már egy ideje nincs meg, hosszú sztori, családi vállalkozás beindítása, stb. Aztán mostmár komolyabban dolgoznom is kell, amivel együtt jár, hogy hetente 1x-2x sokat kell cuccolni, azért kéne kombi
Ezzel én is így vagyok, ahol új út van itt Budapesten, ott odalépek neki, mert nem tudok ellenállni, viszont eltelik 5 perc, megyek 5 km-t, aztán máris olyan útra keveredek, amilyet még csak Erdélyben láttam Magyarországon kívül. Nehéz ügy ez.
azt sajnálom, hogy nincs a kisebb kategóriákban olyasmi dizájnos kombi, mint a 159SW mert kombi kéne, de 3 millióért alig használtan csupa nekem nem tetszó létezik csak
a mi útjainkra nekem nem kéne külön sportfutõmûves autó, sokat járok dobálós-szétesõ harmadrendû utakon, azt is utálom néha, hát még ha jobban rázna
Brera-nál vlmi sky window elnevezés van a spidernél meg exclusive.De sok cucc van a Ti-bõl ezekben a felszereltségekben,azt hogy ezek helyettesitik-e a Ti-t. De szerintem nincs kifejezetten Ti(csak 159-ben),mert a 147-esben is Black Edition van és Ti nincs.
Ja igen, azt akartam még megkérdezni, hogy ilyen TI verzió van-e a Brerából és a Spiderbõl is, vagy csak a 159-nél létezik.
Jól néz ki!Nem csak gyakorlatilag!
Ez nagyon jól hangzik. Erre még nálam rájönne a navigáció+BOSE hifi, összesen 750k, de utána fullos az autó gyakorlatilag.
Taranov:ára: 9 980 000(2.2 JTS) Ennyivel tud többet(persze a Distinctive felett):235/40/19 TI könnyûfém keréktárcsák Fekete sport bõrülések, ülésfûtéssel elõl Sport futómû, 20 mm-el csökkentett hasmagasság Fekete belsõ tér, tetõkárpit Vörös Brembo féknyergek elõl, vörös normál féknyergek hátul Sportos bõrkormány Pieno Fiore bõrbõl, bõr váltókar Xenon fényszórók fényszórómosóval Alumínium pedálok Küszöb spoiler Speciális sötét alumínium betétek a mûszerfalon Ezüst színû vagy a karosszéria szinére fényezett visszapillantó tükörházak Speciális alumínium küszöb betét Krómozott kipufogó vég (1.9JTDm - szimpla, többi motornál dupla) Sportos mûszerhátlapok Osztottan dönthetõ háttámla, 3. hátsó fejtámlával
Nagyon király. Mennyibe kerül egy ilyen? (Mondjuk a 2.2-es JTS-sel vagy a 2.4-es JTDm-mel) Ja, és miben tud többet a simánál. (Spoilerezés, piros cérnával varrott kormány, ez alap, de gondolom van még benne más is)
nincs mit szívesen (legközelebb kattints a "kép beszúrása" gombra)
Itt egy kép a belsejérõl:http://www.xelopolis.com/photos/gal/Alfa_Romeo/Alfa_Romeo_159_Sportwagon_TI_2007/070227_AR_159SWTI_03.jpg vagy ez is Ti változat http://www.alfaromeo.com/cgi-bin/pbrand.dll/NEWALFA_COM/controller/home.aspx?language=1,ha kell belinkelek egy képet is.
Üdv
Én sem vagyok híve ezeknek a brutális német motoroknak (nem is tudnám megfizetni sem a vételárat, sem a regadót, sem a benzint), szóval számomra a francia/olasz/japán motorok bõven elegendõek, azért ezek az 1.5-ös meg 1.9-es dízelek, amiket pl. a Lagunába meg az Alfa 159-be tesznek, egy kicsit kevésnek tûnnek annak fényében, hogy pl. a 250 kg-val könnyebb Alfa GT-be is ezt teszik, illetve a 450 kg-val könnyebb Alfa 147-be is csak egy kicsivel tesznek gyengébbet.
Persze a 2.4-es 200 lovas 400 Nm-es dízelnek már mindenre elégnek kell lennie, de végülis az már csak 600 cm3-vel marad el a német csodadízelektõl.
