nem mindegy, mert a harcban szerzett tapasztalat a fleet összes tagjára hat.
#608: Hozzáadódik az, csak te a bal alsó sarokban a globális átlagot látod, bolygónként eltérõ lehet. Emellett nem a bolygónkénti végsõ számhoz adódik hozzá, hanem a bolygó alapértékhez (ami a lakosságból jön). Pontosabban nem is hozzáadódik, hanem x%-kal növeli (pl. 50% plusz 20% az nem 70%, hanem csak 60%). Az épületek is így mûködnek, ill. minden más %-os érték.
A rakás lakatlan bolygó csak event-ekkel kolonizálható, kivéve persze a spéci, eleinte nem elérhetõ bolygókat (pl. heavy gravity, radiation).
Egyébként ez egy érdekes lehetõséget vet fel, még nem próbáltam ki. Az játék az MI-vel szemben midig a legerõsebben védett hajót állítja be, hogy az kapja a sebzést. (Meg az is hülyeség, hogy azonos hajók esteén mindig a sérültet még, ha vannak sértetlen hajók is...)
Tehát el lehetne játszani azt, hogy 1 hajón van brutális armor, de semmi tûzerõ. A gép elvben mindig csak azt fogja lõni. A többi védtelen, de iszonyatos tûzerõvel bíró hajó meg szépen leépíti az ellent.
Ugyanis pont emiatt van az, hogy a sok kis hajós taktika egy idõ után nem ér semmit. A kij hajókon egyszerûen nincs elég tûzerõ, hogy komolyan vagy egyáltalán megsebezzeknek egy jól védett nagy hajót, az meg szépen elõbb utóbb minden flottát lebont, ha minimálisan nagyobb a tûzereje, mint ami az ellenfél lenyomásához kell. A kis hajókon meg még megfelelõ védelmet is nehéz kilakaítani, hát még sebességet.
Én mindig ügyelek arra, hogy gyors hajóm legyen, mert a nagyon tápos, de kevés egyésem sorra szépen leverei az ellefelet aki sok gyenge hajóval operál.
Another advantage of smaller ships is that you can put more of them into any one fleet. Because Gal Civ adds all of a given fleet's ship's attack values together,
Miért írja ezt több oldal is, mikor ez nem igaz? A részletes csata alatt lehet látni, hogy ki mit lõ.
Az érdekes az, hogy az MI mindig csak egy hajómat lövi, az én hajóim néha megosztják a tûzerõt. Viszont egyénileg számolja ki nekik a sebzést és egyénileg is a tûzerõt.
Csak mert nem igazán érzem, hogy hatnának az állomások. A morale-on rajta van, de nem ad bóniuszt. Pedig a +20 táját illene megérezni.
A super projectek is néha elég furán mûködnek. A harmoy crystal sem adott mindenhol +x%-ot.
Ettõl függetlenül bitang jó játék.
Azt viszont nem értem, hogy miért jó, hogy egy rakás lakatlan bolygó van a játékban, amivel a random eveneteket leszámítva semmi sem történhet. Miért nincs bolygóalkotás, ahogy volt az MoO II-ben?
A normal felett +3 szinttel is úgy verem el a gépet large galaxisban, mint a kétfenetkû dobot. Minél elõrébb vagyok a játékkal idõben, annál könnyebb, mert annál jobban tudok játszani az erõforrásokkal. Az ellenfél hajói lénygeében megsebezni is képtelenek az enyiméket. :)
Ha rákattintasz egy ûrállomásra, látod a sugarát, amit befolyásol. Az ûrállomás és a ráépített modulok típusától függ, hogy milyen bónuszokat ad. A resource ûrállomások globálisan hatnak a birodalmadra, függetlenül attól, hogy hol vannak.
Ha egyszer arra járok, akkor megveszem. Nem járok ilyen helyekre. A warez tökéletes mûködik. Elépesztõ, hogy egyszerûbb lewarezolni, mint megvenni, pedig és tényleg megvettem volna. :(
Auchan-ba 990 Ft árulják az Ultimate edition-t ma meg is vettem,(tartalmazza: Dread Lords,Dark Avatar,Twilight) még jó hogy nem rendeltem meg digitálisan :)
Hogyan fejtik ki pontosan a hatásukat a különféle ûrállomások?
