Ha céges autó? Mert pistike, a futár idióta, az én autómat veszik el? Mi az a hülyeség?
Kata kihagytad azt az 1et aki megnyomja a kapcsolót, és kiderül, h csupán ennyi volt a probléma :DD
Ezért irtam hogy egyet értek. Ennek igy kellene mülödnie. Én annyi külömbséggel ugyan igy vok hogy én nem 90-et megyek országuton. Én ott kb 110-120 között járok pálán 140-150 között. Ez teljesen korekt tempo. PERSZE EZEK A SEBESSÉGEK AKKOR VANNAK HA KEVESN ESETLEG EGYEDÛL VAGYOK!!!!!!! Brahizni is szoktam de ki nem? DE ezt megintcsak akkor amikor egyedül vagyok. Persze ésszel mert ez a munkám és ha letöröm a cégnek az autóját nagyon fognak szeretni.. Igazából az is igaz hogyha egy adott szakszon mész csak gyorsan akkor 30-40 mp sporolsz. Nekem azért ezekkel atempokkal nap végén kijön kb 30-60perc. Azért ez fontos. De kisteheresek tolják is neki, én is. De ovatossan csak!!!!
Ebben teljesen igazad van ;) Sajnálom, h véleményem, és õszinteségem ennyire közfelháborodás tárgyát képezte. Erre képtelenek sokan, bevallani (akár csak maguknak is) h nem fehér bárányok. Lényeg az h az autó elkobozását semmi esetre sem tartom korrekt dolognak ... lsd #219. A baj az, h manapság már mindenhol, mindent a sebesség korlátozásával oldanak meg. Ugyi kátyú van az úton ami szétcsapja a futómûvet ... nem betömik, kitesznek 1 20 v 30 korlátos táblát. Ezért mondtam pl azt is, h elõször mutassanak már valami pozitívat is az autósoknak, mielõtt megint meg akarják szorongatni õket valamivel .
Srácok, maradjunk a témánál, mert kezd a topik hasonlítani erre:
Hány fórumozó kell egy villanykörte kicseréléséhez?
1 aki kicseréli a villanykörtét és beírja, hogy ki lett cserélve 14 aki megosztja a hasonló tapasztalatait a villanykörte cserélésrõl, és hogy hogyan lehet más módon is kicserélni 7 aki figyelmeztet a villanykörte cserélés veszélyeire 1 aki az egészet átrakja a világítás topicba 2 aki nem ért egyet ezzel és átrakja az elektromosság topicba 7 aki felhívja a figyelmet a nyelvtani hibákra a villanykörte cserélésrõl szóló hozzászólásokban 5 aki flame-eli a nyelvtanárokat 3 aki kijavítja a nyelvtani hibákat a flame-ekben 6 aki vitázik azon, hogy "villanykörte" vagy " villany körte" másik 6 aki hülyének ítéli ezt a 6-ot 2 gyártásban jártas mérnök, aki felvilágosítja a csoportot, hogy a helyes kifejezés a lámpa 15 mindent tudó aki azt állítja, hogy dolgozott az iparágban, és a villanykörte kifejezés teljesen korrekt 19 hozzászóló aki azt mondja, hogy ez a topic nem a villanykörtékrõl szól és legyenek szívesek a beszélgetést egy villanykörtés topicban folytatni 11 aki megvédi a hozzászólásokat, mert mindannyian használunk villanykörtét ezért a hozzászólások idevágóak a fórumba 36 vitázik azon, hogy melyik módszer a legtökéletesebb a villanykörte kicserélésére, hol lehet megvenni a legjobb villanykörtéket, melyik márkájú villanykörte a legjobb ehhez a technikához, és melyik márka hibás 7 aki hivatkozásokat ír be, ahol különbözõ villanykörtékrõl lehet látni példákat 4 aki megállapítja, hogy az elõzõ hivatkozások nem jók, és beírja a jó hivatkozást 3 aki olyan hivatkozásokat ír be amiket a beírt hivatkozások alapján talált és ezek alapján hozzákapcsolható a villanykörte a fórumozó csoporthoz 13 aki belinkeli az összes hozzászólást, az összeset idézõjel közé véve odaírja, hogy "én is" 5 aki beírja, hogy nem fog többet írni, mert nem tudják többé kezelni a villanykörte problémát 4 aki azt mondja, hogy "nem beszéltük már meg ezt nem sokkal ezelõtt?" 13 aki azt mondja, hogy "csinálj inkább egy Google keresést a villanykörtékre, mielõtt kérdezel a villanykörtékrõl"
