Valami hasonló de nem metál... a Tóth Jenő megint meglepett minket valamivel...Admiral A 2,6s egy leirás szerinte de szerintem 2,8 S vagy H Utoljára szerkesztette: Kicsizoli, 2015.05.17. 12:54:53
Én is mindig mindenből a legjobbat raknám bele csak sajnos nincs rá lehetőségem. Igazából a kérdésem inkább arra vonatkozik, hogy ezek mind jók hozzá csak működésben vagy minőségben van köztük differencia, vagy nem mindegy, hogy melyiket veszem ezekből mert lehet, hogy nem passzol az enyémbe valamiért. Mint ahogy anno a fékbetét, hogy kihozott 30 félét ehhez a típushoz, aztán be is sz*ptam az elsővel mert nem olyan volt a füle mint amilyen kellett. :D
http://www.ko-csi.hu/alap.php?modid=ackat Az enyémhez is innen vettem, hibátlan, előtte is csak jókat olvastam róluk, típuson belül bevát, jó pár Calibrában van ilyen régóta, mindenkinek oké eddig. Az enyémhez (C20LET, turbó 4x4) 16800ft volt, mert külső kellett, a belső meglett volna 11-ből.
Köszi, az a baj, hogy nem tudom az enyémbe milyen kell. A listában meg nem találok z16xe motorkódot az 1.6-osnál. Utoljára szerkesztette: Norby646, 2015.05.18. 17:38:00
Próbáld megkérdezni tőlük, biztos tudnak segíteni. A lényeg úgyis a max nyomás és a szállítási mennyiség, méretben olyan nagy különbségek nemigen vannak, azt gondolom tudod, hogy külső-belső kell-e, esetleg még a kivezetés méret számíthat.
Belső kell. Megnéztem a szerelési kézikönyvben hogy mit ír:
Tartály: 60l Üzemanyagszivattyú: Belső fogaskerékszivattyú a tartályban Szállítási mennyiség 12V-on: 100l/h Üzemanyagnyomás (vivő): 3-3.5 bar Üzemanyagrendszer-nyomás (1.6l dohc motor esetén): 3 bar
Erről jut eszembe, ha esetleg az itt lévő vectra tulaj fórumtársaknak kell, akkor van egy ~300 oldalas szerelési könyvem a vectrához pdf formátumban, valamint egy kezelési útmutató is. Utoljára szerkesztette: Norby646, 2015.05.19. 16:34:57
Egy kérdés, adott egy Astra G 1,4 2003 P1483 Hibával... nem megy a motor hűtőventilátor 3 fokozata, két délutánán szántam rá de semmi...valami ötlet ???
A fura, hogy csak akkor ir be hibát ha már az harmadik szintet is elérte a vizhőfok(szerintem 98 -100 fok lehet, de akkor is csak a kettes fokozat megy) ha aláhűl a víz eltűnik a Sárga lámpa
Reléjét nézd meg. Én ezeket találtam a hibakódra:
P1483 Lüfter Relais 3 Signal zu groß/ klein P1483 Lüfter Relais 3 Stromkreis offen
Ma kicseréltem az üzemanyag szivattyút, szívtam vele rendesen, de végül sikerült kicserélni, viszont van egy "kis" gond. Nem tudtam a tömítést visszarakni az istenért sem, de igazából már meg is van nyúlva illetve el van öregedve. Vki nem tudja hol lehetne esetleg ilyet venni, és ha igen akkor mennyi? Erre gondolok (ez elvileg corsa de tökmind1 csak azt akarom illusztrálni hogy melyik tömítésről beszélek):
Az sajnos nincsen bent. Viszont interneten szerintem utána lehet nézni.
Megnéztem Zoli bent a vezérlőt,de nem találtam. Ami mondjuk nem azt jelenti,hogy nincs. Kiadtam keresésre,hátha találnak a fiúk. :)
Ma bementem a bárdiba ott is ezt mondták, ma ha hazakerül az autó megpróbálom berakni, lehet kenek rá zsírt vagy valamit hogy hátha... Ha nem akkor gombos, aztán meg van oldva. Múltkor full korrektek voltak mind árban, mind segítőkészségben.
Igazából nekem más problémám van velük. Eléggé belelátok ott a háttér dolgokba a munkám lévén. Legyen elég annyi,hogy szó nélkül átverik az embereket,a nagyobb és komolyabb alkatrészekkel.
Hát ezzel kapcsolatban nem tudok nyilatkozni. :) Úgyis mindent jobban beszerezhető cuccot a bárdiba veszek. Csak az ilyen szir-szarokat nem tudom megvenni ott.