Ja, csak nehogy ragequit legyen a vége, amikor beüt pl. az, amikor egy nagyhatalom uralkodója meglátogat és egy paraszt a tömegbõl megöli, mire a fél univerzum hadat üzen neked és feltûnik egy halom új hajó is szerte a galaxisban, amit egy "titokzatos támogató" ad át az ellenfeleidnek... :P
Történt egy érdekes dolog. Mindenkitõl elszakadt egy rakás bolyó valami Jagged Alliance néven. Érdekes random esemény.
A játék egyébként elsõre nehéznek tûnt, de most már normál szint felett sem igazán kihívás a gép.
Illetve van meg a zavvi.com is, az szallitassal talan egy ezressel dragabb.
Esetleg probald meg valamelyik mediamarktban, vagy hasonloban. A westendbol asszem pont elvittem az utolsot. kicsit olcsobb 2kert, mint az impulserol 10ert.
Elbven ez a legutolsó és pár ismertetõ szerint ebben vannak bányászható aszeroidák. Én DL-t szedtem le, és már abban is van.
Itthon árulja valaki? A CD Galaxisnál már eltûnt. Én megvenném eredetiben? Ha nincs hol...? :(
Paypalom még nincs.
Már az 1/4 sem teljesen igaz, mert súlyozott értékek vannak, a pontos képletek fent vannak vhol a GC2 wiki-n.
A farmok a max. populációt növelik. Ezen felül a xeno farm tech-ek tovább duplázzák a növelést, amivel piszok gyorsan el lehet szaladni a túlnépesedébe és a morál fénysebességgel esik le.
Ha a terraformálás alatt a nem meghódítható bolygók kolonizálását érted, akkor ilyen formában nem létezik. Vannak olyan bolygók, amelyek kezdetben vörös jelzésûek, ezekre nem lehet építkezni, amíg nincs megfelelõ típusú tech. A jelzés (vagy a bolygóra kattintva a felirat) mutatja, milyen típusú a bolygó. Ilyen pl. a toxic world, az aquatic, meg a heavy gravity. Külön tech tree van rájuk, mindegyik bolygótípusra két szinttel, hosszú idejû fejlesztésekkel. Az elsõ szinten már lehet letelepülni az adott típusú bolygóra, de ilyenkor a termelés még nagyon kicsi és lassú. A második szint kifejlesztésével lehet teljesen birtokba venni a bolygót.
A morál befolyásolja az adók mennyiségét és a termelést, mint százalékos érték. Ez bolygónként változó, ill. a fajok között is nagy eltérések vannak. Ezen kívül a morál fordítottam arányos a bolygót ért idegen befolyás (influence) mértékével is. Ha a morál alacsony, lázadás törhet ki, amikor nincs termelés. Emellett ha a termelt influence-t meghaladja az idegen influence (zárójelben látszik az IP érték után), akkor esély van arra is, hogy elpártol a bolygó, átáll a másik frakcióhoz. Ha nincs befolyásolás, de alacsony a morál és lázadás tör ki, akkor függetlenné is válhat.
A manual azért nem tér ki pontosan ezekre, mert minden nagyobb patch és kiegészítõ hozzányúlt az arányokhoz, javította a kapcsolatos bug-okat. :)
Nem! Az Endless Universe nem tartalmazza a Dread Lords kampányt. Nekem a Kalypso-féle Ultimate Edition van, ami teljes (és amit a CDG-ben vettem), bár eleinte nem lehetett regisztrálni az Impulse-on, mert más formátumú kulcs van hozzá, de ez már megoldódott, a Kalypso kulcsokkal is ugyanúgy mûködik minden frissítés és online tartalom.
1/4: akkor lehet, hogy én egy korábbi verzióval toltam.
...
