Nos, lehet, hogy nem mûködik, lehet, hogy igen.. Viszont úgy érzem, hogy nem ismered azt a fajta láncot, ami az egyik oldalra feltekercselhetõ, a másikra kihajtva öntartó és csak kiegyenesedik.. Ilyen elvû "halacska bicskát", ujjvédõt, stb lehetett kapni..
Az ujjvédõ pl. ha fordítva húztuk az ujjunkra nem lehetett behajlítani az ujjunkat, ha rendesen akkor teljesen behajtható volt.. Az egyes lemezek (láncelemek) úgy voltak feltengelyezve, hogy a hajlítási irányba akadály nélkül behajlíthatók, a másik irányban pedig egymásnak feszülve az egyenest elérve kitámasztották egymást..
Láttam ilyen mobil hidat is.. Feltekerve vitték a folyóhoz, a végét rögzítve, kigurították a másik part felé.. és a nem hajló irány képezte az ívet.
A filmek nem tünnek hamisítványnak.. Meglepõnek talán.. Az energia megmaradás hibásan megfogalmazott tételének ellent mondanak.. No igen, de csak a rosszul megfogalmazott megmaradási tételnek..
1. A gép alkalmanként (nem naponként) megáll. 2. A gép elindításához az ingákat kézzel lengetik be, ami külsõ energiabevitelt jelent. 3. Mivel a gép leáll, ez az jelenti, hogy a szerkezet hatásfoka nem 100% feletti.
kicsit offtopic leszek. Hol olvashattam egy biológus, genetikus(?) és egy greenpeace-es méregzöld vitáját a génkezelt növényekrõl? A pécsi szavazásról jutott eszembe, amirõl láttam egy nagyon informatív plakátot, amin csak ennyi áll: Vasárnap szavazzon ön is IGENnel! Aztán kerestem, kerestem tanulmányokat, hogy miért is ne legyen radar a Mecsek környékén, de úgy néz ki, azokat elfelejtik kirakni. Ami volt, az nem kielégítõ.
"Ja, úgyvan...ez most a kérdés." Nem. Te az smot-ról beszélsz, õ a Finsrud-féle eszközrõl.
A Finsrud-eszköznél a golyó forgása valószínûleg nem fogyaszt sok energiát (és sok energiát vihettek be), ezért lassan áll le. Kb. mint egy zsebóra szerkezete.
"Reidar says the machine does stop on occasions but that this is not on a daily basis. To start the machine the pendulums are swung by hand, this puts an external input energy into the system, given that the machine does stop this means it is not over 100% efficient." Forrás: Visit to Reidar Finsrud’s Public Studio in Norway on 17 March 2001 Nem 100% feletti hatásfok => nem perpetuum mobile.
Ja, úgyvan...ez most a kérdés. Persze HUmanEmber is azt akarta mondani hogy csak a mágnesek demágnesezõdés áll az utunkba?
És az a norvég örökmozgós? Valamikor majd demagnetizálódik az asszimetrikus mágnespálya?
A mágnesek nem szimmetrikusak, az egyik pólus erõsebb mint a másik. Ezért következhet be a videón látható jelenség. Mivel a golyóbis a nem szimmetrikus mágneses mezõtõl képes felgyorsulni, ezért a sín végénél (a sín rövidebb, mint a mágnesek hossza) egyszerûen "lerepül".
smot: A mágnesek nem szimmetrikusak, az egyik pólus erõsebb mint a másik. Ezért következhet be a videón látható jelenség.
"Létezik egy természetes módszer a víz hidrogénra és oxigénra bontására. Ez a fotoszintézis, melynek során a hidrogénatomok kiválnak a vízmolekulákból és az összekötõ kapocs szerepét töltik be a szerves molekulákban, miközben az oxigén a levegõbe távozik." Kanarev 1. A fotoszintézis nem elektromos folyamat. 2. A fotoszintézis hatásfoka nem éppen magas. 3. A fotoszintézisnél a hidrogén szerves vegyületekbe épül be. 4. A cikk alatt található kísérletek egyike sem üti meg az 1000%-os hatásfokot (maximum 60-70%).
" Nem is akármiért fektetnek nagy energiákat és pénzt a tüza. cellás fejlesztésekbe." A belsõégésû motorba való hidrogénbefecskendezés és a tüzelõanyagcella két különbözõ dolog. Másrészt: "A szelepeket cseréljed le rozsdamentes acélból készültekre és a hengereket / dugattyúkat amilyen gyorsan csak lehet vonjad be kerámiával, miután sikeresen átalakítottad és letesztelted az autódat. Ezzel ne késlekedj, mivel ezek az alkatrészek rozsdásodni fognak. A meglévõ kipufogórendszert nem muszáj rögtön kicserélned, ha nem akarod, hanem hagyd elrozsdálódni és csak azután kérd meg valamelyik autószerelõ ismerõsödet, hogy cserélje ki azt rozsdamentes acélból készültre (ekkor a katalizátorra már nem lesz szükséged). De könnyebb és egyszerûbb, ha a meglévõ kipufogórendszert bevonatod kerámiával majd visszaszereled." Tervek ahhoz, hogy az autód csapvízzel mûködjön
"A hengerfejnél és a kipufogórendszernél bizonyos változtatásokat kell elvégezni a biztonság és a hosszú élettartam elérésére. Elõször is, az égés során a korábban szétválasztott hidrogén- és oxigénatomok újraegyesülnek, ezáltal a kipufogórendszerbe vízpára - és semmi más, mármint szennyezõ anyag - nem jut. A legtöbb autógyártó öntöttvas kipufogócsöveket és acélszelepeket használ. A hõ és a nedvesség együttes hatása (nedvesség nem jelentkezik a benzin elégetése során) a rendszer rendkívül gyors elrozsdásodásához vezet. Az egyik átalakítás az, hogy ezeket az acélszelepeket rozsdamentes acélszelepekkel kell felváltani, valamint a teljes kipufogórendszert rozsdamentes acélból kell megépíteni. Az autós boltok árulnak rozsdamentes acélszelepeket és rozsdamentes acélból készült hangtompítókat, melyek nekünk teljesen megfelelnek."
