Most a héten szereltem hifit egy Roverba.Hát tetszett benne,hogy nem csörög nem zörög.Igényesen össze van rakva.A motorját inkább hagyjuk... A Nissan vezet a megbíhatósági listákon.Az Almera elég unalmas egy autó.Amiket én vezettem azoknak egy nagy hulladék volt a futómûve.Nagy sebességnél nem éreztem biztonségban magam.Az Almérának a mûszerfala se tetszett de persze ez szubjektív.
Ugye tudod,hogy itt nem kapsz hasznos tanácsot.Egyszer kérdeztem egy autoszerelõt milyen használt autot érdsemes venni.Azt mondta azt minek még nem járt le a garanciája.Találj egy megbízható autoszerelõt aki eldönti helyetted mit vegyél és szoríts,hogy ne csalódj a döntésében.
Egyiket sem. A Roverhez nehéz alkatrészt szerezni, a Nissan meg gondolom ez a gömbölyû újabb, szal ez meg már nem a régi, mivel a fele francia és a minõsége is olyan lett. Ha már japán, akkor Toyota, sokáig jó, de drága az alkatrész, vagy német mert olcsóbb a szerelése és van bõven választék. VW -t ne, inkább Opel -sose kop el.
Na, jah! Meg a Hondába a Rover dízel motorja... Nekem is Roverem van, és hát mi tagadás van vele gond bõven. Na meg néhány alkatrész a teljesítményéhez képest alul van méretezve, szopás, hogy gyárilag gyenge. Mondjuk az 1.6-os motornál ez még nem nagyon fenyeget. Talán a Nissannal kevesebb gondod lenne, ellenben a Rover az csak egy Rover! Ja, és az alkatrész is beszerezhetõ már elég rövid idõ alatt, csak a megfelelõ helyen kell keresni. Sok sikert a választáshoz!
Nekünk van egy Jeep Grand Cherokeenk. Nézegettem a használtautós oldalakakat, a 97-es széria, 2-2.500.000m huf között oszlik meg. Tegnap bevittem egy kereskedésbe, hogy elcseréljem egy VW Borára (gondoltam magamba, ha adnak 2m-t érte még akkor is jól járok, ezzel ellentétbe, 1.200.000 huf-ot ajánlottak érte) ilyenkor jön a nagy dilemma, hogy oda adjam e, vagy otthagyjam, aztán majd megveszik a kigondolt összegért. Hát otthagytam. Felmerült bennem az a kérdés, hogy meddig fog ott állni, egy ekkora autó. (5210ccm). Mert a magyar ember filozófiája még ott tart, hogy 1.4-es dizel. Ami már felette van, az már sokat eszik ;D
jézus, 5210? az már döfi, és mennyit evett? Én is egy V6-ba gondolkozok....
Ez relativ. Van egy kis peugeotunk is, ami 2000ccm-es. Ha ahhoz viszonyitok, nem eszik sokat, hiszen az is beszivja a 10-12 litert. A jeep hosszú távon ugyan igy 10-15 közötti mennyiséget kajál be, városba viszont, ja .. 20l. Ebben egyébként \8/-as motor van ebben az autóban ;]
A Rovert szerintem felejtsd el, hacsak nem vonzódsz betegesen a vajszínû bõrkárpithoz és a faborítású mûszerfalhoz. Nemcsak hogy nehéz alkatrészt szerezni hozzá, de drágák is ezek az alkatrészek, 3-4-szer annyiba kerülnek mint más autók alkatrészei, és bár nem rossz autók, de annyival nem tudnak többet hogy megérje a drága szervízelés.
Az Almera jobb választás, bár szerintem érdemes számításba venni még a Toyota Corollát is.
Szánj rá egy délutánt, és bogarászd át a népítélet rovatot a Totalcaron. Ha pl. egy típusról minden harmadik ember azt írja hogy mittomén 50.000 kilométernél tönkrement a kuplungja, és hogy akkor az valószínûleg egy létezõ típushiba. Az egy-két soros hõbörgéseket persze nem érdemes komolyan venni. Pl. ha vkinek a segge alá tesznek egy 1.4-es Astrát cégautónak, de az otthoni kocsija mondjuk egy Alfa Romeo, akkor valószínûleg porba fikázza az Opelt, ami ettõl függetlenül nem egy rossz autó.
Más téma: tud valaki a hasznaltauto.hu-n kívül NAGY használtautós oldalt?
A hasznaltauto.lap.hu-n van pár link, de gyakran csak 3-4 találatot jelez ki a keresésemre (és esküszöm nem Koenigsegget vagy Ariel Atomot keresek :). Vagy valamivel többet, de a nagy részük két éve ott felejtett hirdetés...
sejtettem, hogy V8asról van szó.Igen ez igaz, hogy relatív. Az én 1.4 boxer alfám eszik a városba 10 litert. De szerintem megéri,mert megy is, nem úgy mint a sorosak:)))
VW-t ne Borát meg méginkább nem ajánlom. Magas a hibásodási százalékuk, és ha már a németek sem veszik a saját autóikat, akkor ott baj van, márpedig ezt nem vették.
