Az igen. Szerintem érdemes először vizes csiszolóval nekiesni, és csak a legvégén polírozni. 1500-as vizessel nekiállsz csiszolgatni, óvatosan, aztán 3000-es, és közben ellenőrizgeted, hogy mivan. Jó lenne látni a karcolást, hogy biztosan csak a lakk sérült, vagy esetleg már a színben is ott a karc, mert ha utóbbi, akkor kár polírozgatni. Ha csak a lakk sérült akkor vagy durva polír aztán vmi finomabb, vagy finom vizes csiszoló és utána finomabb polír. De nem vagyok szaki, nekem ez a módszer vált be idáig. MIndenesetre részvétem, az én napomat is elbaszta volna az biztos. Sajnos ilyen világban élünk, pontosabban ilyen emberek között. :(
Nem hiszem, mert elég mély, igaz nem is nagyon értek a fényezéshez meg az ilyesmihez, minden esetre megpróbálom majd otthon kipolírozni belőle, nincs mit veszíteni.
Polír nem szedi ki? Lehet kevertetni erős polírpasztát is,szerintem bármelyik autófesték boltban. Csak úgy kell kérni,hogy durva fényezés utáni polírpasztát akarsz. 1 dl bőven elég,annyival én átpolíroztam az előző autómat.
Durva :S Én is ma vettem észre h van egy karcolás bal hátsó c oszlopon, nem durva annyira mint a tied, meg nem is annyira tűnik fel a kocsim színe miatt.
Arra jó, hogy most fényeztethetem le a hátsó ajtót és a sárhányót...:P de egyelőre nem fogom, mert ide nem érdemes úgy látom. Ezek állatok nem emberek, de remélem több boldogsága nem is lesz az életbe. Utoljára szerkesztette: bboyatty, 2015.04.26. 17:25:19
Na hát valaki meghallhatta, hogy a múltkor dicsekedtem, hogy az én autómat még nem rongálták meg, ma reggel vettem észre, hogy valaki összekarmolta a bal hátsó ajtót és a sárhányó felett is. Ahogy figyeltem csak a lakk jött fel de teljesen elbaszta a mai napom.
Üdv Szeretnék egy kis segítséget kérni hátha tud rá valaki választ adni:
Opel Astra G kormánymű lóg? tengelyrányban mit lehet vele kezdeni? Lehet e rállítani? Még egy érdekesség csak bal oldalon jelenkezik, (gömbfej, axiálcsukló szilentek stabkar és szilentm toronycsapágy és szilent cserélve)
Nekem sincs nagy hangcucc az autóba, hely volna pedig de valahogy kinőttem már abból a korszakból, hogy mélyládát építsek be, meg vagyok elégedve a gyári 10 hangszórós rendszerrel, egy nagyon alap Pioneer rádióval, ami annyiból áll, hogy radió, usb, meg aux és usb-n keresztül támogatja az androidot de teljesen jó, ez volt akciós Media Markt, 19-volt 3 éves garanciával. Láttam én 40-50 meg 100 ezrekért is rádiót de semmi értelmét nem látom, annyit nem autókázok, hogy kihasználjam.
Nekem most fém szelepsapka van, de ne mond el senkinek! :D
Atty: Maradjon is így. A merciből még a rádiót is kilopták, akkoriban egy igen komoly kenwood rádió volt benne, értéke valahol 100-120e ft között mozgott, hát túl sokáig nem volt benne. És ilyenkor nem elég baj hogy a rádiót kilopják, betörték az oldalüveget, letépték az A oszlop bőr borítását, és szétfeszítették a középkonzolt, nem tudom mennyire láttszik a képen:
Nem emlékszem mennyi volt az üveg+a csere, de nem volt két fillér, + a rádió, és már nem lett olyan mint volt. Az A oszlop borítás nem sérült, visszakerült a helyére, középkonzol úgy maradt, az üveg cserélve lett, persze színezett üveg, ami a coupe-nál még drágább, ráadásul nem tudták normálisan beállítani, így nem szigetelt jól. Rádió pótolva lett. Az opelbe már csak egy olcsóbb rádiót raktam, pedig van itthon egy jobb, de ezért kár belerakni, mert erre legalább nem gerjednek úgy rá. Na nem mintha sokkal jobbnak lenne értelme a gyári hangszórók mellett. :)
Amúgy mi sem lakunk olyan rossz környéken 3. kerület széle. Szerencsére pár éve elég sok térfigyelő kamerát telepítettek, így ezeknek a tetveknek a nagy része tovább állt, főként a pók utcai lakótelepre.
A galambok itt is ügyködnek...de hát ez van, kifigyeltem, hogy hová nem kell parkolni és oda nem állok, rádió előlapot sose hagyom fent, b oszloptól hátra teljesen le van sötétítve az ablak de amúgy sem szoktunk semmit szem előtt hagyni.
Merre laksz Csepelen? Én a Szent Imre tér környékén.