Ha nem végzel el semmilyen más változtatást, csak a porlasztót teszed alkalmassá a hidrogén fogadására, attól még a rendszer nagyszerûen fog mûködni, de a kipufogórendszer semmi perc alatt el fog rozsdásodni, és ha a motort "hosszabb ideig" nem kapcsolod be, akkor a gyárilag beépített szelepek és érzékelõk elrozsdásodnak és beszorulnak! A rozsdamentes acélszelepek nem drágák és ugyanolyan problémamentesek, mint a rozsdamentes acélból készült kipufogórendszer. Ne légy bolond és ne akarjál ezen spórolni, mivel ezzel csak plusz kiadást és fejfájást okozol magadnak és engem fogsz okolni a saját butaságodért. Az öntöttvas hengereket és a szelepek bemeneteit magas hõmérsékletet elviselõ, úgynevezett "heanium" kerámiával burkold be, mely ezeket megvédi attól a korróziótól, mely a szelepeknél, érzékelõknél és a kipufogórendszernél is fellép. Aztán ott van a kipufogó csonk: A nedvesség ott is rozsdásodást idéz elõ. A petróleumalapú üzemanyagnak megvan a saját mosóhatása, mely véd a korróziótól, ahogy az olaj is védi az olajban áztatott alkatrészeket. Amikor hidrogént használunk a belsõégésû motorok üzemanyagaként, további elõvigyázatossági intézkedéseket kell tennünk azért, hogy a rendszer élettartamát meghosszabbíthassuk, nem pedig csak letekerünk pár ezer mérföldet aztán a motor besül, mint egy lósz...r." Forrás: Carl Cella
kicsit vissza az agarakkal.... majd ha lessznek kivitelezési rajzok és reprodukálni tudom az eredményt akkor majd elhiszem, de addig csak számok és grafikonok tömkelege az egész....
Nem megy Albertus...ha még meg tudnak hosszulni a karok az egy teljes körfurdulás alatt mindig lesz ahol visszaüt, elkerülhetetlen hogy ne érvényesüljön ellentétesen is a hosszabb kar(ok)
Es jó hogy visszajöttél Albertus! Welcome!
"Maxwell démona majdnem száz évig riogatta a fizikusokat, mígnem Louis M. Brillouin, francia fizikus kimutatta, hogy a démonnak információra van szüksége az egyes molekulákról, ha idoben ki akarja nyitni az ajtót." -idezet a szabadlami oldalrol Errõl az esetrõl nekem a tömegspektrográf sebesség szûrõje jutott eszembe. Persze ott feltétlenül töltött részecske halad át egymásra merõleges elektromos és mágneses teren, így csak bizonyos sebességû részek tudnak továbbjutni egyenes vonalú mozgással. Szóval nem is lenne olyan nagy ügy egy ilyen ajtó, csak a gázoknak akkor mondjuk feltételnül plazma állapotba kéne legyenek. A gravitációs topikba mutatatta valaki ezt és mellette ott van még Billy Meyer Simple magnet motor -ja és egy kis 3 perces smot nevû filmecske. Szerintem az utolsó smot filmecske magyarázhatja a többi kettõt. Mit szóltok?
Csak arra akartam utalni, hogy hidrogénnel hõerõgépet hajtani egyáltalán nem hülyeség. Nem is akármiért fektetnek nagy energiákat és pénzt a tüza. cellás fejlesztésekbe.
Szia!
Szuper jók ezek a kütyük.. és némelyik majdnem mûködik is..
Itt van példának Willard kereke.. A jobb oldalon 3 db golyó, (vektorosan 2 db golyónyi teljes erõkarral) áll szemben a bal oldali 7 db golyó, igaz kisebb (átlag fele) erõkarjával.. Mi lenne, ha a karok láncszerûen a bal oldalon, minden tömegnél függõlegesen lefelé lógást engednének és a karok hossza a jobb oldalra átbillenve-kiegyenesedve nem kettõszörös hanem hétszeres surárra "gördülne ki" a lánckar hossza.. Ekkor balról Fb= 7m x 1r= 7 állna szembe a jobbról Fj=2m x 8r azaz Fj=16 -al, vagyis Feredõ= Fj-Fb= 16-7= 9 lenne..
Na igen, egészséges logikus dolog a szkepticizmus a szabadalmi hivatal oldalát olvasva. De cloudbasepotato nem kell csak a korrozióproblémánál leakadj, ha van valami érdekes mondanivalód a témával kapcsoltba szerintem mi szivesen fogadnánk :)
"* Ki kell cserélni a motor fõbb alkatrészeit, a kipufogót korrózióállóra (rozsdamentes acél, vagy kerámiabevonat), mert a víz megeszi az alkatrészeket reggelire késsel-villával."
A benzin égéstermékének is nagy százaléka víz, sõt maga a benzin is meglehetõsen sokat tartalmaz belõle. Kell is, mert az égés során fejlõdõ füstgáz expanziója útján szedünk a rendszerbõl mech. teljesítményt. A hõteljesítmény önmagában kevés lenne.
A H égésekor keletkezõ tiszta H2O nem mondható kifejezetten korrozívnak.
Itt vannak hasonlók - ezeken jól látszik hogy renderelt animáció (ugyaazon az elven mûködik mint a Honnecourt-kerék). Mindenesetre mókásak.
