Nem kajál sokat a 2.6-os....kb annyit mint a 2.2-es. Ráadásul maaszívabb mint a 2.5,kovácsolt dugattyú,főtengely,hajtókar. Viszont van rajta egy kisebb folytás a 4 katalizátor miatt. A vezérlés 30-40 ezer ft hozzá + vízpumpa. Egyébként jó motor.
850-ért szerintem el lehet hozni. Egyébként nem nagy élmény benne a bőr belső. Kemény,rossz tapintású,csúszós. Valószínű nem is igazi bőr,az ajtókon 100% , hogy nem igazi (enyém is olyan).
Igazság szerint egyre jobban beleszerelmesedek ebbe az omegába, ha úgy alakul akkor lehet rá esik majd a választás, ez jobban tettszik azért mint az astra coupe, bár az is nagyon bejön, mégis csak az omegával szemezgetek már régóta. :) A fogyasztásával szerintem nem is lenne gond. Elegáns, kényelmes (gondolom), szép, és ami az egyik legfontosabb, hogy biztonságosabb mint az astra. Hát csorog a nyálam azóta is.
Majd kiderül, de azért ha úgy alakul majd valahogy kibékülök azzal a bőr belsővel. :D
Sajnos kénytelen vagyok feltételes módban beszélni, amíg nem tudom biztosan, hogy mi lesz a munkámmal, remélhetőleg az elkövetkező 1-2 héten belül ez kiderül és a szerint lesz vagy nem lesz autóvásárlás. Utoljára szerkesztette: Norby646, 2016.02.21. 21:51:36
Úgy látom full eletromos ülések vannak benne,azt be lehet úgy állítani,hogy kényelmes legyen. Elég jól dönthető az ülőlapja is. Viszont az MV6 plüss ülést nem tudja überelni,abban a dupla deréktámasz teli találat - ebben csak egy van a légzsák miatt. Biztonság terén jól áll,elég merev a kaszni,viszont ez a negatív pontja is,hamar elkezd nyekeregni. Nehezek az ajtók,megereszkednek a zsanérok és után állítást igényelnek a zárnál,ha minden gödörnél kopognak. Az első ajtóhatárolók szeretnek kiszakadni az A oszlopból tövéből,valamint kattognak,köszönhetően a 100ft-os műanyag perselynek ami benne van - cserélni nem nehéz - de csak kb két évet bírnak kattogás nélkül.
Ha Omegáról kell infó,abban tudok segíteni,pár éve benne vagyok :) Ja és még valami. Nem kell félni az automatától!
Nincs autó típikus hibák nélkül nyilván ez sem kivétel, viszont így legalább tudom hogy kb mikre számíthatok. Az automata engem marhára vonz, függetlenül attól hogy semmi bajom a manuálissal, de van egy feelingje az automatának amellett, hogy kényelmes. Ami kicsit fura, hogy csak 4 fokozatú, felmerül bennem a kérdés, hogy nem túl nagyok az áttétek? Úgy emlékszem a w124-eseknél volt "divat" a 4 fokozatú automata, persze nyilván nem csak azoknál.
Áttételben elbírna egy 5. Direkt fokozatot,mert 130-nál 3200-at forog (V6 is). Viszont a benzinesekhez csak ez az AR25/35 4 fokozatú váltót szerelték. A 2.5 DTi-hez (közösnyomócsöves) volt 5 fokozatú automata AR40-es ha jól emlékszem. V8-hoz pedig AR60 5 sebességes. A számok a hitelesített maximum nyomatékot jelzik. Ettől függetlenül a 3.0/3.2 is elbírja a gyengébbik AR25,de ahhoz gyárilag AR35 volt. A 2.6-hoz pedig AR25,lévén,hogy csak 240NM-t tud.
Azt viszont tudni kell,hogy ezeknél a manuális váltósok kettőstömegű lendkerékkel szereltek. Annak cseréje se sokkal olcsóbb,mintha egy komplett automata váltót vesz az ember bontottan.
