"én akkor sem hiszem el, hogy készség-szinten gyengébbek a nõk"
Pedig pontosan errõl van szó. Teljesen más a viszonyuk az autóhoz, a vezetéshez és általában mindenhez ami a technikához, a mechanikához kötõdik. Nincs hozzá érzékük, nem volt, nem is lesz. Vannak területek, ahol a nõk a jobbak, de a vezetésben sajnos nagyon nagyok a különbségek.
Nyeh, sajnos tényleg van a leírtakban igazság de én akkor sem hiszem el, hogy készség-szinten gyengébbek a nõk, betudom a nulla rutinnak. Ja és tessék bemondásra elhinni, hogy ismerek jól, dinamikusan vezetõ nõket :D
Cégesautó megy át mindenen, 4-kor úgyis teszi le; vénember nyomul 30-al, ahogy elõznéd, mégátérek, még gyorsan megfordulok és rádhúzza; 18 éves zseléagyú gyerek félig fekve nyomja mint az állat (mind1, hogy kockagolf, vagy bömös, garantáltan nem dolgozott érte egy hetet sem).
Teljesen igazad van benne. Õk ugyanannyira veszélyesek, mint a nõk nagy százaléka.
Egyébként nem akaronám, hogy átforduljon a topik nõellenesbe, de tényleg messzirõl meg lehet állapítani, ha egy nõ megy elõtted, és még látnod sem kell. Sõt, parkoló autóról is meg lehet mondani, hogy nõ tette be a helyére. 1 méter mindkét oldalról, ferde, és rosszabb esetben se kézifék, se sebesség..
A kedvencem az, amikor a kemény kockaladás rámgyorsít, mikor előzném, és párhuzamosan haladunk, amíg el nem fogy a Ladából a szufla. 110 körül :) Ezt tipikusan pasik művelik. Azok sem tökéletesek.
Nekem csak 80% körül van a találati pontosság, de amúgy dettó. Ha nem nő, akkor kalapos öregúr. :)
Képesek betartani a 30-as táblákat olyankor is, amikor kis belátással mehetne a forgalom akár 70-nel is. Talán nem kell mondanom, hogy 2x olyan gyorsan érsz célba, ha nem tötymörögsz. Ha egy nő áll előttem egy forgalmas útra való kikanyarodáskor, akkor üresbe teszem az autót. Még a pirosnál is egyesben tartom. Olyankor ráérek ugyanis. A visszagurulás teljesen igaz, bár én mindenkinél tartok másfél-két métert. Lámpánál 2-3 autó is elmegy a másik sávban, mire egy női sofőr hajlandó észrevenni a zöldet, kinyomni a kuplungot, egyesbe tenni és elindulni. Valamiért nem képesek a sávjukban haladni. Két sávos úton félek őket előzni, mert rámmásznak a szembejövő sávban.
Kortól függetlenül beazonosítom 90%-os bizonyossággal, hogy nõ megy -e elõttem. Ha ez nem jelent valamit akkor semmi. Ja, Bp-n közlekedek, de vidéken is ezt tapasztalom.
Ezek szerintem a friss jogsi ismérvei, gyermekbetegség, én anno 1 hónap alatt kigyógyultam belõle - nem a nagy tehetség, hanem a kitartás - míg nem ment a már saját autóval a tolatás, megfordulás, a saját udvaromat romboltam.
Ha idõsebb muff töketlenkedik, be lehet tudni annak, hogy nagyritkán kaphatja el az autót 'apucitól', nulla rutin - vénemberek szintén veszélyesek - az ilyet én is kikerülöm, mert ha megijednek, még nagyobb bajt csinálnak.
Elhiszem, hogy a rossz tapasztalat alapján kialakult egyfajta véleményed de szerintem más állatfajok veszélyesebbek. Cégesautó megy át mindenen, 4-kor úgyis teszi le; vénember nyomul 30-al, ahogy elõznéd, mégátérek, még gyorsan megfordulok és rádhúzza; 18 éves zseléagyú gyerek félig fekve nyomja mint az állat (mind1, hogy kockagolf, vagy bömös, garantáltan nem dolgozott érte egy hetet sem).
