"akármilyen hangszeres együttes sem képes visszaadni mondjuk (nem tudok kisujjból kellõen érzékletes, tehát szélsõséges, ugyanakkor "igényes" példát is mondani, de pl.) egy Andain-t."
egy komolyabb elektronikus zene (amely télleg nagyon jó is) megírása is eltarthat hónapokig... de sajnos ez mára elavulni látszik mert néha télleg elég egyszerû zenéket raknak össze
pl én ezért szeretem a régebbi számokat, mint Sixth 2 Babe, Mauro Picotto... ezeknek az elõadóknak egyedi számai vannak éppen ezért jobbak mert ezeket 10 év után sem unom meg... nem úgy mint meghallgatok egy mai zenét és pár hónap múlva már nem...
aki meg egyszerûen rakja ösze a számokat az a Spy The Ghost :\ ehhez csak ennyit.. minden zenének meg van a maga sajátossága
errõl van szó. Nem egy olyan zenét hallottam, ahol pl. az éneket és a gitárt felvették stúdióban, majd a dob alapot és a harmóniálat pc-n nyomták alá és hihetetlenül jó lett.
Ezt csak alá tudom támasztani... Mi is pl gitárokon játszuk el az eredeti zenét, de az effekteket pc-n keverjük alá... Én hangszernek tekintem... :)) Igenis, lehet számítógéppel jó zenéket csinálni...
en inkab ugy irnam hogy egy Hammond orgonaban is van egy mini kutyu ami tobbet tud mint az elsodleges szamitogepek :)
ha valamihez eloiteletekkel kozelit valaki azt nehez lesz meggyozni. Mostanaban mar szerencsere nem csak a radio es TV iranyitja a zenei izlest. minel tobb az internet annal jobban bele lehet melyedni es mindenki a sajat izlesenek megfelellot kaparja elo
Szép, a vélemények többségével egyetértek. De kiegészíteném annyival, hogy még csak az sem feltétlen kell, hogy ítélet tárgya legyen, hogy ki milyen "igényes" zenét hallgat. Annyira... hm. Hogy is mondjam csak, "viccesen" hangzik. Nem, nem azt mondom, hogy szubjektív, de magyarázd már meg a másiknak, hogy mi miért igényes, ha egyszer az "igénytelent" szereti. Mert a zene épp arról szól, hogy elragadja, vagy megfogja az embert, de mindenképp hatást gyakorol rá. Kire ez tesz benyomást, kire az. Én is meghallgatok minden "szemetet", mint ahogy az emberek többsége szidja a valóságshow-kat és általánosságban a TV-t, de azért csak hazaér, és bekapcsolja. De ezek a zenék nem "ragadnak el." De azokért viszont, amiket zeneként megélek és átélek, valaki más kiröhögne, mert "igénytelen", mert "kommersz", mert "szar", mert "szánalmas"... de ha nekem EZ nyújtja a ZENE élményét? Halad elõre a világ, ez jelenti a zenét. Iszonyúan tág fogalom. És mindenki megtalálhatja a magáét, ami mellett nem kell feltétlen kiállni - egyszerûen hallgatni kell, és kész. És nem lesz vita. "Valakinek a pénztárgép is zene."
Még annyit, hogy "zenét hangszerrel kéne csinálni, nem pc-vel :)" Szvsz meg zenét azzal kell (líber: LEHET) csinálni, ami hangot generál. Mittudomén, kétszáz évvel ezelõtt talán a mára azt mondanák: "Zenét hegedûvel kell csinálni, nem erõsítõre kötött gitárral!" Száz év múlva meg azt fogják mondani: "Zenét PC-vel és hangfalakkal kell csinálni, nem agystimulálással", vagy a jó'sten tudja, mit. De ami hang, az nyújthat zenei élményt. És ahogy a PC nem képes visszaadni egy élõ koncert átérzését, úgy akármilyen hangszeres együttes sem képes visszaadni mondjuk (nem tudok kisujjból kellõen érzékletes, tehát szélsõséges, ugyanakkor "igényes" példát is mondani, de pl.) egy Andain-t.
Hehe, manapság már mindenféle zenei stílusban lévõ album elkészítéséhez használnak számítógépet, akár hiszed, akár nem.
most pl ez olyan mint mikor az öregek elítélik a rock zenét,mert nem olyan szép mint az operett
"A te igazságod nem az én igazságom."
