1º 7 Felipe Massa Ferrari 00:01'11''722 106 .2º 26 Kamui Kobayashi Sauber 00:01'12''056 00:00'00''334 82 .3º 28 Lewis Hamilton McLaren 00:01'12''256 00:00'00''534 96
Elsõ tesztnap (Valencia) végeredmény:
Massa - 1:12.574 De la Rosa - 1:12.784 BMW Sauber Schumacher 1:12.947 Rosberg - 1:13.543 Paffett - 1:13.846 Barrichello - 1:14.449 Buemi - 1:14.762 Kubica 1:15.000
A Sauber 2010-es autójának bemutatója kapcsán ismét felmerült a kérdés, hogy miért maradt BMW Sauber F1 Team a hinwili istálló neve annak dacára, hogy Peter Sauber visszavásárolta csapata többségi tulajdonrészét a müncheni autógyártól. A válasz prózai: jogi okokból - ez a feltétele ugyanis annak, hogy a gárda jogosult maradjon az F-1 jogdíjaiból való részesedésére, amire a tavalyi konstruktõri 6. hely feljogosítja. Emlékezetes: tavaly a Brawn nem tarthatott igényt a jogelõd Honda által kiharcolt pénzre, igaz, most a Mercedes számára egyszeri kivételt biztosítottak a névváltásra. A BMW logója eltûnt a Sauber emblémájából, amint az a csapat új honlapján is látható. Peter Sauber a C29 bemutatóján elárulta: a 2010-es idény végéig nem adnak be névváltoztatási kérelmet. A kérdésre, hogy a hajtásláncot szállító Ferrarit nem zavarja-e a BMW neve, a 66 éves csapatfõnök nemmel válaszolt.
A névnél sokkal életbevágóbb kérdés, hogy a C29-et egyelõre egyetlen jelentõs szponzori matrica sem díszíti. Sauber elárulta: az istálló idei költségvetése alig 40 százaléka a tavalyinak, így a télen meg kellett válniuk 140 alkalmazottól a 400-ból. "Úgy vélem, több szponzorunk lesz, amint elkezdõdik a szezon, vagy legalábbis az európai idény" - fogalmazott. - "Egyszerûen nem volt idõnk támogatót keresni. Csak karácsonykor véglegesítettük a terveinket, akkor pedig már nehéz komoly szponzort találni." Sauber azonban hangsúlyozta: az idei költségvetés biztosított, ráadásul az erõforrás-korlátozási egyezmény (Resource Restriction Agreement) értelmében a közeljövõben a riválisoknak is hasonló szintre kell leszorítaniuk büdzséjüket. A BMW Sauber technikai igazgatója, Willy Rampf hozzátette: a szûkös lehetõségek ellenére a bahreini idénynyitóra elkészül a C29 elsõ komoly aerodinamikai fejlesztõcsomagja is.
(113) Michael Schumacher FAN 2010.01.31. 18:31 Hát ez az autó sem változott valami sokat a tavalyi BMW Sauberhez képest:)Legalábbis ha ezt is laikus szemmel nézem.
(115) Mc.steve 2010.01.31. 19:41 (113) Michael Schumacher FAN Tiszta BMW,igy nem csoda,hogy betudták mutatni!
Számomra elég furcsa,hogy miért BMW.Sauber-ként indulnak,amikor Ferrari lesz a motor is,és a váltó is. Eddig bemutattak 3 kocsit,de az eleje mindegyiknek majdnem egyforma,de azért tetszenek a festések,és az újítások.
Elvileg ma mutatják be az új Sauber autót. Kíváncsi leszek.
ez még most is így van prémium és megfizethetõ kategóriában is,ha realisták akarunk lenni,manapság (is) a legjobb autók a német autók. BMW,Audi,Mercedes,VW,Opel. Persze van néhány olasz márka,pl Ferrari,ami igen híres meg stb,de ilyen autója nagyon kevés embernek van. Sõt a németek autógyárak ezen a téren (prémium sportkocsik) is fel fognak jönni szerintem, pl. Audi R8-sal vagy a Mercedes SLS-el, bár nekem utóbbi nem tetszik annyira.
Ez igaz,csak tudod,a gond az,hogy a németek azóta a világ élvonalában vannak,mi meg sehol se...
