már bocs, de remélem ez a kezdeményezés soha az életben nem valósul meg /ez az én véleményem, és WORLD PEACE/
és imádom az ilyen amerikaimádó Árpa Attila féle figurákat :)
mindenkinek szíve joga eldönteni ,hogy akarja-e vagy nem.De az biztos,hogy a németeknél mûködik a rendszer.(Amúgy a sebesség korlátozás feloldása,csak az autópályára vonatkozik.Ezt elfelejtettem leírni)
De szerintem nem igazán változtatna szinte semmin,a sebeség korlát feloldása.MErt ma aki az autópályán megy nem azt tartja szem elõtt ,hogy 130km/h a korlát,hanem ,hogy idõben elérje a célját.És ugyanúgy megy most is 150-160km/h-val. De természetesen vannak kivételek is
A németeknél kicsit más az autópálya minõsége. Ott az útminõség lehetõvé teszi, hogy sebességkorlát nélkül lehessen rajtuk haladni. Ez nálunk nem így van. Azért sok sikert az aláírásgyûjtéshez.
Az osztrákoknál tavaly a verkehrsminister kiállt amellett, hogy 160kmh-t vezessenek be az autópályáikon. Elég komoly fikahadjáratot indítottak ellene. Ezév elejére ebbõl annyi maradt, hogy 1db újonnan épült szakaszon (A1-es, Linz és Sattledt közötti új 2x3 sávos szakasz) legyen tesztként 160 engedélyezve. Ebbõl sem lett semmi, azóta se.
Nálunk, szinte teljesen biztos, hogy hacsak nem akarják választási fogásnak bevetni a közeljövõben, semmi nem lesz ebbõl. Legalábbis ebben a formájában biztosan nem.
Mondjuk hozzá kell tenni, hogy hiába van az osztrákoknak több mint 2x ennyi autópályájuk, elég veszélyes szakaszok is vannak ott, amelyek nálunk nemigazán vannak. Nemtom ki szokott gyakran kint autózni, de pl az A21 elég kemény strecke, sok hajó futómûves autónak a 130 is istenes némelyik kanyarjában. Mondjuk az Árpa a Lotus Elisebõl könnyen beszél :) Én ha a Passat/Tourannal mentem arra, észnél kellett lenni. Mondjuk a Hondával nem volt gond a 170 se :D Itt MO-n a legtöbb autópályának minõsített szakasz biztonságosabb, mint kint. Vagyis nincs annyi éles, beláthatatlan kanyar, nagy emelkedõs, vagy lejtõs rész. Ezenkívül az idõjárás sem olyan szélsõséges, mint Ausztriában. Ott pl rengeteg tömegkarambol volt már a gyakori köd miatt, és bizony a nebelwarnsystem projekt is elég csúfosan csõdött mondott.
Szóval a 160kmh-s korlátra itthon is reális esély van, bizonyos szakaszokon. No limitre viszont aligha. Ráadásul MO autóparkja sem elég fejlett a nyugatiakhoz képest, és a speed limiteket nem úgy találják ki, hogy a legjobb autó mit tud. Mert én a Hondával letolom 190-el az M1-et végig, meg a Passatal is. Csak épp a Passat hajó futómûvét már nem lehet kezelni ilyenkor igazán. És ez az, amit nem tudsz elmagyarázni az egyszerû halandónak, hogy a te autóddal mehetsz 190-et, a te autóddal meg 140-et is csak óvatosan. Hiába futják meg óra szerint, motorerõbõl. Nem mindegy, hogy irányítani is tudod e azt az autót, ha még manõverezned kell valamit.
Nehogy azt hidd. Az autópályák minõségében szinte egyátalán nincs különbség, a német-osztrák-magyar viszonylatban. Persze az országutakra, és városokra ez már messze nem igaz.
Azt írják,hogy az itthoni autósok 50% VALLJA be ,hogy átlépi a sebességkorlátozást.De akkor minek a korlátozás ha senkisem tartja be.Amíg nem mérik mindenk km-nél a sebességet addig úgy is szinte mindenki megszegi. Itthon is elvégeztek egy kísérletet,130km/h-nál hányan elõzik meg az embert.Még a suzuki wagonr+-al menõ ürge is megelõzte,a szabályosan közlekedõ autót. Nekem az a véleményem,hogy nem kéne teljesen feloldani,mert a magyar autósok egyrésze azért még nem nõtt fel a feladathoz,hogy ,,féktelenül száguldozhasson".Viszont olyan jó 160km/h-ig simán feljebb lehetne tolni a határt
Az országutakról csak annyit tudok mondani,hogy lassan már nem a kátyukat kerülgetjük,hanem a megmaradt aszfaltdarabokat:)
Város detto.. MO-n /50 alatti gumival vétek elindulni, aztán nézd meg csak eggyel nyugatabbra tõlünk milyen aszfalt, meg milyen papucsok vannak a gépeken, nemhogy amerikában.
iszonyatos ez az állapot.Még most idén hál'istennek nem vágtunk tönkre egy gumit+felnit sem.Tavaly sikerült párat.ÉS ráadásul nem is nagy felniket,hanem sima lemezfelni:(
van oktató ismerõsöm, állítása szerint a forgalomban lévõ jogosítványok kb. fele lett kiadva olyan embereknek, akik se elméleti, se gyakorlati oktatáson nem vettek részt.
