Nem tudni. Egyenlõre nem túl sok értelme van, mert kevés játék támogatja csak, az egyetlen komolyabb név az UT2k7 és maga az Unreal Engine 3.0.
Csakhogy egyfelõl jönnek az AMD által vizionált többprocesszoros, multifunkciós rendszerek, ahol az egyik CPU simán átveheti ezt a feladatot, másfelõl ott van konkurens Havok FX motor, amely a videókártyákat tudja felhasználni fizikai gyorsításra (tehát nem egy Aegia kártyát kell beraknod, hanem egy plusz (akár a régi) videókártyád szolgálhat fizikai gyorsítókártyaként.
érdekes cucc, és ez elterjedt lesz majd egyszer?
Valóban. Nem olvastam el rendesen mert sietõs volt a dolgom. De a több mag is felesleges.
Ööö, ilyen alaplap már van az Asus oldalán Intel 975X chipsettel. (16+16+8) Meg most jön ki NF6xx sorozatban is ... De én a "sima" PCIE 1x csatolókra gondoltam.
Már tervbe vannak szálldongani a több mint 2 PCI-E-es lapok a sokkártyás gépekhez. (pl. nem 3 ATI kártyát teszel be hogy egy csak fizikázzon hanem egy ilyet...)
Ez a hír nem többkártyás, hanem több PPU-s megoldásról szól. Mondjuk lenne 1, 2 ,4 PPU-val kártya. Persze ehhez kéne sávszéllesség is, lehet az 1x PCIE is kevés lenne ehhez? (A PCI már az egy darab PhysX/Ageia chipet SE tudja kiszolgálni ...)
Ageia may be planning to allow end-users to install more than one PhysX accelerators in one system. Recently released drivers by Ageia implement a revamped version of technology called hardware scene manager (HSM) that now uses so-called compartments, which allows utilization of multiple PhysX cards in future versions. Theoretically, Ageia's future drivers should be able to split the scene into multiple three-dimensional compartments assigning a dedicated PPU for each. It is highly likely that Ageia will have to release a PCI Express version of its PPU first and only then tout multi-PPU environments.
Ageia, der Spezialist für Physik-Beschleuniger aus Kalifornien, gab bekannt in kürze mit der Auslieferung der PCI Express Variante seiner PhysX Karte zu beginnen. Angesicht der Tatsache, dass bereits im Mai sowohl PCI als auch PCI-E Sample der Karte verschickt wurden, ist diese Verspätung erstaunlich. Insbesondere, da es keine Leistungsunterschiede zwischen den beiden Karten gibt und Ageia bisher noch nicht einmal im Ansatz die Bandbreite des PCI-Bus ausnutzt. Die neue Karte soll am zwölften Oktober veröffentlicht werden und dürfte bereits kurze Zeit später in den Regalen stehen.
Ferner wurde heute die neue Ageia PhysX SDK freigegeben. Neben zusätzlichen verformbaren Objekten unterstützt die Version 2.6 Linux sowie Windows Vista 64Bit. Zugleich kündigte Ageia einen Benchmark für Physikbeschleuniger mit dem Namen Realitymark an. Dieser soll PhysX Kartenbesitzern einen Eindruck darüber vermitteln, inwiefern sich ihre Systemleistung durch den Einsatz der Karte verbessert.
Szóval hivatalosan Október 12-tõl lesz PCIE változat, és lesz úja SDK Linux alá, és Vista alá is 64 bit támogatással.
mutass már 1 128mb os 7800gt-t :) (biztos én vagyok tudatlan.)
Véletlen sem helyettesít egy VGA-t. És ne a memória mennyiségét nézd, lehet 6x gyorsabb egy 128Mb-os Geforce 7600GT mint egy 256Mb-os Geforce FX 5600 ultra.
már bocs, de ennyi rammal és ilyen vga-val miért ilyenen gondolkodsz? csodálkoznék ha elindulna olyan játék ami ezt kihasználja ezzel a vga-val. persze lehet ,h tévedek :)
a kérdésem az lenne: Hogy ez most végulis a Cpu-tól vesz el csak feladatot vagy a VGA-tól is? mert nekem most egy 64-es VGA-m van és ha ez ellátná a VGA feladatait is akkor nem vennék vga-t.
Elvileg CF alaplap, de ki tudja ... Csak éppen a csúcs VGA-k két foglalatosak, ezért elég nehéz beleképzelni 4-et akármelyikbõl is.
