Sziasztok! Segítség kellene aki jártas benne. Skoda Fábiám van és Wheels WRS6 riasztó van benne. Hol lehet a vezérlõ egység eltüntetve, mert sehol sem találom. Valami ötlet?
Sziasztok! Van egy riasztó típus szerint RHINO Z1M! A probléma az, hogy egyfolytában szólaltatja a kürtöt, elõzményként hozzáteszem, hogy el kellett szakítani a kürthöz menõ vezetéket, mert nem vette a kikapcsoló jelet és lakótelepen lakom! A riasztó vezérlõ egysége látszólag ugyanúgy mûködik, mint az elõtt, csak a kürt szól egyfolytában! Ha van valamilyen ötletetek, köszönettel várom!
sziatok!boxer tipusu motorriasztohoz kellene bekötési rajz!ha valaki netán tudna azt elöre is köszi!http://www.stadigabi.com/pdf/riaszto_-_Boxer_beszer-felhasz.pdf ez nem jó,azaz nem egyértelmû
Sziasztok! nem tud valaki gamma riasztóhoz távirányítót, lehet üzemképtelen is ! Fontos lenne!
Sziasztok. Valaki nem tud Gamma 502 bekötési rajzot? és,hogy mit tud a riasztó.
Mind a 2 rossz távirányítót megcsinálta, összesen 5.000.- HUF -ot fizettem.
2 gomb van rajta, az alsót megnyomva világított a led. Elvittem 1 szerelõhöz, holnapra ígért választ.
Hát, ebbõl a Gamma szirénamárkából nem sokra tudok következtetni. Az a probléma, hogy szervízeléssel kevesen foglalkoznak (viszont cserével boldogan mindenki :)). Spec mi foglalkozunk javítással is, de a cég miskolcon van, ami szolnoktól kicsit távolabb esik. A legegyszerûbb ha keresel egy biztonságtechnikai céget ott a közelben, felhívod õket, megmondod hogy nem tudod milyen a riasztó, mert így vetted a kocsit, aztán valszeg azt fogják mondani hogy vidd be. Ha rendesek, akkor egy nagykereskedésbõl rendelnek neked egy távirányítót (4-8 ezer forint körül szokott lenni), majd visszarendelnek megint valamikor és betanítják neked. A javításra nem sok esélyt látok, tényleg kevesen foglalkoznak vele.
Esetleg 1-2 infór mondj hogy hogy mûködik. A LED világít rajta ha nyomod a gombot?
Sziasztok! Elejtettem az autóm riasztójának a távirányítóját, azóta nem mûködik. Nem tudom, hogy milyen riasztó van beleépítve, mert így vásároltam az autót. A riasztó szirénájára, ez van írva: Gamma G952E Gondolom, ez a típusa lehet. Szolnoki vagyok, hol tudnék távirányítót vásárolni hozzá, esetleg helyben? Meg az új távirányítót, úgy hallottam, hogy be kell tanítani, azt hogyan kell? Elõre is köszönöm a segítséget!
én elfogadom hogy kurvasok kocsit lopnak...meg hogy aki ért hozzá az akármit elvisz... Spec eléggé ismerem a riasztókat, mégsem tudok megvalósítható megoldást a kiiktatására... És már pár ezer kocsi kikerült a kezeink közül, és talán 1-et vittek el tudomásom szerint...vagyis azt sem elvitték, csak bebaszták az ablakot. Volt benne egy immo, aztán én írtam az elemzést a biztosítónak...immo-t kiiktatni elég bonyolult. Az egy dolog hogy be kell mászni a mûszerfal mögé (ami már nem egyszerû), de utána (mint mondottam) az a 14 vezeték közül megtalálni azt amit el kell vágni...effektive lehetetlen. (Merthogy az immo úgy jön ki a gyárból hogy fel vannak cimkézve a vezetékek, aztán szerelésnél le kell szedni...ha meg javítani kell akkor szopunk :D)
Persze, egy olyan embernek aki tapasztalatlan e-téren. Másrészt egy gyártó sem gyárt 5 féle riasztót, de még kettõt se. Egyfélét gyárt, és azt különbözõ perifériákkal, szenzoros kiszereléssel látja el. Ettõl még azonban a kiiktatása, hatástalanítása ugyanaz a feladat marad. És aki el akar lopni egy autót, az igenis felkészül annyira, hogy tudja mihez nyújon hozzá, ha egyszer oda kerül a sor. Talán ha nem lopnának ennyi autót, akkor jogos lenne, hogy ennyire alábecsülitek õket, de így...
