Features: • 4 brands - one system: VW, Seat, Skoda and Audi • Access to more than 600,000 original parts • Database for vehicles built from of 1947 onwards • Access via vehicle and chassis type identification number • Online ordering facility • Linking possible via standard interface to popular materials management systems • Already more than 5000 satisfied users
ha szereléssel kapcsolatos program kell akkor talán inkáb az autodata (bár ez is inkább elektro) mert az etos, microcat vagy akármilyen-epc-etk stb. ezek csak katalógus programok amibõl többnyire az alkatrész gyári számát kapod meg, igaz rendeléshez jól jön
Hali!Ért valaki az Alekohoz?Autóvillamosság érdekel.Be kellett tenni egy új trafót,de nem idul,pedig gépjármûvillamossági szerelõ rakta össze.Új kondenzátor,új trafó,új gyertyák,megszakító felrenoválva,alapjárat dadogva,erõsebb gázadással lefulladás.Ha valaki tud segíteni,megköszönöm.
Elsõ körben nézd meg, van-e szikra a megszakítónál, és azt, milyen állapotúak a gyertyák. (teljesen új gyertyát is képes bekormozni-beolajozni a szerkezet) Ha ezek jók, akkor a gyújtás beállításánál lehetnek gondok.
Hali! A kérdésem: haver A-s OPEL Vectráján némi "nyekergést" hallottunk mikor megnyomkodtuk az elsõ két kerék felett. Menet közben is hallani, ha figyelmes az ember. A lengéscsillapítók valószínûleg jók lehetnek, mert nem lengedezik az autó mint egy csónak és kopogás sincs, ami az elõzõ kocsiján volt rendesen. Mi lehet még ez a gumis (??) nyekergés?
Más: ABS lámpája is néha indítás után végig világít, néha meg rendesen elalszik kontroll után. Ez mitõl van? Nem döccenésre gyullad ki, hanem simán beindítástól ég amíg le nem állítja. Utánna ha máskor megint beindítja akkor 50% hogy nem ég ...
remélem jó helyre irom. Egyik haverom kocsiájában láttam egy olyan szerelést hogy csak kazettás rádiója volt, de viszontkilogott belõle egy JACK dugo. Nos, kérdezem hogy ez hogy oldható meg? azt mondta hogy valamo átalakító segtségével siekrult neki, de sajnaos nem tudja hogy honnan mert a nõvérétol kapta ajándéjba. kérdezem hogy hol lehet ilyet beszerezni?
köszi
Egyáltalán nem ördöngösség. Itt a megoldás, kevesebb, mint 1500 forint.
nem tudjátok honnan lehet beszerezni régi kocsikhoz javítási útmutatót? Fiat 128 3p-rõl lenne szó
köszi
heló, mennyinek kell lennie télen a guminyomásnak?
sztem mind1..(persze a max. a gumi oldalán van) :) kb mint nyáron... annyit nem változik a hidegben h sokat számítson. ha gázt töltetsz bele nem változik a nyomás télen nyáron :) kesztyûtartóban v B oszlopon szokott lenni matrica a guminyomásról, de általában sebességfüggõ beállítás. vagy töltsd le a kezelési útmutatót a kocsihoz ha nincs még meg. bár elég nehéz ilyesmit találni :) azé szóljatok rám ha vmit nem jól tok :)
Nem tudna valaki adni egy linket ahol le van irva a lengéscsillapitó mérés folyamata pontosan és részletesen.
Sziasztok ! Segítsetek légyszíves ! Van egy opel corsa "c" eco 1000 ccm -es autóm. Két problémám van vele.
Az egyik az, hogy szerintem valami probléma lehet a kuplung tárcsával. Azt csinálja, hogy álló helyzetben tövig benyomott kuplungal lassan elindul majd egy 50 méter megtétele után szétkapcsol, megáll.
A második probléma a következõ: A sebesség váltó néha "megbolondul" és ilyenkor nagyon nagyon nehezen lehet berakni bármelyik sebességbe. Elõfordult már olyan is, hogy piros lámpánál megálltam és nem tudtam egyesbe rakni, így ott ragadtam a zöldnél. Kettesbe rakva (azt sem könnyen) sikerült elindulnom. Ilyenkor olyan érzés mintha valami elõtte lenne és az gátolná a sebességbe rakást. Kiszámíthatatlna idõ múlva megjavul, olyankor megint jó. Aztán kezdõdik az egész elõlrõl.
