Ez egy imag1-es gép Viccet félretéve, nem tudom :)
és most nem hagytam a kép címében a megfejtést:)
Huh, olcsó lehet fenntartani :) De jól néz ki, a közelben körözget, és távolról olyan a hangja, mint egy helikopter.
Valaki rak valami repülésre alkalmas eszközt? :)
Itt a köv.
Attól függ milyen körülmények közt van hajtva a bringa (útvonal, mûrepülés, etc.) átlagban 60-80 liter között szörpöl a 100LL-bõl. Mindehhez még hozzájön a 4-6 liter Aeroshell olaj is persze. :)
Elvileg ezek a Jakok Szolnokon állomásoznak, de itt is csökken a repképes példányok száma. :(
Mármint, ahogy irtam, olyannak tünt :) De gondoltam, hogy nem az... :D Hmm..Azt véletlenül nem tudod, hogy mennyit fogyaszt? De köszi, akkor már nem csak Gripeneket látok elhúzni itt alacsonyan, de még itt gyakorolnak/képeznek is? :)
Viszont most segítség kell :) Majdnem minden reggel elrepül az alábbi gép a falu mellett. Elég mély hangja van, régebbi gépre tippeltem. Nem sikerült lefotózni, mert mire kiértem, elhúzott, de sikerült egy kép, pont alulról, ami nem valami elõnyös. Nekem ezen mintha 2 vh-s gép lenne.. De majd valaki megálapitja, mi is ez:
Jah és bennehagytad a cimében is a nevét :)
Hát, ez egy künnyû volt :) Hasonlít a Ha-300-ra, és ott egy csomót megnéztem, ez is közte volt, megjegyeztem :) F-105 Tunderchief
Ott a pont! Egyébként a projekt mögött német mérnökök áltak, elõször a spanyol légierõnek, majd Egyiptomnak fejlesztették.
A zászló valóban a mostani szíriai, de akkor az Egyesült Arab Köztársaság használta, (1958-61) ami egyben egyiptom zászlaja volt 1971-ig, Szíria csak 1980-tól használja a 2 csillagos felségjelzést(teccikérteni?).
Hispano /Helwan/ Aviacion HA 300
Kicsit hosszú volt a nyomozás de végül sikerült :D Elõször az iraq-i zászlóból indultam ki, wikipedián megnéztem, mikor volt olyan, mint a farkán(63-91). Rákerestem erre Googlen, nézegettem a képeket, sehol semmi. Beirtam hogy 1963 fighter planes, aztán valahol a 4. oldal körül találtam egy oldalt, ahol 47-tõl 74-ig voltak vadászok.(ITT) Amelyiknek hasonlított az orra, vagy kinézetre hasonló volt, azt leirtam, aztán googlen beirtam mindet egyenként. :)
A zászló önmagáért beszél, csak akkor még mást jelentett. Inkább konkrét géptipust kérnék. (egyébként elõször én is azt hittem hogy a Mirage keze van a dologban, de a Franciáknak sincs köze hozzá)
Biztos? Mert az iraki zászlóban meg 3 csillag van, a sziriaiban meg kettõ. Valami itt nagyon nem frankó. Nem néztél el valamit?
A felségjelzés nem szíriai, a gép nem szovjet gyártmány.
Ez nem szovjet gép. Ez 100%. Azok aerodinamikai kialakításban minidg egy kaptafára készültek az adott korban, mert egyközponti aerodinamikai kutató intézet van és az kísérletezte ki az alapformákat.
És a többi. (A Brewster gép neve Buffalo, csak a teljesség kedvéért. Az amik nagyon leszerepeltek vele, a finnek fényes sikerrel használták és imádták a gépet.)
Ez is egy igen jellegzetesen kinézõ gép, bár eléggé elfeledett.
Ahogy ez sem túl ismert, pedig a gép teljesítménye egyes szempontból mind a mai napig a durva kategórában van, csak hát a gép hatótávolsága és fegyverzete elég gyengus volt.
Na akkor én is rakok be párat, nem lesznek tõl nehezek.
Ez röhejesen kis csapásmérõ erõ. A II.Vh után a RAF és az egész brit haderõ és NAVY csak árnyéka önmagának.
AZ USA-ban tucatszám álltak készenlétben gépek és járõröztek folyamatosan.
A Tomcat az hivatalos név, ahogy a Black Hawk is. Az Warthog az nem, a gép böcsületes neve Thunderbolt II. A Blackhawk is hivatalos név.
Az F-16 gépet szokták Viper-nek hívni, pedig hivatalosan Fighting Falcon a gép. Asszem a pilóták valamiféle szövetsége/szervezete egészen odáig elment, hogy kérvényezték és igen komoly lobbitevékenységet folytattak, hogy ez legyen hivatalos. Nem lett...