Mindegy, a legjobb védelem, ami egyedi. Amit nem kapsz meg boltban, meg a lopó se. Gyújtás, benzinpumpa stb megszakítása, a lehetõ legegyszerûbb módon egy relével, meg egy kapcsolóval. Mindkettõt (és a szakítási pontot is) úgy eldugni, hogy jó sok keresgélésbe, bontásba kerüljön kiiktatni, megtalálni.
Vagy: Hatásos lehet egy egyéni lezáró szerkezet is. Én csináltam ilyet, még 2 éve :) A pedál lezárást választottam, csináltam egy béklyót edzett TH2379-bõl, amit ha összecsukok, megfogja, és feltámasztja a pedálokat. Keresztben át tudok dugni egy régi fajta, elzett félhengerzárat. A félhengerzár reteszeli, majd a hengerzárban a kulcsot elfordítva maga is reteszelõdik kihúzás ellen. Szétütés ellen 3db 10-es illesztõszeg véd, flex nem viszi az edzett cuccot, a hengerzár pedig lefelé néz, felülrõl zárt az ürege, szal még savat sem önthet bele :) Megütni, megfúrni nem tudja, nem fér hozzá, alatta nincs annyi hely. Kulcs nélkül nem nyitja ki. Meg én se :DD
Hat igen, ez a vezetekes dolog igaz. Szoval lehet leiras alapjan ki birod kapcsolni, ha kiszedted az egesz rendszert, van egy asztalod, nagyitod, meg jo fenyviszonyok...
Amúgy a light-osabb módszer egy reed kapcsoló...valahol a mûszerfal alatt elrejted, és rákötöd a gyújtást, aztán amikor beszállsz, odateszed a mágnest.
Egy immobilizer mondjuk komolyabb... Borggal szembeszállva, akárki akármennyire ért hozzá, 14 fekete vezeték közül (azt hiszem 14...évekkel ezelõtt szereltem) nehéz kiválasztani azt az 1-et amit neked el kell vágni.
Hat aki specializalodva van, az ugyis elvisz barmit szvsz. Az amatorebbek ellen meg jok a riasztok, de feltelen kell melle vmi kormanyzar (vagy valto) is. Mikrokapcsolo is egy jo dolog.
De honnan tudja, hogy milyen a taviranyito? Masreszt meg a matricakon vagy csak a gyarto ceget tuntetik fel, vagy a csak az erzekelesi kategroiat nemde? Azert gyarto + tipust meg nem lattam.
Én nem bízom a riasztókban.Szerintem mindnek megvan az ellenszere és még csak nem is olcsók. Amíg Hondánk volt nem nagyon aggódtunk,hogy elviszik de amióta Audink van rajtunk van a para. A kulcslyuk le lett falazva,váltózár van benne meg rakattunk bele egy mikrokapcsolót ami jól el van dugva. Ez blokkol pár dolgot a motortérben.(2 ezer Ft volt!) Ja meg persze a gyári is benne van(bár az se érhet túl sokat)
Én nem, mert ez a gyártó speciel nem ad matricát a riasztójához. De van rá x száz példa, hogy még az üvegedbe is belegravírozza, hogy milyen riasztó van benne. Másrészt a tolvajnak elég egy pillantás a távirányítóra, és már abból is tudhatja.
Egyébként általánosságban: Minden riasztónak, ami a piacon kapható, fellelhetõ a bekötési rajza, használati útmutatója is. Tehát a lopó számára is. Neki max az telik idõbe, hogy otthon átnyálazza, hogy mit kell tegyen ahhoz, hogy secperc alatt hatástalanítsa. A helyszínen már csak a tervet hajtja végre, elvág ezt azt, gyorsan beköt egykét alkatrészt, megszakítást, fals tápot, stb. Szal hiába a marketing duma, hogy mi mindent tud a riasztó, meg itt lezár, ott biztosít, egy nagy szar az egész. Az autódat max olyasvalami védi meg, amit nem ismer elõre a lopó.
Akkor elmesélem az én sztorimat, mert épp most vagyok túl egy ilyen riasztós kálvárián.
