Nyilván sokan ismerik az Introversion nevû cég játékait. Az elsõ próbálkozásuk egy hackerprogram, a sokak által kultuszjátéknak kikiáltott Uplink volt. A második egy egyedi stratégia, a Darwinia. Nos, az új projectjük egy kissé mostoha témát feszeget: nukleáris háború. Láttunk már temérdek poszt-apokaliptikus játékot (Fallout sorozat például). A Defconban elintézhetjük, hogy ez az apokalipszis be is következzen. Elbújsz a földalatti atombiztos bunkerben és széles vigyorral az arcodon lenyomod azt a bizonyos "Nagy Piros Gombot".
Maga a játék erősen multiplayerre lett kihegyezve, de azért lesz benne egyjátékos mód is azoknak akik vagy nem rendelkeznek neteléréssel, vagy szeretnének gyakorolni az éles bevetések előtt.
A többi atomnagyhatalom nincs benne? kína, india, pakisztán, franciao, anglia ?
Darwinia is izgalmasra sikerült, végre egy fejlesztõ gárda, akiknek sikerül kilépniük a kitaposott mederbõl...
Úgy tudom lehet majd több állam (vagyis inkább régió) közül is választani, de ezt csak a képek alapján mondom. Pl Amerika, Szovjetunió, Dél-Amerika, Európa(i Unio), Afrika, szóval elméletben lesz választási lehetõség.
Valós idejû és úgy tûnik, hogy igen, minden régiót más irányít és majd lehet szövetségeket kötni, de "csak egy maradhat" alapon majd mehet a hátba támadás.
:) bizony! meg is keresem otthon és megnézem... :P :9 (slurp...)
-=ZR=-
Én eddig csak részleteket láttam belõle, nekem is elõ kell keresni valahonnan. A játék készítõi is mondták, hogy a film adta az ötletet a játékhoz. :-)
Na kicsit nézegettem a fórumot és egy srác azt írta, hogy a régiók tulajdonképpen a kontinenseket takarja. Szóval végülis SzU és Kína egybe megy (végülis kommunista állam mindkettõ).
Hehe, most olvastam egy cikkben, hogy munkahelyi baleseteket elkerülendõ, lesz majd egy külön minimize gomb, ami szépen sitty-sutty lerakja a játékot a tálcára. Ami a pláne a dologban az az, hogy elméletileg az ikon majd szépen jelezni fogja, hogy mi is történik a játékban, szóval amíg a fõnök elmegy mellettünk, mi azért tudni fogjuk, hogy a szomszédos munkaállomáson Dezsõ nem használta-e ki az alkalmat és nem lõtt-e ki ötven ICBM-et felénk. :D
Régóta várok ilyen játékra.Megjelenési dátumot közöltek már?
Hopp...lesz majd "Big World" térkép is. Kétszer akkora mint az eddig látott alaptérkép. Nyamm.
