azért, mert abban az idõben viszonylag olcsón lehetett a Ladát-Polákot-Dáciát stb.. leváltó "menõ" "nyugati" autót kapni... meg is vették sokan, és ennek árnyékában a 90%-uk az országút királyaként fölényeskedtek, vagy autóversenyzõnek érezték magukat...
ha ilyen szempontból nézzük nézzük akkor a wartburg klasszisokkal jobban szeretik az emberek, mert engem eddig mindig beengedtek sáv váltáskor. volt olyan aki rágyorsított, hogy beférjek mögé mielött elfogy a külsõ sáv, aztán ment a megengedett sebességgel elöttem, volt aki lelassított amikor indexelni kezdtem és beengedett maga elé. persze mingyárt integettem neki, hogy kösszi aztán felvillantottam párszor az elakadás jelzõt is.
miért alakulhatott ki ez a suzukik iránt? talán a silány biztonság miatt, vagy mert átvette a trabant szerepét, vagy csak azért mert japán!?
"Valós helyzet vagy csak üldözési mánia?"
Az én tapasztalatom szerint valós helyzet. Volt szerencsém egy napon belül egy régi Suzuki Swiftet és egy Volkswagen Borát vezetni pesten. (Ha jól emlékszem már írtam errõl az egyk autós topicba) A különbség zongorázható volt. Amikor a Boraval mentem sokkal elõzékenyebbek voltak velem az embrek, mindenki beengedett sávváltásnál, nem vált hirtelen kitûzött életcéljukká hogy megelõzzenek, stb. A Swiftel meg... nos képzeld el ennek az ellenkezõjét :)
én is ezt irtam az elsõ hozzászólásomban. a németeknek is van vezetési kultúrájuk. már többször tapasztaltam a balatonnál, ugyan igy a zebránál. álltunk a zebránál és nem álltak meg az autók, persze csúcsforgalom volt délután. erre egy német az audijával megállt. persze az út túloldalán nem álltak meg az autók ugyhogy nem indultunk el. vártunk... vártunk.. a német csak üldögélt nyugottan és várt velünk. kb fél perc után már integettem neki hogy menjen, meg mutogattam hogy a másikak nem állnak meg, de nem indult el mutatta hogy nem. mögötte már nem is láttam a kocsisor végét az egyenes úton, de õ megvárta migy egy másik német megált az mási irányú sávban. Na ez a nem semmi.
a másik eset szintén német, már akkor megállt mikor csak a zebra felé mentünk. gondolom látta hogy járdan nem megy tovább hanem fel kanyarodik az utfele és muszáj átmennünk. még vagy 10 méterre voltunk a zebrától, még nem is fordúlt az ut felé a járda de már meg állt.
igy már mi is jártunk hogy nagyon ránk tapadtak ugyan igy. apám ugy szivatta meg hogy rálépett a fékre... gondolhatog a hülye mingyárt padlóig nyomta aztán csak halgattuk a csikorgását. ebben az volt a poén hogy fater autóján a lámpa már jóval a fékezés elött világít. csak egy picit lépett rá a pedálra hogy felgyulladjon. nagyon rá parázhatott a csávó mögöttünk, de ugy kell neki.
