helló, érdeklõdnék arról h a cd- lejátszónak milyen köze van az órákhoz (fordulatszámmérõ, km/h) mert történt velem egy kis baleset. Pár napja takarítás közben az ülés alatt behúzott elektromos antenna kábelérõl a lecsúszott a szigetelés és letestelt, azt azóta mûködik az autó csak gyújtás ráadásakor 15 másodperccel késõbb jönnek be az órák, ha be indítom akkor sincs változás sem a fordulatszám mérõ sem a többi óra nem mûködik még pár másodpercig. Azt betölt. Miért lehet ez? Hová forduljak ezzel a dologgal? elõre is köszi
Ez így önmagában nem mondd semmit,tedd mellé a Ford Ecosport,Honda Element,Chevrolet HHR,VW CrossPolo árait összehasonlításképpen! Vmihez képest lehet vmi olcsó vagy drága.
Az olcsó vagy sem kérdésre könnyû a válasz: mini egyterûnek drága, terepjárónak pedig csak akkor nevezhetõ, ha négykerékhajtást kér bele az ember. Úgy pedig megintcsak drága, bár abban az esetben már elfogadhatóbbnak tûnik.
Akkor mégiscsak méret alapján kategórizálnak. Legalábbis nekem ezek a mm dolgok méretnek tûnnek. ^.^ Viszont még az alapfelvetésrõl mindig nem esett szó. Olcsó avagy sem? :-) Természetesen az evidens dolgot feltételezve,hogy a kategóriájában lévõ többi autót vizsgáljuk. Mostmár hála neked a pontos kategóriáját is tudjuk.
"Majd nézd meg az SX4-et. Aztán meg az árát. A Suzuki már régen nem olcsó."
Mire én mondtam,hogy a kategóriájában igenis az. Tévedtem mi a kategória,de ettõl még az állításom áll,hogy kategóriájában igenis olcsó. A Grand Vitarát a Matízhoz hasonlítva persze drágának tûnhet. :-P
hát inkább olcsóbb... De ezerszer inkább egy SX4 kéne, mint egy CrossPolo... Abban 4x4 sincs, és a 100 lovas dízel árán kijön a 130 lovas dízel 4WD SX4...
fordítva :). Valójában jó autó, nincs vele semmi gond, de kisebb a hely benne egy Golfnál :). De semmi gond, mert jóval olcsóbb a Golfnál :). Inkább Punto, Clio konkurens
Apámat pl. telibetörték frontálisan/féloldalról a 2000-es dízel Mazdámmal, de a 626-os orrésze+a nehéz motor miatt az utasfülke nem is sérült! A többi kocsi totálkáros lett. Aki tanult fizikát tudja, milyen az, amikor egy nagy vasgolyónak lökünk egy kisebbet.
Összetörni összetöri a Fusiont,de mivel az erõelnyelõ része olyan amilyen belehalsz te is,csak jobb állapotú kocsit örökölnek utánad,mint a Fusionos után. És most itt a 20+ éves kocsikra gondolok nem az 5-10évesekre.
Az biztos. Term. egy Lada vs Fusion összehasonlításban lehet, hogy a Fusion jönne ki gyõztesen biztonságra, de egy régi nagyautó (nagy volvo, scorpi, legend, nagy merdzsó, volga, nagy bmw stb.) 1xûen letakarítja az 5*-os töréstesztes kisautókat az útról (meg az alvázukról is), hiába minden csodatechnikai bizgentyû. A vas, az VAS.
Azt kell megérteni, hogy egy nagykategóriás (néha luxus) autó az adott idõben amikor gyártották igenis biztonságosnak/erõsnek számított és ez máig igaz. Hiába a sok technikai csodaketyere (van pár tényleg hasznos), ütközéskor többnyire az éli túl (ha túléli), akinek óval erõsebb autója volt. Hiába a légzsák, ha az autódból az alvázon kívül nem marad más csak fémforgács.
A valóban hasznos ketyerék, pl. az ESP pedig általában nem alapfelszereltség mindmáig a kisautókban (sem), ABS meg még az enyémben is van, pedig nem mai darab.
