Na ezt jó hallani! Köszi srácok, holnap berobogok a gumishoz és addig nem jövök el amíg egy /45-9s gumit nem ad nekem. :)
Sejtettem,hogy gond lesz a magas oldalfalu gumi. /45-t tegyél rá,úgy jó lesz. Omegánál is a 17"-hoz /45-ös gumik vannak,igaz 235/45,de ez esetben mindegy. Jól mondod,C Vectránál van a /50-es gumi.
Nekem 205/55 R16-al, kis gyári ültetéssel sem találkoztam ilyen problémával, igaz az első kereknél nem marad sok hely amikor teljesen be van törve a kormány de nem ér bele így sem a kaszniba. Sokat nem tudok hozzátenni ehhez a dologhoz, csak nem értem, ha annyira kevés a különbség akkor nekem miért nem ér bele.
Na némi használat után, sajnos a félelmem beigazolódott a kerekekkel kapcsolatban. El kellett vinnem pár szerszámot meg mindenféle szart valahova, közbe édesanyám illetve a barátnőm is velem utazott, hát természetesen a huplikon beleért a kasztni a gumiba, legalábbis egy halvány szürke vonalat láttam a bal oldali gumi egy viszonylag kis részén. Ez így nem jó, nem maradhat így, vmit javítani kell a dolgon, mert bár nem zöldséges autónak használom de ritkán előfordulhat hogy nagyobb súly van az autóban. Így "laikusan" a következő lehetőségek ugrottak be: rugók+esetleg lengéscsillapítók cseréje erősebbre/keményebbre, gumik cseréje /45-ösre mert most /50-es, ezzel picit több mint 2 centit nyernék átmérőben. Esetleg a kasztnival valamit kezdeni bár az már igen zsebbenyúlós történet, meg nem is túl szimpatikus. A helyzet az hogy a 16-ossal sem lennék sokkal előrébb mert egy átlag 16-os felni szintén 7" széles ahogy a mostani 17-es is, és az átmérőre pedig a teljes kereket nézve váltómérettel (205/55) csak 1-1.5 centivel kissebb.
Sosem voltam jó matekos tehát ha rosszul számolom ne alázzatok le.
205/55 tehát a 205-nek az 55 százaléka az 112.75, azaz 112.75*2 + 16*2.54=63,18cm 215/50 tehát a 215-nek az 50 százaléka az 107.5, azaz 107.5*2 + 17*2.54=64.68cm Ugyanez /45-ös gumival így nézne ki: 215-nek a 45%-a 9.675, --> 9.675*2 + 17*2,54=62.53cm
Magyarul a /45-el még a 16-osnál is kisebb lenne a kerék átmérője a peres gumi miatt. Na most a hivatalos váltóméretek így vannak: 195/65 r15, 205/55 r16 illetve 215/45 r17. A gumis győzködött hogy /50 a váltóméret, de sztem az a c vectrának annyi. Na most az átmérő a /50-essel is jó eltérés szempontjából (2% a 195/65 r15-höz képest) de baszhatom ha ráül az autó és ne adj isten kivágja a gumit. Hú gyerekek de bonyolult ez, csak akkor azt tudnám hogy mások hogy a faszomba közlekednek vele, akár itthon is, akár több személlyel esetleg cuccokkal együtt. És akkor azt még hozzá kell tennem hogy ez et41 és 7" széles, míg a felnik többsége ebben a méretben inkább et39 vagy az alatti (pl et35) és sok esetben még szélesebb is pl 7.5", ami abból a szempontból érdekes hogy nő/csökken a nyomtáv.
Biztos jó lesz. Egyik legjobb ár/érték arányú gumi.
Helló, na végül Hankook gumira esett a választás, Kinergy eco, 19.000 volt darabaja. Jövő hónapba megkapja a másik szettet és akkor remélhetőleg egy darabig nem lesz vele bajom.
Igen,de kicsi esélyt látok rá,hogy meglépjék. Marad az Insignia a legnagyobb.
10:00 Megnyitó Nevezés a FritzenFest versenyekre – regisztrációs sátrunknál a nevezések leadása Hangnyomás verseny – regisztráció a hangnyomásra és kipufogó mérésre, mérések kezdése. A mérésben partnerünk az Olcsohifi
11:00 Felni kitartó verseny – aki a legtovább tartja ki a felnit értékes díjat kap. Külön férfi, női és gyerek kategória. A verseny után eredményhirdetés.