-Hoztam néhány képet,az új festésrõl,hála az f1híreknek. Tudom nem kapcsolódik szorosan a témához,de mégiscsak német a Mercedes is,meg Schumacher is. -Még azért megvárom a többi képet is,de eddig ez a festés nem nyerte el a tetszésem,olyan semmilyen,semmit mondó.Értem én,hogy ez a tradicionális szín,de szürkébõl is lehet jót csinálni,lsd: McLaren 97-tõl. Hát reméljük Schumiék nem szürkülnek majd bele a mezõnybe.
Naja, Rosa télleg nem volt vmi extra gyors, Heidfeld jobb nála.Mindenesetre a Sauber nem dõzsöl a szponzorokban, úgyhogy ha úgy van ahogy mondtad, végülis érthetõ, mert kell a zsé.Remélem azért Nick talál magának helyet, mert sajnálnám ha hoppon maradna :(
Tényleg meglepõ ez a döntés. Ha már új pilótát akartak a csapathoz hozni,akkor is a lehetõ "legérdekesebb" választás. Nem azért,örülök,hogy de la Rosa visszatér az f1-be,semmi gondom vele,csak hát sose volt extra gyors,emlékszem Schumival mit küzdött a 2006-os magyar gp-n,úgy, hogy MS-nek sokkal rosszabb állapotban voltak a kerekei. A rossz nyelvek szerint, a szponzorok pénze billentette Rosa oldalára a mérleg nyelvét,hivatalos megfogalmazás szerint,pedig a McLarennél szerzett tapasztalata.Hát majd meglátjuk,sok sikert Neki, de véleményem szerint Klien,Heidfeld,Fisichella trióból szinte bárki jobb lett volna.
Peter Sauber választása Pedro de la Rosára esett Egy újabb versenyzõi állással kevesebb van a 2010-es Forma-1-es mezõnyben (már csak öt hely kiadó), miután a Sauber istálló kedden bejelentette, hogy szerzõdtette Pedro de la Rosát. A rutinos spanyol pilóta legutóbb 2006-ban versenyzett a Forma-1-ben, azóta a McLaren tesztpilótája volt.
Peter Sauber megvalósította az általa legjobbnak tartott pilóta-kombinációt, hiszen az elsõ teljes szezonjára készülõ Kobajasi Kamui mellé a tapasztalt, 38 éves Pedro de la Rosát szerzõdtette, akinek rutinja biztosan jól jön majd az autó fejlesztése során. A két csapattárs közt jó tizenöt év a korkülönbség.
"Pedro hosszú éveken keresztül egy élcsapatnál dolgozott a legmagasabb technikai színvonalon. Ebbõl a tapasztalatából csapatként mi is profitálhatunk, nem is beszélve Kamuiról"- érvelt csapata hivatalos közleményében Peter Sauber csapatfõnök.
"Mindig is hittem benne, hogy egyszer még versenyzõként is lehetõséget kapok"- vette át a szót Pedro de la Rosa. "Mióta a tesztlehetõségeket ilyen radikális módon korlátozták, mindent ezen célom megvalósításának rendeltem alá. Hihetetlenül várom a szezont Peter Sauber csapatával, amely 1993 óta a Forma-1 meghatározó szereplõje"- bókolt újdonsült munkaadójának a spanyol.
De la Rosa még a szezon rajtja elõtt, február 24-én betölti 39. születésnapját. A feleségével és három kislányával Svájcban élõ pilóta 1999-ben mutatkozott be a Forma-1-ben az Arrows színeiben. Késõbb a Jaguar sikereiért küzdött, majd 2003-tól a McLaren teszt- és tartalékpilótája lett, 2005-ben egy, 2006-ban a szezon utolsó nyolc futamán állt rajthoz a wokingi csapattal. Eddigi legjobb eredményét a 2006-os Magyar Nagydíjon érte el, második lett.
Ezzel a mai bejelentéssel azon mendemondának is lõttek, mely szerint a Ferrarinál tartalékként számításba vett Giancarlo Fisichella lesz a Sauber versenyzõje. A rutinos olasz így minden bizonnyal Maranellóban marad.
De la Rosa "elvesztésével" a McLaren nem marad tesztpilóta nélkül, hiszen Gary Paffett eddig is a csapat tagja volt, és ezentúl vélhetõen õ lesz az elsõszámú tartalék. A hétvégén a mclarenes Jenson Button még úgy nyilatkozott, hogy az új autót Valenciában elõször Pedro de la Rosa viszi pályára, ám ez értelemszerûen már nem így lesz.
Rai is így kezdte, aztán lehet h télleg az volt neki az uccsó :D. Amúgy nemtom minek bejelenteni, habár nem csak a Ferrarinál szokás.Ha jól emlékszem Lujza is mondott valami hasonlót.Lelkük rajta.
