Nem lenne egyszerûbb olyan intelligens autókat tervezni, amelyekkel nem lehet ütközni, mert a robotpilóta pályát módosít, ha baj van? Plusz, gumiütközõk, mint a dodzsemeknél.
Mi lenne, ha már eleve kitöltené valami biztonsági ötvözet azt a bizonyos ajtóteret... Erre nem gondoltak?! Arról nem is beszélve, hogy ha az alakváltó fém AKTIVÁLÁSRA kerül, mondjuk egy jó fékekkel rendelkezõ, és idõben megálló jármû hatására, akkor az egész ajtó dobható ki a kukába...
"nem csupán felismeri a veszélyes jármûveket, de azt is kiszámítja, hogy hol és milyen sebességgel fogja eltalálni autónkat, így a rendszer megfelelõen reagálhat az ütközésre." Akkor már inkább pofázna ránk egy hang hogy álljmeg baze mert ütközni fogsz :/
vazze áljjj már meg te bal*** :D le is verném a hangszórót xD
Hát, szerencsére nem sok közötök van a karambolokhoz...
Talán csak annyit írnék ha gumiból lenne ütközõ, kiszakadnának a beleid. :) A többire válaszolni sem érdemes. De ezt birom amúgy, hogy egybõl jobb 5letekkel akartok elõállni mint a nagyokosok.
Ütköztél te már frontálisan dodgemmel? Én igen, és tudom, hogy 3-5 KM/H-s(kb annyival megy egy általgos dodgem, de lehet, hogy még lassabban) sebességgel milyen rossz dolog ütközni(bevágom a kezem, a kormány beleáll a gyomromba stb...), és képzeld ezt el 100-200 Km/H-val......
bizonyos sebesség felett tökmind1, mivel ütközöl. lehet, hogy hajad szála se görbül meg, de a hirtelen fékezés miatt a belsõ szerveid leszakadhatnak a hejükrõl... és elég kellemetlen dolog, ha mondjuk mindkét veséd, májad, stb leválik...
Vagy csak a nyakad törik ki, lásd az ugyn. ostorcsapás-törést.
Ha jól emlékszem, vadászgépeknél nem célszerû a radar elé állni, hacsak nem szeretnénk sterilizálódni. Ha az autókba sokkal kisebb teljesítményû radart építenek is be, akkor ez milyen hatással lesz az emberekre? Mert jó sok autó van...
Inkább katapulttal kellene kilöni az utasteret ütközés elõtt. Utána van idõ leszállni.
"De ezt birom amúgy, hogy egybõl jobb 5letekkel akartok elõállni mint a nagyokosok"
Én is bírom, ha bírnak, úgyhogy akkor még bátorkodni fogok elõállni õrült ötleteimmel. :-)
Xantia katapultjához mit szólsz? Baleset elõtt kilõ egy pirotechnikai izé, és te mindjárt katapultostól egy bárpult elé kerülsz. ez jó?
Helikopterbõl sem... Ez a katapult-ötlet nekem is tetszik, csak mondjuk elég erõsen kéne kilõni az embert ahhoz, hogy az ejtõernyõ rendesen ki tudjon nyílni, meg le tudja fékezni az embert... már ha ejtõernyõben gondolkodunk. Meg aztán egy külön sofõr-felszerelés kéne az embernek megint csak az ernyõ miatt. De tényleg jó ötlet, én támogatom!!!!!!
Katapultal az az egyetlen gond hogy a gerincre nem kis erõ hat ugye elég gyorsan és nagy erõvel lövi ki az embert jo néhány G-s gyorsulás (ha jol emléxem akkor olyan 10-12G) ezt hányan birnák ki? :) kéne komplet ruházat sokpontos biztonsági öv sisak védõ szemüveg...
Jah, a katapultot nem az átlagembereknek találták ki, kíváncsi lennék mit mûvelne a katapult egy "átlagos" 100+ dagadt faszival aki egy lépcsõn se tud úgy fölmenni hogy utána ne kapjon infarktust
Szerintem a legjobb megoldás jobban automatizálni a kocsikat, a gép kevesebbszer hibázik mint az ember.
Én kizártnak tartom a 10-12g gyorsulást. Az még a komoly katonai pilóták közül is kevesen viselik el. Láttam egy dok.filmet errõl, a max. valahol 8-9g körül van. A repcsiken a katapult max. 5g-t produkál szerintem.
Akkor már inkább nagy szögeltéréssel indítható rakétákat tegyenek a kocsikra. Ha a radar érzékeli, hogy valami beléd akar ütközni, akkor ártalmatlanná teszi Majd máskor nem mernek belédrohanni hátulról!
