eléggé pang a topic is....de sajnos az oldalon sincs semmi új konkrétum,hogy mire jutottak.Árpa Attila biztos filmet forgat és nincs idedje foglalkozni az nsl-el
még egy levél: Tisztelt Dr. Lenkovics Barnabás!
Meglepõdéssel hallottam, mint hírt a rádióban, majd ennek hatására olvastam közleményét a minap (http://www.obh.hu/allam/aktualis/htm/sebhatfelold.htm, http://www.obh.hu/allam/aktualis/aktual_ajob.htm). Az utóbbi, az állásfoglalása a következõket állapítja meg (idézem):
A sebességhatárok (korlátozások) az emberi élet és testi épség védelmét (is) szolgálják. Tekintettel arra, hogy 130 km/h fölött jelentõsen megnõ a baleseti kockázat, az egyesület célkitûzése számomra is elfogadhatatlan. A sebességhatár eltörlése helyett az intenzív rendõrségi kontrollt szorgalmazom a gyorshajtó és ezzel önmagukon kívül másokat is veszélyeztetõ jármûvezetõk kiszûrése érdekében. Ez a szemlélet áll összhangban az állam életvédelmi kötelezettségével. Összefoglalva tehát a sebességhatárok alkalmazását (a gépjármû használatára vonatkozó korlátozást) az állam életvédelmi kötelezettsége, mint alkotmányos cél érvényesítése teszi indokolttá.
Részemrõl helytelenítem az álláspontját és fõleg azt, hogy a tényeket az állásfoglalásában hamisan igyekszik bemutatni, álláspontja alátámasztásául részinformációkat használ, azokat manipulálja, oda nem tartozókat emel ki azok magyarázatául. Kérem olvassa el figyelmesen az alábbi idézetet:
A balesetek 68%-a lakott területen belül, 32%-a lakott területen kívül történt. Az autópályák a legbiztonságosabb közlekedési útvonalak, a balesetek mindössze 2%-a történt a gyorsforgalmi úthálózat ezen szakaszain. Ezen belül a legtöbb baleset az M1-es autópályán történt. Az autópályákon megsérült személyek közül majdnem minden harmadik külföldi állampolgár volt.
Ezeket a tényeket nem én találtam ki, hanem nálam messze értelmesebb, a közigazgatásban dolgozó statisztikusok állítják 2005-ös adatok alapján, méghozzá - szemben az Ön véleményével - tényként. Szóval, az autópályákon nem szoktunk karambolozni és ha mégis, akkor abban se mindig mi, magyarok vagyunk a ludasak. Ha a vizsgálat nem kíván szándékosan a sebességkorlátozás betartatására kötelezett két szervezet véleményén kívül minden más szakértõi véleményt kizárni az eredmény megfogalmazásakor, akkor talán eljuthatott volna az elõbbi összefoglaló megszerzése érdekében Központi Statisztikai Hivatalhoz is. Hogy ne kelljen sokat fáradnia, itt megtalálja a kérdéses információforrást: http://portal.ksh.hu/pls/ksh/docs/hun/xftp/gyor/ser/ser20512.pdf, sõt, Bõvebb információt kaphat itt: Csapó Éva; [email protected]
Mi is a panaszom? Nos, lássuk: Állásfoglalásában igyekszik összemosni a közúti baleset fogalmát az autópályákon történtekkel, igyekszik csúsztatni a sebességhatárok 2001-es emelésével kapcsolatban, mert nem tisztázza az autópályákra vonatkozó konkrét baleseti adatokat. Ködösít, miközben azt a képzetet próbálja kelteni az olvasóban, hogy az autópályán való közlekedés éppen 130 km/h-ig elfogadható, onnantól kezdve már "jelentõsen megnõ a baleseti kockázat" - bár mindezt az általánosan elborzasztó baleseti helyzetleírását követõen már úgy érzi, hogy nem is kell indokolnia. Vajon miért? A szövegben végig igyekszik kikerülni az autópályákra vonatkozó konkrét megállapításokat, nehogy kiderüljön valami olyan, amit nem szándékozna leírni... Állásfoglalásában végül összegzésül minden sebességkorlátozás fenntartását javasolja, ami egyáltalán nem is volt kérdés!!! Ha eddig nem lett volna világos, az egyesület kizárólag az autópályákról beszélt! Részemrõl még nem olvastam ilyen részrehajló és a tényekbõl ilyen keveset felmutató véleményt egy országgyûlési biztostól. Számomra nem kérdés, hogy ennél Ön sokkal többre képes!