Az elsõ ötletet Európában Villard de Honnecourt, XIII. századi francia építész vetette fel (2. ábra). Az õ kerekének a kerületéhez karokon keresztül súlyok voltak szerelve. A karok csuklóval kapcsolódtak a kerékhez úgy, hogy egy forgástengelyhez közeli és egy attól távolabbi helyzet között tudjanak a súlyok átbillenni. A súlyokat a saját súlyuk billentette át egyik véghelyzetbõl a másikba. A kerék felfelé mozgó oldalán a súlyok a tengelyhez közelebbi helyzetükben voltak, a másik oldalon fõként a távolabbi helyzetükben. Az elgondolás lényege az volt, hogy a súlyok a lefelé mozgó oldalon az útjuk során nagyobb nyomatékkal hajtják a kereket, mint amekkora nyomatékkal a másik oldalon felemeli õket a kerék. Forrás: Iparjogvédelmi és Szerzõi Jogi Szemle, Elektronikus publikáció, 108. ÉVFOLYAM 6. SZÁM, 2003. DECEMBER
Természetesen nem mûködik, hisz a kerék elõbb-utóbb egyensúlyi helyzetben köt ki (ezt már Leonardo is tapasztalta).
Egyébként a videó egyrészt trükk (vagy animáció - de nagyon látszik hogy kamu), másrészt csak egy lehetséges Orffyreus-kerék változat (az eredeti mûködési elve nem lett közzétéve).
"De nagy kincsesbánya a youtube meg a google video is, ott is rengeteg mindent lehet lelni" David Copperfield pedig átment a Kínai Nagy Falon keresztül. Egyébként a Metacafe is tartogat csemegéket: például a gyertyás áramgenerátort.
"De kapcsolódva a mi vizautonkhoz" 1. Hidrogénnel hajtható az autó, csak: * Ki kell cserélni a motor fõbb alkatrészeit, a kipufogót korrózióállóra (rozsdamentes acél, vagy kerámiabevonat), mert a víz megeszi az alkatrészeket reggelire késsel-villával. * A víz 0 °C-on megfagy (normál légköri nyomáson, normál vizet feltételezve). Ezért téli üzemben alkoholt (fagyállót) kell keverni a vízbe. 2. A vízbontás több energiát emészt fel, mint amennyit a hidrogén elégése nyújt. 3. A belsõégésû motorok hatásfoka alacsony. Inkább üzemanyagcella+elektromos motor.
Na én még bújtam azt az oldalt is, meg leltem még egy másik angol oldalt ahol ilyen dolgok vannak még. De nagy kincsesbánya a youtube meg a google video is, ott is rengeteg mindent lehet lelni, egészen fantasztikusakat is, énszerintem a szkeptikusoknak azért van mit magyarázgassanak nekik is. De kapcsolódva a mi vizautonkhoz, én azt gondoltam legalább az elektrolízist tudom, de ennyi minden olvasás meg látás(videok) után már nemtudom mit tudjak biztosan és mit ne. Most keresek valami érdekeset amire azt állították hogy megy is, és video is van hozzá hogy feldobjam itt témának. Ok? Volt már itt ilyen?
Azt tõle kellene megkérdezni..:D azt mondta, többet is épített, h konkrétan milyen megoldásokat, azt nem tudom.
Az EBM-nek mindenesetre tudnia kell valamit, ha ennyi pénzért el is akarja adni. Mint lentebb írtam, nagyforgalmú repülõterek igényt tartanának rá.
Igazad kell legyen Faustus...nekem is gyanus (volt)ez az EBM is... ha 20 év alatt nincs kész már valószínûleg nincs is mi kész legyen rajta. Most ne azt gondoljátok átálltam a szkeptikusok oldalára, még mindig vannak azok a dolgok amik nekem is logikusnak tûnnek és nemtudom miért ne mehetne. HUmanEmber41st az az ismerõsöd sima egyenárammal csinálta a vízbontást az autojába, vagy alkalmazta azt az áramimpulzusos dolgot amit az oldalról lehet olvasni ?
Én pl ismerek valakit, aki autószerelõ, és készített már nem 1 vízbontó berendezést. Eddig csak annyi volt a problema, h kevés üzemanyag ( durranógáz) keletkezett. Simán mûködnek ezek a kis energiával sok vizet elbontó berendezések.
"En csak azt nem értem meg, aki ilyesmit szabadalmaz meg stb. az csinálja elõször meg(pl. legyen egy olyan autója és azzal furikázzon) es aztán verje nagydobra. Nem?? " Nem. Elõször az emberünk (magánember, nem vállalat, egyetem, stb...) kitalál egy dolgot (mondjuk a helybõl felszálló fotelt). Mivel úgy látja, hogy a szabadalmi hivatalban nincs még ilyen dolog bejegyezve, csinál egy szabadalmi beadványt (lényegében ez egy skicc, nem tartalmaz pontos méreteket, adatokat, anyagminõségeket). Ennek megvannak a formai követelményei, de nem kell rendelkezni mûködõ prototípussal, gyárral, stb, csak nagyobb logikai bukfencek ne legyenek benne, amit a hivatalnokok (akik nem feltétlenül fizikusok) nem vesznek észre.
Ezek után emberünk nekiállhat az egész kidolgozásának (még mielõtt lejár a szabadalmi beadvány, mert utána közpréda). Ehhez persze pénzre van szükség (a szabadalmi beadvány benyújtásához is kell), amit szponzoroktól, adományozóktól tud összeszedni.
Hogyan tud sok pénzt összeszedni? Ha egy kicsit lódít. Biztos ismered a TVShop-os reklámokat - gagyi árút, remek paraméterekkel adnak, a paraméterek tükrében optimális áron. És még hogy? Ha kiegészíti az aktuális problémákkal. Olajlobbi, hazafiasság (szeretném ha találmányom magyar kezekben maradna), terrorveszély (készülékemmel felismerhetõ a terroristagyanús személy), környezetszennyezés, Csernobil/atomhulladék-elhelyezés (atomerõmû környezetszennyezõ, de az én kütyüm nem), az élet megkönnyítése (elpusztítja a vízkövet, a baktériumokat), stb... Szimpla marketing.