A farmokkal lehet növelni a max. populációt. De vigyázni kell, mert a népesség számával exponenciálisan nõ az elégedetlenek száma. Tehát egy farmot kb ellensúlyoz egy moráljavító építmény, de hármat már nem ellensúlyoz három.
A terraformálással kap az ember további beépíthetõ területeket a bolygón. A sárga négyszögek jelzik a következõ terraformálással elérhetõ területeket.
Nézd, a MoO2 fényévekkel jobb ennél. Mivel ezt a fejlesztõk tudták, ezért úgy gondolták, hogy a "játékélmény" jelentõs részét a manualban le nem írt dolgok kitapasztalása tegye ki. :-)
A fejlesztett épületek is elég érdeksek. Nem vágom, de nekem emszéletlen drágának tûnnek ahhoz képest, hogy mit adnak. Pl. 10 helyett 12% zsé a pénzermelõ fejlesztésért. ISzonyatosan sokáig tart felhúzni.
Az sem értem, hogy a +x MP ellenére nem annyit ad hozzá a bolygó iparához a gyár, amiennyit kiír? Hogy a pékbe súlyoz ez a lakossággal és a sliderekkel? A pénz elköltése is elég zavaros ezen a térn. Nem igaz, hogy nem lehet ezt egy manualba rendesen leírni...
A manual szerint 1/4 a védõértéke a nem megfelelõ pajzsnak.
A dread lordnál nem lehet visszafoglalni, mert azonnal beáll egy hajóval.
A farmok mire jók? Soha egyetleneegyet sem kellett építenem méhis elérték a max. populációt a bolygón.
A max. populáció hogyan növelhetõ?
A terraformálás hogyan mûködik?
Bocs a sok kérdésért. A manual nem túl bõbeszédû. A morale mennyire befolyásolja a játékot a népesség növekedésen kívül?
A gazdasági része nagyon összetett. A harc kevésbé.
Valamennyi gyár mindenhol kell. Kettõ-három legalább, mert egyébként építkezni sem tudsz. Szóval alapból 2-3-mal számolj, ennél ne legyen kevesebb. Én a legkisebb bolygón is felhúztam 2 gyárat, mert anélkül lehetetlen építkezni.
Arányok: egyszerû. Százas mass drivert százas armor fog meg. Ugyanez igaz a lézerekre/pajzsokra és rakétákra/rakétaelhárítókra. Nyilván két pajzs nagysága összeadódik. Tehát két 10-es pajzs az 20-as védõérték. A védelmek jók a többi fegyver ellen is, de csak ötven százalékos a hatékonyságuk. Tehát egy 100-as mass drivert 200-as pajzs fog meg, vagy 200-as rakétavédelem. Ugyanígy egy 100 rakétát 200-as páncél fog meg, stb. Érdemes nézni, hogy az ellen mit fejleszt, és arra gyúrni. Egyébként hosszú távon nekem az jött be, hogy a hajóim védelme sokkal erõsebb, mint a támadóértéke. Egyébként gyorsan vagy lassan bedarálják õket.
A dread lordok ellen pedig úgy játsz, hogy foglald vissza a bolygód. Elõtte ments, és addig töltsd vissza, amíg az inváziós csapatok nem találnak egy használható támadó technológiát a bolygón. :-)
A bolygóvédelmi cuccokra nem érdemes költeni, csak a helyet foglalják el a sokkal fontosabb gyárak és kutatóbázisok elõl. Az ellenség hajóit nem bolygó körüli pályán kell megfogni, hanem még kinn az ûrben.
Egyébként pedig magasabb fokozaton tényleg brutálisan csal az AI, én intelligentnél magasabbra nem is állítom, egyszer játszottam gifted AI-k ellen, önkínzás volt, éppen meglett a techological victory, csatában esélyem se lett volna.
Az arányokat még nem érzem le, hogy mi üthet le mit. A százx mass drivert a jelek szerint 10-16 pajzs lazán megfogja. A HP és pajzs arány nem tiszta a harcban.
Azt nem tudná valaki lerni, hogy a populáció + gyár + 3 ág súlyozásából hogyan számol a progi? Nem tudom belõni, hogy hol kell gyár és hol nem, stb. Nem tudok tervezni.