12:00 Hangnyomás verseny közvetítése
13:00 Autós limbó - a legalacsonyabb autónak értékes díjat adunk. Utána eredményhirdetés.
14:30 Szépségverseny és Különleges Kiegészítő nevezés lezárása, megtekintése, autók, motorok felvonulása
17:00 Szépségverseny, Különleges Kiegészítő verseny eredményhirdetés
18:00 Kapuzárás
A tököli reptéren, velünk egy időben a következő programok lesznek, amire a mi belépőnk mind érvényes! :-) > Drifted Országos Bajnokság: Pro / SemiPro / Street kategóriákban > Új Gyorsulási Futam OB - 201m > King Of Europe Street legal és Queen Of Europe > Limitált Drift taxi ~ Drift Show > Gymkhana Show ------------------- BELÉPŐK, NEVEZÉSI DÍJAK:
Biztos lehet kapni. A műanyagokra Cif és kiskefét használok,gyönyörűen le lehet vele takarítani,a barázdák közül is kijön a kosz. Öveket is szoktam,azt szivaccsal és Vanish mosószappanal szoktam bedörzsölni aztán vizes ronggyal áttörlöm.
Hát igen az a gond hogy a gép nélkül nincs mivel kiszívni a koszos habos akármilyenes vizet. Lehet egyszer beruházok egyre, biztos kapni használtan is vmi működőt jópízért. :)
Bőrt azt ápolni is kell,hogy ne csúnyuljon meg. Nekem lett volna lehetőségem a sajátomba bőrt venni,fillérekért,de inkább nem hoztam el. Meg vagyok elégedve a plüssel. Évente egyszer kitakarítom és tökéletes. :)
Az nagyon jó, bár ahogy elnézem elég jó árakon adtok mindent. Ilyenetek amúgy szokott lenni? Ha igen mennyi az annyi? :) 1x-2x segítettél innentől kezdve véged van. :D
Azért az nem kevés,mármint az olaj mennyiség amit megevett. Szerintem próbáld ki a GM-et. Viszonylag olcsó is,nekem pozitív csalódás volt. Most mindkét Opelben GM olaj van és egyik se kajálja. A Castrolt pedig mindkettő ette,kb 6000kmnél kellett egy litert rátölteni mindkettőnél. Omegában 245.000km van az Astrában pedig 130.000,bár utóbbi az több sebből vérző jószág,sajna nem túl jó az 1.9-es Fiat dízel....
Hát mind1 azért majd utánanézek még. A gm olajon agyalok, castrollal különösebb gondom nincs, de ~12000km alatt 1.5l-ert öntöttem rá. Hát nem tudom ez mennyire mondható rossznak, 275000km van az autóban.
Nincs kizárva. Omegánál a Sport felszereltéghez hozzá tartozik a hátsó hűtött féktárcsa és a keményebb rugók és - kombinál - a hagyományos lengéscsillapító,meg a 17"-os 5 "tört" ágú felni,amit múlkor linkeltem.
Ha a Castrol bevált eddig akkor használd azt. Az enyém speciel eszi a Castrolt,igaz az 5w40. Én most GM 10w40-t használok,ezt nem fogyasztja egyáltalán. Gátló csere az nem túl egyszerű,légkulcs és csavarlazító kell hozzá :)
Jó volna tudni nekem milyen rugó van alatta, mert az biztos, hogy az átlagtól alacsonyabb az autó és kicsit keményebb is. Vajon köze van a "sport" feliratnak ehhez?
Na látod erre nem is figyeltem. Majd megnézem később, de úgyis cserések ezek előbb utóbb, és én még nem cseréltem rajta mióta megvan, az előző tulaj meg kitudja... Ültetni nem nagyon akarom, elég ha keményebb kicsit, na majd meglátom. Amúgy a hátsó lengéscsillapítók cseréje elvileg nem olyan vészes házilag, nem? Elég vállalkozó kedvű vagyok ilyen téren, és már nem kevés pénzt megspóroltam így, persze azért mindent nem vállalok be.
