A két Y-os V6-ot turbóval is el tudnám képzelni. Poén az,hogy bírják is a nagyobb teljesítményt. Csak a javukra vált a kovácsolt főtengely,hajtókarok és dugatyúk. X-esre nem merném ráakasztani a turbót, Sőt úgy tudom a Z32SE is jól bírja a kiképzést. A Z28NET meg aztán teljesen.
Eladó az autóm. Persze nem minden áron. Ami biztos,hogy Saab 9-5 3.0 V6 Turbo Wagon lesz helyette.
Voltam pár napja diagnosztikán, ahol rácsatlakoztak laptop-al a kocsira. 6 hibát dobott ki a gép, abból 2 indítás, gondolom ezek abból adódtak, hogy amikor az ac pumpát cseréltem, kivettem a pumpa reléjét és ráindítóztam, a csőben lévő üzemanyag végett. A maradék négy pedig a következők:
szenzorok tápfeszültsége: funkció zavar fojtószelep állító motor: a rendszer/komponensek vészüzemben gázpedál helyzetszenzor: funkció zavar indításgátló: nem elfogadható jel
További érdekesség volt, hogy gázadáskor ledobta a rendszer a gépet, gondolom ez összefüggésben lehet a gázpedál jeladóval, vagy nem tudom.
Nemrég értünk haza, innen a 3. kerből mentünk a nagykőrösi útra, valahol az thököly úti kereszteződésnél megint előjött ez a gázelfogyós hiba, ami aztán egészen a célig fennállt. Érkezéskor nem állítottam le, hanem leszedtem a fojtószelepházról a levegő csövet, és megnéztem hogy gázadáskor nem nyitott ki rendesen a fojtószelep. 2 újraindítás után azonban magához tért az autó, és láss csodát, a szelep ekkor tökig kinyílt padlózáskor. Most nem tudom hogy ez a gázpedál jeladó miatt nem nyílt rendesen, vagy magával a fojtószeleppel van gond, bár a hibák között mind a kettő szerepel. Hétfőn megint elmegyek az autóvillamosságishoz egy újabb diagnosztika végett mivel a múltkorinál törölték az összes hibát, hátha sikerül valamit kiszűrni. Utoljára szerkesztette: Norby646, 2015.07.04. 18:51:26
Gázpedál jeladó cserés lesz. A folytószelep hiba abból adódik. A többit így nem tudom.
Mostmár tudom miért volt olyan ismerős az oldal. Egyébként jó a bontott, biztos van másik bontó ahol olcsóbb, de így neten nem nagyon találtam ilyet, és inkább egy üzletből veszem mint a jófogásról. Gondolom vmi garancia vagy vmit adtok rá ha véletlen nem jó, vagy nem tudom, hogy van ez.
Na sikerült kiszedni, viszonylag könnyen. Hát a típusa 24402358 ahogy az a képen is látszik, de ahogy elnézem azt amit árultok a leírásban ez a típuskód is szerepel.
Hát lehet 1-2 bontót felhívok hétfőn, de ha nem találok máshol olcsóbban, akkor hétfőn megveszem tőletek. Persze reggel mindenek előtt még 1 diagnosztikára szerintem elviszem a kocsit, ott elvileg a fojtószelepet meg a gázpedál problémát megint ki kellene adnia a gépnek.
Persze van gari. De most hajtok neked facebook-on,hátha van valakinek olcsóbban. CJ 24402358 vagy CJ 9199362 is jó bele. Z18XE, Z22SE, Y26SE motoros, kézi váltóval szerelt is jó bele. Na meg a BY-os.
Norbi,ha ma mész az alkatrészért és esetleg hozzánk,bemész a barna vas ajtón és elmész leghátra az udvar végébe,hivatkozhatsz az én nevemre is és mondod mit szeretnél. De ha biztos tőlünk kell és a mai nap bemész érte,akkor félre rakatom neked :) 9-17-ig nyitva vagyunk. Róna utca 101.
Jól van, köszi, mindjárt megyek a mesterhez, ~1.5 órán belül eldől mi lesz, 95% hogy kelleni fog a cucc de írok nemsokára. Egyébkét megnéztem egy másik bontóban, ott is 20e, és még messzebb is van.
Na hát ez a másfél óra faszán összejött. Mind1 a lényeg, hogy kell a cucc, megyek érte nemsokára, időt már nem mondok mert az előbb se jött össze.
A diagnosztikán a fojtószelep jött elő megint valamint a szenzorok tápfeszültsége (milyen szenzorok?). Kérdeztem hogy lehet a "pedál" hibás, azt mondta hogy ez többek között arra is utalhat tehát igen.