Sztem te átláttad, h mit is írtam. Ezzel kevesen vannak így rajtad kívül, természetesen tisztelet a kivételnek. Van akinek annyi jött le az egészbõl, h "na itt 1 nemnormális, notórikus gyorshajtó". Pedig sztem nem vok notórikus. Ha kell akkor igenis 130 max 150 amit a pályán kihozok az autóból. Mint írtam, ha a feltételek adottak akkor igenis megnyomom a pedált. Azt pedig ugye tudjuk, ha nem ész nélkül indulunk neki ilyen vágtának, h mik is ezek a feltételek. Fontossági sorrend nincs, mert mind egyformán fontos, és egyik sem elhanyagolható. Autó mûszaki állapota, belátható út (értsd reakcióidõhöz elegendõ belátható útszakasz, de inkább több beláthatóság), józan kipihent állapot, száraz út, és természetesen némi belátás sem árt másokkal szemben, pl a még gyorsabbakat elengedni, nem eléállni és majdénmegmutatomhogynemelõzle. Viszont a lassabbakkal szemben ugyanígy belátással kell élni, ha nagyon ráközeledek akkor elveszem a lábam a gázról, és a fékpedál felett pihentetem, h ne az utolsó pillanatban kelljen a pedálokon ugrálni ... akkor már késõ mikor indexel, és jön kifelé. Természetesen mindezt csak autópályán, mint írtam országúton én is betartom a 90-et, mert full mind1 az a 30másodperc amíg 1ik helyrõl a másikba érek.
mert városon belül gyalogosok is közlekednek nem csak autósok. például. véletlenül kilépnek az útra, ha 50 el mész meg tudsz állni, ha 100 al nem. hiába nincs autós forgalom, mégis gáz lehet.
Hát nemtom így visszaolvasva a hsz-eket az a véleményem, hogy nagyon általánosítotok az "ego-bajnokokra". Haverom apjának új M5-ös BMW-je van, és most mindegy hogy hogyan vette meg, ill. mibõl.(nem ez a lényeg)A csávó is ladával kezdte mint sokan mások, namost az uj M5 elõtt nagyon sok "luxuskocsija" volt.Tapasztalata és rutinja van, sõt több is mint az elvárandó.Soha nem volt még nagyobb balesete(pár kis koccanás,amirõl többségében szintén nem õ tehet),ezt még hozzátenném.És neki a fél élete az autóban zajlik, ezt bármikor aláírom.Nem védeni akarom mert én is ellenzem a "gyorshajtást".De ahol lehet menni és nem feltétlenül veszélyes ott miért tötymörögnek???Ez sztem örök dilemma marad, amíg lesznek ezek a lámák. Végszónak annyit hogy igenis lehet közlekedni balesetmentesen és gyorsan is egyszerre, persze ehhez technikai háttér is kell( pl. jó autó), ill. az elmaradhatatlan rutin. na csumpák
Ez igy igaz a farmer gatyó és arövid ujju poló papucs nem jó öltözék egy cbr 900rr-re. És az a baj hogy nem egy ilyen pali van..
A mai motorosoknál a legnagyobb baj,hogy ruha nékül mennek ki az utakra,a másik,dobálják mindenkinek részletre az új gépeket.. Én még tankolni se megyek ki anélkül,hogy beöltöznék és nyugodtan állithatom,hogy biztonságosabb egy motor megfelelõ ruházatban,mint az autó...(persze itt nem a gázolásról vagy a frontális nagytempós ütközésrõl beszélek) De az is igaz,már jó pár éve csak pályán motorozom,mert életveszélyes a városi motorozás és nem csak az utak miatt....
Azért az autópályával kapálózni hülyeség, mert ott a angyobb forgalom és a mûszaki hiba miatt lehet tényleg gáz, bár sokan ezt se veszik figyelembe és mennek. A komoly gond a fõútakkal vannak szerintem, mivel ott van szembeforgalom és ez már tényleg nem mindegy. Ettõl függetlenül autópályán is lehet átöröm a korlátot tipusú baleset....
szerintem motorosból a szemek a menthetõk ha van sisak.....majd megkérdezem faterékat.
