Bizony, mivel a tulajdonos felelõsséggel tartozik azért, hogy kinek adja oda a kocsiját (pölö odaadod egy részegnek a kocsid, hogy õ vezessen, akkor te is vétkes vagy) Ha a kissrác nem való apuci méregdrága kocsijába, akkor ne kapja meg (vagy ha igen és gyorsanhajt, akkor vegyék el)
Én motoros vagyok. Autópályán ha kisebb a forgalom akkor 200 az utazótempóm. Persze nagyobb forgalom esetén erre esély sincs. Egyszerûen nem takarodnak vissza az emberek a szélsõ sávba. Itt most nem arról beszélek, hogy jövök mint az állat és nincs idelye észrevenni, hanem már 1-2 perce ott vagyok a seggébe fényszórózok de basznak rá. Évi 10-12 ezer km szoktam motorozni (plussz mellé villamost is vezetek) és eszméletlen dolgokat látni az utakon. Elmesélem a legutóbbit. M7-es, két kamion megy egymás mellett. Mögöttük fehér kb. 20 éves tunning peugeot. Megyünk 80-nal. Nézem, hogy mi a fasz van? Nem húzom az idõt a lényeg:3!!! kamionos szivatta a peugeot-ost. Az fogta magát és leelõzte az elsõ kettõt a leállósávaban. A harmadik, akit én még nem is láttam csak akkor, mert, hogy a belsõ sávban lévõ kamionost leszorította a fûbe.A legelöl lévõ meg húzta rá a kormányt az autósra. Szóval hátulról csak annyit láttam, hogy a 3 kamionos mint az ökör rángatja a kormányt az egyik azért, hogy elkerülje az ütközést a másik meg azért, hogy eltalálja az autóst. Közötttük meg ott cikázik az a kis szar. Mint a filmekben. Egyébként nem vetetném el az autót. Mert rengeteg olyan ember van akinek nincs is saját autója ha nem apuci vagy a cég kocsijával repeszt mint az állat.
Melyik villamosmegállósra, mert hirtelen vagy 2-3 is eszembe jut az elmúlt 3-4 évbõl? Volt egy a nyugatinál, volt egy a petõfi híd lábánál pesten (arra emlékszem aszem gyorshajtó merdzsó volt kb 100 kmh-val), ... és még lehetne sorolni. Itt én inkább az áldozatokról emlékeznék meg, illetve hozzátartozóikról. A mercis kapott talán 2-3 év felfüggesztettet, és volt 2-3 halálos áldozat (remélem jól emlékszem, volt pár és keverhetem). Ja, és a hozzátartozók nem is tudom kaptak-e valami komoly kártérítést megölt szerettükért (túl liberális ilyen téren a magyar bíróság, én 100milliókat ítélnék meg a családtagoknak, vagy igen komoly havi járadékot ...)
És akkor most gondoljunk bele, hogy mi történt volna, ha az illetõtõl a mostani törvények szerint már elõtte elvették volna a kocsiját .... hány ártatlan lenne ugyan megmenthetõ ezzel a törvénnyel, illetve hányan vezetnének óvatosabban féltve szaros kocsijukat (és márse történik meg a gyorshajtás miatti baleset)
Óóóó, én is tudnék mesélni a 4-es halálút rejtett borzalmairól. Ahogy említettem, a lassan haladók balesetveszélyesek és egyébként sem lenne semmi keresnivalójuk a fõbb fõutakon, egyetértünk. Viszont sokkal veszélyesebbek a szabálytalanul elõzõ és gyorshajtó autósok. Nem egyszer kellett nekem is és a szabályosan szembejövõnek is 90-100 körüli tempónál lehúzni a kavicsos útpatkára (+ima hogy meg ne csússzon a kocsi), mert 1-1 bömbis, BMW-s, ... háromsávosította a kétsávos utat (Személyes tapasztalatom szerint Lada valahogy egyik sem volt, meg "normál" autós se, bár az egyik egy szõke (cicababa talán?) Buzukis lehetett máramennyire láttam).
Ami a motorosokat illeti, mivel fõleg átutazók járnak arra, ezért elég sok száguldozóssal szoktam összefutni (persze lehet hogy mind/nagyrésze külföldi volt). Gyorshajtás terén igen durván ûzik az ipart, 140-150-el mennek ha tudnak. Persze sokan nem húzódtak le hogy elengedjék õket ... hát legalább addig szabályosan 90-100-al mennek.
Egyébként volt egy jó hasonlat: Az autó olyan mint a töltött fegyver. Ha ezt a hasonlatot tovább viszem, akkor: Jelentõsen gyorsan hajtani lakott területen olyan, mint bemenni egy szombat délután egy bevásárlóközpontba kezedben egy csõretöltött nem kibiztosított fegyverrel. Persze hogy nem csodálkozol, hogy a rendõr elsõ dolga bevonni a fegyvertartási engedélyed, második pedig elvenni a fegyvered, hogy ne veszélyeztesd az embereket. Na ezzel egyenértékû kb. az über nagyképû gyorshajtótól a fegyverének (autójának) elvétele. Csak egyetérteni tudok vele.
Ez igy nagyon egyoldalú,ezért nem általános.. Elõszõr is,a veszélyesen lassan közlekedõk is legalább annyi balesetet okoznak,40-el is lehet sávot váltani,elkanyarodni,elõzni figyelmetlenül.. Na meg a motoros kultúra...itt inkább a magyar autós kultúráról beszélhetnénk,mert itt is a legtöbb balesetet a figyelmetlen autós okozza.. Mégpedig az a hozzáállás,"rohadj meg te is ebbe a melegbe,nehogy elmenj már mellettem" Természetesen mind2 oldalon vannak idióták,ez nem is lehet vita.. Azthiszem tárgyilagos ebben a kérdésben az lehet aki mind2 oldalt képviseli és ide tartozik,hogy a motor fele annyi idõ alatt megáll,még ha 2x akkora tempóval közlekedik,mint egy középkategóriáju autó..... Én azon az állásponton vagyok,hogy érzésbõl koncentráltan kell vezetni,ami nics összefüggésben a sebességgel(persze nem az esztelen száguldozásról beszélek) De ha a körülmények engedik,én nyugottan közlekedek városban 70-80-nal,autópályán meg 180-200-al...
