SCAMP dirt / street vázakról valaki tud valamit? :)
Bocs a nagy képért!
Szasztok! Most találtam ezt a topicot, gondoltam ha már ez a kérdés, leírom, milyen gépem van:
Váz: Merida Kalahari 550 Villa: RST Omega SC Kormány: Bike Positive Markolat: Merida Stucni: Merida Fék-váltókarok: Shimano Acera Fékek: Shimano Acera Felni: Bike Positive Acrobat Comp Agyak: Bike Positive Norma Gumi: Schwalbe Black Jack Hajtómû: Bike Positive Takana 22-32-42 Monoblokk: Bike Positive Norma Pedál: Bike Positive Pop Jump Lánc: Sram PC38 Racsni: Shimano Fogaskoszorú: Sram 32-12 Elsõ váltó: Shimano Altus Hátsó váltó Shimano Deore LX Nyeregcsõ: Bike Positive Nyereg: Merida Óra: Cateye TOMO XC
akkor hasonló az enyémhez --Pár sorral lejjebb zöld--
Igen, csak más a színe, és nem tudom, hogy a tiéd mennyire eredeti, de ezen csak a váz, és az elsõ váltó az, a többi már cserélt alkatrész. Így, ha rákerül a tárcsafék elõre, és a Deore fék-váltókar, átlépem a 300 ezret...... Ha hazamentem, teszek fel képet róla.
Kösz! Közel háromszázban van eddig, és még tavasszal jõn elõre egy tárcsafék. Viszont a PannonMaraton Kupában indulok vele...
helyes tényleg, az miért jó hogy ha csak elõl van tárcsafék? azon kívül hogy pofás... mert ha én tennék rá, akkor inkább hátra tennék.
Mert a suly ha fékezzel elöl van.A hátsó kerék egy erösebb fékezésnél már blokkol. Ha igazán tudsz bringázni és esetleg dh-zol mint én akkor inkább elsõ féket fogsz használni mint a hátsót. a hátsónak igazából nagy tempónál lassitó szerepe van csak az elsõ végzi igazán a munkát. Nem véletlen az hogy töübb autónál is elöl tárcsa hátul dobb fék van.Vagy ha full tárcsás a kocsi elöl nagyobb mint hátul.
sztem a dirt/streetesek is azt használják, nem csak a dh-sok. egyébként látványosabb is, ha elsõfékkel elsõkeréken állsz meg, úgy, hogy a hátsó a levegõben van.
A fékhatás 65 százalékát mindenképp az elsõ kerék veszi át, ezért kell oda hatásosabb fék. Én sokat terepezek, és ha sárban megyek, a V-fék már nem olyan hatásos, ráadásul a felni is kopik, nem csak a betét. A hátsó fékkel látványosat lehet fékezni, nem hatásosat. Persze a legszebb a levegõben levõ hátsó kerék. Ezt V-fékkel is lehet, és sikerült már úgy is, hogy nem akartam....
nálam is lehet eljön az az idõ, ha majd lesz felnövök és lesz keresetem. de egyenlõre drága az nekem. meg igazából félek is összetörni magam.
Gordon 24! Szerinted a KONA SHRED-be belemegy-e az RST Gila Plus T6? Amugy azért kérdezlek mert hogy neked is Shred-ed van.
Hát az a kérdés hogy az a villa A-head setes-e. Tehát ha a villa nyaka nem menetes akkor jó. Meg mérd meg azt hogy a villa nyak milyen hosszú. Gondolom már használt és biztos vágva van. Tehát azt mérd meg. És akkor kimegyek a garázsba és megmondom milyen magas kell bele.
Nem akarok nagyon belepofázni, de szerintem a Gila Plus T6 az egy hulladék :( Nekem 3 nap után kotyogott és állandóan felütött, de olyan szinten, hogyha mittudomén csak simán lementem a járdáról az úttestre (semmi ugribugri nem volt), már ott is ahogy az elsõ kerék elhagyta a járdaszegélyt és a levegõbe került, olyat koppant a villa, hogy hihetetlen... :(
Nekem most lett meg az új Kona Scrapem. Késõbb majd rakok képeket is.
Grta hozzá!!! Az nagyon jó. Nekem Shredem van elvileg ugyan az a váz csak a tied gyárilag nagyobb felszereltségû. Nekem nagyn bejött nagyon szeretem.Kép van a galériámba.
