Még az idén: Dacia Popster egyterû, 14.800 euró-tól. Lesz haszongépjármû változat is.
Dacia Duster Van
Duster Pick Up
2012 Logan utód
Három új modellen dolgozik a Dacia:2011-ben,vagy 2012-ben jön egy mini autó City néven és 5000 euro lesz az ára,jön egy egyterû és egy Duster Pick up.Egy Octavia konkurensrõl is csiripelnek a madarak.A Logan utódján már javában dolgoznak.
Üdv mindenki!
A suzukis fórumról nyergeltem át ide, ott ajánlották a Dustert, egész jó dolgokat olvastam róla. Érdekelne a véleményetek, van köztetek Duster tulajdonos?
A Duster-t is jelölték az "Év autója 2011" cimre.
Dracula autó.
Az új fejlesztésü dacia
Õszintén szólva nem ezt vártam tõle. Azt hittem, egy kívülrõl jól kinézõ divatautó lesz, amit belülrõl elnagyoltak és tele lesz szükségmegoldásokkal, vagy a régi Daciákat, a korai Loganeket idézõ mûanyagokkal és illesztési hézagokkal.
De nem, ez az autó kinõtte a nevét. A futómû telitalálat, a kormány, váltó nagyon pontos, az utastér az alapverzióban elég mûanyag, de semmi sem zörög, nem az a rideg tapintású poliuretán vagy mi a szösz, mint a régiekben. Kellemes autó. Egyszóval tetszik.
Sziasztok!A faterom nemsokára akar venni egy Dacia Sanderot teljes felszereltséggel.És azt szeretném megkérdezni akinek már van,hogy milyen tapasztalatai vannak a kocsirol.
Hajaj de még mennyire elõítélet. Nekem is tetszett külsõre a P206-os egészen addig míg 1 hónapja nem volt alkalmam kicsit többet vezetni. Nekem ami nem tetszett benne -pedig csak tizenXezer KM volt benne- az a váltó, a kormányozhatóság, és az autó ereje. Kissé durvának éreztem a váltót -olyan 1500-as zsiguli feeling-, nem reagált az autó túlságosan jól a kormánymozdulatokra és nem "húzott"! Ehhez képest az új Swift sokkal többet nyújt.
Azt a 92 lóerõt hívom én vadmacskának... nagyon korrekt áron kategóriájában kiemelkedõ teljesítmény. Azt a hülye gumit -ha gond van vele- az ajtónál meg kicserélik hiszen garis :-)
de én mondtam hogy nem vennék :DD De vannak más emberek, akik tojnak rá, hogy milyen futómû, akik nem hajtanak, és inkább a nagyobb belsõ teret, és csomagtartót veszik elõtérbe, + olcsóbb. Mert ugye 2,1-ért nem kapsz klímát a Swiftbe, ha a listaárat nézzük...
vadmacskát suzuki név alatt, ugye ezt te se gondoltad komolyan ? itt egyik ismerõs szomszédja megvette az ujat, anyós ülés oldali ajtó már be is ázott neki esõben :|
(mondjuk ehhez nem sok köze van a vadmacskasághoz, de azért...!?!?!?!?)
Kispolszki, Lada nagyon sok évig vezettem õket, de akkor is azt mondom, hogy a RÉGI Suzuki Swift-ért amennyit elkértek és amit tudott, az baromira nem volt egyensúlyban. Az új Swift viszont eszméletlen jól sikerült, sok hülye veszi a Peugeot 206-ot mert "szép", közben meg u.a. az áron egy igazi vadmacskát kapnak csak Suzuki név alatt.
DJ Bee18: 2.1 milkáért már Ford Fiesta-t vagy a fentebb említett új Swiftet kapod... mérföldekkel jobb futómû mindkét esetben. A Fiesta futómûve, váltó kiemelkedõen jó a ketegóriájában! Frontális 11(69%) Oldalsó 14(78%) Összesítés 25(74%) tehát rendesen ráver a Dacia biztonságára fõleg, hogy a Daciaban tudtommal utasoldali légzsák nem igen akad.
Szóval aki ezek után Daciat vesz -és "fiatal"- annak komoly gondjai lehetnek ott fent ;-)
én nem szidom a Daciat, olcsó, kicsit igénytelen, gagyi motorok, de nagy belül, az ülései egész kényelmesek. Mondjuk én az 1,7 millióra mindenképpen rátennék még 3-400 ezret,hogy autó legyen. És így 2,1 millióért egész jól felszerelt autót kapsz, amiben elférsz, csak néhány gagyi részlettel, meg elavult lomha motorral. Van akit az utóbbi 2 dolog nem érdekli annyira. Én viszont 2,1 milláért inkább használtautót vennék :DDD, vagy inkább még 1 milliót spórolnélk :)
az új Swift meg király kis autó. A kategóriájában az egyik legfürgébb, árban meg fõleg
megértem..azokat bírom akik szidják pl. a suzuki swiftet...õk persze nem vezettek le 10 évet trabantban, skodában, stb..:l (mondjuk énsem, de legalább nem hordom le)
Ez így igaz. Végül is 61%-ot kapott oldalsó ütközésre ami olyan "elmegy kategória".