Ahol adott,ott persze,de a 180-at,és efölöttit sokallom.És mondom,itt nagyon sok embernek az egojával van probléma,túlértékeli magát.És sajna nem õ marad ott a tragédia h.színén fekete zacsiban.
#209, csak a baj az, h sokak kiszögelnék legszívesebben az autópályát is, én + nem hagyom magam, h ahol adott a feltétel, miért ne lehetne menni. Végülis a #226 miatt találtak meg a sokat tapasztaltak :DDDDD
Igen,Murphy törvénye általában beigazolódik az ilyen esetekben,meg sajna a drogos és részeg vezetõket is védi az õrangyaluk.Nálunk a l.telepen van 1 figura,anno belõve,esõs úton a 20 éves Bömössel állt bele a munkagödörbe,az autó kifliformájúra gyûrödött,de a srác "megúszta" jó pár deka platinával a szervezetébe.Jah,és 130-cel történt vele ez az eset.Nem vagyok rosszindulatú,de v.hogy nem sajnáltam.
Egyszer unokabátyámmal jöttünk fel Bp-re M7-esen, este volt, szemerkélõ esõ, és egy vadonatúj Merci szabott el mellettünk, a csávó telefonált benne. Ahogy elénk került, hirtelen visszavágott a mi sávunkba, megpördült kétszer (mi blokkfék), majd a palánkon átcsapódott, és vagy 4-5-ször megpördült még a mezõn, mire fejjel lefelé megállt (akkor még nem volt vadvédõ kerítés az autópályák mellett). Megálltunk - én nem mertem kiszállni, nagyon megijedtem - unokabátyám visszament, kisegítette az alig 20 éves taknyot a kocsijából, akinek semmi baja nem lett csodával határos módon. (Murphy törvénye újfent beigazolódott: a hülyéket az Isten is védi.) Autómentõt hívtunk neki, mentõt nem kért. A kocsija elmondása szerint két hónapos volt. A többszázezres mobilja is összetört. Mondjuk legalább be volt kötve, ennyi esze volt. Talán pont ez mentette meg.
Pont az ilyen száguldozókat hívom donoroknak. A motorosokat pedig puhatestûeknek. Szarul hangzik, de a motoros nem jó donornak, mert szétszakad a mája, mikor meghal. Kocsival meg "csak" meghalsz, de még jó vagy donornak. Morbid, de igaz.
Ez már csak kínlódás a részedrõl - fõleg, hogy egy zárójeles megjegyzésembe kötöttél bele, mint "szakmai kérdésbe" -, persze a mondanivalóm lényege fölött elsiklottál.
Nyomjad csak bátran, legalább hamarabb elpatkolsz - reméljük, nem viszel magaddal vétleneket.
Azért remélem,te nem az ész-,és önkontroll nélkül száguldó egobajnokokat véded a hatóság ellen,ugye?Elég volt pár hónappal ezelõtt az Árpa-féle aláírásgyüjtögetõs vadbarmokból.És ne hasonlítsuk már össze a német közlekedési kultúrát a hazaival.Ott jobb utak,jobb állapotú autók,és nem mellesleg a mi ego-bajnokainknál jobb képességû,de józanabb belátású vezetõk közlekednek nap mint nap.
más a 200 corsával, és más a 200 A6-ossal... Német autópályán mennek, de ott azért, mert tudják hogy a másik figyel, magyaroknál ez nem mindig igz
Azt a mondatomat direkt fogalmaztam így, ironikusnak szántam. Nem minden nap megyek kocsival, tehát egy-egy napi "adag" ennél több szokott lenni. (És még csak nem is az autóvezetés a foglalkozásom...) De ha csak a városban megyek és onnan haza, az is néha 15-20 km "kaputól kapuig" (a tömegközlekedés itt elég tré - fõleg a sûrûsége).
