rtl-en szokott lenni a verseny után egy héttel az összefoglaló, de én youtube-n fel vagyok iratkozva a hivatalos csatornára és megnézem ott mindig angolul...
Én is nézném a Sportklubb szokott közvetíteni(?), csak mindig lemaradok róla... :(
azt nem tudom de Besenyei a idõmérön 3. lettt !!!!
nem tudjátok, hogy a metróval ki lehet-e jutni a verseny helyszínére? nem zárják le azt a megállót?
köszi
én is emgtalátam már mi az a betét program ?
Kvalifikációs nap (kedd, augusztus 19.) 13:00 Ajtónyitás 13:30 Betétprogramok 16:00 Kvalifikáció 1 16:40 Eredmények, Elemzés, Interjúk, Betétprogramok 17:00 Kvalifikáció 2 17:40 Eredmények, Összefoglaló, Interjúk, A nap fénypontjai 19:00 Zárás
Versenynap (szerda, augusztus 20.) 10:00 Ajtónyitás 13:30 Betétprogramok és Pálya Bemutatás 14:15 VERSENY KEZDÉS 14:15 Egy pontos verseny 14:30 Szuper Nyolcak 15:00 Eredmények, Elemzés, Interjúk, Betétprogramok 15:20 Középdöntõ 16:00 Verseny a 3. helyért 16:10 Döntõ 16:45 Díjátadó Ünnepség 22:00 Zárás
hellotok voltam kinn versenyen meg elötte is. nagyon jo volt. nincs vkinek képe a RedBull-os helikopterröl akcio közbe? az én fényképezöm nem "látott" el addig. pedig nagyon jol nyomta. ha vkinek van az küldene? köszönöm
Sziasztok! Azt lehet tudni, hogy lesz e bemutató a verseny elõtt?
tejóisten legyen már vége ennek a Budapesti versenynek, mert közlekedni sem lehet tõle
azt hiszem, Tökölrõl szállnak fel, tehát szerintem nehezen megoldható, hogy két helyszínen legyél egyszerre :-) + nemtom, hogy oda kiket engednek be
Köszi az informáciot. Arra még kiváncsi lennék hogy a repülöket meg lehet majd nézni verseny elött vagy után közelröl? Szokott lenni bemutato vagy ilyesmi?
hi! ingyenes, de ha jó helyet akarsz, akkor már reggel, délelõtt érdemes kimenni kajával, piával én a pesti rakpartot ajánlom, ott is a felhajtókat, délután már szinte lehetetlen jó helyet kifogni a képeket ITT tudod megnézni
Hellotok Most lesz megint Bp-n gondolom tudjátok. Azt szeretném megkérdezni hogy aki volt tavaly hogy ez hogyan zajlik? Kell-e belépö hova érdemes helyezkedni mikor kéne ott lenni pesten meg minden hasznos informáciora szükségem lenne. Netet böngészve nem sok mindent tudtam meg. Elõre is köszi!
acsati
Õ Shenker Benjamin, aki jövõre AIRRACE-n is ottlesz
még eléggé hot a kép :) nincs 30órás..
szép pálya ezis... passzol a kupa, bejön:)
Igy Peti holtversenyben a masodik:
1 Kirby Chambliss Red Bull USA 28 2 Mike Mangold Mangold USA 24 2 Peter Besenyei Red Bull HUN 24
Idojaras miatt elmaradt az egesz verseny, szoval a kvalifikacios eredmenyek szamitanak a hivatalos vegeredmenynek.
Due to adverse weather conditions it is with great regret that the Red Bull Air Race at Longleat has had to be cancelled.
The Air Race safety committee made this decision based on continued weather reports of strong winds making it too dangerous to fly.
All spectators who purchased tickets for the event will be refunded the full amount.
Qualification results from Friday will now stand as the official results for the Longleat Air Race. Therefore the results are as follows: 1. Paul Bonhomme (UK), 2. Peter Besenyei (HUN), 3. Kirby Chambliss (USA).
