Az Artificial Studios-os és az Immersion Games-es arcok most nagyon kitesznek magukért, ugyanis Reality Engine-jükkel hamarosan egy sosem látott játékélményt hoznak el a személyi számítógépek és az Xbox 360 konzolok képernyõire. A címszereplõ elsõ említésre méltó érdekessége, hogy eredetileg nem is játéknak, hanem az Ageia PhysX kártya promóciós techdemójának készült Cellfactor: Combat Training néven. A kártyáról annyit érdemes tudni, hogy nem helyettesíti a grafikus chipeket, mindössze rengeteg terhet levesz a CPU-ról, így segítségével sokkal gyorsabban futnak a játékok és persze így merészebb elképzelések is megvalósíthatóak. Annyit elárulhatok tehát már most, hogy a Cellfactor: Revolution-höz nem gyenge gépnek kell az asztalon pihennie, de valljuk be, hogy ha egy fejlesztõ merészet akar alkotni, annak bizony számolnia kell azzal is, hogy súlyos pénzügyi befektetésbe taszítja a jövendõbeli vásárlóit – avagy csak úgy fogják emlegetni mûvét, hogy „azaz izé, ami el sem indult”.
A Cellfactor egy kizárólag multiplayer-ben tolható játék lesz, de a készítõi szerint legalább annyi munkájuk van a botok mesterséges intelligenciájának megalkotásával, mintha történetet és kampány módot is hozzácsaptak volna a cucchoz. A videóból is látszik, hogy az arénában sokszor a fizika törvényeinek meghazudtolásával kell ellenfeleinket harcképtelenné tenni, így beláthatjuk, hogy nem gyenge MI kell ilyen ficsõrök alkalmazásához. Persze az összképhez hozzá tartozik, hogy emellett a klasszikus aréna-meccs és a hagyományos fegyverek is a középpontban lesznek, érdekes egyveleget alkotva a dobozhajigálós jedi-erõvel.
A TGS-en volt játszható demó és az azt kipróbáló külföldi kollégák mind elismerõen nyilatkoztak róla. Hat fõs DM meccseket lehetett tolni a videóból is megismert pályán, és az „5 perces teszterek” legelõször mind a fizikát, majd a fegyvereket dicsérték. Stukkerekbõl nem lesz hiány – rendelkezésünkre áll majd gránát, akna, több fajta rifle, SMG, rakéta, csipa és egyéb, egyelõre hét pecsét alatt õrzött titokként kezelt kézi pusztító. A poligonemberek minden elhalálozással valóságos kínt élnek majd át: üvöltenek, szétloccsan az agyuk, leszakadnak a testrészeik és spriccel a vérük, vöröses színt adva ezzel a lemenõ nap által narancssárgára festett arénának.
Nem szabad átugrani a Cellfactor legnagyobb erényén, a profi fizikán és az ezzel szórakozó erõn. A spacebar lenyomásával a karakter egy különleges erõhullámot tud majd kibocsátani bal kezébõl, ami több tíz méteres sugárban mindent eltaszít maga elõl. A tárgyak elrepülnek, ha pedig ember áll majd elõttünk, akkor annak valósággal kifordulnak majd belsõ szervei. Ezen fizikai ficsõrök erõfitogtatásának céljából a Cellfactor arénái tele lesznek dobozokkal és mindenféle kacattal, így egy-egy ilyen akciónál egyszerre több száz vagy ezer elemre lesz hatással a cselekedetünk. A spacebar hosszan tartó lenyomásának hatására a karakter két kézzel fogja majd jedi-erejét maximumra tölteni, hatalmas örvényt létrehozva ezzel, ami a tárgyakat, embereket, de még a jármûveket is el tudja kapni és megforgatni jó párszor a levegõben. A fegyvereken kívül ez az ellenfél elpusztítására szolgáló másik mód, ugyanis vagy nekivágunk pár óriási dobozt az emberünknek, vagy õt repítjük át a fél pályán, soha meg nem gyógyuló kellemes gerinctörést okozva ezzel neki.
A videóban több lélegzetelállító és különleges manõvert láthatunk, amik a természetfeletti erõvel hívhatóak elõ. A mozgókép tanúsága szerint a magunkhoz szippantott tárgyak sokaságát golyóvá is lehet gyúrni, majd ellenségeinkhez vágni, sõt emellett képesek leszünk még Matrix-osan megállítani a golyókat is. A hatalmas eséseket is erõkilövéssel tompíthatjuk majd, de ugyanilyen technikát használva lehet majd szuper magasra ugrani és lebegni is. Nehéz körbeírni mindezek megvalósítását, de aki megleste a cikk alján mellékelt videót, az vágni fogja, milyen erõrõl is van most szó tulajdonképpen.
A Cellfactor-ban lehet tehát majd dobozokat hajigálni, lövöldözni és most kapaszkodjatok meg, még jármûveink is lesznek. A Halo óta elképzelhetetlen, hogy multiplayer játékba ne legyen néhány többüléses terepjáró, kisrepülõ vagy gyengébb tank, így a Cellfactor sem úszta meg ezek nélkül. A TGS-en a demóval szórakozó kollégák arról számoltak be, hogy ezeket nem igazán használja senki sem, annyira menõ a dobozhajigálás, de minden bizonnyal nem véletlenül vannak azok ott, és azzal is tovább lehet majd színesíteni az amúgy sem gyenge játékélményt. A játékmódokra is illik kitekinteni, és bár még annak sem ismerjük a végleges listáját, az már tuti, hogy lesz Deathmatch, Team Deathmatch, Capture the Flag, Assault és PhysX Sports is, utóbbi olyan almódokkal, mint Jousting, Soccer, Basketball, valamint Destruction.
A cikk végsõ soraiba belekezdve itt az ideje, hogy rendbe tegyük az új ficsõrök által összekócolt kedélyeket. A teszterek azt mondták, hogy jedi-erõ nem fogja megölni a hagyományos fegyvereket, így az, aki nem akar 2 perc alatt kínos frag-hátrányba esni, annak az összes rendelkezésre álló fegyvert és erõt használnia kell majd, azokat is nagyon okosan. A tárgymozgató képesség és a stukker szimultán alkalmazása, a „jó idõben lenni jó helyen” képesség és a bika számítógép az, ami egy Cellfactor játékost profivá fog avanzsálni. A modderek nagy örömére Jeremy Stieglitz, az Artificial vezetõ programozója megkeresésünkre elárulta, hogy profi mod-tools jár majd a csomaghoz, így egy kis C# tudással 100%-ig átalakítható lesz majd minden. A játék tehát nem gyenge és állítólag már jövõre a polcokon fog pihenni, arra várva, hogy rávesse magát a játékos társadalom.