Ezek közül a 'végremegkaptam a családiautót' anyukák a leglightosabbak - ami veled történt, az meg egyszerû patkányság volt, elkövetõtõl függetlenül, sry.
Nekem az a személyes tapasztalatom, hogy nem elég körültekintõek, a kresz táblákat csak hírbõl ismerik, az autó kezelésével nagyon nincsenek tisztában. Ja, és soha nem köszönik meg, ha elõzékeny vagy velük :)
Összefoglalva: Bizonytalanok, nem urai tökéletesen a helyzetnek, fõleg ha váratlan. A lehetõ leglogikátlanabb, legveszélyesebb manõverekre képesek. Tökölnek, képtelenek idõben, jó döntést hozni. Nem tudnak lejtõn egy kilóméteres visszagurulás nélkül elindulni, ami rossz esetben egy másik autó elejébe kerül és hosszan, nagyon hosszan sorolhatnám még. A mostani kedvencem az, amikor végignéztem, hogy az 1 hete megvásárolt autómnak hátulról nekimegy a hülye picsa, amikor ki akar kanyarodni mögülem. Benne ültem az autóban, végignéztem mit mûvel a tükörbõl és éreztem, hogy itt baj lesz. Lett is. Én kiugrottam a kocsiból õ pedig elhajtott.
Arra voltam kíváncsi, hogy mi jókat tudnak elkövetni, hogy ahányszor szóbakerülnek a 'nõivezetõk', mint külön kaszt, lincshangulat lesz? Én nem tapasztaltam még semmi egerengetõt nõk részérõl (betudhatom a nem tizenéves jogsinak; az is lehet, hogy u.a. csinálom, mint a többi nõ, csak még nem téptek meg :DDD) - abból a napi 20 esetbõl tényleg írjál párat, a miheztartás végett.
Ebbe kár lenne belemenni, a nõk másban jobbak, ne akarja nekem senki bebizonyítani, hogy ugyanolyan jól, vagy jobban vezetnek mint a férfiak. Több baleset meg azért van férfiak szereplésével, mert kevesebb nõ vezet JÓVAL! Konkrétan naponta 20x legalább õrjöngök a kocsiban és az esetek 99.9% -ban nõ ül a kormánynál.
Volt a Fókuszban errõl egy mûsor is, hogy mennyire jó sofõr lehet egy nõ is. A riportot egy ralliversenyzõ nõvel készítették. Ott volt egy autó is és mondták neki, hogy menjen pár látványos kanyart. Nos. Elütötte az operatõrt. Valahogy nem gyõzött meg.
Nõ még sosem kötött belém, sõt férfi-ismerõseimbe sem, csupán a kekeckedés kedvéért. Mi tudunk úgy vezetni, hogy nem bámuljuk a többi autót, nem kötexünk :D
Autómárkák: suzuki sose kéne, vezettem pár hétig húgom volt wagonr-jét és én is túladtam rajta, mert egy fapados, virslikerekû fûnyíró volt; 80-nál majd elvitt a kamionok szele. Tudom, hogy az új ignis és sx4 jobb de a márka általános megítélése miatt bukó, + vicces lehet rendszám alapján keresni az autód mondjuk a tuskó parkolóban, mert több tucat ugyanolyan van.
Ez azért is lehet, mert nagyobb a férfi autósok száma, mint a nõéké.
Nincs értelme ezen vitatkozni, mert mindkét oldal másképpen látja. A nők szerint a férfiak száguldoznak, a férfiak szerint a nők csigalassan mennek stb.
Mert mér? Nem bírjátok idegekkel, hogy ált. tartjuk a segességkorlátozást? Esetleg romlik a férfiak nemzõképessége, ha nem kapcsolnak fel ötösig egyik lámpától a másikig, ami sokszor 200 méter?