Kicsit más amire gondoltam még, hogy lassan csinálom az olajcserét, de megfordult a fejemben, hogy az olaj teknőt le kéne szedni, és megpucolászni az egészet, főleg ott ahol az előszűrő van. Ehhez kapcsolódóan még annyit kérdeznék, hogy milyen motorolajat ajánlasz? Idáig castrol magnatec-et használtam (10w40), nem tudom van-e értelme váltani, és ha igen akkor milyenre? Utoljára szerkesztette: Norby646, 2015.03.29. 15:49:18
Vagy vadászol hozzá Irmscher rugókat,azok keményebbek,de 3 cm körül ültetnek is,legalábbis Omegánál 3 cm,viszont nem vese kirázós élmény. Abban nem vagyok biztos,hogy a V6 Vectrának más lenne a rugója,de elképzelhető,hogy keményebb. Utoljára szerkesztette: Willi Betz, 2015.03.29. 15:08:47
Elég ha újakat veszel. Gondolom ha megnyomkodod a hátulját leng egy darabig és nem áll vissza az eredeti magasságra azonnal.
Hát nem vagyok szaki de sztem az első rúgókon gondolom a hátuljánál. Kicsit szeretném csak, hogy keményebb legyen, nem hiszem, hogy ez szétrázná az autót. Utoljára szerkesztette: Norby646, 2015.03.29. 14:09:24
Azt lehet tudni a b vectrába hátul milyen lengéscsillapítók vannak? Amennyire próbálgattam nem ér bele a hátsó kerék a sárvédőívbe, de azért más amikor rámegy vmire az ember úgy hogy van cucc az autóba, esetleg több utas. Nyugodtabb lennék ha kicsit keményebb lenne a hátsó felfüggesztés, tényleg csak kicsit, hogy ne liftezzen annyit a hátulja. Mi a teendőm ilyen esetben? Lengéscsillapítóval lehet vmit kezdeni, illetve ha igen akkor az önmagában elég? Vagy cserélni kell? Ez amúgy az új kerekek nélkül is már megfordult a fejembe, de most még fontosabb lenne. Nem ültetni akarom, isten ments csak azt, hogy kcsit kevésbé mozogjon a hátulja vertikálisan. :D
Én 2007-ben használtam akkor új Passat 2.0 tdi-t dsg váltósat,szerencsére egy évig. Fúú mindenki isteníti a dsg-t...hát szerintem egy kalap szar,legalábbis az az volt. A 170 lóerőt nem lehetett egyáltalán érezni. Elindulásnál gázt adtam és fél órát gondolkodott,hogy mit is kell akkor csinálni. :D Ilyet a 100 éves Hydramatic se csinál,ami a mostani kocsiban van. A motorról meg inkább nem nyilatkozom,azóta rájöttek,hogy a 2.0 pdtdi egy trágyadomb motor. :)
Csalódottan... :D Amúgy megértem. Hát ezt nem tudtam, én se jampiskodnék az 1.6-os vectrával az biztos. :D Mondjuk én a váltótól nem tartok de ez nem automata, viszont a vezérléstől én is fosok, főleg hogy fogalmam sincs milyen állapotban van, mert nem látom, és ahhoz hogy lássam az ékszíjjat is le kéne szedni ahogy elnéztem. Én amúgy szerettem az automata-t de én úgy vagyok vele hogy nagyobb autókba szívesebben vezetnék automata-t a feeling miatt, kisebbekbe viszont inkább kézi, ilyen pl a vectra is de egy omegát már inkább az automatával képzelek el. A merci automata volt, ráadásul egy iszonyatosan jó automata, imádtam, nem rángatott, gyors volt, pontos volt, ellenben ültem ilyen újabb citroen egyterűben, ami szintén automata volt és vmi borzalmas volt, még utasként is. Utoljára szerkesztette: Norby646, 2015.03.28. 16:29:44
Meg nem bízom annyira az autómban,hogy gyorsulgassak vele. Szétugrik a váltó,vagy átugrik/szakad a vezérműszíj aztán hogy jövök haza?! :D Meg 1700kg a kombi és mellette 145 lóerő,tehát nem egy erőmű,plusz ott van a lomha automata váltó is. Utcán használható normálisan,csak ilyen helyre nem való,kb az 1.4 8 szelepes Astrákat tudtam volna megverni,vagy azokat se :D
Áhh,enyémmel nem lehet. 2.2 16V automata,jó ha 20 mp körül tudta volna le a 402 m-t. :D Ezek,vagyis a fekete 3.0 V6 automata 15.9 volt a legjobb ideje,volt egy kézi váltós annak 15.6 lett a legjobb. Ilyen helyre karcsu a 210 lóerő,meg manapság egyébként se számít soknak. Lassan 1.2 turbóból kihozzák ezt a teljesítményt.