Szerintem meg ugyanaz az autó,és kevésbé csábít õrültködésre olcsóbb,és könyebben fenntartható. Magyarországi viszonyokra sokkal logikusabb választás.Azt legalább van mód néha lepadlózni,mert hiába sportos a kocsi ha nem tudod kihasználni!
Amúgy az a kisebb kategóriákra jellemzõ, hogy fapadot vesznek, pl. olvastam, hogy a középkategóriában átlag 7,5M-ért vesznek atót, ami egyáltalán nem fapad :)
Végülis ez minden autónál így van Magyarországon, de gyakorlatilag az a problémám, hogy az Alfa 159-bõl egy nagyon jól felszerelt, elegáns autót lehet összerakni, ha az ember választ bele némi extrát is, meg ugye a 2.4-es dízel a 400 Nm-es nyomatékával (meg a 3.2-es benzines természetesen) eléggé jól is megy. Ezzel szemben egy fapados 159-es 1.9-es dízel motorral gyakorlatilag nem is ugyanaz az autó, mint egy jól felszerelt.
Rakhatnál be képet a TI-rõl, még sosem láttam. A sima, TI nélküli verzió sem rossz, de az nem tetszik nekem, hogy a legtöbben fapados verzióban veszik az 1.9-es dízellel.
Megújult az Alfa Romeo nemzetközi weboldala (www.alfaromeo.com), ha valakit érdekel, megnézheti. A magyar site még mindig a régi, elavult.
Na ismételten kihalt a topic? :(
még az elõzõ A6 volt, a motor az alapközeli volt 2,4 170LE, de bõrülés, multitronic fokozatmentesváltó stb. Hogy tetszett? Eleves pár hónapos volt a jogsim :), tetszett, de hogy most másikhoz képest mit tud, meg hogy nekem melyik kéne, azt nem tudom :)
A 7-es az egy új 750-es volt, persze, hogy nagy élmény volt, adtam egy két padlógázt fõútra kifordulva, hát durva :)
Most egy kicsit utánajártam, és az derült ki, hogy ez a V6 tényleg nem a legkorszerûbb, a BMW 335i coupe hasonló lökettérfogat, és kilóra pontosan ugyanakkora súly (1600 kg) mellett 306 LE-t tud, és a gyári városi fogyasztása 15 alatt van. (Ugye a Brerának 16,9) Aztán lehet, hogy az Alfa becsületesebben írja a fogyasztásokat, mert az enyémbõl is ki lehet hozni mondjuk 10 litert, holott a gyári adat 11,1 talán.
Ja, a V6-ost sokan szídták, hogy a karakterisztikája sem az igazi, meg nehéz is, de ha a négykerékhajtás nem lenne benne, akkor meg amiatt sírnának, hogy a 250 LE-höz már nem elég az elsõkerék.
Végülis van igazságuk a szkeptikusoknak is, mert tényleg kicsit furcsa a motorpaletta az Alfánál, de ugyanilyen problémák vannak pl. a már említett Saabnál és Volvonál, csak ott ezt azért nem kifogásolják, mert azoktól nem is várnak sportkocsit.
Sajnos én ilyen drága autókat nem vezettem még, de nem nagyon tudom elképzelni, hogy a vezetési élményt tekintve nagyon elmaradna a Spider az A4-tõl vagy a többi, valódi konkurensétõl.
Ettõl függetlenül vannak kicsit kellemetlen dolgok, pl. elektromos ülésállítás esetén is manuális a deréktámasz állítása, nem rendelhetõ bele TV, pedig a színes kijelzõ ott van a navigáció miatt stb. (Ezek hiányozhatnak esetleg annak, aki a német autókhoz van szokva)
persze ettõl függetlenül kabriónak lehet a Spyder kéne :) Sportautónak más :)
Nekem sajnos még egyikhez sem volt szerencsém a 3 új Alfa közül, de kategóriájukban nem túlságosan nehezek. A magyar tesztelõk szerintem minden autóban akarnak hibát találni, akár olyan áron is, hogy nem a megfelelõ kategóriába sorolják az autót azért, hogy hibának bizonyuljon a súlya. A Totalcarban pl. az új Spidert az egyik tesztben az A4 Cabriohoz, a Z4-hez, a Mazda MX5-höz és a Mercedes SLK-hoz hasonlították. Ebbõl nem meglepõ módon az jött ki, hogy csak az Audi nehezebb nála. Ha azonban a valódi ellenfelekhez hasonlították volna, az A4-hez, a 3-as BMW-hez, a Mercedes CLK-hoz, a Saab 9-3 Cabriohoz, a Volvo C70-hez stb., akkor az derült volna ki, hogy a kategóriájában a könnyebbek közt van, ráadásul még a motorjai sem annyira gyengék, mint mondják, csak a németektõl marad el.