és ezzel a konával nyomod? nem gáz, hogy nem fully? én dirt/street-ben nyomom, vagyis fogom nyomni, de lehet, hogy egy-kétszer hegyre is kimegyek. most akarunk csinálni egy dirt pályát. nem tudsz segítséget adni ahhoz, hogy milyen legyen? kellenének bele kezdõ ugratók, de olyan is, amin majd késõbb trükköket is lehet nyomni. mivel és siófoki vagyok és itt nincs pálya, nem tudok mihez hasonlítani. Budapesten nincs valami profi kis dirt pálya, amit le tudnál fényképezni nekem, vagy elmondani?
De kicsit probléma hogy merev. De nem a szabadsághegyi pályákon. Itt nincsenek olyan nagy bazi dolgok. De pl az osztrák pályákra kevés. Voltunk tavaly kint hát nem mondom volt problémám rendesen. Szóval az a lényeg hogy itthonra elég. De persze jobb lenne ha full telós lenne csak ugye anyagi okokból merev van.
A pálya kérdés. Hát az nem egyszerü. Szerintem ha tanulni akartok akkor mindenképpen elsõre asztalos ugrató kell. Mertha elbaszod az ugrást nem törik a gép és nem esel nagyot. Ha abból indulok ki amiket itt látok. Akkor ugy szokták csinálni hogy egy nagy indítót épitenek, ez álltalában magassabb mint az ugratók. Aztán az ugratokat duplára épitik, de van egy két pálya ami asztalos. Az elsõ ugrató kb 10 meterre szokott lenni az inditótól. Aztán onnantól kezdev a képzeletedre van bizva hogy milyen és mennyi kanyart raksz bele. Az biztos hogy döntött kanyarokat kell csinálni hogy a leérkezés után nagy tempóval tudj fordulni és rákészülni a következõ ugratóra. De igazából én sem épitettem még pályát.Sajnos fényképet nem tudok adni mert nincs saját gépem. A családét meg nem hordom magammal.
jó, köszi. akkor elmondom én hogy gondoltam. szóval van ez az indító (ezt hogy kell megcsinálni?) onnan elágazik 4-5 felé, és sorok vannak a sorokban vannak asztalos, dubla, és íves ugratók(tudod magasra dobnak, és egyben van a leérkezõvel) is. és akkor mondjuk jobbról balra egyre nagyobb ugratók lennének, mindegyik sorban ugyanakkora ugratók lennének, csak más típusúak. és akkor amelyik neked bejön és meg tudod ugrani, arra mész. és akkor lehetne fejlõdni normálisan. ez szted jó ötlet? valami ilyesmire gondoltam:
Végülis nem rosz. Ezzel csak az a baj hogy nem kell kanyarodnod. Az Indító az tulajdonképpen egy nagy földkupac. Akkorát szoktak épiteni hogy kb 3-4 bringa ráférjen. Tulajdonképpen ezen megkapod a lendületet az egész pályához aztán minden egyes ugrás után a leérkezõ gyprsit rajtad majd hajtással tudod tartani a tempót. Én ugy csinálnám meg nagyából ahogy a képen van de annyi különbséggel hogy nem egy irányba. Ezt ugy gondolom hogy az inditon elindulszmegcsinálod az elsõ ugrató sort aztán egy vissza forditó döntött kanyar aztán egy lejetõt ásni ami lejebb is mehet mint a földszin és egy ujabb ugrató csoport és megint kanyar. A dual slalom pályák igy vannak épitve. És szerintem ez nagyon jó. Nekem abba amit képen beraktál az a bajom hogy nincs kanyar. Igaz ez egy igazi Dirt pálya amirõl én beszélek az meg kicsit más de nekem az jön be.
hát igaz, nincs benne kanyar, de szerintem nekünk jó lesz ez is. elõször ilyen kanyarodós pályát akartunk, aztán gondoltam ezt, mert én is úgy tudom, hogy ez az igazi dirt pálya, meg ezt sokkal egyszerûbb megcsinálni.
Azok Trial Bringák és arra nem is kell. Mivel nem ülnek rajta. Mivel hogy az egy más fajta stilus. Ne itélkezz ha nem tudod a részleteket!! Minden sportnak vannak jelegzetességei. A Downhill bringákon Dual Slalom Bringákon azért van alacsonyan az ülés hogy ugrások után, lejtmenetben ne verjen tökön. A Trial bringákon azért nincs ülés mert suly csökkentés és a pályákon nem ülnek. Szóval kb ennyi.