De jó volna egy magyar fórditás. Nincs tervbe véve hogy kijön magyarúl valamikor?
Folyamatosan nézi az idõigényt és az idõt a program, szóval nem két körönként, hanem másfelenként lõsz. Tényleg gyakoribb mint a normál sebességû, de igazán csak hosszabb harcban látható a különbség. Olyan sokat meg nem jelent.
Ha már crossbow, akkor inkább a törpe "gyorstüzelõ" változat. Az tényleg gyors. Nem erõs, de gyors.
Viszont az íjak még mindig jobbak mind sebesség, mind távolság szempontjából, plusz ugye ott a dupla lövés lehetõsége is (rain of arrows).
Vicces, hogy egyesek azzal kérkednek, mennyi matekot tanultak a fõsulin, vagy az egyetemen, miközben egy rpg-vel vannak leginkább elfoglalva (nem a játékot bántom, csak a szituációt :) ) Egyébként gratulálok az analízis, parcdiff, valszám . . . tárgyakhoz, de attól itt még elég az általános iskolás matek is.
Érdekelne van e valaki aki rágyúrt a crossbow-okra. Most kaptam receptet egy igen táp verziójához, de alapanyag miatt vagy ezt vagy egy sima bow-ot készítek belõle. A kérdés az miként mûködik a Master Crossbowman. Azt írja 1 action-el kevesebb idõ újratölteni. Ugye nagyobb íjakat 2 cr-ig azaz 1 körig kell tölteni, crossbowoknál ez 4 cr azaz 2 kör. Valóban 3 cr lenne? Az még mindig 2 kör mit nyernénk vele? Esetleg 1 körre (2 cr) gondoltak? Vagy elírás mint a master parry? Most épp nincsen elég xp-m kipróbálni.
Én is jobban örültem volna kevésbé egyértelmû válasznak, de mivel az alább említett helyen(valami Marsch...) még nem is jártam, már el is felejtettem az ott felveendõ karakter nevét. Amúgy a sok szépség mellett van némi hiányérzetem is a játékkal kapcsolatban: - Inventory: elszomorító, hogy a program képtelen az újonnan felvett(lootolt) tárgyakat a már meglévõ, azonos tárgyakkal AUTOMATIKUSAN összevonni!Valamint, ha kiveszek egy tárgyat és a helye megüresedik, nincs olyan, hogy egy klikkel rendezhetném a cuccaimat.Van még!Bizonyos tárgyakat csak egyesével enged elhelyezni, pl.Rustic Sword.Könyörgöm: miért?!A tömegüket attól még összeadhatná!
- Minimap: a fontosabb helyek, személyek jelölése csak a játékképernyõ bal felsõ sarkában lévõ minimap-on látható, ha a térképet "kinagyítom"(vagyis M-et nyomok), akkor azon már nincsenek rajta ezek.Miért?!Sokkal egyszerûbb lenne a tájékozódás.Bár a kis sárga szövegbuborékok és a munkapadokat jelképezõ kék ikonok még így se sokat segítenek.Szerencsésebb lett volna a KING'S BOUNTY-ban alkalmazott megoldás(akik játszottak ezzel a gyöngyszemmel, mint pl. HaaS, azok tudják, milyen praktikus volt), ahol a játékos saját maga helyezhetett el a már meglévõ ikonok, jelek mellé saját szövegeket.Mert honnan a túróból tudjam félórányi bóklászás után, hogy Ferdok melyik árúsánál is láttam azt a klassz warhammert, netán melyik asszonyság árult nyílhegyeket?
- Save/Load ablakok: illene 2009-ben megoldani, hogy a legutolsó kimentés szerepeljen a legfelsõ helyen mind a Save, mind a Load listában.Oké, be van zöldítve, de egyszer majdnem delete-eztem a legfrisabb mentésemet(öjömbódottá lett volna)...
Gwendala-t felveszet (Moorbridge Marshes? talán ez a hely neve), és nyomsz a dögre egy Meek You Be-t. bár tudtommal elég magas Animal Lore-al is helyre tudod pofozni.
Ez netán homályos utalás arra, hogy a csapatomból olyan valaki próbálkozzon a macival csevegni, akinek magas az Animal Lore képessége?Vagy az nem segít?
Alapból tudsz olyan karaktert indítani aki tud ilyet ill. kapsz is késõbb. De esetleg már van is olyan a csapatban aki "jól beszéli az állatok nyelvét"
Nem a manualban szerepel, hanem egy FAQ-ban, amit ebben a topic-ban linkelt be valaki "Szabályrendszer" néven.A szerzõ írja is, hogy amiben nem tuti biztos, ott feltüntet három csillagot.Nos, ennél a résznél nem volt csillag, így én tényként könyveltem el.De semmi jelentõsége nincs a dolognak, csupán annyi, hogy pl. van-e értelme próbálkozni egy bizonyos zár kinyitásával, ha megtudjuk a konzolból, mennyi a nehezítés módosítója, illetve ismerjük a saját attribútumaink értékét. Egyébként én a szabályrendszert kizárólag azért olvasgatom, hogy jobban el tudjam dönteni, melyik karakteremnek hová osszam a pontjait, ha adott képességét szeretném növelni, illetve melyik fegyvert vegyem meg egy csapattagomnak, stb.Ettõl eltekintve én is játszani szeretek a Drakensang-gal, nem pedig matek képleteket böngészni. Apropó, máris egy kérdés: elszabadult az a bizonyos táncoló medve és annyit már kiderítettem a gazdija tanácsából, hogy ne bõszítsem fel.Valamiféle varázslatra lesz szükségem a dologhoz, legalábbis a Questlog szerint.Nagyon nehéz a küldit megoldani, vagy elõbb-utóbb belebotlok majd valakibe, aki segít?Csak azért kérdezem, mert nem akarok puskázni, viszont a túlzottan nyakatekert megoldásoknak sem vagyok a híve...