ez a magyar vezetéskultúra. azaz nincs. senki nem tisztel senkit, ha meg próbál elõzni valaki, vagy kcsit lassaban startol valaki a lámpánál, vagy lelép egy gyalogos a !zebrára!, stb. akkor már megy fel a pumpa. NAGY tisztelet a kivételnek. volt szerencsém 1 évet Londonban élni. ott már ha ránéztem a zebrára, megálltak jobbról-balról. Néha igazán zavarban is voltam, amikor át akartam menni, mert nekem nem volt sürgõs, de ha egy kicsit bemozdultam az úttest felé, már megálltak és vártak hogy menjek át. emiatt utána itthon majdnem el is csaptak párszor... kicsit talán off (de azért szerintem nem annyira)
Hát a nõkrõl nekem is megvan a véleményem, pedig csak 5 éve vezetek, de már nem egyszer közel voltam hozzá h egy nõ megõljön mer nem ismeri a kresszt. Sajnos sokan vannak ilyenek, megaztán a jobb kéz az szinte nem is létezik MOn sajnos :S
A legidegesítõbb az, amikor valaki meg akar elõzni, bemegy mögéd 1 méterre, de perceken át nem elõz, mert nem mer kimenni, és végig rád van tapadva. Egyszer apukám rohadtul megszivatott egy samarást, aki ránk volt így tapadva(mi kb.85-el mentünk, tehát nem mentünk lassan a max 90-hez képest). Amikor negyed óra ránktapadás után végre megelõzött minket, apukám megszivatta nagyon, elkezdett rátapadni a samarára, egészen 145-ig felgyorsultunk, akkor már a samarás menekült volna, de anyukám szólt, hogy felmegy a vérnyomása, úgyhogy hagyja abba a szivatást. És ezt a 145-öt egy most 22 éves(1984-es) Zastavával sikerült elérnünk, 4-en ültünk benne, és még a padlótól jó messze volt a gázpedál, amikor 145-nél lelassítottunk. Most is csak annyi baja van, hogy lemerült idõközben az aksi benne, mert nem azt használtuk, és még nem lett bele visszatéve. Szóval ahhoz képest, hogy 1100-as motor van benne, és 55 lóerõs elég sok erõ van benne. Szerintem kicsit megérdemelte a samarás a szivatást, mert ha be kell fékeznünk, miközben mögöttünk jön 1 méterrel, akkor eléggé belénk jött volna, szóval elég veszélyes dolgot csinált ahhoz, hogy ráijesszünk egy kicsit.
Szerintem az elején egyben sem, félidõben minden tizedikben, a végén minden másodikban. Aki 60k-ért kocsit vesz, annak tényleg nem hiányzik az elektromos tükör. :-P
Sajnos tényleg vannak, akik a Suzukisokat lenézik, elég szánalmas viselkedés. Az viszont tény, hogy amikor Daewoo Ticonk volt, sokat dudáltak, mikor Rover 25-ösünk, szinte sosem, most, a Golfnál pedig elõfordul.
Szerintem senki nem mondta hogy a vvt azt jelenti :) Ha jól tudom a VVTI technológiát a Toyota találta ki. Variable Valve Timring Inteligent, vagy valami ilyesmi. Szóval érzékeli a "komputer" :o a vezetési körülményeket, és úgy állítja a motor teljesítményét, fogyasztását, pl dugóban araszolva visszaveszi a fogyasztást és teljesítményt, gyors tempónál meg gondolom fordítva ...
Nekem is 86-os a kocsim. Van benne mûszerfalvilágítás, illetve háttérvilágítós óra. Ja meg rádió. Ez az úgynevezett elektronika. Amúgy még az AC pumpa is mechanikus benne. :-P
Mondjuk idén le fogom cserélni. Egyszerûen túl öreg már szegény és kezdem unni, hogy 90 felett akkora a menetzaj, hogy fáraszt. Másfél óra 120-szal az M3-ason rendesen kiüt. ;-)
Ezért volt zárójelben, hogy tudom, hogy nem ugyanaz a felszerelés, de nem is ugyanaz a méret, mégis ugyanazon az áron. Egyébként elárulom, hogy a VVT rövidítés nem azt jelenti, hogy nincs benne elektronika. Manapság minden motor elektronikusan vezérelt. Ebben nincs igazi különbség. Ráadásul mióta az olasz kocsikat is Bosch elektronikával szerelik, már tényleg semmi különbség nincs. Amúgy szerintem minden kocsiba drága az alkatrész. Pl egyes Swiftbe 2 elektromos tükör 60eHUF számla nélkül. Pedig az egyes Swift tényleg olcsó.