Köszi.
Alapjaiban nem rossz, de azért a Master of Orion 2 harcrendszere messze verte ezt...
Bevalomm nem tudom. Csak kipróbálásra szedtem le torrenrõl, mert nem tudtam elbattyogni a CD Galaxisba a héten. Majd a következõn. :)
UE a parancsikon szerint. A bolbtam ugye már úgy árulják, hogy az összes kieg egyben van?
Az egyik bolygómat elfoglalta a dread lord faj. Mit lehet ellene tenni? A játék elején tök esélytelen bármit tenni. Pedig még eléggé ott vagyok. Small shipekre tudok plasma fegyvert tenni. Ez meg olyan hajóval védi, amin 137 beam fegyver van meg 30-as pajzs...
A miniatürizáció a hajóra tehetõ komponenseket nyomja össze?
A hajóka akkor több védelmet van értelme rakni azonosból?
Itt vannak a nehézségi szintek és a hozzájuk tartozó AI hátrányok / elõnyök.
Az elején lehet, de ahogy jöttek a kiegészítõk, kvázi beismerték, hogy a nehezítés nem igazán az AI érdeme. A Twilight-nál viszont már átírták. Én nem tudom megítélni, mert keveset játszottam vele, nem is vagyok igazi hardcore gamer. (Nálam néha ki is fagy még mindig, valamiért nem szereti az NV kártyáimat.)
Dehogynem titkoltak. Csak es kizarolag arrol beszeltek, hogy az AI-nek koszonheto a magasabb fokozatokon a nagyobb ellenallas. Tudom hiszen en nagyon vartam a jatekot es emlekszem a Hypre amit eloadtak, hogy semmi cheat es iszonyat jo AI amivel felveszi a versenyt a rendes jatekosokkal. Ellenben az AI az nem igazan valtozik a fokozatoknal, ellenben egyre jobban csal a gep sajnalatos modon.
Nekem nem ugy tunik hogy rajott volna, kulonben nem lenne az osszes hajojan 1HPs a hull vagy rosszul fogalmazott. :D
Molnibalage: a planetak tipusatol fugg mennyi lakosa lehet, legalabbis amig a termaformalas es hasonlo okossagokat nem kutatod ki, ezert erdemes a jo bolygokat kivalasztani a legelejen.
A hajoknal minden fontos tulajdonsag lathato, a vedelem erteketol kezdve az is hogy a hajo koronkent mekkora tavolsagot tud megtenni stb.
Lehet peldaul mindenfele taktika szerint epiteni hajokat pl nekem az is bejott amikor olyan hajokat epitettem, amelyeknek nagyon nagy volt a lotavja es a sebessege, igy sokkal erosebb flottakat is letudtam gyozni mert a lotavjukon kivulrol osztottam oket. :D De lehet mas taktika szerint is hajot epiteni termesztesen, hiszen nagyon nagy a meritesi lehetoseg, hiszen ugy tervezed meg a hajoidat, ahogy te magad akarod.
Nem azt mondtam, hogy teljesen véd, csak azt, hogy 100%-os hatékonyságú. Van rá valami képlet, hogy a támadások és a védekeézsek hogyan számítódnak ki, de ezek verzióról verzióra finomodtak, változtak kicsit (pl. az alapjáték kezdeti verzióiban nem mûködött a segéd-védelem, azaz pl. armor nem védett lézer ellen, csak a shield).
Normál szintig nem csal a gép, felette is csak fokozatosan kapcsolódnak be ilyen dolgok.
Igen, komolyabb fokozatokon csal a saját javára. De ezt nem is titkolták. :) Ennek ellenére a ranglistákon brutál nehézségû, large pályás gyõzelmek is vannak, tehát meg lehet csinálni. Más kérdés, hogy én nem tudom. :) Általában normál szintig szoktam játszani, de inkább eggyel alatta, mérettõl, ellenfelek számától, kezdõ beállításoktól is függ. (Más kérdés, hogy a legújabb verzió óta használt kémrendszer sztem túl könnyûvé teszi a kémkedést, nagyon hamar meg lehet szerezni minden infót.)