Ha emberünk ügyesen lavírozott, akkor sok pénzt tud beszedni. Ha a találmány alapötlete tényleg helyes (és megvannak hozzá a megfelelõ feltételek - lásd például ûrrakétát Leonardo korában nem lehetett volna feltalálni), akkor sínen van a dolog, és termék lehet belõle.
"és találtam egy oldalt ahol mindeféle ilyen "dolgok" vannak" Ezt az oldalt már többször ajánlották már ebben a topikban (alul rákereshetsz). Vannak benne jó dolgok, csak kicsit óvatosan kell olvasgatni - sokk sci-fi van benne. ;)
En csak azt nem értem meg, aki ilyesmit szabadalmaz meg stb. az csinálja elõször meg(pl. legyen egy olyan autója és azzal furikázzon) es aztán verje nagydobra. Nem?? Na...de ... egy kicsit rákerestem erre a vizautó dologra, és találtam egy oldalt ahol mindeféle ilyen "dolgok" vannak. Van ott pár érdekes olvasgatnivaló az érdeklõdõknek. Remélem pár dolgot kitárgyalunk onnan is!
Mivel nem önmagától mozgó (ezt telefonon tisztázták), ezért a 25-30% nem csak az elektromos többletteljesítmény, hanem a termikus, stb... - ami nem hasznosítható.
"A) The difference between the total output and input performances (energies) which consist of: a) electrical input and output; b) heat energy outputs: i) through the heat exchanger, and ii) heat which does not go through the heat exchanger (i.e. leaks through the box in which the unit is working) but produced by the EBM Unit." Forrás: Introduction into testing procedures of the EBM Midget Power Plant and prototype units for outsiders
Akkor végül is mit bizonyít a magyar prof.ok által aláírt jegyzõkönyv? Akkor most tudja vagy nem? Annyira bárki képes, h egy lakatfogóval rámér a bemenõ fázisra, meg rámér a kimeneti oldalra ( amennyiben le van terhelve természetesen). A jegyzõkönyvekben 25-30 % + ról van szó, nem 5-10% ról. MegaWattos nagyságrendben pedig már nem 1-2 Amper..
Asszem 5-6 éve középsuliban tanultunk ilyen feladatokat megoldani, szóval nem tudom.. Biztos felfedezett valami új fajta reakciót. Csak akkor találjon hozzá új szavakat is, mert ha a régieket használja az megtévesztõ.
De hogy is van ez a vizauto? Azt kepzelté(k) hogy a hidrogén és oxigén reakciója több energiát(hõenergia) ad vissza mint amennyi a bontáshoz(elektrolízishez) kell?
"Most akkor 20 év munkája a nagy semmiért???" Legalább próbálkoztak.
"Vagy mégis több energiát képes leadni, mint amennyit felvett?" Ha nem örökmozgó, akkor valószínûleg a kimenõ munka nem elegendõ a meghajtó motor veszteségeinek fedezésére.
Mivel az elektromotor hatásfoka 80-90% ezért a hiányzó 10-20%-ot kellene fedezni. Ebbõl következik, hogy az EBM generátor 110-120% hatásfok alatt képes produkálni.
1. A kütyü kommerciális jellege csak nemrég indult el, tehát túl sok információ nincs még róla. 2. De azt már tudjuk, hogy önmagától futni nem képes - azaz nem örökmozgó. Mégpedig biztos forrásból. "Oct. 13, 2006 update -- NOT SELF-RUNNING YET: The company's present prototypes measure a small degree over unity, according to the measurement instruments and methods used. However, the extent of output exceeding input is not enough in the present prototypes to then cycle back to keep the unit running, as a self-runner. Any language expressing the self-running capability is extrapolative to a larger size, not yet built or proven, which allegedly has the necessary combination to keep the unit running and provide extra energy for use. (Source: Prof. Szabo, by phone to Sterling D. Allan.)" Forrás 3. Nincsen még kereskedelmi formában (pedig a 2002-ben is arról volt szó), nincs kereskedelmi prototípus (azaz, olyan prototípus, ami már a végsõ, gyártás elõtti formát tükrözi). "They don't even have a working prototype (self-running, with adequate left over to sell), let alone a thoroughly tested production prototype." Forrás 4. 2000$/kW, a legkisebb típus 1,5 MW-ot ad le, azaz 3 millió dolcsi egy ilyen kis jószág - 40 évre. Forrás: http://www.gammamanager.com/intro.html
Na, lefordítottam a cikket, de hangsúlyozom, hogy nem vagyok ász angolból, sõt :( Amiben nem voltam biztos, az után kérdõjelet tettem. Ha valaki jobban vágja, javitsa már ki légyszíves. :)
Húsz évnyi kutatás és fejlesztés és protoípus tesztelés és
finomítás után prof. Szabó László kész a termékének
kereskedelmi forgalomba hozására.
A szabadalmazott és a szabadalmi folyamatban lévõ EBM gép
fejleszt magának a mûködéséhez szükséges energiát, ez a
mágneses fluxus elvét haszálja, és elég áramot marad hogy
más dolgokat is mûködtessen. Az egységgel kivehetõ 15 KW -al
egyenértékû energia, például termelhet 10 megawatt tiszta
energiát a végfelhasználóknak. Az egység folyamatosan
mûködik - nics szüksége üzemanyag bevitelre - amíg ki nem
kapcsolják.
Tizenöt különbözõ kimeneti kapacitás választható, a
legkissebb termel 1,5 megawattot, a legnagyobb termel 225
megawattot. A kimenõ nyomaték használható mind forgásra vagy
alkalmas ellátni generátort, mely áramot álíthat elõ.