Mi a véleményem? Valószínûleg a magyar közigazgatás ellenállásán a közeljövõben nem fog átjutni az autópályákon való sebességhatár feloldása, sõt azt is tudom, hogy válaszában kollegái majd kioktatnak arról, hogy mennyire rosszul is gondolom, és hogy 130 km/h óra felett az autópálya életveszély. Nincsenek illúzióim e tekintetben, sõt már be is borítékoltam, hogy irodájában megvetõ megjegyzéseket fog tenni üzenetem elolvasása után. Nyilván megérdemlem, mert túl sokszor szeretném, hogy értelmetlen szabályok változzanak meg. Amikor már szinte alig van aki azt csinálja amit a szabály elõír, akkor talán nem az egész országot kell kiszûrni, hanem a szabályt kell megváltoztatni...
Mégis ez Magyarországon "olyan nehezen" megy. Számtalanszor tapasztalom a közigazgatásba "beágyazódott" személyektõl, hogy számukra a reformot elõbb lelkileg is meg kell élni, így azt "rükvercben", vagyis teljes tagadásban kell kezdeni, hogy aztán végül a reform bekövetkeztekor már teljes amnéziában hirdessék, hogy Õk már az eredeti javaslatot is támogatták. A folyamat során az a csúcspont, amikor a javaslattevõ, vagy a jogszabály gondozásában jelentõs szerepet játszó köztisztviselõ hivatkozik arra, hogy hát a "gombnyomogatójogalkotó", forduljak hozzá, mert hát Õ szavazta mindezt meg...
Részemrõl úgy látom, hogy a magyar szabályozásra jellemzõ túlzott óvatosság, a szabályok túllihegése jól kiolvasható az állásfoglalásából, amelyet szerintem a ló túlsó oldaláról küldött.
...és még egy példa adalékként a közlekedési hatóság álszent rendelkezéseivel kapcsolatban: Ha igaz az, hogy egy sebességhatár felett jelentõsen megnõ a baleset kockázata, akkor vajon Veszprém és Várpalota között a jelenlegi autóúton miért kellett 5 évvel ezelõtt 80 km/h-val haladni és most miért lehet 110-zel, miközben a kérdéses eredeti útszakaszokon (az újakat ide nem értve) semmilyen forgalombiztonságot javító útfelújítás, útpálya-korrekció, stb. nem is történt???
a fekete haju néni jobban néz ki csak nem igazán jön a lábán lévõ tetkó
(Luxosautóshow)
újabb sajtóközlemény az nsl130.hu-na gyorsan hajtó politikusokról: Gyorsan hajtó politikusok Az NSL választ vár a szabálysértõktõl
A választási hadjárat során több politikus is megszegte a 130 km/h-s sebességkorlátozást a magyar autópályákon. Az Egyesület hivatalos honlapján, a www.NSL130.HU weboldalon tette közzé a gyorshajtásról készült felvételeket, választ várva a szabálysértõktõl.
2006. március 22-én, 20 órakor Mikola István a Fidesz kormányfõhelyettes-jelöltje a Békésszentandráson tartott lakossági fórum után az M5 autópályán 145 km/h-s sebességgel haladt Budapest felé.
