Tegyetek próbát a Récsei centerben, ott egy elég hatalmas bringabolt van. Sajnos a weboldaluk hónapok óta parkolópályán van és a bringákon kívül minenféle földi jót találni náluk.
ma 19:47 | privát | galéria | válasz erre | #2547 Egy kérdés: Melyik boltban van, helyben a legnagyobb választék Pesten? Hol tudunk élõben a legtöbb gépet megnézni?
Mert nincs idõm, kedvem* rá :)
*kedvem= unom a várost:), többet kellene túrázni, kirándulni...
Üdv skacok:) Nem tudom hogy mi a fenét csináljak...Eladjam vagy ne:) Tavaly szinte csak 100km-t mentem vele. Bár nagyon sajnálnám mert tudom hogy mégegyszer nem lesz ilyenem.
hát ha nyárig nem tudod eladni(amit kétlek)akkor én vevõ vagyok rá,most sajnos nincsen pénzem rá:(
Ugy döntöttem eladnám a Manitou Blackem.. Amit tudni kell róla: 120mm mozog. Csillapitás állitható. Acél rugós+olajos. Kb 2 éve használom én egész jó villa.
Az hogy miért cserélem?: Azért mert valószinüleg jövõre befektetek egy össz telos vázra. Ahhoz meg kevés a 120mm. Most egy Marzocchi Drop off-ot fogok venni. Õ 150mm mozog..
NA a manitou ára az irány ára 20000ft. Ha valakit érdekel szoljon. Kép nincs róla mert bent van a bringába. Ha érdekel esetleg a galériában vannak a bicoról képek ott meg tudjátok nézni!! ( a régi magellan vázban is az van benne)
Mondom a 20000ft irányár hajlandó vagyok az alkudozásra..
volt,csak még tavaly...egy fekete 07-es polarx table top,majd ha holnap csinálok róla képet berakom,ma már nem fogom fényképezni semmi fény mellett,nameg ne felejtsem el,hogy csináljak képet :-D
én elõre estem bicóval,lefejeltem a földet is,de volt rajtam bukó,pont egy sörösdobozt fejelntem meg:D ha én manualból esek,az két hét kihagyás,úgy szétmegy a csuklóm:D most picit lehorzsoltam hátamnál,de az semmi,jobban sajnálom,hogy koszos lett a pólóm:D szerencsére bicónak se lett semmi baja,csak picit megengedet fékbowden,de azt meg is csináltam már jobbra mint eredeti volt:)
na végre,tegnap elõször próbáltam ki dirton bicót sikeresen,igaz olyan ugrató,hogy ha 3-at rátekerek,már necces tud lenni az érkezés:D de nagyon jó volt:) szerencse,hogy puha volt a föld elsõ aakdásnál kicsúsztam jobra,és 2 30centis földgolyót felaprítottam elsõ kerékkel:) utána már jól ment az az ugrató,majd végén,egy nevetséges helyen estem egy nagyot,fejemet fekvõ helyzetben nem tudom megemelni,meghúzódhatott a nyakam,de még az esés is élvezetes volt viszagondolva:D
demostez.. így nem lehet :) mire kell, mire fogod használni? adatok nélkül pedig vicces lenne véleményt mondani és az, hogy egy stucninak 25,4-es a befogómérete, vagy higy egy kormány 610mm hosszú, az kb. semmit nem mond el róla. :) úgyhogy talán keress rá a termékekre goggle-ban, ahol többet is írnak róluk.
Újabb szakértõi véleményt szeretnék kérni, miszerint melyik a jobb:
Kormányszár: Scape Alu light; 25,4 mm / 610 mm vs. Acor lait (no data)
Kormány: Humpert Riser; 610 mm vs. X-ACT by Humpert (no data)
Az utóbbi esetekben nem tudok adatokkal szolgálni, csupán a márkanevekkel.
A kazettás agy!:
igy néz ki lényege annyi! Hogy az agban van a racsni nem a fogaskoszoruban. Jobb a felfogatása a fogaskoszorúnak is. Ami viszont a legfontopsabb hogy a két soros csapágyazás vagy a golyósor szinte teljesen kint van a kazetta alatt. Igy sokkal drasztikusabb ütéseknek stb-nek ellenáll, ugy hogy nem görbûl a hátsó tengely benne.
Azt kihagytad, hogy ha vékonyabb a lánc, akkor az elsõ lánckerekeket is cserélni kell. Meg kell nézni a Shimano oldalán, hogy melyik váltóhoz melyik láncot írja elõ. Ennek megfelelõen kell az elsõ lánckereket is kiválasztani.
igazából nem kell csak a váltó igényli a 9 fokozatot (asszem). de javíts ki ha tévedek. deore fékváltókart néztem ami csak 9 fokozatot támogat.(lehet hogy elnéztem)
Miért kell Neked 9 fokozat hátra? :)))) (csak érdeklõdöm, nem kötözködöm!)
Én gyakorlatilag elöl 2 fogaskereket (90%-ban a legnagyobbat) hátul pedig 5öt használok a 8ból. Városban-túrzáskor és enyhe hegyen szoktam menni.
köszi a gyors választ. 1. meg akarom változtatni a 7 sebességet 9re. 2. milyen az a kazettás agy?
