Anno a Discovery-n ment a Marc Evans-féle "4x4 is born", ahol egy lepukkant LandRovert építettek újjá. Megnéztem a neten, mennyiért lehet megvenni DVD-n. öhhh... + posta Remélem ismétlik! eccer...
Mivel a Niva nem egy nagy kaszni,és a sulya se nagy,ezért szerintem a szivodizel is elég bele.De egy turbodieselel biztos jobb.
én rühellem bõgetni a motort. Fiesta 1.4 tdci-t hajtok, szinte alapjáraton közlekedek városban. Mert bírja! 50-tõl 5.-ben, de ha nem kell hirtelen gyorsítani, alatta is. Szépen, komótosan, de megy, 1500 fordulat fölött meg jön a turbo...
ezért inkább a diesel, de 1.7-1.9 meg kicsinek tûnik, turbo nélkül. hmm...
Hát igen érdemes eldönteni ki mit akar!Ha csak lóerõt inkább,vegyen benzineset,ha viszont az számit,hogy nyomatéka legyen inkább akkor érdemes dieselben gondolkodni.
Ha szabad picit kötözködni,egy leömlõvel max lóerõt lehet nyerni,ha bõvebb,de közben nyomatékot veszt a motor.Egy 1.6-os benzinmotor kraktere gyári beállításokkal a legjobb,terepezésre nem kell hozzányúlni,a tunninggal elveszti a maradék rugalmasságát is a motor.
Az 1.6-os benzinmotor mindenképp karcsú bele,ha siratófalazni akar valaki,viszont felezõben el lehet poroszkálni vele nyugodtan.
Aki meg függõleges falakon akar felmenni az vegyen inkább egy benzines patrolt v. range-et azokban van kakaó.
meg pár liter-t is... Jaj, csak nem kibújt belõlem a közgazdász??? (ezek mennyire flegmák már...)
Ja, a csákóra mondja az asszony: Megjöttél, te Mocsok?
amúgy az elsõ (és remélhetõleg utolsó) ember, aki elütök a vasammal, a fõnököm lesz. De õt nagyon...
Igen ezek hasznosak,meg pár plusz pacit is jelent.
Kössz az okosságokat. Motorcserét én ez esetben hanyagolom. Nemtom, nekem a kisebb diesel nem szimpi (hacsak a benzin-diesel árak miatt nem). Viszont van a Nivákhoz kipufogó rendszer, és állítólag egy jó leömlõ is sokat dob a nyomatékon.
Jaj, de kimennék egy kis dagonyára már én is!
[IMG][/IMG]
Rosszabb esetben, korrodált, rothadófélben lévõ autónál csavarhatja a kasztnit is.
nem szükségszerûen cserélném ekkorára, de nem vagyok benn biztos, hogy elég a kisebb. Igaz ha a tundrán elég, itthon is meg kell állja a helyét. f_szom, veszek inkább Zetor-t!!!
Eztetet találtam még: ha az emelés vagy gumi ismerõs valakinek...
Az erõs diesel motorral vigyázz,mert nem csak a váltonak kell kibirni,hanem a kardánnak,a difinek,a féltengelyeknek,a hidnak.
A nagyobb 2.5-ös ducato blokk ugyanaz mint az ivecóm 2.8-asa.Az drabális egy vas,biztos nem fér bele a nívába.Egy 1.6 benzin helyére nagyobb dízelt elég körülményes befaragni,max az 1.7-1.9 fiat motor szerintem.
Ez a jó az uaz/gaz-ban oda bármi befér,régi merciblokkal nem rossz gép.
A Niva költségvetése szerintem azon is múlik, mennyire akarod profira a gépet. Én csak arra megyek, hogy mindene mûködjön, a többi meg "kreatív" munka. Donor autó: 150-200e, és azért már jobb állapotút lehet venni, persze papírok nélkül. Csere motor: fingom sincs. De ha már dieselt teszel bele, én bepróbálkoznék egy nagyobbal. 2,5 liter környékén, a nyomaték miatt. Passzoló váltó, na meg a szerelési ktg-ek. (ha már itt tartunk, a Fiat motorokra (1.7 - 1.9 D)azt mondják passzolnak, na és a Ducato td-k???) A többi szerintem nem nagy tétel (rugók, karosszéria munkák, bozótrácsok megoldhatók házilag) Csörlõ, és gumik még kalkulálandók. Nemtom, én még nem számoltam, de szerintem 5-600-ból megállhat.