Én is Csepelen lakom, viszont tőlünk már loptak kocsiból, brifkót (ez mondjuk apám hibája volt nem kellett volna bent hagynia (5 percre hagyta úgy a kocsit)), meg autórádiót is.
Nekem a madarakkal lesz csak problémám, legalábbis remélem.
Mindegy,már nem izgat. Megcsinálom valamelyik hétvégén és annyi. Úgy sem lesz meg az aki csinálta,annyi nincs egyik ilyen emberben sem.
Szerencsémre még soha semmit nem rongáltak vagy loptak le az autóról, le is kopogom, pedig Csepelen azért lát az ember egy-két sötét alakot, igaz nem a mélyébe lakok, nem rossz környék ez sőt, egész jónak mondanám.
Rohadjon meg az összes ilyen szemétláda, aki abban leli boldogságát, hogy rongál, de ahogy Norbi is mondta, balkáni népség soktól mást nem is vár el az ember.
Fém szelepsapka még az előző Omegámon volt....2 napot bírt. :D Ilyenkor jó messze állok a szemétkupactól,ugyanis pár hete egyik haveromnak újpesten lomtalanítás alatt le lopták a katalizátorát. Platina van benne,az meg sokat ér. Utoljára szerkesztette: Willi Betz, 2015.04.22. 13:50:48
Az se sokkal jobb, én is utálom amikor lomtalanításkor itt ez a sok barna bőrű -persze az a fajta aki nem az idén barnult le- és túrják szét a szemétkupacokat, aminek eredménye hogy a 10m átmérőjű kupacból lesz egy 30-40 átmérőjű okádék, de mégse fordul meg a fejemben hogy megdobálom tojással, pláne úgy nem hogy ott állnak az autók. Meg amúgy is drága a tojás. :D
A lopkodós dologban meg kár az értelmet keresni, a mergáról a csillagot is folyton letörték. Letörve semmit nem ér, tehát vagy csak gyűjti az ilyen ereklyéket, vagy csak rongálni akar, bár utóbbit kétlem. Cserébe egy új gyári csillag akkoriban is ilyen 8-10e ft környékén mozgott a jó öreg c124-hez. :) A fém szelepsapkákat meg se említem, azt mondjuk a taknyosok lopkodják. Utoljára szerkesztette: Norby646, 2015.04.22. 12:51:28
Szerintem a guberálókat akarta megdobálni (lomtalanítás van nálunk),csak így sikerült. Magasnyomásúval és kefével alig bírtam leszedni. Mindenesetre nyáron lesz dolgom,ismét. Így vigyázzon az ember a tulajdonára. Antennát mindkét autónkról lelopták,csak tudnám mi a faszt csinál vele,eladni nem lehet,mert kb 500Ft-ot ér,remélem saját magának dugdossa fel. A fehér részeken a festék is feljött. Utoljára szerkesztette: Willi Betz, 2015.04.22. 11:53:17
Az kurva jó. Biztos vmi szaros hülye gyerek jó viccnek gondolta. Nekem a múltkor az antennát lopták le... Anno a mercit kulccsal húzták meg, meg a kipufogójába tömték az üres cigis dobozt. Ez van, balkáni nép.
Szerk.: A képen nem nagyon látom, nem csak a lakkot baszta össze? Utoljára szerkesztette: Norby646, 2015.04.22. 11:49:40
Köszönöm! :) Sütőbe? Csak az asszony meg ne lássa. Nem lesz utána hígítószaga a csirkének? :D
Először Dunakeszin találtam rá erre a lakkra egy háztartási vegyes boltban. Azóta sajnos ott már nem árulnak,de az előbbi linken lehet venni,picivel drágább mint a "hagyományos" lakk ~2000ft egy flakon,de kiváló és gyorsan szárad. Természetesen a teljes kikeményedés 24 óra,sőt inkább 48. Fél óra múlva porszáraznak mondható a felülete fújás után.
HB Body 496 a márkája,ez egy 2K-s karcálló lakk.Totallux kft.. 2011 Budakalász, Kék Duna u. 2916/6hrsz. Én most kivételes úgy csináltam,hogy 24 óra elteltével,beraktam 50 fokra másfél órára a sütőbe a teljesen kész tükröt. Kikeményedett rendesen. Egyébként pedig napon szoktam szárítani kb fél napot. Utoljára szerkesztette: Willi Betz, 2015.04.21. 10:52:05
Értem, köszi. És mi a márkája a lakknak, vagy hol veszed? Amúgy tényleg szép lett, a lakk kikeményedett rendesen, nem volt vele gond? Én idáig két féle lakkot próbáltam az egyik a motip féle volt, a másik meg azt hiszem maestro lakk, ami nem keményedett ki egyszer sem, az előbbit az autóra fújtam, polír nélkül nem lett volna fényes, ráadásul mostanra teljesen tropára ment. Sajnos dolgoztam egy helyen ahol a munka mellett nem volt időm (kedvem se) elvinni a kocsit lemosni úgy, ahogy szoktam (ez általában kb 2-2.5 órát szokott igénybe venni), így elvittem a gépi mosóba (nem vagyok rá büszke), mert már nagyon retkes volt az autó. Hát most a javított felületek úgy néznek ki, mint ha lekezeltem volna egy kis drótkefével, ellenben a gyári lakknak "semmi" baja. Na most ezt, a rozsdával együtt szinte biztos hogy egy fényezővel fogom megcsináltatni, de ettől függetlenül jó lenne vmi bevált lakk, ha a jövőben bármire kéne esetleg.