Az egység bekapcsolásához indító motort használnak, melynek
a kapacitása 2-tõl 5 % a kimeneti energiának. Az egység
akkor hoz 5-10 % "töblet-sebességet" amikor nem tulterhelt
(?) amikor adott ponton van a gép terhelése (?). A gép kimeneti teljesítményének 1-10 % közötti értéke van
visszaforgatva a gépbe, hogy mûködésben tartsa azt. A EBM gép egészen kevés hõt bocsájt ki. A 15 megawattos
példában említettnél e fölött van a 3.5 - 5 megawattnál
lehet észreveni hõt. A szigetelõ anyag a tekercsen csak 95
fokot fog fel (2030F), így a gép részegységei tartalmaznak
hõcserélõ rendszert, mely a képzõdõ hõt eltávolítja. A hõ
része a rendszer kimenõ teljesítményének, mint a kimeneten a
nyomaték.
Legalább 2 másik cég van, melyek az elektromos áram
elõállítása mellett kevés hõt fejlesztenek. Például a
Kokhala's EnergyCell hõforrásból állít elõ elektromos
energiát, kevesebb mint 120 farenheitbõl. A Mitteran Energy
-nek van egy kis kísérleti erõmûve, mely elektromos áramot
termel és hütõ hõmérséklete üzemeanyaga egyszerûen a meleg
víz hõjébõl van - jelemzõen 150 fahrenheit.
Az hogy honnan jön az EBM berendezés energiája, az
szabadalmazott. Szabo azt mondja -az alapelv az hogy
"tartsuk mozgásban az áramlást(?)" ezt "speciális
asszimetrikus mágneses mezõvel hozzuk létre" "Nekünk van egy nagyon precíz nem közzétett megállapodásunk" mondta Szabó válaszolva arra a kérdésre hogy nem szivárgott
ez a tudás ez idáig ki? "Mi egy szük hajóbn futunk"
Októbertõl Novemberig a cég házigazda a technológia
bemutatására az õ laboratóriumukban BUdapesten,
Magyarországon. A másik demó berendezést E-720 hivják melynek kimenete 50
kw, mely szállítható wasingtonba vagy Norfolkba, hogy
bemutassák a nyugatnak. AZ EBM honlap szerepeltet egy másolatot 2 teljesítmény
Az EBM deklarációban szereplõ professzorok közül prof. dr. Tolvaj Bélát látásból ismerem, majdnem tanított az egyetemen, állítólag szigorú egy fazon. Szentiramiról viszont egy szót se hallottam, még a tanszéki listákon sem rémlik a neve.. Biztos új hús, bár már én sem járok oda :( Viszont a BME-n a villamosmérnöki kar jobb (állítólag) mint a miskolci. Persze a kamut õk is észreveszik:) Máskor is voltak már kapcsolatba miskolccal "feltalálók", itt normális a nyitotság egy bizonyos szintig.
Sajna nem értek angolul, de mintha úgy mûködne az EBM, h áramszünet esetén is tud energiát termelni, de akkor leesik a teljesítmény, mert a sajátüzem fenntartására elmegy egy bizonyos % energia.. Valaki azért lefordíthatná.. thx
Faustus! Mondj már valamit errõl az EBM berendezésrõl! Tudom, ez is kamu, ezek a professzorok nem léteznek stb.. vagy linkelj be egy oldalt, ahol bebizonyítják, mekkora hoax az egész..várom :D
Amúgy a TVben láttam a mérnök úrral egy riportot, már több évvel ezelõtt. A készüléke már akkor kész volt 20 évi munka után. A nagyobb repülõterek már akkor érdeklõdtek a berendezés után ( az áramszünet nagy mumus egy reptéren)...
* Ezermester, 1957 április, 124. oldal: Rádiózzunk "szélmotor-üzemmel"! * Ezermester, 1982 november, 20-21 oldal: Hõszivattyúval még a hidegbõl is meleg lesz * (és van pár Ezermester-szám, ami ezzel foglalkozik) * Crc Press - Wind And Solar Power Systems * Ledács Kis Aladár - A szélenergia hasznosítása, Mûszaki könyvkiadó Budapest, 1963 * Home Power magazine * Make magazine vol 5. - Wind powered generator, page 90 * http://www.treehugger.com/files/2006/04/diy_wind_genera_1.php * http://www.instructables.com/id/EDTMO3QLQIEP287OGM/ * http://www.builditsolar.com/Projects/Wind/wind.htm * http://www.re-energy.ca/t-i_windbuild-1.shtml * http://www.google.hu/search?hl=hu&q=wind+diy
Szélturbina házilag az ötlet jó csak kár hogy nem minden infó elérhetõ..... de ha valakinek már vannak tapasztatalatai az ilyen berendezések építésével/kivitelezésével akkor ossza már meg velünk is..... kösz
Hat ha ezek a meresi eredmenyek hitelesek akkor elkepzelheto hogy Nobel dijra jelolik. A certifikatokon 115-130% hatasfokok vannak. Nem ismerem ezeket a professzorokat akik alairtak es lemérték, de ha igaz akkor nagy durranas lessz szerinetem
A PD-TDI-rõl - evolúciós zsákutca (vegyél öreg "zöldségesmercit" abban ilyen nincs, és a német technika garantálja a megbízhatóságot). A hülye marketingesek és a csereszavatos alkatrészek aránya. Biodízel észterezése étolajból - metanol, nátrium hidroxid, veszélyesség (amit már több jármûbe beletölthetsz, nem dermed, mert nincs benne glicerin, de kisebb az energiatartalma, így többet kell a kocsidba tölteni, ráadásul a bennemaradt lúg kikezdheti az alkatrészeket).