Szerintem ez teljesen jó lenne így. Igazság szerint, ha omega, akkor a belinkelt jöhet csak szóba, mert arra azt mondom hogy az olyan mintha én álítottam volna össze az egészet. :) Ahogy megnéztem a többit, igazán egyik se fogott meg, mert vagy 300000+km van benne vagy szar állapotban van, vagy manuális váltós, vagy ronda a kárpit vagy dízel...stb. Sajnos hahun nem nagyon van ezen kívül olyan ami szimpatikus lenne, legalábbis jelenleg.
Ha esetleg az omega nem jön össze akkor marad az astra coupe. :)
Kapásból tudok 2 olyan autót,amik hasonló állapotban vannak,viszont nincsenek fent hahun,de ha kell eladóak. :) Mindkettő 3.0,full. Egyik sötétkék,másik fekete.
Zsír új Eibach futómű van alatta,olyan feszes hogy nem igaz,vezettem. Öröm vele kanyarodni. Ezért a kocsiért kezeskedem,jó barátomé.
Nagyon szép a járgány, marha jó ez a szín, meg a felnik is szépek. Hát jól néz ki, na ez is olyan mint az elképzelésem. :)
Ez pedig a fekete,ez is full,csak bézs bőr belül. Ez fixen 1.3 millió,viszont ez is tuti! Irmscher rugók,3 cm nyomtávszélesítők,Koni gátlók...ha érdekel valamelyik akkor privátban elküldöm a srác elérhetőségét,Dabason lakik,de ezek megérik azt az 50 km-t.
Hát ez gyönyörű. Sajnos az 1.3 már sok lenne nekem, viszont a másik az jó lenne. A távolság nem érdekel különösebben, amíg Magyarországon belül vagyunk. Ha jó egy verda akkor megéri érte kicsit utazgatni, persze nyilván minél közelebb van annál jobb. Ha a kék tulajának elérhetőségét megadnád akkor az jó lenne, persze még semmi sem biztos. :)
Így már érthető volt,hogy nem érzékelte a fogaskereket (a jeladón is hasonló mennyiségű és állagú kosz volt) és el-el dobta az abs és a sebesség jelet.
Olvasgatom napi szinten a különböző írásokat az omegákról, viszont számomra hihetetlen fogyasztási adatokat írkálnak, persze nyilván ember illetve útvonal függő a fogyasztás, így felmerült bennem a kérdés, hogy hozzávetőlegesen most akkor mennyit is fogyaszt a 2.6-os és mennyit a 3000-es? Hozzáteszem nem a fogyasztás az elsődleges szempont persze értelmes keretek között de azért csak jobb tudni, hogy mibe vágom a fejszém. Pontosan nyilván a használat során derül ki, de csak körülbeli adatok után érdeklődök. A másik hogy a kék 3000-es omegáról csak így elöljáróban pár alap adatot tudnál mondani? Mikori évjárat, mennyit futott, ilyesmi... :) Nekem az is jó ha esetleg privátban elküldöd, teljesen mindegy.
A 2.6 és 3.0 fogyasztásban nincs különbség. Használat függő,ha rövid távokat mész hideg motorral,akkor betud kajálni 20 litert is. De ha egy átlagos városi útvonalat veszünk,ahol vannak lámpák,de üzemmeleg a motor,akkor 12-13 liter. Meg persze attól is függ hányszor padlózod le. :D De elég ha ezt az elméletet nézed. 2.6-os 180 lóerő,a 3.0 210. Ugyanazt a súlyt kell a gyengébb motornak is mozgatni,mint az erősebbnek. Tehát az erősebb motor könnyebben megmozdítja,kevesebb energiába kerül ugyan azt a sebességet elérnie,mint a gyengébbnek. Ezért fogyaszt az enyém is 13 litereket,mert abban csak 144 lóerő van,a súly pedig közel ugyanannyi. A kékről annyit tudok,hogy az apukája használja. 1,5 éve van náluk,azóta ment kb 5000km-t. 200 ezer km körül van benne,erősebbnek érződik a motorja mint a feketének. Nyilván azért,mert jó állapotban van belül a motor. Új vezérlés van rajta,friss motor és váltóolaj. 2001-es évjárat úgy emlékszem,újszerű kipufogó rendszer van alatta,meg az Eibach futómű. Hívd fel őt nyugodtan,elmond mindent róla.