ez a pick upos faszkodas egy kicsit fajdalmas, de mit tudunk csinalni.
mennyibol jonne ki egy fasza niva ugy mindennel, termeszetesen dizel motorral? epp szamolgatok!
hideg van
hát igen... De egyszerûen felfoghatatlan hogy egy sok személyes kisbusz hogy nem lehet haszonjármû. Hát az valószínû, hogy inkább üzleti céllal cipelnek embereket, nem hobbiból... Vagy nagy családosok, alig van gyerek ugyanmár.. Amúgymeg és? ÁFA mentes lenne nem halnánk bele... OFF vége
Off. Haveromék új hiace-t vettek,feljárnak pestre melózni /200 km/,de csak 3 személyest vehettek haszonjármûben.Egy ember mindíg a raktérben ücsörög,egy nem lerögzített fotelben,télen -5 fokban,mert így megússzák helyszini bírsággal. /Fõ a biztonság!/
Rá vannak kényszerítve hogy állandóan a tilosban járjanak.
Vagy vehettek volna egy szarráhajtott használtat,amit a puncsos nepperek behoztak,és 6 személyesre átnyomtak a kpm-en.
Azért egy-két bennfentesnek mindíg nyitva vannak a kiskapuk.A többiek meg le vannak szarva! Ausztriában a 9 személyes transzporter is lehet haszonjármû,minket meg szopat az állam.-MEGSZOKTUK LASSAN FEL SEM TÛNIK.
ja nekem az a vicc, hogy tulajdonképpen javarészt hobbi meg személyautó célú pick-up-okat haszonjármûnek tekinti, de 5 személyes kisbuszt nem... Ez egy vicc, 5 személyes hátul nagy rakterû kisbuszt többen használnak munkára mint full felszereltséges pick-up-ot, ez sztem egyértelmû. Eleve spártaibb minden pickup árú kisbusz. Ki nem szarja le hogy fedett vagy nem fedett a raktér kedves állam, ez csak parasztvakítás. Családi vállalkozásba is kellett volna régebben, de így csak használt vagy igénytelenebb jöhetett szóba, nem luxus mint pl. egy Navara azonos pénzért értelem szerûen ÁFA nélkül, míg a busz ÁFÁ-stul
Látod pont ezért vagyok én Niva párti. Munkába olyan autó kell, amivel lehet menni napi 2-300 km-t és este még bírja a derekam a ..., nem csak elfeküdni, vagy inkább kifeküdni. Sajna megyek ennyit átlagban, illetve nem sajna, mert szeretem.
Így a terepezésre használt gép marad privát, ott pedig minden leadózott forint számít. Niva olcsó, alkatrész van, és olcsó, és nekem tetszik is.
a farmert itthon parasztnak hívják nem? EZEN SENKI NE SÉRTÕDJÖM MEG, SZÓVICC VOLT!!!
Tegnap éjjel megterveztem a Niva külsejét is. Lökhárítók csõbõl, fekete. Kaszni vagy olajzöld, vagy szürke. Kerekek feketék!!! Persze szériánal nagyobb. Hátsólámpa lecserélve régi Fiat körlámpákra??? Légbeömlõ kivezetés, tetõcsomagtartó, tele lámpákkal. Csõrlõ, emelés, és ami nagyon nem tetszik, az a krómozott kilincs, annak mennie kell. Vagy Wartburgról fekete mûanyag, vagy valahogy átfesteni. Hja...
[IMG][/IMG] [IMG][/IMG]
Természetesen alig lenne nálunk pick-up ha a köcsög állam nem csak ezt az egyetlen jármûvet ismerné el haszonjármûként,ami 3-nál több személyes lehet.-muszály elfogadnia mert platós. Mindíg üresen látni õket,esetleg a vadászok használják a platót.10 literbõl egész jó menetteljesítményt nyújtanak,persze kemény a rugó,szûk a hely stb,de legalább leírható.
Egy külföldi biztos azt hiszi hogy itt ennyi farmer él!:)
Vontatni biztos jó a range,de a 3.3-as patrol v. a 4 literes td land cruiser,vagy bármelyik böszme bmw,merci stb. maffiaterepjáró is jó arra.Terepen túl nagy,nehéz és esetlen.