Te hasznalod amugy a hajoeditort ? :DDDDD Mert ha nem hasznalod, akkor a hajoid ertekei se fognak fejlodni, mert a gep altal legeneralt elso szintu hajokat fogod hasznalni. Neked kell megtervezni a hajokat, az uj modulok hozzaadasaval es kihasznalasaval es hozzaadni a gyarthato hajokhoz.
Mert a cargo hull csak az, amit a neve mondja. :) A cargo hull típus nem hadihajónak való, constructor-ok, space miner-ek, meg ilyesmik építhetõk rá.
A shield a lézer ellen véd, az armor a mass driver ellen (és a ECM a rakéták ellen). Az adott páncél az adott fegyver ellen véd 100%-ig, a többi ellen csak nagyon kis mértékben. A játék korai verziójában ez még nem mûködött (lehet, hogy a demóban sem). Flottának olyan értelme van, hogy összeadódnak a fegyver és armor értékek és egy egységként jelennek meg, de igen, sérüléskor csak egy hajó sérül és felrobbanás is hajónként történik, nem egyszerre. Minél magasabb a logistics tech-ed, annál több hajót lehet egy flottába rakni. Viszont a lassabb hajók így lelassítják a gyorsabbakat is (késõbb van olyan tech, amivel ez megszûnik, mert nagyobb hajóra lehet rakni és flottában "húzza" a lassúakat is).
A csúszkákon kívül azt is érdemes észben tartani, hogy a bolygókon is vannak fent a termelési ablakok (military, social, research) és ezek között is lehet priorizálni: rá kell kattintani az ikonjára (világosabb lesz a háttere). Ilyenkor a másik két területrõl a termelés nagy része átáramlik oda. A játék elején értelemszerûen a social-t kell nyomni, amíg gyorsan felépülnek az elsõ épületek a bolygókon. Ha nincs is prioritás kijelölve, a social és a military között van némi átmenet (ha az egyik nem gyárt, akkor ad a másikba). Mivel az elején általában két bolygót kapsz, a kisebbiket érdemes csak research-re állítani. Elég egy gyár, starport nem kell, a többi nagy részén meg lab-ot kell építeni, social prioritással. Amikor kész mind, átállítani research-re. Ahogy jönnek a késõbbi technológiák, az átépítések maguktól lemennek majd, ill. jönnek a research koordinátorok, meg ilyesmik, azok mennek majd a szabadon hagyott mezõkre. Nem jó taktika sok vegyes bolygót kiépíteni, a specializáció mindig kifizetõdõbb. A bolygóknál a details részen meg lehet nézni, hogy mire adnak bónuszt és esetleg érdemes arra jobban rágyúrni. Ha pl. economy-ra ad, akkor egy-két gyár, sok market, néhány stadion és a többi az xeno farm (okosan eltalálva az egyensúlyt, mert a magasabb populáció rontja a morált is, amit szórakoztató épületekkel, vagy alacsonyabb adókkal kell egyensúlyozni). Meg kell egy starport is, ahol csak transport-okat épít az ember, egy ilyen bolygón mindig lesz elég besorozható katona. :) (Az alap transport az 500 katonával lófütty, felfejlesztett miniatürizációval, troop modulokkal és hajtómû-technikával több troop modul is rárakható a hajótestre, én 5000-es transportokat szoktam használni, fullra kifejlesztett inváziós technikákkal, ami kb. 2-4x-szeres túlerõ ellen is elég).