Értem, hát meglátjuk, még kitalálom hogy legyen. Mondjuk marhára belezúgtam ebbe a típusba, ha omega lesz akkor csak nagy motoros, fullos, vagy az aminek a címét megadtad, vagy a 2.6-os, ha már lúd legyen kövér alapon. Meg kurvára hiányzik az érzés amikor az ember odalép neki, az visszavált egyet és megy mint állat. :) Mindkettőt meg fogom nézni szerintem, aztán meglátjuk melyik jön be jobban, de az elég nagy előny ha valamelyest ismerem az előéletét, jelen esetben általad.
A coupe astra is nagyon bejön, de 1.8-as (125le) alig van a hahun ami jó állapotú és megfelelő az ára, a 2.2-estől meg tartok kicsit. Haverom azt mondta azt engedjem el, páran írták a neten is, de ugyanakkor te pl nem mondtál róla semmi rosszat. Nyilván az is befolyásolja az ilyen véleményeket, hogy rengeteg a kintről behozott, leharcolt szar, ami persze nagyon ragyog először csak később esel pofára. Hát nem tudom, pedig 2.2-es van fent egy pár a hahun ami szép. Nekem a turbós is tettszik de ott félek a turbótól, persze lehet az romlana el utoljára. :D Az 1.8 meg amúgy is a minimum nálam, viszont valamelyik csak 116le ami számomra már kevés. Még az 125-öt is annak tartom, csak könnyű a kasztni, így azzal még ki tudnék egyezni. :)
Ezt néztem én is, csak az a kárpit... :D Na meg ez is a gyengébbik 1.8. :(
A két 3 kilósra nem kellene költened,minden működik bennük úgy ahogy kell. Esetleg egy olajcsere,de még az se szükséges. Én azt venném,aminek ismerem az előéletét.
Gábor, ezúton is köszönöm a segítséget, na meg hogy mutattad a 2 3000-est, ahogy írtam a facen is, már ez is bőven nagy. :) Igazság szerint úgy voltam vele, hogy elég a 2.6 amennyiben szép állapotban van, szerencsére tényleg nagyon tip top, gondos gazdija volt. 900-ban sikerült megegyezni, az autó állapotát elnézve nem volt pofám a 850-es ajánlathoz, 870-et mondtam, de már mindketten tudtuk, hogy 900 lesz a vége. :) Biztosítást megkötöttem, kb 92000ft lesz éves szinten assistant szolgáltatással együtt. A többit még nem tudom, bár az átírás kb 120000ft lesz, a teljesítmény adó meg 25e környéke.
Pár kép ide is, ha esetleg érdekel valakit. :D
Telitank, hadszóljon.
Kicsit párás volt...
2003.12. havi, rozsda nincs, motor gyönyörű szépen duruzsol, az automata váltó nagyon finoman váltogat, pontos, nem rángat. Futómű iszonyat kellemes, kellően feszes miközben nagyon jól tompítja a remek minőségű magyar utak keltette ütéseket. Belül halk, a bőr belső nagyon esztétikus, tapintásra egész jó, rosszabbra számítottam, de tény hogy azért nem ugyan olyan mint amilyen anno a mergában volt. Minden esetre nekem nagyon tettszik, és nagyon kényelmesek az ülések, ráadásul faszán lehet állítgatni. ~270km után úgy szálltam ki mintha csak a közértbe mentem volna vele, semmim nem fájt, baromi kényelmes. A motor... Hát felülmúlta az elképzeléseimet, nem gondoltam volna hogy a több mint 1600 kilós kasztnit a 180 pacis motor így megindítja, kegyetlen. :P Megy mint állat, fogyasztásán leesett az állam... kb. 210-220km környékén nulláztam a "mérőt", így főként autópályázás van benne meg Debrecen, illetve a rövid Budapest szakasz, na meg néhány padlózás, 8,7l/100km (hát városban biztos több lesz, de sebaj, majd beírom azt is). Nagyjából 125-130-al jöttünk végig a pályán. Az eladó nagyon korrekt volt, látszott rajta, hogy foglalkozott az autóval, vezérlés cserélve 151e-nél, olajak, szűrők cserélve pár ezer km-el ezelőtt, fékek úgyszintén. Saját szervizkönyvet vezetett, számlákkal, mit mikor miért is hol. Garázsban tartott autó, gyönyörű szép kertes ház mellé.
