Emberek, mit jelent az, hogy átütõs-nemátütõs egy teló?
Nem értek egyet. Sherman pl. kategóriájában az egyik legjobb villa. Black sem rossz szerintem azért az árért.
Az meg hogy ennyi manitou van eladó az nem feltétlenül azt jelenti, hogy rossz. Ilyen erõvel a hardy is fos váz, mert mindenkinek olyan van? Nem. Az nagyon jó, éppen ezért ennyire elterjedt. Vagy a Marzo DJ3? Abból meg végképp a legtöbb van dirt bicókon...
Igazából a Tora úgy tûnik jobb, többet tud, nagyobb a rugó út, és rock shox, ami ugye nem jelent semmi rosszat. Egyedüli negativuma a két randa v-fék konzol, de ezzel lehet élni. A Dirt Jumperrõl énis csak jókat hallottam, de az "csak" 100mm-es, viszont nincs v-fék konzol.
Nemtom, sztem kikérem majd a DH-s haver véleményét, és azt veszem, mondjuk különösebben nem számít, mindkét villa jó és tuti jól kifog szolgálni.
Nem tudom:D Igazából semmi. Nem ismerem.. Viszont a Dirt Jumpert igen.. És szerintem egy nagyon jó villa. De neked kell eldönteni. Szóval ha tetszik a Tora akkor vedd azt.. Nem hiszem hogy rossz döntés lenne.
A Manitou-val nem tudom mi bajotok :) Az én minute-em 32-es becsúszókkal, merevségével és alig 2 kilós súlyával egy adott kategóriában mindent ver! 100-130-at mozog, vajpuha, imádom!
Hát énsem nézek más gyártótól. Ámde a Tora Rock Shox! ;)
És az akár 130mm-et is mozog, nem? Vagy azzal mi a bibi?
nekem is ilyenem van és semmi bajom nincs vele. szépen mozog sokan irták hogy nehéz de nem olya hûdenehéz. jo van könnyebb is de hamar hozzá lehet szokni sztem.
Ez fasza! De.... Elég öreg villa. ÉS ha bele gondodlok hogy én egy sokkal fiatalabbat vettem 65000ft-ért akkor szerintem kicsit drága. De nagyon komoly egy villa ez!
Csak én azért vagyok az ilyen össze mindent ellen.. Mert nem tudsz változtatni.
Pl holnap kitalálod hogy 9-es hátsót akarsz. Cserélsz féket fékkart?? Vagy tönkre megy a váltokar része. Cserélsz fékkart? Uj olaj stb? Szóval nehéz változtatni és ha baja van drága megjavitani vagy cserélni.
Jaja, mint mondtam, nem a fogásával volt a gondom, az pöpec volt, csak a kezemnek volt elég hard meló végig fékezni vele, mert nehéz volt behúzni.
Szal lehet, beleugrom egy ilyen 20e-es olajos rendszerbe, legyen akármilyen kezdõ/occsó (azért csak egy shimano deore), csak jobb lesz mint a bowdenesem.
Az a baj a bodenes tárcsafékkel hogy nem igazán tudják ovni a portól. És mivel poros lesz nem igazán mozog rendesen. Ez szokott álltalában a hiba lenni a bovdenes tárcsaféknél.
Az hogy mennyire fog az már nem ettõl függ. Ha veszel egy puha betétet a tárcsa fékbe nagyon durván fog.. Lehet hogy az a V-fék amit próbáltál valami nagyon fasza betéttel volt megáldva.
De én egyébként ugy gondolom hogy ha bovdenes fék akkor v-fék mindenképpen valami "nagy" márka. Ha tárcsa csakis olajos..
Amúgy a mostani fékemmel az volt a legnagyobb gondom (most ugye váz hijján szét van szedve), hogy marha nehéz volt behúzni, mig találkoztam olyan V-fékekkel is, amiket jóval kisebb erõvel kellett behúznom, és fogtak olyan jól mint az én tárcsám.
Nekem a Hayes Nine van. Ez aszthiszem 25000ft be kerül. Van a Hayes Sole majdnem ugyan ez kicsit olcsóbb. Én ezt javaslom vagy Avidnak az olajos fékeit. Szerintem ennél jobb nem kell ha nem akarsz durvulni hiszen én durvulok is ezek is birják..
Viszonylag olcsok is..
A váltokar meg nem egy nagy összeg azt kb 8000ft-ért kapsz.
Persze sok kicsi sokra megy:D Ha mind2 kerékre ez menne azért egy 60000ft lesz.
Jól látom, hogy ez a rendszer váltóval egybeépített fékkar és fékek, elõre hátra 20e-ért?
Amúgy ez most nálam inkább elméleti kérdés, mert a fékkarom egybe van építve a váltómmal, szal nem lesz occsó a csere, így nem is most lesz ez, max jövõre
Értem, köszönöm a segítséget.
És úgy unblock melyik fékeket érdemes nézegetni? Márkára, típusra gondolok. Az ár nálam sajna meghatározó tényezõ, nameg nem is akarom nagyon extrém helyzetekben használni, ergo nem kell különösebben komoly cucc.