Miért van az,ha a Ferrari leigazol egy korábbi élmenõt,akkor azok rögtön bejelentik,hogy utolsó csapatuk lesz az F1-ben? Na majd,ha engem is leigazolnak,bejelentem én is rögtön :D
Hát,én a McLaren-nek. Bár,a Mercedest is nagyon szeretem,sõt! Kedvenc német autógyártóm (na meg az Audi). Bár az új BMW-k is jók,na meg a Porsche és a VW is :D Na mindegy,nekünk legyen mondva,hogy olyan gondunk legyen,hogy ezen autók valamelyike között õrlõdjünk :)
szerintem a BMW vissza fog térni 10éven belül az akkori F1-ban ha lesz még akkor
BUÉK!
szerintem maradjon minden a régiben max a banner legyen más
Hoztam néhány viccesebb képregényt is (az elsõ odavág:D)
B-t ne.Sauber és Mercedes között semmi kapcsolat nincs. Szerintem maradhat ez a topic név, és a Sauberrõl folytatódhatna a társalgás. :S. Egy új banner majd, aztán annyi.Legalábbis én erre szavazok, aztán majd ti ketten még szavaztok :D (vagy hárman)
Amit már korábban is kérdezni akartam,hogy szerintetek mi legyen a topiccal a jövõben?
a,folytassuk a beszélgetést Sauber csapatának topic-címével. b,folytassuk a beszélgetést Mercedes csapatának topic-címével. c,zárjuk be a topicot. d,maradjon minden így,nembaj,hogy már nincs BMW az F1-ben.
Hát tényleg korrekt,ami mindenképp becsülendõ,bár kicsit sajnálom a karrierjét,mert anno a F-3000ben nagyon jól ment,nagyon tehetséges volt, emlékszem Montyval jókat mentek.. Nagy pech,hogy a Mercedes úgymond faképnél hagyta,és Kimit vitte,pedig Nick még 2001-ben több pontot is szerzett a Sauberrel. Azért nem lehet könnyû megemészteni,hogy lassan vége a(z) (f1-es) pályafutásának,és még adódhatott volna egy ilyen lehetõség,és ismét nem õt választják,oké,Schumacher,az Schumacher,de Nick se lett volna rossz választás.
Ezzel én is egyetértek, de la Rózsi és Fisico szerintem se lenne olyan jó választás
Heidfeld elismeri: Schumacher visszatérése az útjába állt
Nick Heidfeld már majdnem leszerzõdött a Mercedeshez, amikor az autógyár megállapodott Michael Schumacherrel, s noha egyelõre nem tudni, hol folytatja a pályafutását, tárgyal a szóba jöhetõ csapatokkal.
Nick Heidfeld nem tagadja, hogy Michael Schumacher váratlan visszatérése megfosztotta õt egy lehetõségtõl, hiszen a Mercedes vele is tárgyalt, mielõtt leszerzõdtette a hétszeres világbajnokot.
"Az ünnepek alatt természetesen nem tisztázódott a jövõm, azután sem, hogy Michael Schumacher döntését röviddel karácsony elõtt nyilvánosságra hozták" - írta Heidfeld saját honlapján. - "Ami a Forma-1 szempontjából kétségkívül nagyszerû hír, ezért én magam is sok szerencsét kívánok Michaelnek és a Mercedesnek."
"A döntése engem is közvetlenül érint, mivel így kevesebb szabad hely maradt jövõre. Mégsem naivitásból mondom, hogy - különösen az elmúlt hetek eseményei után - a Forma-1-ben szinte bármi megtörténhet."
A 32 éves Heidfeld, aki 2000-ben érkezett az F-1-be, s azóta 12 dobogós helyet szerzett, de nagydíjgyõzelmet még nem aratott, akkor vesztette el az állását, amikor a BMW leállította a sportprogramját.
A lehetséges célpontjai között most szerepel a Renault, ahová eddigi csapattársa, Robert Kubica is igazolt, ám az sem kizárt, hogy maradni fog a BMW jogutódjánál, a Saubernél, ahol pályafutásának nagy részét töltötte. Igaz, a Kamui Kobayashi melletti szabad pilótaülésre Giancarlo Fisichella és Pedro de la Rosa is pályázik, s Peter Sauber nemrég azt mondta, a választása "meglepetést" fog okozni.