De elég csak kimenni forgalomba, 10 autósból 5 nem ismeri az indexet, zippzár elvrõl nem is hallottak, két sávból hármat csinálnak, és még sorolhatnám...
alap dolgok hiányoznak a magyar vezetési kultúrából, amig ezek nincsenek pótolva, addig felesleges bármirõl beszélni.
Tudod vannak olyan emberek akik az NFS sorozaton nõttek fel. És nagyon nem szeretnék ilyen emberekkel találkozni az autópályán amikor a családomat viszem valahová. Csak ezért!
És hol a statisztikai kimutatás eme magasztos "feltételezésekre"? És hol a másik oldal tényállása, ahol szerinted minden olyan kultúrált? Ja tudom, az ismerõs anyósának az unokaöccsének a barátnõjének az egyik rokona már látott meg hallott ezt meg azt. Élj kint egy évet. Majd utána nyilatkozz.
Én csak annyit mondok, hogy osztrákokhoz közeledve egyre normálisabbak az autósok és igazat tudok adni Galynak. Csak egy példa: Ha sopronban lelépek a zebrára képzeljétek el megállnak az autók,vagy ha picit nagy a forgalom akkor is, ott már látszik valami a vezetési kultúrából. És ezzel nem tudsz vitatkozni mert ez így van!!! Errõl ennyit.
Gyerekek nemrég ültünk át Wareszról Ajudiba, mindenki tojja neki mint állat, néha én is és meg is rémülök magamtól. Szal ha van sebességkorlátozása akkor egy kamion elõzésnél 140-nél nem villog le a bõrnyakú az S8-asával aki szitálva fékez az imént említett sebességre mögéd, és ugratja rád a hûtõrácsot, mert joga van hozzá. Így is agresszívek a magyarok az autópályákon, hát még akkor. Nem kívánom én azt a korszakot, ahol 17 éves frissjogsisok elõznek be 190-el a leállósávon, veszélyeztetve pl egy családos autóst.
hát sajnos én is úgy látom, hogy nem a legfeljettebb a magyar vezetési kultúra. ha szépen akarnám kifejezni magam, akkor azt mondanám, hogy idióta pöcsök vannak az utakon (tisztelet a kivételnek, mert az mindig van). 1 évet éltem Londonban és miután hazajöttem, többször is majdnem elcsaptak (és nem azért mert a rossz irányba néztem). hanem azért mert hozzászoktam, hogy ha zebrára lépek (igazándiból, ha már megközelítem), akkor az autós megáll. mindig. itthon már a sáv felénél kell toporognom és még akkor is elhúznak elöttem meg dudálnak és hülyének néznek. mert mindenkinek olyan rohadt fontos dolga lehet. és sajnos már ültem is olyan autóban, aminek a vezetõje így reagált a zebrán átkelni kívánóra: "..Nehogymá' átengedjem. Tud várni, nem?..." Szóval szumma. amit kint láttam, az az hogy a közlekedésben részt vevõk tisztelik egymást (általában, mert ott is vannak kivételek). itthon a tiszteletnek nyoma sincs, csak törtetne mindenki, ahogy gázpedál kerül a lába alá. és szerintem a vezetési kultúra itt kezdõdne: a tiszteletnél... beszéltem.
No speed limit-nek kicsi az eséje.Viszont tényleg feljebb kéne emeleni a sebesség határt 160km/h körüli sebességre
Mert körülbelül ennyi az átlagsebesség az autópályán akárhogy is nézzük
Milyen igazam? Én nem állítottam semmit, csak te. Szal nem nekem kéne alátámasztani amit irtam...
És? Milyen különbséget vélsz felfedezni a 130-as limit melletti viselkedése, és a 160-as, vagy a limit néküli között? Biztos rendkívül részletes pszichológiai tanulmányt fogunk hallani az összefüggésekrõl :)
130- nál még van egy kis túlélési esélyem. Én nem szeretnék vitatkozni mert a mi álláspontunk szöges ellentétben van. Nem akarlak én meggyõzni téged (engem se lehet). Én jobban érzem magamat ha megvan ez a limit, akinek meg sietõs dolga van az egész egyszerûen induljon el elõbb. Aki meg a kocsiját tesztelné ott a hungaroring, vagy vannak erre alkalmas versenyek is. Biztonságos közlekedés tudom, hogy nincs de a felesleges kockázatokat meg nem értem miért kellene bevállalnom (Erre nem az lenne a jó megoldás, hogy ne menjek autópályára remélem.). Köszi, hogy meghallgattatok.