Ez így le van írva a manualban? Érdekes, akkor kimaradt. Tapasztalat alapján még egyszer nem sikerült. Viszont ha a dtp oldalain is lévõ faq-ból nézted ott szerepel téves infó is, csak óvatosan.
Igaza van a többieknek, ne vigyük túlzásba a matekot!Ettõl függetlenül kénytelen vagyok reagálni a válaszodra, mivel helytelen. A Te példádban ui. a nehezítõ módosító 18, a TAV 17, vagyis a zsebelésnek -1 TAV-al látunk neki.A TAV eggyel csökkent nulla alá, tehát amennyiben mindhárom attributumra legalább eggyel kisebbet dobunk, mint az attributum értéke, a lopás sikerülni fog. Idézve a Szabályrendszerbõl: "What you have to consider is that difficult action are penaltized with a positive modifier, reducing your TAV for that talent check.If your TAV IS REDUCED BELOW 0, every roll must be that much lower than your attribute!"
meg van átmenet, aki kijátszik egy karaktert de közben szereti értelmes dolgokra költeni a (még ha nem túl nehezen is megszerzett) xp-t, és kurvára nem érdekli a Drakensang topicban az h egyesek milyen egyetemet végeztek el.
Szegeden elsõ félév Lin. alg. anal 1, Diszkrét matek. 2. félév: anal2 diszkrét matek2 val. szám. és a többi rápülõ szépség.
És nem valóban nem bölcsész kar, hanem közgazdász. (informatikát is próbáltam ott elsõ évben ugyanez a recept de ott maguk a késõbbi tárgyak nem tetszettek.)
mindig vannak Vér Istvánok akik a legtáposabb legdúrvább karaktert akarják über sebzéssel és über parryval, de amikor esetleg valóságban mesélni kéne valamit 2 szót nem tudnak kinyögni és vannak a szerepjátékosok akik meg szimplán csak élvezik a játékot a karakter minden hibájával és elõnyével.
Az RPG-k mindig kockadobás alapúak voltak, a szabályok általában csak abban különböznek, hogy hány attribútumra kell dobni, illetve hány oldalú kocká(k)val. DE! A karakter generálás és képzés lehetõ leghülyébb, és legillúziórombolóbb módja a matematikai megközelítés. Egyszerûen elveszi a játék élményt, aminek a lényege: a szabályok által leírt világban el kell játszani egy karaktert. Ha jól, a karakter képességeinek, elõéletének, tudásának megfelelõen reagáltál egy helyzetre, akkor tanulsz belõle, fejlõdsz, ha nem, akkor büntetést kapsz. A papíralapú, asztalnál ülõs, mesélõs, kólás, csipszes RPG-k esetén nagyon sokáig tilos volt a számítási képleteket a játékosoknak is megismerni, az csak a DM kézikönyvben volt benne és ez így volt jó. A játékos elmondta mit akar csinálni, eldobta a kockákat, majd a DM (mesélõ) kiszámolta az eredményt és közölte. Aki úgy játszik egy rpg-vel, hogy a konzolon lesi mi a dobás értéke és abból hogyan számol a rendszer, az meg is érdemli...
Mivel a Drakensang egy papír alapú rendszer PC-sített verziója, sajnálatos, hogy a fejlõdési rendszere nem olyan, mint egy rendes papíralapúnál. Azoknál, normális esetben nem azt mondja meg a DM, hogy összesen mennyi XP-t kaptál, hanem azt, hogy most lehet 5 pontot tenni a karizmán alapuló képességeidre, mert jól alkalmaztad a dolgot. Ezek a képességek a csáberõ, alku, rábeszélés. Mire mennyit tegyek? Nem pedig úgy ahogy itt: megkapsz x pontot, oszd el ahogy akarod. Emiatt lesz matek a játék helyett...
Ebbõl a szempontból az Oblivion jobb. Ott a rendszer mondja meg, hogy melyik képességre mennyit tehetsz szintlépéskor, annak alapján, hogy mit használtál menet közben. Persze annak is megvan a maga hibája, mert túlontúl leegyszerûsítették és pl a kereskedési képességre akkor kapsz jó sokat, ha egyenként eladsz 100 nyílvesszõt. Ha ezt a köteget egyben adod el, mit sem ér...
Persze mindenki úgy játszik, ahogy akar, csak nekem ez nagyon fura. Részemrõl a témának vége...
4: igen, minden, ami fém alapú, megakadályozza a mágiahasználatot, kivétel a fõküldetésben összeszedendõ páncélzat. Az a bõrsisak, amiben van némi fém erõsítés, a legerõsebb, amit egy mágiahasználóra rá lehet adni...
1. fogalmad nincs, hogy nálunk mi minek az elõfeltétele és tanterv szerint mikor jön. 2. foglamad sincs az egyetem nehézségi szintjérõl( ez nem bölcsész szak) 3.4 éve érettségiztem(az a felvételi manapság már), de nem akkor kezdtem az egyetemet. 4.Mi közöd hozzá? Már rég letárgyaltuk ezt a témát.