Illetve ettõl függetlenül nagyon sokszor van az, hogy nem lehet lükfercbe tenni (milyen meglepõ :D) mert a fogaskerék, amihez csatlakozna pörög mint állat. És ha várok akkor sem jobb mert szerintem valami hajtja azt a kereket és csak úgy lehet berakni ha nagyon erõsen rányomom és ez megállítja a kereket. Csak ez nem megoldás ugye ? Viszont valószínûnek tartom hogy ezek a hibák összefügghetnek.
De mi lehet a hiba ami ezeket a jelenségeket elõidézi ? Hogyan lehetne javítani?
Légyszi a legjobb tudásotok szerint legyetek szívesek válaszolni !
Elõre is köszönöm.
Helló! Nem vagyok nagy szaki, de amiket leírtál szerintem egyértelmûen összefüggenek. Nekem motoron volt hasonló. A kuplung ezek szerint nem kapcsol szét teljesen, ez az oka annak, is hogy gurulsz elõre tövig nyomott kuplungnál. Szintén ez az oka annak, hogy nem megy be sebességbe, mivel a sebességváltó fogaskerekei is forognak. (azt megjegyzem azért, hogy rükvercbe egyébként sem mindig megy be egy átlag sebességváltó, mert ez a fokozat szinkronizálatlan még a legtöbb mai autóban is. ilyenkor kuplung ki, újra be, és akkor teheted) Tehát a problémát mindenképpen az okozza, hogy a kuplungpedál lenyomásával nem oldod a tengelyeket. Elég blõd dolog, de mindenképpen elõször azt nézd meg, nincs-e valami begyûrõdve a pedál mögé, pl: szõnyeg, vagy kárpit Ha nincs, akkor nincs más hátra mint akuplung beállítása. Ha valamennyire értesz a mechanikai dolgokhoz ez nem lesz túl nehéz, lehet hogy elég a pedálnál állítani, ha nem , akkor vidd el szerelõhöz, õ beállítja
Ellenõrizd a holtjátékot a pedálnál. (10-30mm) Ekkor a kinyomócsapágynál (1-3mm) a hézag. Ha nem stimmel utánállítás... Én nem ismerem azt a típust, de ha hidraulikus és nem bowdenes a kuplung mûködtetése, akkor egy légtelenítés lehet h segít.
Sziasztok ! Autóvillamossági kérdésem lenne, a 2ooo-es évjáratú Passatban van az utastérben biztositéktábla? vagy csak a motortérben lévõ "fekete" dobozban lévõ biztositékok léteznek.Egyébként nincs belsõ világitásom és elsõ ablakemelõim sem müködnek ! Elõre is köszi a segitséget,már ha tud valaki !
kormányoszlop alatt balra, kb. a bal térded magaságában?
Egy autóvillamossági kérdésem lenne. A Hifivel van kis gond. A mélyládából lehet hallani, ahogy pörgeti a fejegység a CDt. Elég erõsen dübörög. Azt nem tudom, hogy a többi hangszóróból is jön e, mert a láda mellett nem hallani. Próbáltam, hogy megmozgatom a vezetékeket, de arra nem reagát, viszont amikor benyúlok a mûszerfal alá és megmozgatom a fejegységet abbahadja. Gondolom valami érintkezési gond, de hogy pontosan mi, vagy hogy ez mennyire káros azt nemtom. Tudna valaki tanácsot adni?
Ya, és nem tudja valaki, hogy hogyan lehetnek bekötni 2 akkumulátort, úgy hogy mind kettõ töltõdjön is?
Köszi!
Sziasztok.
Akkumlátoron van egy kis "visszajelzõ", ha zöld akkor a jó !? Ha fekete akkor milyen állapotba van ??? Sûrûn nincs használva. Ajánlatos újat venni még ?
{Kb. 2 hete egyszer csak nem indult (2 hét állás után), csak „kerregés” a motortérbõl. Töltõre lett téve az aksi 24 órára, az a "visszajelzõ", mintha piros lett volna a töltés elõtt. Ilyenkor van lemerülve, nem ! Most fekete.}
A kerregést okozhatta az hogy a kis feszkó miatt a behuzótekercs rángatózott.Kapcsolj lámpát,és ha indítózáskor kialszik,akkor akksi-gond.Az akksisarukat lazítsd fel mozgasd meg és húzd vissza-az is okozhatja.