Hát.. Nagyon egyszerû dolgod van ha olajosra akarod cserélni.. A tárcsa maradhat ez egyértelmü. Ha veszel egy hayes-t vagy ilyesmit álltalában. Olaj vezetékkel és fékkaral kapod lelégtelenítve stb. Tehát csak anyi dolog van hogy leszeded a régit és felteszed az ujat. Na most ez az elmélet. Gyakorlatban elõfordulhat több apróság. Pl hosszu a fékcsõ.. Ezt ugy te nem tudod röviditeni servizbe kell vinni olaj csere légtelenités stb.. Nem drága moka, de azért szopás.. A másik hogy ha más márkáju féket veszel, nem biztos hogy jok lesznek a Villa adapterei a felfogásához. Akkor adaptert kell venni, ami kb 2000-5000ft között van/db.
Na tehát ha minden jól megy és csak egy féket akarsz akkor kb 25000ft-ért egy elég jó féket adnak. Ha az elmélet müködik akkor itt megáll a költség. Ha nem akkor erre számolj kb egy 10000ft még plusz.
A Merida SUB 40D-rõl megmaradt a hajtás, az Alivio váltó és a Shimano M415 160/160 Mechanikus fékrendszer.
Namost nekem addig semmi bajom nem volt ezzel a fékkel, amíg kipróbáltam egy hidrós rendszert. :))) Gondolom vágjátok miért.
A kérdés az, hogy ezt a fékrendszert milyen feltételekkel lehet hidrósra cserélni, illetve milyen árban gondolkozzak? A tárcsákat -ha mód van rá- sztem meghagynám, nem használom extrém körülmények között a gépet, hogy nagyobb tárcsák kellenének.
Én azt hiszem megelégszem egy RS Tora-val, bõven elég az szabályozható 85-130mm, és tudtommal nagyon jó villa (tán csak kicsit nehéz, azt hallottam).
Most láttam SOS-ban hirtettek egy újat féleáron bikemag-on, sajna még 10 napig no money :(
Nem tudom mennyit akarod hogy mozogjon, de amit én vettem egyzerüen állom:D 65000ft volt 1 éves villa. Egy Marzo z1 freeride. 15cm-et mozog.. Amiota rajta van mintha kisimultak volna az utak, meg a hegyek:D Nagyon nagyon komoly:D
Na az fasza! Majd képet tolj róla ha felépül mindenképpen!
Én pont igy voltam vele:D Ujonnan vettem anno a Mom parkban. Volt szürke Barna. Mind2 egy árban.. Nagyon sokat tanakodtam de aztán ugy gondoltam ha barna és minden fekete irtó bivaj lesz.. Ugyhogy ezért lett barna.. És be is igazolodott eszméletlen durván néz ki.. Legalábbis én nagyon birom:D
Barna leszen. Szürke is jól néz ki, de alapjában véve nem vagyok szürke párti :) Találtam bikemag-on egy totál jó állapotú M-es méretût, nyeregcsõvel, nyereggel együtt veszem. A gumikat, kormányrudat és stucnit már lecseréltem :)))
Hát az van, hogy rájöttem: városba sokkal jobb egy ilyen dirt/free ride váz mint az a merida cc. És ha márt dirt vázat veszek, akkor miért ne legyen a kedvenc márkám, ha már 25-30e-ért hozzá jutok jó állapotban haszáltan? :))) (és UMF-em már volt). A vázamat pedig 20e-ért tovább adtam, úgyhogy most 2 hétig még nincs bringám. Hát ennyi.
Jó!! De tudod az a baj, hogy voltam kint sloveniában a DH vb-n. És egyszerüen annyira felkavart:D Hogy vennem kell egyet. Tudod amikor beszéltünk a villa eladásról, hogy azért veszek nagyobbat hogy jó legyen a vázba stb.. Na megvettem meg minden fasza. De most ugy vagyok inkább veszek egy uj dh gépet:D Mivel nem sokkal drágáb mint csak a váz.. Szóval jobb lesz az ugy:D
Nincs mit! Remélem jó lesz majd tájékoztas a fejleményekrõl!
Küldtem egy üzenetet az e-bike-nak, telefonon meg is kerestek. Úgy néz ki ,hogy van olyan adapter ami nekem kell. 160as tárcsához kb 3000ft. Technikailag úgy kell felrakni ahogy Gordon is mondta. Jövõ héten el is megyek és megveszem. Remélem mostmár frankó lesz :P Még1szer köszönöm a segitséget
Nem 100% mert a manitounak nem olyan a felfogatása mint a Marzocchinak! Sajna azt ugy oldották meg hogy egyenesen jön ki a két papucs és szembõl kell bele hajtani a csavart.
Mig a Marzonak Két eltérõ méretü papucsa van és oldalról csavarod bele a csavart. Szóv al azért irtam neki hogy kérdezen utánna. Nem nagy összeg 1900ft de akkor is ne fizese ki ha nem jó.