"amennyiben a TAV NULLA ALÁ csökken, a talent sikeres tesztjéhez MINDEN kockadobás értékének LEGALÁBB ennyivel(vagyis annyival, mint amennyivel a TAV értéke nulla alá csökkent) kisebbnek kell lennie, mint az adott attributum értéke!" Ezzel vitatkoznék
Tudtommal a kockadobás csak érték fölött számít és nem alatt. Ha a tav-od nem éri el a penalty mértéket sosem fog sikerülni. Ha a tolvajcéh vezetõjét ki akarod zsebelni és õ -18 módosítóval rohangál akkor 17-es picpockettel az életben nem fog mûködni.
ezzel annyi van mindössze, hogy a játék annyiszor írja azt, hogy ne egy tökéletes vagy minden képességre kiterjedõ karaktert akarj hanem egy jól egyensúlyban lévõ csapatot.... egyébként tényleg rengeteg pont van amit el lehet osztani+ az elején igen kevés kell egy egy talentre...
Egyetértek az ötlettel.Egy ilyen játék megérdemelne egy szép bannert, sõt a hozzáértõk esetleg tehetnének rá FAQ-ot, benne a fontosabb linkekkel, mint más topikokban. Más: nagyon jó ez a szabályrendszer, pl. ebbõl tudtam meg a következõt is... Egy talent használatakor, pontosabban "teszt"-jekor a gép ugye háromszor dob egy 20 oldalú kockával, vagyis minden, a talenthez tartozó attributum-hoz egyszer dob 1-20-ig.Ezen felül minden talenthez tartozik egy Talent Érték(amire a drága pontjainkat szórjuk), vagyis egy Talent Value(TAV).Ha az adott attributumhoz tartozó kockadobás értéke kisebb vagy egyenlõ az attributum értékével, semmi gond.Ha nagyobb, akkor jön a képbe a TAV, ui. ez csökken annyival, amennyivel a kockadobás értéke nagyobb volt az adott attributumnál.Bármely talent használata akkor sikeres, ha a maradék TAV nulla vagy pozitív!Ezeket eddig is tudtam a kommentekbõl. Nade, ha pl. egy csapda nehezítve van mondjuk egy +15-es difficulty módosítóval(bár pozitív a szám, mégis le kell majd vonni) és a karakteremnek a TAV-ja 10, akkor a csapda hatástalanításhoz ELEVE -5-ös TAV-al fogok hozzálátni.És itt jön egy szabály, amit nem ismertem: amennyiben a TAV NULLA ALÁ csökken, a talent sikeres tesztjéhez MINDEN kockadobás értékének LEGALÁBB ennyivel(vagyis annyival, mint amennyivel a TAV értéke nulla alá csökkent) kisebbnek kell lennie, mint az adott attributum értéke!Esélylatolgatáshoz nem árt ezt figyelembe venni.
Arra gondoltam, hogy nem rakunk be valami drakensanges képet, vagy bannert vagy nem tom hogy hívjákot ebbe a topicba? Minden játék topicjában van(majdnem) és tök jól nézne ki. Ez csak egy ötlet, természetesen kép nélkül is tök jó és hasznos a topic.
Látom pörög a topic bár nem a játékról.
A matekról csak ennyit: el akarom sütni az erõnövelést. Annak kell a 3 tulajdonság: CL/CH/ST ezek 14/16/15 Rá van fordítva 15 SP. Ha a gép dob 10-14-12-et akkor azt (SP*:15) szinten lövöd el, ha dob 16-16-16-ot azt (SP*:12) szinten. Én ezt így értelmezem, tehát úgy mûködk mint a lopás és társai. Más varázslatoknál lehet más szerepe is, balm-nál nem tudom mi van lehet ha nagyon rosszul dob failed castolás lesz, nekem is sült már be pár varázslat. A játék készítõi írták bizonyos pozitív spellek mindig elcastolódnak, nem tudom ezek konkrétan melyek
Bocsánat a kirohanásért. A csillagászatról annyit, ohgy az is majdnem annyira képzeletbeli, mint a matek. De! A mindennapok is tartalmaznak matematikát, fizikát, biológiát, csak nem figyelünk rá. De evvel nincs semmi baj. De az már zavar, mikor a "konvergáltam a boltba" meg hasonlókat mondanak. Meg mikor a tanár beszél hozzám és a szövege tele van latin kifejezésekkel (magyarul társalgunk) és felét nem értem. Jó, lehet buta vagyok, de akkor is zavaró.
Sajnos tapasztalat, hogy már a doktor doktor mit tudom én ki is nem tudja a saját anyanyelvét normálisan használni. Ez baj. Ez leginkább a felsõoktatásban figyelhetõ meg.
Nincs veled gond, nem is kérdõjelezem meg a matektudásodat (ki vagyok én?... és amúgy is, szar fegyver).
Tudomány témában: a csillagászati dolgokkal sem tudok mit kezdeni. Egy bolygó 5 fényév távolságra van innét...ez nekem semmit nem mond. Meg a fizikában a mindenféle erõkkel. Mert én nem érzem. Kémiából sem érzem, hogy egy elektron leválik valahonnét. De majd megváltozhat a szemléletem, ezért van az iskola, gyõzzenek meg a doktorbácsik. :) De imádok a matekkal foglalkozni, meglátom meddig haladok vele (mivel nem születtem zseninek, ezért ugye behatároltabb a képességem).
Ebben a játékban nincs tökéletesség. Be vannak határolva a karakterek. Raktározhatsz pontokat, de gondolom tettek bele elméleti limitet is (most nem a szintfüggõre gondoltam).
1. Azt jelenti hogy nincs elég pontod növelni a talentet(zárojelben a pont menynisége van amennyi kéne hozzá vagy "max" ha elérted a leveledhez tartozo maximális szintjét).
2.A hotkeyen kiválasztod a hairpint vagy a cuccot vagy a számgombbal vagy pedig egér kattintással és rákattintasz a ládára, automatikusan lockpickelni fogja a cuccal.