Na visszaírt a gombostól az alkatrész értékesítő, szerencsére be tudják rendelni, 1500 ft és 2 munkanap. :) Ezt már szeretem. :D
Váltó olajból jól tudom hogy 75w 90-es kell a vectrába? Lehet tudni hogy mennyi kell bele?
Ha kézi váltós akkor fölösleges cserélni benne,abban az esetben,ha ereszti magából akkor kell. De,hogy hány liter,az passz. Enyémbe 4-5 liter kell csere alkalmával,de az automata.
Mindenképp cserélni akarom, csak nem tudom pontosan mennyi kell bele, de amit eddig találtam az alapján 1.6l és ez rémlik is valahonnan. Na mind1 azért köszi! :)
Na a tömítő visszakerült a helyére, csak egy kis motorolaj kellett neki, meg plussz két kéz. A rossz hír, hogy továbbra is baszakszik az autó. Ilyenkor kicsit kivan a fasz. Amúgy kiszedtem a gyertyákat, az egyik korom fekete volt a többi jónak tűnt, bár mindegyik menete "taknyos" volt... És persze hol csinálja hol nem, az ilyen hibáktól agyfaszt kapok. Érdekes, hogy amikor elmegy az "ereje" akkor mindig ugyan annyira, tehát vmennyire megy de nagyon gyengus. Továbbra se rángat, dadog, full egyenletes az egész, csak nem megy.
Szerk. Leszereltem a fojtószelepházat is, de sajnos a benne lévő potméterhez szinte esélytelen hozzáférni, ráadásul egyáltalán nem biztos, hogy azzal bármi gond lenne. Utoljára szerkesztette: Norby646, 2015.06.07. 20:04:01
Egyébként nem ismer valaki egy korrekt, megbízható szakembert, akinek normális, felszerelt műhelye van, és ért az opelekhez? Vhol régebben ajánlottak egy ilyen szakit, ha jól emlékszem a gábor áron utcában, voltam is nála, korrektnek tűnt...
Gázpedál jeladó tud ilyet csinálni. Valamint a pillangószelep (folytószelep) tengelye ki tud kopni. Esetleg az EGR-t takarítsd ki,tuti tele van kokszal. Utóbbira hibalámpát is szokott dobni. Meg előfordulhat egy kellemetlen hiba is,katalizátor kezdi kilehelni magát,olyankor nem megy normálisan,nehezen veszi a gázt stb......
EGR szelep kb 2 éve lett cserélve, és nagyjából 1 éve takarítottam ki. A gázpedál jeladóra gondoltam én is, de egyszer amikor meghülyült, leállítottam a kocsit, és után nem tudtam beindítani. Én arra gondolok, hogy ha az lenne rossz akkor be kellett volna indulnia, elvileg az indításnak semmi köze a gázpedálhoz. A többit nem tudom, csak remélem hogy nem lesz igazad. :) Azért elég kiábrándító, hogy egy opel (legalábbis ez a vectra) milyen rohadt drága tud lenni. Egr 30-40e, gázpedál jeladó úgyszintén de lehet még drágább, fojtószelepház ~100e környéke, a katalizátort meg inkább le se írom. :D Hát hogy őszinte legyek a 124-es nem sokkal volt drágább, inkább csak a fenntartása volt magasabb. Utoljára szerkesztette: Norby646, 2015.06.07. 20:53:03
Főtengelyjeladó,ha nem indul be,viszont attól le is fullad menetközben és amíg nem hül vissza addig nem indul. Viszont most jut eszembe,hogy a számítógépe is tud hasonlót csinálni. Egyébként bontottan is meglehet venni az általad felsorolt alkatrészeket,sőt néha jobb egy jó állapotú gyári bontott,mint egy utángyártott új. Kivéve a katalizátort,abból érdemesebb újat,de nem muszáj gyárit. Most kicsit magam ellen dumálok,de az pont egy olyan alkatrész,aminek mindegy milyen.
Nemár, inkább ilyeneket mondj hogy, ablaktörlő vagy izzó. :D Viccet félretéve, lehet igazad van a bontott dolgokkal kapcsolatban. Pont valamelyik nap néztem ennek utána, és eléggé elszörnyülködtem, csak ugyanakkor a bontott meg kitudja meddig jó még. Na mindegy köszi a tippeket, sajnos ezeket nem tudom ellenőrizni, ugyanakkor ha épp nem jelentkezik a hiba, akkor a szerelő is max annyit tud vele kezdeni, hogy szétszedegeti, tesztelgeti aztán a végén meg egy vagyont ki kell csengetni.