Újonnan egy ilyen autót sem akkor, sem ma nem tud egy átlag középosztálybeli állampolgár megvásárolni, mert bõdületes áruk van. De attól, hogy pár év elszáll felette, az az autó még ugyanaz a nagy és biztonságos luxusautó marad és aki az új kiskocsijára vagizik, az nem biztos, hogy túléli vele azt, amit egy régi nagyautóban túlélne (sõt). Szal. ha beruházol akárcsak egy 5-6 éves böszemébe, lehet az életedet (és a családod életét) menti majd meg. Lehet az is, hogy nem...
Term. mindenki maga dönt. De nekem nem fogják bemesélni, milyen jó a swift/fusion/kitudjami.
Nos ha neked a Seat Toledo nagyautó (?!) és jó példa rá, hogy milyen "veszélyes" régi nagyautóban ülni, akkor tényleg hanyagoljuk a témát. :D Valszeg. másik dimenzióban élünk vagy ilyesmire tudok gondolni.
Az Ön jármûve Fusion (5 ajtós - Fresh - 1.4l (80LE) - 5 sebesség manuális)
Alapár 3 249 000,00 Ft
Kiválasztott extrák Diamond White 0,00 Ft Dark Tanzanite 0,00 Ft Középsõ hátsó fejtámla 9 000,00 Ft ICE 6000 RDS EON rádió/CD, 4 hangszóró 38 000,00 Ft - 4 hangszóró ABS 0,00 Ft ABS és fûthetõ elsõ szélvédõ 57 000,00 Ft - ABS Elektromos automatikus klímaberendezés 50 000,00 Ft Második távirányítós kulcs 10 000,00 Ft Elektromosan állítható, behajtható és színrefújt külsõ tükrö 15 000,00 Ft
Teljes ár * 3 428 000,00 Ft
Ugyanez Swiftben. SWIFT 1.3 GS 5 ajtós (MTA, MP3) 3 450 000 Bár az ugyanez kicsit túlzás,mert a Swiftben jóval több extra van,de fõbb dolgok vannak mind2ben. És Switfbe 500 ezerért beszámítják a Wartburgod. :-P
Ford Fusion alapár 2890000ft a Switfé meg 2milla,szal kiváncsi vagyok mit kértél bele? Suzukiba drágább a bõrülés meg a GPS,vagy mi?:-D
" Ha vki egy kis kompakt autót akar inkább vegyen egy új swiftet,olcsóbb is,és legalább a magyar gazdaságot lendíti fel." Hát figy nem tudom,igaz semmi bajom az új swift-el,de szerintem más kategória.. A magyar gazdaságról meg inkább nem is mondanék semmit..1ébbként a Swift ha hasonló felszereltségüt nézek mint a Ford,500 ezerrel lenne drágább..
Brüsszel-Budapest távolságot megjártam 3 autóval is. :-) A régi kocsim egy G-Astra (ez most a classic 2 vagy mi),az új kocsimmal ami teherautó lényegiben,és a Fusionnal. Na a Fusionnal kínszenvedés volt az az 1400-1500km.
Húgomnak ilyen van. 1.4es tdci vagy mi, a lényeg,hogy dízel. Szoktam vele járni elég gyakran autópályán és városban is. Abszolúte nem vagyok vele megelégedve. Egy Budapest-Eger távolságon már fáj benne a hátam,sehogy nem lehet kényelmesen ülni benne se elõl, se hátul. Tágasnak nem mondanám végképp, bár én egy B2500ös Mazdához vagyok szokva,aminek 1 tonnát lehet bedobni a platójára,szóval ez relatív dolog. Hátul elfér a láb kényelmesen,mert kicsit meg vannak emelve az elsõ ülések,de mit ér ez,ha az ember háta szétmegy? A motor egyszerûen katasztrófa. Váltogat a turbó és az injektor között és a nagy ide-oda váltogatásban elvész az alapjárat,és hajlamos lefulladni. Egy dízel motor,vicc. Fogyasztása nevetséges mondjuk,mert légkondival sem eszik 5 fölött. De ezt bármelyik hasonló méretû dízel motor tudja. Összességében én nem ajánlanám senkinek. Kényelmetlen és sz@r a motorja. Ha vki egy kis kompakt autót akar inkább vegyen egy új swiftet,olcsóbb is,és legalább a magyar gazdaságot lendíti fel.
