Hát fogalamazzunk ugy hogy nem egy menõ márka! Igy aztán semmit nem lehet tudni róla. Én nem vennék authort, de nem is én veszek bringát most. Láthatod a galériámban, én Konát vettem. Ha most veszek majd valszeg spezilaizedet fogok..
De ez én vagyok. Szóval ha neked tetszik ved. nem rossz igy képõl!. Neked kell eldönteni mi csak ilyen kissebb tanáccsokkal tudunk "kedveskedni" Tudom, hogy nehéz dolog.. Én tudtam mit akarok és igy sem volt egyszerû meghozni a számomra jó döntést.
Ez relatív, kinek mi számít könnyûnek. Versenyzõknek minden gramm számít. Gondolom te nem fogsz egybõl versenyezni.:) 14-15 kiló egy átlag monti. De a lényeg a kerék, minél kisebb legyen a súlya.
Igen mondjuk arra gondoltam, hogy ha 20 ért veszem, vagy ha 100 ért valószínûleg pont ugyanúgy tépni fogom a hajamat ha lenyúlják, illetve pont ugyanúgy vigyázni fogok rá. (csak talán az esély, hogy egy nem annyira profit talán kevésbé visznek - na, de nem feltétlen ért hozzá a tolvaj..)
Akkor mondom:D A crosscountry: Az egy mountain bike sport hegyrõl le hegyre fel mennek a csókák könnyü bringákkal brutális emberi hazzáadással:D
A Downhill: Ez is Mountian Bike sport.. Lényege hogy csak lefele kell menni irtó nagy sebeséggel gyökerek sziklák között. A bringák kegyetlen strapa bírok nagyon nehezek legföképpen egy crossmotorhoz hasonlitanak:D
A Dual slalom: Az iy mountainos sport: Ennek a lényege hogy egy közepesen brutális de elég erõs Dirt bringával, 4 emberke indul egy pályán ami szintén lefele halad, az nyer aki elöbb ér le, és közbe ugratokkal tüzdelt bazi kemény pályán haladnak..
Ha turázni szeretnél. Akkor egy megbizható jó gépezet kell.. Minden képpen márkás bringát vegyél! Én még a Decathlonról is lebeszélnélek.. A lényeg a turázáshoz, hogy viszonylag könnyû legyen a gép (tehát alu váz) Erõs legyen a kerekei Duplafalu aluminium kerekek kellenek. Lehetöleg isis vagy octaling-es közép résszel hogy ne tudjon meglazulni a hajtõmûved. Teleszkóp minden képpen kell. De csak elõre hátra teljesen felesleges neked. A teló jobb ha csilapítással rendelkezik..
A hátsó agy mindenképpen "kazettás" agy legyen!
Az hogy mit tudsz ott hagyni valahol, hát az egy nehéz dolog. Sajnos ebben a helyzetben egyetlen kerékpárt nem javasolnék ott hagyni sehol.. Sajnos bármit ellopnak, ugyhogy ez nem lehet szempont, jót kell venni a pénztárcádnak megfelelõen, és mindig vigyázni kell és a közelében lenni a bringának.
Ezek tetszenek. Bár lehet, hogy méretre nekem kicsit nagyok. Amúgy használtat mennyire éri meg venni?
Igen, így gondoltam én is, csak elõbb vártam, hogy van-e itt valaki. :)))
Szóval montenbájkot szeretnék. Nézegettem ezt az ASL-t, amiért akár ki is adnék 95-k-t még akkor is ha esetleg "nem használom ki" (ha már megvettem, azért csak ráveszem magam, hogy használjam is :]), viszont a baj az, hogy sehol nem merném otthagyni. :))) Igazából próbálni nem is próbáltam, csak a leírása nagyon jól hangzik. :) Utána arra gondolta, hogy igazából nekem nem szükséges, hogy 2008-as legyen jó volna 2005ös is vagy régebbi, csak ha jól látom azt már nem lehet kapni. Ha meg véletlen igen, akkor ugyanolyan áron.
Szóval inkább olyan 50 ezer forint környékén gondolkodom. Azt még nem tudom, hogy rá tudnám-e venni magam, hogy városon áttekerjek, hogy eljussak egyetemig (elsõ ellenérv a szmog, a másik, meg hogy megizzadok). Tehát nem tudom, hogy használnám-e városban. Valamennyire biztos. Viszont elvileg mennénk túrázni.