én a 2/A nevû halálúton szoktam közlekedni, ami hol egysávos hol kétsávos....természetesen az egyik legveszélyesebb kanyarban egysávos és talán keskenyebb is az elõírtnál:)
kb 100-zal szoktam menni...így meg tudnak elõzni a 140-150-nel autók könnyedén, és a szakadt 70-80-nal döcögõ AVIÁT sem érem utól nagyon hamar:)
ami viszont oltári veszélyes az a motorosok vezetési "kultúrája"...én mindig azon imádkozom, hogy csak nekem ne jöjjön véletlen mert elszáll mint a gyõzelmi, aztán nézhetem a síró anyucit meg elmondhatom ezerszer a rendõröknek a rendõrségen, hogy hogyan is volt....és közben elb...ok vagy fél napot ezzel....amiért más volt felelõtlen...
javaslok minden "én nem tartombe a sebességet, de nem okozok balesetet" vezetõnek koszorúszámolást a 2/A-n avagy a hatos úton....
Ezzel csak az a gond, hogy ha ismersz egy fejest a yardon, akkor az bagóért elintézi, hogy már másnap visszakapd a jogsid (igen, láttam már ilyet) Ha a kocsiját vennék el, na azt azért egy fokkal nehezebben játszaná vissza a haver a tulajnak
Egyvalami viszont biztos, kell valami nagyon komoly visszatartó erõ, mert egyre jobban elharapództak a durva szabálysértések (gondoltam már rá, hogy beszerelek a kocsiba egy kamerát, hogy legalább azt bizonyítani tudjam hogy nem én voltam a bûnös balesetnél)
Mint mondtam én egész nap megyek. reggel 8-17 oráig kb.. Ezalatt az idõ alatt kb 700km-ert megyek.Ja és persze dolgoznom is kell. Ha nem ilyen tempot mennék szerinted ez sikerülne? A válasz igen csak nem érnék haza 17-re hanem valszeg inkább 18-ra, És tudod te is hogy dolgozni szar és az ember minnél elööb otthon akar lenni ezért megéri és számit az az egy óra..
Most az a néhány perc számít a +20 km/h miatt? Rövid távon nincs értelme, hosszútávon meg nyugodtabb az ember, mert legalább a rendõrök nem fogják baszogatni.
Kocsit semmi esetre sem venném el.. Az az ember saját tulajdona, és nem feltéltlenül csak közlekedésre használható.. A jogsit én 160-felett elvenném és innentõl kb egy év. Ha 170-felett megy az illetõ minden +10km/h+ 1év jogsi elvét. 200Km/h-nál már 5 évre bevonnám.. De a kocsit nem venném el.
Az a baj, hogy nem lehet autónként egyedileg eldönteni, így egy átlag alacsony értéket kell kijelölni. Persze, hogy egy fercsi totál biztonságosan megy egy profi sofõrrel 200-at is száraz úton, vagy egy volvo ahol a 4 kerék egymásfól függetlenül oldja meg a nyomaték/fékezés módosításával, hogy ne csússz se meg. De az átlag nem ez, erre nem szabad szabályt hozni. Egy átlag kisautóval már a 150 is lehet életveszély (és itt nem a smart-ra gondolok, mert azzal már a 100 is az sztem) A kérdés az, hogy te mekkora gyorshajtás esetén mondanád azt, hogy ez annyira durva hogy az illetõ nem érdemli meg hogy valaha is vezessen (elveszi jogsit + kocsit)
Igen ezért igazat adok neked... De azért irtam hogy a kép témában igazuk van mert ilyen csúnya képeket és baleseteket tudok mutatni kisebb tempoval is. De egyetértünk hogy a sebbességgel nõ a kockázat, És ezt nem lehet tagadni... Tehát szerintem autópályán Max 150-160 km/h.. Város Max 70km/h, Országut Max 120 km/h.. Ennél több értelmetlen és veszélyes..
Az az igazság hogy a kép témába igazuk van a többieknek.. Az a Wartburg még 30-al sem ment. Akkor nekem van igazam, mert a többiek írták, hogy gyorsan hajtott :)
Én a gyorshajtás mellet vagyok egy bizonyos szintig ez a szint a 150km/h e fölötti temponál bármi történik elöted semmit nem tudsz tenni ha BMW ha nem Ha jól emlékszem a KRESZ-re, akkor +-10%-ot engedélyez, tehát 130-nál 143-al még teljesen szabályos vagy (50-nél 63-tól mérnek, szóval 150-el még talán nem is kapcsolnak le).