Azért az a 10-15 ezer km egy évre elég átlagos érték,
Hjahh ... még annyi h a 10-15E ponn a hétvégi telektúrát fedezi :DDDDDD
Durrdefektel kapcsolatban hatalmas tévedésben élsz :DD Látom még sosem tapasztaltál melleted elszálló tömlõ nélküli kereket. Nekem volt már részem benne, pont melóhelyemen pár éve. 1 busznak kissé túl volt töltve a nyomás, és az aszfalt forrósága rátett még 1 lapáttal (tudod hõtágulásnak is emlegetik, de a zárt tér miatt nem tágul, csak úgymond erõsödik), lényeg az h a kb 9bar nyomásra töltött kerékben lett kb 11, amit a köppeny már nem bírt ki, 1 picit felszakította maga körül a doblemezt, és leverte a sárvédõt a kerék körül. Ez személyautónál kisebb értékekkel ... de mûködik. Asszem h mûszaki téren nagyon nem vagy vitapartner.
Tíz éve van jogsim, tényleg nem vezetek sokat, csak átlag 10-15 ezer km-t évente...
Amúgy meg kit érdekel, hogy 50 perc alatt érsz Miskolcra? Ez az életcélod? Mert ha igen, akkor szánalmas... Ez aztán nagy vezetési tudás... Nyomni a gázt, oszt kész... Ha meg a versenyérzet hiányzik, fizesd be magad a Hungaroringre és ott törd össze magad a hasonszõrû barátaiddal...
Valószínûleg túl van méretezve a bitonságérzeted, mint ahogy az egód is. Azt hiszed, ha autószerelõ vagy, akkor "szakértõként" már mindent megtehetsz? (Bár megjegyezném, egy autószerelõ tudhatná, hogy a "szó szerinti" durrdefetkt nem a guminyomástól függ, ahanem az csak belsõ tömlõs kerekeknél létezik - bár a mai tömlõ nélküli gumik esetén is ugyanolyan veszélyes egy defekt, ami szintén nem a guminyomás következménye...)
Ja,és azt ne felejtsük el,hogy a rémhírekben szereplõ balesetek,ahol ennyi meg annyi halott volt az elmúlt hétvégéken azoknak töredéke volt az autópályákon.
130nál kapsz egy durrdefektet ugyanúgy elszállsz,mint 230nál. Ott már csak a jó szerencsén múlik,hogy életben maradsz e avagy sem. Az autópálya egy zárt pályás rendszer,ami az autóknak lett kiképezve,hogy ott zavartalanul közlekedjenek egy irányba. Az emberek viszont nem szériára készülnek mint az autók,így van aki tudja kezelni a nagy sebességet,van aki nem. Én sokkal veszélyesebbnek érzem a kalapos hétvégi vezetõket akik 80al küldik a pályán,és ahogy mész mögötte látod,hogy stabilan elõre néz,feje se mozdul. Nem használja a tükröt. Ilyeneket kilóméterekrõl ki kell szúrnod,különben felkészületlenül ér,hogy kivág eléd,és áthajtasz rajta... Van aki képes erre van aki nem. Aki nem az menjen a külsõben amennyivel tud,de aki képes annak ne kelljen már tötyörögnie,amikor minden feltételt létrehoztunk egy gyors haladáshoz.
Én a német pályán vezettem 195-tel óra szerint. Azaz úgy 180-185 volt. Õszintén szólva én féltem, és féltettem azt a másik 2 embert, aki még az autóban volt. Egy élmény volt, nem volt veszélyes, de itthon nem csinálnám újra. Ott adottak a feltételek, itt nem.
Persze, persze, persze. Már csak 1 valami nem világos számomra. Mi is az amitõl "csakúgy" megpördülök ? És nehogy durrdefektre hivatkozz mert rögtön a kardomba dõlök :DDDD 0,0000001% esélyed van megfelelõ keréknyomás mellett durrdefektet kapni. Miért is mennék le az útról ? Vezettél már autót 200km/h felett ? Ha nem vezettél akkor nyugodtan mondhatjuk, h fogalmad sincs mirõl beszélsz, ha pedig vezettél akkor tudod azt, h ha vlki nem a haverok elõtt akar vagány lenni, akkor minden idegszálával a vezetésre összpontosít, és nincs az a külsõ tényezõ ami kizökkenthetne ebbõl ... igen, még a telefon sem.