Ön nyert! :D Mondjuka kép a májusi prototípúsról van, mert közben bejelentették és gyártják a véglegest, pár napos hír volt. Árárról semmi infó. A gyártó szerint 200x gyorsabban számolja az oldalukon felsorolt A.I. tevékenységeket, mint egy CPU mag.
Itt csak arról van szó, hogy amikor az ATI bemutatta az õ megoldását, akkor sokan fikázták, de már akkor volt olyan cikk, hogy az NVidia is töri hasonlón a fejét. Egy hangkártyához vagy egy PhysX-hez bõven elég az 1x-es PCIE, de a amx. 4x-es biztos. Perzse vannak dolgok, amihez GPU-n kívûl használni lehetne ezt a 8x-os csatit, csak éppen azokat a dolgokat nem egy közepes áru desktop alaplapban szokás használni. (Azért az NForce Intel Edition alaplapok sokkal olcsóbbak egy Intel chipsetes lapnál, ami még mindíg nem szerver alaplap.)
A megvalósítás fikázásával meg az volt a baj, hogy képtelenek voltak felfogni egyesek, három kártyára csak annak lehet szüksége, aki meg tudja fizetni és ki akarja használni egyszerre a CrossFire/SLI elõnyét és a fizikát/A.I.-t számoló olcsó kártya elõnyét is. De mûködhet ez két kártyával, vagy egy darab több GPU-s kártyával is.
Sokmindenre kellhet még 1x-nél gyorsabb PCI-E csatlakozó egy lapba. Vannak akik pl. PCI-E-es X-fi-t szeretnének venni, mert azon is egy P4-es közeli chip számol ahogy ezen az Agieia kártyán is és talán nem ártana nekik nagyobb sávszél oda-vissza. Nem cáfolom, sõtt valószinû hogy direkt az Ati féle 2+1 fizikára dobták ki ezt az alaplapot, de nem biztos. De azt se értem ezért még miért ne lehetne kiröhögni magát a megvalósítást (attól hogy van hozzá alaplap is még lehet szar az egész ahogy van)
Na aki röhögött az ATI féle "Három kártya a gépbe, amibõl egyik fizikát számol", az röhögjön most is, mert az új NF5-ös Inteles chipset tud ám 16+16+8 PCIE csatornát kezelni 3db GPU-val biza ...
Persze lehet tévedés, és biztos szervergépbe való alaplap miatt van (Lol) és a spéci SCSI/SAS raid kártyákhoz ;)
A BFG.hu oldalon 68.000 volt a dobozos, és 62.000 az OEM, legalább is forintesés elött ilyesmi árak voltak. Amúgy valaki linkelt olyan Asus PhysX képet, amin van PCI és PCIE csati is.
Mondjuk ha 50euro lenne az ára akkor még lehet el is terjedne. De majd kiderül. Ha nagyon rágyúrnának a játékkészítõk, sokan támogatnák és kihoznának belõle amit csak lehet, akkor lehet van esélye az Ageia-nak. Majd kiderül idõvel.
Azta néztem emnnyibe van ez a ageia kari... :S 78e ft a dobozos... Ennyi pénzért veszek egy crossfire-ös alaplapott x1600xt-vel és belerakom és sokkal jobban bírja.
A www.overclockers.ru oldal értesülései szerint rövidesen kijön az Asus (256MB) és a BFG (128M) PCIE PhysX kártyája, GDDR3 ramokkal. Bõvebben majd ha lesz részletes hír és nem csak oroszul :)
Havok has announced its new Havok 4.0 suite of developer tools. The new suite of developer tools include the existing Havok Physics and Havok Animation tools and introduce Havok Behavior and Havok FX. The new Havok Behavior allows physics based interactive character behavior for added gaming realism. Havok FX will take advantage of available graphics processing power from ATI and NVIDIA graphics cards for physics calculations and a more realistic gaming experience. The Havok 4.0 SDK is compatible with Sony’s upcoming Playstation 3 and Microsoft Windows operating systems for an easier multi-platform developing experience.
"Havok is committed to developing a suite of products that allow developers to create games that take realism to new levels, that take less time to develop and can be built more economically," claims David O’Meara, CEO of Havok. "Havok 4.0, Havok Behavior, and Havok FX are evidence of this focus and our commitment to continue to introduce groundbreaking solutions. We expect broad adoption of Havok 4.0 in our customer base."
Physics processing has received a lot of attention lately. DailyTech has previously reported on AGEIA’s PhysX dedicated physics processor, NVIDIA’s SLI physics acceleration, ATI’s CrossFire and physics solution and Microsoft’s DirectX physics.