3. Itt is a barban kiválaszthatod a cuccot amivel kezelni akarod vagy spellt és rákattintasz a kari portraitjára vagy pedig a karira.
5. Nálam is ez van:S. Gondolom egy kis bug.
Nem akarok beleugatni a matematika körüli elmepárbajba - fõleg, hogy én állatorvos vagyok - de ugye azért kérdezhetek pár dolgot a játékkal kapcsolatban is?
Nemrég nyomtattam ki a korábban belinkelt angol nyelvû szabályrendszert, hogy eligazodjak végre a rövidítések és számolgatások dzsungelében.Még nem olvastam végig, de maradt néhány nyitott kérdés:
1.Amikor a skill-eket növelem, a szintet jelölõ szám elõbb zöld színû, majd lilás-bordóra vált.Ez mit jelez?
2.Behúztam az action bar-ba a zárfeltöréshez értõ karakteremnek a hajtûket és az álkulcsokat.Próbáltam ládákat nyitni: jobb klikk a ládán, aztán a felugró menüben balklikk a kör alakú álkulcs ikonra.Na itt hogy tudom eldönteni, mit használjon a tolvajom a két eszköz közül?Másik érdekesség, hogy bár a zárnyitás failed lett, nem fogyott egyik tárgyból sem egyetlen darab se.Rosszul csinálok valamit?Netán az action báron lévõ ikonok valamelyikére kellene klikkelnem?Emlékezetem szerint azzal nem értem el semmit.
3.Lejjebb olvastam, hogy legcélszerûbb, ha a Treat Poison és Treat Wounds képességet egy hozzáértõ karakter gyakorolja másik karakteren.Én ezt jól benéztem, mert lassan minden karim tudja ezeket, vagyis elszórtam egy rakat pontot ezekre.Hogy tudok mást meggyógyítani(eddig mondjuk alig volt rá szükség), pl. mérgezõdik egy karim, aki nem ért a Treat poison-hoz.Ugyanis emlékezetem szerint, ha pl. egy nem mérgezett karinál - aki tud mérgezést kezelni - jobb klikk a kezeléshez szükséges cuccon - nem ugrik elõ a "Use" ikon.Csak akkor, ha õ maga is bekapott valami mérget.Javítsatok ki, ha nem így van, ui. akkor világos minden: jobbklikk a kezeléshez szükséges növényen, teán...stb-n, majd balklikk a "Use"-on és balklikk a mérgezetten.
4.A mágiahasználók varázslását a fémsisak is hazavágja?Mert pont tegnap este vettem a csaszinak egy erõsebb fejfedõt, de szerencsére még megvan a tollas kalapja is...
5.Apróság: már kétszer is elõfordult, hogy a questlogban a legalsó - és általában legfrisebb - küldetés neve szinte egy szintben(egy sorban) van a korábbi feladat szövegével és így alig lehet észrevenni, megnyitni, elolvasni.Elõször a macskás küldetéssel jártam meg emiatt, mert mivel nem vettem észre az új feladatot a QL-ban, azt se olvastam el, hogy követnem kell a macsekot.Mázlim volt, hogy a derék egérvadász nélkül is belebotlottam a...küldetéstárgyba, amihez elvezett volna... Másnál elõfordult már ez a baki?
Nem tudom ki az a totya4:S. Megígérem nem kérdezek több szabályt vagy ilyesmit. Ha zavartam volna valakit akkoris elnézést kérek. Most már megpróbálom élvezni a gamet, mert nekem is tetszik, csak még nem jutottam messzire. A matekos dolgaim megtartom magamnak:D. De tényleg tetszik a játékban, hogy nagyon jól kidolgozott és részletes szabályrendszer alapján mûködik.
Hívhatod nyugodtan tudománynak. Ezek szerint nem veszed észre a különbséget a valódi tudományok és a matematika között. Pl a csillagászat tudomány konkrét dolgokat vizsgál csillagok, égitestek bolygók, amiket szemmel látunk. Kémia is konkrét anyagokat vizsgál, amiket szintén látunk, szagolunk. Biológia stb... mind mind érzékszervekkel felfogható dolgokat vizsgál. A matematika viszont nem, mert a számokat nem tudod megfogni, tulajdonképpen nem is léteznek, mi adtunk egy bizonyos nevet nekik és 10-es számrendszerben gondolkodunk. A matematika egyfajta segítség a gondolkodáshoz.
"És attól, hogy a matekot beleviszed a mindennapokba, nem leszel tudós."
Isten ments, nem tudom hol olvastál tõlem ilyen, hogy tudós akarnék lenni, programozónak tanulok, mint írtam. Másrészrõl nem viszem bele a mindennapokba a matematikát, mert benne van. Nap mint nap használod (pl boltban stb stb...). Ha a matematika egy tudomány, akkor te amikor veszel egy vekni kenyeret és odaadod rá a pénzt, egy tudományt használsz:D.
"egy idõ múlva kevered a definíciókat, beleviszed a közéletbe és hibásan használod stb"
Ja ha magolnám a definíciókat biztosan keverném õket, de pont az a lényege a mateknak hogy megértsd(ha matematikusnak tanulsz gondolom te se magolni szoktál). Nem viszem bele a definicíókat a közéletbe, mert nem kell.
"Már túl vagyok a felvételin 4 éve. Most már felsõoktatásban tanulom a matekot, programozónak tanulok. Analízis 2.-õt nyomom már. De van még lineáris algebra is meg még egy halom jó kis tárgy. Megszoktam hogy logikusan és hatékonyságra törekedve gondolkodom. A matematika nem egy tudomány hanem egy gondolkodásmód."