az Alfa GT V6-ja még régebbi Alfa fejlesztés, az új V6-ok már GM fejlesztések, egész másik blokk. Megfigyelhetõ, mostanában minden új autó elvileg takarékosabb motorral jön ki (vagy jobban ráhangolják a fogyasztámérésre :). Ettõl függetlenül nagy mérnöki csoda lenne, ha a 200kg-mal (ami sok tesztelõ szerint is érezhetõen sok) nehezebb autó kevesebb benzinbõl tudna városban gyorsítgatni, olyan csoda nem lehet az újabb motor :)
GT 3.2 V6 240 LE, ~1450kg. Gyári fogyasztása városban 18,6l/100 km. Brera 3.2 V6 260 LE, négykerékhajtás, ~1650 kg. Gyári fogyasztása városban 16,9l/100 km.
Na ez most hogy jön ki, ezt magyarázzátok meg.
Igen megnézni megnézem heteken belül, de venni, majd csak nyár vége körül, mert nem akarom, hogy a hitel agyon nyomjon. :)
Hát igen, sajnos most van 3 modell, ami gyakorlatilag egy modell (159-Brera-Spider), és két kifutó modell (GT-147). Lassan oda jut az Alfa, mint a Lancia, hogy 3 modelljük van összesen.
Ez valszeg a bov.-lefujószelep,mikor elengeded a gázt,akkor a turbó után megnõ a nyomás ami lefékezné a turbinát,ez a szelep kiengedi a nyomást,ezért nem lassul le a turbó a váltásoknál.
Erre csak annyit reagálnék,hogy igen én is nagyon sajnálom,múltkor néztem egy rs4-es audit,basszus 423 lóerõs...Alfából meg Gta 250,esetleg egy 8c 450 lóval.Persze ez eléggé mellékes adat Mo-n,de nem hozzánk kell mérni a fogyasztás meg lóerõ arányt!Ismerõsömnek van egy 525-s TDS Bömcsije,azt mondta 210 jött utánam én csak 190-el mentem,de nem tudott utolérni.Azóta sem tudom hogy neki vagy nekem mutatott rosszúl a kilcsimérõ...
Ezen a videón nagyon jól gyorsul a GT és a hangja is jó. Ezen viszont elég borzasztó az alapjárati kerregés, meg azt sem igazán értem, hogy mi ez a sípolás 3000 fölött.
Azt is megmondhatná még valaki, hogy az Alfa új 2.4-es, 200 LE-s dízelét miért nem rakják bele a GT-be, mikor még a 156-osban is volt. (Bár az még nem a 200 LE-s volt, de 2.4-es JTD)
Egyik sem repülõ, de nekem is elsõ kocsim lesz, ráadásul eddig max 106lovas kocsi volt itthon.
Azt is hátrányként ítéltem meg az Alfánál a BMW-vel szemben, hogy a GT-be nem lehet elektromosan állítható ülést rendelni, a 3-as BMW-be viszont igen. Ezzel szemben a GT-nél van egy olyan extra, hogy Pieno Fiore bõr a mûszerfalon és az ajtópaneleken. Ez plusz fél millába kerül, de nagyon különleges lesz tõle az autó. Ez most Rollt nem érinti, de szoktam nézegetni az Alfa GT extralistáját, és ez a megfigyelésem, hogy bizonyos extrák hiányoznak a rendelhetõ listáról is.
Hát nekem gyakorlatilag fapados 147-esem van, de ez az elsõ autóm, és azért nem rossz, mert 2 éve nálam van. Apró kis részletekben mutatkozik meg, hogy Alfa és nem VW, Opel, Skoda stb. Pl. az ülés oldaltartása, az átlag gyári hifiknél sokkal jobb hangminõség, jó nagy, vastag ajtó masszív króm kilinccsel, bõr kormány igazi varrással, az átlagosnál érzékenyebb gázpedál, jobb hang. Hátránya a nagyobb fogyasztás, drágább olaj, drágább biztosítás. A 10 liter egyébként 100%-os budapesti használatot jelent. 52-53 liter benzinnel olyan 500 és 600 km között tudok menni.