Sajnos Magyarországon csak jövedéki engedély megfizetése mellett használható üzemanyagnak (literenként 125 Ft). Ezt nem tudtam hogy nalatok ilyen szigoruan veszik (Szlovakiabol vagyok). Nalunk ha nem tartalmaz 5%-nal tobb adalekanyagot a novenyi olaj lehet legalisan hasznalni. Dieselmotornal a 2000-es elotti mechanikus TD-kre gondoltam, de 50%/50% aranyban a PD-TDI -is elmegy vele bar ez most nem ide tartozik.
Engem nagyon erdekel meg a suritett levegovel hajtott auto ha eleg jo a hatasfoka akkor szerintem lehet hogy elterjed mert otthon megtankolod (kompresszorral) es kevesebbe kerul mint ha benzines/diesel lenne, mert a villamos energia amit befektetsz a kocsi hajtasara olcsobb mint az uzemanyagbol nyert ugyanannyi energia.
"Szerintem olcsóbb megoldás a hidegen sajtolt repceolaj." A repce tápanyagigénye magas, ezt számold bele (vetésforgó alkalmazásával kikerülhetõ a dolog).
"tankolhatod a kocsidat" Sajnos Magyarországon csak jövedéki engedély megfizetése mellett használható üzemanyagnak (literenként 125 Ft). Ráadásul nem minden dízelmotorhoz használhatod csak úgy töményen (Commonrail vagy PD-TDI kilõve).
Esetleg észterezéssel kivonhatod a "felesleges" glicerint (így biodízelt kapsz, amit már több típusba tölthetsz), de ezzel csökkented a energiatartalmat, ami miatt többet kell a kocsiba tölteni (tehát bár "zöldebb" lesz a kocsid, de nem lesz gazdaságosabb).
"Szerintetek mennyi lehet a hatasfoka egy termal->villany inverternek szobahõmérséklet körül 40C hõmérséklet különbségnél (pl.20-60 C)?" Sajnos túl kicsi a hõmérsékletkülönbség. Ezzel még egy Striling-motrot sem tudsz meghajtani. "A veszendõben menõ hõ begyûjtése és hasznosítása általában termoelektromos átalakítókkal történik. Ezek az úgynevezett Seebeck hatás segítségével generálnak elektromosságot. A módszer egyszerû, az alapja egy jelenség, melyben elektromos feszültség keletkezik, ha két különbözõ fém különbözõ hõmérsékleten tartott illesztései találkoznak. Ezek a hõelektromos generátorok azonban csak igen elhanyagolható, körülbelül 7 százalékos hatékonysággal mûködnek, elõállításukhoz különleges, ezáltal igen költséges fémötvözetek szükségesek, ami ésszerûtlenné teszi széleskörû felhasználásukat." Forrás: SG.hu - Hõbõl elektromosság, hatékonyan
We are proud to present this descriptive material on a new energy technology that has been in high level research and development in Canada, the UK, the US and Hungary for over 15 years. The inventor, Dr. Szabo of Budapest, Hungary is being recommended for a Nobel Prize for this invention.
Szerintetek mennyi lehet a hatasfoka egy termal->villany inverternek szobahomerseklet korul 40C homerseklet kulombsegnel (pl.20-60 C)?
Szerintem olcsobb megoldas a hidegen sajtolt repceolaj. Raadasul futtheted vele a hazad, hajhatod a Diesel generator es tankolhatod a kocsidat persze megfelelo attalakitasok utan. Csak ki kell termelni, de szerintem nem kellene nagyobb terulet mint az almatermeszteshez.
Rothadt almával hajtja Jaguárját egy brit paraszt.
Az 52 éves Henry Hobhouse két földalatti tartályban erjeszti az üzemanyagot, amely lényegében a rothadásnak köszönhetõ metán. Elõzõleg persze némi mûszaki változtatást kellett eszközölnie az autón ahhoz, hogy benzin helyett ezzel mehessen 3000 köbcentis hengerûrtartalmú XJ6-os Jaguárja.
A motor teljesítményét az alma nem csökkentette, hanem még javította is 10 százalékkal. Ez az üzemanyag ráadásul olcsóbb is a benzinnél, a parasztnak literenként csak 40 pennybe - 150-160 forintnak megfelelõ összegbe - kerül.
A férfinak a környezetbarát életmód a vezérelve, és ettõl vezérelve állt át az almás meghajtásra. a cikk eredetije itt
"az egypolusú generátor miért nem lehet szabadenergiaforrás" Maga az egypólusú generátor mûködik, de nem örökmozgó, nem zéróponti energiával mûködik (semmi Casimir effektus), nem 1000% hatásfokú (mint minden generátornak, ennek is van vesztesége). "Az egypólusú generátor" c. írás célkitûzése csak gyanítható, mert a szabadenergia fogalomról csak apránként derül ki, hogy valami energianyereség lehet. Maga az unipoláris dinamó már vagy száz éve a legközönségesebb tananyag, igaz, eddig még másnak nem jutott eszébe, hogy az energiamegmaradással szemben ellenpéldaként tárgyalja. Forrás: FÜSTÖSS LÁSZLÓ - Parafizika = patafizika? (azaz hol van a lóláb?)
A jelenség, amire hivatkozol, régóta jól ismert a fizikában, és nincs benne semmi rendkívüli, vagy rejtélyes vagy megmagyarázhatatlan. Megtalálható Budó Ágoston: Kísérleti fizika c. könyvének II. kötetében (Tankönyvkiadó, 1979) a 245. oldalon, ábrával, leírással és magyarázattal együtt. Szintén megtalálható Feynman: Mai fizika c. könyvének 6. kötetében (Mûszaki könyvkiadó, 1986) a 41. oldalon, szintén ábrával és magyarázattal. A Budó-könyvben még a generált feszültség képlete is megtalálható.