én ehhezcsak annyit fûznék hozzá h #13-ban szólottaknak van a legnagyobb igazsága. mellesleg én a tüctüc zenével csak abban az esetben nem vagyok kibékülve ha van egy befutott szám(akármilyen mûfaj), és azt minden második dj feldolgozza és azt adják orba-szájba(mint az iskolánkban a szünetben). Hozzáteszem h dj tiesto egyik kedvencem eme téren, de bármilyen mûfaj jöhet.
gyerekek. mingyár elsírom magam. felesleges flame-topic. nemrég lezongoráztuk ezt az egészet a "Hangszereknek leáldozott?" topicban. be is zárták akkora volt a tûz úgyis jönnek majd az okosok akik nem értik a remix lényegét, akik szerint 2 perc alatt "tücc-tücc" zenét lehet írni, meg akik nem is tekintik zenének az elektronikus zenét mert "nem hangszeren játsszák..." stb.. nézzétek meg a gyöngyszemet az aláírásomban. az abból a topicból van.
Én ezt szeretem! Yeah!
Az elõítélet csúnya dolog. Ezt velem OPM és VinylToy leíratta százszor :) Igazuk volt, mások ízlése nem az én ízlésem, és mint ilyen, semmiféle jogom nincs megkérdõjelezni.
én a hiphapot nagyon kedvelem... de, vhogy mégis a "klasszikus" zene jobban bejön...ezt most úgy értem, pl. a rock. Ott a gitár frankó tud lenni, meg a dob...stb.
Elõzõ, hasonló topikba már leírtam a véleményemet :) De itt is elhangzott párszor. Mindkét stílusbirányzatban van olyan, ami eszméletlen jó, és van olyan pocsék, hogy az agyad eldobod tõle... Ez nem azon múlik, hogy milyen zenét játszol, hanem azon, hogy milyen tehettséged van, és mennyire vagy járatos a program/gitár használatában. Szerintem ennyi :)
"igenyesnek mondot remixeles", te sem tudod mirõl beszélsz?! Írnál példát?
mert itt flemnek szamit ha valaki mengmondja a velemenyet
en tobbnyire rockot halgatok, de szeretem a nyolcvanas evek diskojat is (sokak szerint szar), metalt es klassikusokat is, de meghalgatom a mai "slagerekt" is. egyetlen ami nem megy a rap es az igenyesnek mondot remixeles
Akkor sztem kapsz 1 napot,hogy megmutasd igazat szólsz!
Minden hétre kell egy ilyen topik, maradjon mindenki a maga kis stílusa mellett és hagyja békén a másikat.
"igényes zenét megírni számítógépen talán még nehezebb is, mint egy rockzenekarban gitározni"
Attól függ, hogy milyen zenekar. Mert pl. egy Tankcsapda két akkordját tényleg nem nehéz lejátszani, de pl. egy Dream Theater féle számot megírni amiben az ütem szinte másodpercenként változik... kicsit nagyobb tudást igényel. :P Egyébként meg én hülyeségnek tartom azt, hogy az emberek meghallják a "rock", "techno" vagy "rapp" szavakat, és attól függõen, hogy õk melyiket szeretik, egybõl leszarozzák a másikat... Van jó zene és rossz zene, stílustól függetlenül. Szvsz
Sajnos sokan a vivából és a rádióból ránk öntött szemétbõl ismerik az elektroniukus zenét, amik valóban 95%-ban szarok (de ugyan ez igaz a popra és a rockra is).
Ha valaki igényes, akkor úgyis megtalálja a jó zenéket, és aki kicsit is ért a zenéhez nem fogja leszólni egyik stílust sem, mert tudja, hogy mindehol vannak igényes és jó dolgok - csak kicsit utánna kell járni.
Csatlakozva az elõttem szólókhoz: egy jó és igényes zenét megírni számítógépen talán még nehezebb is, mint egy rockzenekarban gitározni. A Reason-ben tudni kell dallamot, basszust írni, dobokat programozni, harmóniákra figyelni, kezelni a samplereket és a szekvencert stb. Persze a másik oldalon ott a lehetõség, hogy behúzz két loop-ot az Acid-be és kész is az új Spigiboy féle "tuctuc" sláger.
Persze, fõleg ha csak 1 mûfaj lenne az elektronikus zenén belül.
gagyi zenét télleg nem egy nagy mulatság megírni: keresel egy buta énekesnõi karrierre vágyó libát, fogsz egy szar szintit(vagy még azt sem és simán csak megírod egy programmal), alá raksz vmilyen lábdobot és kész is a hónap slágere :)
de maradjunk az igényességnél: mostanában gyakran foglalkozom én is zeneszerkesztéssel, Reasonnel dolgozok, és hadd ne mondjam mekkora munka van vele, hihetetlen sok kell ahhoz, hogy igényes, minõségi munkát csinálj. Az más kérdés, hogy az elektronikus zeneszerkesztésnek tényleg csakis a fantázia szab határt, a technika olyan mértékben fejlõdött és fog is fejlõdni, hogy folyamatosan újítások kerülnek elõ. Ilyen pl: a mostanában nagyon divattá vált felturbózott elektro-pop.