(Késõ van, ilyenkor jobbakat nem szoktam írni)
Esetleg itt utánna lehet olvasni (késõ van s lusta vagyokmagam megtenni) azt se felejtsd el hogy a katapultálás nem egy minden napos dolog szóval továbbra is fentartom hogy nem egyszerü dolog a katapultálás de ha az 5-6G nél maradunk az is olyan mintha 300kg dobnának az ember ölébe egy elpuhult hátfájós stb stb embertõl nem várható hogy mindezt simán kibirja szerintem sokkal több vele a probléma mint amire megoldást nyujtana
Ez szerintem abszolút fölösleges dolog lenne. Én részben egyetértek IMYke2 (#3) hozzászólásával. A cikkbõl idézve: "Felismeri a veszélyes jármûveket, de azt is kiszámítja, hogy hol és milyen sebességgel fogja eltalálni autónkat, így a rendszer megfelelõen reagálhat az ütközésre." Ez mind szép és jó, de mi van akkor, ha a másik autó sofõrje észreveszi, hogy itt karambol lesz, és megpróbál kitérni az autóval. Akkor máshol érheti az autót ütközés, mint ahogy az autó felkészült rá. Vagy ha már ilyen radart tesznek rá, akkor miért azzal foglalkoznak, hogy az ember "kényemesebben" karambolózhasson. Lehetne úgy is, hogy amikor már veszélyes a helyzet, egyszerûen lelassít, vagy megáll, így elkerülve az ütközést.
Szerintem vacak az egész! És egyetértek azzal aki óckodik a radaroktól. Figyelni kell az úton és nem bámészkodni. Én már megszívtam. Szerintem hatásosabb lenne egy olyan rednszer ami automatán elkezd fékezni(amit esetleg felül lehet bírálni), mint mindeféle utólagos megoldás.
Nekem tetszik, de ezek alapján nem csak oldalra, hanem elõre és hátulra is be lehetne építeni az autókba. Bár lehet, hogy ez a kamerás módszer nem a leg költséghatékonyabb. Azért ötletnek nem rossz
Felismeri az automatika, hogy ütközni fogsz azt kidobja a vasmacskát. Úgy megász, hogy gondolkozni se lesz idõd. Igaz, felszakad az út 5 méteren, de legalább nem ütköztél aki oldalról jött volna nekez az meg röhögva megy majd tovább, te meg szedheted össze a szemedet a szlvédõrõl a vesédet meg a bokád környékén. Ugyanmá :D
a helikopterekben is van katapultálás. igaz akkor oldalra lövi ki az emberkét mivel fölfelé csak cafatok maradnának utánna. de mielött ezt megtenné egy mechanikus szerkezet szószerint az üléshez rántja a pilóta lábát, sokszor pépé töri, de igaz ha túl élted akkor ez csak mellékes.
a 100+ mint dagadt elléggé idiota megfogalmazás. (mint tudjuk a férfi 100kg nál kezdõdik, alatta csak karácsonyfa dísz.) én 2m 130kg os dobó atléta vagyok. és eléggé messze állok attól h ne bírjak fölmenni a lépcsõn.
ez a rendszer csodálatos meg minden de túl sok értelme nincsen. ha néznétek langlovagok.hu-t akkor tudnátok h ha 100km/h val oldalról belétek csapódnak akkor annak az esélye h túl éljétek annyi mint h megnyeritek a lottót. a másik lehetséges probléma meg az ha hibásan ismeri fel a helyzetet akkor (mint már más is említette) lehet h ki lehet dobni a kukába az egész ajtót.
Van egy ötletem:
Az automatikák, amikor érzékelik, hogy ütközni fogunk, akkor mindkét autónál kinyitják a fékezõ ejtõernyõt, emellett egy-egy olyan külsõ légzsákot (elülsõ/oldalsó/hátsó), amelyek felfogják az ütközés erejét. Gyakorlatilag két léggömb ütközik, amelyekben a levegõ elég jól összenyomható.
Vazze! Mekkora ötlet, hogy erre a gépkocsi gyártók nem jöttek rá!!!
Nem belül kell pirinyó légzsákokat felszerelni, hanem kívül, amelyek jó nagyra nyílnak, tehát az elnyelésük is drabális.
És amit nem mondtam: nem csak az emberi élet mentõdik meg, hanem maguk a jármûvek is. A biztosítóknak fogom eladni a licencet!!!! Juhé!