A hirszerzessel meglehet nezni minden erteket. :D Marpedig se resource es kp-vel nem igazan rendelkezett. Nem veletlenul irtam, hogy nem allithatott volna bolygokoruli palyara olyan hajokat. Az ellenorzes miatt vagy 50-100 koron keresztul figyeltem es minden korben gyartott vagy vett egy olyan hajot, amire vagy egy eves jovedelme sem lett volna eleg. Raadasul mar az elso korokben elfoglaltam az osszes planetat pont emiatt hogy megnezzem mi a bibi a mesterseges intelligenciajaval, mert ha hagyja a jatekos komolyabb fokozaton, hogy terjeszkedjen akkor eselye sincs a jatekosnak a gyozelemre, mert olyan flottakat allit ki egy ido utan, hogy lehetetlen ellene nyerni, mert meg ha sikerul is hatalmas vesztesegekkel legyozni a flottajat, szinte azonnal azonos flottaval jelenik meg a kovetkezo korokben. Ez valt gyanussa nekem es ezert ellenoriztem le az egyetlen bolygojanak a blokad ala vonasaval es ellenorzesevel. Nem kicsit csal a gep, hanem pofatlanul azt kell mondjam.
A shield és armor között mi az eltérés? Mert volt már 1 armoros és shieldes is, de simán szétlõtte a gép. Vagy az számít, hogy hány summa db fegyver - védelem van egy hajón vagy flottán? A flottának mi értelme van? Egy hajó lehet sérült?
Tegnap végre eljutottam oda, hogy értelmesen tudtam fejlõdi. Én barom rájttem, hogy vannak csúszkák és leszartam az approval rate-et ha a bolygók nagyon voltak. Mindjárt más lett a dolog.
Amg van pénz, minden építkezést meg lehet venni 1 körön belül, csak jó drága. A gép is ezt csinálhatja.
A max. populáció általában a bolygó szintjével, illetve minõségével (quality) függ össze, de késõbbi technológiákkal lehet majd xeno farmokat építeni, amelyek emelik a populációt, ill. felfedezésre kerülnek extra helyek, amelyekre lehet pakolni.
HP-t a méretbõl kapnak, az alap apró (tiny) és kis (small) hajók mind néhány HP-sek csak. A defense arra jó, hogy az adott fegyvertípus ellen véd teljesen, meg a többi típus ellen egy kicsit. Megfelelõ tech-eket kell fejleszteni a nagyobb, jobban páncélozott (magasabb kezdõ HP) hajókért.
Fegyverek közül van a lézer, a rakéta és a kinetikus (mass driver) technológia, ezekbõl nem érdemes többet húzni, csak egyet, amelyik ellen a gépnek nincs védelme (a gép a legtöbbször csak egy fegyvertípust és páncéltípust fejleszt). Az egyes fegyvertípusokon belül vannak nagyobb szakaszok, amelyek mind ugyanolyan sebzésûek, de az egyes lépcsõfokok a hatékonyságot javítják annyiban, hogy kevesebb a helyfoglalásuk. A lézerbõl pl. az elsõ öt lépcsõfok mind 1-et sebez, de kevesebb helyet foglalnak (vagyis többet fel lehet pakolni egy hajóra). Utána úgy emlékszem, plazma jön, aminek három lépcsõfoka van, de mindhárom már 2-es sebzésû. Aztán a továbbiak. A fegyveres és páncélos techek a leghosszabbak. :) Ha jól emlékszem, a legutolsó kiegészítõvel már 12-es sebzésû ultimate fegyverek is vannak, ill. a lézernek van egy death ray nevû mellékága is a vége felé, ami gyak. Halálcsillag-szerû szuperlézert jelent.
Még mindig nem vettem meg, mert a demóban a gép mindig lealáz. Nem értem, hogy a gép hogyan rak össze olyan durva hajókat, hogyan kolonizál olyan kurva gyorsan és nyomja tele álommással a fél térképet és emellett még szállítóhajókat is nyom.
Az sem világos számomra, hogy mitõl függ a max. populáció. A netes walktrough szerint 1 b lakos = 1 mt kaja. Ez mind szép és jó, de egyes bolygók nem fejlõdek tovább, x szintnél...
Azt sem értem, hogy + HP-t hogyan kapnak a hajók. A különféle páncélok a defense értéket növelik.
A fegyvereket sem értem. Laser II magasságába elmentem, de minden fegyver sebzése 1 volt, csak az ár a spacin tért el.
Zavaros az egész.