Na de térjünk inkább rá a Te ügyedre. A GT-ben mennyi km van? Ez a BMW tényleg jól felszereltnek tûnik, a navigáció nagyon ritka az ilyen kategóriájú autókban. A km nem igazán kevés, 100 ezer felett már azért drágábbak a szervizek, mint az alatt. A motor egyforma teljesítményû a két autóban, ki kéne próbálni, hogy melyik a sportosabb. Ezt nem tudom sajnos, mert még nem volt szerencsém sem dízeles Alfához, sem dízeles hármashoz. Ami így ránézésre ebben a BMW-ben gagyi, az az ülés. Ez az alap 147-es ülésének a színvonalát sem éri el. A kormányzás biztos a BMW-ben is jó közvetlen, a váltót is dícsérni szokták, szóval szerintem csak a motor hangolása a kérdéses, ezt ki kell próbálni.
A 147-es is jó autó, de én ha most vennék, már bõrüléssel venném mindenképp, meg talán tényleg célszerûbb lenne dízellel, de inkább a 150 lovassal, mint a 120-assal. Azt bizton állíthatom, hogy az 1.6-os 147-es sokkal kellemesebb autó, mint az 1.6-os Octavia I, ezt a kettõt már volt szerencsém összehasonlítani.
A GT azért szerintem a mérete miatt is komolyabb autó, meg ugye kupésebb a külseje, szóval ha van választási lehetõség, talán inkább a GT, mint a 147-es.
Konkrét bmw nincs kinézve, mert nagyon sok van belõlük, de kb. egy ilyet néznék, amit linkeltem. Õsrégi, fapados nem vonz, egyik itthoni verda egy swift sedan, nem éppen a kedvencem. Az a 10 literes fogyasztás annyira nem tûnik jónak, mondjuk, ha város alatt Budapestet érted, akkor rendben. Nekünk is van egy 1.6-os gép 106le-vel és az városon belül 7,5 körül megy(octaviaII), persze nem fõváros, mert az a dugó ami ott van az gyilkos. Most máv sztrájk miatt járok kocsival, hát néha inkább motorra pattannék. Továbbra is azt mondom, hogy nekem elég az 1.9dízel a 150 lóerõvel, ha meg nem akkor 180 lóerõig felhúzható. Májustól, amúgy is új díjszabások lesznek az utakon. Megnézegettem a 147-est is ami neked van, és annak is nagyon bejön a formája, persze a dízelt néztem. ;)
Néztél már ki konkrét 320d-t a hasznaltauto.hu-ról? Azt esetleg könnyebb lenne összevetni a konkrét GT-vel, mint így általánosságban a 3-as BMW-t a z Alfa GT-vel.
A szervizdíjak szerintem drágábbak a BMW esetében, mert eleve drágább márka, de gondolom nem vinnéd márkaszervizbe. Én egy márkafüggetlen szervizbe hordom, amit az Autóklubnál ajánlottak, és eddig csak az olaj volt drágább, mint bármilyen más autóban.
A fogyasztásról: én sajnos nem tudok a dízeles GT fogyasztásáról semmit, de ennél takarékosabb Alfa motor egészen biztosan nincs. A tulajok azt mondják, hogy ez a dízel nem kerreg, hanem morog, ezt el is hiszem, mert a 147-es legkisebb motorja is nagyon kellemesen, halkan, de mélyen szól 2600-2800 fordulat felett, pedig csak 1.6-os, 105 LE-s, és a kipufogó is gyári persze.
Nálam a fogyasztás a gyári alatt marad, ha spórolok, 100%-os városi használatnál 10 literre kijön, de csak nyugdíjas vezetési stílus mellett. Ez Téged nem érint, mert a dízel más, de az én tapasztalatom az, hogy a gyári brossúrákban nem hazudnak az Alfánál, tehát erre lehet támaszkodni.