Épp autóvásárlás elõtt állunk, szerintetek melyik lenne a jó választás: Opel Astra H 1,6 vagy Seat Leon 1,6 esetleg Ford Focus 1,6 kb. max 4,2 millióig gondoltuk, ha esetleg van valakinek ilyen autója van, mint a fentiek, akkor leírhatná róluk a véleményét. Köszönöm!
Nem tudom, miért nézik le ilyen sokan a nõi vezetõket, mikor a baleseteket szinte kizárólag férfiak okozzák. Nõi baleset: parkolóban elviszi a tükröd; férfi: min. 2 elem festése, stb és kórház. Én is imádom, minden nap kifog valami tizenéves harcihörcsög, aki le akar söpörni az útról, mert szõke nõ vagyok. ~1 órája állok a pirosnál, szigorúan külsõ sávban, mellémér egy zselézett gyerek egy 55 lovas agyoncicomázott Punto-val, bámul át és bõgeti a motort. Állva hagytam a kis piros 140 lovas alfával, hogy legyen is mit néznie :D Az ilyen mit akar az embertõl, miért bunkózik?
Ya szinte mindenki hitelre veszi, aztán úgy meg még drágábban jön ki.
Na ja. Ebben van valami. Mongyuk nekem feltünt hogy már nem olyan olycsók a suzukik. régen tényleg az volt, hamar átvette a magyar népautó szerepét. Manapság ez már nem jellemzõ rá. ma már minden autóból sok van. Rengetek g astra ami nekem a leginkább szembetûnik. de nagyon sok van a rohadt drága audikból is. ebben meg az az érdekes hogy mindenki panaszkodik hogy kevés a pénz szar a fizetés, minden drága, a benzin is, de mégis szépen szaporodnak a méregdrága autók is. ez a város (pécs) már képtelen befogadni ezt a forgalmat ami napjainkban van. reggelentem már a buszok is csinálnak egy órás késékeket is néha, fél óra az átlagos. Az utak darabokra esnek. És egyretöbb lesz az autó.
Legtöbben azt hiszik, hogy a Suzuki olcsó, csak mert régen az volt, és körül sem néznek a piacon, csak megveszik életük sokadik Suzukiját, abban a hitben, hogy minden kocsi drágább. Érdekes, hogy pl egy Clio, Grande Punto vagy éppen Yaris sem drágább azonos felszereltséggel.
mamost azért ugy azt tudd, hogy attól még hogy vékony lemezbõl van, lehet biztonságos, és fordítva...tehát a vékony a lemez-nem biztonságos a kocsi címû klisét el lehet felejteni, mert ütközéskor NEM a lemez fogja elnyelni az energiákat... pl az új Swift és az SX4 is 4-es az NCAP-n... na errõl ennyit.
Most voltunk klipróbálni a Shevroleteket. Lacetti 1.6, meg aveo 1.4 -t. Hát lehidaltam tõlük, de nem azért mert olyan jó. Kényelmes meg elég jól is néz ki belül, de a teljesítménye az siralmas. Aveo: 96 lóeró a papiron, DE 5600 as fordulaton adja le. Úgy képzeljétek el hogy kettõben padlógázzal mentem, és minden sebességben fölfelé. A motor képtelen elérni az 5600 as fordulatot. Arra hogy kapásból padlógázt nyomok 3ban már nem is reagál szinte, csak annyira mint egy sima gázadásnál. és csak dombon lefele tudtam elérni a 160at padlógázzal, pedig asszem 200 ig van órázva. Könnyü kormányozni, meg nagyon fasza a fék, de nem megy. A lacetti teljesen ugyan ilyen. A csomagtartó mérete legalább jó, 330L.
Ezek után beultem egy Saab vektorba... na igen, az már autó, sajna az nem tesztautó volt és nem lehetett manni vele. Asszem 9 milla a gép.