A halálos kimenetelû balesetek elenyészõ része történik 180-200as sebességgel történõ ütközéseknél Nem értek egyet. Elég sokáig lehetne sorolni csak a médiaszereplõk/politikusok által gyorshajtás miatti baleseteket Hirtelen mik is jutnak eszembe: TV2 2-3 munkatársa is motorral gyorsan hajtott (már idõben, máshol) ... RIP Balaton mellett 180-al sort elõzõ miniszteri kocsi vs ártatlan balra kanyarodó trabantos ... RIP Stohl buci is már 2x törte szarrá magát gyorshajtás következtében
Nemzetközileg mostanság: Alec Baldwin testvére Daniel 125 kmh-val száguldozott Los Angeles belvárosában ... RIP
Most így hirtelen fejbõl ennyi jutott eszembe
Node nézzük mit is mond a rendõrség egyik: A legtöbb baleset oka ugyanis gyorshajtás. Tavaly az elsõ kilenc hónapban összesen több mint 15 ezer baleset történt. Ebbõl majdnem négyezer - azaz minden negyedik - gyorshajtás miatt. A második leggyakoribb ok az ittas vezetés volt másik: Az elmúlt napokban sok volt a motoros baleset. A rendõrség adatai szerint a legtöbb baleset a gyorshajtás miatt történik annak ellenére, hogy a traffipaxok folyamatosan dolgoznak. harmadik: Az M5-ös autópályán meghalt egy nyolc éves gyerek, amikor egy osztrák család gépkocsija az árokba borult. Az autóban utazó, és a balesetet túlélt három gyermek és édesanyjuk súlyos sérüléseket szenvedett, az apa sértetlenül szállt a kocsiból. Szemtanúk szerint a Budapest felõl érkezõ autó a belsõ sávban haladt, és éppen egy nagy sebességgel érkezõ jármû elõl akart a másik sávba húzódni, ám a túl heves kormánymozdulattól az árokba borult.
Egyszóval az ittas jelentõsen kevésebb embert öl meg az utakon, mint a "sietség"
Egyszerûen a tömény irigység beszél belõled,mert egy 10éves tragacsod van,és dögöljön meg a szomszéd tehen alapon vesszenek az "újgazdagok".
Istenigazából majdnem vettem egy idõsebb Proshe-t, meg egy újabb mazda felé is kacsingattam, de aztán annyira megtetszett ez az öreg biztonságos kis kocsi, hogy ennél maradtam (éppen akkortájt komolyodtam meg vezetési téren, és már nem a száguldozás volt a fõ szempont)
Csak sajna az a probléma,hogy a 18-20 éves "újgazdag" gyerköcök nincsenek tisztában a csili-vili masina tudásával,a sajátjukat annál többre értékelik.És 37 évesen volt szerencsém kipróbálni jó pár csodamasinát[többek között 200 pacinál is erõsebb Jag-ot,hála volt karbantartó cégünk sofõrjének],és nálunk a közlekedési kúltúra messze van még a felhánytorgatott némettõl.Aki 120-szal söpör el a buszsávban,mert -"pénzem van,nekem mindent lehet"-attól ha a kocsit nem is,de a jogsiját 10 évre bevonnám.
Az az igazság hogy a kép témába igazuk van a többieknek.. Az a Wartburg még 30-al sem ment. Az összes létezõ autót fügetlen attól hogy Suzuki vagy BMW az Euronacp törésteszteken 56km/h tesztelik. És gondolom mindenki látüt már ilyen tesztet. Tehát ez igazolja azt hogy 50-60-nál is már lehet halálos kimenetelü egy baleset. Persze ez nem arra vonatkozik hogy valaki 50-60 közt megy hanem arr hogy az ütközés pillanatába ekkora a tempo. Szóval igaz hogy a kissebb tempo kisebb kockázat és hogy nagyobb tempo nagyobb kockázat.. Én a gyorshajtás mellet vagyok egy bizonyos szintig ez a szint a 150km/h e fölötti temponál bármi történik elöted semmit nem tudsz tenni ha BMW ha nem. Ez bizonyitott tény nem én találtam ki. Versenyzõk tesztelték ezt autópályán szimulátorral.
Szóval szerintem kell gyorsan menni mert élvezetes és ráadásul elöbb ödaérz, de megfontoltan és 150-nél nem többet. Én igy csinálom levezettem már kb 100000-km et és még nem volt baj...
A halálos kimenetelû balesetek elenyészõ része történik 180-200as sebességgel történõ ütközéseknél. Ez egyszerûen belátható hiszen a magyar gépkocsi állomány nagyon nagy része egyszerûen nem képes ezt a sebességet elérni és tartani. A balesetek töredéke történik autópályákon a rengeteg õrült száguldozó ellenére. A 3as fõút halál út volt,amíg el nem készült az autópálya,ahol meg hajtunk mint a meszes. Egyszerûen a tömény irigység beszél belõled,mert egy 10éves tragacsod van,és dögöljön meg a szomszéd tehen alapon vesszenek az "újgazdagok".
Mivel hozzászólásaid 90%ban egy bizonyos etnikummal kapcsolatos mocskolódás merül ki,ezért úgy érzem 30éves korod ellenére sem vagy egy megfelelõ színvonalú vitapartner,így részemrõl befejeztem.
Az más, félreértettem a #315-öt, amit #322-ig nem volt képes értelmesen leírni. (pedig részletesen leírtam többször amit értettem, lényegtelen ... ez a stílus akkor is max a helyi kocsmába vagy késdobálóba elfogadható)
Mellesleg nagyon felhergelõdtek az indulatok a notórius gyorshajtók részérõl. Talán nem ártana egy kicsit lehiggadni és megérteni, hogy törvénytelen, szabálysértés amit teszel, örülj hogy nem kaptak el és hogy még senkit nem öltél meg (magad se)
Ja, és ugyebár nem 15 éves ladával szokás 180-200-al menni, szóval talán azért ágáltok ennyire ez ellen a törvény ellen, mert szar lenne ha elvennék a nehezen "összespórolt" merdzsót meg a zsebpénzbõl vett sportkocsit
Hiába vered magad,csak a saját szegénységi bizonyítványod erõsíted. Egyrészt durva kirekesztõ rasszista megnyilvánulásaid biztos érdekelni fogják a moderátorokat,másrészt ha már buta vagy legalább ne villogj vele! 44éves embernek simán lehet 4 éves unokája,ha mondjuk 20évesen apa lett,akárcsak a fia. Ez az elemi iskola alsó tagozatának elvégzése után kiszámítható.