Nos, valóban így van, ultraszánalom, de mégis ezt vettem én is és nem egy japánt, hiába van benne hátul is elektromos mindenizé... Az anyagok minõségei meg a japánokban rosszabbak és még egy csomó dolog szól a BMW mellett, de valóban, hátul tekergethetem mint a barom.
Teljesen igazad van, de egy ekkora cégtõl mint a BMW nem várnék el ilyen skótságot. Egyébként nem csak a BMW-re igaz ez, hanem a luxus német autók mindegyikére.
na én most lépek el mert már várnak. majd éjfél 1 óra körül visszajövök. bye.
Ezt azért tehetik meg, mert így is megveszik. 30,000-ret megspórolnak autónként az 100,000 autónál 3,000,000,000 forint... és nem 100ret adnak el belõle, hanem jóval többet. Euro CENTEK számítanak egy autó elõállítási költségénél!
1 dolog, hogy a Fordba drága az alkatrész, és a tartozékok. A másik, hogy a Suzuki egy megbízható autó, amiért meg is kérik az árát.
(most tagolok)
Itt jön ki, hogy a németek milyen szarrágóak tudnak lenni. Egy cimborámnak van egy 99-es évjáratú 316i BMW-je. Full bõr, CD lejátszó, légkondi, elektromos tükrök, esõérzékelõ, és ennek ellenére képtelenek voltak belerakni hátulra 2db elektromos ablakemelõt (aminek a kisker ára szereléssel együtt 30k).
A japán verdákba pedig alaphangon is raknak ablakemelõt, légkondit. Szóval nincs azonos színvonalon egy alapszintû Focus, és egy alap Swift sem.
de látod ez a jó a régi autókban is. olaj meg hûtõviz és mehetsz. minden mehanikus, semmit nem vezérel az elektronika. minimális elektromos rendszer. tökéletes.
meg ezek a speckós izzók. barátnõm apja 3 havonta kb cseréli a G astrában az fényszóró izzót darabját nemtom hány ezerért, mert az jó bele. tök szívás. én egy ezer éves izzót használok ami még a trabantunkból vagy a ladánkból maradt, valamelyik kompatibilis asszem. a doboznak amiben van már megsárgult az átlátszó mûanyag része.
Nekünk most Opelünk van. Egy 1,2-es corsa 16 szeleppel. Elég jól megy szerintem (persze a 2ezres Mergámat nem hagyja ott :) )Ami gondunk eddíg volt vele, az a stabilizátor (magyar utak rulez), és egyszer visszahívták szervízbe, egy gyakran elõforduló gyári hiba miatt.
Hát szerintem a nõi vezetõkkel igen A suzukisokkal nem tudom mi a helyzet, mivel én is suzukiban ülök nem vettem észre. Rajtam lehet hogy meglátják, de csak azért mert alapból szeretek száguldozni ...
Fordokba botrány pénzbe kerülnek az alkatrészek, ráadásul nem jó neki a sima izzó, hanem vedd meg a Ford izzót a 3x-osáért. Ezért nem vennék Ford-ot soha. Viszont ha megveszel egy Suzukit, akkor tudhatod, hogy a motorba olajat, meg fagyállót kell önteni, és el fog indulni, akárhányszor be akarod indítani, még 200e km után is.
Ja, annyi a különbség, hogy az agilában jókis opel motort raktak, ami gyengébb volt ... A régi swiftek 4kerék meghajtású változatát pedig a subaru is árulta.
Szóval szerintetek lehet párhuzamot vonni a Suzukis és a nõi vezetõ között, és ebbõl származik a lenézés? A motor tényleg jó az új Swiftben (ár/teljesítményben a legjobb), de az ár is elszállt az új modellel. Egy normálisabb 2.5, egy rendesen felszerelt (de nem fullos) 3 misi. Azért ez eléggé elszállt. Mennyi autót lehet kapni 3 misiért. Még FordKókusz is van alapáron annyiért. (tudom, az alap, nem jól felszerelt, gyenge stb, de nagyobb kategória is!)