Nem tudom,de vannak egyértelmûbb jelek is.A legbiztosabb jel hogy rossz az akksi az,hogy töltéskor a hat cellából csak öt pezseg.-ilyenkor zárlatos egy cella.Egy cella 2,1 volt,így jön ki a 12.6 volt.2 hét után lehet hogy csak simán lemerült,ilyenkor az indítózás halálos lehet az akksira nézve.Ha tartja napokig az áramot töltés után,akkor o.k.
A zöld az töltött akku a fekete az töltésre szorul.... Ha fehér akkor kuka.... Ha nincs használva néha tölteni kell. télen 2 hetente ajánlott nyáron kb havonta kb.
Vagy az akksid nem jó, vagy a generátorod ment tönkre. De az valószínûbb, hogy a néhány ezer Ft-os feszültségszabályzód gallyas, ezt viszont érdemes minél elõbb kicserélni, mert tönkreteheti az akksit.
MaSzKa: Nono! Én is szívesen nevelgetnék egyet, nosztalgiából... (de élõben, reklám nélkül. :) )
Hello mindenkinek! Lenne egy kérdésem, légszives ha tudtok segítsetek. A következõ a helyzet. Van egy Daewoo Lanosom. A "problémám" az vele, hogy "nem akar lefulladni" Részletesen. Beteszem 1esbe, NEM ADOK GÁZT, lassan felengedem a kuplungot. Le kéne fulladnia, ez meg megy. Ami mégdurvább, felmegy az emelkedõn (gáz és kuplungjáték nélkül!) és egy igen magas fekvõrendõrre is felmászott "magától". Ugyanezt megcsinálta 2esben és 3masban is. (4est nem próbáltam, 5ösben már lefulladt). Alapból azt lehetne mondani hogy magas az alapjárat / bedöglött az automata szivató, és ezért megy gáz/kuplungjáték nélkül a kocsi, de ez nem így van, mert 800as (alapjárat) a fordulatszám végig. Megkérdeztem már egykét embert, foggalmuk sincs mitõl lehet. Valaki tudja hogy mi okozta ezt? És hogy ez rossz vagy csak simán nem normális de nem árt?
Nem tudom. Annyi biztos hogy nem csúszik. (csúszás = rálépek a gázra felpörög a motor de a kocsi "nem megy"?)
A gázpedál körtnyékén nézelõdnék, a leírásodból olyan, mintha mindig gázt adnál. Nekem a Láda csinált ilyet, amikor viccbõl belõttem 1200-ra az alapjáratot... hármas, no gáz, lehet krúzolni. :)
Az a vicces az egészben hogy a fordulatszám végig 800-900 (alapjárat). Ugye gondoltam arra hogy a szivató megy állandóan, de akkor 1100 körül kéne járnia a fordulatnak. Vagy a gázpedál bowdenje akad be, de akkor is magasabbnak kéne lennie a fordulatnak. Ezért nem értem az egészet.
Lényeget kihagytam (bár lehet h mégsem annyira lényeg). Az autó nem teljesen gyári: (optikát leszámítva) nem gyári hátsó dob van rajta, hanem egy sportdob, és a középdob ki lett szedve (helyére megfelelõ méretû bozal csövet raktunk fel, illetve raktak fel, mert mindent szakemberrel csináltattam, semmi otthoni suffnizás). A katalizátorhoz nem nyúltunk, a leömlõk is gyáriak. Nem tudom ez befolyásolhatja-e az egészet.
A szerelõ mondta, hogy valószínûtlen, de elõfordulhat, hogy mivel nincs középdob (tehát ott nincs folytás) ezért az alapjárat meghülyül. Az átalakítás után ellenõriztem, de nem változott semmi (annyi hogy nagyobb hangja lett, mert ez volt a célom vele), mert indítás után az alapjárat egyenletes, és ugyanannyi mint amennyi a dobcsere elõtt volt.