Hát ahogy elnézem nagy tömeg nem volt. :) Te nem gyorsultál? :D Milyen omegád van?
Nagyon fújt a szél szóval én 8-tól délig bírtam,közben pedig be voltam öltözve mint egy eszkimó. :D Most érzem is,hogy megfújt,elkezdett fájni a fejem.... Utoljára szerkesztette: Willi Betz, 2015.03.28. 13:53:44
Titánok harca :) MV6 vs. MV6
Ez nagyon jól hangzik, köszi szépen! :)
Hát erre a talira sajnos én se tudok menni, remélem a következő összejön. :)
Jah,polírpaszta téma. Újpesten a víztoronynál van egy festékes. Ott lehet kevertetni polírpasztát. Asszem decije 1000ft körül van,nos én 2 deciből átpolíroztam még az előző autómat,szóval sokra elég :) Annyi,hogy vizes szivaccsal célszerűbb használni,mert jobban kezelhető és hatékonyabb is.
Ez igaz, de ma jó termés volt, ment a locsogás, asszony nem volt, így maradt idő a fontos dolgokra is.
Értem, gyorsulni nem sok értelme volna az én szekeremmel, de biztos látnák pár szép autót. Máskor majd ha van ilyen itt Pesten és környékén írd már be egy 2 nappal előbb, elmennék már én is valami találkozóra...:P
Holnap Kiskunlacházán Opel találkozó is lesz nem csak gyorsulás. Szóval ha van kedv akkor lehet jönni. 2500Ft a belépő és az Opeleknek 1000Ft korlátlan menet a pályán.
Modell boltban (ne röhög,tényleg) :D Váci útról nyílik az az utca - most nem jut eszembe a beve - van a sarkán egy benzinkút és a benzinkút mellett van a bolt.
Atty: Úgy legyen, azért majd dobj képet ha kész lesz, akárhogy is döntesz.
Pólírpasztát jó áro nem tud valaki amúgy? :) Édesapám németből hozott ilyen kis kiszerelésű polír cuccot, abban van egy kicsi tubusos polírpaszta illetve egy másik kis tubusos talán viaszos valami hogy azzal még 1x átkenegesd+ pár hozzá való apróság, de ilyen 12-13 euro körül mozog.
Most nekem is szürke a közép konzol, szóval az a gumi borítás nincs rajta, azzal nem lenne gond. Most jön úgyis az ünnep, így időm lesz, addig eldöntöm melyik verzió lesz a bejövős de valamelyiket jó lenne összehozni.
Azt a gumiréteget mindegyiknél használták,Astra G-n is. Omegánál pl az ajtókárpit műanyagja is azzal van bevonva,meg a klíma vezérlő panel gombjai,ami ennyi idősen lekopik,mindenki vadássza a hibátlanokat. Az ajtókat két éve csináltam meg Plastidip-el. De nyáron szerintem megint fog kelleni,kezd lehámla ott ahova kevés jutott. Itt mindenen van gumiréteg,kivéve a rádiót:
Carbonnal van bevonva a motorháztető és ő van kiakadva az m logós nem "m" bmw-n. :D Viccet félretéve neked kell hogy tettszen, ha úgy érzed hogy a carbon jól mutatna akkor do it, . Amúgy lefesteni elég szívás volt mert vmi puha gumiszerű réteg is volt a műanyagon amire nem számítottam, hát ugye arra festeni nem igazán lehet, leszedni meg egy felejthetetlen élmény.
Lehet nézted már, gyorsba ezt találtam:
Ismerősöm astra g cabrio-ján a középkonzol a kocsi színére (fekete) van lefújva és le van lakkozva, faszán mutat.
Faberakástól a hideg futkos a hátamon. Viszont fóliám már van, 3d és én eddig elég jól bírtam vele dolgozni, még a télen valamikor vettem egy 1,5m x 1m-es darabot 3000-ért, ugyanis történt egy olyan, hogy a szél elvitte a bal tükörborítást ami ugye karbonozva volt és muszáj volt pótolni, találtam is ugyan olyan matricát és most ott pihen kb a 95%. Na de lehet maradok akkor a szürkénél, pedig nem tűnt rossz ötletnek de belegondolva tényleg kicsit túlzás lenne, sokszor a motorháztetőt is annak érzem.
Visszatérve az Irmscher dologhoz, kis köze van az autónak hozzá, a szárny és a felnik, az is valami. Valahonnan szereznem kell egy Irmscher logót...