Igen ki lehet számolni nyugodtan, h mennyi is az annyi ... ettõl még nem érzem úgy h bárkit is veszélyeztetek. Jahhh, h magamat! Kinek mi köze rajtam kívül az én életemhez ? Naiv? Önzõ? Csakazértsegondolkodom? Töprengek, hogy melyik jelzõ lenne rád a legmegfelelõbb, mert NEM csak magad sodrod veszélybe a gyorshajtással, ezt az ökörséget gyorsan felejts is el. Ha leszaladsz az útról is elõfordulhat, hogy átvágódsz pölö a szembejövõ sávba és ölöd meg az ott egyébként teljesen szabályosan és óvatosan közlekedõt, vagy pördülsz meg és nyomod le az éppen elõzött szerencsétlent az útról ... szóval közveszélyes vagy, ha tetszik ha nem.
Ismerek én is pár igazán gyorshajtót (egyik kedvenc mondása a "150 alatt szédülök"). Igen, csak a szerencsének köszönhetik hogy sem magukat, sem másokat nem öltek MÉG meg.
Még nem olvastam el, de el fogom, ettõl függetlenül témába vág!
Te biztos jó sokat vezethetsz. Nekem nagyon úgy tûnik a dolog (meg merem kockáztatni), h még jogsid sincs. A beírásaid alapján azt veszem le, h 2X is megnézed hova lépj ... csakhogy ezzel a beállítottsággal még beülni sem szabad a kormány mögé, mert veszélyesebb mint gyorshajtani 1 belátható, elférõs helyen. Biztos azért születtek az autó versenyek is, h téged, és a hozzád hasonlóak elemezni tudják a benne rejlõ veszélyeket. Aki jár az autójával annak sajna számolnia kell azzal a nem kellemes tényezõvel is, h karambol. "Az én apukám 300.000 km-t vezetett baleset nélkül" címû nótára 1 szó a legmegfelelõbb : SZERENCSE. Attól h valaki gyorsan megy még nem feltétlen veszélyes ! Sanyix-nak 100%ban igaza van. A baj csak az h a szabályhozóknak sofõrjük van és max 7végén 1 családi telektúrára veszik elõ a nagybecsben tartott autójukat. Õk ezáltal veszélyesebbek mint én, aki éjszaka Pestrõl 50 perc alatt érek Miskolcra. Igen ki lehet számolni nyugodtan, h mennyi is az annyi ... ettõl még nem érzem úgy h bárkit is veszélyeztetek. Jahhh, h magamat! Kinek mi köze rajtam kívül az én életemhez ?
A gyorshajtás mindig veszélyeztetés. Vagy másokat, vagy ha nincs senki rajtad kívül a forgálamban, akkor saját magadat veszélyezteted vele. Ha valaki más is ül a kocsidban, õt is veszélyezteted.
Na ezaz, vannak gyorshajtók, akik ésszel hajtanak gyorsan, tehát veszélyes helyen nem hajtanak gyorsan :) van a hülye fasz barom nyakkendõs öltönyös sokmilliós audis/mercis/bmws/fosvágen limuzinos/terepjárós, aki mindenáron mindenhol gyorsan akar menni, bevág a többi autós elé, akár olyan helyre is ahol csak épphogy elfér, ha nemtud gyorsan menni, nagyot fékez, majd erõsen kurvaanyázik, akár a piros lámpának is. Na ez az utóbbi a veszélyes, de nem feltétlenül a gyorshajtásával. Nem mérni kéne a sebességet, hanem figyelni hogy mit csinálnak, és mikor 100 méteres belül már 5.ször is sávotvált kicentizve, többieket leszarva, index nélkül, na akkor megállítani, és jól megbüntetni.
A gyorshajtás, és a veszélyeztetés fullosan 2 külömbözõ fogalom. Hajthatok gyorsan anélkül, h valakit veszélyeztetnék, és veszélyeztethetek valakit anélkül, h gyorshajtanék. A lényeg, h nem szorosan kapcsolódik a 2 dolog.
Úgy látszik Magyarországon divat a "szelektív hallás"... Akkor mégegyszer: Az autót NEM az "átlag" gyorshajtóktól vennék el, hanem a VISSZAESÕKTÕL és akik jóval meghaladják a sebességhatárt (passz, hogy mennyi százalékkal). És persze az autópályán sem minden gyorshajtótól, hanem akiket 180 fölött kapnak el - mondjuk furcsa, hogy ennél kevesebbnél nem, de valahol tenni akartak egy értékhatárt...