Pár negatívum: az ajtó záró pöckök (a műanyag bizbasz ami záráskor lemegy, nyitáskor feljön) lötyög és zörög, zavaró. Vezetőoldali ülésfűtés nem megy, majd ránézek, hátha csak a biztosíték (a kis naiv). Tolatóradar hol működik, hol meg folyamatosan sípol. Néhány belső műanyag kissé kopott, karcos, konkrétan: váltó körüli műanyag keret+váltószoknya, elakadásjelző gomb karcos, világítás kapcsoló enyhén karcos, illetve elöl az ablakemelő gomb körüli keret kopott+bal oldalon a többi gomb mellette kicsit kopott.
Hát kb. ennyi, minden más rendben van, fényezése gyönyörű, "nyári" 17"-es polír felnik makulátlanok, 169000km van benne. Összességében szívem szerint az autóban aludtam volna, bőven felül múlta az elképzeléseimet, ráadásul ezer éve szemezgettem már ezzel a típussal. :)
Az említett negatívumokat majd cserélni/javítani szeretném, valamint jó lenne rá majd egy sport kipufogó, remus fain lenne bár árakat nem tudok, más is szóba jöhet majd. Ha dupla lenne a vége az lenne a királyság, de vagy jó fajta vagy marad a gyári, mert sufni szart biztos nem rakok egy ilyen autóra. Utoljára szerkesztette: Norby646, 2016.03.06. 10:01:18
Omega V6 feliratot azt tudok holnap hozni(megyek cimborámhoz Dabasra),ha kell. 2.6 se lehetetlen. Az ajtógombbal sok mindent nem tudsz kezdeni,nekem is cereg ha erősebb a basszus a zenében. Az ülésfűtés várható volt,hogy nem fog működni,ilyen idős korukban szét megy egy ponton a fűtőszál és mivel "sorba" van kötve nem tud rajta átmenni a delej,ami melegítené. A javítása nem bonyolult,csak kicsit macerás és 1 hétvége elmegy rá. Ülés ki,huzat le...stb. A műanyagokról pedig érdemes leszedni ezt a gumiréteget,ami az ablakemelőkön is van. DM-ben lehet kapni Denkmit néven hideg zsíroldót,azzal be kell spriccelni,várni 5-10 percet aztán letörölhető nedves ronggyal. Teljesen más lesz a kinézete is és a tapintása,mondhatjuk úgyis,hogy nem undorodva fogsz hozzáérni. :) Egyedül a klímapanelen nem ajánlott ezt megcsinálni,mert a gombok alapja fehér és csak rá van "festve" a fekete rész. Így néz ki a végeredmény:
A váltó körüli keretet szintén ugyanígy meg tudod csinálni,szétszedni se nehéz,a kiosztásnak és a téli program gombjának is van csatija,könnyedén széthúzhatók. Váltó és kézifék szoknyát meg csinálok neked,ha gondolod,fel is szerelem,10-15 perc az egész.
Teljesítményadó az nálunk érthetetlen okból kifolyólag évjáratra történik....nekem ez évben csökkentettek rajta,eddig fizettem fél évre 10 ezer körül,most pedig 7400-at fogok. Annyi,hogy az enyém 2000-es évjárat és csak 106kW,a tied meg 133kW és 2003-as. Ezzel kapcsolatban pedig van egy furcsaság számomra a tiedén. Az utolsó évben (2003) füstös hátsó indexel és tolató lámpával árulták őket,ezen pedig fehér-piros az összeállítás. A hűtőrács az stimmel,2001-től a DTI és 2002-től V6-ok ezt a fajtát kapták,a középen króm csíkos helyett - hozzáteszem,ez a legszebb rács hozzá. 2003-ban pedig befejezték a gyártását,mert jött a Signum. Van pár 2004-es,de azok inkább csak akkor lettek forgalomba helyezve.
Ma reggel munkába a rosszabbik útvonalon mentem, viszont korábban mint szoktam mert mentem az eredetiség vizsgára, így kifogtam a dugót, 3/4 óra volt az egyébként ~15 perces út, átlagfogyasztásra 16 lityót írt , kb ennyire számítottam is. Mentségére szóljon hogy tényleg minden ellenem szólt, benyaltam a vasúti átjárót is, meg a váci út eleje is be volt dugulva+az összes létező lámpa piros volt. Hazafele a másik úton jöttem, pár lámpával, dugómentesen, 10,9 litert írt úgy, hogy ebben volt 1-2 nagyobb gázadás is, na ez már több mint kellemes. :) Amúgy a motor aránylag hamar melegszik.