Nekünk van egy 17 éves Volkswagen Passatunk. 1.8-as! Semmi baj vele! Egy szem rozsda sincs,hibátlanul megy! Nekem ne mondja senki hogy rossz a VW! :D
A régiek jók is voltak.A mostani széria meg egy nagy rakat szar. Egy éve egy két hónapos passátban tört el alattam a féltengely. Szerinted megbízható? Azt mondták anyaghiba. Hát lol
Jaaa...oxy Akkor csöndbe maradok! :D De én azért szeretem a német kocsikat! Biztos jobb mint a francia! Na azokat rühellem és nem ajánlom senkinek! Most van még egy Chrysler Grand Voyager 2.5 CRD-nk! Azzal több a hiba sajnos! Ahogy elhoztuk a kereskedésbõl az autópályán beragadt a kuplunk és 1-esbe haza! De inkább behuzattuk magunkat! LOL Na mind1
angol, francia, olasz kocsit ne vegyél. eubol csak németet (kivéve vw), illetbe svédek sztem jok a japcsikat nem ismerem amcsit pedig fanatikusoknak (én is az tenném ha lenne rá $)
nem tuodm, hogy mennyire irányul a hasznaltauto.hu-ra a topik, de két dologra kiváncsi lennék: meddig marad bent egy hirdetés a rendszerben? mi az a piros 3szög 1-2 hirdetés mellett (friss v szponzoráltra tippelek)
de csak az válaszoljon aki BIZTOSAT tud, mert tippelni -amint látjátok- én is tudok
Piros háromszög: friss hirdetés Sárgás háttér, legfelül van: szponzorált hirdetés
Meddig marad fenn? Ezt biztosan sajna nem tudom megmondani, de nincs is értelme. Magánszemélyeknél elõfordul hogy elfelejtik törölni a hirdetést. Másfelõl az igazán jó vételekre általában gyorsan lecsapnak. Pár hete volt egy autó ami érdekelt volna, telefonáltam, és már elkelt az elõzõ délután meghirdetett autó!
erre a két dologra jo lenne ha a hirdetök odafigyelnének:
nyélbeütött vételek a lehetõ leg hamarabb törlése (a hirdetõ érdeke is...)
NORMÁLIS fotó közlése, én szemszerint bevezetném, hogy kép nélkül ne is lehessen hirdetni. egy autonál illik min3 külsö fotót késziteni, lehetöleg ne hasonlo szögekböl, és egy belsõt is
Egy Skoda Fabia szedán volt. Amúgy közbe jött pár dolog, most megint nem aktuális, de pár hét múlva megint nekiállok keresni.
Volt egy másik negatív tapasztalatom is: egy Fabia kombit néztem meg egy Fehér úti kereskedésben. 2002-es, 25000km (a gumik és úgy általában az egész autó állapota alapján hihetõ volt), bordó metál, elektromos kütyük, 1.5 milla. Késõ délután volt már mikor elõször megnéztem, szürkület, nem akartam aznap dönteni, így abban maradtunk hogy holnap reggel visszajövök, teszek egy próbautat, mérünk rétegvastagságot és ha minden OK lefoglalózom a kocsit és megveszem. Készpénzért.
Másnap reggel visszajövök, és elkezdenek kormolni, hogy sajnos tévedés történt, és 1.65M a kocsi ára. Hogy sajnos rossz áron lett meghírdetve az autó. Otthagytam õket a francba. Gondolom így nem olyan jó a bolt, mert nem kapnának a banktól jutalékot. Én meg leszarom a jutalékukat, szerintem ha meghirdetnek egy kocsit egy áron, akkor másnap ne kérjenek érte 150.000-el többet!
Remélem sikerül majd tulajdonosnál találnom egy megfelelõ autót, a murvásparkolós-faházas mûmájerek meg haljanak éhen...
Az elõzõ autómat is a hasznaltauto.hu-n adtam el egyébként. A mobillal készült fotóktól nekem is herótom van amúgy... Ha jó fotók vannak egy autóról akkor már nagyjából ki lehet szûrni pár hibát. Pl. durva illesztési hézagok, hiányzó apró biszbaszok, beázott fényszórók, kajla rendszámtáblák ilyesmik.
igenigen, és a fotók a tulajról is sokat mondanak (ha ahhoz balfasz, hogy a kocsiját körbefotózza, akkor hogy használhatta a kocsit)
Hmm, inkább direkt úgy fotózza a kocsit, hogy ne látszódjon a hibája. Pl. ne látszódjon hogy horpadt a lökhárító, vagy teljesen le van lakva a belseje.