Így látatlanban én is csak találgatni tudok. Rengeteg oka lehet az általad említett hibának. Gyertyakábelek milyen állapotban vannak? Lehet kéne mérni rajtuk ellenállást.
Központi trafós, gyertyapipák vannak rajta, de igazából nem úgy nézett ki hogy le lehet szedni, ezért nem mertem nagyon gyilkolni, hogy lejön-e. Igazából vmi gond kell hogy legyen a gyújtással mert ahogy írtam, az egyik gyertya korom fekete volt, míg a többi halvány szürkés feketés. Ilyen. Telóval csináltam róla képet.
3 gyertya volt ilyen:
És 1 ilyen:
Amúgy a háttérbe meg ott figyel a trafó. Utoljára szerkesztette: Norby646, 2015.06.08. 16:08:38
Nézd meg jól a sortrafót,nincs-e megrepedve az a sárga gyanta,vagy a gumi csöcsök nem szakadtak-e. Ezek még befolyásolhatják a működését. Főleg azt a pipát nézd meg amelyiknél fekete volt a gyertya. Lehet csak szakadt a gumi,azt meg lehet külön kapni,igaz csak szettben (4 db).
Semmi sem lehet tökéletes :) Bal első kerékjárat. De igazából nem tudom,hogy az a két lyuk normális-e vagy majd meglátogathatom a lakatost. Rozsdát nem látok körülötte,nyomkodásra nem lágy,hanem masszív,kemény.
.
Egy újabb idióta megoldás ala Omega B....ez a kis lefolyó a jobb oldalon helyezkedik el a levélrács alatt,ahol a pollenszűrő is van. Természetesen egy közel 1-1,5 literes bödön alján,amihez felülről esélytelen hozzáférni,maximum annak akinek vékony a karja és betudja paszírozni könyékig a tűzfal és a pollenszűrőház közé. A motor felől meg szintén könyékig lenyúlni és nőgyógyász mozdulatokkal kiügyeskedni ezt a kis szart. Szerepe annyi,hogy kivezesse a vizet ami fentről folyik le,csakhogy ez faszán meg tud telni falevéllel,sárral és azzal ami a levélrácson bejut,ezt követően a bödön megtelik vízel,ami bejut az utastérbe egy bizonyos mennyiség fölött. Ráadásként átázik a pollenszűrő is. Külön balfasz díjas ezen a lefolyón a kis "csapóajtó". Esélye sincs a víznek keresztül távoznia rajta,főleg ha tele van ganéval.
Remélem csuklott az a mérnök aki kitalálta ilyen módon. Évente érdemes takarítani ezt a vackot,ha visszarakom,de lehet nem fogom,úgy legalább nem dugul el.
Tegnap gyönyörű győzelmet aratott Le Mans-ban a Chevrolet Corvette C7.R. Műszaki hiba nélkül.
Kissé hülye a kérdés, sejtem a választ is, de...
A hidrotőkéket cserélni kéne, ezzel együtt: ékszíj és tartozékai, vezérműszíj és tartozékai, vezérműtengely szimering, szelepfedél tömítés és természetesen a végén olajcsere. Mindenképp én akarom venni az alkatrészeket a kedvezmény miatt, viszont ez állandó probléma, hogy még adott típuson, motorkódon, évjáraton, stb stb. belül is állandóan kidob 2-3 féle alkatrészt a bárdi webshop és találjam ki, hogy melyik kell bele. Egyszerű példa a féktárcsák és betétek cseréje, amikor az első fékbetétekből rosszat vettem. A különbség annyi, hogy míg ott legrosszabb esetben 5 perc alatt kiszeded és beviszed, hogy neked ilyen kell, addig ezt a legtöbb esetben (mint pl. a hidrotőkék) nem tudod eljátszani. A kérdés, hogy van e valami oldal vagy program vagy akármi amiben ezeket a dolgokat pontosabban meg lehet találni, vagy hogy lehetne kideríteni ilyenkor, hogy miből milyen kell?
Ez a probléma a Bárdival.....próbáld meg itt ki keresgélni. link az alsó üres mezőbe írd be az alvázszámot,kidob egy listát és annak az alján lesz az alkatrészkatalógus az adott autóhoz. A tőkéket biztos cserélni kell? Mert nem szoktak elkopni,csak el kokszodosni,azt meg 1 éjszakát brigéciolban vagy piros kólában szokták áztatni. Majd olajfürdő után visszarakni a helyére.