ÉÉS igeeen! Megjavítottam!! Nem találjátok ki, mi baja volt...Rosszul volt befogatva a bowden :S:S ugyanis nem mindegy, h alulról fölfele, vagy oldalról, stb. fogatod be...
Ha váltót akarsz venni sok minden kérdés felvetõdik. Az elsõ.. Meg akarod-e tartani a mostani x sebeséget vagy szeretnéd ha több lenne.. Hány fogaskerekes a hátsó fogaskoszorú?
Na mert ha nem akarsz ezeken változtatni akkor nem olyan bonyolult a kérdés. Egyszerüen egy váltót kell venned, és bovdeneket. Elöl ugy szintén.
De ha meg változtatnád a hátsó fog számot tehát 7-es 8-as 9-es váltót akarsz. Hát akkor nagyon sok minden kell. Alapvetõen az elsõ dolog hogy ez megvalósítható legyen hátúl kazettás agynak kell lenni a kerékben mert csak erre a fajta agyra tudsz rátenni 7-8-9es fogaskereket. Ha ez megvan akkor kell egy 7-8-9-es váltó. Majd egy 7-8-9-es váltókar, hogy tudjad váltani is.. Ja meg kell hozzá egy vékonyabb lánc ami végig is lépked ezeken a fogakon. Tehát magyarul ezeket mindegyiket cseréned kell.
Persze egyszerübb ha már most is mondjuk kazettás hátsó agyad van és ezen mondjuk 7-es fogaskerék van, mert akkor csak váltó lánc és esetleg váltókar kell.
üdv. tervezek egy komplett váltócserét a gépemen. tudnátok segíteni hogy mit kell hozzá beszereznem. elõre is köszi.
Nem várok!... :)) Mondaná a durcás kismalac ;)
De mivel nem vagyok az, így inkább megvárom. Csak addig hogy fogok aludni?
Várd meg jövõhetet az hátha jobb
"A legjobban akkor jársz, ha felpróbálod a bicot."
Sajnos nincs viszonyítási alapom, mert ha lett volna 20" is akkor most nem lenne kérdésem :( Korábban BMX-eztem ami megint más.
"Amúgy a boltban biztos segíteni fognak."
Rendesek voltak és korrektek, de befolyásolni sem akartak. Azt mondták jövõhét közepére hoznak 20"-t is de nem tudom érdemes-e addig várni. Persze kapkodni sem kéne.
Google-val keresgélni lehet ebben a témában, de ahány gyártó, annyi méret. (frame size calculator kulcsszavak) A legjobban akkor jársz, ha felpróbálod a bicot. Amúgy a boltban biztos segíteni fognak.
Sziasztok! Újabb kérdés: 184 cm magas vagyok, 75 kg. Milyen váz geometria az optimális számomra? 18" vagy 20"??? Kérek szépen választ asap, mert holnap boltba "kell :)" mennem ezért:
http://bikemag.hu/teszt/cube-analog
Bár én úgy mentem be a boltba, hogy vagy Magellan Polaris v. Merida TFS 100, de ez a Cube nagyon felzaklatott
Alapvetõen a váltó, pláne az elsõ egy pofon egyszerû szerkezett. A karok nyomkodásával adott mennyiségû bowdent húz vagy enged vissza. Lehet, hogy a bowden bekötésekor nem volt a váltókar a megfelelõ pozicióban. A lenti arany érvényû oldalon elég részletes leírást találhatsz a váltók beállításáról: http://sheldonbrown.com/derailer-adjustment.html
Az elsõ váltómmal nem tudok átváltani nagyobb áttételbe, olyan, mintha az elsõ váltóban túl erõs lenne a rugó. Kicseréltem a bovdent, a véghelyzetállító csavarok is be vannak állítva, úgy tûnik, a váltókar is jó, akkor mi lehet a baj? Nyáron nem volt semmi baja, most télen ment tönkre. Ha valaki tud valami tippet adni, azt elõre is köszönöm
Ezt javallottam volna én is. Alapvetõen jó a bicod. Ha pedig elkopik rajta valami, ráérsz akkor cserélni ugyanolyanra vagy jobbra he ez igény. Nekem is elõl Alivio, hátul Acera váltó van fent. Évek óta nyúzom õket és semmi bajom nincs velük, pedig nem vagyok egy pehelysúlyú bringás. Az olcsóbb alkatrészeknek meg van az az elõnye, hogy ha törik is, akkor sincs nagy anyagi veszteség. (Azért ha most új bicot vennék valószínûleg egy Deore szettre kiszorítanám a pénzt.) A telo szintén ilyen kérdés. Ha már van a bicoban, akkor nyúzni kell addig, míg egy jobbra össze nem jön a pénz. Érdemes kihasználni az év végi/eleji modell váltások akcióit és akkor megvenni egy finomabb darabot. Én is így tettem szert anno a 2001-es Rock Shox Judy XC-re, ami azóta is használatban van. (Egy-két olajcserét leszámítva nem is kellett hozzányúlni.)