A német tanfolyamnál sem az ár volt a lényeg, amit írtam, hanem az, hogy ott "sokkal szigorúbb" feltételek mellet lehet jogsihoz jutni. Itt Magyarországon is történtek az utóbbi években erre vonatkozó változtatások, de azok száma még mindig igen csekély. Pl. amikor tizen-egy-két valahány évvel ezelõtt a tanfolyamok menete úgy változott, hogy mûszakiból és EÜ-bõl már gyakorlati vizsgát kell tenni (régen csak teszt volt), vagy hogy addig nem lehet forgalomba menni tanulóvezetésre, amíg nincs teljesítve a rutinpálya és vizsga. Vagy az utóbbi évek újítása a frissen levizsgázottaknak a gyakorló jogsi, meg a pontrendszer (ami gyakorlatilag nem ér többet, mint a békebeli jogsi-lyukasztgatós korszak...)
A lényeg, hogy felesleges összehasonlítani a nyugatot az itteni vadkelettel.
Német autópályák: Igen, van olyan, ahol nincs sebességkorlátozás. 3 sávos tökéletes úton, sokkal jobb mûszaki állapotú autókkal. Nálunk szinte nincs is 3 sáv egymás mellett csak az Árpád hídon. Mellette pedig teljesen megszokott a 70-es korlátozás hangterhelés miatt.
Az autó elkobozása SEMMILYEN körülmények közt nem reális ... sztem. Vegyék el a jogsit 3hónap, 6hónap, 9 hónap, 12hónap, 24hónap ... kihágástól, és visszaeséstõl függõen kalibrálva. Majd akire ez sem hat, attól örök idõre. Ha pedig örökre bevont jogsi mellett is vezet akkor elzárás. Azt is lehet szigorúan kalibrálni. Pl sima igazoltatás esetén, (szal semmi bajt nem csinált csak megállította a poszt) 1 - 2 év, koccanás (személyi sérülés nélkül) 3 - 5év, személyi sérüléses 5 - 7év, halálos - életfogyt, és nemám felfüggesztett, mert annak nyema visszatartó ereje. Ha monnyuk nem õ okozta akkor 1 kategóriát visszaesik, nem csak ejnye bejnye. Ezzel ha tényleg bevezetik az lesz, h túlbuzgó rendõrbácsi el fogja venni bármit mondasz neki, akkor is ha vitatható a jogosság ... pusztán azért mert megteheti, és majd õ megmutatja. Sajnos nagyon sok ilyen rendõr áll ki az útra igazoltatni, h "majd én megmutatom nekik". Elég ehhez némely embernél annyi h elõzõ éjszaka a kedves felesége keresztbe tette a lábát, és õ ismét hoppon maradt. Nembaj, majd az úton megbosszulja azon aki nem tehet errõl a kis családi leépülésérõl.
Pl. Sztem kukába vágná a mobiltelefonját, h ekkora baromságot ne kövessen el többet. Azéé félreértés ne essen, a jogsi bevonását jogosnak tartom (még akkor is ha az enyémet veszik el). De esetenként 1 többmilliós autó elkobozása rohattul szemét dolog! Remélem ombuccman megvétózza ezt.
Megnézném én 1 olyan ember arcát, aki tegnap IGEN szavazatot küldött, akkor mikor közlik vele, h ugyanmááaggyaátakocsikulcsaitis ... verné e a mellét, h "Én a naplóban igennel szavaztam".
Mert lenne értelme drágítani a tanfolyamot. Átlag Pityuka megy 180al az autópályán aki részletre veszi a tanfolyamot és mellé még akár egy wartburgot is megengedhet magának vagy egy 28éves opel asconát,nem pedig Józsika aki a jogsi mellé kap apucitól szép új bmwt. Sokszoros büntetés,sokszoros fizu,akkor mit tart vissza? Egyszerûen a morál más,nem az adócsaló a hõs és a becsületes ember a balek. Ilyen is csak nálunk van,hogy 1 utcasaroknyira kocsival megy az ember,mert derogál felszállni a villamosra/buszra.