Aha, tehát ha 130 a limit, amit az autósok több mint 50%-a túllép (ausztriában is, jéé..) 160ig, akkor biztonságban vagy. De ha 160 a limit, és mennek 160-al akkor nem. Ráadásul úgy mennek 160-al, hogy közben nem a trafit lesik, hanem a forgalmat. De biztos van logika abban is, amit te irtál :)
JA látom te Borg vagy, asszem ez elmond mindent és megmagyarázza az egysíkú és talán a sebességtõl beszûkült látásmódod...:)
Az emberi élet védelmében, a magyar mentalitást és szokásokat szem elõtt tartva én indokoltnak tartom az autopályán a sebességkorlátozást, és annak betartatását is.
Mi szerintem no limit-nél is tartanánk a 160-at. Ha már alá kell támasztani a dolgokat,akkor nézzük a statisztikát:mo-n minden 24. baleset történik autópályán!A legtöbb baleset lakott területen belül történik, 7-szer több halálos kimenetelû mint az autópályán Németország - Baleseti statisztikák
* Minden 15. baleset történik autópályán, ez a balesetek 7%-át jelenti * A halálos balesetek 12%-a az autópályán történik * A legkevesebb baleset az autópályán következik be * A legtöbb baleset lakott területen belül történik, több mint kétszer annyi halálos kimenetelû mint az autópályán * Lakott területen kívül történik a legtöbb halálos baleset baleset, ötször annyi mint autópályán
Egyébként még most ott tartunk,hogy össze kell szedni 50ezer szavazatot,hogy az országgyûlés elé kerüljön
Ez nem érdekes, mert ezek konkrét számok. Itt csak a feltételezés számít, amit az ismerõs ismerõsétõl hallani lehet. Márpedig ha õ azt mondja, hogy NO-ban húdekultúráltan vezetnek, és MO-n minden sokkal rosszabb, akkor az úgy van. Nem kell ide statisztika, meg logika. Szal nem kell legalizálni a mostani helyzetet (hogy a többség nem tartja be a 130-at, hanem 130-160 között megy), mert attól az õ élete veszélybe kerül :D
jah értem...akkor a picsába a statisztikával.De ha nem kell statsiztika,akkor csináljunk mi is egy tesztet.Emeljük fel a sebbeség korlátot egy szakaszon 160-ra.Szerintem nem változna semmi,csak nem kéne félni a rendõröktõl annyira.
és ha így nézzük még a baleset veszélye is csökkene!mert ha vki mondjuk vki két kamion között kiszúr160-nál egy rendõrt,az általában,fékez,méghozzá elégkeményen,és erre viszont nem biztos hogy a mögötte jövõ reagálni tud
Az viszont biztos, hogy a tartós 160-hoz nem árt a 3 sáv. Ausztriában is elég rendszeres, hogy kalapos falusi Werner a C190D mercijével 90-el kiszüttyög a belsõ sávba úgy, hogy tükörbe se néz, mögötte meg nem tudja az ember, hogy hova fékezzen hirtelen.
naja.:) Az viszont nagyon komoly volt a videok között az nsl-en,mikor 140-nél elõször egy suzuki wagonr+ elõzte meg a kislotust:P
Engem anno egy ilyen akart elkenni a horvát pályán. A belsõ sávban ment 140-el, mondván annál úgysem megy gyorsabban semmi. 2percig mentem mögötte, aztán kihúztam jobbra, és elkezdtem megelõzni. Õ meg gyorsított. Jobb sávban párszáz méterre elõttem teherautó, aszitte fennakadok majd úgyis. Kénytelen voltam visszapakolni egyet, 7000, aztán pá. Próbált követni, de 160 felett gondolom már veszélyben érezte magát azon a futómûvön :)
én egy olyan kocsiban azért 100felett sem érezném magam bizonságban
Mégegyszer lassabban: Én azt mondtam, hogy 130-nál nagyobb a túlélési esélyem mint felette. Trafikat kellene egyre több helyre telepíteni, hadd fényképezzen rendesen aki gyorsan hajt az meg fizessen mint a kisangyal.
Jaaaj, ne akadlyatok már fenn ilyeneken :))) Egyébként is csak végsõ esetben használok kocsit, nem az én életformám :)
Amúgy tegyük fel ha holnaptól életbe lénpe a speed limit,akkor az biztos,hogy elszabadulna pokol.Ezzel csak arra akarok célozni,hogy fõ(a változatosság:P)a fokozatoság
gondolom nem a trabisok kezdeményezték
Ház nem valószinü.De a Ladások már szóbajöhetnek!:)