The Red Bull Air Race team and Longleat regret any disappointment caused by the cancellation of the event due to the weather, but the safety of both pilots and spectators is paramount.
Itt vannak a longleati kvalifikacios eredmenyek:
s Name Nat. Time 1 Paul Bonhomme GBR 02:31.43 2 Peter Besenyei HUN 02:35.39 3 Kirby Chambliss USA 02:35.58 4 Mike Mangold USA 02:35.92 5 Michael Goulian USA 02:38.41 6 Nigel Lamb GBR 02:50.53 7 Alejandro Maclean ESP 02:50.89 8 Klaus Schrodt GER 02:51.79 9 Nicolas Ivanoff FRA 02:52.87 10 Frank Versteegh NED 02:55.26 11 Steve Jones GBR dq
Én, mint hozzánemértõ külsõ szemlélõ csak annyit veszek észre az Extra-300 és a SZu-26 különbségében, hogy amikor a Veres elmegy a pálya fölött háton repülve 3 méteres magasságban Extrával, akkor csodálattal bámulunk, viszont amikor régen ugyanezt tette a szuhojjal, akkor nem csak csodálattal bámultunk, hanem eszeveszettül dobogott a szivünk is a Szuhoj nem mindennapi hangjától. :) Meg nemtom, ahogy a Szuhoj fekszik a levegõben, az valami elképesztõ erõt sugároz. Van benne valami megfoghatatlan, ahogy az a madárka szárnyal.
Hogy ragadjon rád némi kis repülõs szakkifejezés is, a "billentett oldallal athuzas"-t csúsztatásnak hívjuk. Egyébként meg leestem a székrõl a röhögéstõl mikor elolvastam! :D
Azt pedig hogy egy gép mennyire jól repülhetõ, mennyire kezes, nem abból szokták megállapítani, hogy milyen kunsztokat csinál. :) Neked kívülrõl egyik gép figurái olyanok mint a másiké, nem veszel észre különbséget köztük, ellenben a pilóták akik repülik õket nagyon is érzik mi a különbség a két típus között (pl. Extra 300S vs Su-26).
Hat igen, szuhoj hangja tenyleg nem semmi. Par eve ahhoz keppest, hogy nem tul kezes gep, VZ Budaorson olyan kunsztokat csinalt mikozben iszonyat nagy szellokesek voltak... Masfel meterre a foldtol billentett oldallal athuzas, meg mindenfele. Sokkal batrabban nyomta mint Besenyei. Mindketten ottvoltak uaz napon. Jo kis musor volt. Elotte volt meg vitorlazo murepules is, akkor nem volt akkora szel. Az is nagyon latvanyos volt. Jah, es mindenki ott allt a kifuto vegenel, nem mellette :) Ott repkedtek el egy meterre a fejunk felett szo szerint :)
Ahhoz képest egy rohadt kép sem készült az eseményrõl, és neten is összesen két sajtó írt egy olyan eseményrõl, amikor arab földön amcsi gép lezuhant. Nem érdekes?
"- Érdekes...én több ízben is beszéltem egy barátommal, aki kinn volt ezen az arab versenyen - konkrétan az UL csapat tagja volt -, de nem említett semmi olyat hogy meg lettek volna fenyegetve vagy egyáltalán hogy kussba kell lenniük ezzel az eseménnyel kapcsolatban... Bár az arabokról sok mindent el lehet hinni, azt azért mégiscsak kizártnak tartom, hogy a helyszínen átvizsgálták mind az x millió nézõt, és elvették a kompromittáló felvételeket...gondoljál már bele, az mennyi idõ volna! Kábé 3 nap múlva otthon is lennél... :D Szóval itt valami más lehet a háttérbe...már ha egyáltalán van."
