"A motorválaszték is változatlan maradt, tehát négy benzinmotor és három dízelmotor közül lehet majd választani az elsõkerék- és összkerék-meghajtással is készülõ kocsinál. Ez az jelenti, hogy a leggyengébb benzines Insigniában egy négyhengeres 115 lóerõs egység, míg a legerõsebben egy 260 lovas V6-os lesz található. Gázolajzabáló kiadások esetén azok kétliteres motorjai 110, 130, illetve 160 lóerõs teljesítményûek lesznek. A négy-, illetve ötajtós Insigniát július 22-én a Londoni Autószalonon láthatja elõször élõben a nagyközönség. Ezeket jövõre egy kombi kiadással egészítheti ki az Amerikában Saturn Auraként megjelenõ kocsitól sokat váró GM."
Szerintem ezek már a GM saját fejlesztései lesznek. Az a gond hogy én már annyira megszoktam a 4X4-et hogy nem hinném vissza akarnék állni a kétkerék meghajtásra, úgyhogy nálam már az összkerekes verzió lenne a nyerõ, de mivel most 204 pacival és 280Nm-el gazdálkodom 4X4 mellett nálam a 260 lovas V6 összkerékkel lenne a nyerõ. Kegyetlen hogy mennyivel gyorsabban lehet(nem csak) kanyarodni egy összkerekessel.
Gondolom azért mert jobban tapad,jobban tud kapaszkodni.
Vagy akár ez is mehetne új Omeganak,még bele is fér a mostani Opel arculatba
Igaz belül lehetne mit faragni rajta,mert enyhénszólva ronda.
Na látom felriadtál és megint kezded a baromságodat a hozzánemértéssel megkeverve! Én ahova szoktam vinni(raly autókat készítenek fel versenyekre, Evo-kat és hasonló kalibrerû versenyautókat) ott nem csak 1 ablakból figyelem mit csinálnak, hanem ott állok az autó mellett és figyelem, beszélgetek a szerelõvel. Ezt csináltam amikor az Opel szervizben szervizeltettem az autót hiába hogy nem lett volna szabad, leszartam. Én fizetek én mondom meg mi lesz külömben viszem az autót máshova. Egyébként vittem is mert szart sem tudnak. A Calibráról meg akkor alkoss véleményt, ha majd nem csak messzirõl ismered, látsz évente kettõt az utcán, azok is olyanok amilyenek....(mint minden autónál)Ülj be egy olyan turbósba vagy 2.5 V6-ba ami rendben van és biztos remegõ lábakkal szálsz ki. Én vinnélek, de letrottyantanád a lábad szárát úgyhogy megkíméllek ettõl. Az enyém nincs tuningolva, gyári, az állapotáról pedig annyit hogy tökéletesen mûködik rajta minden, az összkerék is(csak segítségképpen: az országban 3-4, esetleg 5 olyan turbós összkerekes Calibra van aminek mûködik az összkereke. Egy tuning alapfeltétele pedig a teljes motorgenerál, szóval ne gondold hogy minden tuningolt Calibra szar, sõt. Van egy piros összkerekes turbós magyarországon 300lóerõ minden tökéletes, motorikusan pár ezer kilométer van benne 4.4 alatt futja a 100-as sprintet. Hol vannak ehhez az uj autók? Az olajról meg szerintem váltsál témát mert úgylátom max annyit tudsz róla hogy a motorba kell önteni, de szerintem még azt sem hogy hol azt meg végképp nem hogy milyet igen vagy nem. Minden autóban van olyan ami szét van "ütve", de ebben szerepet játszik az olcsó olaj is(pld. az opel olaj). A kétütemû motoroknál van egy alap dolog: az olaj. Ha jó olajat használsz örökös. Ez igaz a 4T "motoroknál" is.