Azt hallottam, hogy a teleszkóp jó dolog. Azt tudom, hogy nem nõi vázasat szeretnék.
Amúgy nem tudom, mi a dh/Cross Country/Dual. :))
Eddig csak ezeket a weboldalakat nézegettem meg: http://www.kerekparoutlet.com/ http://bicikli.lap.hu/ // -ról egy-két oldal http://www.author-hungary.com/ De ezek ha jól gondolom a legdrágábbak (és legjobbak).
De voltam már Dekatlonban is. Ott 40k-ért láttam egy nemisolyan rosszat. Aztán Kálvin térnél láttam egy máik nem rosszat 75k-ért. :)
Biciklit szeretnék venni. Tudtok segíteni, hogy milyet érdemet és milyet semmiképpen ne vegyek? :)
Catti
Ma bicós napot tartottam szinte egész nap tekertem. Szét ültem a seggemet:D Ja és bunny hop közben kiesett a zsebembõl a telefon, akkorát csattant a betonon...:( de mûködik.
Hali Nem tudtok vmi budapesti vagy nógrádmegye környéki sok használt bicót áruló boltot? A picsába ellopták az udvaromból a dirt kerómat ugrott 140 pénz És szükségem van egy újra mit fogok igy csinálni? nyáron?
Milyen fajta fék?Mert én mechanikusok legjobbbját választottam,lehet azért jó:) És amúgy érezni,hogy jobban fog,ha meg bemelegszik,és nem ülök,akkor szinte rögtön satu.
Hát nemtom, mázlid van, én a minap behúztam egy gagyi 50e-es caprine nõi bringa V-fékét és konkrétan megalázódtam. Könnyû volt, jól vogott, semmi gond nem volt vele... V-féket már nem fogok feltenni, de egy teljes hidro csere jövõ hónapban várható, mert ez nagyon nem teccik így.
Nekem a fékem nagyon jó,és mechanikus,nehéz húzni azt is,de nagyon jól beállítottam,kb 1mm-t húzok rajta,és már fog,de egy olajos jobb lenne:) V-féket meg nem akarok,mert van egy nyolcas,és lehet állítani.
Hát köszi :) Külsõre meg masszivitásra jó. Csak per pill ezek a mehanik tárcsafékek nagyon nem teccenek, kivittem a gépet ma normafa-tündérvölgy kiruccanásra, hát eléggé megszenvedtem ezekkel a fékekkel, senem fognak eléggé, senem túl könnyû õket meghúzni, szal sztem cserélem õket hamarosan. A többi részével megvagyok elégedve :)
eltörött a fogaskoszorun a 6. sebesség...:) szal a 2. legkisebb 4 darabra ez normális??? féléves shimano, majdnem én oda törtem magam... ez alap nem???ez pofon...ilyent még nem láttam és nem halottam a makk az hogy egy sebbeséggel voltam lejjebb...copás copás...ilyen nincs
Vannak kifejezett telo pumpák! Olyat vegyél ami nyomás mérõs. Ha Marzo akkor valszeg auto pumpás lesz. Nézd meg a két kupak alatt fent vagy alul a szárában.
Testbike-on a vélemények között annyi van, hogy nagyon enyhén, de azért ereszti. Gondolom felhasználás kérdése. Na majd du. jól meghesszölöm, hol az a szelep :D
Azt olvasom, hogy bármilyen puNpát vehetek majd hozzá, nincs sok különbség ugye?
Ma lesz kész a bringám. Eddig csak darabjaiban láttam, de a telóval kapcs. lenne kérdésem. Azt olvastam a Marzo DJ3-ról, hogy -idézem- "Rugózás: tekercsrugó+levegõs rásegítés". Namost ha levegõs a rásegítés, akkor kell legyen valami szelep rajta ahol pumpálni lehet, nem? Mert azért ezek eresztik a levegõt szép lassan ugye? Azért kérdem, mert nem láttam rajta ilyesmit.
Szerintem az Univega nem rossz márka. Ugyanakkor nekem ez a váz nem tetszik.. Na de ez nem lényeg, neked kell hogy tetszen. Szóval nem csinálsz vele szerintem hülyeséget. Igaz ha azt szeretnéd,hogy mindenki elismerje és a tudatlanok, ne mondják azt hogy gagyi vagy ilyesmi akkor ne vegyél ilyet..