Tévedsz. A matematika tudomány és minden másik tudomány alapja. A matematika ad egy fajta gondolkodás módot, de a fizikai is, a kémia is stb. De attól még tudomány. És attól, hogy a matekot beleviszed a mindennapokba, nem leszel tudós. Csak ártasz magadnak vele (egy idõ múlva kevered a definíciókat, beleviszed a közéletbe és hibásan használod stb).
Én matematikus leszek (annak tanulok), de tudom hol a határ.
A legjobban bevált stratégia egyébként minden komolyabb összecsapásban az, hogy minél többen támadjanak egy ellenfélre egyszerre, a többit meg valahogy távol kell tartani a csapattól. Vannak gyorsan regenerálódó ellenfelek (az amõbák pl), amiket másképp nem is lehet leverni, mert mire ismét egy értékelhetõ találatot visz be neki egy valaki, visszagyógyulnak...
Természetesen, ha van az ellenfelek között mágus, azt távolról folyamatosan nyilazni kell, hogy besüljenek a varázslatai...
Stratégia. Vagy négyszer futottam neki, mire sikerült. Ami bevált: amikor visszakapod az irányítást, hátra arc az egész csapatnak és futás fel a lépcsõn oda, ahol összeszûkül a terep. Ha van távolsági fegyveresed (íjász vagy mágus), azt méb hátrább vinni és onnan bombázni a kultistákat. Ezzel a trükkel Kastan ott maradt a helyén és szép kényelmesen lecsaptam, miután végeztem a kultistákkal. Õk is két lépcsõben jöttek, mert a távolabbiaktól túl messzire kerültem a kezdeti menekülés során...
enlightened: nem te vagy a totya4? Csak nem csináltál egy új logint? Mert akkor nem is erõltetem magam, hogy válaszoljak, meg egyáltalán reagáljak... fölösleges. Nem ismerek még egy embert ezzel a hozzáállással, ne haragudj, kénytelen vagyok megkérdezni:)!
Sagával értek egyet, ha neked így jó, akkor csináld, törekedj a maximálisra... csak a többieket ne zavard vele. Neten biztos találsz elég infót, ha akarsz, hajrá. Meg magadtól is rájöhetnél.
Ha az elsõ sejtésem hamis, szívesen beszélgetek... másként nem.
Sziasztok! Most ott tartok hogy ki kell nyírni azt a Kastan Gamblack nevû fószert, de rengeteg emberke veszi körül és emiatt mindig hamar kinyírnak. Van valami tippetek?
Nem kizárt, hogy a Ducal Citadel fõterén ácsorgó (késõbb felvehetõ) alkimistánál lehet, de valamelyiknél biztos...
Érdekes neve van a spellnek és egy "fél" szív az ikonja...
Lehet rá törekedni, de minek? Meg az is tökéletesség, ha valaki tökéletesen kijátssza a karaktert, nem pedig hibátlanul osztja a kritikusokat. Pont nemrég láttam egy szerepjátékosokról szóló filmet (szerintem tudni fogjátok mire gondolok :D), amiben egy isten felajánlotta a JK-nak, hogy kérhet akármit. Mondták is neki, hogy lehet 20. szintû akármi, vagy kérhet bármilyen tárgyat a könyvbõl, vagy végtelen kívánságot, vagy hogy isten lehessen... Ennek ellenére a JK azt kérte, hogy az isten feltámassza a végsõ csatában elhullott NJK-t... És a törpét fel lehet fogni nem élõ, lineáris transzformációkkal mozgatott pixelhalmaznak, de ugyanígy Forgrimmnak is, aki Ardo jó cimborája volt és fûti a bosszú tüze, hogy megtalálja annak gyilkosát...
Más. Ferdokban lehet valakitõl tanulni méregtelenítõ varázslatot? Egy igen vagy nem elég. Csak hogy hiába ne járkáljak, annyi idõm azért nincs rá. :D
A karakter tényleg nem él, pixel darabokból áll össze, amit a gép bizonyos lineáris transzformációkkal átmozgat más pontokba a képernyõn, ettõl látod úgy hogy él. Amúgy egy egész jó kis algoritmust írtak a játék alá, ezért érdemes a szabályokat maximálisan kiaknázni. Mivel ez nem a való világ hanem egy játék pont ezért lehet optimális karaktert fejleszteni, mert a körülmények se valódiak, hanem mesterségesek. Haas -nak is azért tetszik a játék, mert rengeteg a szabály és minden apróságot figyelembe lehet venni. Ha ilyen sok lehetõséget nyújt a játék, akkor maximálisan ki kell használni. A tökéletesség természetesen nem érhetõ el, de törekedni lehet rá maximálisan.
Szerintem marhaság egy játékot így játszani, de ha neked ez kell, tegyed...
A szórakozás ényege, hogy könnyedén végezzük, ha nem optimális a fejlesztés, hát nem az. Az életben sem optimálisak a körülmények. Az ember kipróbálja, nem sikerül, megpróbálja másképp. Hülyét tudok kapni azoktól az "szerepjátékosoktól" akik a DM kézikönyv alapján rakják össze a karaktert és aszerint fejlesztik...
Játszd ki a karaktert, amit választottál. Mivel sarlatánt indítottam, aki egy félig alvilági, félig meg társasági ember, kifejezetten így "képezem" és választom meg az egyes feladatok teljesítésének módját. Ennek a játéknak nagy erénye, hogy van ilyen választási lehetõség... Lehetne hatékonyabb is, de akkor nem él a karakter, hanem egy automata, hatékonyságra tervezve...