A magyarázat lényege, hogy a mágneses térben a korongot forgatva, a korongban lévõ szabad elektronokra a Lorentz-erõ hat: F=q(vXB), ez pedig egy E=vXB indukált elektromos teret hoz létre. A Budó-könyv megjegyzi: "A fenti elven alapuló unipoláris dinamógépek aránylag kis feszültségû, de igen nagy intenzitású egyenáram elõállítására alkalmasak; kiterjedtebb felhasználást csak újabban nyernek, fõleg elektrokémiai üzemekben."
Szóval valaki megint feltalálta a spanyolviaszt. Azt viszont, hogy ez a gép a vákuumenergiát csapolja meg, vagy hogy többletenergiát lehetne vele termelni, nem tudom, honnan veszik. A jelenséget a Maxwell óta ismert klasszikus elektrodinamika maradéktalanul leírja és magyarázza. Egypólusú generátor - Index fórum http://en.wikipedia.org/wiki/Homopolar_generator
"germánium csövecske volt(állítólag)" Én meg láttam repkedõ tehenet az égen...
"a benne levõ sokszámú gerjeszthetõ atom/részecske" Lawrencium - moláris tömege: 262.11 g/mol - na abban még több "gerjeszthetõ atom/részecske" van. ;)
"még csak elméletbe se éri meg sikeresen "örökmozgót" alkotni" Ezt már Leonardo Da Vinci is megmondta: Már Leonardo da Vinci is ama véleményének adott hangot az örökmozgók terén való munkálkodása eredményeképpen, hogy az összes ilyen terv kudarcra van ítélve: “... ó ti, az örökmozgó feltalálói, hány semmit nem érõ tervet alkottatok! Menjetek az aranycsinálók közé!” (Leonardo munkálkodásnak némelyek szerint épp az volt a célja, hogy bizonyítsa: az örökös mozgás lehetetlen, míg mások szerint az, hogy megalkossa az örökmozgót.) SZABADALMAZTATHATÓ-E AZ ÖRÖKMOZGÓ?
Másrészt mire menne az emberiség az örökmozgóból nyert energiával? Ha most sem tud takarékoskodni, és azzal is csak a környezetét teszi tönkre, háborúzik, saját fajtáját (és más élõlényeket) pusztítja el, másokat dönt rabszolgasorsba vele?
Harmadrészt: sokan szeretnének meggazdagodni az "energiaválságon". Csalók, ügyes managerek szívesen vennék el pénzedet, egy-egy alapítvány támogatása (amely a gaz kapitalista, olajlobbit is uraló, NWO szellemében mûködõ, vízautó terveken csücsülõ, konkurrenciát kegyetlenül elhallgattató csoportok ellen van, akik tudják hogy UFO-k szálltak le Pomázon, és hogy miniszterelnökünk a táncoslábú Gobbi Hilda reinkarnációja - és ezt Kiszel Tünde egy riportban le is leplezi - megvehetõ DVD-n 99999 Ft+Áfa áron, csak most, csak neked - ha nem törõdsz az ilyesmivel, akkor gaz, mocsok, környezetromboló, energialobbit kiszolgáló, porba fingó véglény vagy) révén.
Szóval emberek (földönkívüliek, állatok, és növények)! Ne veszítsük már el azt a cseppnyi józan eszünket, és dõljünk be mindenféle cseles marketingkampánynak!
Jól írtad Faustus, de megint magyarázkodnom kell hogy az amit mondtál úgyvan szokványos rádió esetébe, ami csak EGY frekvencian mûködik egyszerre, így eleve viszonylag nagy jel kell legyen hogy még csak rádióként is mûködjön. De ha TöBB rezgõkört teszunk be(több=nagyon sokat) akkor a sok kicsi sokra is mehetne. A Moray-készülék lelke ezért az az ugyn. germánium csövecske volt(állítólag), aminek épp az volt a szerepe hogy könnyen gerjeszthetõ volt a környezetben levõ rádiózajtol, meg mindentõl ami gerjesztheti, a fõ tulajdonsága hogy nagyon sok rezgõkört helyettesíthet a benne levõ sokszámú gerjeszthetõ atom/részecske(1mol~75g~6*10^23 részecske). Azonkívül látom senkinek se sikerült egy valamiféle magyarázatot leljen az egypolusú generátor miért nem lehet szabadenergiaforrás, ugye ott a Lorentz effektus mûködik, egy vektoriális szorzat van a forgási sebességvektor és a mágneses térerõsségvektor között, ami elsõ látásra elméletileg azt mutatná, hogy a korong forgatását nem akadályozza a keletkezõ áram. Azt mindenütt elismerik, hogy a gyakorlat azt mutatta hogy minimum mint dinamó használható. A fentiek mellékesek. A lényeg hogy nem stimmelnek a dolgok se egyik oldallal, se másik oldallal. De tételezzük fel valaki mégis megütné a Bingot? Mi lenne? Szerintem is jócsomó tehetõs ember nemszeretne egy ilyet, a kõolajra sok pénz épül, gazdaságok, országok. Ilyen körülmények közt, még csak elméletbe se éri meg sikeresen "örökmozgót" alkotni. De legalább hoztunk fel egy jó témát, és remélem tudtam egy ici-pici kételyt hozni a "nemlehet"-be :) , és kis bogarat ültetni az "és ha mégis talánba" :)
"De árulják a készülékeiket!!" Van egy ingyenes webtárhelyen levõ minimum 3 éves (nem frissített) honlapjuk - ha már sikerült volna nekik ebbõl meggazdagodni, akkor már fizetõs tárhelyre költöztek volna, céget kértek volna meg a honlap elkészítésével. Nem sok készüléket adhattak el.