Nem'tom fenn van-e még a hasznaltauton az a fekete fabia, amit éjszaka fényképeztek le mobillal egy benzinkútnál :DD
ehhh, de ilyen hülyéket!? és amikor elmegy a vevõ megnézni? ugyis kiderül. és még jobb is mer akinek igy nem teccik az nem azakatja.
Opel Calibráról akinek van tapasztalata, tudna írni pár véleményt róla, hogy így 14-15 évesen hogyy szuperálnak, kb mennyitt esznek, stb. (elsõ autóm valoszinû ilyen lesz csak azért kérdem hogy megérnek e ennyit (600-700k)?)
annyiért tök jó eclipse-t kapsz! népitélet! itt van sok komment amúgy!
a barûtom bátyjának ilyen autója van, és õ azt mondja, hogy ha valaki jót kifog, akkor jól jár vele. az övé 15 éves, és még mindig tök jó állapotban van. (pedig kinnt áll az utcán). a 600-700 reális, de lehet kapni olcsóbban és drágábban, sokat számít, hogy milyen állapotban van. fogyasztása gyári 11,5; de 10-11 városban, autópályán 7-8. (az övé)
Hali! 1M-es kocsimat összetörték, a biztosító adott 400K-t, és azt mondta, hogy totálkáros! Kérdésem az lenne, hogy egy totálkár után, ha a jövõben megint összetörnek, akkor fizet még a biztosító, vagy utána már nem lehet rá biztosítási kárrendezést intézni? Vagy csak totált nem lehet? Köszi
a bankoknál, és a biztositóknál undorítób intézmény nincs
Kis segítséget szertnék kérni tõletek. Autó vásárlást forgatok a fejemben és egyre bizonytalanabb vagyok, hogy mit is vegyek.
1 milla a keret, de ha nagyon kell eltudok menni 1,3-ig.
A szempontok: A moci max. 1.5 lehet. A kocsi legyen min. 4 ajtós. Viszonylag olcsón fentartható, megbízható. 5 emberrel is megmerjem próbálni egy busz elõzését 80-ról az 5-ösön.
Amire kell: Munkába járás ez napi 32km, egyedül járok. Szabadidõmben néha megyek csak a vezetés kedvéért kikapcsolódásként. De a kocsi max. 15-16e. km-et fut évente. Ált rossz minõségû aszfalton és elég gyakran földúton használom. Reményeim szerint garázsban lesz tartva. Vezetési stílusom, hát kezdõ vezetõ vagyok alig mentem még 20e. km-et. Szeretem a sebességet, de nem nagyon száguldozom, viszont a kocsi nem árt, ha kényelmesen tartja a 120-140-es utazót. Az út minõség és a saját kényelmem miatt a kényelmesre hangolt futómûvet jobban kedvelem mint a sportost. Nem vagyok autószerelõ nem is értek hozzá, ezért nem nagyon foglalkozom a karbantartással, ha elromlik elviszem a szerelõhöz.
Jelenleg 3 kocsi körül forognak a gondolataim. Az egyik munkatársam a Corsát ajánlja. Neki is az van és teljesen meg van vele elégedve. Egy másik kollégám a Suzukit ajánlja, mert, hogy az igénytelen és takarékos. Egy harmadik kollégám pedig a Samarát ajánlja, mert ahhoz olcsó az alkatrész és akármelyik szerelõ csukott szemmel megcsinálja. Ettõl függetlenül nyitott vagyok minden javaslatra, bár persze a saját benyomások fognak dönteni amikor ott állok a kereskedõnél, vagy az elódánál a kocsival szemben és kipróbálom, viszont szeretnék minél több infót gyûjteni és nem csak fejest ugrani a vásárlásba mint a jelenlegi kocsimnál. Ez egy Tavria. Nem bántam meg, mert végülis egy olyan kocsit kerestem amivel szerzek egy kis rutint és nem kell félteni, de kicsit sokat igényli a szerelõ jelen létét.
lehet, hogy kicsit nem vagyok elfogult, de honda. van belõle kicsi, három ajtós, és pörgös a motorja, még kicsi ccm-mel is. és lehet belõle jót találni. sokszor alacsony építésû, viszont általában jó a futómûve. próba szerencse. azért majd ha választottál, kivi vagyok hogy mi lett a vége. :)
kapaszkodjatok ezek kellenének, ha más szinben vannak az sem baj
Seat Ibiza 1984-1992ig 3 ajtós Diesel (fekete) csak egész autó papirok nélkül, lehet osztrák is
Seat Ibiza 1993-1999ig 3 ajtós Diesel (szürke) törött vagy totálkáros kocsiból komplett motor és az az elem ahol az alvázszám található és a kocsit átíratnám nevemre, kapna új kasznit
Seat Cordoba 1993-1999ig 5ajtós Diesel (fehér) törött vagy totálkáros kocsiból komplett motor és alvázszám kell az elem ahol található és a kocsit átíratnám nevemre, kapna új kasznit