Most, hogy mondod ... Warhammer Online az pl. Ageia-t támogat. Gondolom csak látványjavító lesz ott is?
Hat ezt meg meg kell oldani. CS:S -ben ugy csinaltak meg, hogy a kevesbe fontos targyakkal (aprobb tormelekek)-kel nem foglalkozik a szerver, csak azokat szinkronizalja, amik befolyasolhatjak a mozgasodat/latomezodet.
Kulonbozo fizikai modellt egesz biztosan nem szabad hasznalniuk a klienseknek. Ha ugyanazt hasznaljak, az elteresek nem olyan nagyok, hogy ilyen anomaliakat okozzanak. (ill. ha olyan nagyot lagolsz - akar net, akar fizikai szamitas miatt - akkor mar igyis ugyis furcsakat latnal)
Osszessegeben nem lehetetlen megcsinalni elvezhetore, csak mindenkepp jobban terheli a netkapcsolatot. Dehat szelesednek a savok is. Az tuti, hogy a jo single-os fizikakat egy ideig meg se fogjak szagolni a multisok. De ha visszagondolsz 10 eve meg 4 jatekosnal tobb is elkepzelhetetlen volt, azota meg mar mmorpg-okkal nyomulunk :)
Az méginkább bebaszna ha a szerver csak idõnként ellenõrizné hova esik a konténer. Például mész elõre, de valaki eldob egy gránátot amitõl elborul és gurulni kezd egy konténer. Megakadsz benne, aztán fél pillanat múlva inkább úgy dönt a szerver hogy simán mögéd gurult volna az ha úgy esik ahogy õ gondolta, ezért visszarándít az idõben, vagy elvillan elõled a tárgy és mehetsz tovább? Képzeld mekkora öröm ha közben lelõttek, vagy épp a másik ember hajítja el az egerét, mert lelõtt mikor megáltál a semmibe, de aztán mégis elõlrerándultál és 0 hit...
Jó, de ha csak látványjavításra (és ezzel pont nagyobb lassulásra) számíthatunk, akkor megette a fene. Mondjuk én a nem multis játékokat is szeretem, remélem ott NEM ilyen lesz a tendencia.
Nem a kiszámoláshoz kell átküldeni adatot, hanem ahhoz, hogy minden gépen ugyanúgy, ugyanoda essen le Johnny leszakadt lába. Ez addig még talán egyszerû, ha minden gép pontosan ugyan olyan. De a PC-k világa nem ilyen.
Gondolj bele egy egyszerû dologba: adva vannak fém konténerek, amelyek egy útra esnek. Kis pistának régebbi Aegia kártyája van, ezért a konténerek zuhanásakor a gépe egyfelõl belassulhat (amíg számolja a konténerek mozgását), vagy másik megoldásként egyszerûbb fizikai modellt használ - ez esetben viszont nem fog mindenkinek ugyanúgy pattogni a labda, és ugyanoda esni a konténer. Szükséges tehát, ha nem is folyamatosan, de rövid idõközönként ellenõrizni szerver oldalról, hogy minden tárgy ugyanott van-e az összes játékosnál. Itt lép be még egy vicces dolog: honnan tudja szerencsétlen szerver, hogy az a konténer hogyan pattogott? Bizony, abba is kell(ene) egy fizikai gyorsítókártya.
Kissé nagyon átláthatattlan, de azt próbáltam leírni, hogy az eltérõ PC konfigokon nem tudod garantálni, hogy pontosan ugyanolyan lesz a fizika kiszámolása kliens oldalon. Muszáj sajnos tehát idõnként (vagy inkább folyamatosan) szerver oldalról ellenõrizni, hogy a tárgyak ugyanott vannak-e mindenkinél.
Az érvelést én is olvastam, úgy játékosoktól, mint fejlesztõktõl, de mond meg nekem õszintén MIÉRT kéne bármilyen plusz adatot áttolni akár hálóban, akár netten, ha a gépekben történik a fizika kiszámolása? Ez olyan, mint ha úgy menne egy FPS, hogy a szerver géprõl töltené az összes többi a pálya és karakterelemeket, és még közben változna is. Naná, hogy lassú. De ha minden gép számolja magának, hogy mondjuk ideesik a Johhny leszakadt lába, vagy hogy amarra pattan a gellert kapott golyó, akkor nem is kell átmennie semminek, max. a sebzésnek, meg pár dolog mozgásának.