Szóval ott tartott a topic a szétflamelés elõtt, hogy összeállítottam egy listát, ami sebességeket átlépõktõl én támogatnám hogy elvegyék az autót
Hogy kitõl venném el azonnal és kérdezés nélkül Lakott területen: 20-as táblánál 65-el hajtótól (225%-os gyorshajtás) eleve csak 50-el lehetne menni ugyebár ... jogsi ekkor már rég pápáááá 30-as táblánál 70-el (130%) 50 helyett 90-el (80%) lakott terület, bármikor kiléphet egy gyerek .... 70 helyett 100-al (43%) ez egy kicsit szigorú, de hát továbbra is lakott területrõl van szó
lakott területen kívül: 70 helyett 110-el (57%) 90 helyett 140-el (55%) itt azért hagynék rá, mert rosszul sikerült fõúti (2 sávos) elõzésnél inkább húzassák a kocsit, mint hogy ettõl való félelmükben frontálpuszizzanak 110 helyett 150-el (36%) mivel autóút, tehát nincs szembeforgalom miatti elõzés 130 helyett 170-el (30%) ezen nincs mit magyarázni. >170-nel száguldozók 90%-a ön és közveszélyes
Bravó...Látom sikerült összeadni,ki segitett??? A többit nem kommentálom,mert az értemi szinted(ami nincs összefüggésbe a koroddal.tehát ütöd az 1 éves unokámét)képtelen ennyi információt feldolgozni.. Egyébbként van véleményem,le is írtam,csak nálam a gyorshajtás nem egyezik az esztelen száguldozással,ami szintén csak nálad nem világos.. Mivel több szót nem érdemelsz,no meg talán lesz neked valami a Tv-be is,igyhát hagylak is a mama õlében ülve valami jó kis sorozatot nézni... De vigyázz! a kukoricát ne szord ki a szönyegre és mossál kezet elõtte....
1) 17+26 = 43, legyen 44 én mondjuk 30. Különbség 14 (tehát 14 éves voltál, amikor az unokád született ?) Ezek szeirint 7-7 évesek voltatok te és a fiad, amikor apák lettetek ??? Nem mondom, még ha a fiaddal hozol egy "korba" akkor is furán nézek rád, hiszen akkor 14 éves voltál amikor a fiad született ... Van még valami megoldandó matematikai problémád, esetleg az ükunokád parciális difi egyenletét kellene még megoldani az egyetemi házidogához ? 2) ha valaki azt állítja, hogy negyven évesen unokájával vagyok egykorú, nos eszembe jut az a vicc, hogy: Cigányasszont megkérdezik (van 12 gyereke), hogy kitõl van ez a sok gyerek? Mire a válasz: A nagyja az apjuktól, az apraja meg a nagyjától
Egyébként mondtam, hogy itt a flame vége , már így is eléggé sikerült félrevinned a topicot. Ha van a gyorshajtás és ennek következményében autó elvétellel kapcsolatos észrevételed, megjegyzésed tedd meg, vagy húzz innen melegebb égtájakra (ajánlom figyelmedbe a gumi topicjait, ott szidhatod bárkinek az anyucikáját ... egy ideig aztán onnan is bannolnak) Világos ????
De rohanj szólj neki.. A szint és a kor az két külömbözõ dolog,(legalább is, ha a 30 éved alatt sikerült már elvégezned a 8 elemit) És ha az én reagálásom miatt bünti pont jár,akkor a te cigányozásod miatt ban.. Ha a logikai oldalról közelitünk,hát azzal is hadilábon vagy,mint kiderül... Ha azt vesszük alapúl,17 évesen lehet legkorábban jogsiba belevágni,ahoz hozzáadunk 26-ot,meg azt az idõszakot esetleg amig tarthat a tanfolyam,hát! Talán van egy számológép a közeledben,de ha nincs,akkor anyucidhoz fordulhatnál bizalommal,talán ebben is tud segiteni neked.. Cóval úgyesen teleköpködted ezt a topicot a nagy ételmiségeddel,de nálam,jól vizsgásztál
Ez most érne jobb esetben is vagy 1-2 büntipontot (vagy 1 hét ban hogy lehûtsd magad egy kicsit), gondolom ezt tudod. Lásd jó szivem, nem szólok modiknak :D
Viszont: 1) matek terén sztem te vagy nagyon lemaradva (ált. 1. oszt. összeadás-kivonás megvót??). Állításod szerint unokáddal vagyok egykorú, azaz pölö a fiad fiával. Nos, mivel adatlapjaink szerint ~10 év a korkülömbség közöttünk, ezért hogy egyidõs legyen velem az unokád, bizony >30 éve kellett hogy szülessen (amikor te még csak 10 voltál). Jóhiszemûen feltételeztem, hogy azonos korban voltál te és a fiad amikor gyereket csináltatok, így jött ki a 10/2 = 5 évesen. Nos, nem látom hogy hol itt a logikai bukfenc, kérlek világosíts fel. Márpedig ha mindez igaz, akkor iszonyat pedo lehet a családod, hogy már 5 évesen gyereket csináltok (mellesleg biológiailag ez ugyebár teljességgel lehetetlen, hacsak nem mutáció következménye a korai serdülõkor kialakulása felétek) 2) veled ellentétben édesanyám egy nagyon kedves és jólelkû ember, akinek van esze, és képes normális beszélgetésre és vitázásra, amire úgy tûnik te teljességgel képtelen vagy (amit itt levágsz az hiszti és veszekedés, olyan nõi IQ mentes dolog). Mellesleg szádra ne vedd mégegyszer, majd ha feleolyan jó ember leszel mint õ, na majd akkor.