"Most elõre kell tekintenünk, a hosszú távú F-1-es jövõm szempontjából a legjobb döntést hozva meg" - írta Heidfeld. - "Továbbra is keményen fogok edzeni, és tárgyalok a megfelelõ emberekkel, hogy minden esélyt két kézzel meg tudjak ragadni."
"Bízom benne, hogy a következõ hetekben tehetek valamilyen konkrét bejelentést a terveimrõl."
Hát ez-az,és ami érdekes,gyorsan le is paktáltak a Merci GP-vel,régóta nézek f1-et,de ilyen hülye csapatnevet még nem hallottam:
A Petronas a Mercedes GP névadó szponzora lesz
A Mercedes GP még mindig nem nevezte meg Nico Rosberg 2010-es csapattársát, de a csapat így is erõsödött: a németek hosszú távú szerzõdést kötöttek a maláj olaj- és gázipari óriással, a Petronasszal, amely a jövõben névadó szponzor lesz.
A szerzõdés értelmében a Mercedes gyári Forma-1-es csapatának hivatalos neve Mercedes GP Petronas Formula One Team lesz. A maláj cég logói értelemszerûen az autón és a csapattagok ruházatán is helyet kapnak.
A Petronas eddig is jelen volt a Forma-1-ben, hiszen hosszú éveken keresztül a Sauberrel mûködött együtt, akkor is, amikor a svájci istálló összeolvadt a BMW-vel. A Sauber a BMW nélkül folytatja a Forma-1-ben, és a mercedeses bejelentés azt jelenti, hogy Peter Sauber egyik legfõbb szponzorát is elveszíti. A maláj cégóriás az F1-es Maláj Nagydíjnak továbbra is fõszponzora marad.
A Petronas logóval díszített Mercedes február elsején Valenciában, a 2010-es szezon elõtti elsõ hivatalos tesztnapon debütál majd.
egy újabb érdekes hír,a Saubert elhagyja hosszútávú partnere:
Nem szponzorálja tovább a Saubert a Petronas
A BMW kivonulásával együtt eddigi fõszponzora, a Petronas is hátat fordít a Saubernek - árulta el egy interjúban a maláj olajtársaság elnöke. A cég 1995-ben lett a hinwili istálló elsõ számú támogatója, majd a Sauber által használt Ferrari-motorok is Petronas néven futottak, mielõtt a BMW 2006-ban többségi tulajdonrészt vásárolt a gárdában. "Kiváló kapcsolatot ápoltunk a Sauberrel, amely lehetõvé tette, hogy kilépjünk a világpiacra a kenõanyagainkkal" - nyilatkozta a The Star címû maláj lapnak Tan Sri Mohd Hassan Marican, a Petronas elnöke. - "Amikor a BMW átvette a Saubert, lehetõségünk nyílt rá, hogy egy autógyár partnereivé váljunk.
Jövõre azonban nem lesz csapatunk, és kizárólag üzleti okokból, a kenõanyagok eladása miatt maradunk az F-1-ben." Ez egyben azt is jelenti, hogy a Petronas a maláj vállalkozók tulajdonában álló Lotus támogatója sem lesz jövõre, ugyanakkor az olajcég a Malajziai Nagydíj névadó szponzora marad. A The Star kiemeli: a Petronas 2 százalékos részesedéssel bír a kenõanyagok világpiacán, és a Fiat Group hivatalos szállítója egyben. A Sauber már a második szponzorát veszítette el a BMW kivonulása óta, az FxPro az újonc Virgin Racing támogatója lesz 2010-ben.
fotó:Petronas forrás: a5
jövõre IS?azért az elmúlt idényt nem nevezném túl érdekfeszítõnek :D
Bár a Williamsszel karöltve több gyõzelmet arattak, mint önálló konstruktõrként, a BMW-nél sikeresebbnek ítélik azt a négy évet, amikor saját lábukon állva versenyeztek a Forma-1-ben.
Tizenkét év szünet után a BMW 2000-ben úgy döntött, motorszállítóként ismét beszáll a Forma-1-be, és a németeknek a Williamsszel való együttmûködés gyümölcseként hat szezon során tíz gyõzelmet is sikerült bezsebelniük a legrangosabb kategóriában.
A világbajnoki cím hiánya, valamint a kulturális különbségek 2006-ban szakításhoz vezettek, és bár a gyári csapatként eltöltött négy idény alatt a bajorok csupán egy gyõzelmi trófeát kaparintottak meg, a sportprogramot vezetõ Mario Theissen mégis sikeresebbnek ítéli ezt az idõszakot.