Majd meglátjuk, de inkább a fejlesztõket kéne meggyõzni, mert ha az UT2K7-bõl kimarad a Havok FX, de az Ageia nem ... nem beszélve az UE3.0 motoros játékokról.
Sweneey szövegébõl nekem az jött le, hogy tetszik neki a Havok FX megoldása is...
Bár megmondom õszintén, ha valódi fitika helyett, csak a füstpamacsok és szikrák számát növelik, meg olyan vicces ÉS sz*r rongybaba fizika lesz bennük, mint a Havokkal, akkor nagyon csalódott leszek.
Megint csak Sweneey-re utalnék - neten csak robbanások, folyadékfelszín, füst, repeszek, stb. látványelemek lesznek. Ahhoz LAN kell, hogy mindenki számára ugyanúgy jelenjen meg a rongybaba vagy a tárgyak viselkedése. Bár szerintem már 1-2 Mbit elég lehet a szerver felé, dehát a szávszélességigény-növekedés aligha tenne jót a piacnak, így senki sem meri bevállalni, hogy kijöjjön egy ilyen szöveggel:
req.: Fizikai gyorsítókártya és legalább 1 MBites netkapcsolat.
"1.: Az ATinak ott volt a bemutatásra váró 3 16x PCI-Express csatis alaplapi chipkészlete." A bemutatón két gép volt, amiben a 3db X1900XT volt, az (meglepõ módon) egy intel 975X-es lap volt. A másik (2db X1900 + X1600) volt az RD600-as lap.
A bemutató meggyõzheti a vásárlókat, hogy igenis van (lesz) alternatívája a PhysX-nek, amire esetleg érdemes várni. Majd meglátjuk, de inkább a fejlesztõket kéne meggyõzni, mert ha az UT2K7-bõl kimarad a Havok FX, de az Ageia nem ... nem beszélve az UE3.0 motoros játékokról. Bár megmondom õszintén, ha valódi fitika helyett, csak a füstpamacsok és szikrák számát növelik, meg olyan vicces ÉS sz*r rongybaba fizika lesz bennük, mint a Havokkal, akkor nagyon csalódott leszek.
Szerintem az ATi idejekorán történt bejelentése inkább marketingfogás volt, bemutatták, hogy milyen lesz majd ez a rendszer, és azt, hogy tényleg mûködik, de tették mindezt egy még igencsak fejlesztés alatt álló szoftveres háttérrel.
Mi lehetett a háttérben:
1.: Az ATinak ott volt a bemutatásra váró 3 16x PCI-Express csatis alaplapi chipkészlete. Ám minek 3 darab 16x PCI-Express csati - itt a válasz rá. Felteszem a fizikai gyorsítás a "sima", 2db 16x SLI vagy Crossfire deszkákban is mûködhet. 2.: Marketing szempontból elõnyös, hogy úgytünik, mintha az nVidia elött járnának ez téren. Pedig a lentiekbõl is látszik, hogy igazából a Havok FX az, ami szük keresztmetszet e téren. 3.: A Havok FX-nek viszont kellett valami, amivel kifoghatja valamennyire a szelet a már piacon lévõ Aegia PhysX vitorlájából. A bemutató meggyõzheti a vásárlókat, hogy igenis van (lesz) alternatívája a PhysX-nek, amire esetleg érdemes várni.
Amúgy érdekes, mert a cikk címe alapján az ATI elb*szott valamit vagy késik valamivel, pedig a cikk szövegébõl azt hámoztam ki, hogy a Havok FX SDK késik, márpedig akkor az NVidia féle megoldás is csúszni fog.
Hmmm.... ez viszont azt jelenti, hogy az Aegia mégiscsak nagy elõnyben van...
El is olvastad a cikket? Azt írják benne, hogy a kártya rendelkezik azokkal a képességekkel, amit álítanak róla és hogy tényleg növelheti a játékokban tapasztalható realizmust. Ami miatt mégsem ajánlják, az az, hogy a jelenlegi két játék, ami támogatja messze nem használja ki, és hogy amire elterjed a kártya, addigra valószinüleg lesz már egy második revizió, PCI-Express csatin, így érdemes azt megvárni...
Ez a vicc hogy nekem is simán megy a csupasz faasztalon, de ott nem csúszik elég könnyen, mint amit az üvegtõl megszoktam. Ezen a mûanyagon meg hasonlóképp, csak kissebb mértékben rosszalkodik mint az üvegen amit nagyon nem bírt. Akkor sose egereztél jobb kézzel? Mert én még csak azzal és félek áttenni, de így nem tudsz megnyugtatni hogy hamar át lehet-e szokni....