A bányák nem ûrállomások. Azok a barna pacák a térképen az azsteroida-övezetek, amelyekre bányákat lehet rakni (space miner hajókkal), és ilyen vékony szálak indulnak ki belõlük a legközelebbi bolygód felé (vagy ahová átirányítod), termelési bónuszt adva nekik.
Az anomáliák azok a kis izék a térképen, amibõl a játék elején rengeteg van, és mindenféle pluszok esnek ki belõlük, ha survey hajó felszedi õket, pl. pénz, tech fejlõdés, morál bónusz, vagy semmi. Olyan neveken futnak, hogy meteor, régi civilizáció maradványai, ûrhajóroncs, stb. Lehet pl. wormhole is, ilyenkor a survey hajót átdobja máshová.
A survey azt jelenti, hogy a map-on szanaszét található anomáliákat összeszedegeti. Ezekbõl kis bónuszok kaphatók, a játék elején viszont hasznosak lehetnek, mert gyorsabb fejlõdést adhatnak. A flagship-et érdemes azonnal auto-survey-re állítani, és addig úgy hagyni, amíg vannak anomáliák a térképen.
A zöld, sárga, kék, lila, piros spéci helyek fontosak, azokra mielõbb ûrállomást kell tenni, és késõbb felfejleszteni. Ezek állandó bónuszokat adnak, nem kell "szüretelni". De minél fejlettebb ûrbázis van rajta, annál több a bónusz is.
Az influence a befolyásod mértéke, amit a bolygóid és az influence ûrállomásaid "termelnek" és a különféle diplomáciai / befolyásolási technológiák növelnek. Komoly ráhatással van a határaidra, illetve a határokon belül lévõ idegen bányákra és bolygókra (ûrállomásokra nem). Ha az általad termelt IP nagyobb, mint az ellenfélé, lázadás törhet ki, nagyobb eltérésnél át is állhatnak. Viszont az ellenfelek sem szeretik, ha influence ûrbázisokat pakolsz mindenfelé, mert elõbb-utóbb hadüzenetnek veszik. De influence-szel is meg lehet nyerni a játékot (bár a patch-ek és a kiegészítõk után már nem olyan könnyû, mint korábban).
A játék legfõbb lényege a technológiai fejlõdés. Komolyabb technológiákkal nagyobb, erõsebb, sokkal jobban felfegyverzett hajókat (is) építhetsz. Az elején a kis, gyenge hajók nem sokat érnek, mert azokkal nem lehet inváziózni sem (így támadás sem fenyeget), de mivel körökre osztott a játékmenet, van idõ mindenre.
Egyébként ha már belefektetsz, szerintem érdemesebb egybõl az Ultimate verziót megvenni az Impulse-rõl, ami mindegyik kiegészítõt tartalmazza. Én dobozosban vettem meg így, mert akkor még nem volt elérhetõ az Impulse a számomra, de be van regisztrálva a játékom, mûködik a frissítés, stb. Igaz, nem játszom már annyit vele.
Amíg van pénze és kifejlesztett technológiája, egy kör alatt felhúzhat csuda-hajókat is. :) De sztem a fejlesztõk is mondták, hogy magasabb szinten csal a gép, vannak saját elõnyei.
A Survey mód az hogyan mûkszik? Azokat szürtelheti le egyszer, amire ûrllomás mehet?
Az influence point mire jó?
Az approval rating hogyan számít?
Mondjuk a demoban mindig lealázzott a gép. Nem igazán vágom még a stratégiát, hogy mit kellene tenni. 1 HP-s hajóm volt egy szál, mikor az ellen kis hajói is 7 HP-sak voltak. Ûrállomásokkal telerakta a környéket volt amin, 8 db fegyver volt.
AI ? Meg a .... :D Olyan csiter a gep, hogy nincs ott semmifele AI, csak a keszitok szajabol voltak hangzatosak ezek a szavak. Probald csak ki kis mapon, elfoglalod a belakhato bolygokat,majd ha blokad ala vonod az egyetlen megmaradt bolygojat az enemynek, latni fogod, hogy olyan hajokat epit minden korben es allit bolygokoruli palyara, amire nem is lenne fedezete es nem is tudna leepiteni egy kor alatt.