hát erre azt tudom mondani tölts a te kocsidba amit jónak látsz
én a calibráról nem mondtam semmi rosszat
1 öngyilkosjelölt ismerõsõmnek is volt nem régibe
amúgy meg sztem te nem mernél hozzám beülni wartburgba :D ismerõsõkkel szoktunk régebben rallyzni és ott senki nem merte beválalni a navigátor szerepét
Én úgy tudtam hogy sokan átalakítják a 4x4es calibrákat hátsókerekesre, mert úgy többet kilehet hozni belõle. (azért szerintem az a 4.6 kicsit túlzás. wrx sti imprezzák tudnak ha jólemlékszem 5.4-5.6ot, pedig az egy kicsit komolyabban van összerakva, bár kicsivel gyengébb is, de nemhiszem hogy 20-30 lóerõ 1mp-t jelentene)
Nincs ilyen hogy valaki átalakítaná hátsókerekesre. Én ugyan nem ismerem a srácot akié a Calibra(telefonon szoktunk beszélni ott már beszéltünk errõl is), de más Calibrás ismerõsömmel is szóbakerült már, olyannal beszéltünk róla akinek szintén gyári teljesítményû turbós Calibrája van és vitte a srác egy próbakörre. Engem a beszámolója meggyõzött. Meg más források is vannak amik miatt elhiszem a 4.6-ot. Ez van. Megeszik egy Imprezát. Azt meg egyébként szerintem nem lehet "kiátlagoloni" hogy hány lóerõ mennyi mp.-et hoz gyorsulásban. De itt egy másik magyar turbós ami szintén 300 lovas, a srác így ír róla:" Néhány szó az autóról... A fenti adatokból már egyértelmûen kitûnik, hogy nem egy átlag autóról van szó. Immáron 4 éve egy tulajdonos kezében lévõ autó fokozatosan, de annál biztosabban érte el mai állapotát. Mivel kedves ismerõsömrõl van szó, ezért néhány alkalommal ültem már ebben a Calibrában - már amikor éppen benne van az anyósülés :-) Talán elég annyit mondani, olyan mint amikor repülõvel száll fel az ember. 4x4-es hajtásnak hála a 100-ra gyorsulás megdöbbentõen rövid idõ alatt történik és a 3.dik fokozat is alig hoz "gyengülést". Szerintem ez az az élmény ami mosolyt csal bárki arcára. Ezek után könnyû megérteni, hogy valaki miért vesz ilyen autót és miért fektet idõt és pénzt annak tuningolására, karbantartására. Külsõre gyári benyomást keltõ Calibra bármikor igen kellemetlen meglepetést tud okozni az átlag "Sport" kocsiknak illetve jó-néhány "tuningverda" tulajdonosának is. Lássunk néhány konkrét adatot azok kedvéért akik a részletekre is kíváncsiak ...
Ebben az a csodálatos, hogy ezek nem egyszeri - pályán elért - eredmények, hanem az autó bármikor képes ~13 mp alatt megtenni a 400 métert és ez nagyjából egybe esik a 0-160-ra való gyorsulással is. Mindezek mellett, persze normális, de tempós autózás mellett képes kb. 10-11 liter benzinnel megtenni 100km-t az autó. Bár ezt igen nehéz kivitelezni egy ilyen kocsival, gondolom mindenki át tudja érezni, miért... Itt ragadnám meg az alkalmat (ismét), hogy elmondjam a következõt: - Errõl a Calibráról már tettem említést ezen oldal egyéb rovatában. Mégpedig azon kérdés tisztázása érdekében, amit oly sokan feltesznek nekem is: "...szép, szép, de ... Hogy bírja a 4x4 ezt a teljesítményt??" A válasz talán meglepõ lehet, de JÓL! Itt a bizonyíték. Ez az autó évente legalább 200-szor elrajtol, valójában ennél többször, de ez "bizonyítható" a versenyek miatt. Mi a titok? Semmi, csak be vannak tartva a gondozásra és használatra vonatkozó elõírások. Egyforma gumik, rendszeresen ellenõrzött olajszintek és a kuplung pedál "finom" kezelése beváltja a hozzá fûzött reményeket. A hajtáslánc élt, él és élni fog..." Ez még keményebb mint a másik. Nekem gyári van, de ha odalépek, elkezdem nyomni neki, a lábamból a szó szoros értelmében érzem ahogy kiszalad a vér. Ezek meg az enyémnél azért nagyobbat lépnek.
A Calibra alacsonyabb, ami ugye alacsonyabb sujpontot eredményez, stabilabb kanyarokban. A légellenállásról annyit hogy ez az autó tudta elõször a 0,26 -os alaki tényezõt, ezzel világbajnok lett. Ez már azért sokat számít a gyorsulában is. Azt nem tudom könnyebb-e mert nem ismerem a Vectra sujadatait, azt tudom hogy az enyém 1300kg (klíma, összkerék).Valahol itt tarthat a Vectra is.
Itt egy 568 lovas Calibra: http://youtube.com/watch?v=Ab50X_Vqtic 0 - 207,7km/h 11,48 mp. Ez már azért brutális, jóformán egyfolytában forog mind a négy kerék.
Azt tudom,de ha a Calibraban is azonos motor van mint a Vectraban,teszem azt 2,5-2,5 V6 mind2,akkor az nem eredményez olyan nagy eltérést a két autó között.
Fogyasztás...aki vesz egy ekkora motorú autót azt nem igazán érdekli a fogyasztás. Engem sem érdekel,pedig nem kis motor van az autómban. Nem a fogyasztás miatt vettem dízelt,hanem mert 3x akkora nyomatéka van mint egy ugyanekkora lökettérfogatú benzines autónak.
Ja meg a másik,hol akarsz te 180 felett menni itt Magyarországon?