Hû, de szépen összevesztetek.
Ha beleszólhatok, szerintem mindenkinek van egy ízlése, egy elképzelése, hogy milyen autót vesz / szeretne magának. Olyan, hogy mindenki számára jó autó, nincs (ennek újnak és egyben kiforrottnak, gyorsnak, erõsnek és egyben gazdaságosnak, kicsinek és egyben nagynak is kellene lennie, hogy a többi paradoxon-feltételt ne is említsem.) Szerencsére többféle autó létezik, amelybõl mindenki megtalálja a saját ízlésének, igényeinek és feleségének megfelelõt. Van, aki az újat kedveli: 2-3 éves koráig szépen tartja az értékét, kifinomult a technikája, általában nincs vele probléma, ki tudja, talán az irigykedõ pillantások is büszkbbé teszik.
Mások a "jó öreg", bevált technikára esküsznek, amit viszonylag egyszerû javítani, strapabíró, a világ végéig is elvisz, nem kell annyira félteni széltõl-hótól, gyermekbetegésgektõl mentes, és persze, ki van fizetve.
Ezen veszekedni... nem is tudom.
de értsd már meg, nem hülye aki nem így gondolkozik mint te... Te most elvárod, hogy megértsük, miért inkább használt, nagy autót vennél, cserébe értsd meg a másik szempontjait is, ne fosozzál. Hosszútávon olcsóbb ilyet venni, mint nagy öreget... Ja és általában kevés magyar kisautó vásárló megy 5 emberrel Münchenbe... Egyfolytában sztereotípiákat gyártasz, pedig minden ember más és más
hja pont ez az elõnye az ilyen autóknak h teljesen átlátod a forgalmat azzal h magasabban ülsz és így átlátsz a többi autó felett tapasztaltam énis mostanában h vezettem kisbuszokat és kisteherautókat...sokkal átláthatóbb minden idõbe észreveszed h mikor kell fékezni és fõleg nem kell kinézegetni a másik mögül h elõzhetsz e már mivel simán látod h mehetsz e v sem :)
A magas ülésnek megvan az az elõnye is, hogy messzebb látsz magad elé. Mármint átlátod a forgalmat. Ha valami hülye befékez, nem feltétlenül csattansz, mert látod. A múltkor láttam egy Honda CRX-et. Talán második gen volt. Olyan szánalmas volt szegény sofõr. Szívta a sok gázt, mert a feje kb a kipufogó magasságában volt.
Minden kocsi kompromisszum. A fekvõs helyzetet nem kedvelem, számomra nem kényelmes. Ha már kényelem: nekem eddig a Range Rover jött be ebbõl a szempontból a leginkább.
Parkolás. Mazsik LOL. Megnézném, amint beállsz egy akkora helyre a monstrumoddal, ahová éppen befér a Fusion! Biztosan jó érzés a saját beálló, de sajnos azt nem tudod magaddal vinni. Gondolom cseppet nem zavar, hogy utcákkal arrébb kell megállnod, mert nem fér be a kocsid a normál helyekre. Vagy franciásan parkolsz? A'la a lökhárítóval csinálsz helyet magadnak.
Papírkarosszéria, hmm. Most volt egy teszt a 5th gearben. Egy méretes 10 éves Seat Toledoban egy 15 kilós zárt szerszámos doboz a csomagtartóból megölte a benne ülõ embereket, míg a "papírkarosszériás" új autókban ilyesmi nem fordulhat elõ. Nem minden autó Suzuki (kivéve új Swift), amit nem ismersz.
Kisköbcenti. Fusion van 1.4-es és 1.6-os motorral. Városi autónak készült. Mindkét motor tökéletesen alkalmas a KRESZ szabályai szerinti dinamikus közlekedésre. Max 8 literbõl eljárnak. Gondolom te direkt élvezel 15+ liter benyából járni Pesten. A Range is megeszik 25 litert, ha nem figyelnek rá. Ha elég gazdag vagy, nem érdekel. Sajnos nem mindenki engedheti meg ezt a felesleges luxust magának.
Szeretni lehet, ajnározni nem kell. Arra ott vannak a nem utcai modellek.