Tehát akkor ezek szerint õk is látták lezuhanni az F-16-ost. Én csak azt tolmácsolom, amit 1000 látott. Lehet, hogy a rekonstruálás miatt vették el a fotókat, és ezt pont az õ orra elõtt csinálták. Ezt úgy értelmezhette, hogy midenkitõl gyûjtik be a cuccosokat.
sok okos gondolatot hallottunk (az budaörs - tököl ért bocs kevertem hirtelen)
no azért nemcsak az idõ számít, szerintem az idei budapesti nyertes, háát több izben magasan repülte meg a bólyákat (pill és adok shotokat-eket)... mig a TOP GUN (palik után szabadon) stilusosabban szebben alacsonyabban egyenesen és mindezek miatt látványosabban elegánsabban repülte végig a pályát...
de hát nemvagy bíra (screeneket meg adom máris)
S még egy gondolat.
Az utóbbi idõk tendenciája szerint a mai mûrepülõ-versenyek menõje a Su-26/Su-31. Túl azon, hogy valóban látványosan lehet vele repülni a normál Aresti-figurákat, a bírók is sokkal jobban kedvelik, mert könnyû a levegõben "azonosítani" az alakja miatt. Kovács Pali bácsi mesélte egyszer régen (õ is versenybírõ volt a 94-es Debreceni VB-n), hogy nyerhetett volna a Besenyei is simán - ha egy Szuhojban ül akkor... Egyszerûen részrehaljóak a bírák - már ami a típust illeti.
Ám a RedBull versenyekben ez az elõny mitsem ér. Itt csak a gyorsaság számít. Namármost csak akkor lehetsz gyors, ha egy olyan gépben ülsz, ami van olyan kezes, hogy ne gátoljon téged ebben. Namármost a Su-26 és 31-rõl köztudott, hogy igencsak "munkás" egy repülõgép. Nagyon nehéz vele szépen, és pontosan repülni. VZ mondta egyszer: "Olyan a Szuhojjal dobottorsót csinálni, hogy én elkezdem, õ meg majd befejezi valahogy :D" Szóval ezért koptak ki a RedBull versenybõl ezek a gépek. Sajnos.
Nos én is hozzáfûznék a témához pár gondolatot.
Förszt of ól: nem blikk hanem klikk, amirõl Vijó beszél. Ezt a szót használd egybizonyos csoport megjelölésére ezentúl (A Blikk az egy újság :D). Köszi. :)
- A Kairys dologgal kapcsolatban az én meglátásom az, hogy õ sem repül veszélyesebben, mint bármelyik ász pilóta. Õt tudtommal azért nem szeretik a társai, mert folyton "flémel" a versenyeken, csinálja a feszkót. :D Azt kijelenteni pedig a legnagyobb botorság, hogy ezerszer jobb, mint a Besenyei. Kiváló pilóta, ezt aláírom, s személy szerint én nagyon csipázom a búráját, de a fenti kijelentésed akkor is erõs. Különben is, ha megfigyeled, az elsõ 10 név a világranglistán folyton egymás nyakába akasztja az aranyat - hol az egyik nyer, hol a másik. A helyezés köztük már csak pár ponton-tized ponton dõl el. De ha nagyon kiváncsi vagy, idén novemberben lesz egy FAI World Grand Prix ismét Motegiben, ahol indul Besenyei és Kairys is... ;)
- Az, hogy ki kerül be a versenysorozatba és ki nem, szerintem nem egyedül a mi Péterünk dönti el azért...bár beleszólása van, ezt nagyban valószinûsítem.
- Azt is hiba volna kijelenteni, hogy ha Jurgis is versenyben volna, sorra nyerné a futamokat. Ha megfigyeled, aki csak tud, vált át Edge 540-re. Szép lassan kikoptak a Szuhojok. Bár bivaj erõs, mégsem tudja azokat az egyéb paramétereket, amiket ez a fajta verseny megkíván. Az Edge és az Extra nagyságrendekkel fordulékonyabb, és kezesebb, mint egy Su-26 vagy Su-31. Én személy szerint nagyon sajnálom, hogy ez így történt, mert annak az M-14 mocinak a hangja semmihez sem fogható... dehát a gyorsaság, és az eredményesség ezt követeli sajna. :( Szóval én bizton kijelentem, hogy ha Jurgis a mostani Su-31-ével versenyezne, a futottak még kategóriában kullogna csak. Ezzel kár is vitáznotok.
