Ja pedig a felét vissza is bontottoták de másodikra is igy sikerült csak. Az elsõ próbánál 50cm diferencia volt. aztán leszedteék aztn asszem már csak 10 lett és azt foltozták be valahogy.
és az igaz, hogy eredetileg nem is V alakúnak készült, hanem vmi mérnöki baki miatt így épült meg, mert elvileg vki elnézett vmit és ezért lett ilyen az alakja? vagy ez csak vmi vicc?
Ez kép meglep nem is tudtam hogy akkoriban kisföldalatti ott feljött a felszinre.Az meg végképp hogy annak a kis hidnak gyakorlati haszna is volt.Magamtól nem sok értelmét láttam ott a ligetben de igy már világos hogy miért is van ott :)
épülhetne már az Árpád hídtól északabbra is vmi híd már, mert embertelen, ami az Árpád hídon reggelente van a Szentendre,Békásmegyer felõl bejövõ emberek miatt. Ha elkészülne, végre tehermentesítené Óbudát, de ahogy az ország anyagi helyzetét nézem, erre nem sok lehetõség van. Max, ha elkezdik a Hajógyári szigetet rendezni végre, ott lesz vmi híd, ha minden igaz. Csak ne olyan ocsmány legyen, mint a Lágymányosi...
+fav
lehet ezzel nem vagyok "sokan", de nekem az új M0-ás híd is nagyon bejön a látványtervek alapján... Északi összekötõrõl esetleg tud vki képet /természetesen fénykorából:)/
Számomra is ez a legszebb a vilûgon. Az üvegpalotákról is osztom a véleményt.
Sziasztok... A sok barom topik után végre egy uj értelemes Topik nyilt az sg-n Grat Bobo!!!!
Nekem minden hidunk tetszik. Igaz hogy a mostani Erzsébet híd túl egyszerü. Nem értem én sem hogy -igaz elpsztult a rég budai pillére teljesen de a pesti állt- miért nem a régi tervek alapján épitettek egy szélessebb hidat hogy a jövõnek megfeleljen de a multat idézze. A többi hid? Szerintem a Lágymányosi nagyon szép hid modenr és nagyon jól használható persze Pestrõl Budára mert a másik oldali felhajtok nem tul jók. Az Árpád hid és a Margit hid elég egyszerü ugyanakkor Fõlleg a Margit hid gyönyörü (most jönne a politika de nem teszem) Viszont ugy néz ki hagyuk romba dölni. Szabadság híd és a Lánc hid Két régi csodálatos épitmény viszont a mai kor követelményeihez teljesen alkalmatlanok. Egyébként nekem a kedvenc hidam a Lánc Hid. Talán pont azért mert a környezete (budai oldal) gyönyörü és látszik az a régi táj hogy milyen lehetett Budapest annak idején. Az pedig hogy pestre engedték ezeket az üveg modern epitményeket szerintem borzalmas. Az egész rakparton virit hogy nem vagyok ide valo.. Hát kb ennyi. Egyébként pedig nekem ez a világ legszebb városa.
Nem izgulok rá, és engem is elszomoritt ahogy igy kinéz, de egyszerüen megfog maga a látvány hogy még ezek után is áll hid hogy ennyit kellett elszenvednie. Amugy az elsõ kép amikor ilyen állapotban láttam a Lánchídat a terror házában volt, pont a Budai várból lett készitve a kép.
Heló. ÖÖÖ lehet, hogy egy kicsit értelmetlenül fogom leírni: Arról a hídról tudnál betenni képet amelyiket most építették újjá a nevét nem tudom, csak azt, hogy a Bazilikáról nagyon kzelrõl lehet látni. És engem olyan kép érdekelne amikor belevolt robbanva a vízbe. Köszi:) (persze ez tudom, hogy nem pesti híd. :)
Amúgy bolond vagyok mert miért ne lehetett volna már daru. tán a hídember nevezetû filmben is mutattak ilyet. Érdekes és jó film lenne, de sok mindennel elbasszák és igy HALÁL unalmas
ami a híd két szélén van (oszlop), és belemegy í víz aljáig...