Jogos a kérdés, de az a gond hogy az előző tulaj amikor vettük az autót azt mondta, hogy egy része ki lett cserélve, de nem az összes (ha jól emlékszem a szívósor oldali tőkék. A motornak meg van egy olyan egészségtelen csattogása, olyan dízelszerű. Ha gyorsítok ez a zaj arányosan nő. Indításkor hangosabb, de utána is megvan ugyan az a zaj, csak halkabban. Nem is ez a lényeg, már csak azért is cserélni kéne mert felemás, de a legfőbb érv az az hogy, az imént említett dolgokat amúgy is cserélni kell, viszont az a + kb 30e ft amibe a hidrotőkék kerülnének már megérné ha úgy is szét van szedve ott minden, meg amúgy is közelít a 300000. km-hez a gépezet. Én eredetileg úgy beszéltem meg a szerelővel, hogy szétszedi én meg megpucolom őket, de jobbnak látom újakat venni.
Lehet megvan nyomva az olajteknő azon a részen,ahol szívja fel az olajat. Az előző Omegámnál ez volt a probléma,ki lett kalapálva a horpadás és megszűnt a csattogó hang. Hidegindításnál meg lehet a leömlő is,ha bele van törve a tőcsavar,esetleg repedt ez utóbbi a legtöbbnél típushiba. Viszont ez fél perc járás után elhalkul. Csak segítek,hogy fölösleges kiadásokba ne hajszold magad,az a 30 ezer is pénz,nem is kevés ;)
Amikor cseréltem az olajat akkor nem láttam hogy az olajteknővel gond lenne. A leömlőnél amit mondasz, abban lehet valami pláne ha típushiba. Amúgy szinte pontosan ilyen hangja van, de lehet majd felveszem.
Lemaradt ugyan de köszönöm hogy segítessz! Utoljára szerkesztette: Norby646, 2015.06.18. 13:30:11
Én is cseréltem már a tőkéket, megvettem egy ugyanolyan motorból, mint amilyen az enyémben van. Ilyen tőke van benne. Megvettem mind a 16 darabot, vettem két flakon féktisztítót, szerváltam 16 darab kis tárolódobozt, amibe ázhattak. Meg egy rossz golyóstollat. Ha valamelyikben el van törve a kis rugó akkor bukta, és ezeket egyszerre illik cserélni, ha szerencséd van, akkor csak el van tömődve a kis furat vagy be van ragadva a "kis hordó" a nagyba. Előfordulhat, hogy maga a tőke egész egyszerűen ki van kopva, rosszabb esetben maga a hf. Ez leginkább sokat futott motorokra jellemző.
Szóval ki kell szedni a kisebb hordócskát a nagyobból, a nagyobbat átfújni féktisztítóval, majd hagy ázzon benne. A kisebb hordócskát úgy kell kitakarítani, hogy szétszedés nélkül ( a képen szét van húzva) a kis golyót benyomva egy golyóstollal nyomni ki kell folyatni belőle az olajat, majd mikor már üres, ugyanígy a kis golyót benyomva nyomni bele féktisztítót, majd ugyanúgy kifolyatni belőle a féktisztítót. Ezt addig ismételni, amíg tiszta féktisztító nem jön belőle. Aztán pár napig hagyod "száradni" őket. Ha nagyon precíz akarsz lenni, akkor a majdan betölteni kívánt olajjal a beszerelés előtt feltöltögeted a tőkéket, de szerintem teljesen fölösleges, minimális mennyiség maradhat csak a kis hordókban, nem számít semmit.
Nem érdemes így járni, ugyanis a vez teng. bütykei elkophatnak, ha így használod őket. Persze nem 1000km alatt, de én is cseréltem hamar, pedig az enyémben még csak hideg időben hideg motornál csinálta, amikor elkezdett be-be csattogni meleg motornál is, cseréltük őket. Ha nem váltak volna be a használtak (hallottam még üzemképesen őket, nem volt hangjuk) vettem volna 16 újat, pedig a gyári 7-9K/darab is lehetett volna. Ja, ami fontos, hogy ne keveredjenek össze a nagy és a kis részek, minden kis hordócska abba a nagyba menjen vissza, amiből ki lett szedve, ez nagyon fontos!!! Ha a tiédben nem ilyen szelepemelők vannak, akkor nem szóltam.
#6001 Igen, ez hidrtőke. Utoljára szerkesztette: blackcalibra, 2015.06.18. 13:36:07
Ez tőke hang,biztos tele van lerakódással. Leömlőt még arról is meg lehet ismerni,ha hidegen nyitott motorháznál kipufogógáz szagot érzel a környékén,esetleg némi füstöt is. Na meg a hengerfej oldala kormos,elemlámpával könnyebb átnézni. Én a tőkéket először kipucolnám,aztán ha akkor se jók,csere. De mondom,nem jellemző,hogy elkopnak. Pucolás után még adhat ki ilyen hangot,amíg meg nem telik rendesen olajjal,ez ne riasszon meg.