Nézd,ha finoman engeded a kuplungot,minden kocsival el lehet indulni alapjáraton,nincsen ebben semmi különös.Gondolom ha gyorsabban engeded,lefullad,esetleg rángatózik. Ha hibátlanul üzemel,akkor meg nincsen probléma!
igen psziho jól mondja, egyébként meg 800-900 körüli alapjáratnál simán megy magától. Mikor tanultam vezetni egy öreg audival azon is éppenhogy minimálisan fel volt pöckölve az alapjárat, így egy béna tanítvány sem tudott lefulladni vele :) ezáltal gáz sem kellett induláskor.
Hajókat húzkodtunk sólyán,a két tonnás vitorlásokat az L 200-as alapjáraton húzza ki! Igaz a rendõrõknek ugyanott sikerült leégetni a niva kuplungját egy gumimotorossal.
Hmm erre én is gondoltam, csak az alapvetõ problémám az, hogy a gépkönyv 800-850es alapjáratot ír. Kb 800körül lehet a fordulatszám alapjáraton. Na most én úgy tudom ha lassan felengedem a kuplungot, akkor ugye egy darabig gurul vele az autó. De miután teljesen leléptem róla és nem adok egyáltalán gázt, akkor le kéne fulladnia. És a furcsa az hogy ez megy, nemcsak hogy megy, hanem felmegy az emelkedõn is. Ugyanezt pl 3masban is. Na most szerintem 3masban alapjáraton nem normáli dolog, hogy egy alap autó felmegy az emelkedõn.
Tehát ezekszerint ha felengedem a kuplungot, teljesen, hozzá se érek és nem nyomok gázt akkor normál alapjáraton az autó nem fullad le??? (mert megemelt alapjáraton még szép, de normálon?)
'miután teljesen leléptem róla és nem adok egyáltalán gázt, akkor le kéne fulladnia."
-miért kéne lefulladnia?Ha a kuplungengedésre nem fullad le,akkor mikor már gurul lazán viszi. Azért arra a dombra kíváncsi lennék,amit 3.-ban alapjáraton vesz!
A jó alapjárat az amikor a kocsi sima úton terhelés (megpakolás) nélkül 2-esben még gáz nélkül elindul lassú kuplung kiengedéskor! Minden kocsinak ilyennek kéne lennie :) Azaz tökéletes a beállítás! nézz utána szakkönyvben ha nem hiszed :) de én szerelõként ezt tanultam :)
off: hali, nem tudja valaki, h honnan tudnék kódót szerezni 1 honda civic-ben lévõ gyári rádióhoz? 2000 vagy 2001-es évjárat nem tudom ez számít-e. fontos lenne. nem vágom a témát. elõre is kössz
Hali nem vágja valaki hogy a XVI. kerület környékén hol foglalkoznak teljesitményméréssel?
www.autocolor.mlap.hu Ez egy nagyon tuti fényezõ + szerelõ, de sajna nem Pesten, hanem Siófok mellet... De akkor is nagyon profi:D Nézzétek meg a lapot amit beszúrtam...
Üdv Lenne egy fontos kérdésem: arra lennék kiváncsi hogy valaki tud-e nekem egy leírást adni a kórmányszervóról és a szervókórmányról pontosabban a kettö közötti külömbség érdekelne bõven kifejtve ha van aki ebben tud segíteni azt megköszönném
Helló!
Szerinten nincs különbség... Kormányrásegítõ, szervokormány v. kormányszervo ugyanaz, attól függ ki hogy szereti :) A google keresõvel találsz pár leírást a hidraulikus és az elektronikusról is. Mind2õbõl van fogasléces és golyósoros változat. Inkább könyvekben nézz utána, neten sajnos kevés az információ...
Üdv mindenkinek! Van egy Lada Niva 1.7i a balelsõ tárcsféknél a fékmunkahengerben lévõ 3 dugattyú közül az alsó nem ereszt vissza na most ez mitõl lehet és hogyan lehet orvosolni? aki tud az segítsen
Be van rohadva!
Wd-40 el körbefújod,aztán visszafeszíted a helyére két feszítõvassal,koppra vissza kell nyomni.Fékkel kipumpálni,újra vissza feszíteni amíg könnyen nem jár.Ha bennt van a betét,úgy ált. könyebb visszanyomni.
Ha így is ragad,akkor ki kell nyomatni teljesen,meg kell nézni hogy a gumikarmantyú jó-e.A kinyomott dugattyút érdemes finom pasztával felpolírozni,és úgy visszatenni-persze akkor légteleníteni kell utána.