A Crysis egyelõre nem tudni, milyen fizikai motort használ, a játék ill. a kiadó nem szerpel sem az Aegia, sem a Havok listáján. A másik nagy és fontos szereplõ (ha már úgyis róla beszélünk) az Unreal motor, nos az már biztos, hogy a robbanásokban bejátszik az Aegia, és valószínüleg a folyadékokba is, de Sweeney elõre leszögezte, hogy nem elõírás a fizikai gyorsító a játékhoz, és nélküle is tökéletesen megy, mindössze egy kis pluszt ad a látványvilághoz. Azt is említette, hogy interneten egyelõre csak az ilyen effektek lesznek (amik nem befolyásolják a játékszélességet, hiszen a szerver mondja hogy bumm, ott egy robbanás, a kliens pedig kirajzol egy robbanást több ezer szanaszét repülõ repesszel), az effektív fizika kihasználásához LAN kell. Ugyanakkor megjegyezte, hogy szimpatikus számára a Havok FX megközelítése is...
Én pont azért nem engedem ki a bal kezembõl sem a ceruzát, sem az egeret, sem a fegyvert, mert ha átszokok, az istennek sem tudok visszaszokni, és kizárt, hogy jobb kézzel olyan jó legyek, mint bal kézzel. ;)
A Crisysben mi hajtja majd a fizikát? Ja az Ut-ben pályától függõ gravitáció volt, ide oda lehetett ugrálni low-grav pályákon, nem?
Jah igen, az se tetszik benne hogy nem megy a savmarott üvegpadon amin a régi led-es optikai egerem elboldogult. Vettem egy másikat, de ezt se szereti igazás (szemcsé mûanyag), most vehetek majd alá 5000-ért egy Razer padot hogy szépen menjen.
Én balkézzel írok, de mivel régen nem volt balkezes egerem így jobbkézzel egerezek. Most hogy ezt megvettem gondolkodtam hogy belepróbálom a balkezembe, de 2 év után nem nehéz átszokni?
Amúgy az egereknél is megy a vakítás, én is nemrég vettem 12e-ért lopott, de bontatlan Razer Coppereadot, boltba 17e lenne, de szerinted ér annyit?
Amikor én vettem a Razeremet, nem volt más bal kézzel is használható, jó minõségû, tartós, precíz egér a magyar piacon (elötte M$ Optical-om volt, azzal sem volt semmi bajom vagy 3 évig). Nem mondom, hogy nagy üzlet volt, de nekem megérte, hiszen megvettem.
Ez valamilyen szinten az igényekrõl és a lehetõségekrõl, valamint a piacról szól. A játékosok elsöprõ többsége nem vesz Razor egeret, és nem rohan GeForce Gf7950GX2-ért, mert 20%-al gyorsabb, mint a Gf7900GTX vagy az X1900XTX. Ez csak a jéghegy csúcsa, a preztizskategória, ahol azért folyik a verseny, hogy elmondhassa az egyik fél, hogy lám, én ennyivel gyorsabb vagyok, mint a másik, vagy a többiek. De az igazi "gyõztes" az lesz, aki több középkategóriás kártyát tud eladni, hiszen a piac oroszlánrésze ezt a szegmenst teszi ki.
A fizikai gyorsítókártyák piaca is ilyen lesz. Valószinüleg még legalább fél, de inkább egy évig aféle drága unikum lesz, amivel lehet villogni (a 3D videókártyák is így indultak...), aztán megjelennek a középkategóriás, elérhetõ megoldások (legyen az külön PPU, vagy SLI/Crossfire GPU) és végül elfogadott lesz elöbb-utóbb. Legalábbis szerintem ez várható. Nyilván lesz rá több megoldás, emlékszünk: anno a Voodoo-t azért dicsérték sokan, merthát a 2D-s videókártya maradt a gépben, és a 3D-s gyorsítókártyát lehetett bátran cserélgetni, tehát elvileg jobban jártunk....
Én arra számítok, hogy 2007 (de talán már 2006 vége is) a fizikai gyorsítókártyákról, vagy alternatív gyorsítási eljárásokról fog szólni.