Ez nem egy akciógame, ahol csak lõdözgetni a pontokat és menni hentelni. Ha már ilyen gammel játszok oda figyelek a maximális hatékonyságra. Pont ez adja a játék szépségét, hogy rengeteg szabály és képlet van és ha odafigyelsz akkor nagyon hatékony karit fejleszthetsz. Válasz Saganak: Már túl vagyok a felvételin 4 éve. Most már felsõoktatásban tanulom a matekot, programozónak tanulok. Analízis 2.-õt nyomom már. De van még lineáris algebra is meg még egy halom jó kis tárgy. Megszoktam hogy logikusan és hatékonyságra törekedve gondolkodom. A matematika nem egy tudomány hanem egy gondolkodásmód.
Ez nem WoW (régi WoW), ahol matematikában kell gondolkozni. Fejleszted és kész. SaGa Jr írta, hogy bõven lesznek pontok, szóval lehet pakolgatni.
Balm of Healing-nél max módosító emlékeim szerint vhogy úgy néz ki h (ráköltött pontok+1)/2. tehát, ha 3 lenne a max módosító amit aktuális szinten elérhetsz, elég ha 5 pontot dobsz rá.
Nagy de rövid meg kicsi de hosszu:D Ezt sem értem konkrétan, hogy konkrétan, hogy mire érted. A varázslat cast idejét nem lehet csokkenteni, a sebzést meg effectet lehet, de akkor se derul ki hogy miért remaining sp az sp* neve. Az oké hogy minél tobbet teszek rá a spellre annál nagyobb lesz az sp*, tehát az effectje is, persze balm of healingnél ez se igaz pl( mert itt 4 sp-vel elérhetjuk mind a 4 modifiert és maximális hatást). sp*-ot mi alapján dobja ki erre sincs semmi leírva( annyi kiderult hogy a rákoltott SP-nél nem lehet nagyobb).
Hát nem lettem okosabb. Lehet hogy egyesek megelégszenek azzal, hogy minél többet rakok valamire annál jobb. De én midnent akarok tudni, mert matematikai pontosággal akarom leosztani a pontokat. Sajnos a belinkelt oldalakon csak a talent test dobásnál csak annyit irnak hogy a ne aggodjak mert a program kiszámolja nekem:D. Ez szép és jó, de akkor esély sincs arra hofy esetleg megtudjam mi a szar alapján. Mert azok oké hogy novelni kell a talent pontot a talenten meg a 3 hozzátartozo tulajdonségot is de az sehol se derul ki, hogy mi alapján dobja ki végul azt a 3 értéket ami uzán failelek. Konzol képernyo csak az eredményt irja ki.
Mindazokra is megadja a választ a program amiket kérdeztél, csak nem olvastad el a hozzászólásomat végig. :) A töltõképernyõn az összes egyéb információból csemegézve tippeket kapsz, hogy mi mire való, minek milyen hatásai vannak. Így játék közben tanulod ki a rendszert.
Emellett írtam én is meg már más is, hogy olvass vissza a fórumon. Be lett linkelve egy oldal ahol lefordítva megvan az egész játékmechanizmus. A sikerhez a vonatkozó tulajdonságok alá dob a program (minden talent és varázslat esetén 3 tulajdonság számít, amit a jobb klikk alkalmazásával megtudsz). Ha bekapcsolod a konzolt ezt szépen ki is írja az eredményekkel együtt.
Ezért kell nem csak a talenteket növelni, hanem a tulajdonságokat is, mert nem csak átlagos próbák lesznek ahol elég sikeresen aládobálni a tulajdonságnak, de lesznek nehezebbek is, ahol eleve negatív módosítóval indulsz, amit a talent értéke önmagában nem biztos hogy kompenzál.
A varázslatok kapcsán is nem egy tanácsot és információt találsz itt az oldalon az elmúlt pár tucat hozzászólás között. A varázslatok maximális hatékonysága a szintedhez és a spell értékéhez egyszerre kötõdik. Ha az egyik nem elég magas akkor nem fogod létrehozni magas szinten.
Mérgezés ellen vagy antidote ital kell, vagy Golmoon Tea, de ekkor meg akivel használni akarod (mindegy hogy magán vagy máson) kell legyen Treat Poison talentje. Ha nincs, semmit nem fog érni. A másik löttyhöz nem kell talent, csak megiszod azt jólvan.
Tûz elmúlik magától, csak közben folyamatosan sebez. A játék utolsó harmadában lehet majd megszerezni a tûzálló kenõcs receptjét, ami 45 mp-re immunissá tesz a tûzre. Ez mondjuk így nem igaz, mert a folyamatos sebzést például továbbra is elszenvedték a manusaim, csak a direkt tûztámadást (például tûzcsóva mikor eltalál) azt nem.
Van X SP-d egy spellnél, varázsolsz vele, Y SP-ért: a maradék (X-Y) az az SP*.
Mire jó? Hát pölö lehet valami naaagy, de rövid, és lehet ugyanez kicsi, de hosszú. (Pajzán megjegyzésként persze most mondhatnám, hogy a nagy és hosszú az igazi, de nem teszem:D) Szóval a lényeg, hogy balanszolni lehet egy spellt vele:).
Másik kérdésem mi a különbség az SP és SP* között. Igen tudom az egyik spell prowess a másik meg remaining spell prowess. De mire jó a remaining és hogy sorsolja ki?
Ez igaz az összes spellnél, de ott ki is írja, hogy pl a modifiert csak akkor kapod meg ha az SP mint a szinted, vagy SP/2 stb... Viszont balm of healingnél nem ír semmi ilyet és neten is fórumokon utána olvastam azt írják nincs értelme pontot rárakni. Csak azt nem értem akkor mi a szarért inditja a healing maget a játék 8 as balm of healinggel:S.
(azaz milyen italt igyanak drága feleim, hogy ellenállóbbak legyenek? Ugyanez igaz a tûzre is.)
