Akkor tényleg rossz példa volt, de a lényeget szerintem elmondtam vele. Ezeket amiket te irtál nem nagyon láttam, én inkább a mai magyar fimekre gondoltam. Sajnos egy ilyen mai magyar fimet nem tudok szinte végignézni, mert 5-10 perc után azon vezsem észre magam, hogy unatkozom, s egyszerûen nem köt le, pedig én akármiylen fimet képes vagyok végignézni, s találni bennük jót, de mostanság...
Pont azért nem jó példa a Magyar Vándor, mert az egy tipikus amerikai kommersz stílus leutánzása. Nézz meg pl. egy Csapd Le Csacsi-t! Hülyére röhögöd rajta magad és a film végére rájössz, hogy amellett, hogy jól szórakoztál végigvezettek a rendszerváltás történetén!
De ajánlhatnék mondjuk egy Eldorádót is vagy Legényanyát ahol például egy eszméletlen geg és fekete-humor parádé közben minden ízében és vérében kiparodizálják az átkost. A Tanút meg ugye nem kell említenem :)
Azért az amerikai kultuszfilmek sem mindig olyan "nagyok" így kelet-európai szemmel. Én személy szerint semmi fantáziát nem látok a Keresztapa filmekben. Értelmetlen lövöldözõs-vérengzõs az egész. Meg aztán a háborús filmek is elég trék az utóbbi idõben. Ott van pl. a Ryan közlegény megmentése, ami hatalmas, monumentális, de az egészet elrontja az amerikai rágógumi-patriotizmus. Ellenpéldaként ott van mondjuk a Soha többé háborút!, amely régebbi film, de minden ízében letaglózza a nézõt. Ugyanez vonatkozik A Szakasz címû örökbecsûre.
Még valami. Lehet, hogy ez túlságosan kemény kritika, de hangsúlyozom, senkit sem akarok megbántani vele. Megnéztem annak idején a Sorstalanságot. Megnéztem másodszorra. Harmadszorra ötpercenként felröhögtem. Mondom, NEM a téma miatt, hanem annak vizuális megvalósításának okán. Emberek, sokmillió forintot költenek egy Schindler Listája KLÓNRA! A legtöbb jelenet egy-az-egybeni másolata Spielberg lenyûgözõ mûremekének! Még a kameraállások is ugyanazok! Mondom, nem a holokauszt-téma miatt, mert az szörnyû, de a film a sok Schindler-utánzás miatt egyenesen röhejes...
Talán a Magyar Vándor tényleg nem volt jó példa, bár a sztorija azért egyedibbnek mondható, bár jobban meg lehetett volna csinálni au tuti........
Kár, hogy az utóbbi idõk egyik legunalmasabb, és a magyar történelemre és hagyományokra nézve legsértõbb filmjét hoztad fel példának. Voltak azért jobbak, nekem még a sokak szerint rosszul sikerült Meseautó és Hippolyt remake-ek is tetszettek, illetve a Csak szex és más semmi.
Talán az utóbbi idõben a legjobb filmek, amiket láttam, franciák és olaszok voltak.
Nekem sajnos a magyar filmekkel van egyfajta elõitéletem, ami nem tudatos, de nem tudok úgy ránézni, mint pl egy külföldi filmre. Mert pl.: a Magyar Vándor alapötlete nagyon jó volt, de a sajátos magyar humor sokszor átfordul túlzásba, s valahol úgy érzem, ha detto lenne egy ugyan iylen film, ami amerikában készült, akkor biztos jobban tetszene, mint igy magyar filmként......Nálunk sok jó ötlet van, csak a megvalósitás harmatos......
A #178-ban valóban kicsit túloztam, de akár felhozhatnám azt a közhelyt is, hogy a kivétel erõsíti a szabályt :-)
Egyetértek, természetesen vannak jó tömegfilmek, én is tudnék mondani jópárat. Örülök, hogy Michael Moore-t említetted, õ az egyik kedvencem, még a Fahrenheit 9/11 elõttrõl, bár ez volt a legütõsebb filmje.
Ez nem feltétlenül igaz. Van néhány tömegfilm, vagy tömegfilmsorozat, amely jó. Gondolok pl. Michael Moore Fahrenheit 9/11-ére, vagy sorozatként ott van Spielberg Taken-je. Persze ott van pl. a Csillagkapu, ami a Star Trek eredeti sorozatának koppintása, de hát ha ez kell a népnek (minden CSK fantól elnézést kérek, ez csak az én magávéleményem)...