Nem sokkal ezután, 2006. április 6-án, 21 órakor Szekeres Imre az MSZP elnökhelyettese a Nagykörösön tartott kampányzáró gyûlés után az M5 autópálya Budapest felé vezetõ szakaszán hajtott 171 km/h–s sebességgel. Ugyancsak szabályt sértett Áder János, a Fidesz országgyûlési frakciójának vezetõje 2006. április 18. 20 óra 45 perckor, egy lakossági fórum után. A politikus Egerbõl az M3 autópálya Füzesabonytól Budapest felé tartó szakaszán több mint 170 km/h sebességgel haladt. A megengedett sebességhatár átlépésérõl mindhárom esetben felvétel készült, s ezt az NSL Egyesület honlapján, április 25-én tette közzé, hogy ezzel is elõsegítse a társadalmi párbeszéd kialakulását a témában. Bochkor Gábor mûsorvezetõ a felvételek láttán élõ rádióadásban állt a kezdeményezés mellé.
Árpa Attila, az NSL Egyesület elnöke a felvételek kapcsán elmondta: „Bízom benne, hogy a most nyilvánosságra került felvételek után más országgyûlési képviselõk is válaszolnak az NSL Egyesület nyílt levelére. Minden felelõs politikusnak végig kell gondolnia, hogy a hatályban lévõ közlekedési szabályok mennyire korszerûek és betarthatóak. Az autópályák sebességkorlátozásának eltörlése túlmutat a közlekedési táblák leszerelésén, hiszen arról szól, hogy a közlekedési szabályokat vegyék komolyan az autósok. Ezt pedig csak akkor fogják megtenni, ha azok ésszerû és életszerû szabályok.”
Háttér A 2006. januárjában alakult NSL Egyesület jelenleg a magyar autópályákon érvényben lévõ, 130 km/h-s sebességkorlátozás eltörléséért folytat aláírásgyûjtési kampányt, hogy a döntéshozókat - akiknek többsége maga sem tartja be ezt a KRESZ-szabályt - mihamarabb válaszra késztesse.
Magyarországon a hatályban lévõ KRESZ szerint az autópályákon a maximálisan megengedett sebesség 130 km/h. A valóság ezzel szemben az, hogy a vezetõk többsége az autópályán gyorsabban hajt a megengedettnél. Egy közvélemény-kutatás szerint a magyar vezetõk fele bevallja, hogy rendszeresen gyorsabban szokott hajtani, tehát a magyar vezetõk fele az autópályán szabályt sért.
A No Speed Limit Egyesület elnöke, Árpa Attila február 16-án nyílt levelet írt az Országgyûlés képviselõinek, õszinte választ várva arra a kérdésre, be szokták-e tartani a 130-as sebességkorlátozást az autópályákon. Eddig Dr. Toller László, Pécs polgármestere, Juhász Gábor, belügyminisztériumi államtitkár és Tóth József, Budapest 13. kerületi polgármestere vallotta be, hogy szokott a megengedett sebességhatárnál többel hajtani az autópályákon.
a videót az oldalon megtalálható
Sõt, fõleg nem. Hanem a kis bizonytalankodó mazsik miatt.
az autó pályán nem feltétlenül a gyorshajtók miatt van a baleset!
Az irónikusan hangsúlyoztam volna szóban. Sajnos múszaki adatokkal nem rendelkezem. Tényeket nem tudok mondani csak véleményt, ami ugye szubjektív. Én annyit tudok mindehez hozzátenni, hogy én a kezdeményezés ellen vagyok. Te mellette, nincs mit ezen ragozni.
Ja hozzátenném még azt is, hogy nem értek hozzá és lehet igazatok van. Lehet nem lenne egyáltalán több baleset, ha felemelnék a sebességhatárokat (vagy eltörölnék). Azonban hacsak egyel is több baleset történik- e miatt, akkor már nem érte meg. Én ennyire nem sietek sehová.