Úgy utálom, aki azt mondja, hogy "jajj, milyen könnyû zenét írni számítógéppel". Az ilyen belegondolhatna abba, hogy egy dallamot kitalálni, megírni, harmóniákat alátolni, stb, stb, ahhoz ugyanúgy zenei érzék és / vagy elõképzettség kell, mintha mondjuk gitároznék, vagy zongoráznék. Ráadásul aki billentyûs hangszeren tanul játszani, azoknak a nagy része utána valamilyen szinten az elektronikus zene felé fog közelíteni és akkor õ már nem tehetséges? Azért mert ezt választotta? Mégegyszer mondom: ne a sok gagyiból induljunk ki, mert az mindenben van. Más zenei stílusban is, de autóban is, ruhában is, stb. Az élet minden területén. De ami jó és igényes és látszik, hogy zene van mögötte (tehát pl. ha levesszük mögüle a tucctucc alapot, akkor kis változtatással elmenne egészen más zenei stílusban is), arra ne mondjuk már, hogy "jajj milyen könnyû megcsinálni", mert ez szerintem enyhén sértõ azok számára, akik ezzel foglalkoznak. Ráadásul általában pont nem a zeneileg képzett emberek mondják rá a tucctuccra, hogy gagyi, hanem azok, akiknek fogalmuk nincs errõl az egészrõl.
Hát sajnos ki kell, hogy javítsalak, én egészen máshogy látom...
- Minden zenében van gagyi és minden zenei stílusban SOKKAL több gagyi van, mint nem gagyi. Mivel elektronikus zene amúgy is sok van, ezért ugye gagyi elektronikus zene is több van. Jobban feltûnik. De ettõl még százalékos arányban ugyanannyi szar elektronikus zene van kb., mint amennyi szar rock, vagy más.
- Scooter, Faithless... Na ha ezek neked igényes zenét játszanak, lol. Te jó ég. Pont egy Scooter számot megírni nem nagy szám. De mondjuk felejtsük el a tucctuccot picit és mennjünk át chillout, ambient témába. Ugyanúgy elektronikus zenének számítanak és mégis zene. Sõt, 100x annyi zene van bennük, mint mondjuk egy punk, vagy rock zenekar számaiban. De kanyarodjunk vissza a tucctucchoz: Tiesto pl, (amíg nem kezdett el kommersz irányba haladni) hihetetlen milyen jó ZENÉT csinált. Vagy pl. a teljesség igénye nélkül BT, Chicane, ATB (bár õ szintén kommersz kategória), Massive Attack, Mauro Picotto (direkt írtam ez elektronikus zenén belül eltérõ stílusokkal foglalkozó elõadókat, dj-ket - lehetne folytatni, de nem fogom), magyarok közül: Anima Sound System, Draft, Neo, Balkán Fanatik, stb.
Mondjuk meg lehet próbálni megírni egy Chicane alapot (groove, stb). Vagy olyan szinten effektelni egy zenét, mint Tiesto 1-2 száma - hidd el, nem fog kiderülni. Gagyi zenét persze könnyû írni de itt pont nem arról lesz szó - remélem.
minden szubkultúrával szemben megvannak az elõítéletek, amikhez kreálnak jól ismert frázisokat, fél vagy negyedigazazságokat. (részeg rockker disznók/drogos diszkópatkányok, fejrázás, hörgés/tüctüc, lenyomokegygombotéskészatechno).
btw, lehet hogy te nem akarod hogy flame legyen belõle, úgyis az lesz mert majd jönnek a zenei szakemberek, akik szeretnék megmondani jól, hogy szerintük mi az ami hangszer, és mi az amit anélkül csinálnak, stb, stb...
amit te ismersz, annak a 95%a, legfeljebb. az meg hogy egy profibb programnál kell kevesebb gyakorlat, az nonszensz, nézz majd meg egy reasont, vagy egy cubaset, mielõtt ezt mondanád.
a végét emeljük ki: 95% hulladék. A legnagyobb baj, hogy mig egy rockzenében a gitárszóló évekig tartó munka, hogy úgy szóljon ahogy, addig egy tüctüchöz leülsz egy zeneszerkesztõ progi elé, és minimális gyakorlattal (profibb programoknál még az se kell) percek alatt össze lehet dobni egy tipikus diszkószámot.
Persze ez pl. Faithless, Scooter, Kraftwerk stb. minőségi együttesekre nem igaz, de rájuk is ez vetül ki.
Mert van ami jó, és van mögötte munka, de vannak olyanok is amik elég szánalmas hulladékok... :P
Mit értesz az elektronikus tánczene alatt?
Helló! Ezt a topicot azért indítottam, hogy normális eszmecserét folytassunk az elektronikus tánczenével kapcsolatos elõítéletekrõl. Kérném, hogy aki csak annyit tud beleírni, hogy: "fujj rohadt drogosok", az inkább ne szóljon hozzá. Normális véleményeket írjatok ha lehet, nem szeretném ha a topic átmenne: "tüctücös vs. rokker" típusú flémbe. thx