Történt, hogy nagy nyári nyaralás elõtt döntés született egy riasztó beszerzésérõl. Körbekérdeztem az illetékes fórumon, és ajánlottak egy x márkát, ami elég normális áron sokmindent tud. Persze pestiek, én meg nem, szal megrendeltem tõlük, majd itt beszereltettem. Már a beszerelés sem zajlott teljesen zökkenõmentesen, mert néhány részletet kifelejtettek a leirásból, így pl azt, hogy a riasztó szervizmenüjébe csak úgy lehet belépni, ha a bal ajtó nyitott állapotot jelez. Különben aztán nyomkodhatsz amit akarsz, nem tudsz a beállításokhoz eljutni. Ugyancsak itt derült ki, hogy a riasztónak nincs vész-deaktiválási funkciója. Magyarán ha bármi miatt begajdul, fals riasztást csinál, letilt, akkor nem fogom tudni feloldani. Az ember ilyenkor még nem aggódik iylenek miatt, mert ugye talán ugysem kerül rá sor. A gyártó cég elmondása szerint azért nincs ilyen funkció benne, mert a MABISZ nem minõsít olyan riasztót, amit egy egyszerû rejtett kapcsolóval ki lehet iktatni. Ez eddig rendben is van, csakhogy a normálisabbaknál olyan funkció van, hogy pl a gyújtással pinkódot tudsz beadni, és úgy deaktiválni. Itt ilyen sincs. Ha elveszted a távirányítót, vagy egyéb mûszaki gond van... szopjál. Na szal be van szerelve a riasztó, 3 nap szenvedés után a szervizmenübe is bejutottunk, hogy elhallgattassuk a kuttyogást ki-be kapcsoláskor. 3-4 napig kifogástalanul mûködött. Elmentem nyaralni. Ahogy leállítottam a verdát a szállásnál, rá 5 percre riaszt. Kinézek, semmi. Kikapcsol. 5 perc, megint riaszt. Megint semmi. Direkt figyeltem az autót, hozzá se ért senki, semmi behatás, riaszt 5-10 percenként. Már én voltam a fõellenség, szal kimentem, kiraktam szervíz üzemmódba, és így töltöttem végig a nyaralást. Hazaérve (a riasztó ha visszakapcsoltam még mindig csinálta ezt) pont pestre kellett mennem, szal bevittem a gyártó szervizébe, hogy nézzék már meg mi a pénisz van vele. Srác szétkapta, átnézett mindent. Azt mondta, hogy minden rendben van vele, jó a bekötés is, csak van rajta két poti amivel a beltéri szenzorok érzékenységét lehet állítani, és azon vett lejjebb. Fájn. Tökéletesen mûködött újabb egy hétig. Ezután, szokásos napi teendõim közben megálltam egy gyógyszertárnál, majd kiérve kikapcsoltam a riasztót, beültem, indítanék... katt, se kép se hang. Az indításgátlója letiltott. Kiszálltam, mondom bekapcs, kikapcs talán helyrehozza. Nem hozta. Sõt, a riasztó úgy megbolondult, hogy halk hangon nyünnyögni kezdett, és semmilyen inputra nem reagált. Ott álltam mint egy fasz, és vártam, hogy kijöjjön egy riasztó szerelõ, aki megment. Jött, beült, kikapcs, bekapcs, gyújtás, indult az autó. Nem tudta megmondani mi lehetett, mitõl halt le, vagy mitõl gyógyult meg. Engem persze nem hagyott nyugodni a téma, beszéltem a gyártóval, hogy mi van ilyenkor. Azt mondják, hogy tápszûnés lehetett. Nézzük meg a testelést, betápot stb, kontakthibára. Megnéztük, sehol semmi gond. Viszont figyelmesek lettünk arra, hogy az indításgátló része nem a leirásban szereplõ módon mûködik, tehát nem 40s-al gyújtáslevétel után kapcsol be, hanem össze vissza. Van hogy egybõl leállításkor. És mintha úgy rémlett volna nekem, hogy a riasztó bebolondulása is ilyen eset után történt. Na szal gyártó újra hív, mi van ilyenkor. Elmondásuk szerint egyes régebbi autóknál a gyújtáskapcsoló a gyújtás elvételekor küldhet egy impulzust vissza az ACC éren, amit a riasztó iC-je nem kultivál. Ez ilyen ladákban meg hasonló autókban szokott elõfordulni. Mondom