"Megtévesztik a fogyasztókat!" Hiába, a marketing már csak ilyen. Elhitetni az emberekkel, hogy a termék megoldja minden problémádat - ez a lényeg. Csak kérdés milyen áron. Mert bár az inverter inverterként (nagyfrekvencias inverterként) mûködhet, csak kérdés hogy ennek a semleges áramos, Cserenkov-sugárzásos körítésnek volt-e a médiiahyype-on kívül elõnye (szakmai körökben - mint már idéztem pár oldalt, kissé morgást váltott ki egyesekbõl).
"Ott van a kép, vígan kezetmosnak, míg a lámpa vígan világít a víz alatt. Na , hát ha ez nem trükk, meg hazugság, akkor mi?" Mint már idéztem, nem hazugság, mert már régóta ismert dolgokon alapszik - tehát nem hazudnak, csak misztifikálnak.
De árulják a készülékeiket!! Megtévesztik a fogyasztókat! Hazudnak! És ilyen nincs, mert nem létezhet! Miért csak az RTL-t említed? Ott weboldaluk is.. Ott van a kép, vígan kezetmosnak, míg a lámpa vígan világít a víz alatt. Na , hát ha ez nem trükk, meg hazugság, akkor mi? Az ilyeneket mind be kell tiltani!! Szigorúan!!!
"Miért nem jelented fel Csevkóékat?" Mert: 1. Pereskedni nem jó dolog Arany János - A fülemile 2. Felesleges - nem károsítottak meg. 3. RTL-Klubbos csinnadrattamûsorra alapozva hülyeség lenne pereskedni.
"a készülék ezt a rádiózajt próbálhatta összegyûjteni/kihasználni" Mennyi is egy átlagos (kereskedelmi forgalomban kapható) rádió érzékenysége? Pár µV? Miért is? Mert annyira gyenge a rádiójel? Hogyan is érik el hogy rendes teljesítményû hangkimenetet kapjunk? RF erõsítõ, KF erõsítõ, HF erõsítõ, végfokok - ezekhez mind szükség van külsõ energiaforrásra...
Mondjuk kipróbálható a rádiójelbõl egyenfeszültséget elõállító egyenes vevõ:
Ha többet megépítesz, és közel laksz valamelyik adótoronyhoz, talán remek eredményeket érsz el. ;)
Vagy még egy jó áramtermelési mód a citrom elem. 13-14 citrom sorba bekötve - és kész az akkutöltõ (sõt több ilyen 13-14-es blokkot párhuzamosan összekötve nagyobb áramok is leszedhetõek)!
Nem kell feljelentsen senkit, õ is meg mint a többi kételkedõ csak lekes a tagadásban mint mi az igazolásban(-nehogy ugyanazokba a hibákba essenek õk is mint mi :)) Én elolvastam a Faustus linkjét remélem ti is belenéztetek, jól és helyesen tárgyalja a nullponti energiát/rezgést, de szerintem a nullponti energia kihasználásába bele tartozna a nullponti rezgés következménye, talán atomi szinten nem elhanyagolható ez a rezgés, így abszolut 0 kelvinen a nulloponti rezgés csak mozgásba hozza az atomokat, ami egy hõrezgés(hõmozgás) lesz, vagyis a legtöbb test állandó hõsugárzó lenne hiába hûtenénk, vagy ilyesmi. De a Moray készülékbe nem ez volt a lényeg,(és errõl egyáltalán nem is beszélt az illetõ) a tény az világos hogy van háttér ságárzás/rádiózaj, ami a kozmoszból ered szupernovákból, csillagokból, stb.stb. a készülék ezt a rádiózajt próbálhatta összegyûjteni/kihasználni nem hagsúlyozottan csak egy nullopnti rezgés szivattyú lehetett. De mindezt félretéve azon az oldalon van Tesla generátorjáról/üzemenyag nélküli motorja - is szó aminek az alapja a Faraday-korong de ez az oldal se vállalkozott magyarázatot adni a Faraday korong miért nem mûködhet mint 100% feletti generátor. Ha találnal Faustus egy leírást ami mond valamit a hatásfokárol, mert ez õszintén egy technikai szempontból banális szerkezet csomó példa és magyarázat kéne legyen errõl.
Faustus! Miért nem jelented fel Csevkóékat? Hogy megtévesztõ dolgokat reklámoznak, mert ilyen nincs, mert nem létezhet?
Sensitive sphere. This 200-µm-diameter sphere/ mounted on a cantilever was brought to within 100 nm of a flat surface (not shown) to detect the elusive Casimir force.
Mohideen and Roy exploited the exquisite sensitivity of the atomic force microscope (AFM), which can sense forces as small as 10^-18 newtons. Forrás: Physical Review Focus
Tehát µm-es méretekrõl és aN (attonewton) mértékû erõkrõl van szó, nm-es távolságra levõ tárgyak esetén.
Az erõ:
(Ezt Steven Lamoreaux 1996-ban kísérletileg bemérte 1996-ban). Máris adódik két probléma: 1. Hatalmas méretû lemezek kellenek a kihasználható erõ eléréséhez. 2. Mivel a lemezek nm-es távolságra vannak, nagyon könnyen összeérnek - és hatalmas lemezeket nehéz nm pontossággal mozgatni.
Ezzel nem azt akarom mondani, hogy O.K. itt álljunk meg, mindent feltaláltunk amit lehetett (ha nem makróméretekben, hát mikróméretekben lesz kihasználható ez a Casimir effektus). Csak arra hívnám fel a figyelmet, hogy nem kell minden gyenge lábakon állódolognak nagy feneket keríteni. Másrészt ügyelni kell a cirkuszi mutatványosok "Cserenkov-sugárzást kibocsátó, dihidrogénoxidos ionizációs molekularezonátor"-kütyüjét ész nélkül elhinni, még akkor se, amikor elõállnak a Casimir-effektussal. Tudom hogy az emberekben a csodavárás nagy. De ne veszítsük el józan ítélõképességünket!