Nekem volt régen egy RST Zeta Tl-em.. Ha bele gondolok hogy annyiért vettem mint azt a Marzocchit a szivem szakad meg:D Ugyan akkor nem volt egy rossz villa. Még a mai napig müködik apukám 2-dik bringájába..
Azt elhiszem:) Nem tudom miért rst-t írtam, SR Suntour-t akartam:) Végülis a lényeg, hogy nem bírja a kiképzést szegényem:) (mondjuk nem is arra való amire igazán használom:)
Köszi neked is a választ, értem már nagyjából a dolgot így. :)
Szerencsére az én súlyommal nincsenek nagy bajok, legalábbis én is úgy érzem hogy a 187 cm-hez a 78 kiló megfelelõ (sõt, magamra nézve inkább kevés).
Egyelõre még csak erõsen elméleti szinten építem a biciklit, mivel egyrészt még messze nem vagyok olyan szinten hogy ki tudjam használni a komoly kerékpárokat, másrészt pedig sajnos nem keresek annyi pénzt, hogy farzsebbõl kirántsak hirtelen 2-300ezer forintot. Így az építés gyakorlati része még sokáig húzodni fog. :)
Nálam meg átlendülni látszik a mérleg a Marzo DJ3 felé :)
Taibi: Van egy hármas szempontrendszer, ami alapján értékelni lehet a különbözõ alkatrészeket. Ár - Tömeg - Tartósság. Ebbõl kedvezõen egyszerre csak kettõ megvalósítható. Szóval mielõtt nagyon a súlymegtakarításon kezdenél töprengeni, ezt is tartsd szem elõtt. Néhányszor 10 gramm megtakarításhoz sokszor igen keményen a zsebbe kell nyúlni. Szóval csak ésszel!
Egyébként ahol a leginkább érdemes a súlyból lefaragni, az maga a kerék, annak is leginkább a kerületi részei. Ezen a részen a tömeg kb. háromszorosan számít, hiszen ez az amit minden alkalommal meg kell pörgetned, vagy éppen le kell fékezned. Talán az egyik legolcsóbb és határozottan érezhetõ súlymegtakarítás, ha a külsõ és a belsõ gumit az ember egy könnyebbre cseréli.
Arról nem is beszélve, hogy amíg a bringáson van mibõl lefaragni, addig nem biztos, hogy érdemes a gépet tuningolni. ;o)
Köszönöm a válaszokat! Igazából régen, még kis srác koromban sokat kerékpároztam, csak aztán ez elmúlt. Viszont mostanában megint kezdek ráérezni a dologra, de csak terepen megyek, betonon nem szeretek. És miközben nézegettem a neten a jobbnál jobb bicikliket, olvastam több helyen is hogy számít a súly is. Mostmár tudom hogy miért. :)
ha versenyzel, sok. ha nem versenyzel, akkor mondjuk 1-2 kilónál nem vészes a kül. bár hosszú távon megérezhetõ!
Lenne egy kérdésem, amire valószínûleg egyértelmû a válasz, csak valahogy nekem nem esik le... Szóval. Miért számít a kerékpár súlya egy versenyen (xc) ? Ha egy kilóval könnyebb a biciklim, akkor miért jobb nekem?
Én mondtam, hogy nem értek hozzá, egy szaki komoly DH-s haverom véleményét szokom kikérni néha, tõle hallottam, hogy Manitou-t ne vegyek. Kérdem miért? Mert szarok a szimeringjei, ereszti az olajat.
Aztán felnézek a test bike-ra a manitou véleményekhez, és mit olvasok? Szarok a szimeringek, ereszti az olajat...
Szal ok, hogy nem értek hozzá, de a léneget ki tudom kanalazni a netes és nemnetes véleményekbõl ;)
nem akarok beszólni, de ha azt sem tudod mi az átütõs meg a nem átütõs közti kül. akkor szerintem nem kellene ilyen eltökélt negatív véleményt megfogalmazni a manitou iránt :)
Amúgy a Manitounál a szimeringeket szólják le nagyon sokan. Én mondjuk nem tudom, ez miben jelenik meg, illetve miben hátrány, de többen mondták, hogy szarok a manitou telók szimeringjei. Ennyit tudok róluk, ennyi nekem elég, hogy ne nézzek ilyen telókat.