Facebook-on Opel adok-veszek csoportban folyton felbukkan Vectrához fabetétes középkonzol,pár ezer ft-ért. Mondjuk én nem vagyok híve a fényes lakkú fának,de Vecibe nem volt más.
1.6-hoz is lehetett kérni ilyen gyári kiegészítőket. De akkor én mit mondjak? Steinmetz szárny van,Irmscher rugók és Irmscher feliratos rendszámkeret :D
Értem, hát van benne valami. Amúgy köszi igyekszem! :)
Hát az alap fekete műanyagtól mindenképp szebb, én ezüstre fújtam és matt lakkot kapott, be is linkeltem ide milyen lett. Sztem a karbon jobban nézne ki, bár nekem úgy jönne be a legjobban a karbon ha lakkozva lenne. Na úgy nagyon baba lenne! Nekem fával is tettszene, vmi sötétebb fa, pl.:
Kapni ebay meg egyéb helyeken ilyesmit, vagy akár a gyári "ezüst" színűt is, az is jó, hát attól függ mennyit szánnál rá. Én írtam anno egy vtn fóliás ürgének, hogy mennyiért csinálná meg csak a közép konzolt, a 25e-s árajánlattól megjött a kedvem a házi tuninghoz... :D
Ha sima 3d vagy 4d carbon te magad akarod bevonni, akkor ügyeskedni kell, én 3d fóliát használtam már, megszenvedtem vele pedig elvileg egyszerű. :D Ha meg megcsináltatod valakivel akkor meg többe fog kerülni de valószínüleg szebb lesz, bár lehet hogy ráérzel egyből és faszán megcsinálod. Asszem 600-800ft körül vettem egy 50x50cm-es darabot akcióba, hát ettől lehet több kell, de asszem 1 m2 ilyen 2000-3000 között mozog minőségtől/vastagságtól függően, annyit tuti elég.
Most is ezüst, csak már kicsit kopottas. Az Irmscher az már ott megbukik, hogy 1,6 16v, nem akarom ilyen BMW stílusba tolni, hogy 320d de fel van biggyesztve mellé az M logó és még egy M Pack sincs rajta de a logó az ott figyel, én szégyenlem magam helyettük...:P
Inkább fesd ezüstre és matt felületet hagyjál neki. Arra még rá lehet mondani,hogy Irmscher :) Igaz én jobban pártolom a gyári tuningot. Utoljára szerkesztette: Willi Betz, 2015.03.27. 19:13:04
Tavaly szezonkezdésnél rávertem 4 használt conitnental gumit, igaz csak 30 körül jöttek ki szereléssel és szezon végére már féltem, hogy ha megállítanak elveszik a forgalmim, nagyon csúnyán lekoptak. Megfordult a fejembe persze és nem is vetem meg azt aki használtat tesz rá, de most megpróbálnám mennyit megyek el egy szett újjal. Hát annyira sokat nem autókázok, kb havi 2000...mikor, hogy jön. Nem volt rossz alku a tied sem, és tényleg nagyon jól áll neki, használd egészséggel.
Más, szerintetek nagyon ratyi ötlet lenne karbon fóliával bevonni a középkonzolt? Tudom, minden részer gyereknek az van, én nem vagyok az de ahogy nézegettem jól mutatna, kicsit feldobná a belsőt. Utoljára szerkesztette: bboyatty, 2015.03.27. 19:01:45
Uh, ez nagyon komoly kis vas. A mercivel anno átéltem az ültetés okozta örömöket, pedig annak csak az eleje volt egy picit ültetve, de szinte mindenhol leért az alja, kivéve ha átlósan mentem át.
Ez a vectra nagyon baba, bár ahogy elnézem a gumi csak mutatóba van rajta... :DD
bboyatty: Használt nem játtszik? Sztem vmi normálisabb márkával is 45 körül kihoznád kb 3 szezonra a dolgot, bár nem tudom mennyit hajtod a vasat. :) Igaz, új gumi a jó gumi, de ha épp nem fér bele akkor érdemes rajta elgondolkodni. Tavaly a 195/65 téli continental gumit, 36-ba vettem +szerelés, most 60 volt a 4 felni, 40 a gumi, a szerelés és a szelepek grátisz volt, ennyit sikerült alkudni. :D
Az a két téli amit feldobok az még akkorról maradt meg amikor vettük az autót szóval nem kár értük, azért is lettek megtartva, ha baj van akkor egy 2-3 hónapot kihúzok még vele.