Azért a 0,29 meg a 0,26 között ilyen léptékben nagy külömbség van. A 0.26 ot meg 98 ban hozta a Calibra. Olyan nincs hogy "calibra motor". Olyan van hogy: C20XE ez a 2000-es általában 150 lovas szívómotor az opelnél(régebben). A C20LET a turbós mint az enyémben. De pld. C20XE motort Astrába, Kadettba, Vectrába, Calibrába is tettek, de ennek a motornak vannak változati.
Egyértelmû. Én sem nézem a fogyasztást, a több mint négy év alatt egyszer sem számoltam a fogyasztásomat, ami így megy annak kell a benya! Bár a fedélzeti compim számolja azt is de nem érdekel. El sem hinnétek milyen kis szakasz kell hogy akár csak 180-200-ra felnyomja magát. Ilyen szakaszt bárhol találni(itt párszáz méteres mondjuk egyenesekre kell gondolni), de még feltétlen egyenes se kell :) ) Az enyém 6. gangos váltós, 4. ben többet tud 180-nál. Sec perc alatt. Ahol lehet megyünk. Bár én sokkal jobban szeretem a gyorsulást mint a nagyobb sebességet, bár kinek mi a "nagy" sebesség. Az év elején pld. egy 206-os versenyzõ kedvû Peugeot az árokban végezte elõttem mert nem bírta a nyomást. :) Abban a kanyarban amiben beszállt az árokba én nem is fékeztem, isten áldja az állítható sárga Koni gátlókat. Õ pörgette a verdát mint az állat, nyomta neki, visszapakolgatta, azt hitte gyors, én meg vissza sem váltottam 6-ból, és mégis végig toltam lefelé, de ezt nem is jegyzem mert a két autó között fényévek vannak.
Maszka. leirnad a sullyokat? Szal kadett gsi az 1000 kg azt tudom.utanna meik jon?astra,utanna calibra, meg vectra? Pontos suly adatokat tudsz?2.0 16V jaccik C20XE.A cali 4x4 meg veki 4x4 is erdekelne.meik hany kg!Koszonom!
Változóak az adatok, ugyanis van pár dolog ami beleszól ebbe. Számít hogy klímás-e, összkerekes-e(mondjuk ez csak a Calibránál, Vectránál).
Nekünk csak két régi Opel volt,de mégis tudom ezeket.
Hat akkor a kadett a legjobb gyorsulasra.Mivel 1007kg.az kajak.astra meg 1120-1130.... a gsi...szal 110 kg... Rakok majd fel fotokat este.Valaki leirna hogyan tudok betenni forumba? nem vagyok VIP-tag csak sima regisztralt sg-s...
Ezek közül max az elsõ állítás állja meg a helyét. A mûszerfal nem igazán igaz, ugyanis nem a mûszerfal reped hanem ami a mûszerfal és az ablak között van mûanyag "takaróelem". Ez nem bírja évekig a hirtelenebb hõingadozásokat és széltében megreped. A hidrotõke "eltömõdése" visszavezethetõ az olajminõségre és a csereperiódusokra. A beállt hidrók miatt huzamosabb idõ után kophatnak a vez teng. is. Ez nem Opel betegség, ez "felhasználó" betegség! Esetleg még az ajtó alsó pereme rozsdásodhat ez igaz, de ezis kasztni téma
Öööö a 2000-es szívómotorokra gondolsz gondolom. Egyébként meg Astra GSI 16V szinte majdhogynem egészen biztos hogy teljesen uj ECU-val jött ki a Kadett-hoz képest, szóval szerintem egy Astra jobban szalad.
Akkor majd rájössz,ha elkezd végig repedni. Asconaról találtam képet,Kadettrõl meg nincs,mert nem tegnap volt azaz autónk.
Asconanak megvolt repedezve a mûszerfal teteje,Kadettnek is,ami nem csepp Kadett volt hanem kocka vagyis D Kadett. De mindkét autónak gondja volt a rozsdásodás is.
A gyilkolásról meg hallni sem akarok!! Ugyanis nem lettek széttaposva ezek az autók,egyik sem.
Ja a rozsdásodásról még annyit,hogy nem 20 éves korukban kezd el rohadni,hanem már elöbb 8-10 éves korukban. Szarul lettek lekezelve az elemek mikor gyártották õket. De ez igaz az F Astrakra is,azok is rohadnak,holott a legidõsebb 16-17 éves.
Ezt mondjuk. Akkor ez a mûszerfalrepedés nem Opel betegség hanem valamiért felhasználó betegség. De a rozsdásodás sem Opel betegség hanem a korral jár, és ebbõl fakadóan abból adódik ahogy akkoriban vegyileg (nem) kezelték a kasztnit és az elemeket.
15év után szted mi nem rohad?
láttam már 8éves mercit amin küszöböt kellett cserélni mert fullra szétrohadt
az autómotorba vagy bild-be 3éves merci rozsda miatt kiszakadt kerekérõl is írtak és elég sok mercinél elõfordult ez