Sziasztok. Elmesélném mi hogy szoktunk terepjárózni. Van egy 2.8-as TD Daihatsu Rocky-nk(apám vezeti), és egy 1000-es szamurájunk amit én vezetek. És még a rokon jön mindig velünk ezzel. Az egész környék füldútjait már jobban ismerjük mint a vadászok :). Volt hogy nyáron 2 hétig minden nap terepjáróztunk, nagyon durva volt.
Olyan helyen kell csapatni, ahová a rendõrök nem tudnak utánunk jönni. Rendszámunk nincs, nincs mit felírni. UAZzal táncsak nem jönnek, Vitarával pedig esélytelenek. :)
Csak annyit fûznék hozzá, hogy a földút is közút. Nekem volt olyan élményben részem, hogy a gátõr kihívta a rendõröket, mivel szerinte én szabálytalanul autóztam a Tisza gát tövében -miközben a gátõrnél kertiparty volt, és legalább egy tucat autós érkezett a gátõrházhoz a gát tetején, egyébként sorompóval forgalom elõl elzárt úton. :) - Szóval a gátõr barátainak szerinte szabad volt ott, nekem viszont a gát mellett nem, közlekedni. És a rendõr bizony ki is jött és kért is papírokat. Volt is mindenem, és nem is lett semmi a dologból. A lényeg mégiscsak az, hogy vadõr, erdész, magántulaj bizony gyakran elõfordul terepen is, és ha valami nem tetszik neki rendõrt hívhat. Tahát érdemes figyelni arra, hogy a papírtalan tárgy hol túrja a sarat, illetve ha mégis ilyen helyzet alakul ki sok múlik a közeg jóhiszemûségén.
Ha nem végleges, akkor elvileg visszaállítható a forgalomba, tehát járulékos költségeid lehetnek. Jobb az, ha végleg "alkatrészhalémazzá" van nyilvánítva.
Semmi nem kell rá. Ha ki van vonatva a forgalomból, akkor nem minõsül személygépkocsinak, ezért forgalomban nem használható, és nem terhelhetõ adóval. Tehát tankold tele és nyomd padlóig neki!
... Ja, terepjáró? Akkor ne nyomd padlóig, mert elássa magát :)
Biztosítás nem kell neki, ha nincs rajta rendszám, ha jól tudom, csak egy egyszerû adás-vételi szerzõdést kell kitölteni és kész. Terepen meg mehetsz vele, csak vigyázz a magánterületekkel:D
Kérdésem van! Ha veszek bármilyen használt autót, és nincs rajta érvényes mûszaki, forgalmi meg a többi irat, ami köz útra kötelezõ, attól még lehet vezetni terepen, azaz nem közúton? Illetve ilyenkor is terhel a névre iratás, és a kötelezõ biztosítás?
Néztem a képeket NAGYON JÓK! Jó buli Somogybabod ez tény,de a szervezésben lenne mit javítani! Pl:Miért kell külön azért fizetni,hogy vki kijusson a traktoros segitségével vagy,miért nem engedik be a nagyobb jármûveket is.Mert jó hogy vannak motorok,quadok,de azért nem kéne kizárni a nagyobb gépeket.
majd teszek fel még ma. A szervezõk is azt mondták, hogy ekkora sár még egyszer sem volt! Kár, hogy kihagytad a szombatot, estefelé volt a legjobb, sok részeg ember kocsival:), mindig elásták magukat:))
Én csak vasárnap voltam lent.Szerencsére akkor már jobb idõ volt.Szerintem a 20 év alatt még soha nem volt ekkora sár,de nem baj,ez igy volt jó. A képekbõl tehetnél majd fel párat.
sziasztok! Nem tudom használtok-e terepjárókat,vagy csak szimpátiából beszélgettek róluk. Ez nem sértés akar lenni komolyan,csak van 4 eladó gumim 275/70R16 méretben Dunlop Grandtek , Krómozott Mangels felnin.Ez egy Navarrán volt,de az összes picupra jó. Ha esetleg valakit érdekel,jelezze. Köszi Hali.
tudsz elni! amugy az lr3 egesz pofas, es jo is a terepre, de... en is inkabb annak a hive vagyok, hogy egy igenytelen auto jobb, mert nem olsz bele 10milliokat!