Alivio vs. Deore Az Alivio egy belépõ szintû szett. Viszonylag jól terhelhetõ és használható, de nem veresenyzésre szánt alkatrészcsalád. Inkább alkalmi tekerésekre szánták. A Deore viszont már akár amatõr versenyeken is teljesen jól megállja a helyét. Jobb minõségû alkatrészekbõl áll, így jól bírja az edzések rendszeres igénybevételét és a nagyobb terhelést. Jobban tolerálja a terhelés alatti váltást (pl. emelkedõn felfele). Pontosabban mûködik. És azt hiszem valamivel könnyebb is, mint az Alivio.
Hát. Nekem per pill semmi bajom az Alivio-val, de ha a DEORE-val mondjuk gyorsabb váltást tudok elérni, akkor a hátsó váltóm lecserélném egy olyanra. Ellenkezõ esetben megvárom amig lerohad az Alivio :D
Nekem az új bringán kétszer volt, hogy úgy éreztem "na vazze, megerõsödtem?" :D:D:D
Elõször mikor új pedálokat kapott és sokkal jobban tudtam taposni a gépet. Másodszor pedig mior a hátsó féken lazitottam és már nem fékezte menetközben is a tárcsát :DDDDDDDD [LÁMA]
Most voltam kicsit bicózni, tök jó levegõ van. Szokom a számomra új geometriût, de ami jó, ahhoz könnyû hozzászokni. Sõt most, hogy már a fék sincs állandóan "behúzva" (lool), egyre jobb feeling :))
Erre nehéz:D Skoda opel kategória:D Nem egy BMW, de sokkal jobb mint egy skoda:D
Precizebb váltás, szebb kialakitás nagyobb név... Ezt nehéz meghatározni.
Hát ahhoz nem értek sajna. Amikor szerelõ voltam (kb 4 hónapig) nem csináltam olyat. Mondjuk ebben a boltban inkább a tesco bike szinvonal volt:D
De sokkal jobb. Pl én meg pont most agyalok azon hogy kellen kicsit gyengiteni. Mert már több mint egy éve használom:D És a hátsót mindig túl fékezem.. Nem ugy hogy áll a kerék hanem kicsit sok.. És Dh-pályákon a hegyen megboszulja néha magát.. Elindul a sege aztán nem gyözöm összeszedni:D
Énis osztom azt a véleményt, hogy 7köznapi felhasználásra semmi baj nincs egy mechanikus tárcsafékkel Én használtam V fékes brngát tavaj, most az emlitett mech. tárcsás van, és azért érezni a különbséget. 1-2 hét alatt bekoptak és már elég faszán fognak. Nyilván nem nonstop DH-ra valók, de semmi gond nincs velük és az említett 120e ft-os határba belefér egy normális bringa mech. tárcsafékkel. Sztem.
nekem még v-fék,mechanikus tárcsa is ég és föld:) kipróbálnékszivesen egy hidralikust is,kiváncsi vagyok milyen lehet,igaz ezt még olyan sokat nem használtam,meg kéne ezt is állítani,hogy hamarab fogjon satut
Nem rágos nem érezni a bovden mozgását. Ezért sokkal jobb adagolni. Sokkal finomabb fékezést tesz lehetõvé. Ráadásul erõsebb is jóval! Nem melegszik ugy. Nem nyúlos, Azért a bovdent tudod nyujtani kicsit. Itt ez az érzés sincs. Aztán a durva fékekrõl meg ne is beszéljünk:D Most néztem a legjobb féket (legalábbis szerintem) A magura gusztávM-et Az 65000ft csak a fék! 1db nem a pár:D Na az már uszóházas és 2 dugattyús.. Olyan mint a motoroké..
Akkor ha ugy nézzük, ha van egy v-fékes bicod mennyibõl lesz belõle tárcsa fékes én ezt mondom..
A kerék. Venned kell egy agyat ami 4000 ft be kell fûzni : 1500ftmunkadij + 2000ft küllö (minimum! Nekem Dt van az 5000ft) Ha minden jár ahoz az avidhoz akkor plusz 11000ft
Ha ezt össze adod: 18500ft.. Ez minimum ha cserélni akarsz és akkor csak egy bovdenes féked van.. Szóval a 20-30 reális. Sõt akkor még nem is a legjobb féked van csak egy hayes nine mondjuk mint nekem. Nekem a 2 kerékre majd 70000ft volt!
Szerintem ennyiért! Magellan Polarx-et vagy Meridából valamit azért irom mindeg ezt a két márkát, mert ezek viszonylag olcsóak. Megnézhetsz nagyobb márkákat is (kona, Specialized, Giant stb) De abból nagyon gagyik vannak ennyibõl. Én azt mondom ebbõl a kettõbõl válasz.
A lényeg az hogy Dupla falu felnik legyenek, alu hajtókar, alu váz, kazettás hátsó agy.
A fékek: Bowdenes tárcsát ne! Ha tércsa fék kell minimum olajos. De lehet jobban jársz egy v-fékkel inkább legyen egy jobb vilád stb..