Hát nem pont erre gondoltam, de most hogy így mondod... :D
Egyébként a 2.2 is bezabál ennyit,ha olyanok a körülmények. :) A 10,9 viszont teljesen jó! Nem is tudom,nekem talán szökőévben egyszer kajált ennyit városban,alapvetően mindig több,12-13 liter. :D
A változatosság kedvéért ma újfent elkezdett világítani az ABS lámpája...újra alámásztam pucolás,most mindkét oldalon,de semmi. Szerintem most ment tönkre,vagy az ABS tömb adta be a kulcsot.
A korosodó autó mindig ad "valamit" a gazdának..:) Nekem tavasszal első futómű, klimarendszer, és kipufogó..
Néha már kezd tele lenni vele a hócipőm. Bár lekopogom,óriási problémák nem voltak vele és szerencsére a motorja is teljesen jó. Kopó alkatrészek,illetve a kipufogó a korából adódóan csere érett volt pár éve.
Kinyomoztam/kinyomoztuk Omegás haverokkal és egy opcom-mal....jelenleg nem kommunikál a fékrendszerrel a számítógép,pontosabban ha lehűtjük az abs kockát akkor igen,amint felmelegszik mintha nem is lenne. Úgyhogy a kocka adta be a derekát,holnap megyek cimborámhoz és hozok tőle egy V6-ba valót. Onnantól kezdve lesz TC-m is. Kapcsolási rajzokat átbogarásztam,minden további nélkül jó bele a V6 kocka is. Szerencsére könnyű cserélni,táncolni lehet a kocka körül a motortérben.
Az utolsó hátsókerék hajtású V platformos GM termék....
Nem igazán értettem hogy Európába miért nem hozta ezeket a modelleket a GM, persze az ide illő motorcsaláddal..nem gondolom hogy ezek annyira elavult szerkezetek lennének..
Valószínűsítem,hogy az Insigniának lett volna konkurencia házon belül. Egyáltalán nem elavultak,csak egy kis fazon igazítás kellett volna nekik és ahogy írtad az ide "illő" motorok. Esetleg megtartva egy V6 és V8-at. Annak idején,mikor az Antara megjelent,azt is a Chevrolet 2.4-es motorral árulták nálunk. Csak sokan fújoltak rá,mert nem dízel és "terepjáróba dízel motor való" szövegekkel bombázták.
Mármár azt hittem hogy a TC levetkőzi az nagy Opel útálatát... tévedtem.. ha esetleg ide is látogat közülük valaki részvétem a cikk iróinak, sajnálom őket..
Mindig ezt csinálják. Amikor megjelenik,ömlengenek róla,aztán szépen-lassan elkezdik szapulni. Astra J-nél is ez volt.
Nagyon szép autó, jól eltalálták a formatervet, a részletek is szépen sikerültek. Így ahogy van jöhetne. :) Persze csak az omega mellé, mászkálós autónak. :P
A V8 Star-okban pedig egyen Ford motorok - pontosabban Roush - voltak. Mindegy,hogy Opelről,Vw-ről,Audiról vagy Jaguárról lett mintázva a külső,alatta egyformák.
Ilyen gyárilag. Én csak azt nem értem,miért nyúlnak hozzá? Mikor ennek olyan állapotba kéne lennie,ahogy kijött a gyárból első ként.
Megcsinálták a kocsimat, de kivették belőle az aksit. Bekapcsolom a rádiót SAFE-t ír ki. Nem tudom, hol lehet a kódja, melyik pappírra vagy hol adták meg a kocsihoz való kódot? Astra g 2000 évjárat. gyári rádió. Utoljára szerkesztette: SzocsA, 2016.05.21. 08:12:30
Ha kaptál hozzá Car Pass kártyát,azon rajta van a rádió kódja. Ha nem,akkor rádiót ki kell venni és kis szerencsével rá lesz írva egy 4 számjegyű kód.