A minõségrõl: szerintem inkább Alfásokat kérdezz meg a minõségrõl, de lehetõség szerint a 147-est, a 156-os facelift-es változatát, a GT-t, a 159-est vedd alapul, mert régebben (pl. a GTV-nél) tényleg több volt a hiba...állítólag. A BMW-sek nyilván nem fognak semmi jót mondani, mert sajnos az emberek nagy része úgy hiteti el magával, hogy jól választott autót, hogy az esetlegesen szebb, vagy különlegesebb autóban hibákat keres. Túlzásnak tûnhet, de szerintem igaz, hogy az Alfa szép kinézetét nehezen tudják a magyar vásárlók feldolgozni, ezért kitalálnak mindenféle butaságot, hogy megmagyarázzák, miért nem Alfát vettek.
A BMW is beteges, ha halálosan megbízható autó kell, akkor érdemes egy õsrégi, teljesen szimpla benzinmotorral venni egy fapados autót, pl. egy 1.4-es Golfot, ott kevesebb a hibalehetõség, de nagyon fontos, hogy bármelyik autónál, márkától függetlenül lehetnek és vannak is selejtes vagy legalábbis hibás példányok.
Szerintem jelen pillanatban az Alfának két hibája van, egyik, hogy kevés modelljük van, a 147-es ráadásul már öreg is, a másik pedig az, hogy kevés motor van, azok is eléggé kisteljesítményûek, bár a hangolásuk nagyon sportos, ebben biztos lehetsz, de azért nem sportos márkához méltó egy 1.9-es dízel, mégcsak olyan dízel sincs, mint az Audinál a 3.0-ás, amit quattroval párosítanak, vagy mint a Mercedesnél a 320-as és a 280-as CDI. Ez mondjuk Neked is, meg a magyar vásárlók nagy részének kapóra jön, mert legalább kicsi a fogyasztás, de ez tényleg nem kelt prémiummárkás hatást az Alfánál.
Na közben megjöttem én is melóból. :) 4 millióból a bmw is 2004-es és felszereltségben is hasonló, a bõrûlés sem ritka, meg minden egyéb kütyû benne van, egyedül a kilométer több, bár ennek az adatnak én már nem igazán hiszek, csavargatják azt rendesen vissza. Végignéztem totalcaron a bmw-s népítéleteket is, azt kell mondjam ott is volt, aki nagyon megszívta vele, és igen, a szervíz szép áron megy. Az igazság az, hogy alfa még nem volt a családban/haveroknak ezért "félek" tõle. Ezzel szemben bmw már igen, pont az említett példány és a kötelezõ dolgokon kívûl semmi se ment tönkre benne. De minél több alfál megnézek, annál jobban belezúgok. :) Lehet meglesz a család elsõ alfája általam.
Viszont a fogyasztásról Taranov kicsit írhatnál, mert az eléggé érdekelne.
Ezzel maximálisan egyetértek, ha valaki úgy értelmezte volna az eddigi beírásaimat, hogy az Alfát mindennél többre tartom, akkor nem fogalmaztam egyértelmûen. Az ötös/hetes BMW tényleg egy más kategória, és az Alfának ilyen árkategóriájú modellje soha, vagy nagyon régóta nem volt. Legfeljebb két azonos korú és felszereltségû Alfa 166-ost és 5-ös BMW-t lehetne összehasonlítani, bár sajnos még egyiket sem vezettem, és ebben az összehasonlításban már egyáltalán nem lennék biztos benne, hogy az Alfa a jobb. A 3-as BMW-ben viszont sajnos semmi különleges nincs, fõleg azért, mert a 320d valószínûleg nem is túlságosan jól felszerelt. A GT-nél gyakoribbak az aránylag jobban felszerelt példányok, a bõrülés és a gerinctámasz sokkal gyakoribb, mint a 320d-kben. A GT-ben bõr sportülések vannak, ilyen üléseket szerintem használt 320d-ben nem igazán lehet találni. Ahogy én megfigyeltem a használt GT-ket (kivéve ezt a jóárasított Impression X 1.8 szériát), gyakorlatilag csak a bõr mûszerfal és a GPS szokott hiányozni belõlük, így az átlag 1.9-es GT biztosan sokkal jobban felszerelt, mint az átlag 320d.