- Budaörsön sosem volt RedBull verseny, mégcsak próba sem. Tökölön ellenben annál inkább. :)
- Azt a bizonyos touch&go feladatot épp a biztonságosság érdekében vették ki a programból. Egyrészt rengeteg idõt lehet vele veszteni, másrészt a verseny hevében a gép szerkezete (futóbekötések pölö) sínylené meg a gyõzni akarást.
- Tény és való, hogy ez a mostani csapat legtöbbje számomra is teljesen ismeretlen volt, de ennek ellenére nem merném kijelenteni, hogy csak azért kerültek be a versenybe, mert a Besenyei spanjai... Ha próbálod ép ésszel átgondolni a dolgot, rájöhetsz, hogy azért nemlehet pl. 20-30 fõs ez a csapat, mert akkor nem egy délutános, hanem 1 hetes lenne egy-egy buli...
- Érdekes...én több ízben is beszéltem egy barátommal, aki kinn volt ezen az arab versenyen - konkrétan az UL csapat tagja volt -, de nem említett semmi olyat hogy meg lettek volna fenyegetve vagy egyáltalán hogy kussba kell lenniük ezzel az eseménnyel kapcsolatban... Bár az arabokról sok mindent el lehet hinni, azt azért mégiscsak kizártnak tartom, hogy a helyszínen átvizsgálták mind az x millió nézõt, és elvették a kompromittáló felvételeket...gondoljál már bele, az mennyi idõ volna! Kábé 3 nap múlva otthon is lennél... :D Szóval itt valami más lehet a háttérbe...már ha egyáltalán van.
- Besenyitõl is látni érdekes és megökkentõ figurákat. De az olyan figurákat, amihez pusztán a gép ereje szükségeltetik (lásd: függõleges nyomatékorsó vagy a kobra manõver), értelem szerûen nem repüli, hisz ahhoz kevés az Extra lóerõ/tömeg aránya. Pontosabban repüli, csak nem olyan látványosan. De most majd, ha összeszokik az új Edge-el, biztos vagyok benne hogy lesznek új nyomaték-figurái is. Egy adalékként pedig: azt a bizonyos kobra-figurát már ezer éve repüli a Kirby Chambliss is az Edge-ével... Szóval igazából semmi olyat nem repül a Kairys, amit csak õ tudna a világon egyedül. De ha belegondolsz, ez logikus és értelemszerû is.
nemtudom énsem...
ugy értenek eggyüt hogy a legjobb és ez még egyelõre a redbull kezébe van, és nemtetszene oda egy orosz pilot
A Jurgis-es dologgal úgy értenek eggyett, ahogy én mondtam, hogy õ legjobb, vagy pedig úgy, hogy túl õrült, és azért nem repülhet?
A másik két dologról persze, hogy nem hallottak, ha nem voltak ott. :) Olyat kérdezz, aki ott volt. :)
Az a Légcsavar adás nagyon kellene. Senkise vette fel? Érdeklõdjetek már körbe. Azonnal beigazosodik az igazam, ha csinál valaki egy képet arról, amikor Veres Zoli csõkamerája pár másodperc erejéig mutatta a füstöt a távolban.
Mondjuk ez tenyleg igaz, hogy elegge zart koru az egesz. En is csodalkoztam, hogy miert nem bovul? Aztan rajottem magamtol is :) Pedig qrva nagy so lenne, ha ebbol is akkora turne lenne, mint a Forma1bol. A helyszinek mar megvannak, meg kene nyitni a reszvetelt masoknak is, akkor a helyszinek is bovulnenek, es mindenki happy lenne :) Csak a barati tarsasag nem. Meg a redbull se nagyon, ha ugy hatterbe szorulna, mint F1ben..
