Jol van kicsit koran van meg. Azt hittem a PhysX-re ertetted ezt a GPUs dolgot. Azert nem ertettem az egeszet. Mar latom , hogy a Havocra gondoltal. Mert maskent ertelmetlen lenne amit leirtal. :P
Kicsit lemaradtál :) A Havok motor támogatni fogja azt, hogy a GPU számolja a fizikai motor dolgait, és ehhez a PS3.0-át támogató videókarik már képesek lesznek az nVidia szerint (tehát Gf6600+). A lehetõség tehát az, hogy PhysX PPU + PhysX fizikai motor vagy Havok motor + GPU által számolt fizika. A Havok egyelõre nem támogatja a PhysX-et, a két rendszer egymás konkurense.
Ez így van. De ha hozzávágnak +1 cpu-t meg egy kis +memcsit a fizikának dedikálva akkor gyorsan le van rendezve a dolog. Az egyértelmû hogy ez nem a jelen vga kártyáival fog ütni. De a köv generációval (vagy a rá következõvel) már megoldható. Meg hát ha az ait/nvidia azt mondja hogy holnaptól ez szabvány akkor az az is lesz :D
A probléma csak az, hogy a GPU-nak lenne más dolga is, nevezetesen a videómegjelenítést. Szép, hogy képes átvenni a fizikai számításokat a CPU-tól, de mi értelme ennek, ha az az ára, hogy a videókártyának kevesebb framet tud kinyomni magából...
300 dolcsi?? Akkor már a havok motor! Az lagalább a gpu-ra támaszkodik. 2 részre szakad ez a szegmens is jön majd a havok vs ageia vita. Remélem verseny is lehet belõle, bár ha a vga gyártók ezt a megoldást a gpu-val oldják meg akkor szerintem hamar eldõl a dolog.
Kíváncsi vagyok mi lesz a következõ, amit hardveresíteni fognak. Játékban már csak az AI maradt. Képzelem, ahogy a sok csóringer ideges lesz, mert az occsó AI kari miatt a botok hülyék lesznek mint a föld
Gyorsabb lesz, mert a procinak több ideje marad más feladatokra, nem kell a fizikai részt is számolnia. Persze nem fog az FPS 100-ról 180-ra felugrani, azért a videokártya felelõs. Csak míg pl. a Karma motor egyszerre csak 10 test esését tudta számolni, egy ilyen lehet, hogy akár egyszerre több százat, vagy akár ezret is képes. Pl. játékban kirobbantasz egy téglafalat, akkor minden egyes tégladarab valós fizikával fog szerte repülni úgy, hogy nem fog a proci meggebedni.
fizikai modellel kapcsolatos számítások hardveres gyorsítására szakosodott ebbol arra kovetkeztetek, hogy nem a megjelenitest szamolja (mint a grafikus kartya) hanem az adott software fizikajat, tehat nem +1 videokartyaval er fel
Marmint arra ertettem, hogy idaig a 2005os kiottlott kiadas datuma ota.
Ez mar eleg regi Borg, legalabbis mar regen fejleszteni kezdtek. Jo sokk cikk is megjelent mar vele kapcsoltaban, viszont, mar jo egy eve igertek a piacra keruleset. Azota sincs semmi nagy hir. Ebben a forumban kezdtuk anno a kivesezeset. Olvasd el ha erdekel komolyabban a tema.
Na, kiváncsi leszek mit hoznak ki ezekbõl 1 év alatt :) Fõleg úgy, hogy a Havok Engine "nem élvezi" ennek a támogatását...
A Game Developer Conference alkalmából az Ageia nemcsak PhysX szoftverfejlesztõ-csomagja legújabb változatával állt elõ, hanem az eddig csupán a híroldalakon látható PhysX fizikai processzort (Physics Processing Unit, PPU) is bejelentette.
A bõvítõkártya elsõként az Egyesült Államokban rendelhetõ a Dell, az Alienware és a Falcon Northwest játékosoknak szánt konfigurációival együtt, e gyártók közül az Alienware már jelezte, hogy áprilistól Európában is értékesít PhysX kártyával Area-51 és Aurora 7500 rendszereket. Az Asus és a BFG által gyártott fizikai gyorsítók önállóan májusban kerülnek forgalomba, nettó áruk várhatóan 300 dollár körül alakul.
A PCI csatolófelületû kártyán 128 MB 128 bites GDDR3 memória található a PPU társaságában, a hardver külön tápellátást is igényel. A PhysX PPU a fizikai modellel kapcsolatos számítások hardveres gyorsítására szakosodott; használatának feltétele a PhysX fizikai motorjának alkalmazása a játékban, így például a konkurens Havok eljárásait használó programok nem tudják kiaknázni a PPU képességeit. Az Ageia bejelentése szerint hatvannál több fejlesztõ mintegy száz játéka fogja támogatni ebben az évben a PhysX fizikai processzort. - PH