A minõségrõl és a megbízhatóságról majd késõbb írok, mert ha begépelnék itt egyszerre két oldalt, nem olvasná el senki :)
de 3-as BMW, nem ,,ötös/hetes" :) Amit írtál egy kategóriával feljebb van
Amúgy igaz, sztem se összehasonlítható, azért a BMW mégis prémium, Alfa meg nem. De BMW-k árát meg is kérik újonnan, meg szervízkor. Szóval aki fogja a fejét egy Alfára, az foghatná a BMW-re is, ha bedöglik valami, az zsebbe nyúlás, és a BMW se egy Toyota megbízhatósággal rendelkezik.
De a BMW használtabb (régebbi) az Alfánál azonos árért nem?
A BMW és az Alfa más kategória. Vezettem már focust, golfot, 147et, messze az utóbbi volt a legjobb. De egy ötös/hetes bömös maga az álom. Egyszerûen olyan mintha repülnél, 200 tényleg csak 90nek érzõdik, a többi autó olyan mintha állnának csak kerülgetni kell õket stb... A fotelek jobbak mint otthon, szóval sorolhatnám mekkora élmény volt lényeg az hogy kéne nagyon!
Szerintem egy 3-as bmw se öreges egy m-es optikai tuninggal, persze, meg se közelíti a gt-t. A bajom az, hogy bárkinek felhozom az alfát, egybõl a fejét fogja. Nem véletlen néztem az 1.9-es dízelt,ezt jól érezted, nem sok kedvem lenne 10-15 literes fogyasztással számolni. Nekem a 150 lóerõ bõven elég lenne, legalábbis úgy érzem. Nézegettem az árakat, és nekem úgy tûnik, hogy bmw jobban tartja magát, de cáfoljátok meg, ha nincs igazam. Mindegy egy biztos, nem sokára elmegyek és megnézem élõben ezt a GT-t.
Ez az Alfa szerintem egy különleges autó. Ha a BMW-nek akarsz vetélytársat találni (úgy vettem ki a szavaidból, hogy nem a coupe verziót nézted), akkor inkább egy A4 dízelt kéne nézned, egy Mercedes C osztályt, Passatot, Skoda Octaviat vagy Superbet stb. Akkor már rögtön rájössz, hogy mennyivel izgalmasabb autó a GT.
Nekem még sosem volt panaszom az Alfámra, egyáltalán nem szervizigényes, legfeljebb az olaj drágább bele, mint egy "átlagos" autóba. Mondjuk az enyém 147-es, és benzines.
Szerintem minden tömeggyártású autónál vannak selejtes példányok, de nem tudom elképzelni, hogy az Alfánál több lenne, mint a BMW-nél.
Nem akarok senkit megsérteni, de a 320D nem fiataloknak való autó, olyan öreges. A GT a külsejével és a komfortjával is legyûri szerintem, én csak azért nem rajongok ezért az 1.9-es dízelért, mert annyira nem illik egy ilyen sportos autó karakteréhez. Még az új Q2 inkább, de én (ha nem számítana a fogyasztás), biztosan a 2 literes benzinest venném. Tehát ez az 1.9-es kicsit olyan spórolós sportos autó, ami ellentmondásnak tûnhet elsõre.
Most olvasgattam népítéletet GT-rõl totalcaron, sajnos errõl az újabbról csak 7-en nyilatkoztak, mind agyon dícsérte, de a 7 az elég kevés, hogy tisztán lássak. Megnéztem a GTV ítéleteket, és eléggé elcsüggedtem. Mert hiába gyönyörû a kocsi, nem szívesen költenék többszázezreket a javításra. Szerencsére még alszok rá bõven, augusztus vége felé lesz meg a lóvé. :)
Attól függ hogy milyen állapotút veszel,ha rendesen gondozták nem lesz vele gondod.Nekem egy 10 éves 156-om van és semmi gondom vele.Szerintem egyértelmû hogy Alfa GT :).
Srácok, ha kettõ közül kéne választanotok melyikbe ülnétek? Alfa Romeo GT 1.9 JDI vs BMW 320D? (Mindkettõbõl 2004-est nézegettem) Ja és, ha már ebbe a topikba keveredtem, elárulhatnátok, hogy mennyire szervízigényes egy alfa, és mibe fáj egy szervízelés. Ha külsõt nézem, akkor egyértelmû, hogy GT, de teljesítményben ugyanott vannak, szóval a fenntartás ami lényeges lenne a szempontomból. Köszi a válaszokat!