A kipucolás jó lenne, csak 35 rongy a munkadíj, most ha összerakja a mester aztán mégse jó valamiért, akkor csengethetem ki megint. :D Hát mind1 köszönöm mindkettőtöknek a segítséget, majd meglátom hogy mi legyen, egyelőre most össze írkálom mi fog kelleni, meg mi mennyi.
Egy gyors kérdés.: Egy 1.4-es benzines 16v f astra mennyit eszik kb? 97 körüli évjárat, kombi vagy ferdehátú. Valami ilyesmi: Link
Munkábajárás, utazgatásra jó egy ilyen? Nem tudok venni most csak tervezgetek, jó lenne egy saját járgány. Utoljára szerkesztette: Norby646, 2015.06.18. 19:54:52
Inkább 8 szelepest vennék Astra F-ből. Azok nem eszik az olajat. Vagy 2.0 16v-t. 6-8 liter között kajálnak.
Bár csak '96 ig volt, de én C14SE(82le) vagy C16SE(100le) nézegetnék, vagy ha ki tudod fogni és belefér akkor ~2001-2004 Astra G Z16SE (87Le) vel ez szintén 8v...
Ha kell az erő akkor Gabi válasza a helytálló :)
Update: volt szervízben a gép motorvezérlőt mondtak ott is, hamar gyorsan alánlatottak is egy szerelő aki 60-80e között megjavítja... 8 órán keresztül nézegették.
Ami fura hogy azt mondták hogy tööbb hibakód is van az autóban hogy lehet hogy csak az lőt villogja csak ki? Ugy tudtam mindet sorban kiadja.
A vége miniusz 8 e és nem lettem okosabb.. tehát mig nem jelentkezik több hiba marad így.. .
Még egy kérdés : mekkora betegágy a Z22SE motor? (merjek e nagyot álmodni) '03 '04 Astra G (5dr v. Caravan) gondolkodom minden földi jóval...
Hát az erő sosem árt ha van a kocsiban. :) Az 1.6 se rossz, végülis a vectra nehezebb és elmegyeget vele, persze nem egy mérgezett egér, de 3000-3500 körül egész jól észhez kap. Ez is csak viszonyítás kérdése, néha vezetek ettől gyengébb autókat is, olyankor egész jónak érzem az 1.6-ost. :D A 2.0 csábító csak ahogy elnézem 3 ajtósak mind, ráadásul sok ilyen teszkós tuningolt borzalom, mellé gondolom még jól szét is hajtják, tisztelet a kivételnek. Ami meg már jó állapotú az meg drága, annyiért már mást vennék. Az 1.4 vagy 1.6 teljesen jó, akkor mostmár tudom hogy azok közül milyet érdemes nézni. :) Köszi!
ui.: Ez az egy amire azt mondom, hogy szép, gyári állapotú, igaz az a felni egy borzalom, oké hogy gyári de akkor is, legalábbis az én szememnek. :D Link
Esetleg ez, ez jobban tettszik, na de ennyiért? Itt meg már túl sok az a felni. Link 2 Utoljára szerkesztette: Norby646, 2015.06.18. 22:14:18
Minden vágyam volt ez a felni anno, de nem tudtam szerezni, lett helyette Irmscher Speedline 15", persze ez is tetszik...
Hát nekem nem jön be, dehát nem vagyunk egyformák. Én a nissan juke-tól is undorodom, a szomszédom meg nem érti mi bajom van vele. :) Kinek mi. Utoljára szerkesztette: Norby646, 2015.06.18. 22:33:33
Változóak a vélemények róla. Valakinek nem vált be,minden előjel nélkül tépte a vezérlést. De gyanítom ez sok mindentől függ,főleg az olaj milyenségétől. Valaki meg simán használja gond nélkül. A 2.2 Direkt-et nem ajánlom,de azt nem rakták Astrába,az a motor sajnos betegágy. Ott egytől egyig számítani kell arra,hogy megnyúlik a lánc,vagy szakítja.
GSI-vel csak óvatosan,bár a C20NE-k annyira nem gázosak,viszont csak 115 lóerősek. Astra F-be igazából teljesen elég az 1.6 8V,könnyű a kaszni,1000kg körül van. Vagy venni egy bármilyen motorral és bele egy X20XEV-t esetleg X25XE-t :P