Oksi elfogadom, hogy a magyar autópályák minõsége veri a németekét, de most nem ez a lényeg. Szerintem ez egy olyan dolog ahol több komponenst kell megvizsgálni, és ha ezen komponensek egyike nem felel meg már bukta van. Értsd úgy, hogy minden egyes összetevõnek amit vizsgálunk vétójoga van. A kultúrát meg már megbeszéltük ;)
Bravó...hol vagyunk németországban. Netán van egy autobahn minõségû autópályánk? mire no limit ? arra ami szerintük egy jó autópálya???? LOL gratulálni tudok a csodálatos elképzeléshez.
hmmm....nincs semmi új hír felõlük.Legalább azt közölhetnék,hogy mi újság az aláírás gyüjtéssel!
elõbb hozzám jönnek.Velük hozattam le a kocsimat pestrõl,aztán itt maradtak
A kezdeményezést támogató cégek és magánszemélyek: Autó Modell Sport, Büki Üdítõ Kft., Cashmentor Kft., E-Klub, EVO gyorsulás, Itiner Rally Magazin, Lotus Import Hungary Kft., Marso Kft., Suzuki Fullgas Kft., Árpa Attila (producer) Bálint Antónia (mûsorvezetõ), Borsay Szabolcs (streetfighter), Szabó Gergõ (rally versenyzõ) Tornóczky Anita (mûsorvezetõ), Tóth Imre (navigátor), Vörös Sándor (gyorsasági motorversenyzõ), VV3 Frenki
Az ötezredik támogató Tornóczky Anita nemcsak a terep-rallye versenyen vállalt úttörõ szerepet nõi versenyzõként. A rajt elõtt a No Speed Limit Egyesület petícióját is aláírta ötezredik támogatóként.
„Ésszerû határokon belül, mindenkinek az út- és idõjárásviszonyoknak, valamint saját vezetési tudásának megfelelõen kell vezetnie, ezért támogatom az NSL kezdeményezését. Úgy gondolom, a KRESZ megreformálása fontos kérdés, melyrõl beszélni kell, és ezért örülök, hogy az NSL Egyesület támogatójaként hozzájárulhatok a szabad és biztonságos közlekedés megteremtésének az elindításához.”- mondta Tornóczky Anita
megvan az 5000. támogató
én most voltam kint.Jó minõségü a német autobahn.De szerintem a magyar se rosz.170-160-as tempóra alkalmas.
A németeknél kicsit más az autópálya minõsége. Ott az útminõség lehetõvé teszi, hogy sebességkorlát nélkül lehessen rajtuk haladni.
Már egy országgyûlési képviselõ(Pécs polgármester) elsimert,hogy nem mindig tartja be a sebeségkorlátozást az autópályán:) Kiváncsi vagyok még kik fogják válalni
Nah azért még egy kis statisztika:Az autópályán (2004-ben)888 baleset volt.Ebbõl 62-en haltak meg/254 súlyos/572 könnyeb sérült volt
a wagonr+ legkisebb motorral olyan 110-130 között hal meg
Amúgy tegyük fel ha holnaptól életbe lénpe a speed limit,akkor az biztos,hogy elszabadulna pokol.Ezzel csak arra akarok célozni,hogy fõ(a változatosság:P)a fokozatoság
Jaaaj, ne akadlyatok már fenn ilyeneken :))) Egyébként is csak végsõ esetben használok kocsit, nem az én életformám :)
na ez egy kis kiegészítésre szorul:) még minig nagyobb az esélyed a túlélésre.......sry
Mégegyszer lassabban: Én azt mondtam, hogy 130-nál nagyobb a túlélési esélyem mint felette. Trafikat kellene egyre több helyre telepíteni, hadd fényképezzen rendesen aki gyorsan hajt az meg fizessen mint a kisangyal.
én egy olyan kocsiban azért 100felett sem érezném magam bizonságban
Engem anno egy ilyen akart elkenni a horvát pályán. A belsõ sávban ment 140-el, mondván annál úgysem megy gyorsabban semmi. 2percig mentem mögötte, aztán kihúztam jobbra, és elkezdtem megelõzni. Õ meg gyorsított. Jobb sávban párszáz méterre elõttem teherautó, aszitte fennakadok majd úgyis. Kénytelen voltam visszapakolni egyet, 7000, aztán pá. Próbált követni, de 160 felett gondolom már veszélyben érezte magát azon a futómûvön :)
naja.:) Az viszont nagyon komoly volt a videok között az nsl-en,mikor 140-nél elõször egy suzuki wagonr+ elõzte meg a kislotust:P
Az viszont biztos, hogy a tartós 160-hoz nem árt a 3 sáv. Ausztriában is elég rendszeres, hogy kalapos falusi Werner a C190D mercijével 90-el kiszüttyög a belsõ sávba úgy, hogy tükörbe se néz, mögötte meg nem tudja az ember, hogy hova fékezzen hirtelen.