Voltunk nézni suzuki SX4 et is. azt sajna nem lehetett kipróbálni, csak bele ültem. Mitne mondjak kényelmentlen volt akár hogy is állitgattam az ülést. A belseje szerintem kifejezettem csúnya. A hásó ülésre csak ugy tudtam beülni hogy kézzel huztam fel a térdeimet. A csomagtartó mérete az meg nulla. még bevásárolni sem lehet vele menni. A warbi csomagtartójába sem szokott beleférni mindig, pedig az 525l. De ezt a suzukit valahol még kifogom próbálni. Beültem az új swift be is annak jobb volt a belseje, de az sem volt kényelmes.
Néztünk skodát is, fábiár, meg oktáviát. a fábia is elég gyengevolt kinézetre, kényelme közepes. Oktáviába nem ültem, csak az adatait néztük. Annál az volt a durva, hogy legalább másfél tonna a kocsi úgy ránézésre, mert nagyobb méretü, mint az audink, 1.4es motor, és csak 75 lóerõ van benne. Az audink 140 lovas 2,3 motorral, és még az is nagyon lomha induláskor, ehez viszonyitva a 75 lovat nem nagyon tudom elképzelni hogy mehet. Azt mondták jövö héten lesz megint teszt autó majd kipróbálom.
Egyre inkább ott vagyunk hogy nem akarunk uj autót venni. Jók az öregek, azok legalább menek. Eddig nagyon úgy nézki hogy fater marad az öreg audinál, én meg a warbinál. Vagy összeszedünk egy halom pénzt és valami autót nézünk 6 milla körül, ami nemhiszem hogy megtörténi.
Az a legszarabb az új autók belsejében, hogy szinte mindent abból a szar müanyagból csinálnak. nagyon kevés ami le van burkolva valamivel.
Jövõ héten valszeg elmegyünk még VWt, audit, meg fordot nézni, aztán majd meglátjuk.
Mondhatod a múzeumnak azt is, hogy több elefánt vitte oda neked azt a csontvázat, önként és jószántukból. Hinni fognak neked.
Öklömnyi darabokra kell felvágni a húst, a csontváza(ka)t meg egy természettudományi múzeumnak kell eladni, rengeteg pénzt kapsz érte, amit mélyhûtõládákba fektethetsz. Aztán amikor elfogyott a hús, el is adhatod a hûtõládákat.
Csacsi vagy. Az elefánthús sokkal finomabb, ráadásul ha csak egy elefántot is fogsz, azon is jóval több van, mint a lebökött hízón. Ergo: a malac húsát szépen el kell adni, az elefánthúst zsupsz, be a mélyhûtõbe/jégverembe, aztán lehet porciózni magatoknak, meg persze a szomszédoknak is bizti jól jön, hiszen ilyen egzotikus étkeket nem ehet csak úgy minden nap az ember.
Úgy is lehet. A táblával kiásod a gödröt, majd a már nélkülözhetõ táblát el tudod cserélni mézre, amivel megfogod az elefántot, és a csövet a már említett módon felhasználva egy nagy halom húsra tehetsz szert. Azt hiszem, ez az egyik legzseniálisabb és leggonoszabb terv, amit itt az SG-n olvastam!
Ami a márkák megítélését illeti: eddig az opelosok azok, akiket nem nagyon szeretek (ezen belül is a Vectra a kedvenc). Zöldre vált a lámpa, 300 méter után már el is bírják érni a 40-et. Komolyan, mintha lajhárok versenyét nézném lassított filmen.
akkor nekem lekéne vadászni egy ilyen táblát, ugy is most terverem a kipuffanó rendszert lecserélni egy kicsit nagyobbra.
Jó fél éve már csak célforgalommal lehet behajtani a 2,5 tonna feletti jármûveknek (autópálya rulez), így abszolúte fölösleges a sebesség ilyen távolságon történõ drasztikus korlátozása. A pokolba az ilyenekkel.
Azok a 40-es táblák állítólag azért vannak, mert így akarják elzavarni onnan a kamionokat. Csakhogy ezzel a személyautósokkal is kibasznak. Nekünk Agárdon van nyaralónk, úgyhogy majd nyáron ha ott leszünk, akkor tudok segíteni a táblák eltüntetésében
Belgiumban jó pár olyan falun autóztam keresztül, ahol szépen ki volt fittyentve a 70-es tábla. Igaz, hogy ott meg is állnak a gyalogosnak, meg ennél a sebességnél talán valamivel kisebb a zajterhelés és a károsanyag-kibocsátás.