Köszönöm a segitséget. Irtam nekik, remélem mondanak rá valamit. Sajna a féket amikor megvettem akkor tökre örültem neki hogy elég jó árban volt. Sajna figyelmetlen voltam és most iszom ennek a levét. Na mind1. Majd lesz vmi. Köszi a segitséget
Na figyi! Találtam egy szerintem megfelelõt! De nem tudom a méreteket, szerintem ne rendeld meg igy, én arra gondolnék hogy próbáld meg az E-bile-ot felhívni, vagy irni nekik egy üzenetet, hogy meg lehet-e nézni valahol..
Mert azért igy képrõl nem egyszerû.
Ennek az a lényege, ha jól látom hogy a két távolabbi furat megy a Villára hiszen a Manitounak igy áll a csonkja. És a két benne lévõ oldalsó furatba megy a féktest ami igy megfelelõen fog állni. Na most ez pont 160mm-s tárcsához van!
Nem mind1, mert a tárcsa mérethez, kell az adapter. Tehát 160-as a tárcsa, milyen a fék. Léci fotozd le a fék felfogatását! Mert akkor könyebb kiindulni!
Most 160as tárcsám van, de mindegy hogy mekkora a tárcsa nekem az adapter lenne a lényeg.
itt a kép: http://href.hu/x/5qym
Manitounak elég gyökér rendszere van de ismerem! Rakj egy képet a fékrõl mert annak nem ismerem a felfogatását! Ha ez megvan talán találok olyat ami jó lenne! Ja és egy tárcsa méret is kellene!
Egy kis segitség kellene. Van egy shimano brm555-ös elsõ hidraulikus tfékem és egy manitou axel elsõ telóm. Ugye a manitou PM felfogatást támogat a fék meg is szabvány. Olyan adaptert keresnék amivel össze lehet hozni a két kütyüt. A ridebikeban már érdeklõdtem de sokat nem tudtak segiteni. A bikemag fórumon már mondták hogy nagyobb tárcsához esetleg lehet találni ilyen adaptert de még sajna nem sikerült.
Aki tud valami okosat az help!!
Jaja! Nekem elöl 203-as hoz van adapter hátul 180-as hoz.. De az nem shimano valami más..
Ilyen adapterekkel lehet a tárcsa méretre igazitani:
160mm tárcsához:
203mm tárcsához:
Anyi a lényege hogy ezt szereled a villára majd erre rakod a féket. Igy mindig olyan szögben tartja hogy a betétek teljesen ráérjenek a tárcsára és jól álljon a fék nyereg.
Igy minden féket tudsz x mm átmérõjû tárcsához használni.
Mondom persze van olyat amit nem de azok kifejezetten DH ra vannak 3 dugos, de azt ugysem akarod összerakni 6"-os tárcsával..
Van egy fék xy a neve. Az minden tárcsa mérethez ugyan az. Nincs 205-ös tárcsához külön fék. Minden tárcsára fel tudod tenni.
Persze van már olyan ami 3 dugatyus énnél nem igy van. De az alap fékeknél ez a szitu.
Adapterrel tudod változtatni a tárcsa mérethez a fék állását.
A fék erõt a pofa anyagával lehet javítani. Lehet venni puhább és keményebb betétet. A puha jobban fog de hamarabb kopik. A kemény rosszabul fog de sokáig jó..
Nem azért,de nagyobb féktárcsa hozzá való fékpofákkal jobban fékez mint kisebb az ahoz valóval nem?
Hi! Valaki meg tudná mondani hogy a Magellan Hydra (2007 változat alu) hajtómûve milyen típusú. Tehát négyszög vagy Isis tengelyes.
De a fékeknél is van üzemi hõfok, ha egy gyengébb fékre nagy tárcsát raksz az soha nem fogja elérni a optimális hõfokot, mindig túl lesz hûtve. A lényeg én nem variálnék vele. Akkor eleve olyat kell venni... Xc-re 160-180 elég, DH-ra 200+ :)
Nem igy van!
A fék pl hayes nine. Az egy fajta. Ehhez van adapter amely lehetõvé teszi a 205-19x-stb-s tárcsák felhelyezését. A fék hatás az átmérõ növekedésével nem változik. Abban igazad van hogy a nagy tárcs a hõ leküzdése miatt kell.
Tehát összegezve: A fék hatás a Hayes Nine-nál pl adott függetlenül az átmérõtõl. Viszont a nagy tárcsa jobban hül igy hosszú ideig megtartja a fékerõt. Mig a kis tárcsa elmelegszik és fék nélkül maradsz!
Egy adott fék ahhoz a tárcsa átmérõhöz van kifejlesztve, nagyobb tárcsánál nem melegszik fel annyira és gyengébb a fékhatás. Sztem:). (normális használatra gondolok, nem DH)
Pl.Ha túl nagy tárcsát raksz a villába akkor szétcsavarja a fék. Nekem a user manual-ba benne volt.hogy RS DART 3 max 185mm tárcsát bír.
Jaja,meg van szabva mekkora fér bele max,de konzolokal biztos ki lehet ezt toldani,de hátra pl egy bizonyos méretnél nagyobb semmiképp sem megy bele,mert beleér a vázba.