Hát az tény, hogy én nem a multiplex mozis közönségfilmeket nézem. Ha így vesszük, etalonként kell kezelni. Az viszont tény, hogy _szerencsére_ rajtam kívül is vannak olyanok, akik az ígényes filmeket szeretik.
Lehet, hogy az igazi szellemi humor nem jó az embereknek, nem értenék. Muszáj ízléstelen és gusztustalan "poénokat" rakni a filmbe, hogy az embereknek tetsszen.
Egyet értek veled teljesen, csak egyvalamit tennék hozzá: Azok, amiket te igazi gyöngyszemeknek nevezel, mind mind olyan "mûvek" amik nem egy mai amerikai "kocaszerzõ" termékei...
Régebben véleményem szerint még voltak jó magyar filmek. Szeretem a Bujtor István-féle "Budspenceres" filmeket és a top 10-es listámban benne van Koltai Csocsó, avagy éljen Május elseje c. filme. Megvan nekik a maguk "magyaros" bája és még nem fertõzte meg õket a nyugati antikultúra. Aztán ott van a Tanú. Hát van olyan ember, aki nem látta ezt az örökbecsû klasszikust?! Az utóbbi idõk magyar filmjeit én személy szerint nem komálom. Az Üvegtigrisbõl kb 10 percet, a Magyar Vándorból még annyit sem bírtam megnézni, valahogy taszít az a fajta humor, amit az ilyen filmek képviselnek. Nem akarok senkit sem megbántani, de ezekben a filmekben csak prolihumor van, folyamatosan csak a b*meg és a lóf*sz.
Az amerikei filmekkel is úgy vagyok, mint a magyarokkal. Régebben voltak jó jenki filmek. Emlékszem, kissrác koromban mekkora nagy szám volt nekem Chuck Norris körbepörgõrúgása (azóta persze elszámolt a végtelenig, kétszer). Kedvelem Stallone Rocky-filmjeit, fõleg a bunyó mögött hordozott üzenet miatt: hittel és kitartással elérheted a céljaidat. Az elsõ két Terminatort is nagy becsben tartom, de a harmadik, nos, pestiesen nagyszar. Az utóbbi idõk amerikai filmjei történet nélküli effektparádék, tisztelet a kivételnek, pl. eredeti Mátrix. Semmi ötlet, semmi emberi hangvétel, csak neon-metál-SFX káosz. Néha kijön egy-két igazi gyöngyszem, gondolok pl. az Egy csodálatos elmére vagy Az utolsó szamurájra, de a 92%-uk értéktelen, legalábbis az én nézõpontomban.
Na meg persze a sok amõba csak a primitív poénokon röhög
Nem hinném, hogy ez az amerikanizálódás visszafordulna (fõleg amíg ilyen RLT klubok léteznek), régen sok jó magyar filmet csináltak, ma elvétve akad egy-kettõ
Ezekrõl én már a bemutató alapján tudtam, hogy nem lesznek jók. A Magyar vándort azért megnéztem, de utólag sajnálom. Vannak jó magyar filmek, még a közönségfilmek közt is, rengetek magyar muvészfilm van szerencsére, de az utóbbi idõben én francia, olasz, spanyol filmeket néztem, és nagyon meg voltam elégedve a terméssel. Ez azt jelenti, hogy még nincs veszve minden, talán ez az amerikanizálódás a visszájára fog fordulni, mivel a multiplex mozikban egyre kisebb a közönség, gyakran zárnak be mozikat, sokan megunták már Schwarzeneggert is úgy, ahogy az igencsak egy témára épülõ fantasztikus német "vígjátékokat". A Muvész, a Toldi, a Puskin viszont virágzik, egy-egy jó filmen teltház van.
Az tagadhatatlan, hogy a története eléggé eredeti, de nézd meg, nem csak a társadalom, hanem a filmek is amerikanizálódás egyszerûségbe és kommerszizitásba vezetõ útjára léptek: Valami Amerika Magyar Vándor Le a fejjel Üvegtigris 2 ...