A szabályok betartása fontos dolog lenne, de sztem nem ez lenne a módja a betartatásnak. Én (õszintén megvallva) nagyon ritkán járok pl városban 50km/h-val. Ennek az oka viszont rém egyszerû! Ugyi mindenki sejtheti, h nem a száguldozási vágyaim élem ki 70 - 80km/h-val, ettõl jobb a magyarázat ... egyszerûen így érem el mindenhol a zöld lámpákat a városban. És el is érkeztünk a városi közlekedés 50km/h-hoz. A lámpákat elõször is 50km/h sebességhez kellene belõnni ! Városon kívül tartom a 90km/h-t ... maxx elõzéshez gyorsítok fel, ha valaki tököl elõttem 60-70km/h-val. A kérdés, h ha alapból 20-30km/h a sebességkülömbség, akkor minek gyorsítani "?" ... nem jogos! Azért húzok rá a 90-re még jópár egységet, h minél hamarabb befejezzem az elõzést, mivel az országutak kb 95%ban csak 2 sávosak (1 jön - 1 megy), és szeretnék minél hamarabb visszatérni a szembesávból a sajátomba, hiszen ott mégiscsak biztonságosabb. Autópálya : egyszerûen nevetséges a 130km/h limit . Szinte sosem tartom be (esetek 97%). Az elõbb emlegetett okos aktakukacok nincsenek tisztában azzal az apró ténnyel, h annak az autónak ami 200km/h-t ... v bõven többet is tud menni, bizony elég komoly a lassulása is. Sajnos ez úgy van kezelve, h lehet h megy monnyuk 220-at, de csak trabant fékkel rendelkezik ... "hogy fog megállni?" . Sajna amikor baleset van akkor rögtön az szerepel a hírekben h "az ok gyorshajtás" ... igen, csak azt már nem teszik hozzá, h valóban gyors volt-e az a hajtás, v relatív gyorshajtás!? A relatív gyorshajtást + gyakorlatilag bármire rá lehet fogni, az emberekben csak annyi marad meg ... még1 hülye aki száguldozott kifelé az életébõl ... v rosszabb esetben más életébõl. Ezt kb tavasszal fogalmazta meg jól 1 bácsi a híradóban vlh így : "Jön a nyár emelkednek a balesetek számai, ami nagyrészt a tapasztalatlanságnak is betudható. Most elõkerülnek azok az autók amik egész télen a garázsban porosodtak." Sztem állambácsinak lenne mit rendbetennie mielõtt 1 újabb megszorítást vezet be. Pl tegye rendbe az utakat országszerte, és biztosítsa a szabályok betartásának feltételeit (lsd. lámpák összehangolása). A MIBÕL? kérdésre pedig nagyon egyszerû a válasz ... abból amit erre kellene fordítaniuk !!! .... súlyadó, üzemanyag/liter/forint jövedéki adó, autók regisztrációs díja stb. Ezeket ha összeadogatjuk akkor éves szinten rohatt sok 0-ra vézõdõ szám jön ki, és elvileg ezért szedik : úthálózat karbantartás. Ezért mondom, h csak a követelõzés már 1re büdösebb, valamit mutatniuk is kellene !
Elõször is, én támogatom, hogy elvegyék a "visszaesõ" gyorshajtóktól a kocsit is és az autópályán 180-al száguldozóktól is. Ha nem sajnáltam volna az SMS árát, akkor tegnap a Naplóban én is igennel szavaztam volna a törvényre.
Félreértés ne essék, nem a gyalogosok táborát képviselem, én is autótulajdonos vagyok. Nem kéne példálózni a német "autobahn" korlátlanságával (bár igazából ott is vannak pár helyen korlátozások). Mint már írták, a magyar és a német utak állapotát nem lehet összehasonlítani. De nem csak ez az egyetlen szempont a kérdésben. Figyelembe kell venni azt is, hogy ott teljesen más a közlekedési morál. A jogosítványt sem bagóért osztogatják. Konkrétan nem tudom, mennyibe kerül most egy magyar "B" jogsi, de úgy 100-150e körülire saccolom (amúgy passz...) A németek ezért sokszázezer forintnak megfeleõ euróért jutnak hozzá, mert ott a sokkal jobb tanfolyam és a sokkal szigorúbb vizsgák annyiba kerülnek.
Nem beszélve arról, hogy a nyugat-európai helyszíni bírságok összege többszöröse a magyarországinak... Ennek ott van visszatartó ereje.