persze semmisem tart örökké. minden egyszer cserére fog szorulni, de látod még mindig megy, remélem hogy az enyém is megéri a 26 éves kort. üzenem neki hogy vigyázzon rá és legyen meg neki még egyszer annyi ideig. ezek az igazi autók. haveromnak van egy 26 éves golfja és igaz nincs nagyon karban tartva ott zörög ahol csak lehet majd kiesik a motor de még mindig minden gond nélkül száguldoztunk a városban, igaz a lámpát néha meg kell rugdosni hogy világítson :D
Neked össze kéne ismerkedni az egyik munkatársammal. Van neki egy 26 éves wartburgja "az a király verda, a mai autók hol lesznek 25 évesen?" Minden év elején kivesz 2 hét szabadságot és õ maga nézi át, igaz hogy szinte az alvázon kívül minden lecserélt már, de akkor is ...
de de. még soha sem volt olyan hogy ne tudtam volna hazajönni vele. sosem hagyott cserben. egyszer volt hogy valami baja támadt, de 10km/h val haza hozott. aztán egyik pillanatról a másikra már semmi baja sem volt és ment mintha misem történt volna.
az a baj az új kocsikkal hogy sokkal vaddisznóbbnak néznek ki mint amilyenek valólyában pláne a ratyi olasz-francia szarok "dejónézki" aztán 1.2 varrógépmotor van benne
Ismerem de ismerõsem körében jópár opel van, és voltak gondjaik velük. Koránymû, futómû, felfüggesztés ... bár ezen nem is csodálkozom a magyar utakon :(
tudod ezek az uj autók engem nem tudnak megfogni. túl van csicsázva a kúlsejük. ott is kerekítenek ahol elvileg már nem is lehetne, eltúlozzák a lámpák méretét és formáját, annyi elektronika van benne hogy már lassan nem is autónak számítanak. Meghal benne modjuk a computer és már nem garos az autó akkor iszonyat sokba kerül a javitás. a kaszni elemek sem olcsók.
Én azt mondom hogy a wartburg nagyon jó és imádni való egy verda. megbizható, bazinagy csomagtartója van, és akár szántó földön is közlekedhetsz vele gond nélkül. Most jelenleg WV Audi szervizben van mert mûszakiztatva lesz, és ott is azt mondta a szerelõ hogy jó választás volt a wartburg. érted, szakember mondta!!
valóban van benne valami amit mondasz... én legalábbis messzirõl elkerülöm a suzukikat nem is azért mert suziki hanem azért mert tuti hogy nõ ül a volán mögöt:) és azok meg néha még a csodára is képesek... tisztelet a kivétel mert láttam már jól vezetõ nõt de az viszont nem suzikival nyomúlt
ja amúgy autót nem vennék suzukit soha.. csakis német autót... amúgy motorok-ban viszont toppon van a suzuki volt már suzuki motorom bár most nem aktuális most husaberg-em van de ha úgy adódna szívbaj nélkül vennék suzuki motort megint
komoly, és sok ilyen trabantos is van. olyan trabissal is találkoztam már akinek uj 1,1es trabija van, és az karosszéria elemeket lecserélte a kétütemûére. ezen nekem is leesett az állam.
DE igen. számomra a wartburg szebb. Szinte mindennél. elnem cserélném akkor sem ha egy A8 as audit adnának érte, vagy a legújabb mercdest. És elhiheted hogy ezzel nem vagyok egyedül.
A váltó nekem sem tetszik, a régi swiftben sokkal pontosabb volt, de ez még így is van olyan mint ami pl a IV-es Golfokban van. És szerinted minek a koppintása?
lehet. engem még nem idegesített hogy ellátok sok, szinte minden autó felett. gondolom tudjátok milyen magyas egy wartburg. meg sem kell emelni ha alá akarok másni, simán beférek :D:P
Ki mondta hogy rossz volt a motorja? Volt régi swiftünk is, most az új van, szóval lehet hogy tudok róluk valamit ... Izlések és pofonok, csak azt nem mondd hogy a wartburg szebb ...