Csodálom, hogy ezt végre észrevették. Mellesleg az a legszomorúbb, hogy a magyar filmgyártás is kezdi utánozni az amcsit az idétlen kommersz szarjaival :(
"A világ tekintélyes filmszaklapjainak kritikusai egybehangzóan padlót fogtak a tavalyi év film-repertoárja láttán (nem kell ugye leírni, hogy amerikai filmekrõl van szó), hiszen a legkevésbé rosszakat is a futottak még kategóriába sorolták. Szégyennek nevezték, hogy a King-Kong címû kommersz-látványegyvelegtõl várták azt, hogy helyrebillentse a 2005-ben mozikba látogatók számának várható átlagát. Egyre nagyobb méreteket ölt a színvonaltalan folytatások gyártása (Elemi ösztön 2), vagy régi sikerfilmek újrafeldolgozása (King-Kong, A köd)."
[MTI]
Van pár jó magyar film de az igazi kedvenc filmek azok amerikaiak!!!
A Kútfejek kritkában áll:
"Mostanában kezd beindulni a magyar közönségfilmesek szekere és kis fáziskéséssel elkezdjük - nagyon helyesen - másolni Amerikát."
Ezt persze irónikusan írja az író, majd a végén megjegyzi: "kár, hogy nem láthatunk megint egy jó magyar kommersz-filmet"
ha mér francia film, akkor szerintem godard és truffaut, nem? az említett besson-féle kommerszek elõtt még próbálkozott is valami értelmessel luc, ld. nagy kékség, metro
Ha már francia film, akkor nekem inkább a Nikita és Leon a profi ugrik be, mint igazán jó alkotások (Az véletlen, hogy mindkettõ Luc Besson munkája). A Funes-Richard-Depardieau féle filmekkel sincs semmi baj, de azok csak afféle limonádék, bennem legalábbis nem hagytak túl mély nyomot. Igaz, Depardieau-nek vannak komolyabb filmjei is. Óh, és csaknem elfelejtettem, a Jöttünk, láttunk, visszamennénk filmek! Hát azok valami szenzációsak!
Kulturáltan csak kulturlényekkel lehet véleményt cserélni de aki lebarmoz mindenkit aki más véleményen van avval nem... Megnézett néhány magyar tömegfilmet és máris megvan a véleménye minden magyar filmrõl Ráadásul egy Angol filmet hoz fel példaként a nagyszerû amerikai filmgyártás védelmében... NO COMMENT
És Te vaj ki vagy, hogy mindenkit lenyomizhatsz,barmozhatsz aki más véleményen van? hány Magyar filmet láttál? Az amcsi filmek nagy része szájbarágós szar nullikus amcsiknak, hogy még gondolkozni se kelljen rajta
"Hát ez az. És mégvalami! Kurvára undorító, hogy az összes amcsi film egytõl-egyik happy-enddel végzõdik. Ha egy horrort vagy egy akciófilmet reklámoznak, teljesen felesleges megnézni, mert a végén úgyis életben marad a fõhõs."
Te hol élsz te nyomi? Láttad már mondjuk Skeleton key, Descent címû filmeket?
Most már elmondhatnád, hogy melyik magyar filstúdióban, filforgalmazónál eetleg színházban dolgozol, mert úgy tûnik nagy szakértõje vagy a témának... Esetleg résztvettél már filmforgatáson? Színházi színész vagy?
Olyan szinten általánosítasz, hogy az már fáj. A színházas kijelentéseddel sem értek egyet. Mármint hogy sokkal keményebb munka lenne a színház, mint a film. Nem lehet a kettõt összehasonlítani, egész más jellegû dolog. Kb. olyan, mint a koncertezés, meg a stúdiózás. Sok olyan "kezdõ" zenész, aki már túl van x koncerten és vihogva stúdióba vonul, hogy "na, két perc alatt felrántjuk a cuccot", iszonyú nagyod puffan. Egész más jellegû munka a kettõ. Más jellegû profizmus, más jellegû koncentrálás. Figyelmedbe ajánlom a színárnyalatokat. Nem csak fekete és fehér van ám.
A Mátrix az egy szégyen. Sajnos volt szerencsém az elsõ és a második részhez is. Unalmasak és értelmetlenek voltak. (Elvont, de nem elgondolkoztató) Akiket ismerek, és szeretik, azok is legfeljebb Kenau Reeves miatt. A Millió dolláros bébit alig bírtam nézni, elég durva volt.