A 7-es fõúton, a Velencei-tó déli partján még mindig kint figyelnek a 40-es táblák. Na, ha valaminek semmi értelme, akkor az a táblák megléte. Este kimenni villás- vagy dugókulccsal, leszerelni a tetves táblákat, aztán kettéhajtani.
A fogyasztás a másik. A városi 50 km kicsit kevés, de mindenképpen indokolt. Aki betartja a sebességkorlátozást, nagyobb biztonságban van és gazdaságosabban utazik, ez kétségbevonhatatlan.
hát igen. magyar utakon meg föleg be kell tartani a megengedett sebességet. a 6os uút annyira szar hogy szinte pesti végig ki van rakva a 60as tábla, de vannak olyen helyek is ahol 60nal sem mennék rajta vegig.
én városon kivül mindig betortam a 90et(néha városban is), de nem is csak a szabály miatt hanem mert akkor már +3 litert falna az autó, aztán nagyon nem volna jó már ha 10 felett kajolna
Ez mindaddig így is marad, amíg be nem ülsz egy hasonló kategóriájú olasz vagy francia autóba. Utána valószínûleg elmúlik az egész elõítélet dolog. Mióta ugyanazt az elektronikát szerelik mindbe, azóta gyakorlatilag már csak a kinézet és az ár különbözik.
én személy szerinte francia és olasz (kivéve Lambo, de az Audi úgyhogy más) autót sohasem vennék na meg persze dél koreait sem. De ezt szerintem mindenki maga dönti el és nem utolsó sorban pénztárca függõ is. Aki megteheti, hogy egy Mercit, BMW-t, Audi-t vegyen az sohasem fog mást venni látva a minõséget...
igen, mert nem mindenki 10-20 percet vezet, hanem fél-egész napokat. Falun lakok, és a falutól kb. 3-5 percnyire van egy bútorbolt. Na annak a tulajdonosa egy 1,9 tdi A4-el jár, de csak arra használja, hogy reggel, délután megteszi azt az 5 perces utat. De úgy teszi, hogy kifordul az országútra, megy 50-60 nal. És csodálkozik meg föl van háborodva, ha türelmetlenek mögötte. Hóban meg egyszer 20-al ment, és állati balesetveszély volt, mert mindenki elõzni akarta.
másfél évig volt céges Lagunánk, elõtte Passat. Rengetegszer belénk kötöttek az úton, szándékosn nem engednek be a sávokba. Most cégváltás történt és Megane kombi, észrevehetõen sokkal kevesebb az ilyen eset. Szóval sokminden az irigységbõl fakad.
Hát azért a turbós benzines motoroknál van elõnye.... de a többivel egyetértek.
A benzines autóknak a chiptuning annyi mint halottnak a csók. Semmi értelme foglalkozni vele, jó esetben nyerhetsz 6-10%-ot, míg ez a turbódízeleknél 30% felett is lehet. A végsebesség pedig a váltóttételtõl függ inkább, felejtsd el, hogy ettõl gyorsabb lesz. Inkább motor-optimalizálásnak lehetne nevezni.
Itt nézz körül...én náluk fogom csináltatni a seatomat. Mondjuk nálad nem tudom mennyit dob...de nézd meg, meg esetleg érdeklõdj náluk telefonon.
Bocs melléütöttem 24 szelepes természetesen
BMW 520i 1991 es 20 szelepes.Valaki tudja-e hogy hol és menyiért chipturingolják(a fedélzeti számítógép szoftverének frissítését jelenti,talán) de 30-40 km rel nõ a végsebessége és a start. Allítólag. Van valaki ki -e témában jobban othon van? Kösz
Kis elõítéletet vélek felfedezni ebben a postban ;-)