Én utálom az amerikai kocsikat,de egy régi körlámpás cj7-es,az igen! Vagy egy öreg fj 40 toyota land cruiser. Land rover is de csak öreg!
Naszóval: A Range nekem mindig is álomautó marad. Sokkal inkább presztízs okból, mindsem gyakorlati. Amikor én még kissrác voltam egy autó napper mesélte, hogy állítólag csak a LandRoverek rendelkeznek olyan alvázzal, ami elhúzza a 2 lovas trailert is, és hogy más vasak elvileg ilyen nem húzhatnának. Nem mintha lenne lovam, sõt 2, de még lehet! De ha kiadhatnék egyszer 25 misit a Range Sport-ra iszonyúan fájna a szívem meghúzni egy ággal, vagy sziklával. Inkább csak lovardában, vagy golfpályán "megjelenni". Viszont az a tudat, hogy nem kell beszarni, ha végetér az aszfalt, vagy éppen hogy valószínûleg te leszel aki a hókotrót is kihúzza télen, ez kárpótolna azért hogy nem úgy megy mint egy 7-es Bömös, ugyanezért a pénzért.
Pick up-okhoz: Jó gépek ezek egytõl egyig, ilyen célokra. Kijutni vele a tanyavilágba is, cipelni egy-egy szerszámosládát, stb. De a siratófal, vagy triál se nekik szól. Aszfaltra, hosszú utakra meg túl puritán, nyers. Mentem én már Ford Rangerrel 140-et. Halálfélelmem volt, komolyan. (Fiestának 180 a vége(downhill of course), nem alapra vagyok para)
megvan a Niva fórum!!!
írtam is ide més sokat, oszt eltûnt. Most szívok egy cigit és nekiesek újra
Hogy mire is?Egyszerû terepre.Tény a Range a luxus kategoriába tartozik,de ezek a változatok még keméyn terepen se ijednek meg,nem ugy mint modern társaik.
Elsõsorban sofõre válogatja kinek mi jó,mi rossz,én csak azt irtam amit hallani szoktam.Ettõl függetlenül,az L200 is minõségi kategóriába tartozik,max. nem mindenki szereti.
'Állitólag nem nagy eresztések ezek az L200-asok.A hiluxokat jobban szeretik,és kevesebb gond van vele"
Az köztudott hogy a hilux a legjobb,de attól még nem lesz rossz az L200-as sem,sõt a legtöbb ûberpresztizsû gyártó csak álmodik olyan minõségrõl mint egy feleannyit érõ mitsubishié.Márkákat azért nem írok mert abból veszekedés lenne úgyis.
Állitólag nem nagy eresztések ezek az L200-asok.A hiluxokat jobban szeretik,és kevesebb gond van vele.Egy Nivához,mint bmelyik Ladához olcsón,és könnyen lehet alkatrészt szerezni,fõleg mert nagyrésze kompatibilis egymással.
"Minden rosszban van valami jó" kategóriás bejegyzés:
Szétégett a villanyvezeték a házunk elõtt, kihívtuk a szolgáltatót. Ki is jöttek 2 órán belül, így este még filmezni is tudtam, de a lényeg: Mivel jönnek? Ja, ja L200. Keresõlámpa, csõrlõ, sárgumik. Amíg az oszlopon bûvészkedtek, addig én a kocsit vizslattam. Kicsit hülyének néztek, de kit érdekel?
A Rangre visszatérve: asszem mégis marad a Niva. Költséghatékonyabb. Kicsit utánnakérdeztem mibe kerül egy-egy alkatrész Land Roveréknál. Dobtam egy hátast...
Teljesen normális, sõt! Ezen látszik, hogy terepjáró, és az, hogy "sárterápiára" járnak vele. Egy csillivilli városjáró nem ugyanez a feeling, ha már Range, lásson egy kis dagonyát.