Amúgy itt a vége a flémelésnek! Még egy ilyen, és meglátjuk modi mivel jutalmazza hozzászólásaid "tartalmát"
Kis buzi faszláma vagy szimplán,de hát erõlködj csak nyugodtan,nálam partnerra találsz és amint látom a matek se megy igazán,de anyád biztos büszke a kicsi okos fiacskájára,talán még ki is veri neked.....
Sztem eddig az elmúlt 4 hozzászólásodban egy értelmes vitapont sem szerepelt, se meg nem próbáltál az általam/mások által állítottakkal akár pontonként vitatkozni .... szóval nagyon nagyon gyenge vitapartnernek bizonyultál...
OFF: Egyébként vagyok talán 10 évvel fiatalabb nállad (megbocsáss hogy tegezlek, itt így szokás tudod), szóval akkor 5 évesen csináltad a kölköd, aki 5 évesen csinálta az unokád .... enyhén pedo lehet a családod (urambocsá nemnaponbarnult?). Mellesleg nem szokásom ilyen IQ_Lite személyeskedõ szintre alacsonyítani magam, de csak a te kedvedért megtettem (érezd magad megtisztelve). Majd nézz vissza ha végre felnõttél, és ÉRTELMESEN képes leszel vitatkozni a témáról, és nem csak idiótaságokat benyögdösni :OFF
Nekem bõven elég ránéznem az aláírásodra,meg a profilodba,talán az unokám szintjét megütöd,tehát miért is álljak le veled vitázni,ráadásul ha fogolmad sincs mirõl beszélsz....
Ahogy látom te elég idióta vagy ahoz,hogy érdemben beszélhetnénk,de hogy te is értsd "Hogy kitõl venném el azonnal és kérdezés nélkül Lakott területen: 20-as táblánál 65-el hajtótól 30-as táblánál 70-el 50 helyett 90-el 70 helyett 100-al kívül: 70 helyett 110-el 90 helyett 140-el 110 helyett 150-el 130 helyett 170-el" Nos erre válaszoltam
Huh! izé...Mi is a köze a gyorshajtóknak a balesetekhez,vagy a zöldkártyának? Olvass vissza!!! Nos, egyesek azt állították, hogy a gyorshajtással (180-200 kmh) csak magukat veszélyeztetik, szóval ugyan miért ne mehetnének amennyivel akarnak.
Megint csak egyesek azt állították, hogy a zöldkártya elmismákolók miatt veszélyesek az utak, nem a gyorshajtók miatt.
A diszkóbalesetekrõl gondolom még életedbe nem hallottál
Ami pedig a #311-et illeti, mégis mi a faxra válaszoltál??? vagy kérdeztél??? Vagy mi? Esetleg értelmesen magyarul hogy mit is akartál idegügyögni
Huh! izé...Mi is a köze a gyorshajtóknak a balesetekhez,vagy a zöldkártyának? Nekem eddig csak az tünt fel,hogy balesetek a figyelmetlenségbõl,vakságból,a kocsi megbizhatatlanságából és sok piától következnek be... Abból nem szokott baj lenni,ha valaki áthajt a piroson,vagy bemegy egy behajt-tilosba,csak tudjon róla... Azt sem állítanám,hogy a gyorshajtás lenne a balesetek góca,ezt kaszni soför válogatja... Én pl. soha sem tartom be a sebesség határt,nagyon régóta nem,csak ha trafit látok,vagy tutira tudom,errefelé van,bár igy is beleszeladok néha.. De 30 éve vezetek,26 éve meg már hivatalosan is jogsival,túl az 1milliókm-en,de sohasem okoztam balesetet és veszélyes helyzetbe sem senkit,(városi utakon) és még rengeteg hozzám hasonlót tudnék emliteni... Azt sem mondanám,hogy a "tinik" okozzák a több balhét,bár az tény rengeteg ilyen is van,amirõl itt írtatok,de ugyen ez igaz az idõsebb korosztályra is.. Cóval nem osztom azt a véleményt sem,miszerint csak a rutintalan vezetõk a rutintalanok,bõven van a 30-40 éve utakon bugdácsolók között is...
Attól még hogy folytatódik a "gondolatmenet" még igaz, hogy zöld kártya elcsalása miatt keletkezett balesetek száma konvergál a NULLÁHOZ. (egyszóval marhaság)
Képeket lehet linkelni 100 számra, én is tudok mutatni Igen, a wartburg biztos gyorshajtás miatt ment a busz oldalába (és olyan jól megépített, hogy még az utasfülke se tört meg :PP ) Nem hogy 80-al nem ment, sztem 50-60 lehetett max, szóval NEM HAJTOTT GYORSAN! Talán éppen ezért élte túl. És most képzeld el hogy nézne ki a kocsi, ha egy õrült 80-100-al belvárosban gyorshajtó ült volna a volánnál
Egyébként lépcsõssé tenném, hogy mikor vegyék el a kocsit, mert pölö a 200% nem reális (20 helyett >40-el nem olyan nagy bûn, mint 130 helyett 260-al menni):
Hogy kitõl venném el azonnal és kérdezés nélkül Lakott területen: 20-as táblánál 65-el hajtótól 30-as táblánál 70-el 50 helyett 90-el 70 helyett 100-al kívül: 70 helyett 110-el 90 helyett 140-el 110 helyett 150-el 130 helyett 170-el
Nem a (zöldkártya) lejárta,hanem ahogy leírtam korábban a hogyan történõ megszerzése. EMBER, te tudod egyáltalán hogy mi a fasz az a ZÖLD KÁRTYA ???? Kártosanyag kibocsájtását nézik a kocsinak, szóval balesetet max akkor okozhat, ma a bömbi dízel mercid rossz beállítása miatt sûrû fekete füstfelleget ereget (ez persze a vicc helye volt)
Képeket lehet linkelni 100 számra, én is tudok mutatni. Nehogy már csak az legyen idióta akinek jó autó van a segge alatt, mee minnyá lemegyek és felgyújtom az enyémet (dehogy). Ez az autó nem ment tuti 200környékén, de lehet még 80 se ... mégis xarrá ment.