Tegnap vettem egy új akksit. Így már semmi akadája,hogy mehessen a piacra. :)
Én meg felhívtam 10-12 bontót, senkinek sincs ilyen gázpedálja. Viszont az egyiknek kicsit jobban kifejtettem mi a bajom, ő egyből rávágta hogy vezérlős lesz. Beszéltem még egy ismerősömmel ő is így gondolja. Én meg nem tudom. :D
Úgy néz ki sikerült összehozni egy gázpedált. Ha jól emlékszem ezt mutattam is tegnap, írtam neki, postán elküldi, 14000 ft postával. Remélem tényleg jó, azt meg pláne, hogy meg is oldja a problémát. :/
Hát remélem hogy így lesz. De mind1 mert sok lehetőség úgysincs, inkább ezt cserélem előbb 14-ért és ha nem oldja meg a problémát akkor "buktam" ennyit, mint hogy a motorvezérlő legyen cserélve 80+ ezer ft-ért és azt bukjam be ha mégsem az volt a gond. Reggel hívott a srác hogy feladta, elvileg holnapra itt lesz.
Nem. Ez egy másik hirdetés volt, az a kombi lett volna az utolsó lehetőség, de mivel ennek megvolt még és postázza is ezért a másikat már nem is hívtam fel. :)
Fa vs Vectra 1:0 itt is... Szerencsére megint a baloldali tükör borítás bánta meg kicsit össze karmolta a tetejét és hátulját, így vizesen nem tudom maradandó-e de nem túl szép...megörülök komolyan.
Ezeket olvasva áldom magam, hogy most ment az autó kasznizásra+telifényre. Remélem miután kész lesz, nem nagyon lesznek ilyen afférok! Habár........ mikor, ha nem miután kész lesz. Utoljára szerkesztette: blackcalibra, 2015.07.08. 21:45:50
Tető kapott két helyen,egyelőre ennyit találtam. A többi horpadás csak a paraszt szomszédok miatt van rajta....
Nemrég meghozta a postás a pedált, gyorsan be is szereltem, működik. Aztán hogy megoldotta-e a problémát az majd idővel kiderül, tekintve hogy egy totál random problémáról van szó.
Más: Még a múltkor szóba hoztam a hidrotőkés (?) dolgot, de a videó lemaradt, mert ugyan csináltam egyet de a szél miatt szart se lehetett hallani, így ma újrapróbálkoztam miután kicseréltem a pedált. Itt a videó, nem tudom mit sikerül kihallgatni belőle. Alapjáratnál a "háttérben" hallani egy folyamatos csattogó hangot, majd amikor felpörgetem kicsit, akkor ez a kerepelő/csattogó hang frekvenciája felgyorsul.
Feltöltéskor valamiért elforgatta a videót, így én visszaforgattam de jelenleg ez még nem érvényesült, lehet mire nézitek addigra már jó lesz.
Na holnap megyek az alkatrészekért (hidrotőke, vézérműszíj készlet, ékszíj készlet, vez.tengely szimering, szelepfedéltömítés), valamint az olajokért (motor/váltó). A motorolajból liqui moly-t rendeltem be, a váltóba meg gyári gm kerül. Viszont felhívtam a szerelőt, aki sajnos beteg, kórházban van már 2 hete, így máshova kell vinnem a kocsit. Na mindegy, van itt egy szerviz, mobiliser team kft, hétfőn elmegyek hozzájuk , megkérdezem, hogy mennyi az annyi.
Szerk.: Amúgy szép az a saab de nekem az omega jobban tettszik. :) VIszont te nem ilyen saab-ot néztél vagy tévedek? Utoljára szerkesztette: Norby646, 2015.07.10. 18:49:44
Én is olyat tervezek venni,azt mondják a Saab guruk,hogy a sor 4 turbók,hamar kifekszenek,legtöbb hengerfejes és hasonlók. Utoljára szerkesztette: Willi Betz, 2015.07.10. 19:10:16
Anno volt fönökömnek volt egy 9-5 3.0t eco...nos 240et könnyen ment a pályán, mikor az öreg sietett..volt részem benne, bár azt nem engette meg hogy mennyit fogyaszt akkor :D Automata volt..
A bódé alatt ezek Vectra B-k. Futómű egy az egyben ugyanaz. Motorok is többnyire Opel származékok,kivéve a 2.3. A 3.0t is tulajdonképpen X30XE :) Mostanság sok Saab fórumot olvasgatok. Aero-at nem ajánlják nyugodt szívvel,csak ha vállalkozó szellemű valaki és van pénz fölöslege :D Se a kéziváltós darabokat,dízelekből egyiket se. 3.0t 5 sebességes automatával,azt mondják az a legprobléma mentesebb.
A 3.0t előtt 2,3 Aero ja volt, neki is, piszok gyors volt, de piszok sokat töltött a kocsi szervízben, az kézi váltós volt..
Megvannak a cuccok, annyi különbséggel hogy trafót meg gyertyákat is vettem hozzá. Trafóból volt era, meg 2 másik márka, szinte ugyanabban az árban, meg volt beru, ami szimpatikusabb lett volna viszont az csak a központban volt, átkérni meg már nem tudták csak hétfőre. Viszont ami fontosabb, hogy a beru 50e volt teli áron, míg az era ~26e. Hát végül utóbbi lett, bízom benne, hogy annyival nem rosszabb, 1 év gari van rá, persze jó eséllyel úgy se addig purcan ki. Mondjuk era olasz gyártmány míg a beru német.