Mivel szüleim egy idõben Brüsszelben laktak és nem volt közvetlen fapados járat ezért volt alkalmam jópárszor megtekinteni a német autópályákat. Emlékszel még a régi m7esre? A vonatozós zikit zakat elményre? Na például bajoroknál ilyen az autópálya. Van pannenplatz 30-40kilóméterenként,de csak azért van olyan sûrûn,mert benzinkút az 100kmenként van. Nálunk nincs pannenplatz ilyen sûrûn,de minden 20kilóméteren van egy benzinkút. Rekordméretû államadósságot sikerült felhalmozni az autópályaépítésnek köszönhetõen és akkor budapest eger viszonylatban az út felét 80-100al kell megtenni,mert toldoznak foldoznak. Röhely.
Ez mind szép és jó de erre csak azt tudom mondani, hogy nézd meg a német autopályát és a minenket!
It konkrétan gondolhatsz arra hogy milyen a minõsége illetve hog hány kilóméterenként van németben elsõsegély illetve katasztrófaelhárító hely illetve magyarországon hány autópályán van ilyen!
Amúgy szerintem nem kéne sebességkorlátozás az autópályákra. Német minta jó. Ajánlott sebesség van,aki balesetet okoz vagy szenved el,azt megbüntetik mint a hétszentség,ha az ajánlott sebességnél gyorsabban ment (vagyis mintha 130 lett volna a megengedett,és túllépte volna),de amíg nem csinál semmi bajt,addig hadd tolja a 250et, az autópálya erre van kitalálva. Viszont megszigorítanám a mûszaki meg zöld kártyát. Hugom 3 éves kocsijára lejárt a zöldkártya elvittem vizsgáztatni bementem az udvarra felrakták a matricát,bementünk az irodába betettek egy vonalzót a légbeszívó útjába,hogy mégse azt mutassa a mûszer,hogy tisztitja a levegõt a kocsi,befirkáltak vmit,és alap viszgadíjat leraktam,és kész. Gondolom,ha wartburg lett volna akkor még 3ezer zsebbe. Nesze neked a fejesek csalnak ahol tudnak. Ezenkívûl a telefonálós,biztonsági övet nemhasználó vagányokat is kiszûrném. És persze aki városban száguldozik azt is úgy megbüntetném,hogy belelilul. De az autópálya az gyorsforgalmi út elzártan,ott hadd tolhassa az ember amit bír.
Csak azt kéne megnézni,hogy zebrán hány embert ütnek el,és amit meg sem lehet számolni,hogy hányat majdnem. Napi szinten ér inzultus,hogy hogy képzelem,hogy átmegyek a zebrán,amikor õ siet a kocsijával. Nyugaton a zebra a járda meghosszabítása,és az autós kel át a zebrán és nem fordítva. Messze járunk mi még Európától.
Nem fizet adót,így nem csalja azt. De aki adót fizet az bizony a kiskaput keresi. Kényszervállalkozások ellen sem azért kellett fellépni,mert tömegesen adót csalnak,ugyan dehogy. Közlekedési morál is ilyen,te magad mondtad,hogy meg voltál lepõdve,hogy Egerben a 30as szakaszon 30al mentem,emlékezz csak...
Pedig ha belegondolsz erõsebb szabályok több pénz befektetésével (több rendör) ha betartatnák a közlekedési szabályokat több pénzt hozna mint kiadást!
Nem csak abban van pénz hogy a gyorshajtókat pénzbirságolják, hanem abban is hogy aki átmegy a piroson azt megbüntessék illetve aki szabáltalanul közlekedik legyen az gyalogos vagy legyen az motoroso vagy éppen buszvezetõ vagy akárki azt is büntessék! Ez mind mind bevétel lenne a rendõrségnek ami fedezné a + munkaerõt a gépjármûvek cseréjét illetve az üzemanyagot. ( Nemrég volt róla szo hogy x mennyiségü üzemanyagot kapnak csak és avval kell furikázniuk)
Nem véletlenül mondja az eggyik ismerõsöm hogy: " A gondolkodás a leg megtérülõbb beruházás!"
Itt az mûködik az íróasztalos néniknek - bácsiknak a legjobban amit vlhol már bevezetnek. Ezt az autó elkobozást kb 3 hete vezették be a horvátok. Okos aktakukac otthon nézte a híradót és felvillant neki ...