mohus, nem arról van szó, h kire vonatkozik, és kire nem a 130 v bármi más szabály. Természetesen mindenkire vonatkozik, én csak azt taglalgatom, h ha vlki túllépi akkor mikkel legyen tisztába ... természetesen a bírságon kívül ha elkapják. Aztán jönnek itt a jópofa idézetek, a dolgok újraértelmezése, csak sztem max 2 - 3 hsz visszolvasása után történnek ezek a dolgok.
mrzed001 neked már nincs mit mondanom, csak annyit h ne állj a fa alá mert tele van madarakkal.
Nem a lejárta,hanem ahogy leírtam korábban a hogyan történõ megszerzése. És a mûszaki vizsga ugyanez. És ez az a szemlélet amit ki kellene szûrni elsõ körben. Csökkenne a forgalom,lehetne halandi az autópályán,nem kellene sebességkorlátozás. Ez a boldog boldogtalan pöfékel a roszdatemetõkkel ez nevetséges. Aztán persze mutogatunk állambácsira,hogy az utak állapota. Na az olyan amilyen a kocsiké,mert annak is olyan gazdája van mint a kocsiknak. Magyar.
Igazad van alkalmazzuk szelektíven a szabályozást,rám a zöld kártya vonatkozik rád a sebesség korlátozás Rám is vonatkozik term. a zöldkártya, van is (gond nélkül megy át rajta a >>10 éves kocsi), szóval én BETARTOM a törvényt. És te, BETARTOD ??? (azaz bevallottad, hogy nem)
Mellesleg iszonyat sok baleset történik zöldkártya lejárta miatt
Majd beteszünk magunkról képet Csorival,hogy ide vezet a gyorshajtás,mert élünk és virulunk,2x-es bizonyíték a te egyszeri bizonyítékodhoz és cáfolva leszel.
Igazad van alkalmazzuk szelektíven a szabályozást,rám a zöld kártya vonatkozik rád a sebesség korlátozás,így be van tartva minden. Jó hozzáállás. Azt hiszem nincs több mondanivalóm a témakörben.
Egy kép felér 100 szóval .... 15 pedig egy teljes mesével. Nesze, itt a gyorshajtás eredménye. Nem tetszik ????
És ez egy sportautó volt, tehát mondjuk 3x jobban fel volt készítve a nagysebességre, mint egy átlag szar, és min. 2x jobban mint egy luxuskocsi, mégis a szalagkorláton kötött ki Mellesleg ha nagyon unatkozol lapozz ott vissza, fogsz te ott látni hasonlóan szarrátört gyorshajtó mercit, bmw-t, ....
Ja,hogy le van ejtve a szabályozás? Hát ezt meg hol olvastad ???
Akkor miért pont a sebesség korlátozást tartsuk be? Mert a sebesség növekedésével hatványozottan nõ a veszély amit okozol magadnak, és más közlekedõknek (meg a balesetek száma és súlyossága is mellesleg)
Nem kell ide kocsi elvétel meg semmi,mindenki okos,aki nem az meg úgyis kihull a rostán És mi van azzal aki "kihullot" ahogy oly szépen írod, és megölt "kihullása" köüzben egy családfõt. Ilyen esetben pölö olyan k-rva magas kártérítést állapítanék meg ha túlélte, hogy a meghalt családfõ fizujának 2-3x-osát kapja havonta az áldozat családja (és nem egyszeri 1 misit mint manapság, amit zsebbõl fizetnek az ilyen állatok)
Nekem is van egy ismerõsöm, akinek a látása hagy némi kívánnivalót maga után. Pl egerbe állítólag a fekvõrendõrt nem látta meg! Aztán kb fél éve egy BMW-t orral elõre tört össze totálkárra. Egyébként szemüveget hordania kéne de még nincs is neki...
Ja,hogy le van ejtve a szabályozás? Akkor miért pont a sebesség korlátozást tartsuk be? Én is megjártam Eger-Budapestet 40-45percek alatt nem egyszer,baleset nem volt. Nem kell ide kocsi elvétel meg semmi,mindenki okos,aki nem az meg úgyis kihull a rostán.
Ott kéne kezdeni,hogy nem kéne panamázni a zöld kártyánál meg a mûszaki vizsgánál. És akinek nem fussa közlekedésre alkamas autóra az üljön fel a vonatra buszra. Annyiban igazad van, hogy ami nem alkalmas az ne közlekedjen. Viszont akár le is szállhatsz errõl a témáról, mert a buszok kivételével még nem sûrûn hallottál olyat a hírekben, hogy mûszaki hiba miatt történt volna személyautóval baleset (mármint amit a mûszaki néz, pölö fék, vagy hogy mert kettétört a kocsi mert elrohadt) Továbbmegyek, amilyenek a mai fogyasztói társadalomnak készült kocsik, nos én a >10 évesekben jobban bízok, mint az 1 évesen már szarrárohadt megánokban. Szóval errõl ennyit.