Helló, régebben írtam, hogy gond van az ABS-el, elmentem "megdugattam" és a jobb hátsó kerék jeladó nem ad jelet, mérőműszerrel kicsöngettem egész előre a csatlakozóig, szóval kábelhiba nem lehet. Az érdekelne igazából, hogy árban hol van egy jeladó?
Köszi!
Sziasztok G Astrába, 3soros kijelzöm van,lehet ezt valahogy állítani?vagy csak azt mutatja mennyit megy még el (km) meg ha igen ,mivel? köszi
Jobb oldali bajuszkapcsoló végén van egy recés gomb,azt nyomkodd és lesz jópár információ.
Ha ilyen benne a kijelző,akkor olyan kormánykapcsolónak kell benne lennie,amit előbb raktam be. S az R jelű gombbal lehet állítani mit írjon ki.
Milyen rádió van benne? Féltéve,ha gyári.
Szia ,igen ez a kijelzö van benne,a rádió is gyári, CDR 500, de az én ablak törlö kapcsolóm az sima,nincs rajta semmilyen kapcsoló, szerintem még az elözö tulaja cserélte ki erre a sima olcsóbb verzióra.
Igazából kb. 500ft a különbség köztük árban. Ha BC-s kapcsolót veszel bele,utána fogod tudni váltogatni mit írjon ki. Utoljára szerkesztette: Willi Betz, 2015.07.18. 14:39:07
Ma végre megvolt a vezérműszíj, ékszíj csere, hidrotőke csere, kompresszió mérés, vez. tengely szimeringek cseréje, motor+váltóolaj csere, valamint az olajteknő is le lett szedve, ki lett tisztítva, bár meglepően tiszta volt az egész, nagyon nagyon minimális olajsár volt benne. A vezérműtengely szimeringeknél folyt az olaj, főleg a szívósor oldalon. A motor lényegesen halkabban jár, de még mindig hallok egy kis kerepelést amikor kicsit jobban felpörgetem és motorfékkel lassítok vissza, bár a szerelő azt mondta, hogy 1-2 hét kell neki, hogy kicsit "bejáratódjon", hát meglátjuk, de legalább már tudom, hogy rendben van a motor. A kompresszió is jó volt, szóval minden okés, legalábbis az lenne, ha a lenne ne lenne... Pár napja áthaladva az egyik fekvőrendőrőn hallottam jobb hátulról vmi koppanást, most megemelve láttam, hogy a rugó gyakorlatilag eltört+a lengéscsillapító alja is. Jah és még egy "apróság", a főtengely ékszíjtárcsája elég ramaty állapotban van, cserélni kéne hamarosan.
Más: Atty, a nyakamat teszem rá, hogy múltkor láttam a verdádat csepelen, hazafele a K.L. utcában. :) Sötét metálzöld b vectra kombi, a twin spoke felnikkel és karbonozott motorháztetővel. Nagyon baba!
Biztos azt láttad, ott szokott parkolni, a kis utcában a buszmegálló után. Köszi!
Érkezett némi bőr - pontosabban kamu bőr - tisztítás után egész szépek. Csak kicsit illuzió romboló,hogy nem igazi bőr betétek vannak benne.
Tisztítás előtt:
Után:
Pénteken gondoltam egyet és elmentem a méteráruba anyagért. Na meg akciós is volt métere,lényeg a lényeg,hogy így olcsóbban kijöttem mintha vettem volna egy flakon plasti dip-et. A roló sínek kaptak bőr huzatot,a téli fokozat kapcsoló kerete és holnap a kézifékkar is - arról holnap rakok fel képet - megfogadtam magamnak,hogy a legtöbb fekete színt,amit házilag tudok kiírtok a belső térben és csak vaj illetve barna színek maradnak.
2017-ben befejezik a Holden Commodore gyártását Ausztráliában. Én simán átvenném a platformot az Opel kínálatába,sok befektetésbe nem is kerülne Európaira faragni műszakilag és formailag. S lenne egy tisztességes motorral is kérhető - a kis köbcentis turbósok mellett - hátsó kerekes Opel,nevezzék bárminek. Link Az biztos,hogy megszorongatná a BMW és Mercedes hasonló méretű sportos limuzinjait.
Hali!
Már hiányzott valami probléma, úgyhogy kaptam is egyet.
Mostanában hideg motornál gyújtáskor világít a szerviz lámpa ami indítás után elalszik ugyan, de időnként azt csinálja hogy felpörög ~1500-ra és ott tartja a fordulatot. Hideg indításkor ezt még csak megérteném, na de hogy beragad a fordulat 1500-on, és gázadásra gyakorlatilag alig reagál, azért az érdekes. Leállít, beindít és utána jó. Ami fontos, hogy meleg motornál (nem feltétlen üzem meleg) se a lámpa nem jelez gyújtáskor, se a fordulattal nincs gond.
Amúgy fain lett a beltér Gábor! Mégse adod el, vagy ez attól független?