Fordítva gondolkodunk, igen. Szerintem egy autó praktikus legyen, szerinted meg nagy.
Nah majd jól kipróbálok egy Fusiont, ha már a többi Ford modellt végigpróbáltam... Csak se az általam ismert cégek nem veszik (nem egy tipikus flotta auto), sem barátaim/ismerõseim... Hmmm...
Mondjuk egy dologban azért igazad vagyon, mégpedig abban, hogy az emeltpadlósba való beszállás/kiszállás valóban könnyebb. Mondjuk a régi böszméken is lehet feljebb állítani az ülést (enyimén is igen), aki azt szereti, de van egypár autó, amibe tényleg úgy ül be az ember, mintha csak leülne egy megfelõ magasságú székre. Ez így kényelmes dolog, ez tény. Cserébe viszont a gép ormótlan arányú és túl magasról bámulhatod az utat (az nekem már olyan mikrobuszos feeling, engem mindig is zavart, ha mikrot vezettem). DE tény, hogy 1xûbb, mert én sem szeretek soxor ki-bemászni.
Nem hinném, hogy egy gyári 91-es géppel lehetne vagizni, nem is azért veszik az emberek. A Scorpiban kényelmes fotelek vannak, én majdnem fexem benne, mert nekem így kényelmes, de ennél kényelmesebb autóban csak egy Lexusban ültem eleddig (pedig autókiállításokon is megfordultam ezügyben).
Éreztem eleget az új autó illatát, sosem gyõzött meg. Egy kisautó az kisautó marad, ha új, ha nem. Életveszélyes, kényelmetlen és (manapság) gyorsan lepusztuló darabok.
A parkolás a mazsik problémája, fõleg, hogy a belvárosban igen kevesen parkolnak, mivel mindenhol fizetni kell. Kertes házam van, a másik lakásomnál is van két saját kocsibeállóm, a cégnél is van benti parkoló, akkor meg mit izgassam magam?! DE máshol is mindig meg lehet állni, csak oda kell figyelni kicsit. Anno a 2000-es dízel Mazdámat is így vettem, mivel a hölgy akié volt nem tudott vele parkolni a városban, gratula! :D
Sok kisautóban ültem, fõleg cégesekben és nem vagyok velük kibékülve. Az költségeken kívül az összes többi önigazolás, szimplán csak bullshit, hogy miért is jó nekünk, ha papírkarosszériás, kisköbcentis lélekvesztõket sóznak ránk.
Ahogy mondtad, a Fusion egy jó kompromisszum, de ugye szeretni/ajnározni azért nem kell?!! :D
"Amúgy mék hülye mesélte neked, hogy szétmegy a derekad??? Meg hogy a földön kell ülni???" Ecsém! Az a hülye én vagyok. Merthogy szétmegy. Tudod, nem mindenki szuperember, van, akinek bizony számít az ilyesmi. Az emelt padlós autók pont azért jók, mert nem kell a picsácskádat a földre tenni, hanem bizony úgy ülhetsz benne, mint egy rendes karosszékben. Kiszálláskor meg nem kell feltápászkodni, csak kilépni. Cserébe nagyobb a légellenállás. Sokféle ember van, sokféle értékrenddel. Nekem huszonvalahanyadik szempont, hogy mennyire menõ a kocsi. Legyen kényelmes, jól pakolható, megbízható, jól fogyasszon, menjen is, jól parkolható, praktikus stb. Tegyük hozzá, hogy ha mindig mások levetett roncsaiban feszítesz, akkor sosem fogod érezni az új autó illatot. Pedig remek. :-P A nagy autók szépek, de jellemzõen nem jobban pakolhatóak, ráadásul a belvárosban megállni velük egy gyengébb szerencse- és türelemjáték. A Fiesta közel sem ad akkora teret, mint a Fusion, szóval elõbb ülj bele, aztán beszélhetsz róla ekkora arccal. Ha már kis hely: ülj be egy 7 millás Minibe, aztán mikor leszakad a pofád, hogy nem férsz el, akkor rájössz a lényegre. A Fusion csak egy 3 millás kocsi, de ahhoz képest nagyon jó kompromisszum. SuperB-ben ültem. Tényleg sok hely van benne. Ha dugásra kellene kocsi, biztosan azt vennék, de közlekedni semmiképpen. ;-)
Igen, nagyon elszálltak az autóárak. A kis fosokért is annyit kérnek, amennyit semmiképpen sem volnék hajlandó autóra kiadni. Ott az új Fiesta, utasként elõl még elmegy (hosszabb úton is kibírtuk), de három ember sem tudott bepréselni engem a vezetõülésbe sehogyansem. A tervezés csodája, pedig mondjuk egy új Swift-be, ha szûkösen is, de beülök a volán mögé?! Na jó utána ki is szállok és húzom a belemet elfele. :D
A pöcsrázás pedig szempont! :DDD Amúgy mék hülye mesélte neked, hogy szétmegy a derekad??? Meg hogy a földön kell ülni???