"Az én szememben az eredmények ekkor egyértelmûen jobbak voltak. 2005 végén, az akkori középcsapat Sauber istállót vettük át. Akkor a gárda a 8., míg a Williams az 5. helyen állt a tabellán. 2006-ban már mi ugrottunk elõre az 5. helyre, míg a Williams a nyolcadikra csúszott vissza" - idézte Theissent a motorsport-total.com.
"2007-ben mi már a 3. helyen álltunk, sõt a McLaren kizárásával a másodikon. Ekkor is egyértelmûen a Williams elõtt tartottunk. 2008-ban a 11 dobogóval és az újabb konstruktõri bronzzal megint világosan a Williams elõtt jártunk. Ehhez jött még a kettõs gyõzelem. 2009 viszont csalódáskeltõ év volt. Az autónk nyilvánvalóan nem volt elég gyors. Ennek ellenére még így is a Williams elõtt végeztünk, a döntésünk tehát helyesnek bizonyult" - tette hozzá.
A német gyár mindazonáltal a megváltozott vállalati stratégiára hivatkozva 2009 végén búcsút intett a Forma-1-nek, és bár a Qadbakkal való megállapodás kútba esett, Theissen elégedett, hogy Peter Sauber segítségével újra biztos kezekben tudhatja a hinwili alakulatot.
"Abból indultunk ki, hogy a Qadbak komoly érdeklõdõ. Végül különbözõ teljesítetlen vállalások miatt az adásvétel nem valósult meg. Ebbe azonban nem akarok mélyebben belemenni. Abban a pillanatban, amikor kezdett világossá válni, hogy az üzletbõl nem lesz semmi, döntõ fontosságúvá vált az újra feltûnõ Peter Sauberrel való tárgyalás."
"Sauber úr elõállt egy szerzõdéstervezettel, melyen õ párhuzamosan dolgozott az elmúlt idõszakban. A BMW ezt a tervezetet kevesebb, mint egy óra alatt egy az egyben elfogadta. Ezzel meg is valósult az eladás" - emlékezett.
Bár õk maguk kivonulnak a sportból, Theissen igyekezett hangsúlyozni, hogy a Forma-1 a gyártók tömeges távozása ellenére sem vesztett presztízsébõl.
"Nem mondanám, hogy a Forma-1 többé már nem érdekes. Sokkal inkább a BMW vállalati filozófiája változott meg és a fókusz is másra irányul már. A motorsport ugyanakkor továbbra is része a tevékenységi körünknek."
"Jelenlegi állapotában a Forma-1 viszont manapság hatalmas erõforrásokat igényel, és emiatt egyszerûen már nem fér bele a vállalati stratégiába. Ez volt a döntés legfõbb oka" - mondta.
Fotó: Williams Forrás: a5
Ami viszont tény,a Williams továbbra is tagja marad az F1-nek, a BMW meg nem.Egyszerûen nem értem a szavait,ha valóban fontos egy autógyártónak a motorsport,akkor az F1 meg ne lenne az? Habár azt is mondja,hogy hatalmas erõforrásokat igényel,akkor viszont a cikk címével nem értek egyet,hiszen csak motorszállítóként nyilván olcsóbb a bolt,de lehet kevésbé jövedelmezõ.Igaz 4 év alatt 4x legyõzték a Williamset,de valójában erre 5-10 év múlva senki nem fog emlékezni,és a "saját lábon álló" BMW csapat olyan lesz,mint egy kis fejezet,akárcsak a Jaguar.
Az elemzésekhez a csapatok hanganalízist és GPS méréseket végeztek. A BMW mérései szerint a Mercedes motor áll az elsõ helyen 755 lóerõ teljesítménnyel, amelyet szorosan követ a BMW P86/9-es erõforrás, amely 751,75 lóerõs. Ez fél százalékos eltérésnek felel meg. A német gyártó szerint a legjobb és a leggyengébb motor között csupán is 2,5 százalékos volt az differencia, ami 20 lóerõt tesz ki.
Az egyénileg végzett vizsgálatok azonban nem voltak pontosak, mert csak körülbelüli értékeket kaptak attól függõen, hogy melyik brigád végezte el az elemzéseket. A Ferrari vizsgálata szerint például a Mercedes csak a második helyen állt a BMW mögött. A Red Bull pedig arra a megállapításra jutott, hogy egyes motorok között 40 lóerõs az eltérés. A leggyengébb felõl nem volt vita, a Toyota az utolsó helyen állt mindenkinél.