A zöld kártya meg egy nagy faszság. Csak azért mert >10 éves a kocsim vihetem évente, ott meg csodálkoznak, hogy vadi új megahiperturbodízelek csúnyábbat eregetnek (és nem is kell évente szenvedniük vele)
Ne érts fére eggyet értek veled de mennyi az esélye annak hogy egy 20 éves tapasztalattal rendelkezõ személy aki kb 40 körül jár tükörradiál guminál egy defektnél karambolt illetve balesetet okoz?
És mennyi az esélye annak hogy egy 18 éves srác ugyan ezeknél a feltételeknél a fél éves jogsilyával látási problémákkal halálos kimenetelû balesetet okoz?
Igaz hogy a topik arról szol, hogy a gépkocsit kéne elvenni, de nem hogy a jogsit kéne elenni hanem nem kéne kiadni!
Az embereket nehezebb kiszûrni,mint az autókat. Ott kéne kezdeni,hogy nem kéne panamázni a zöld kártyánál meg a mûszaki vizsgánál. És akinek nem fussa közlekedésre alkamas autóra az üljön fel a vonatra buszra.
De nem is a 25 éves lentebb említett felszereltséggel rendelkezõ pityuka bácsi okozza a balesetebb töbségét hanem a 3x-et nem átlépõ vagány fiatalság, abból is a roma nemzetiségü egyedek!
Megjegyzem a 3x-et én se léptem még át sõt a 2x et se bár közel vagyok :) Iletve nem tartozom a fent említett "kisebbséghez" ami már inkább lassan "nagyobbság".
Szal elõször ott kéne a szigorítást kezdeni, hogy ki alkalmas a vezetésre és ki nem!
Itt értem azt, hogy az évfolyam társam nemsrég vizsgázott "b" kategóriájú jogosítványra és az orvosi vizsgálat annyi volt hogy letette az amúgyis kötelezõ 5e ft-ot és már meg is volt a vérvétele illetve annyit kérdeztek tõlke hogy van-e panasza a szemére! És máris alkalmas volt! Arról nem is beszélve hogy a nõk 90% nem tudja hogy müködik az elkadást jelzõ háromszög vagy épp hogy müködik az emelõ vagy mégjobbat mondok nem tudja mire való a 4 ágú csavarkulcs! És az ilyentõl várjál elsõsegélyt aki még az elsõsegély dobozt sem tudja kinyitni!
Szal nem csak a kocsik állapota a borzasztó hanem a tudáshiány! És nem a szabályosan 50-el özlekedõ miatt van a dugó hanem az olyan vezetõk miatt mint amivel mulktkor találkoztam (természetesen nõ) látja hogy megált elötte az autó de már 100 méternél fékez és 5-el gurul (mindezek után lezárt egy keresztezõdést a piros lámpa miatt és miatta torlodott a sor)
A suhancok is a 22éves bmwvel koccolnak,nem az új 7essel. Bontóban lenne mind nefélj nem lenne ennyi baleset. Durrdefektet sem az új kocsi kap,hanem a tükörradiálos.
99.9%-ban nem a pityu bácsi okozza a balesetet akinek 25 éves wartburgja van tüköradiál gumikkal rosdás spoilerel tompított fényszoroval szelepsapkával 2 pontos biztonságiövvel elektromos dudával és manuális indexel!
Hanem a kevésbé felszerelt merci amin 22" gumiabroncs van 6 légzsák max 6 éves tapasztalat míg pityu bácsinak legalább annyi éves tapasztalata van mint a wartburgjának az élete szal rosz a nézõszöged!
Az átlag magyarnak státusz szimbólum az autó,rengeteg olyan ember tart autót,aki amúgy nem bírja fentartani. Ezek az autók aztán hagynak maguk után némi kivetni valót,és valóságos baleset gócpontok. Ezt tetézi a sofõr rutintalansága,mert üzemanyagra se nagyon fussa. Ezeket kellene kiszûrni elsõsorban és nekik "elvenni" az autójukat. Könnyû mindig állambácsira mutogatni,hogy szarok az utak,de Pityu bácsi a szomszédban a 25éves wartburggal és a tükörradiállal sem hasznos a forgalomra.
"szépen lépésben pedig akár fel is állhatok a járdára, semmi baja nem lesz a guminak ... aki ezt nem tudja megoldani az tényleg tartsa be a 130km/h-t !!!"
szerintem a 130 mindenkire vonatkozik, nem csak arra, aki nem tud parkolni...
Vizes falevél stb ... ez olyan h nem fõzök otthon még tojást sem, mert az ördög nem alszik, és felrobban a gáztól a lakás. Ezek szerint te nem vezettél még eleget, hogy találkozz ilyen problémákkal és esetekkel amiket okoztak. Mondtam, naiv vagy. Az ilyenek szoktak utána nagy kikerekedett szemekkel ülni az összetört kocsiban, hogy ez vele mégis hogy történhetett meg, hiszen "profi". Úgy, hogy a profizmusod is a szerencsén múlik. Egyszer nincs ott a védõangyalod és paffff.
Mint tudjuk parkolni nem 100km/h-val szokás, szépen lépésben pedig akár fel is állhatok a járdára, semmi baja nem lesz a guminak Mit is írtam: "ráálltál a parkára és meghúztad a gumit", de a gyengébbek kedvéért átfogalmazom: túl közel állsz a patkához, és meghúzod a gumi oldalát a patkával (tod, radiál utálja az oldalsó behatásokat). Pláne a dögerõs szervós luxuskocsik esetében a szervó még egy jókora kátyúból is zokszó nélkül kifordítja a kereket, az megint más tészta, hogy a gumi mennyire sérül közben (a sofõr meg észre se veszi).