Vizsgáld meg, hogy a hetente bemutatott 2-3 amcsi film melyik kategóriába tartozik. Nem hinném, hogy bárkinek is meglepetést okoz, hogy általában kommerszfilmek
#110: Hát ez az. És mégvalami! Kurvára undorító, hogy az összes amcsi film egytõl-egyik happy-enddel végzõdik. Ha egy horrort vagy egy akciófilmet reklámoznak, teljesen felesleges megnézni, mert a végén úgyis életben marad a fõhõs.
magyar film! Már csak azért is mert hazai! Üvegtigris 1&2
Bocs hogy kötekedek, de lehet hogy a mátrixnak semmi mondanivalója, egyszerûen csak egy szimpla JÓ akciófilm. Többet ne is várjunk el tõle. Én kérek elnézést Garfield nevében hogy felsorolta. Mellesleg ott van a felsorolása mellett a smile. Szerintem õ sem gondolta komolyan.
Ha te a Mátrixot egyántalán nézhetõnek titulálod, nemhogy jónak, akkor kár vitatkoznunk tovább. Benne van a legszarabb filmek között amiket valaha láttam
Én csak azt akartam feldobni témának, hogy a tipikus amerikai filmkészítés nem áll másból mint a pénzzel teletömött kutyafaszát sem érõ kommersz-szarokból...
Te is félreértettél. Én nem azt mondtam, hogy az összes amerikai film szar(lásd #117) és az összes magyar film jó. Komolyan mondom át kellene nevezni a fórumot 'értéktelen amcsi filmek és színészek'-re
Amerikai história X, Amerikai szépség, Az õrület határán, Millió dolláros bébi, Titanic , Mátrix-trilógia , Ütközések, stb.
Az alapfelvetés pedig ostoba általánosítás. Magyar filmbõl is ugyanúgy van jó és rossz, színészbõl dettó. Nem a pénz és nem is a nemzetiség tesz egy filmet jóvá vagy rosszabb. Maximum a mennyiség más: nálunk jóval kevesebb film készül és sokkal nagyobb durranásnak tûnik, ha egy film befut. Arról nem is beszélve, hogy a jó és a szórakoztató kategóriáknak nem feltétlenül kell egybeesniük: más az, amikor az ember kikapcsolódásból néz meg egy filmet és azt soha többet és más az, amikor annyira jó, hogy DVD-n is megveszi, aztán akár évente egyszer újranézi.
Az amerikai filmek amik érdemesek akár még a kiírásra is: Állj ki mellettem Kramer kontra Kramer Diploma elõtt Dzsentlemanus A hét mesterlövész (szamuráj) ...
Ha már a sorolásnál tartunk: Tanú Angi-Vera Legényanya (az egyik legnagyobb) Indul a bakterház Lovagias ügy ...
Nagyon igazad van, függetlenül attól, hogy az Argo pl. nem tetszik nekem, de annak nagyon örülök, hogy a Pogány Madonnát megemlítetted. A Kojak Budapestent is ide sorolnám még egy csomó más magyar film mellett.
Hát igen. Csak két amerikásított magyar filmet említenék amelyek nagy bukások voltak pedig látványban súrolták egy amerikai film szintjét: Hídember Sorstalanság
Mindkettõ tipikus amerikai minta: maximum látvány, no történet
Hát ez az. És mégvalami! Kurvára undorító, hogy az összes amcsi film egytõl-egyik happy-enddel végzõdik. Ha egy horrort vagy egy akciófilmet reklámoznak, teljesen felesleges megnézni, mert a végén úgyis életben marad a fõhõs.
Szerintem a Kontroll, A tanú, az Üvegtigris 1-2, az Argo, és a Pogány Madonna mindent üt. Nincs az az amcsi film, amely jobban a magyar szivekhez tudna szólni, mint ezek a filmek. És hogy miért? Mert lehet bármennyire jó egy amcsi film, de nem a mi véres valóságunkat ábrázolja, hanem az amerikai álmot. És ezért jók a magyar filmek. Van bennük egyfajta önírónia, hogy nem egy csodálatos kitalált világot akarnak mutatni, hanem a valóságot a maga paródiájában. És mi ezt szeretjük nézni. És ez jó!!!