Amúgy a scorpizást nem én kezdtem el (legalábbis nem ez volt a szándékom), mindössze az USA-s fusion-ról szólottam, de abban biztos lehetsz, hogy 5 benga állat bazikényelmesen megjárja benne münchen-t oda-vissza stb.-stb. (anno az év autója volt, amit ma már szinte kizárólag kisautók kapnak, vajon miért) A Honda Legend a másik ilyen darab, csak az már japó és ott a lábhellyel bizony spóroltak (de nekem az is bejött). Manapság már nem gyártanak nagyautókat, csak luxuskategóriában, sõt még ott se nagyon. Így marad az öregfiúk csapata (esetleg maiban egy SuperB, az mocskosul kényelmes).
Nekünk majdnem 3évig volt Fusion TDCI. 160e km volt benne, de egy árokban lévõ fa véget vetett pályafutásának nálunk, nem akartuk már megcsináltatni. Ha hétvégén hazajönnek anyumék majd megkérem írjanak már pár sort :)
Akinek nincs 6 millája egy nagyobbra, annak igenis megéri. Persze lehet használtan is autót venni, csak ott tuti átvernek, max nem veszed észre. Újnál is átvernek, csak kisebbek a lehetõségek.
Ott tulajok és leendõ tulajok gyûlnek. Itt meg fikázók. Nem meglepõ, minden topikban csak az okoskodás megy.
Ignishez hasonlítani nevetséges: nézzétek meg a gumiméreteket, aztán gondolkodjatok! Méretek: lehet, hogy a Skorpió nagyobb alapterületû, de ebben nem a földön kell ülni, nem megy szét a derekad, rendkívül jól variálható, normálisan lehet vele parkolni, és megfelelõ kompromisszum egy fiatal (max 1-2 gyerekes) családnak. Igen, ezek is lehetnek szempontok, nem csak a pöcsrázás.
ha a reklámmal van bajod, ne rajtunk vezesd le. Azok az idióták képzeld, pontosan tudják, hogy nem hatalmas autót vesznek, de kispénzbõl új autót akarnak. Azért mert valaki a nagy használtakban hisz, még nem idióta, aki újat vesz...
Ott a pont, még egy Octavia is belefér, vagy egy Mondeo, azok sem nagyautók, de legalább már megütik a középkategóriát. És ahogy öregszik az autópark, úgy mosódik el az árkülönbözet is a két kategória között.
Láttam a reklámját és ugyanazzal az igénytelen okossággal reklámozzák, mint az új Yarist! Vicces...
Egy kisautóról sok jót el lehet mondani, de az HAZUGSÁG, hogy tágas, meg kényelmes, meg hatalmas belterû, meg biztonságos, megmegmeg! :D Gratulálok azoknak a potenciális öngyilkosoknak, akik beszopják az idióta markecinget (is). A kisautónak egyetlen elõnye az ára és (esetenként) a fogyasztása, semmi más. Aki másra hivatkozik az el van tévedve.
Nekem is igazából ez tetszik az europait én is kipróbáltam szerintem nem egy nagy szám sõt. Kopogós müanyag nekem igénytelen belsõ olcso szarabb anyagok. Ehhez képest viszont szerintem drága. Pont olyan mint egy Ignis. Szóval nem akkarok senkit megsérteni de ez az autó a szegényebb réteg autója.(mondjuk ebbe tartozom én is) De inkább egy 6-7 éves mondeo mint egy uj eu-s fusion.