Bár a modifier valóban a karakter szintjéhez van kötve kell minimális pontot ráfordítani hogy azt megkapja. Tehát level 8-as kari nem fogja tudni 2-es módosítóval elsütni ha nem fordított rá pontot, hiába engedélyezné a szintje.
Dzsí Pí: Kell hozzá xp, meg jobb alul a piros viaszpecsét-re clickelni.
Ai, pls írja már le vki, hogyan tudom fejleszteni pl a combat talentjeimet?
Egyet nem értek, van ez a balm of healing nevu varázslat, aminek az effectje gyógyit egy bizonyos dice rollnyi VP-t + modifier-szer 5 öt. A modifier 1-el nõ minden 4. karakteren levelen. Az SP szó mégcsak elvétve se szerepel se a varászlat effectjében se pedig a modifierjében. Kérdés: Mi értelme SP-t költeni erre a spellre, ha egyáltalán nincs hatással rá, se arra hogy mennyit gyógyít, se arra hogy modifiert mikor kapok és mennyit. Esetleg az SP-nek szerepe lehet a Testnél? hogy success vagy failure lesz? Légyszíves egy hozzáértõ válaszoljon. Köszi.
Ja és ami nagyon pozitív a manulba a végén van egy két oldalas, szöveggyûjtemény amiben le van írva az összes 2 betûs rövidítés jelentése, mert ezekbõl a két betûs dolgokból nem kevés van a játékban.
Király ez a game, most, hogy mindent értek, tényleg minden apróságnak van értelme benne, szeretem az olyan gamet ahol lehet szöszmötölni apróságokkal és mindenbõl ki hozni a maximumot.
Na kiolvastam a manualt, most elkezdem elölrõl a gamet, mert sok midnent elszúrtam de most értem azt is hogy mi az a 12/3 str bonus a fegyon meg stb. Végre elkezdhetem élvezni a gamet.
ezeket is írja a játék csak töltés közbe game tip-ként....
"A játékban gyakorlatilag bármire jobb klikk és leírja mire való. A Manualban sem elsz ennél több." A manualban egyébként több van. Pl most tudtam meg hogy akiknek shieldje van körönként kétszer is parryzhetnek, játékban ezt sehol se írja. Meg hogy a ranged támadásokat nem lehet parryzni csak dodgeolni.
Konkrétan azt nem tom, pedig mrá fellõttem a konzolablakot is, hogy amikor például leszedek egy plantet akkor valojában mi torténik? Mert kiir 3 értéket zárojelben amik kellenek a plant leszedéséhez, most pontan nem tom mi az a 3. De kiirja oket valami alapján és akkor vagy success vagy failed, de akkor mi alapján sorsolta ki azt a 3-at? és mikor lesz success vagy fail. Ha teszek a lockpick talentre konkrétan semmit nem ir jobb klikkre hogy mi fog vele megváltozni. Mert healnél még 4 szintenékt ad modifiert. De ha pakolok a lockpick, akkor mi nõ meg? És hogy sorsolja ki hogy ki tudom e nyitni a ládát, mert azt tom hogyha hairpn van nálam akkor nem von le 10-et és az jó, de így se irja hogy pontosan hogy sorsolja ki a számot és mennyinek kell lennie hogy success legyen.
Miket nem ír le?
A játékban gyakorlatilag bármire jobb klikk és leírja mire való. A Manualban sem elsz ennél több. A tippeket/trükköket meg a töltõképernyõkön is írja, miközben tölt be egy állást vagy éppen egyik területrõl mész a másikra.
Ha meg a játékrendszer mechanizmusára vagy kíváncsi, az itt is be lett linkelve pár oldallal korábban.
megnéztem az english manualt de ott se írja ezeket. Sajna így nem tom élvezni a játékot, hogy nem pontosan mi mit csinál csak nagyjából. Sokak nagyon élvezik ezt a gamet, ezért valszeg biztos jó, de most eléggé kezdek beleunni a gamebe emiatt.
na de én pl ezt az egész SP-t nem értem ezt mibõl számolja vagy ez milyen érték egyáltalán?
SaGa: uaz, amit mondtam... nem a sisakok közt van különbség, hanem a storm ennyire jó, csak 0,5 encumbrance, a barbute uazokkal a statokkal már kétszer ennyi, azért volt a DV mínusz, mert eggyel nõtt az össz encumbrance-je a karakterednek.
SaGa Jr: akkor már nálad is van elméletileg egy AT/PA csökkenés asszem, ha jól láttam hármas enc után, azaz 4-re váltva -2 DV és -AT/PA, egy vagy kétkezes fegyvertõl függõen. Jaja, a skilleknél nálam sem gond. Csatamágusnál viszont nagyon vigyázok, hogy mindig nulla legyen a terheltség, kettes már neki is az armor use, brutális védelme van.
A megidézésnél (fix SP-s) meg tényleg, igazad van, nálam is dobott ma egy olyat, ami nem tudott varázsolni, tényleg attribútumokkal dob neki, és "áteshet" rosszabb/jobb osztályba a megidézett, de azt tartom, hogy csak a fix SP-s summoningoknál van ilyen váltás, a modosoknál talán csak a modtól függ, nekem legalább is nagyon úgy tûnik.
A terheltség csökkentésére a páncélhasználat képességet kell tanulni.
Érdekes pedig a DV is. Pl a barbute és a storm(?) sisak között csupán az a különbség, hogy a barbute rontja 1-gyel a DV-t és máris esetlenebb lesz a karakter...