Hát amikor ácsolták a rácsot, akkor belefûztek két sodronyt, azokra aggatták a láncokat. Amikor a láncsor átért a két pilon között akkor a sordonyt ki, és voilá, lehet mire akasztani a hidat :)
Jó kis topik. Kár, hogy sok mindent már nem lehet hozzá füzni a témához. Az Erzsébet hidas történet érdekes. Talán még sosem láttam, hogy milyen is volt régen.
hmm, énis csak a tréler alapján ítélkeztem, nemláttam még, de úgynézki ekkora bakit azért mégsem hagynak benne, így viszont elismerésem érte, elõzõ visszaszívva
A másik nagy kedvencem a városligeti kisföldalatti híd:
Hogy miért kisföldalatti híd? Mert '73-ig itt volt a felszíni szakasza a MILFAV-nak:
A neve is megérdemel egy kis megemlékezést. Amikor 1897-ben elkezdték építeni, még nem tudta senki mi lesz az új híd neve. Végül az 1898-ban meggyilkolt királyné nevét kapta tiszteletül. Miután a hídon villamos is átrobogott 1914 után, a város egyik legfontosabb ütõerévé vált, még ha párizsi-szintû városrendezésre is volt szükség. Sajnos a híd pompáját csak 1944-is élvezhették, alig negyvenéves története alatt viszont Lánchidi mértékû emblémájává vált az akkori fõvárosnak.
A híd tehát elkezdhetett épülni, az utat "lesöpörték elõtte". A pályázatot Czekelius és Kherndl mérnökök tervei nyerték el. De miért is épült itt akkor egy lánc-függõhíd, amikor már bõven kiforrott technika volt akkoriban a kábelhíd. Mert a magyar ipar még nem volt képes a megfelelõ technikai hátteret nyújtani a kivitelezéshez. A lánchíd elképzelés miatt kicsit lassabban haladt minden. A Szabadság-híd (Gerber-tartós acélrács-híd) már 1896-ban megnyitott, amíg az Erzsébet hidat csak jövõ évben kezdték el építeni. De nem is olyan nagy baj ez mai szemmel - ismerjük a mondást: jó munkához idõ kell. De micsoda munka lett ez! Remekmû. Kezdetben a híd sárga fénbyében tündökölt, mivel réz-ötvözetbõl készült. Gyönyörû cirádáival és díszeivel méltón pihent le a híres elõd, a Lánchíd mellé. 290 méteres átnyúlása a világ legnagyobb valódi függõhídjává tette (az ennél nagyobb hidak már mind-mind merevítést kaptak az útpályába).
Az Eskü térbe nem csatlakozott be a Kossuth Lajon utca-Szabadsajtó út. A kossuth Lajos utca ugyan létezett Hatvani út néven de egy aprócska belvárosi utcácskát képzeljünk el. A híd nyilván csak akkor tudott volna forgalmat lebonyolítani, ha valamilyen fõutat vezet át a Dunán. Emiatt rendelték el a Rákóczi út meghosszabítását amelynek áldozatul esett a környéken minden épület és kis utca. Persze nem úgy csinálták mint ma, hogy pusztát hagynak körülötte, gyönyörû építményeket emeltek a valljuk be, régi és lepusztult házak helyére. Egyedül a mai Március 15-e téri templom okozott gondot, hisz az már akkor is állt. Lebontani nem lehetett különbözõ okok miatt. Miután a híd már el kezdett épülni, nem volt más választás, ki kellett kerülni. Ezért kanyarog olyan furcsán ide-oda ma is a Szabadsajtó utca.
Az fõváros tanács 1893-ban rendelte el a "fõvámtéri" és "eskütéri" hidak megépítését, mert akkor Budapestnek csak 2 hídja volt, a Margit és a Lánchíd. A "fõvámtéri" lett ugye a mai Szabadság-híd (akkor Ferenc József híd). Hogy az eskü tér hogy a jó életbe jön ide? No ez az a téma ami miatt az akkor budapestiek a leednõ hidat a fõváros legproblémásabb hídjának nevezték. Ugyanis ahol az Erzsébet híd pesti hídfõje van ott volt régen az Eskü tér, Pest városházával egyetemben. Viszonylag kis terencse volt, kb. olyan stílusú, mint ma a Fõ tér a III. kerületben
Bevallom én mindig is csodáltam a budapesti Duna-hidakat, méretük miatt, hiszen mégiscsak monumentális építmények, van köztük gyönyörû, van persze amely kinézete megosztja az embereket. Nekem speciel egy olyan híd a kedvencem ami ma már sajnos nem áll: ez a régi Erzsébet híd, amely mindmáig rekorder, ugyanis õ volt a világ leghosszabb valódi függõhídja és ma is az lenne ha állna. A helyére épített ocsmányság szerintem nem méltó utód, persze korszerûbb. A maiak közül a Lánchíd ugye a klasszikus, bár ha egyszer valaha tényleg felújítják a Margit hidat, akkor õ is lesz olyan gyönyörû.
ÉS akkor íme a régi Elizabeth:
És lerombolva, ahogy 1960-ig megmaradt:
Ha lesznek érdeklõdõk is, akkor elmesélem, hogy mekkora városátalakítást okozott a híd megépítése