Sajna ez van:
"A román autó karosszériája erõsnek bizonyult. Az elsõ gyûrõdési zónán kívül a karosszéria alig torzult, jól bírta az ütközést. A Logan ajtaja a kísérlet után nem volt kézzel nyitható, erõszakkal kellett felfeszíteni.
A bábuktól érkezõ gyorsulási adatok veszélyesen magas sérülésveszélyt jeleznek. "A dummyk fejét olyan erõs lassulás érte, hogy súlyos agykárosodással vagy akár halállal kellene számolni." - írta a tesztrõl az Auto Bild. A súlyos sérülésveszélyért a Logan övfeszítõ és överõ-korlátozó nélküli övrendszere felelõs a törésteszt alapján.
Az elõrezuhanó utasokat durva rántással fogja meg a biztonsági öv, ami veszélyesen magas HIC-értéket okoz. A vezetõ fejsérülési értéke (Head Injury Criteria) 943, az utasé 1197 volt. 350 körüli HIC értéket mondanánk jónak. A szervezõk két nappal késõbb egy másik Logant is összetörtek. Míg az elsõben egy tizedmásodpercet késett a légzsákok nyitása, addig a másodikban már jobban mûködött a rendszer.
Jóval kedvezõbb a kép a mellkast illetõen. A vezetõét csekély, az utasét közepes sérülésveszély fenyegeti. Erõsen kifogásolható a lábfej védelme a vezetõ oldalán. A sofõr mindkét lábfejét veszélyezteti a pedálok elmozdulása, míg lábszára biztonságban van. Utas oldalon sem a lábfejre, sem a lábakra nem leselkedik veszély.
Jaj Istenem a Dácia!!!!! Milyen sok, és milyen friss emlékek. Volt vele egy kalandom. Képek itt. Látszik a képeken is, hogy a Yak-52-es úgy lehagyott minket mint a sz*rt. :D
eger rally-n az uj Dacia Logan volt a felvezetõautók nagyja... (1nullástól a 4nullásig) hát... :) végülis ment, a lengécscsillapításhoz egyáltalán nem volt hozzányulva, így jópárszor padkázta a földet az autó eleje, viszonylag tempós is volt, ahhoz képest, hogy Dacia
a való életben a szimpláról viszont nem tudok semmit
Nehéz ajtó nem biztos hogy = az oldalütközés elleni védelemmel. Attól hogy könnyü ki lehet úgy alakítva a kaszni hogy jó legyen az energia elnyelése oldal ütközés esetén.
Az biztos... fõleg, hogy Renault motor van benne :-) Vezettem a Logan-nel kb. 150 km-t. Hát nem is tudom... a bevezetõ árat megéri (1.7 milka volt), de már nem annyi, hanem több. Valóban fapados kissé, az ajtajai mókásak, a kispolszki ajtaja nehezebb mint a Logané. Ez azért gáz mert oldalütközés védelem = nudli. Az 1.4-essel mentem, de kb. úgy gyorsult mint egy 1.2-es autó, mondanom sem kell egy 1500-ös Lada a pirosnál mosolyogva lenyomja az embert. Nem egy racer autó, de családnak ideális lehet. A motorzaj nem vészes gyakorlatilag nem is figyel rá az ember, kanyarokban nem érzem túl stabilnak az autót, kicsit olyan lomhának, nehézkesnek tûnik. Nem gyorsul, viszont a végsebessége is szerény... 140 körül már csak a nagy fordulat van, kínkeservesen felvánszorog 150-re, szakadéknak lefelé 160, de érezni, hogy az ideális utazósebessége 125-130 körül van 2-3 személlyel. A futómû lehetne jobb is, de 1.7-ért nem is várnék el többet. Jól kormányozható, de nem valami érzékeny. A fékektõl sem voltam elszállva bár ez szerintem csak beállítás kérdése... tipikus gond, az újhegyeddel alig érinted és kifejeled az ablakot, tehát nekem nem sikerült finoman fékezni vele... mondjuk a Peugeot 206-nál is ez volt a bajom. No és a váltó. Szerintem JOBB, mint az elõbb említett 206-osé (kövezzetek meg de nekem zsiguli feelingû volt), szerintem kategóriájában egész korrekt váltót tettek bele. Ülések szerintem Skoda Fabia szintûek -értsd: nekem nem jön be.
Szóval családi autónak (papa, mama, kissrác), nyugdíjas házaspárnak bõven elég, de fiataloknak inkább 100 ezerrel többért a VW Polo-t mondanám jó választásnak. Egy biztos én nem venném meg (talán ha most lennék 50 éves akkor igen).
Az új dákó a Renault Thalia egy kicsit átépített, olcsóbb változata! Munkaerõ olcsósága miatt. Thalia motor van benne, belul semmi extra viszont szerintem egész kényelmes. Nem tudom mennyibe kerül pontosan de azért a pénzért egy Renult kapsz Dacia fedõnév alatt!
nos, hát magyarországon Logant lehet ajánlani, ugyanis az 1300/1310 trabant szineten van, gondolom ennél auért jobbat szeretnél. vannak még modellek, pl. Supernova és Nova, ezeket viszont Mo.-n nem forgalmazzák.
Nekünk volt 1300as 13évig,nagyon jó kis darab volt. Akkor. Utána volt egy 1310 TLX, azzal se volt gond komolyabban. Mai darabokról nem tudok mit mondani,de szerintem eljárt az idõ a román technológia fölött.