Élmény lesz ha sikerült bevinni egy találatot WashingtonDC közepébe. :D
A PC-Format írt egy kis blogbejegyzést egy Introversion látogatás után, mikoris kipróbálták a játékot. A lényeg:
- Kontinensek alapján lesz felosztva a játéktér a játékosok között. - A népesség irtásával lehet pontokat szerezni ( 1 millió halott = 1 pont ). Aki az adott idõ alatt több pontot szed ösze, az nyer. Hát nem kedves? - Egy átlagos meccs egy órás, de ha eléggé lelasítjuk a játékot, akkor nyolc órás is lehet, ami pont belefér az irodai munkaidõbe. A tálcán lévő ikon majd jelez ha valami fontos dolog történt a játékban, addig meg lehet dolgozni, vagy épp úgy tenni, mintha produktív része lennél a céges közösségnek, amíg a főnök elmegy melletted. - Szerintük nagyon egyszerû irányítani, kábé fél tucat az egységek száma, szóval nem kell ötven tipussal vacakolni. - Az meccsek java részében az idõzítésen múlik minden. A játék elején természetesen teljes mellszélességgel tombol a Hidegháború. Ha meggondolatlanul betámadsz egy szomszédot akkor mindenki tudni fogja, hogy egyes régióid támadó helyzetre vannak berendezkedve és könyebb lesz bejuttatni egy-két töltetet. - Ha védekezõ helyzetben vannak a silóid, akkor végeredményben sebezhetetlen vagy. De amint elkezdesz minden földi jót hajigálni egy szomszéd felé, a többi régió tuti kihasználja a kínálkozó alkalmat és nem sokáig kell várni míg jönnek a kis fehér villanások olyan szövegekkel kísérve, mint pl "New York hit, 9.5M dead", kivéve, ha megfelelõen be vagy védve a megfelelõ alkalmatosságokkal. - Alapvetõen azok lesznek esélyesek az éltbenmaradásra akik szépen várnak a végjátékra, mikoris mindeki belekezd az "all-out" ereszdelahajamat-ba, de ha nem szed össze elég pontot, akkor sokra nem megy vele. - Aki az egész játék alatt nyugisan ült a babérjain az ne lepõdjön meg ha az utolsó percekben azon veszi észre magát, hogy minden megmaradt régió hirtelen úgy dönt, hogy illene ráengedni a megmaradt arzenált...azt már nem valószínû, hogy ki fogja védeni. Aki nem háborúzott, annak a területén nincsenek áldozatok. De a többieknek kell a pont...
Még személy szerint reménykedem Ausztráliában és az Antarktiszban, hogy meglegyen a nyolcfõs parti.
+fav
Egy dolgot hiányolok belõle.Amerikának már vannak Kontinentális Termonukleáris Atombombája.Ami nem csak egy ország méretût robban,hanem mint a nevében is benne van,kontinens méretû robbanás keletkezik.Bár akkor hamar vége lenne a játéknak:P
Azért az atombombának is vannak korlátai. Ha valaki akkora adag hasadóanyagot akarna egyben felhalmozni ami képes lenne kiiktatni akár csak egy Magyarország méretû területet, akkor az elõbb esne túl a kritikus tömegen, minthogy akármit is kezhetnének vele.
Szerintem te keverted az össz-arzenáljukkal, ami több, jól célzott támadással talán képes lenne kiirtani egy kontinens lakosságának jórészét.
A lentebb található két video (Trailer + USA vs SZU) felkerült WMV formátumban is az oldalukra. Sajnos a minõség látványos romláson ment át, de akinek eddig gondja volt a lejátszással, az mostmár megnézheti õket.
Kissé régi képek, teljesen más a kezelõfelület, de attól még képek.
Várható árak:
Steamen: 15$ ~ kb 3500 HUF Hivatalos oldalról azonnali letöltéssel: 10GBP ~ 4200HUF Hivatalos oldalról dobozos változat: 12.50GPB ~ 6500HUF
Adalék: úgy látszik, hogy a szövetségek csak úgy szóbeli megegysezés alapján formálódnak. Ezzel kapcsolatban a fõdizájner ezt írta:
"Láttuk már, hogy a szövetségesek lelövöldözték a területükre beévedt baráti repülõket mert azt hitték, hogy csak azét vannak ott, hogy felderítsék a terpet egy készülõdõ csapáshoz. Ez persze elõször a chat csatornákon lefolytatott szóváltáshokhoz vezetett, amit egy kis tengeri szembökõsdi folytatott, majd egy kis ellentámadás, és a fináléban az egész szövetség összeomlott és mindenki nagy vehemenciával kezde a sz*rt is kiatombombázni a másikból. Király volt."
Nem kissé épít a paranóiára a játék, ezt nagyon birom. :D
Lehet már nem aktuális, de próba cseresznye, én mindenesetre elküldtem a magam kis nevezését mikor a nyaralásomon sikerült gépközelbe jutnom.
We have 3 signed Defcon units to award , drawn randomly from all players who successfully complete Uplink before the end of August.
In order to enter the competition, you need to send the code that will be presented to you during the game to [email protected] together with your save game file.