Ez nem így van...én pl. sokkal jobban szeretem a szofisztikáltabb terepjárókat...ezért ha én vennék, akkor csakis Disco 3 lehetne full terep felszereltséggel...ja meg 4.2-es kompresszoros motorral :D:D:D
nem szeretnek vitatkozni, de szerintem az ML,a Cayenne, Tuareg nem olyan SUV, ami jo a terepen! egeszen pontosan nem alapverzioban! az elobbi kepen egy gyari range lathato, orszaguti gumikkal! a Cayenne, az ML es a Tuareg is szar gumikkal jon, ami annyira nem jo a terepen viszont kiraly az uton! radasul az egyszerubb verziok 4x4 hajtasa sem fasza. a viszko kuplungosok pl. szarok, a kuplung 3 perc alatt leeg! az ML-bol a V8as az komoly, de szerintem a kiralymerci a G! a range mas kerdes, mert a kapcsolhato 4 kerek hajtas, a diffi zar a terepre termett. (emelheto hasmagassag, miegymas kulon orom)
velemenyem szerint, a leg egyszerubb a legjobb! most egy wranglert nyuzok, de a kovetkezo egy hosszu patrol vagy defender lesz. a tul sok komputer, elekrtonika, miegymas ennyira nem halas a terepen.
a niva kiraly! csavarhuzo es kalapacs, es kesz. egy jo kis dizellel (2.5 tdi) verhetetlen lenne!
na jó, ezt azért nem ártott hozzá tenni... én azokra a "komolytalanokra" gondoltam, amiket sokkal kevésbé sajnál az ember mert vagy már öregek, vagy már lelakottak, vagy már mûszaki sincs rajtuk, de mindenképpen olcsók, szal azokra tényleg nem kell annyira vigyázni... persze akik tele vannak dellával, azok úgyis Range Roverrel indulnak terepezni, na persze én is ezt tenném a helyükben :)
Persze, annak építették, láttam egy-két filmet a Range strapabírásáról, azért a Land Rover mérnökei mögött nem hiába áll 50 év tapasztalata... Egyszer volt szerencsém autókiállításon, épített pályán terepezni egy Defenderrel, a sofõr a legnagyobb nyugalommal tekergette a kormányt és beszélgetett velünk, pedig hol fél méter vízben, hol 45 fokos dõlésszöggel mentünk. Az autónak egy hangosabb szava nem volt az egészhez.
Ne hidd azt...vannak nagyon komoly SUV-ok is...ott a Range Rover, a Disco3, a Range Sport, a Cayenne, a Merci ML, a Tuareg is még egész jó, aztán a zárható 4x4-esek, a Kia Sportage...ezekkel mind egész jól el lehet lenni terepen, csak az ember nem visz ilyeneket durva helyekre...
Indultunk olyan versenyen ahol a fickó egy vadi új Nissan-nal indult a verseny végére tele volt horpadással meg karcolással meg gondolom jót tett a bejáratós motornak a három napos megpróbáltatás.
Hát mi számít komolytalannak?:) Egy 70ezerért vett vitara? Bár azt sem nevezném komolytalannak, ha jól meg van csinálva:) De a komolytalant érthetjük úgy is, hogy nem pont terepezésre való(városi 4x4 gépek), viszont azokra meg nagyon kell vigyázni:D
de legalább van egy Jaguar és egy Porsche a garázsukban, így remélhetõleg nem büntetik a terepgumis sárkányokat a járdaszegélyek megmászásának megalázó mivoltával...
Nek mszomszédomék járnak ki szinte mindig.Õk csoportosan mennek 20 an 30 an.Egyszer kivittem nagyon fasza.(mondjuk van pénzük:Jaguar,Porsche?2 terepjáró)
Hát nekem sajna még nem volt szerencsém igazi hc offroad-hoz, de 1-2 kisebb terepezésen voltam már komolyabb meg komolytalanabb terepjáróval...
...biztos a nagy endurózásban kitaposod a védett boglárkákat, de majd zsolti a béka leszed a géprõl ;)
Egy idõben indultunk versenyeken a haverral egy Suzuki Samurai-al de aztán az Ózdi versenyen buktunk egy akkorát hogy õ majdnem ott maradt nekem csak a szám vérzett egy kicsit, azóta nem mentünk versenyre. De hihetetlenül jó hangulata van föleg az éjszakai szakaszoknak az igazán próbára teszi a vezetõt és a navigátort is. A sárgyorsulás igazi közönségszórakoztató dolog, a siratófalon való fel és le jövetel pedig igazi offroados élmény. Ha érdekelnek majd este rakok fel képeket az otthoni géprõl.
Nah végre egy jó kis topic, mi is ûzzük a faterral az off-road ipart, egy jó kis samuráj készül a garázsban:) Nivával már én is mentem terepen, nagyon vadállat, fõleg ha le van vagdosva eleje, hátulja:D, és van benne egy nagyobb motor+jó kis gumik stb.:)
én szakmámból eredõen igen (bár nem árulom el mi az), rengeteget járunk ki a sáros, felázott földekre is, igaz csak Nívával, de azért nem olyan rossz ám az az orosz 4x4 :)
Ha lenne hozzávaló járgány, már mennék is. Bár, lassan a pesti utakat is (mint nálunk a tarjániakat) ki lehetne nevezni triál speciálszakasznak... Ha így folytatjuk, 2010-ben az itinerben az "oktogonnál balra húsz, bukkan" -hoz hasonló kifejezések lesznek. :)