Jó, fogd a fényképezõgéped és nézd meg hogy 2X olyan jó minõségû képhez kell-e 5X akkor fileméret? (ha nem nagyobb) Vagy egy jó mikrofont és meglátjuk hogy tömörítetlen formátumban hászorosára nõ majd a fileméret mire 2X olxan jó minõséget érsz el. Ez szinte exponenciálisnan növekszik (befektettet szímítási teljesítmény / fileméret - minõség )
Amúgy az egereknél is megy a vakítás, én is nemrég vettem 12e-ért lopott, de bontatlan Razer Coppereadot, boltba 17e lenne, de szerinted ér annyit?
Nem 2.-jára száll el a hangkártyám, legutóbb az alaplap szált el és az új lapon szar volt az integrált cucc (a régin fasza volt), azért vettem septiben valami hangkártyát amirõl kiderült hogy szar. (mikor leégett a lap nem volt pénzem ilyenekre, ezért lett 7e-ért SE, nem 13-ér Au4, de nem is tudtam hoy mennyit ér mert elõtte még az integrálttal is megelégedtem)
Elnézést, ellentmondanék. Nézd meg hány poligonból álltak az Unrealban a tárgyak, az NPC-k, és nézd meg például a Preyben hány poligonból állnak. Nézd meg a kidolgozottságukat. A táj kidolgozottságák, az objektumok számát. Stb. Én is nagyon szerettem a maga idejében az Unrealt, de valljuk meg, hogy az akkor volt a csúcs, ma meg a Prey, a Hitman: Blood Money és társai. Hol volt például az Unrealben egyáltalán fizika, hogy legalább egy kicsit ontopicak legyünk...
Nézd meg az Unrealt max grafikán, és nézd meg a mostani csúcsjátékot max grafikán. Az akkori csúcsgép (P2 266 Riva128) és a mostani csúcsgép között kb. 20x-os sebesség különbség lehet. A látványkülönbség - nem is beszélva a hangzásküélönbségrõl - azonban még a legnagyobb jóindulattal sincs még csak megközelítõleg sem ekkora...
Tehát: átbasztak mindannyiunkat. Mégis megvesszük, mert lúzerek vagyunk. :DDD
Az Audigy SE ami nekem van (volt!)? Ja, ez vakítás. Ráírják hogy EAX3.0, azt gondolná az ember (aki meg volt elégedve a régi alaplapi cuccával, de az váratlanul leégett mikor nem akart ilyesmire költeni, és alaplap meg procicsere közben épp észrevette hogy az új lapon iszonyat az integrált hang és gyorsan akart venni valamit aminek normális hangja van, de már az alaplapot seszivesen fizette ki 3 napja) azért olcsóbb párezerrel, mert nincs aranycsatija, és nem EAX4-et, hanem 3-at ismer és kicsit minimalistább a gyártása (picit gyengébb hangminõség) Aztán rájön hogy hardveresen semmit nem ismer, csak szoftveresen (update után még 4.0-át is). Pedig 7000FT-ot kértek ezért a szarért, 13-ért meg Audigy 4 OEM-et adnak (ez is zacskós volt). Azért vagyok vele kapcsolatban ilyen lelkes offoló, mert pont 1 órája éggett le az a szar, legalább monst intézek egy zacskós Audigy 4-et vagy legalább rendes Audigy 1-et.
Nincs, a Cloth effekt (zászlóknál) eltünik, és a folyadékok fizikája sem mûködik. A Cellfactor "feltörése" azért volt "botrány", mert egyfelõl ugye elvileg Aegia-only játéknak lett beharangozva, másfelõl meg azért bebizonyosodott, hogy a fizika egy része megy gond nélkül PPU hiányában is, és normális sebességgel.
Van ott kártya nélkül minden, nem? Ahogy én olvastam (nem próbáltam) csak az indításnál le kell tiltani a kártya ellenõrzését és akkor a driverrel mellékelt szoftverrel ugyanazt fizikázza a játék amit kártyával tenne, csak épp a CPU számol. De ez is egy dolog hogy épp a CellFactory demóban 1FPS-t számít (az az 1FPS a 15-bõl levonva azért már majdnem 7% teljesítmény!), a késõbbi játékokban, vagy akár a végleges CellFactoryban is sokkal részletesebben is ki lehet dolgozni a fizikát, ha tényleg bírja a gyorsítókártya, ez a demó épp ennyi számítást igényel. És mellesleg kedves dolog az Ageiától hogy a CPU-n is tudja szoftveresen emulálni ugyanazt amit a PPU-val tesz és most ezt nem arra kellett volna felhasználni hogy hazugnak neezzék õket hanem örülni hogy ha kevés FPS-el is, de tesztelheted otthon kártya nélkül a fizikájukat.