Ahogy a gumit elnézem ezzel sem színházba járnak! 3 doboz mattfekete spray és kész a festés,de lehet hogy töltetnék katonaizöldet /amúgy még nem láttam/.-állítólag több helyen készítenek is rendelésre. Vagy mattfekete alapozó ecsettel? Az ezüst tényleg gáz.
de kis csinos! Így, ahogy van bevállalnám. Az normális, hogy csak a horpadt, sáros gépek tetszenek? Ugyanez ezüst metálban, papírok nélkül, 3,5 V8-al 500e, de nem teszik...
eh-eh, de jogos. Igaz, péntekre már ígér dél-nyugatra havas esõt. Pont jó, épp arra lesz utam, ha minden "jól" megy már hajnalban. Irány a téligumit felrakatni!!!
mármint ezen a lapon valamely fórum, vagy egy másik lap? Keresem én is rendesen, de semmit nem találtam. Egy-két durva képet leszámítva, na és vannak köztük ízlésesen megcsináltak is. Uraim, jön a latyak, meg a hó! Hohóóó!!!
Most sehogy se találom,de van egy oldal foglalkoznak nivákkal.De amiket érdemes megerõsíteni,azok a lengõkarok,keresztstabilizátor,de ha van ismerettségedbe aki Ladával versenyzik esetleg biztos tud segíteni.
Szevasztok! Nekem is szívem a téma, éppen Niva vásárlásban gondolkozom. Tudom, hogy a futómûve nem a legkóserebb, de csak lehet javítani rajta valamit. Árában viszont verhetetlen, és egy Samurai-nál csak tágasabb. Olyan embert keresek, akinek van tapasztalata Niva-k tuningolásában. Mire kell figyelni, mit érdemes cserélni, stb.
Ha orosz autóban gondolkodsz,a Gaz 69 is ideális választás lehet szerintem.
en egy defenderen gondolkozom, de nagyon! itt hasznalnam a 4.2 V8-al, amikot meg hazaviszem teszek bele egy 2.8 tdi-t 'oszt kesz!
nem tudom, hogy alkatreszileg hogy all a tobbi alternativa, de defenderhez lesz meg minden egy darabig!
Vagy 2 kiló egy rozsdás papírok nélküli.Lehet hogy az a legjobb megoldás,azon kiéli magát az ember,nincsenek durva ktg-ek.Kicsit kicsövezni hogy jobban bírja,aztán ha igen szar már bontásból visszajöhet az ára is.
Igen, erre az árkategóriára még egy kicsit gyúrnom kell.
Ha egy ilyet normálisan kikaszniznak+fényezés /300000-ból megáll/ meg kicsit gatyába ráznak,egy megbízható terepjáró lehet 1 millából,ami 10 évig /persze normális stílusban/ használható.
Hááát... lehet, hogy nem. :)Újabban szerelték 1.7-es dízellel is, talán abból kellene csemegézni, de azért az árért már Suzuki SJ-t vagy Nivát is találok.
Engem nem a 3 csavar aggasztana,hanem a vérszegény dacia motor /ha jól tudom/.Nagyon nehezen viheti a nagyobb kasznit,gyilkolni kell hogy menjen,és állítólag brutálisan sokat eszik.
Én lebeszélnélek az arókról,fater is mindíg túrta pedig 2 évesen vette. Aztán mikor az egyik hajtókar kilépett a blokkból,betelt nála a pohár,egy szerencsétlen román megnyerte,visszavitte romániába.
Elvileg sosem romolhatna el,mert állítólag ez egy francia traktormotor,csak ugye az acél hiányzott belõle.
Fater 3 évig hajtott egyet,azon tanultam meg vezetni.3.2-es dezsõ,volt jó nagy ,olyan mint egy land rover,asszem azt hivták 10-esnek,de lehet hogy tévedek.4x4-es,hátul hosszában az ülések. Aro forum
a 10-es sorozatú ARO-ról van valakinek tapasztalata? A népítéleteket olvasgattam, de nem lettem okosabb, elég vegyes a kép.
Megmondom öszintén az 1.6-os benzines motor is megfelelõ lenne nekem, de ami nagyon megfogott benne, az a gyári szervokormány, szervo powáá
Szeretnéd rendszámosítani a gépet? Én ugy tudom,hogy egy motor cserés átalakítás teljesen legális,vagyis levizsgáztatható.Külföldi autóbehozatallal kapcsolatban egyenlõre nincs infóm.
Ha mindenképp egy ilyenre vágysz,lehet kapni külföldi off roados,használtautó lapokat ujságosoknál,néz körbe hátha hozzá jutsz jó áron. Második megoldás,veszel egy nivát,meg 1,9 peugeot dizel mocit,és belerakod.