ne basszanak már fel, ez egy Honda, a elektronikai gond vele a 14 éve alatt nem volt egyszer se. De--de--eede---. Ok, megcsináljuk amit mondanak, vagyis az ACC érbe kössünk be egy diódát, meg egy kondit, ami ezt leszûri. Egyszerû megoldás, meglássuk. A helyzet nem változott. A cég szerint persze van már olyan IC-jük, ami ez ellen le van védve, és küldhetnek olyat is az enyém helyett. Fasza, akkor ezekszerint szar konstrukció amit vettem. Miért nem alapból olyan IC-vel szerelték? Hát hát hát... Mindegy, ennyiben maradt a dolog. Reménykedtünk benne, hogy a diódázás legalább annyit segített rajta, hogy nem hülyül meg többet. Most hétfõn a feleségem ment a kocsival dolgozni. Félúton (persze vasúti átkelõben, hol máshol), megállt az autó. Az egyetlen mázlija, hogy lejtõs volt egy kicsit, és ki tudott gurulni félre, egy garázssorra. Az autó gyújtás után semmi életjelet nem adott, tehát katt és ennyi. Õs is megpróbálta ki be kapcsolni, amire neki is csak annyi lett az eredmény, hogy meggajdult az egész. Otthagyta a picsába, elment dolgozni, én meg ráuszitottam a szerelõmet, hogy menjen oda, nézze meg mivan. Õ sem tudott életet lehelni bele. Levette az akkusarut, és elhúzták az autót a riasztóshoz. Mi legyen? Mondom próbáld meg, hogy a riasztót kiiktatva, kikötve indul e a verda. Pöccre, simán. "Baszd ki a riasztót belõle, úgy ahogy van." Felhivtam a gyártót, mondtam mi a stájsz, kérem vissza pénzem, mert én ezzel nem görcsölök tovább. Nem azért vettem Hondát, hogy utána bármelyik sarkon lerohadjon alattam. Nem bizok már a riasztóban, ezek után nem is fogok, tehát vissza mindent. Illetve, küldjenek helyette egy egyszerû kp-i zár távirányító egységet, más nekem ugyse kell igazából. AZ meg ha elromlik, úgyis nyitom kulccsal aztán kész. A maradék pézt meg küldjék vissza. Fõnök felé intézett telefon után belementek. Nekem meg újra megbízható autóm van.
PS: Az a baj, hogy rengeteg helyrõl hallani ilyen sztorikat. Hogy inkább kiiktatták a riasztót, minthogy szenvedjenek a hülyeségeivel. Szal nem csak egy riasztó márkához rendelhetõ ez a gebasz, hanem általános.
Ami tény: Az autót ellopását nem fogja megakadályozni egy riasztó, max egy jól elrejtett titkos kapcsoló, amit legalább idõbe telik mire megtalálnak. A riasztó max a feltörõk, meg alkalmi lopók ellen véd, akik már a piros ledtõl megijednek. Ha el akarják vinni az autódat, akkor úgyis elviszik. Ami elõny, hogy régebbi autóknál is távirányítós lesz a központi zár, de erre meg ugye van riasztófüggetlen megoldás is. Szal minden érvet egybevetve, egyszerûen nem éri meg a macerát egy riasztó.
Btw, ez a riasztó típus mindent tudott, amit felsoroltál.
Budapest a "merre" A legfontosabb kérdés a pager valódi hatótávolsága. Errõl szeretnék leginkább tapasztalatokra épülõ infót.
Amúgy egy biztonságtechnikai céghez elviszed és megcsinálják. + ha már ajánlatot akarsz akkor írd le hogy milyen kocsi. Ha a kulcs olyan hogy ban beleépítve távirányító (központi zárhoz szokták beletenni) akkor megoldható hogy azzal lehessen vezérelni.
Minden, ami riasztó. Elsõként egy kérdés tõlem: Riasztóvásárlás elõtt állok. Autóba kell, talán nem meglepõ. Távirányítós központi zár van már benne. Ami szükséges: kulcs nélküli be-kikapcs, ablak modul, motortér figyelés, nyílászáró figyelés, ultrahangos védelem, esetleg pager. Tud valaki ilyet ajánlani? Pagerrel rendelkezõk elárulhatnák még, hogy a valóságban mennyi az az elméleti 1000 méteres kapcsolattartási távolság. Köszönöm!