Szerintem aki tud ilyen csavarokat, az alapból tud egyenesen repülni is. :)
Ezzel csak arra akarok célozni, hogy ha beengedték volna Air Race-re Jurkis-t, akkor szerintem õ is a szabályok szerint repült volna, mert idõre megy, és megvan adva, hogy egyes kapukon hogyan kell átmennie, tehát nincs egyszerûen ideje feleslegesen parádézni, és pontlevonást kapna.
Nemes egyzserûséggel annyi történt itt, hogy nem akarták, hogy minden futamot õ nyerjen. Mert nem Red Bull-os, és nam tartozik bele abba a baráti blikkbe.
Fejtsük ki ezt a baráti blikket: Az elsõ Air race Budaörsön volt pár éve, ahova Besenyei meginvitálta akadályokat kerülgetni a legjobb barátait. Ebbõl a baráti kis reppenésbõl lett a Red Bull Air race sorozat. Ezért mondják, hogy az egész Red Bull Air Race kitalálója Besenyei Péter. Ezért nem nyomulhat Jurkis és Veres Zoli sem, mert nem tartozik bele ebbe az elit blikkbe. A gond csak az, hogy az Air Race futam úgy hírdeti magát, hogy a világ legjobb pilótái méretik meg magukat egymás ellen. Ami részben igaz is, ám nem teljesen. Mert tényleg a világ legjobbjai vannak ott, ám õ rajtuk kívül vannak jobbak is, akik magasan a legjobbak (mint Jurkis), de nem versenyezhetnek különbözõ okok miatt.
megnéztem az elsõt(nézem a többit is) tény hogy elég jól csinálja a dolgát de az elsõnél ahol a hosszu hátasbol kijön és csavarja sorba, aztán abbahagyja látszik a gép farkán hogy átesési határon mozog... felõlem áteshet, csak ne az airracen a tribünöm felett 50méteren :)
majd utánanézek énis ennek (megkérdezek pár illetkéest)
Ezek után gondolom nektek sem kétséges, hogy ott lenne a helye a Red Bull Air race-ban, mert toronymagasan õ a legjobb. Mikor láttunk Besenyeitõl ilyeneket? Jelentkezett is, csak azzal az indokkal, hogy "túl veszélyesen repül", kizárták. De vajon kire nézve repül veszélyesen?
Arról, hogy Veres Zoli elhagyta a régi Szuhoját, arról annyit, hogyha néztétek volna az egyik utóbbi Légcsavart, akkor tudnátok, hogy most van neki pluszba egy kétüléses Szuhoja is. :)
Nincs fönnt minden adás, csak az elsõ öt. Tudom, mert én vagyok az a Légcsavaros stábsegéd, aki csinálja a Légcsavar mûsor rajongói oldalát. Én vagyok Lanti :)
Aki felvette a Légcsavar ezen adását, az csinálhatna egy képet errõl a jelentrõl.
Ez Abu Dhabi-ban történt.
Nem tudom, hogy az Al Ain-i reptéren mekkora pálya van, és hogy hány, de amikor a füstöt filmezte a Veres Zoli, akkor már rég felszállt (ha emlékszel a Légcsavar ezen adására, akkor tudod, hogy eléggé a háttérben mutatta a kamera a füstöt) Veres épp akkor a sivatag felett repült).
Én pedig azt is kinézem az arabokból, hogy 1 nap alatt eltakarították a gép roncsait, majd egy kis betonpótlás, és már flottul mûködött is újra a reptér. :)
Szavamat képileg pusztán az egyik Légcsavar adás támasztja alá, melyen veres Zoli egyik szárnyra szerelt csõkamerás felvétele a sivatagban a távolban valami füstöt mutatott. :) Az vol a pályán lángoló F-16-os maradványa.