The code will be presented on the end-game score screen if you have successfully completed the ARC mission, or by means of an email if you complete the Arunmore mission. This will only happen if you create a new agent in Uplink 1.34 or later.
Aki még gyorsan végig akarja játszani: - Felrakod az aktuális legújabb patchet az Uplinkhez. - Végigtolod a történetet. - Ha az Arunmorral nyertél akkor E-Mailben, ha ARC-al akkor az összegzõképernyõn kiír egy kódot. - Az a kódot és az ügynököd fájlját elküdöd a fentebb leírt címre és ha mákod van akkor talán nyersz egy aláírt Defcont.
No, beraktam a bannerba a Youtube-os videóimat. Várom a véleményeket, hogy maradjon-e megjelenésig.
No mindegy, az eddigi összes ide belinkelt videó fel lett töltve, jó videózást azoknak akik eddig lustá voltak letölteni õket. :-)
Vajh mi lesz a gépigénye - most újítottam PC-t de mivel munkára valót vettem, VGA abszolúte alsókategóriás Geforce FX 5200. (hivatalos fórumot hónapok óta nézem de még csak utalás sem volt erre sajnos).
Illetve vajh lesz-e benne windowed mod, mert full screenben nem szeretünk játszani, fõleg ha mászkál a fõnök :)
A gépigény állítólag (abszolút nem hivatalos) valahol az Uplink* és a Darwinia** között lesz. De még ha ez nem is jön be, egy biztos: nem kell neki csúcsgép. Sehol egy poligon, sehol egy shader.
Ami meg az ablakban futtatást illeti, az a fõnökök miatt "hót" felesleges. :-) Nyomsz egy dupla ESC-et, a játék lekerül a tálcára és az ikonja jelzi, ha valaki valami huncutságra vetemedik (pl a nukleáris veszély jel villog ha valaki elkezdett ICBM-eket lövöldözni). Lesz olyan játékmód ami a meccset nyolc órásra húzza, tökéletes egy irodai nap átvészelésére. Mivel abban a módban nagyon lassan telik az idõ, ezért nem okoz gondot ha le is van rakva a játék ikonja, mert annyira ráérõsen folyik, hogy akár fél/egy óra eltelhet mire a rakéták kilövéstõl számítva célbaérnek. Annyi idõ meg bõven elég, hogy elhajtsuk a kellemetlenkedõ fõnököt és felkészüljünk az ellencsapásra. :-)
*300MHZ processor 32MB RAM 25MB Hard disk space CDROM drive
**Windows 98, 2000, XP / Linux Suse 9.1, Debian/Sarge and Debian/Sid, Redhat 9.0 or later. 600MHZ processor (1.6GHZ processor recommended) 128MB RAM (256MB RAM recommended) Geforce2 or greater (Geforce4 or greater recommended) 30MB hard disk space CDROM Drive
A többi játékhoz képest szerintem igen jól optimalizálják + nem annyira csili vili, ezért jóval kisebb gép kell neki. Bár a darwinia egykét pontján kicsit döcögõs, de az csak a túl sok lénynek köszönhetõ amit az 1.6 os procim már nem gyõz..
A Darwinia azért okozott néha látványbeli meglepetéseket, pl közel maximális zoomnál mikor majdnem az egész pálya rajta volt a képernyõn, akkor bizony meg-meg akadt néha egy viszonlyag felsõ-középkategóriás gépen is (azután a legújab patch-el már így is tökéletesen gördüléken volt). Mivel ebben a játékban nincsenek poligonok, nincsenek shaderek, vagy bármi ami megkövetelné akár egy bénább kártya birtoklását, szerintem nem kell aggódni a gépigény miatt.
Az egyedüli dolgok amik miatt számolgatnia kellene a gépnek az a láthatóan nagy felbontású és nagy színmélységû világtérkép, illetve egy kis minimális AI (azoknak, akik nagyon nem akarnak multizni).