Ráadtam a sárkányból kinyert full armort a nem sokkal elõtte felvett konzervdobozra, de ott hagytam a házban. A fõ karakterem sarlatán, a spéci rapierjával, erõsítõ és tüzes sebzõ spellekkel, plusz méregteleníti csapatot, mag fõzi a létyókat. Mellé ott az amazon, aki íjászkodik és a sárkányölõ szabjával darál, a csatamágus a dzsinnjével és a tûzlabdáival, meg az arab íjász a sárkányölõ hosszúíjjal.
Sok csatát épp csak túlélnek, de ha kicsit is figyelek a taktikára, nyernek...
Full armor igazán embernek nem is lesz. Törpicsek ami igazán jól felpáncélozható, mert nekik legalább vehetõ igazi plate, nem csak light. Embernek sajna a light plate a maximum (nem mintha nem adna elegendõ védelmet).
Eddig nem zavart a leterheltség. Aki így be van öltöztetve az úgysem arra van képezve, hogy zárakat nyisson, csapdákkal bíbelõdjön vagy növényészkedjen. A kovácsolást meg nem zavarta eddig a sok vas.
Parry-t még nem csökkentett a leterheltség (nem vettem észre), csak dodge-ot. Attack érték sem csökkent, pedig a felvett warrior koma jelenleg 5-ös encumberance mellett futkos de nem zavar.
Magas az ereje, jó a constitution értéke, a courage, az agility is fejlesztve már, így a harci alapjai 10-es értéken vannak. Dodge tekintetében nem brillírozik, de nem zavar. 8-10, sõt lábon 11, pontnyi védelemmel nem izgat a dolog ha hátulról gyepálják. Van neki még plusz védelmet növelõ harci képzettsége így védett a srác.
Ahol meg sok az ellenfél ott elteszi a nagy bökõt és elõkapja Ardo kardját meg egy pajzsot és azzal verekszik. Ezzel a párosítással a védelem sem gond és így is hatalmas pofonokat kioszt. Pláne a tripla ütéssel, +3-as erõ gyûrûvel és strength potion + strength növelõ varázslattal.
Jamégjuteszembe, tegnap egy órán keresztül pakolgattam a páncélokat... ti foglalkoztok a terheltséggel? Skilleknél is bezavar, de nálam ott nincs gond, hanem a "nehézgyalogságnál": mindig csak addig pakolok armort, amíg az attack vagy a parry nem csökken... a DV különösebben náluk nem izgat, ott a pajzs... pedig kegyetlen armorok vannak! Használ valaki full armort?
Hát én nem tudom, ez már aggasztó. Elég magasra teszem a mércét, és elég hamar megunok játékokat, fõleg az újabbakat, de ez itt csak egyre jobb lesz, komolyan.
Egy vastagabb munkafüzetet lehetne írni a karakterépítésrõl, egyet a mágiáról, aztán a csatákról megint egyet... ez a maradék SP-s dolog, ez valami álom megint... ehh, nálam kiverte a biztosítékot a játék, 100%. Pedig még csak 12. szintûek a karakterek... és még nyolc szint elérhetõ elméletben, aaz igen.
Most éppen a mágiától vagyok elájulva, egyetlen ütõgép van már csak a csapatban, darabokra szaggatunk mindent, lángcsóvák, mágikus lebernyegek, kék, zöld, barna... robban, ég minden, imádom:D!
Saga Jr: én azt hiszem, nem igazán úgy van a megidézés... általában igaz, hogy az SP maxon belül dob a gép egyet (attribútumoknak megfelelõen, ahogy figyelem), de a megidézés tökfix, az összes SP-t elnyomja rá, nincs dobás, csekkold le a logban. Csak és kizárólag a moddertõl függ, milyen erõs a megidézés... aztán az lehet, hogy a lény statjai változnak, de a tudása (milyen típusú a megidézett, milyen cuccokkal, tud-e varázsolni) az sztem csak modderfüggõ. Ami persze hálás dolog mert - lényeges lehet - vannak olyan megidézett lények, amelyek _nem_ tudnak sneakelni... ezzel igencsak megnehezítve néhány küldetés végrehajtását.
enlightened: ha elrontod, újrakezded, na bumm. Leírás alapján játszani tizede élvezet lesz, ezt akár alá is írom. Kérdezz, ha van kérdés, próbálunk jópáran válaszolni, ebben tuti vagyok. Vagy figyeld Jocisan linkjeit:)! Szerintem beszélgetni jobb róla... ezek után a linkek után mindig behal a fórum:D!
Végigjátszás frissítve, Speciális Képességek – Közelharc, felrakva magyarul. Térképek: MOORBRIDGE, kripták. Itt lehet szemlélõdni!
Amire akarsz, arra teszel pontot. Elrontani itt nem lehet semmit. Ne akarj mindenre képes delikvenst gyártani, mert azzal nehezebb a játék. Arra lesznek a felvehetõ társak, hogy kiegészítsenek és kisegítsenek olyan területeken, ahol gyenge vagy, netán képzetlen.
Az Adventure point és Experience point között a különbség, hogy az utóbbit elköltheted, elõbbi meg mutatja az eddig összesen megszerzett pont mennyiségét. Ha ez elér egy bizonyos szintet, akkor szintet lépsz. Kezdetben 500 pontonként, aztán 1000 pontonként, majd 1500, végül 2000 pontok kellenek majd az újabb szintekhez.
De olvass vissza pár oldalt itt a fórumba és rájössz mi mire való. Páran már leírták az egész mikéntjét és hogyanját itt.
Én nagyon félek hogy el fogom szúrni a akrakterfejlesztést, mivel buildeket nem találok neten, fõleg nem healerhez, fogalmam sincs mire kéne tennem foleg az elején. Ha most elszúrom képes már nem lehet visszacsinálni és kezdhetem elõlröl az egészet.