Ami a durrdeft illeti, csak annyit tennék még hozzá, hogy steel radial. Semmi elõrejelzés, egyszer csak ping.ping... kikandikál a vasszál, beakad, letépi fél gumit (találkoztam vele)
Egyébként ha tényleg annyit vezettél akkor azt is tudod, h vezetés közben minden pillanatban tisztába van az emberke az autója mûszaki állapotával ... tudod elég 1 apró zörej, és az sokat elárul Aha, már ha hangosabb mint az üvöltõ damdammzene, vagy a mobilból rikácsoló szuka ... meg amikor már valami hangot hallassz, akkor már könnyen megeshet, hogy késõ
Egybként sok sok vezetéssel lehet elegendõ rutint szerezni de ... ne vedd magadra, nem tudom, h melyik kategóriába tartozol ... Voltam õrült száguldozós, elõzgetõs ... aztán felnõttem és megkomolyodtam (meg láttam egysmást). Most már inkább óvatos.
Te pont az a típusú ember vagy aki inkább ülve marad egész életében, nehogy 1X se**re essen. Vizes falevél stb ... ez olyan h nem fõzök otthon még tojást sem, mert az ördög nem alszik, és felrobban a gáztól a lakás. Mint tudjuk parkolni nem 100km/h-val szokás, szépen lépésben pedig akár fel is állhatok a járdára, semmi baja nem lesz a guminak ... aki ezt nem tudja megoldani az tényleg tartsa be a 130km/h-t !!! Ha 180-nál már féltél és még nem vezettél 200 fölött akkor tényleg nem tudod mirõl beszélsz (ez nem a levezetett kilométerek számától függ). És nem smartal nyomom, de még csak nem is corsa GTI-vel ... abban lehet én is félnék 200 környékén. Egyébként ha tényleg annyit vezettél akkor azt is tudod, h vezetés közben minden pillanatban tisztába van az emberke az autója mûszaki állapotával ... tudod elég 1 apró zörej, és az sokat elárul. Egybként sok sok vezetéssel lehet elegendõ rutint szerezni de ... ne vedd magadra, nem tudom, h melyik kategóriába tartozol ... nagyon sok olyan ember kocsikázik, aki már 100.000-be számolja a maga mögött hagyott kilométereket, mégis látnia kell a kocsi orrát, és hátulját.
Ja,és azt ne felejtsük el,hogy a rémhírekben szereplõ balesetek,ahol ennyi meg annyi halott volt az elmúlt hétvégéken azoknak töredéke volt az autópályákon Ööööö, talán mert töredéke az utaknak az autópálya? Mellesleg ha az autópályán van valami (azért ilyen is szokott lenni rendesen), az viszont szinte mindig súlyos (5-6 kocsi rohant össze ....)
Egyébként egyetértünk, a 2 sávos fõutak legalább olyan veszélyesek. És annál veszélyesebbek, minél messzebb az autópálya (mert akkor a száguldozósok is a fõútra kényszerülnek) Pölö elég sokat megyek a 4-esen (az ahol 7 év alatt <4 km-t sikerült autóút szerûen 4 sávosítani) Két komoly veszélyforrás van: 1) a gyorshajtók akik mindenkit agyamenten elõzgetnek, nem hagyják hogy a sorban elöl álló elõzzön, mert nekik a sor végérõl elõzniük kell ... 2) a lassan hajtók, akik miatt elõzni kell (Trabi/buzuki 70-el, IFA 40-50-el, kamion 70-el, földgép 20-30-al). Itt Mo-n nem túl gyakran állítanak meg azért autóst, mert túl lassan hajtott (máshol inkább). Pedig - fõútra (pláne egyszámú) lassú jármû nem hajthatna rá (tábla van, le se sz....) - ha jól emlékszem ha a látási és közlekedési viszonyoknak megfelelõen ha lehetséges, akkor köteles lenne az autós tartani a megengedett sebesség +-10%-ot (aki meg nem, az húzzon a mellékutakra). Szóval én a notórius lassanhajtókat is piszkosul büntetném.
Már csak 1 valami nem világos számomra. Mi is az amitõl "csakúgy" megpördülök ? Egy olajfolt, egy adag vizes mócsingos levél (õsszel különösen veszélyes) amikor éppen sávotváltasz .... Egyébként kérdezd meg nyugodtan azt az idióta Stohl bucit, az is egy ilyen mutatványt adott elõ (autópálya szembesávba landolósat luxuskocsival) és csak a jószerencsének köszönheti, hogy senkit sem ölt meg
És nehogy durrdefektre hivatkozz mert rögtön a kardomba dõlök :DDDD 0,0000001% esélyed van megfelelõ keréknyomás mellett durrdefektet kapni. Kerék sérülés is okozhat durrdefektet, pölö a nagybatárral nem nézted hova parkolsz (ráálltál a parkára és meghúztad a gumit .... aztán egyszer csak BUMMM)
Miért is mennék le az útról ? Vezettél már autót 200km/h felett ? Nem, 180-nál már féltem és féltettem az utasokat (magyar út)
Ha nem vezettél akkor nyugodtan mondhatjuk, h fogalmad sincs mirõl beszélsz, ha pedig vezettél akkor tudod azt, h ha vlki nem a haverok elõtt akar vagány lenni, akkor minden idegszálával a vezetésre összpontosít, és nincs az a külsõ tényezõ ami kizökkenthetne ebbõl Volt amikor évi >50.000 km körül vezettem az ország minden része felé, asszem tom mirõl beszélek. Ekkora sebességnél már nem csak az a gond, hogy te hibázol, hanem az, hogy a kocsid (megcsúszik a kerék), bal elsõ féked 10-20%-al erõsebb, mint a jobb .... A legtöbb autót nem erre tervezték, és bár tudja, tiltanám (kb mint amikor a kis Smart-os 130-140-el megy, én meg hüledezek, hogy ez nooooooooormááááális ????)