A különbözõ nehézségi fokokon más és más extra AI funkciók kapcsolódnak be. A pontos listát nem tudom fejbõl, de ha jól emlékszem, az elsõ két szinten pl. a diplomáciával nem is foglalkozik, hiába szól be ilyen-olyan ûrbázisokért, vagy a területén lévõ flottákért, nem tesz semmit ellenük. A késõbbi szinteken a fejlõdése is gyorsabb lehet, ez sok dologtól függ.
A szenátusi pontszám nagyobbik része a lefedett területtõl és a lakosságtól függ, a haderõ és a fejlettség kevesebbet ér. Lehet, hogy több bolygód van, de pl. a területed kisebb, mert nem terjeszkedsz ûrbázisokkal, nem foglaltál el resource pontokat, nagyon rossz a morál, stb.
A flagship nem jelentõs olyan értelemben, hogy meg kellene védeni, vagy valami, viszont mivel általában az elején az szedi össze a cuccok egy részét survey módban, késõbbi upgrade során sokkal táposabb lehet, mint egy ugyanolyan típusú, de nulláról gyártott hajó.
Csak a demóval próbálkozok egyelõre. A flagshipnek van valami jelentõsége? Miért nem tudtom upgradelni az elsõ survey hajót?
valaki segitene? nem ertem a jatekot, normalon konnyu challengingen meg erthetetlen, sose csinal nagy hajot a gep, mindig kis vadaszokkal jon es szana szet lovom a nagyobb hajoimmal, mitol ilyen konnyu a jatek v nem tudom, egyedul a galaktikus szenatusban vannak elorebb pontokkal, de azt se ertem mert mert nekem tobb es jobb bolygoim vannak, lakosagom is nagyobb seregemrol nem is beszelve nem ertem ezt a pontozast
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni abban, hogyan lehet átvinni egy pályát a galactic civilizations II ultimate editionban, a twilight of the arnor campaignban, a harmadik, shatter point nevû pályát??? Mert elkezdem a pályát, egybõl támadnak ezerrel (cakewalk szinten), és lelövik a kapott hajót pár forduló után, még mielõtt a mérlegem pozitívra is állna. Kérlek irjatok valamilyen megoldást, chatet meg nem akarok használni. Elõre is köszönöm! várom válaszotokat.
Ahogy en neztem az Ultimate verzioban is mukodik a magyaritas, kiveve a Twilight of The Arnor reszehez. Az 1.52-t tedd fel az valo az ultimatehez a kiveteltol eltekintve.
Tervezed az Ultimate verzióhoz is a magyarítást? Illetve, nem tudom, számít-e, de Nekem a DVD-s kiadás van meg belõle... olvastam még régebben, hogy számíthat...
Na hosszú évek után elkészült a Galactic Civilizations 2: Dread Lords 1.40x változatának 1.0 verziójú magyarítása. A fordítás a játék 1.40x változatához készült, remélhetõleg hamarosan lesz az 1.5 (1.52) változatra komponált is.)
Igen, és sikerült... nem elsõre, de mûködik...:) És igaz nem azokkal a hatásokkal, amiket én szerettem volna, de legalább van. Addig is, ha valakinek van infója a cheat aktivizálásáról, az szóljon! Igazából nem értem még mindig, hogy hová is kell beírni a cheat szót... példa: "To use codes, you must launch the game from a shortcut that has the word "cheat" added to the end of the Target line in the shortcut's properties screen. For example: "drive letter:\Program Files\Stardock\TotalGaming\GalCiv2\galciv2.exe" cheat Then enter the codes at any time during game play." De ha elmagyarázzátok nekem, mint falapnak, hogy mit, hova írjak, már boldog leszek...
Érdeklõdnék, tud valaki esetleg segíteni: Ultimate verzióm van, és szeretnék cheatelni. Néztem a neten, de mindenhol csak a Dark Avatarhoz, vagy a Dread Lordshoz van megadva. Illetve, nem igazán értettem, hová is kell beírni a cheat szót... de ez már mellékes...:)