S már tudható,hogy fog kinézni az Astra K. Persze apró eltérések biztos lesznek.
Végeredmény:
Vettem ma egy Turtle Wax tégelyes polír krémet. Az van ráírva,hogy Original. Pozitív csalódás számomra. Eddig csak Sonax és kevert 3M termékeket használtam. De kipróbáltam az autón és csodálatos lett a felület. Ahogy utána olvastam tartalmaz viaszt is,tehát vízlepergető hatása is van. Aztán felbuzudulva ezen átcsiszoltam a tükröt amit hétvégén csináltam vizes 2000-es papírral. Utána átdörzsöltem ezzel a krémel. Gyönyörű lett a végeredmény! Még engem is meglepett :) Utoljára szerkesztette: Willi Betz, 2015.04.20. 10:07:58
Írtam a matricakell-nek fb-n egy üzenetet. Gondolom hétvégén nem kapok majd választ, mást nem nagyon találtam szóval írtam nekik.
Esetleg nem tud valaki BP-n egy helyet ahol matricákat nyomtatnak? Vagyis igazából körbevágnak, fehérben valami ilyesmire gondoltam, persze nem pont ezt. Az volna a lényeg, hogy ne online, meg postázós úton kelljen rendelni, hanem bemegyek, egy pendrive-on elviszem amit szeretnék és ott helyben meg is csináljak.
Azt a mindenit de kéne...:P de elég volna ha csak a motrot lógatnám át az enyémbe.:P
Megvan az új gumi, 1-1-be ment a csere, Goodyear eagle nct5-ös gumikat kapott a járgány, 205=50 r17-es méretben. most lényegesen több a hely. Állapotra jobbak az "új" gumik, ha minden igaz akkor 2013 február 6-tól kezték el forgalmazni ezeket a gumikat, tehát legrosszabb esetben is max ~2 évesek, és ~7mm környéke a profilmélység bár nem mértem meg. Amúgy a régi gumi elöl is beleért a sárvédőbe, tehát mindenképp cserélni kellett volna.
Az igen 1,0 3 hengerrel.. ejj.....igazi sikermodell lesz... miért nem lehet egy olyan motorcsaládot csinálni mit a Mazda Skyactiv, a végére csak tönkre teszik ez a márkát is...:/
A Monza stílusjegyeit fogja viselni és csak turbó motorok lesznek,kihal a szívó motor belőle. Az OPC is már csak 1.6 Turbo lesz,280 lóerő feletti teljesítménnyel. Az alap motor állítólag 1.0 Turbo 3 henger 110 lóerővel. Utoljára szerkesztette: Willi Betz, 2015.04.15. 21:09:04
Fel raktam én is a nyári kerekeket. Fura,könnyebben tudtam tekerni ezekkel a kormányt mint a keskenyebb és kisebb téliekkel.
Nincs semmi baja,olyan simán jár a motorja,hogy V6-t még nem láttam ilyen csendesen járni. Hibátlan kocsi,a vezetőoldali ülés nincs kifényesedve,se megrepedezve. Bontva lesz,az ajtókárpitok az enyémbe vándorolnak majd át valószínűleg. Ehhez képest az enyém elbújhat,pedig annak sincs semmi különösebb baja,csak ha közelről nézem. Utoljára szerkesztette: Willi Betz, 2015.04.09. 10:15:03
Ne már... Mi baja van, hogy bontva lesz már ha bontva lesz? Amúgy nagyon szép kívül belül egyaránt.
Más... Voltam reggel a gumisnál, azt mondta szombaton menjek vissza addigra valószínűleg lesz 205/50 r17-es gumija és átszereli nekem. Korrekt a srác, persze csak akkor kell ha vmi normális, a mostanihoz hasonló gumit tud adni. Sajnálom azért ezeket a gumikat, mert rohadt jók, tapadnak mint a franc, meg jól is néznek ki, de hát nem tudok mit csinálni. Utoljára szerkesztette: Norby646, 2015.04.09. 10:06:39
Amúgy sztem 205/50 r17-et fogok mondani hogy nekem az kell, azzal biztosabb a dolog, meg pontosabb is. 100-nál 0.3-et csalna vele az óra, ráadásul szélességben is nyernék egy centit, átmérőben pedig 2-t. Sztem az a tuti.
Hááát sanszos, hogy beleérne a sárvédőívbe... :DD
385/15 te jó ég... A kaminonok pótkocsiján van 385 széles gumi. :D