(c) Epikurosz, 2006. Minden jog fenntartva!!!!
Ez a külsõ légzsák ötlet tényleg nem rossz! Egyetlen bibi, hogy nagy légzsákhoz nagy robbanótöltet kell. De ha erre fejlesztõcéget alapítasz, esetleg beszállnék.
Epikurosz>"beszállok 2 millióval"(ecopoly) Nem elhanyagolható ez az ötlet a lopás/feltörés biztonság szempontjából sem: oda megy az egyszeri "hátrányosan pigmentált" kalóz:), a kocsi rendszere érzékelné a "matatást" majd szépen kirobbanna a külsõlégzsák, Indiába repítve a fiatal versenyzõt, vagy az elsõ stoptáblára szúrná..kinek mi tetszik.
Bocs, csak a hétvégén törtek fel pár kocsit a ház mélygarázsában cigány "kisebbségi" BARÁTAINK!!
inkább egy, a kormányból kiálló tõrt kéne szerelni az autókba a légzsák helyett, mindjárt nem lenne annyi állat az utakon... a légzsák meg a csúcstechnológia csak arra ösztönzik a soföröket, hogy nyugodtan, hidegvérrel hajtsanak 200-zal.... gyilkosok :)
"1-200 kmh-nal mindegy mivel utkozol Illetve igazabol mar 60-70 folott is mindegy"
Nem mindegy. Egy ismerõsöm az autópályán 120 környéként szállt bele egy álló kivilágítatlan teherkocsiba. Az IFA totálkáros lett (ami mutatja az ütközés erejét), õ meg egy karcolás nélkül megúszta.
"inkább egy, a kormányból kiálló tõrt kéne szerelni az autókba a légzsák helyett, mindjárt nem lenne annyi állat az utakon..."
Az "állatokat" nem igazán befolyásolák a biztonsági rendszerek. Mennek azok bármilyen kocsival. Egyszerûen fel sem merül bennük, hogy esetleg bajuk eshet. Tény, hogy nagyságrendekkel kevesebb a haláleset és a sérülés a biztonsági rendszereknek köszönhetõen.
Az ilyen esetek ellen van biológiai védekezés: viperakígyót, skorpiót, mérgespókot kell a kocsiban tartani. Elvannak ezek zárt helyen is. Csak arra kell ügyelni, hogy amikor kinyitod te az autót, akkor el tudd kapni (te felkészült vagy erre), és ki ne szökjenek (el ne kússzon, másszon a biztonsági rendszer). A másik, a vegyi védekezés: mustárgázzal töltött, robbanó patronok.
Ha a 10-12G-t kizártnak tartjátok, akkor mit szóltok ahhoz, hogy egy rakéta kb 12-20G közötti értékkel lövi ki az asztronautákat. A katapult is ugyanígy mûködik. Csak max 16G amit elér.
Nem azt írtam hogy mindenki 100 kilo fölött dagadt hanem azt hogy egy "átlagos" 100+ dagadt faszival aki egy lépcsõn se tud úgy fölmenni hogy utána ne kapjon infarktust.
Szóval te dobó atléta vagy, ez király. Szerinted az összes többi jármûvezetõ is sportember? Az átlagos vezetõ az átlagos ember, punnyadt pocakos és nincs hozzászókva a megerõltetéshez, egy katapult ugyan úgy kinyírná mint az ütközés.
Sokminden nem mindegy az alábbiakban. Nem mindegy pl. a testhelyzet, a gyorsulás iránya és idõtartama sem. Mondjuk az asztronauták pl. hanyatt (majdnem) fekve gyorsulnak.
A cikkhez meg annyit szólnék, hogy legyen ilyen biztonsági rendszer, csak az ne legyen, hogy emiatt másfélszer, vagy kétszer annyiba kerül a mûszakivizsga. Meg ez a rendszer is jó lenne, ha a választhatók között maradna a kötelezõek helyett.
Mondjuk egy sima szoftverhiba miatt szerkezeti elemeket cserélgeni egy autóban, szerintem egy picit luxus lenne, bár nyílván van aki szívesen megfizetné. (tökéletes szoftver pedig nagyon kevés van.)
miért csak a Siemens kutatja?
Japánoknál a flash drive technikáját is az állam hirdette meg (és ha jól tudom, pénzelte is), három cég naggyából egyszerre elkészült a 3-félével, a leghatékonyabbat megtartották maguknak, a másik kettõt meg menesztették külföldre, licencbe.
ezt is fejleszthetné több egymástól független csoport!