"Én eddig csak részleteket láttam belõle, nekem is elõ kell keresni valahonnan. A játék készítõi is mondták, hogy a film adta az ötletet a játékhoz."
Ezzel nincs semmi baj, de gondolom azt tudod, hogy a War Games c. film óta Defcon és egyébb címen több verziója készült már ennek, mint a Tetrisnek. :)
Radar: egyértelmû mire való, jelzi ha egy ellenséges egység belépett a hatókörébe. Légi bázis: vadászokat és bombázókat "szállásol el". SAM: bombázó és rakétaelhárító alkalmatosság.
Anyahajó: bombázókat vagy vadászoakt lehet kiereszteni az ellenséges terület fölé. Csatahajó: ellenséges hajókat iktatja ki. Tengeralattjáró: alapból láthatatlan a radaron. Vagy torpedókat vagy egy-két nukleáris töltetet képes rövid távon kiengedni.
Vadász: kitünõ felderítõegység és remekül ritkítja az ellenséges bombázókat. Bombázó: mindegyiken van egy-egy robbanófej, amit precízen behajít egy város közepébe. ICBM: no comment.
És egy kép, ami nem igényel túl sok magyarázatot. :D
Na én felkészültem - DX9 és legújabb Forceware fennt :)
Most látom, hogy a legtöbb egység ikonján ott van a lõszermennyiség is. Nem kicsit kell majd meggondolni, hogy mibõl mennyit választasz be. Bár kicsit kevésnek tartom, hogy a SAM csak tízszer lõhet és csak öt gép lehet a légibázisokon, feltéve, hogy azok tényleg azt szimbolizálják.
Jövõhéten landol - bõvebben hét elején nyilatkozom :) (remélhetõleg)
Ezt honnan vetted? Csak nem a Montyphy nevû egyén viccelõdésére alapozod?
No végre megérkezett a hivatalos megerõsítés a dátummal kapcsolatban plusz elkezdték feldolgozni az elõrendeléseket. Részletek:
Az elõrendelés ára 10 GBP (nagyjából 4000 HUF). Ezért az árért a megjelenés pillanatában elérhetõ lesz az azonnali letöltése a játéknak, plusz egy totál ingyenes dobozolt verzió is beletartozik. A megjelenés után a dobozos változat további 5 GBP rááldozásával lesz beszerezhetõ.
És ami a lényeg, a hivatalos világvége dátum: 2006. Szeptember 29. Péntek
1: ez elsõdlegesen multi játék, szóval több mint valószínû, hogy a játék leszedi magának a master-szerverrõl, vagy ha nem akkor szól, hogy itt-meg-itt lehet szedni a legújabb csomagot. :-)
2: ez elõrendelésnél is van azonnali letöltés megjelenéskor. ^.^
Az elõrendelés ára 10 GBP (nagyjából 4000 HUF). Ezért az árért a megjelenés pillanatában elérhetõ lesz az azonnali letöltése a játéknak, plusz egy totál ingyenes dobozolt verzió is beletartozik. A megjelenés után a dobozos változat további 5 GBP rááldozásával lesz beszerezhetõ.
Presentation 9.0 Stark and foreboding, it feels like you’re at the centre of the Cold War even before a nuke has been fired. Controls are intuitive too.
Graphics 7.8 Ripped straight out of WarGames, the neon wire-frame models and understated effects maybe sparse but they’re extremely stylish, perfectly suiting DEFCON’s matter-of-fact approach.
Sound 8.8 Reflects the horror of the holocaust superbly with an apocalyptic soundtrack that twists and changes in time with the action.
Gameplay 8.9 Refreshingly simple yet bursting with depth, DEFCON is enjoyable as both a quick blast as well as subtle strategic epic.
Lasting Appeal 7.8 Takes a moment to learn but months to master, although there are no additional units or modes to unlock.
Végsõ ítélet: 8.8
No, elõ van rendelve 17.50 dollárért (kábé 3750 forint). Alig 1100 forintnyi többlet egy extra dobozos verzióért és ingyenes házhozszállításért még családtagok között is jó üzlet. :-)