és ha így nézzük még a baleset veszélye is csökkene!mert ha vki mondjuk vki két kamion között kiszúr160-nál egy rendõrt,az általában,fékez,méghozzá elégkeményen,és erre viszont nem biztos hogy a mögötte jövõ reagálni tud
jah értem...akkor a picsába a statisztikával.De ha nem kell statsiztika,akkor csináljunk mi is egy tesztet.Emeljük fel a sebbeség korlátot egy szakaszon 160-ra.Szerintem nem változna semmi,csak nem kéne félni a rendõröktõl annyira.
Ez nem érdekes, mert ezek konkrét számok. Itt csak a feltételezés számít, amit az ismerõs ismerõsétõl hallani lehet. Márpedig ha õ azt mondja, hogy NO-ban húdekultúráltan vezetnek, és MO-n minden sokkal rosszabb, akkor az úgy van. Nem kell ide statisztika, meg logika. Szal nem kell legalizálni a mostani helyzetet (hogy a többség nem tartja be a 130-at, hanem 130-160 között megy), mert attól az õ élete veszélybe kerül :D
Egyébként még most ott tartunk,hogy össze kell szedni 50ezer szavazatot,hogy az országgyûlés elé kerüljön
Mi szerintem no limit-nél is tartanánk a 160-at. Ha már alá kell támasztani a dolgokat,akkor nézzük a statisztikát:mo-n minden 24. baleset történik autópályán!A legtöbb baleset lakott területen belül történik, 7-szer több halálos kimenetelû mint az autópályán Németország - Baleseti statisztikák
* Minden 15. baleset történik autópályán, ez a balesetek 7%-át jelenti * A halálos balesetek 12%-a az autópályán történik * A legkevesebb baleset az autópályán következik be * A legtöbb baleset lakott területen belül történik, több mint kétszer annyi halálos kimenetelû mint az autópályán * Lakott területen kívül történik a legtöbb halálos baleset baleset, ötször annyi mint autópályán
JA látom te Borg vagy, asszem ez elmond mindent és megmagyarázza az egysíkú és talán a sebességtõl beszûkült látásmódod...:)
Az emberi élet védelmében, a magyar mentalitást és szokásokat szem elõtt tartva én indokoltnak tartom az autopályán a sebességkorlátozást, és annak betartatását is.
Aha, tehát ha 130 a limit, amit az autósok több mint 50%-a túllép (ausztriában is, jéé..) 160ig, akkor biztonságban vagy. De ha 160 a limit, és mennek 160-al akkor nem. Ráadásul úgy mennek 160-al, hogy közben nem a trafit lesik, hanem a forgalmat. De biztos van logika abban is, amit te irtál :)
130- nál még van egy kis túlélési esélyem. Én nem szeretnék vitatkozni mert a mi álláspontunk szöges ellentétben van. Nem akarlak én meggyõzni téged (engem se lehet). Én jobban érzem magamat ha megvan ez a limit, akinek meg sietõs dolga van az egész egyszerûen induljon el elõbb. Aki meg a kocsiját tesztelné ott a hungaroring, vagy vannak erre alkalmas versenyek is. Biztonságos közlekedés tudom, hogy nincs de a felesleges kockázatokat meg nem értem miért kellene bevállalnom (Erre nem az lenne a jó megoldás, hogy ne menjek autópályára remélem.). Köszi, hogy meghallgattatok.
És? Milyen különbséget vélsz felfedezni a 130-as limit melletti viselkedése, és a 160-as, vagy a limit néküli között? Biztos rendkívül részletes pszichológiai tanulmányt fogunk hallani az összefüggésekrõl :)