Teljesen mindegy milyen beszállítoktól vannak az alkatrészek,az autógyár felel az alkatrészek minõségéért.A suzuki swift-ekben feleannyi pénzbõl is hibamentesek az elektromos cuccok,a vevõnek nem kell tudnia milyen elektronika van a motortérben.
Japánban olyan szerzõdéseket kötnek az autógyártók a beszállítókkal,hogy bármelyik pillanatban az autógyárak ellenõrei ellenõrizhetnek a gyártóknál,szabad bejárásuk vannak vizsgálódni hol és hogyan készülnek az alkatrészek.
Példának az lenne jó,ha a porsche-ban, lennének MM. cuccok,de azt nem érjük meg!
(halkan teszem hozzá 97 vagy 98 tól készített Alfákban 147,156,166 az elektronikáért a Bosch felel, az 159ben pl úgy dobták ki a bosch cuccokat mint a szél Magneti Marelli elektronika van bennük) Gyenge példa tudom de pl a Maseratiban és a Ferrariban is MM-van.
Általában nem a bosch cucokkal van a baj,a magneti marellivel sokkal több volt a probléma,nem véletlenül váltottak. Az alfa futómûvek gyengébbek általában mint a többi kocsin,ezt az alfások is elismerik.Szarok a gömbfejek,a gumiszilentek meg katasztrófálisak. Igényesebb futómû,több hibalehetõséggel tényleg nem a magyar utakra való! Az alfa hozza azt a jóöreg olasz hagyományt is,hogy minden ami gumi /tömítések,szimmeringek/ feleannyit bírnak mint máshol.
Ivecóval járok,mindegyikbõl öklik az olaj tipikus olasz autó. Menj alá néha japán kocsiknak is,és nézzd meg látni fogod a különbséget!
Amikor alfám volt az egy 7 éves 2.0 td 75-ös volt. Nem sorolom a problémákat,és hogy hányszor hagyott cserben. Ismeretségi körömben elõfordultak sokkal újabb tipusok is,de a hibák kísértetiesen hasonlók voltak. Leragadó relék,olajfolyások,recsegõ váltó,széthulló belsõ,világító hibajelzõ /szenzorhibák/,hûtõrendszer,hengerfej stb.
Az alfa az egyik legnehezebben javítható autómárka,ezt a szerelõk is elismerik.Sokkal kevesebb pénzbõl fejlesztik ki a tipusokat a kis darabszámok miatt,és a dizájn az elsõdleges,a mérnökök igazodjanak ahhoz.
Olyan vevõknek való,akik érzelmi alapon autóznak,a racionalitás és praktikum nem olyan fontos nekik.
Elismerem hogy nagyon szép,karakteres autók de ennek ára van. A magas használtpiaci értékvesztés pontosan mutatja,hogy egy alfát fenntartani többe kerül mint egy átlagautót,gyakrabban kell szervizelni,drága alkatrészekkel.
Olyan emberekkel vitatkozzak hogy milyen az alfa,akiknek ez az elsõ autójuk? Persze hogy veszik a fiatalok,sportos és olcsó ritkán is jön szembe. Miért vegyen papás c-osztályt,'szürke' japán kocsikat másfélszer annyiért?
Megértem!
Csak azt nem fogadom el,hogy tapasztalatok hiányában simán kijelenti,hogy nincsen minõségi különbség!
Van,nem is kicsi,vállalja ha alfa kell neki,de ne bizonygassa az ellenkezõjét!
Pontosan tudom hogy nem fogadjátok el amit írtam,és páran személyes sértésnek fogják venni!
De legalább annyi alapom van leírni tapasztalataimat ide mint bárkinek,sõt amiket eddig itt olvastam megkockáztatom hogy több is!
Minden autónak vannak gyengéi,a japánoknak régen a rozsda,a dizájn a mazdáknak is vannak gyenge pontjai.
Le kéne már vetkõzni azt a szánalmas magyar hagyományt,hogy mindenki csak pozitívan nyilatkozhat autójáról,negatívum az nem létezhet,és ha valaki megemlítí,akkor úgyis csak rosszándékból teszi!